abonnement Unibet Coolblue
pi_17138623
quote:
Nashi-peer
Pyrus pyrifolia

Per 100 gram:

Kilojoule:176 ....(= 42 Kcal.)

Eiwit: ................... 0,5 gram

Vet: ...................... 0,2 gram

Koolhydraten: ... 10,7 gram
--------------------------------------------------------------------------------
Soorten:

Er zijn twee soorten nashi-peren: Een Chinees type met peervormige vruchten en een Japans type met appelvormige vruchten.

Andere namen die voor de nashi-peer gebruikt worden zijn: Asian pear (=Aziatische peer) en 20th Century pear (=twintigste eeuw peer)
--------------------------------------------------------------------------------

Weetje:

De nashi-peer groeit aan struiken van circa. 2 meter hoog. Om de vruchten te beschermen tegen ongedierte worden ze tijdens de groei in papieren zakjes verpakt.

Smaak:

Een nashi-peer heeft de knapperige beet van een appel. De smaak heeft veel weg van een peer met een licht zuur accent.
--------------------------------------------------------------------------------
Koopinfo:

Rijpe nashi-peren voelen net als een appel hard aan. Ze zijn direct na aankoop eetbaar. Let er op dat de schil niet beschadigd is.
--------------------------------------------------------------------------------
Bewaren:

Circa 1 week bij kamertemperatuur, 2 weken op een koele plek (12 graden Celsius).
--------------------------------------------------------------------------------
Verkrijgbaar:

Vanaf september tot en met maart.
--------------------------------------------------------------------------------
Herkomst:

De nashi-peer komt van oorsprong uit Noord China, Korea en Japan. De in Nederland verkrijgbare nashi-peren komen per vliegtuig uit Nieuw Zeeland en Japan.
--------------------------------------------------------------------------------
Schoonmaken:

Behandel de nashi-peer net als een gewone appel of peer.


nog een leuk weetje: als je de nashi peer lang genoeg laat rijpen (rotten) knapt ie uit zn vel
AFCA!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:11:37 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_17142044

+

??

Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_17142056
Lekker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')