abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17125898
Moderne gospelmuziek is nauwelijks te horen op landelijke radiostations (alleen op zondagavond op 3FM). Ik ben benieuwd wie van jullie er wel eens luistert naar muziek van bijvoorbeeld Rebecca St. James, Dc talk, P.O.D., Switchfoot of Delirious?

Ik maak zelf een gospelprogramma bij de lokale omroep (Radio Moordrecht). Het zou leuk zijn als je eens een verzoekje aanvraagt (jos@gospeltime.nl).

http://www.geocities.com/gospeltime/verzoek.html

pi_17125974
ben je gek in jah hoofd ofzo, WHAHAHA....

nee ik houd hier echt niet van

Hattrick --> Fc Kaat (508888) VI.364
pi_17126056
Mn zus zong (of zingt... geen idee eigenlijk) in een gospelkoortje... Wat een verschrikkelijk bagger is dat zeg.

DAAR heb ik nou echt GEEN respect voor. Dus nee ik luister niet naar die muziek.

Bands waar ik in speel:
Xantossa
Serenade of Darkness
pi_17126107
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:04 schreef kaat17 het volgende:
ben je gek in jah hoofd ofzo, WHAHAHA....

nee ik houd hier echt niet van

Heb je ooit wel eens naar geluisterd?
  donderdag 12 februari 2004 @ 20:08:41 #5
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_17126117
NOOIT (of perongeluk)

ik hou van ALLE goede muziek, maakt niet uit welk genre. maar gospel is 1 van de paar die uitgesloten zijn.

bah, over zingen.

Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_17126164
P.O.D. = Gospel?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 12 februari 2004 @ 20:11:04 #7
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_17126173
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:06 schreef Esproc het volgende:
Mn zus zong (of zingt... geen idee eigenlijk) in een gospelkoortje... Wat een verschrikkelijk bagger is dat zeg.

DAAR heb ik nou echt GEEN respect voor. Dus nee ik luister niet naar die muziek.

offtopic:
uitgaande van je ondertitel, plaatje, reactie enzo, heb ik het donkerbruine vermoeden dat jij en je zus totaal tegenovergesteld zijn.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_17126220
waarom zou ik luisteren naar sprookjesmuziek ???
Religion : Mankind's worst invention !
pi_17126259
Ofcourse luister ik wel eens gospel muziek,
in tegenstelling tot andere reacties hiero zeggen is absoluut lang niet alle gospelmuziek bagger. Jesus Freak van DC Talk bijvoorbeeld heeft namelijk een aantal jaren iets van 13 weken op nr. 1 gestaan in de USA.

Wat dacht je van Mary Mary, Stacie Orrico, POD, zijn allemaal gospelartiesten. Het is alleen jammer dat bijna alle gospel in Nederland niet wordt uitgezonden. Lijkt wel een soort boycot.

donderdag 12 februari 2004 @ 20:15:16 #10
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_17126299
Dagelijks

Om maar wat te noemen:
Jeff Deyo (rock)
Jeff Deyo ft. Rebecca St. J.
Sonicflood
Deliverance (hardrock)
Wyrick (beetje industrial hardrock)
DBA (dance)
Michael W. Smith (rustig)
ReLand (dance)
...

zendt die radio van jou ook uit via internet?

[Dit bericht is gewijzigd door Fearlezz op 12-02-2004 20:17]

pi_17126334
Ik ken maar 1 gospelplaatje: "Praise You" van Fatboy Slim...
pi_17126350
eeuh.. U2 - Still Haven't Found.. met gospel koor? Verder kom ik niet geloof ik..
oja.. spam:)
verlangen voorbij vanitas
pi_17126486
Zou je 16 Horsepower ook gospel kunnen noemen? Zo ja, dan luisterik ook wel eens naar gospel.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 12 februari 2004 @ 20:22:47 #14
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_17126575
Ik heb een versie van "See Me, Feel Me" van Pete Townshend met een gospelkoor. Erg mooi
.
pi_17126581
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:20 schreef MuadDib het volgende:
Zou je 16 Horsepower ook gospel kunnen noemen? Zo ja, dan luisterik ook wel eens naar gospel.
Ja, 16 Horsepower maakt ook gospelmuziek. De teksten van de band zijn duidelijk geinspireerd door het christelijk geloof.
pi_17126674
Ik luister regelmatig gospelmuziek.
pi_17127212
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:25 schreef Seborik het volgende:
Ik luister regelmatig gospelmuziek.
Testimony van Neal Morse is ook aardig gospel.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_17127616
Ik vind het wel eens jammer dat je op zenders als Radio 538, Yorin FM, Noordzee FM en alle andere zenders steeds weer dezelfde muziek hoort. Het lijkt alleen nog maar om de luistercijfers te draaien en daar wordt de muziek op afgestemd. Er is genoeg andere muziek om te draaien, waaronder dus bijvoorbeeld gospel. Kwalitatief doet deze muziek zeker niet onder!
  donderdag 12 februari 2004 @ 20:55:20 #19
54786 I_love_Pim
We love you pim!
pi_17127722
k denk dat veel mensen deze muziek te halleloeja achtig vinden. en gewoon liever naar trance/house/hardhouse/hardstyle/hardcore/techno/pop/r&b of hiphop luisteren
pi_17127766
echt niet nooit
nare herinneringen aan dat wereldje enzo.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17127856
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:52 schreef joskluiver het volgende:
Ik vind het wel eens jammer dat je op zenders als Radio 538, Yorin FM, Noordzee FM en alle andere zenders steeds weer dezelfde muziek hoort. Het lijkt alleen nog maar om de luistercijfers te draaien en daar wordt de muziek op afgestemd. Er is genoeg andere muziek om te draaien, waaronder dus bijvoorbeeld gospel. Kwalitatief doet deze muziek zeker niet onder!
uhm de paar christelijke metal dingen die ik ooit op aanraden van iemand beluisterd heb zogen meestal echt ongeloofelijk (alleen Slechtvalk is wel grappig)
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17128631
Ik heb geen gospelcd's maar af en toe een nummer is wel leuk!!
And that's kicking your ass!!
pi_17129044
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:41 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Testimony van Neal Morse is ook aardig gospel.

Heb pas ook een cd'tje van zo'n gospelzangeres uit de VS gekocht. Van die kerkmuziek. Echt geweldig.
  donderdag 12 februari 2004 @ 21:40:56 #24
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_17129114
Topic: Luister jij wel eens gospelmuziek?

Nee, never nooit niet.

Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
pi_17129275
De Van Dale is ook weer lekker denigrerend:
quote:
gos·pel·song (de ~ (m.))
1 Amerikaans godsdienstig negerlied => gospel
Maar ik luister eigenlijk nooit bewust naar kerkelijke muziek, hoewel de bands die hier genoemd worden (P.O.D enz) voor mij meer in de categorie rock vallen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_17129290
quote:
Nee, never nooit niet.
pi_17129418
ik heb trouwens ooit een paar keer bij X-rated op kinkfm iets gehoord van een cd met een tietel die klonk als "katolica in musica"? dat was wel goed. Geweldig bombasties en dreigend alleen nooit meer gehoord helaas
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17130054
Ik luister bijna dagelijks naar gospel muziek. Tenminste als je christelijke hardrock/punk en heavy metal gospel noemt. Ik noem het gewoon christelijke muziek .

Ff een lijstje van mijn collectie:

East West
Evanescence
Stryper
Impellitteri
Bride
MXPX
Ghoti Hook
Skillet
Hardrock en nu-metal verzamel cd-tje
Tourniquet
Are we not men [verzamel]
P.O.D.
Sacred Life
Extol
Antestor
Vaakevandring
As I Lay Dying
Slechtvalk

Ik heb wel veeeel meer muziek maar das ongeveer de "gospel" die er tussen zit. Ik persoonlijk vind het de beste muziek. Ook vind ik als overtuigd christen zijnde, dat er genoeg mooie en harde muziek is, en waar toch goeie teksten bij zitten. Ik vind veel van die muziek echt niet onder doen voor al die duivels herrie hoor.
Flevo Festival ruled ook.

You laugh at me because I'm different. I laugh at you because you're all the same.
pi_17130109
Kan ik radio Moordrecht ook ontvangen in Damwoude Friesland? Wil wel wat aanvragen, maar dat heeft anders ook niet veel nut .
You laugh at me because I'm different. I laugh at you because you're all the same.
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:24:05 #30
71835 noizzie
Veni, Vidi, Vici
pi_17130601
Michael W. Smith [Worship]
DJ Andy Hunter [Dance]
ReLand [Dance]
Jars Of Clay [Relirock]
Delirious [Relipop]
MIC [Dance-POP]
Ralph van Manen [Relipop]
Jerusalem [Hardrock]
Gerald Troost [Relipop]
World Wide Message Tribe [Dance]
Sixpence None The Richer [relipop]
Cathy Burton [relipop]

DC Talk, Tait, Kevin Max, Toby Mac, en vele vele andere

When we CHANGE our Heart, we CHANGE the WoRLD
pi_17130695
Hoi Noizzie,

Vooral Cathy Burton vind ik ontzettend goed. Ik heb haar ook gezien op het Flevo festival. Ook Switchfoot is een leuk bandje. Tegenwoordig in Nederland te horen in de reclames van telefoonaanbieder Orange.

donderdag 12 februari 2004 @ 22:33:04 #32
71835 noizzie
Veni, Vidi, Vici
pi_17130911
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:27 schreef joskluiver het volgende:
Hoi Noizzie,

Vooral Cathy Burton vind ik ontzettend goed. Ik heb haar ook gezien op het Flevo festival. Ook Switchfoot is een leuk bandje. Tegenwoordig in Nederland te horen in de reclames van telefoonaanbieder Orange.

Ja das idd wel cool dat ze 'Dare You To Move' voor dat spotje hebben gebruikt..
Cathy Burton was idd goed op Flevo, alleen vond ik het in De Loods beter dan mainstage.. had ik vet veel fotoos van, crasht onze laptop schijf..

AA op de zaterdag avond was helemaal

/AA stands for Audio Adrenaline

pi_17131236
geweldig, allemaal Flevogangers....
ik ga dit jaar ook weer, en ik heb er nu al zin in!

(als het meezit ga ik met m'n neef, allebei op onze brommer...*kwijl* mv50&sv50)

toch zonde dat heel veel supergoede muziek niet gedraait wordt omdat het christelijk is...

donderdag 12 februari 2004 @ 22:53:28 #34
71835 noizzie
Veni, Vidi, Vici
pi_17131692
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:41 schreef doraantje het volgende:
geweldig, allemaal Flevogangers....
ik ga dit jaar ook weer, en ik heb er nu al zin in!

(als het meezit ga ik met m'n neef, allebei op onze brommer...*kwijl* mv50&sv50)

toch zonde dat heel veel supergoede muziek niet gedraait wordt omdat het christelijk is...

ff getsjecked.. 2004 site is al weer online. zie alleen nog geen artiesten staan bij t programma.. http://www.flevofestival.nl/2004/
[Edit] Ben een beetje scheel, staan er al wel..

Wil niet dat NL op een 2e Amerika lijkt, maar qua radio is et daar beter. draaien ze gewoon een rebecca st james na bijvoorbeeld coldplay ofzo..

pi_17132359
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:06 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:

[...]

Evanescence

[...]

Ok, ik wist dat Ben Moody en Amy Lee elkaar kennen van een christelijk jeugdkamp, maar als Evanescence ook onder gospel valt luister ik bijna dagelijks naar gospel.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:19:56 #36
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_17132620
-oeps-

[Dit bericht is gewijzigd door Fearlezz op 12-02-2004 23:20]

donderdag 12 februari 2004 @ 23:20:07 #37
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_17132629
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:24 schreef noizzie het volgende:
[...]
DJ Andy Hunter [Dance]
World Wide Message Tribe [Dance]
[...]

hoe kan ik die nou vergeten!

Vooral Andy is gaaf! Zit 1 nummer van in Matrix deel 3 geloof ik, en 1 in The Italian Job. En WWMT 1x live gezien in Vlaardingen

pi_17132754
Ik heb waarschijnlijk toch een heel ander beeld van gospel dan jullie.
pi_17132882
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:24 schreef Seborik het volgende:
Ik heb waarschijnlijk toch een heel ander beeld van gospel dan jullie.
Mjah, ik associeerde gospel meer met de 'Van Dale-definitie' van een koor gezellige Afro-Amerikanen die in een kerk staan te zingen.
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:40:24 #40
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17133293
noem et afgezaagd: maar sinds ik The Fighting Temptations gezien heb ben ik zelf toch meer gospel gaan luisteren... ben (voor mijn gevoel tenminste) niet christelijk, maar om de een of andere reden vind ik het toch wel leuke muziek om te luisteren...
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
pi_17133294
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:28 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Mjah, ik associeerde gospel meer met de 'Van Dale-definitie' van een koor gezellige Afro-Amerikanen die in een kerk staan te zingen.

Ja, ik ook. Daar heb ik dan ook cd's van.
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:51:23 #42
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_17133673
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_17133729
zwarte gospel, ja zeker
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_17133803
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:01 schreef joskluiver het volgende:
Moderne gospelmuziek is nauwelijks te horen op landelijke radiostations (alleen op zondagavond op 3FM). Ik ben benieuwd wie van jullie er wel eens luistert naar muziek van bijvoorbeeld Rebecca St. James, Dc talk, P.O.D., Switchfoot of Delirious?

Ik maak zelf een gospelprogramma bij de lokale omroep (Radio Moordrecht). Het zou leuk zijn als je eens een verzoekje aanvraagt (jos@gospeltime.nl).

http://www.geocities.com/gospeltime/verzoek.html

Ja daar luister ik (als niet christen) ook naar. Ik ben er door in aanraking gekomen door m'n (overwegend) christelijke vrienden. Vooral nrs. van DC talk en POD vind ik erg goed. Ook Chris Rice en Michael W Smith (althans, de uptempo nummers) gaan er bij mij wel in.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_17135868
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:06 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Ik luister bijna dagelijks naar gospel muziek. Tenminste als je christelijke hardrock/punk en heavy metal gospel noemt. Ik noem het gewoon christelijke muziek .

Ff een lijstje van mijn collectie:

East West
Evanescence
Stryper
Impellitteri
Bride
MXPX
Ghoti Hook
Skillet
Hardrock en nu-metal verzamel cd-tje
Tourniquet
Are we not men [verzamel]
P.O.D.
Sacred Life
Extol
Antestor
Vaakevandring
As I Lay Dying
Slechtvalk

Ik heb wel veeeel meer muziek maar das ongeveer de "gospel" die er tussen zit. Ik persoonlijk vind het de beste muziek. Ook vind ik als overtuigd christen zijnde, dat er genoeg mooie en harde muziek is, en waar toch goeie teksten bij zitten. Ik vind veel van die muziek echt niet onder doen voor al die duivels herrie hoor.
Flevo Festival ruled ook.

ik vind zeker in de extremere metal soorten de christelijke muziek die ik gehoord heb zeker onderdoen voor de "normale" muziek. Slechtvalk is bijvoorbeeld best goed maar er zijn aardiog wat bands die beter zijn.
Ik vind de bands meestal een beetje erg standaard en als je er niet op let dat het bands zijn met een christelijke boodschap 13 in en dozijn

[Dit bericht is gewijzigd door -Beestje- op 13-02-2004 01:27]

pi_17142278
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:53 schreef milagro het volgende:
zwarte gospel, ja zeker
Heb jij daar nog tips van, Milagro?
pi_17142830
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:24 schreef Seborik het volgende:

[..]

Nee, niet echt..
Ik ken weinig namen, ik heb een verzamel cd, Mahalia Jackson en 1 van The Preacher's Wife (Whitney Houston, kutfilm maar mooie gospelmuziek).

Ik hecht geen waarde aan de teksten verder, ben niet gelovig, maar ik vind het gewoon lekkere muziek

Ik hou wel van de devotion die er van uit gaat
Als ik al voor een kerk zou kiezen, dan een zwarte kerk..puur voor de vrolijke diensten.

Ik moet bekennen dat ik zelfs die cd's van Time Life, Songs 4 Worship leuk vind
Die staan dan ook op de verlanglijst

pi_17142967
Mahalia Jackson heb ik ook.

Bij mij zijn de teksten ook geen prioriteit. Meer de gedrevenheid en overtuiging waarmee de muziek gebracht wordt.

vrijdag 13 februari 2004 @ 13:34:02 #49
81964 Shoarmageddon
Ska Ska Ska... Jamaican Ska!
pi_17143641
Als iemand zonodig Christelijk moet zijn moet dat die dat gewoon voor zichzelf houden. "Nee," zeggen mensen dan; "ze moeten juist hun gevoel delen met de rest van de wereld, opdat zij dat gevoel ook kunnen ervaren." Opdringen noemt men dat jongens. En daarom vind ik het goed dat radiostations daar totaal geen aandacht aan besteden. Natuurlijk doen zij het niet om die reden; het is gewoon nauwelijks levensvatbaar in Nederland. Waarom in Amerika wel? Omdat Amerikanen veel en veel hypocrieter zijn dan Nederlanders. Ze zijn nog echt bang voor God. En om zich beter te voelen kopen zij dan wat gospelplaatjes en denken ze dat ze dan wel de hemel in mogen. In Amerika heerst nog veel meer de cultuur van het schuldgevoel. Das mijn theorie. (Of iets in die richting )

Muziek en religie moeten streng gescheiden blijven. Toen Dylan in de jaren 80 in een keer Christelijk werd maakte hij de vreselijkste platen die hij ooit gemaakt heeft. Ik heb er een en geloof me, ze zijn echt zo ongeinspireerd, zo ongelofelijk slecht.

Don't get me wrong, ergens geloof ik ook wel dat er iets is (Persoonlijk nijg ik een beetje richting Boeddhisme...), maar het Christelijke jongerenwereldje is een ziek, hypocriet en kleingeestelijk klotewereldje.

Amen.

pi_17143787
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:34 schreef Shoarmageddon het volgende:
Don't get me wrong, ergens geloof ik ook wel dat er iets is (Persoonlijk nijg ik een beetje richting Boeddhisme...), maar het Christelijke jongerenwereldje is een ziek, hypocriet en kleingeestelijk klotewereldje.
Dan beoordeel je de muziek toch op de muzikale kwaliteiten en niet op de teksten.

Als je zelf die scheiding niet kunt maken, waarom zouden anderen het dan doen?

pi_17143802
Jamaican music lover?

Daar gaat het gelukkig nooooooooit over religion, man

pi_17143818
Ik vind dat je geloofsovertuiging los moet staan van muziek. In de naam van god zijn al genoeg dingen verneukt.

Christelijke punk.....Sid Vicious zou zich omdraaien in zn graf

War. War never changes.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:41:39 #53
81964 Shoarmageddon
pi_17143835
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:39 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dan beoordeel je de muziek toch op de muzikale kwaliteiten en niet op de teksten.

Als je zelf die scheiding niet kunt maken, waarom zouden anderen het dan doen?

Waar lijd jij aan af dat ik die scheiding niet kan maken?

En wat muzikale kwaliteiten betreft; ouwe traditionele zwarte Gospel vind ik erg mooi, maar dat komt absoluut niet door de teksten, maar door de samenzang. En P.O.D. is muzikaal ook een goeie band, die Wuv is een goeie drummer.

vrijdag 13 februari 2004 @ 13:42:53 #54
81964 Shoarmageddon
pi_17143870
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:39 schreef milagro het volgende:
Jamaican music lover?

Daar gaat het gelukkig nooooooooit over religion, man [afbeelding]

Ik heb een gruwelijke hekel aan Roots Reggae. Geef mij maar ouwe Ska, Rocksteady en Skinhead Reggae. Alles wat daarna kwam (met uitzondering van Dub) kan ik niet echt waarderen.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:44:08 #55
81964 Shoarmageddon
pi_17143908
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:40 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Christelijke punk.....Sid Vicious zou zich omdraaien in zn graf
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:45:34 #56
56951 Najra
---------------
pi_17143937
Dat een nummer over geloof gaat maakt het nog geen gospel.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:48:24 #57
56951 Najra
---------------
pi_17143992
En een gospel nummer hoeft niet eens over geloof te gaan.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:48:25 #58
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17143993
Ik hoor wel eens die gospelrock die de EO 's nachts draait op Radio 1.

Ik vind het enorm lege, ongeinspireerde muziek eigenlijk. Saai, extreem voorspelbaar(!), bombastisch en een beetje lullig. De gemiddelde top40 ééndagsvlieg is doorgaans geraffineerder.

Volgens mij is het bestaan van gospelrock het ultieme bewijs dat god niet bestaat, hij had er al lang iets tegen gedaan.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_17144019
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:45 schreef Najra het volgende:
Dat een nummer over geloof gaat maakt het nog geen gospel.
De discussie is 'geloof' ik iets verschoven naar godsdienst en muziek
War. War never changes.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:50:12 #60
56951 Najra
---------------
pi_17144031
Volgens mij is Amanda Marshall gospelrock.
"I believe in you" vind ik best een aardig nummer.
pi_17144033
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:41 schreef Shoarmageddon het volgende:

[..]

Waar lijd jij aan af dat ik die scheiding niet kan maken?

De eis alleen al dat het gescheiden moet blijven. Waarom moet het gescheiden blijven? Dan luister je toch niet naar de teksten? Waarom zou het in een tekst het niet over god of geloven mogen gaan?

Je kunt voor jezelf bepalen of die tekst je wel aan spreekt of niet.

Het is hetzelfde als eisen dat muziek niet over liefde zou mogen gaan, of over geld, of over de zoveelste meid tot diep in de nacht helemaal platneuken, of over maatschappijcriticisme. Dat laatste kan net zo dogmatisch zijn als een geloof.

Je noemt als voorbeeld Bob Dylan met z'n christelijke platen en dat die niet goed zijn. Dat impliceert niet dat muziek die voortkomt uit een gelovige gedachte altijd slecht en ongeïnspireerd is. Dat ligt veel meer aan de persoon Bob Dylan, hoewel dat volgens Festinger natuurlijk een stuk lastiger te verwerken is dan zeggen dat het aan z'n plotselinge geloofsovertuiging ligt.

Neem nu Bach (1685-1750) die de meeste mooie cantates en andere koorwerken heeft geschreven met zwaar gelovige teksten. Daar klaagt ook niemand over.

Het geloof is nu eenmaal iets dat mensen bezig houdt, dat ontkennen is het ontkennen van een wezenlijk onderdeel van de huidige en historische (westerse) wereld.

vrijdag 13 februari 2004 @ 13:51:14 #62
56951 Najra
---------------
pi_17144056
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:49 schreef GrootmeesterFlits het volgende:

[..]

De discussie is 'geloof' ik iets verschoven naar godsdienst en muziek

Ja en?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:09:55 #63
81964 Shoarmageddon
pi_17144527
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:50 schreef Seborik het volgende:

[..]

De eis alleen al dat het gescheiden moet blijven. Waarom moet het gescheiden blijven? Dan luister je toch niet naar de teksten? Waarom zou het in een tekst het niet over god of geloven mogen gaan?\

Omdat ik vind dat religie iets is wat je voor jezelf hebt. Niet iets wat je met de rest van de wereld moet delen. Zo van "Kijk eens hoeveel ik van God houdt en doe allemaal mee!!!"

En zoals ik al in een eerdere post zei, ouwe zwarte Gospel vind ik prachtig. Maar dan wel vanuit muzikaal standpunt. Maar die moderen Gospelrock is vaak niet eens muzikaal interessant.

quote:
Je kunt voor jezelf bepalen of die tekst je wel aan spreekt of niet.

Het is hetzelfde als eisen dat muziek niet over liefde zou mogen gaan, of over geld, of over de zoveelste meid tot diep in de nacht helemaal platneuken, of over maatschappijcriticisme. Dat laatste kan net zo dogmatisch zijn als een geloof.

Uiteraard. Maar teksten over geloof zijn over het algemeen zo doorzichtig. Vaak stellen ze helemaal niks voor.

Om dan Dylan maar weer aan te halen:

"Saved" van het album "Saved":

I've been saved
By the blood of the lamb,
Saved
By the blood of the lamb,
Saved,
Saved,
And I'm so glad.
Yes, I'm so glad,
I'm so glad,
So glad,
I want to thank You, Lord,
I just want to thank You, Lord,
Thank You, Lord.

Weegt dat op tegen:

"Stuck inside of Mobile, with the Memphis blues again" van het album "Blonde on Blonde"

Mona tried to tell me
To stay away from the train line.
She said that all the railroad men
Just drink up your blood like wine.
An' I said, "Oh, I didn't know that,
But then again, there's only one I've met
An' he just smoked my eyelids
An' punched my cigarette."
Oh, Mama, can this really be the end,
To be stuck inside of Mobile
With the Memphis blues again.

quote:
Je noemt als voorbeeld Bob Dylan met z'n christelijke platen en dat die niet goed zijn. Dat impliceert niet dat muziek die voortkomt uit een gelovige gedachte altijd slecht en ongeïnspireerd is. Dat ligt veel meer aan de persoon Bob Dylan, hoewel dat volgens Festinger natuurlijk een stuk lastiger te verwerken is dan zeggen dat het aan z'n plotselinge geloofsovertuiging ligt.
Ik haalde Dylan slechts aan als voorbeeld. Als Dylanophile vond ik dat het perfecte voorbeeld.
quote:
Neem nu Bach (1685-1750) die de meeste mooie cantates en andere koorwerken heeft geschreven met zwaar gelovige teksten. Daar klaagt ook niemand over.
Totaal andere tijden. Muziek ging toen nu eenmaal over God. Toen was de hele wereld nog als de dood voor Zijn toorn.
quote:
Het geloof is nu eenmaal iets dat mensen bezig houdt, dat ontkennen is het ontkennen van een wezenlijk onderdeel van de huidige en historische (westerse) wereld.
En dat ontken ik ook helemaal niet. Ik ben zelf in m'n hoofd ook heel veel bezig met religie. Maar zoals ik al zei, persoonlijk vind ik echt dat je dat voor jezelf moet houden. Tenzij je het echt op een goeie manier weet te brengen, een manier die zeker openstaat voor discussie. Zie bijvoorbeeld Kevin Smith's Dogma; geweldige film!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:25:13 #64
56951 Najra
---------------
pi_17144849
Dogma vond ik eigenlijk best slecht.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:26:43 #65
56951 Najra
---------------
pi_17144884
Maar goed het komt er dus op neer dat mensen maar niet hun geloof moeten uiten tenzij het op een manier wordt gebracht die je wel kan waarderen.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:31:24 #66
81964 Shoarmageddon
pi_17144980
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:26 schreef Najra het volgende:
Maar goed het komt er dus op neer dat mensen maar niet hun geloof moeten uiten tenzij het op een manier wordt gebracht die je wel kan waarderen.
Nee, wat ik met Dogma wil zeggen is dat deze film openstaat voor discussie. Deze film gaat over religie, maar zegt "Misschien is het wel helemaal anders dan wij denken, wat jullie?" In plaats van "God is groot, God is machtig en als jij dat niet vindt, dan ben je dom en hebben we medelijden met jou." De arrogantie...

Natuurlijk valt dit niet onder 'religie voor jezelf houden'. De reden waarom ik vind dat men religie maar voor zichzelf moet houden is omdat 9 van de 10 keer dat een religieus persoon over God of iets dergelijks spreekt, het gebeurd vanuit de overtuiging dat hij 100% zeker gelijk heeft en dat er simpelweg geen ruimte is voor discussie. Als die ruimte er wel is moedig ik praten/zingen/schrijven over religie aan!

Even snel dit tussendoor: Dit is mijn mening over dit onderwerp. En de meningen van anderen respecteer ik!

[Dit bericht is gewijzigd door Shoarmageddon op 13-02-2004 14:37]

vrijdag 13 februari 2004 @ 14:39:25 #67
56951 Najra
---------------
pi_17145139
Ik denk niet dat gospelnummers als arrogant gebracht worden eigenlijk.
Het is meestal als een soort liefde voor God of iets dergelijks en net als dat iemand een liefdeslied zingt kan ik me goed voorstellen dat iemand dan ook over zijn liefde voor God wilt zingen.

Dat de reactie dan eerder "mens hou je klep" is dan "wat een cool nummer" is ook niet zo gek.

Ik hou ook niet van dweperige liefdes gezeik.

vrijdag 13 februari 2004 @ 14:42:29 #68
81964 Shoarmageddon
pi_17145199
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:39 schreef Najra het volgende:
Ik denk niet dat gospelnummers als arrogant gebracht worden eigenlijk.
Het is meestal als een soort liefde voor God of iets dergelijks en net als dat iemand een liefdeslied zingt kan ik me goed voorstellen dat iemand dan ook over zijn liefde voor God wilt zingen.
Ik heb vaak het idee dat als iemand over zijn liefde voor God zingt, hij/zij erover zingt om (misschien onbewust) meer zieltjes voor zijn levenswijze te vinden. En dat vind ik arrogant en opdringerig.
pi_17145255
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:09 schreef Shoarmageddon het volgende:
Omdat ik vind dat religie iets is wat je voor jezelf hebt. Niet iets wat je met de rest van de wereld moet delen. Zo van "Kijk eens hoeveel ik van God houdt en doe allemaal mee!!!"

En zoals ik al in een eerdere post zei, ouwe zwarte Gospel vind ik prachtig. Maar dan wel vanuit muzikaal standpunt. Maar die moderen Gospelrock is vaak niet eens muzikaal interessant.

Dat is jouw overtuiging over het geheel wat religie inhoudt, maar daarbij neem je niet in acht dat anderen daar een andere mening over toegedaan zijn. Sommige religies hebben juist veel van doen met het massaal beleven van het geloof.

De opinie die je daar plaatst over het te kijk open is wellicht voor sommigen van toepassing, maar zeker niet voor iedereen. De negroïde gospel die ook door jezelf is aangehaald bouwt voor een groot deel op het gezamenlijk beleven van het geloof door middel van muziek. Ik kan mij zeker voorstellen dat anderen er ook zo over denken, hoewel het zeker zo is dat religie en muziek door sommigen misbruikt wordt als middel tot bekering.

quote:
Uiteraard. Maar teksten over geloof zijn over het algemeen zo doorzichtig. Vaak stellen ze helemaal niks voor.
Dat is natuurlijk een waardeoordeel. Wellicht halen anderen uit de teksten zaken die voor jou niet relevant zijn en voor hen wel. Ik vind de teksten van Blöf bijvoorbeeld pretentieus puberaal gewauwel, terwijl anderen dat weer in zijn geheel anders bezien. Zo ook de nu actuele tekst uit het nummer van Dinand Woesthoff voor zijn recentelijk overleden vrouw. Mensen beleven die tekst compleet anders. Voor sommigen is hij uiterst emotioneel, voor anderen is het een fluttekst.
quote:
Totaal andere tijden. Muziek ging toen nu eenmaal over God. Toen was de hele wereld nog als de dood voor Zijn toorn.
Het is misschien tegenwoordig wat moeilijk voor te stellen, maar er zijn nu nog steeds mensen die god vrezen. Zelfs in Nederland zijn er nog zeer zwaar gereformeerde geloofsgemeenschappen te vinden met ijzersterke overtuigingen. Sowieso was dat het punt niet van mijn opmerking over Bach. Het punt is, dat hij inspiratie vond in het geloof en dat gebruikte in zijn muziek.

Luister bijvoorbeeld eens naar de cd Testimony van Neal Morse. De teksten zijn zwaar gelovig. Het kan zijn dat het je tekstueel niet aanspreekt, maar het is moeilijk te ontkennen dat hij zijn geloof gebruikt heeft als bron van inspiratie voor die cd. Of die dan goed of slecht is, laat ik hier achterwege. Ik vind hem goed mede omdat hij er zoveel van zichzelf in heeft gestopt, wellicht ben jij daar een andere mening over toegedaan.

quote:
En dat ontken ik ook helemaal niet. Ik ben zelf in m'n hoofd ook heel veel bezig met religie. Maar zoals ik al zei, persoonlijk vind ik echt dat je dat voor jezelf moet houden. Tenzij je het echt op een goeie manier weet te brengen, een manier die zeker openstaat voor discussie. Zie bijvoorbeeld Kevin Smith's Dogma; geweldige film!
Ik vond die film best waardeloos.
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:31 schreef Shoarmageddon het volgende:

[..]

Nee, wat ik met Dogma wil zeggen is dat deze film openstaat voor discussie. Deze film gaat over religie, maar zegt "Misschien is het wel helemaal anders dan wij denken, wat jullie?" In plaats van "God is groot, God is machtig en als jij dat niet vindt, dan ben je dom en hebben we medelijden met jou." De arrogantie...

Echter geldt dat voor velen ook niet. Ik heb ook moeite met mensen die zulks hun mening verkondigen dat het de enige ware is en de enige ware kan zijn. Dat geldt niet voor geloof, maar ook voor veel andere zaken bijvoorbeeld kwaliteit van bepaalde muziek.
pi_17145373
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:42 schreef Shoarmageddon het volgende:

[..]

Ik heb vaak het idee dat als iemand over zijn liefde voor God zingt, hij/zij erover zingt om (misschien onbewust) meer zieltjes voor zijn levenswijze te vinden. En dat vind ik arrogant en opdringerig.

gelukkig kom jij niet zo over

allemaal projectie

vrijdag 13 februari 2004 @ 15:13:09 #71
81964 Shoarmageddon
pi_17145875
Laat ik van te voren nogmaals zeggen dat dit allemaal mijn mening is!
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:45 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dat is jouw overtuiging over het geheel wat religie inhoudt, maar daarbij neem je niet in acht dat anderen daar een andere mening over toegedaan zijn. Sommige religies hebben juist veel van doen met het massaal beleven van het geloof.

De opinie die je daar plaatst over het te kijk open is wellicht voor sommigen van toepassing, maar zeker niet voor iedereen. De negroïde gospel die ook door jezelf is aangehaald bouwt voor een groot deel op het gezamenlijk beleven van het geloof door middel van muziek. Ik kan mij zeker voorstellen dat anderen er ook zo over denken, hoewel het zeker zo is dat religie en muziek door sommigen misbruikt wordt als middel tot bekering.

Voor mijn gevoel wordt het meestal gebruikt als middel tot bekering. Waarom zou je het anders persé met de wereld willen delen? Kun je het net zo goed voor jezelf houden.
quote:

Dat is natuurlijk een waardeoordeel. Wellicht halen anderen uit de teksten zaken die voor jou niet relevant zijn en voor hen wel. Ik vind de teksten van Blöf bijvoorbeeld pretentieus puberaal gewauwel, terwijl anderen dat weer in zijn geheel anders bezien. Zo ook de nu actuele tekst uit het nummer van Dinand Woesthoff voor zijn recentelijk overleden vrouw. Mensen beleven die tekst compleet anders. Voor sommigen is hij uiterst emotioneel, voor anderen is het een fluttekst.
Wat dat betreft ben ik het met je eens. Muziek is altijd iets waten open staat voor interpretatie. En dat vind ik ook zeker goed. Maar bij de meeste moderne Christelijke muziek die ik op EO hoor is er meestal maar één manier waarop je deze muziek kan interpreteren.
quote:
Het is misschien tegenwoordig wat moeilijk voor te stellen, maar er zijn nu nog steeds mensen die god vrezen. Zelfs in Nederland zijn er nog zeer zwaar gereformeerde geloofsgemeenschappen te vinden met ijzersterke overtuigingen. Sowieso was dat het punt niet van mijn opmerking over Bach. Het punt is, dat hij inspiratie vond in het geloof en dat gebruikte in zijn muziek.
Is me totaal niet moeilijk voor te stellen. Mijn mening is dat het gros van de Christenen nog steeds bang is voor God.

Dat iemand z'n inspiratie vind in het Christendom moet ie zelf weten, maar ik vind niet dat je daar dan mee te koop moet lopen. En dat doet de meeste moderne gospel die naar de mainstream doorlekt wel. Let wel; de meeste! Er zal best gospelrock of gospelcore of white metal of whatever zijn die ik kan waarderen, maar tot op de dag van vandaag heb ik die nog niet gevonden en ik heb ook totaal geen behoefte om die te vinden.

quote:
Ik vond die film best waardeloos.
Dat kan
quote:
Echter geldt dat voor velen ook niet. Ik heb ook moeite met mensen die zulks hun mening verkondigen dat het de enige ware is en de enige ware kan zijn. Dat geldt niet voor geloof, maar ook voor veel andere zaken bijvoorbeeld kwaliteit van bepaalde muziek.
We begrijpen elkaar volgens mij niet helemaal. Nogmaals alles wat ik hier zeg is een mening en staat open voor discussie. Mijn overtuigingen over wat goede muziek en slechte muziek is is mijn mening! Ik ga niet mensen zeggen dit goeie muziek is en dit slechte en dat dat nou eenmaal zo is. Er is altijd ruimte voor discussie.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 15:14:44 #72
81964 Shoarmageddon
pi_17145905
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:50 schreef milagro het volgende:

[..]

gelukkig kom jij niet zo over

allemaal projectie

Als jij een andere mening hebben opdringerig vind, ben ik zeer opdringerig ja.
pi_17146593
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:13 schreef Shoarmageddon het volgende:
Laat ik van te voren nogmaals zeggen dat dit allemaal mijn mening is!
[..]

Voor mijn gevoel wordt het meestal gebruikt als middel tot bekering. Waarom zou je het anders persé met de wereld willen delen? Kun je het net zo goed voor jezelf houden.

Dan kun je ook van veel bands met een politieke boodschap zeggen waaro0m zou je niet delen met de wereld wat jij de waarheid vindt
quote:

[..]

Wat dat betreft ben ik het met je eens. Muziek is altijd iets waten open staat voor interpretatie. En dat vind ik ook zeker goed. Maar bij de meeste moderne Christelijke muziek die ik op EO hoor is er meestal maar één manier waarop je deze muziek kan interpreteren.

dat vind ik opzich niet erg. Alleen het meeste wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt slaapverwekkend. Ik heb meestal idee dat het op de eerste t/m de zoveelste plaats om god te eren en zieltjes te winnen en er daarna veel te weinig aandacht aan de muziek op zich wordt besteed
quote:

[..]

Is me totaal niet moeilijk voor te stellen. Mijn mening is dat het gros van de Christenen nog steeds bang is voor God.

Dat iemand z'n inspiratie vind in het Christendom moet ie zelf weten, maar ik vind niet dat je daar dan mee te koop moet lopen. En dat doet de meeste moderne gospel die naar de mainstream doorlekt wel. Let wel; de meeste! Er zal best gospelrock of gospelcore of white metal of whatever zijn die ik kan waarderen, maar tot op de dag van vandaag heb ik die nog niet gevonden en ik heb ook totaal geen behoefte om die te vinden.
[..]

Dat kan
[..]

We begrijpen elkaar volgens mij niet helemaal. Nogmaals alles wat ik hier zeg is een mening en staat open voor discussie. Mijn overtuigingen over wat goede muziek en slechte muziek is is mijn mening! Ik ga niet mensen zeggen dit goeie muziek is en dit slechte en dat dat nou eenmaal zo is. Er is altijd ruimte voor discussie.

ik heb trouwens wel goede reviews gelezen in bijvoorbeeld de aardsvchok van goed christelijke punk/hardcore bands maar dat is een stijl die ik nu weer niet echt geweldig vind
pi_17146674
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:14 schreef Shoarmageddon het volgende:

[..]

Als jij een andere mening hebben opdringerig vind, ben ik zeer opdringerig ja.

Nou over smaak valt niet te twisten en om nu hele lappen tekst te typen om die smaak uit te leggen (alsof dat kan) vind ik idd wat opdringerig, ja
pi_17146984
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:42 schreef -Beestje- het volgende:
Dan kun je ook van veel bands met een politieke boodschap zeggen waaro0m zou je niet delen met de wereld wat jij de waarheid vindt
Exact. Eerlijk gezegd vind ik dat haast net zo vervelend, alsof een of ander snotterig punkertje mij wel even kan vertellen hoe ik over de wereld dien te denken. Ik luister dus ook niet of nauwelijks naar dat soort muziek. Religieus getinte muziek doet mij over het algemeen ook weinig (al ken ik ook wel een hoop uitzonderingen, zo vind ik "People Get Ready" van de Impressions bijv. wel een erg mooi nummer, terwijl daar toch ook wel een stichtelijke boodschap in verwerkt zit, en een hoop rootsreggae vind ik zelf ook wel relaxed), maar als andere mensen dat wel graag horen, dan mogen ze van mij gerust hun gang gaan.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:16:34 #76
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_17147545
Standaard gospel is aan mij niet besteed. Maar gestoken in een modern jasje zoals bv Spiritualized, Primal Scream omstreeks Screamadelica, of recenter, The Polyphonic Spree, vind ik het wel interessant. Vraag is alleen in hoeverre dit soort dingen behalve de sound zelf, iets met gospel te maken heeft.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:47:10 #77
56951 Najra
---------------
pi_17148502
The Polyphonic Spree....dat was dat koor waarvan die hoofdhippie op Werchter heel verwijfd

"Good morning"
"Good morning"
"Good morning"
"Good morning"
"Good morning"

zat te roepen.

vrijdag 13 februari 2004 @ 17:31:59 #78
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17149810
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:14 schreef Deciple het volgende:Jesus Freak van DC Talk bijvoorbeeld heeft namelijk een aantal jaren iets van 13 weken op nr. 1 gestaan in de USA.
Kun je dat bewijzen?

Volgens mij hebben ze in een sub-lijst zoals christian popchart, op 1 gestaan, en niet op de mainstream lijst. Dat vind ik het iritante van de EO dj´s dat ze lopen te roepen dat een van hun artiesten op 1 staat in Amerika. En als je dan gaat kijken, staan ze niet eens in de lijst. Blijkt het dus dat ze op 1 staan in een gggrrristullukke hitlijst.

Maar voor de rest zit er bij de gospel best leuk spul. Dat hippe mannetje Kirk Franklin, die 5 jaar terug een hit had in Amerika (en dan bedoel ik echt een hit, en niet in een sub-lijst) met zo´n hiphoppend kerkkoor, met een sample van Funkadelic, vond ik best cool, Stomp heette dat nummer.
En Switchfoot, Blindside, This Beautifull Mess enzo, zijn ook best goed.

En Robert Randolph and the Family Band, als dat onder gospel valt. De frontman van die band is ook gelovig.

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  vrijdag 13 februari 2004 @ 17:42:46 #79
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17150151
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:24 schreef Seborik het volgende:

[..]

Van zwarte gospel vind ik Hezekiah Walker and the Love Fellowship Crusade Choir uit Brooklyn gruwelijk swingend, als een soort George Clinton in z'n most funky dreams.
Dat koor maakt zwarte muziek zo black als James Brown.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  vrijdag 13 februari 2004 @ 18:09:45 #80
81964 Shoarmageddon
pi_17151014
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:42 schreef -Beestje- het volgende:
Ik vind het doel van bands met een politieke boodschap vaak veel nobeler dan mensen winnen voor een hopeloos verouderde godsdienst.

Voorbeeldje: The Specials hadden als belangrijkste boodschap het 2-Tone gevoel. Blanke en zwarte muzikanten die samen muziek maken om te laten zien dat alle volkeren goed samen kunnen werken en leven.

Vind ik persoonlijk een mooiere boodschap dan zeggen dat Christendom de enige ware godsdienst is.

quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou over smaak valt niet te twisten en om nu hele lappen tekst te typen om die smaak uit te leggen (alsof dat kan) vind ik idd wat opdringerig, ja

Maar als ze het met jouw mening eens zijn niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Shoarmageddon op 13-02-2004 18:21]

pi_17152606
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 18:09 schreef Shoarmageddon het volgende:

[..]

Ik vind het doel van bands met een politieke boodschap vaak veel nobeler dan mensen winnen voor een hopeloos verouderde godsdienst.

Voorbeeldje: The Specials hadden als belangrijkste boodschap het 2-Tone gevoel. Blanke en zwarte muzikanten die samen muziek maken om te laten zien dat alle volkeren goed samen kunnen werken en leven.

Vind ik persoonlijk een mooiere boodschap dan zeggen dat Christendom de enige ware godsdienst is.

maar uiteindelijk willen ze allebei even graag aan je opdringen waar ze voor staan dus ik zie het verschil niet echt behalve dat mijn smaak er bijvoorbeeld niet naar uit zou gaan maar dat is wat anders als muziek kwalitijd in een genre(waar ik christelijke bands meestal niet in de top plaats trouwens)
quote:
[..]

Maar als ze het met jouw mening eens zijn niet?

zolang de muziek goed is heb ik tot nu toe nog bijna niks gevonden waarbij ik me aan de tekst zo stoorde dat ik er niet naar kon luisteren
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:52:29 #82
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17167238
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:20 schreef MuadDib het volgende:
16 HP
Dave Eugene Edwards steekt het in ieder geval niet onder stoelen of banken dat hij gelooft.
Sinnerman, where will you run to?
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:04:54 #83
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17167456
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:44 schreef MaartenGrendel het volgende:

gos·pel·song (de ~ (m.))
1 Amerikaans godsdienstig negerlied => gospel

Maar ik luister eigenlijk nooit bewust naar kerkelijke muziek, hoewel de bands die hier genoemd worden (P.O.D enz) voor mij meer in de categorie rock vallen.

Om ff de verwarring te verklaren. Wat men in Amerika Gospel noemt is inderdaad "Amerikaans godsdienstig negerlied => gospel", maar wat wij in Nederland vaak "Gospel" noemen is wat in Amerika weer CCM heet (Christian Contemporary Music), oftwel christelijke popmuziek.

Overigens zie ik in dit topikje wat namen van bands die onder de category "Gospel" worden geplaatst, terwijl ze dat zelf niet willen zijn.

P.O.D. zien zichzelf als christenen in een mainstreamband, Evanscene is daar nog iets vager over, maar waren er minder vaag over dat ze niet als CCM bestempelt wilden worden ("What the fuck are we doing in a CCM chart?" aldus ex-bandlid Moody).
Stacie Orrico was een typisch CCM sterretje voordat ze de wereld van de pop inging, en ik las een interview waarin de zei dat de meeste CCM kwalitatief heel slecht is. "Echt heel slecht", voegde ze er nog extra aan toe.
POD over CCM: "It's the most cheesiest music I've ever heard".

Als je voor de gein eens naar een Amerikaans CCM station luisterd, dan komt er wel eens een hoop bagger voorbij. Of een cloon van een top40 band, die dan "Jesus love you" zingt.
Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal maar bagger is. Er zit nog wel eens wat leuks tussen, of best hele goeie bands. Blindside vind ik heel goed. Maar als die doorbreken, zullen ze de CCM ook wel de rug toekeren.

pi_17167487
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:44 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]

Wat is daar denigrerend aan
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:47:11 #85
73606 vim-fuego
I let my guitar speak for me..
pi_17168211
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:42 schreef Shoarmageddon het volgende:

[..]

Zoals punks samen kunnen zingen over unity, anarchie en andere zaken (punk even als voorbeeld, kan meerdere stromingen opsommen), zingen christenen graag met elkaar over de liefde voor God......
Dat jij je daardoor aangesproken, aangevallen of wat dan ook voelt is mischien wel arrogantie van jouw kant? Wie zegt dat ze jou willen bekeren? Ik als gelovige wil helemaal niemand bekeren, in de bijbel staat namelijk dat je niemand kan bekeren als die persoon daar niet voor openstaat......
quote:
Maar bij de meeste moderne Christelijke muziek die ik op EO hoor is er meestal maar één manier waarop je deze muziek kan interpreteren.

Kan ik hieruit opmaken dat je vaak naar de EO luistert of geluisterd hebt? Waarom dan?
quote:
Mijn mening is dat het gros van de Christenen nog steeds bang is voor God.
Je dekt je bij alles wat je zegt al bij voorbaat in door te stellen dat het je mening is, dat is lekker makkelijk discussie voeren......bovenstaande quote is niet jouw mening maar jouw veronderstelling....

Ik luister zelf graag naar relirockers
Rebecca st. James, Stryper maar vooralSensefield!!!!

Muziek waar de gemiddelde radioluisteraar niet mee geconfronteerd hoeft te worden, ik stoor me dan ook atijd weer aan de haat voor deze muziek die vaak de kop opsteekt in dit soort topics....

...and what about cunture club, are they a cult too?...
pi_17168488
P.O.D = Gospel .

Naar P.O.D luister ik weleens, ja.

Houdoe en bedankt olé olé
  zondag 15 februari 2004 @ 00:37:15 #87
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17187033
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:00 schreef audioslaaf het volgende:
P.O.D = Gospel .

Naar P.O.D luister ik weleens, ja.

The Southtown
pi_17187095
Never, ben niet eens gelovig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')