Ducati Monster
en Suzuki SV (het oude model met de ronde kop).
De Suus is goedkoper en heeft wat betere technische papieren, maar het geluid en imago van de Duuc maken een hoop goed.
Iemand een mening/tip/suggestie?
edit: aaaaarrrrggggh, een typefout in de topictitel. Wil een lief modje die enge 'e' uit Ducati weghalen plz.?
[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 12-02-2004 17:44]
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:17 schreef SummerJam2003 het volgende:
Ducati
quote:Dat gevoel krijg ik er ook bij, maar is dat ook een kleine 1000 euro prijsverschil plus een beetje mindere prestaties waard?
Op donderdag 12 februari 2004 17:17 schreef SummerJam2003 het volgende:
Ducati
quote:Liev modje heeft het ff weggehaald...
edit: aaaaarrrrggggh, een typefout in de topictitel. Wil een lief modje die enge 'e' uit Ducati weghalen plz.?
quote:japanse meidenfiets, deze wordt de vervanger van de aprilia cup.
Op donderdag 12 februari 2004 20:01 schreef Patrick281 het volgende:
Japanse meidenfiets of Italiaanse macho. Beslis zelf maar waar jij op lijkt.
quote:Vervangt een 125/250 cc klasse..
Op donderdag 12 februari 2004 20:06 schreef slashme het volgende:[..]
japanse meidenfiets, deze wordt de vervanger van de aprilia cup.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 12-02-2004 20:16]
1 de persoon in kwestie laat zijn hond tegen de motor aanplassen.
2 de persoon in kwestie roept "blijf" tegen de hond om even te kijken.
ik zou het wel weten.....
Ducati
quote:vervangt een...kruisje?
Op donderdag 12 februari 2004 20:15 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Vervangt een 125/250 cc klasse..
![]()
quote:250cc twee-takt ja. Niet onderschatten welke tijden deze op assen neerzetten. En assen is nog een snel cicuit ook.
Op donderdag 12 februari 2004 20:15 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Vervangt een 125/250 cc klasse..
![]()
quote:dat jij liever een posersbike hebt wil niet zeggen dat iemand anders liever lekker rijdt.
Op donderdag 12 februari 2004 20:22 schreef ransbal het volgende:
Stel je voor:
Je zit zomers ergens op een terrasje te genieten van een drankje (alcoholvrij natuurlijk) en je hebt uitzicht op veel voorbij lopend vrouwelijk schoon en iets verder op je geparkeerds motor. Op eens komt er iemand met een hond aanlopen, 2 mogelijkheden:1 de persoon in kwestie laat zijn hond tegen de motor aanplassen.
2 de persoon in kwestie roept "blijf" tegen de hond om even te kijken.ik zou het wel weten.....
Ducati
quote:Da's echt wel andersom.
Op donderdag 12 februari 2004 19:20 schreef Piro het volgende:
Suzuki.
Bij ducati krijg ik het idee van 'naaimachine op wieltjes'
De Suzuki is een gecivilizeerde allemans motor waar je zo mee wegrijdt.
De Duc meer een rauwe bullebak die als je 'm eenmaal kent veel meer rijplezier geeft.
Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.
quote:Net als het rijplezier dat is.
Op donderdag 12 februari 2004 20:31 schreef schvvmert het volgende:[..]
Da's echt wel andersom.
De Suzuki is een gecivilizeerde allemans motor waar je zo mee wegrijdt.
De Duc meer een rauwe bullebak die als je 'm eenmaal kent veel meer rijplezier geeft.Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.
quote:En rijervaring.
Op donderdag 12 februari 2004 20:34 schreef Piro het volgende:[..]
Net als het rijplezier dat is.
quote:Sorry, maar het is echt zo'n saaie gemiddelde motor.
Op donderdag 12 februari 2004 20:28 schreef slashme het volgende:[..]
dat jij liever een posersbike hebt wil niet zeggen dat iemand anders liever lekker rijdt.
quote:Ik vind dat zwaar overtrokken. Een monster 620 rij je ook zo mee weg. Het zijn beide 2 cilinders.
Op donderdag 12 februari 2004 20:31 schreef schvvmert het volgende:[..]
Da's echt wel andersom.
De Suzuki is een gecivilizeerde allemans motor waar je zo mee wegrijdt.
De Duc meer een rauwe bullebak die als je 'm eenmaal kent veel meer rijplezier geeft.Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.
quote:Wat me nou niet denderend lijkt op een Italiaan.
Op donderdag 12 februari 2004 20:36 schreef schvvmert het volgende:[..]
En rijervaring.
quote:Klopt maar een monster 620 is dit in feite ook maat omdat er ducati op staat is ie ineens minder saai?
Op donderdag 12 februari 2004 20:36 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Sorry, maar het is echt zo'n saaie gemiddelde motor.
quote:Liever saai en gemiddeld dan opvallend en de houdbaarheid van een pak zure melk.
Op donderdag 12 februari 2004 20:36 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Sorry, maar het is echt zo'n saaie gemiddelde motor.
quote:Het zijn 2 motoren met een totaal verschillend karakter. Als er een vergelijkbare lichte sportieve Duc was,heeft die Suz echt het nakijken.
Op donderdag 12 februari 2004 20:38 schreef slashme het volgende:[..]
Ik vind dat zwaar overtrokken. Een monster 620 rij je ook zo mee weg. Het zijn beide 2 cilinders.
Dat de duc meer rijplezier geeft is maar de vraag, met een SV is een goede stuurman sneller.
quote:Ik vind ze behoorlijk in dezelfde klasse vallen. Karakter vind ik te subjectief om ze niet te kunnen vergelijken.
Op donderdag 12 februari 2004 20:46 schreef schvvmert het volgende:[..]
Het zijn 2 motoren met een totaal verschillend karakter. Als er een vergelijkbare lichte sportieve Duc was,heeft die Suz echt het nakijken.
quote:Het karakter van een motor is wel degelijk belangrijk bij een motor.
Op donderdag 12 februari 2004 20:49 schreef slashme het volgende:[..]
Ik vind ze behoorlijk in dezelfde klasse vallen. Karakter vind ik te subjectief om ze niet te kunnen vergelijken.
Die heeft net ff strakkere lijnen en een heel fijn weggedrag (heb er 1 keer op mogen rijdn, Jammie wat rijdt dat lekker)
quote:Ja.
Op donderdag 12 februari 2004 20:40 schreef slashme het volgende:[..]
Klopt maar een monster 620 is dit in feite ook maat omdat er ducati op staat is ie ineens minder saai?
quote:Zure melk is al niet meer houdbaar of blijft gewoon altijd zuur.
Op donderdag 12 februari 2004 20:41 schreef Piro het volgende:[..]
Liever saai en gemiddeld dan opvallend en de houdbaarheid van een pak zure melk.
Die SV heeft het gewoon niet. Hadden ze beter nooit kunnen maken.
Koop dan een andere Soes .. GSX-R van iets ouder bouwjaar ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 12-02-2004 22:01]
Que techniek, betrouwbaarheid en onderhoud zou ik voor de suz kiezen (rij m zelf ook (600F)) geen noemens waardige problemen mee gehad).
T hangt puur van jezelf af... aan de eisen die jij stelt voor je motor. T is idd een lastige keuze.
quote:Geluid is geheel afhankelijk van de geplaatste demper.
Op donderdag 12 februari 2004 22:01 schreef DeBastaard het volgende:
Ik zou voor de Ducati gaan, dat monster-apparaat vereist wel enige ervaring, maar heeft natuurlijk 'n veel geiler geluid dan die jap ....
trouwens, de kwaliteit van ducati is ook helemaal niet slecht hoor
Snelheid boeit me niet zo: dan zou ik wel een sportmotor willen. Beide motoren halen ruimschoots de accelaratie en snelheid die ik wil en durf te rijden.
Ik vind de nieuwe SV minder mooi dan de oude. Gewoon een kwestie van smaak.
Proefritten is een goed idee, ga ik zsm doen!
quote:hij is minder saai omdat er een geweldig blok onder ligt
Op donderdag 12 februari 2004 20:40 schreef slashme het volgende:[..]
Klopt maar een monster 620 is dit in feite ook maat omdat er ducati op staat is ie ineens minder saai?
En of je op een gemiddelde motor hard stuurt of op een posersbike, rijplezier blijft gelijk.
quote:Als je van sleutelen houdt of graag je loon naar de dealer brengt.
Op vrijdag 13 februari 2004 10:47 schreef -Muse- het volgende:[..]
hij is minder saai omdat er een geweldig blok onder ligt
quote:Voor een mooie vrouw heb je ook meer over dan een lelijk mokkel.
Op vrijdag 13 februari 2004 13:42 schreef slashme het volgende:[..]
Als je van sleutelen houdt of graag je loon naar de dealer brengt.
quote:Nou zo'n type ben ik dus niet, rij zelf namelijk een wr426f. Onderhoud na elke zondagmorgen rijden.
Op vrijdag 13 februari 2004 13:55 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Voor een mooie vrouw heb je ook meer over dan een lelijk mokkel.
Liefde maakt een beetje blind toch.
Dat andere zou nooit wat kunnen worden bij mij..wat voor een geweldige ervaring met'r zou hebben dan ook.
Jij bent meer een functioneel type alla Opel Agila.;+
quote:Niet slecht beredeneerd.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:02 schreef slashme het volgende:[..]
Nou zo'n type ben ik dus niet, rij zelf namelijk een wr426f. Onderhoud na elke zondagmorgen rijden.
Maar deze types motoren zijn toch gemaakt op lekker mee te rijden en niet om er elke week onder te liggen. Dan is het een keer mooi weer en staat je motor bij de dealer.
Ik bedoel, om de schoonheid kun je beter een andere motor kopen en om het rijplezier ben ik van overtuigd dat je bij een SV wel goed zit.
feliquote:Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
Update: Heb ze inmiddels beiden proefbereden. De Duc viel me qua rijden wel wat tegen. Ik had wel eens eerder Duc gereden (SS900), maar dat was toch echt andere koek. Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.
Toegegeven, de Duc klonk beter en oogt wat stoerder, maar het verschil in rijplezier was me te groot. Die SV is een heerlijk speelfietsje voor de Hollandse dijkjes, dus die is het geworden.
Een zwarte.
Met een Laser demper
quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:30 schreef dnzl het volgende:
Ducati Stucgati
Ach ja, mij kan het ook niet veel schelen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..](al heb je wel gelijk...)
Zoals ik al eerder postte niet met het verstand in ieder geval.quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.
Weet je hoe onweer klinkt?quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:04 schreef Patrick281 het volgende:
Feli .. ben benieuw naar het geluid met de open demper.
heb je hem ook weer met zijn altijd negatieve opmerkingenquote:Op donderdag 12 februari 2004 19:20 schreef Piro het volgende:
Suzuki.
Bij ducati krijg ik het idee van 'naaimachine op wieltjes'
hmmmmz, ik heb op mijn vorige motor de uitlaat wel eens helemaal los gehad. Dat is toch wel vrij genant qua luidruchtigquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:27 schreef hifonics het volgende:
en het kan mij nooit te luidruchtig zijn qua blok en uitlaat
das alleem maar mooi
de uitlaat moet er natuurlijk wel op hequote:Op donderdag 29 juli 2004 12:13 schreef Parabola het volgende:
[..]
hmmmmz, ik heb op mijn vorige motor de uitlaat wel eens helemaal los gehad. Dat is toch wel vrij genant qua luidruchtig![]()
Bedankt voor je advies. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zou kiezen voor de SV650.
Waarom? Technisch veel betrouwbaarder.... en vind hem nog mooier ook.
Daarnaast vind ik de rijeigenschappen ook beter, meer grondspeling etc. De Monster is ook vrij klein, niet zo fijn voor lange mensen....
De SV stuurt veel lekkerder, en geloof me, met een setje open dempers klinkt ie beter dan zo'n Ducati koffiemolenMaar das heel persoonlijk
O, mocht ik dan toch voor een SV gaan, zou ik de SV1000 nemenOok al ''leeft'' die minder volgens de testen, maar daar is natuurlijk een PowerCommander voor
Monster is meer een poser-fietsje....
quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
Update: Heb ze inmiddels beiden proefbereden. De Duc viel me qua rijden wel wat tegen. Ik had wel eens eerder Duc gereden (SS900), maar dat was toch echt andere koek. Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.
Toegegeven, de Duc klonk beter en oogt wat stoerder, maar het verschil in rijplezier was me te groot. Die SV is een heerlijk speelfietsje voor de Hollandse dijkjes, dus die is het geworden.
Een zwarte.
Met een Laser demper
Zoals de reactie onder die van jou al aangeeft van Rietvaerder ligt dat geluid niet direct aan Ducati, maar meer aan het 2 cylinder concept.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:07 schreef errorken het volgende:
Ik snap niet wat zoveel mensen mooi vinden aan het duc geluid ?
Is het omdat de ene het altijd over het 'duc geluid' heeft dat de rest het ook automatisch mooi vind ofzo ? Persoonlijk vind ik het gewoon een lelijk gebrom. Het valt gewoon op omdat geen enkele andere fiets zo lelijk bromt
Een fiets moet "grolllen" als het ware en snijden op hoge toeren, niet zo'n achterlijk traktor geluid maken als die ducs...
Dat is nou precies wat i ik dachtquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:18 schreef Patrick281 het volgende:
Helaas voor jou dan klinkt mijn motor met open uitlaten ook als een vliegtuig uit de 2'de wereldoorlog.![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Pepijn..... wat zit jij nou de SV in de grond te boren:'(
Is niks mis mee...... prima beginnersfiets anders. Is ook nog sportief mee te rijden.....
[afbeelding]
en je betaald je helemaal scheel aan onderhoudsbeurten en onderdelenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 03:41 schreef Remon het volgende:
Ducati blijft zijn waarde beter houden
Stuk? Kan een GS-500 ook stuk .. kom ff in de motorchat..quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:36 schreef super_honda het volgende:
jah, ik lees elke dag wel in PTA hoorik post alleen vrij weinig. heb het te druk met 25kw.net en M-F . en mijn motor is stuk
zodra jullie nou eens een meeting op een zaterdag ofzo organiseren kom ik ook langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |