quote:Ik ben het hier helemaal mee eens. Mensen moeten het zelf weten als ze hun eigen lichaam verpesten, maar ik ga ze geen 2e kans geven. Jammer genoeg kan je dit niet er niet bijzetten.
Op donderdag 12 februari 2004 15:20 schreef killer_mac het volgende:
Ik word geen donor,Omdat:
Niemand mij kan garanderen dat de persoon die mijn "onderdelen" ontvangt gezond heeft geleefd.
Ik bedoel stel ik ga dood en er is een of andere zuiplap die zijn nieren om zeep heeft geholpen. Dan heb ik zoiets had je maar niet zoveel moeten zuipen.
Ik zou dus alleen doneren aan mensen die mijn "onderdelen" nodig hebben die gezond leven. Of zoiets. Dit kan echter niet als clausule gebruikt worden.Dus ik doneer niet!
En ik ben er ook voor dat alleen donoren recht hebben op het ontvangen van donororganen (als dat nodig zou zijn). Tegenwoordig krijgt iedereen op zn 18e een formuliertje thuis gestuurd dus je kan zo zien wie er als donor geregistreerd staan.
Ik weet zelf eigenlijk niet meer wat ik heb ingevuld. Volgens mij ben ik gegaan voor de optie dat de nabestaanden mogen beslissen...
quote:en dus hebben wij ook de kwaliteiten gekregen om elkaar te helpen met organen, als ze er toch niks meer aan hebben
Op donderdag 12 februari 2004 15:29 schreef locutus51 het volgende:[..]
God heeft ons wel de kwaliteiten gegeven om een computer te maken , dus ???????
quote:Haha ja das een goede. Mijn eerste gedacht was 'nee dat doe ik niet'. Maar misschien zou ik het na lang nadenken doen. Ik wil er in ieder geval meer informatie over.
Op donderdag 12 februari 2004 15:29 schreef Suphafly het volgende:[..]
Vraagje stel jij je is voor dat je een vrouw hebt en je wil kinderen met die vrouw.. ze word zwanger maar er gaat wat mis.. zou je dan de foetus van je ongeboren kind afstaan voor stamcel onderzoek?
Je hebt er toch niks meer aan toch?
quote:Ja maar, waarom dan?
Op donderdag 12 februari 2004 15:31 schreef Joost87 het volgende:
Over mn lijk, dat ze nog ff in me gaan snijden, zeg
quote:Nee, ik ben géén donor.
Op donderdag 12 februari 2004 15:11 schreef GazGas het volgende:
En in tegenstelling tot andere topics vraag ik niet of je al donor bent of niet. Nee, ik vraag de gene die het niet zijn het gewoon te doen. En als je het niet wil mag je mij overtuigen dat daar een goede reden voor is.
En nee, ik voel me niet geroepen om jou te vertellen waarom. ![]()
Fijne dag verder.
quote:www.donorvoorlichting.nl
Op donderdag 12 februari 2004 15:30 schreef vdo28 het volgende:[..]
Nee dan is het goed..
Op welke site kun je donor worden btw? Zodat je dat invulpapier kunt bestellen...?
quote:Thanx
Op donderdag 12 februari 2004 15:34 schreef GazGas het volgende:[..]
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:34 schreef Natalie het volgende:[..]
Nee, ik ben géén donor.
En nee, ik voel me niet geroepen om jou te vertellen waarom.
Fijne dag verder.
succes met je topic buh bye ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Suphafly op 12-02-2004 15:45]
Als God jou je lichaam heeft gegeven om te houden na de dood had de beste man ook geen wormen ontworpen die je lichaam vervolgens opvreten. Of vuur zodat je lichaam totaal vergaat. Of had hij gezorgd dat de hersenen niet de bron van het rationele denken waren zodat het rationele denken altijd zou blijven bestaan. Ook mijn familie mag het niet boeien, want het was mijn lichaam dus mijn keus. Gelukkig weet mijn familie goed genoeg dat ik mijn lichaam volledig wil opofferen aan alles wat het tot nut kan zijn.
quote:Waarom wachten? aannemend dat je nog 2 nieren hebt.. je kan er nu toch al 1 weggeven?
Op donderdag 12 februari 2004 15:38 schreef Ype het volgende:
Gelukkig weet mijn familie goed genoeg dat ik mijn lichaam volledig wil opofferen aan alles wat het tot nut kan zijn.
quote:Je helpt hoe dan ook een goed iemand...
Op donderdag 12 februari 2004 15:20 schreef killer_mac het volgende:
Ik word geen donor,Omdat:
Niemand mij kan garanderen dat de persoon die mijn "onderdelen" ontvangt gezond heeft geleefd.
Ik bedoel stel ik ga dood en er is een of andere zuiplap die zijn nieren om zeep heeft geholpen. Dan heb ik zoiets had je maar niet zoveel moeten zuipen.
Ik zou dus alleen doneren aan mensen die mijn "onderdelen" nodig hebben die gezond leven. Of zoiets. Dit kan echter niet als clausule gebruikt worden.Dus ik doneer niet!
quote:Bij een operatie kunnen makkelijk complicaties optreden en dergelijke, dus daar zou ik nooit zomaar aan beginnen
Op donderdag 12 februari 2004 15:42 schreef Suphafly het volgende:[..]
Waarom wachten? aannemend dat je nog 2 nieren hebt.. je kan er nu toch al 1 weggeven?
quote:True. Waarom niet inderdaad. Who needs kidneys anyway?
Op donderdag 12 februari 2004 15:42 schreef Suphafly het volgende:[..]
Waarom wachten? aannemend dat je nog 2 nieren hebt.. je kan er nu toch al 1 weggeven?
quote:Dat heb ik inderdaad met opzet gedaan. Zo krijg ik tenminste wat reacties en gaat men nadenken (als ze er voor open staan).
Op donderdag 12 februari 2004 15:36 schreef Suphafly het volgende:[..]
helemaal mee eens.. je lijkt wel een soort donor jehova die zijn voet tussen mijn donor deur probeer te zetten
succes met je topic buh bye
Ben alleen wat panisch als het gaat om een formulier invullen en een handtekening zetten.
m.a.w. Een gedeelte van mijn zeggenschap over mijn eigen lichaam ( al is het na mijn dood, voordat ze beginnen te plunderen
) weggeven aan derden.
[Dit bericht is gewijzigd door Dromenvanger op 12-02-2004 15:51]
quote:Kan me voorstellen. Het is ook niet iets wat je zomaar doet, je moet er wel even over nadenken natuurlijk. Maar als je dood bent merk je toch niet meer wat er met je lichaam gebeurt.
Op donderdag 12 februari 2004 15:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk af en toe wel eens om het te worden.Ben alleen wat panisch als het gaat om een formulier invullen en een handtekening zetten.
m.a.w. Een gedeelte van mijn zeggenschap over mijn eigen lichaam ( al is het na mijn dood) weggeven aan derden.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:50 schreef vdo28 het volgende:
Nou Ts, ik heb hem ingevuld en doe hem nu in een enveloppe!!!
Goed werk
Ik dacht er steeds niet aan....
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:51 schreef GazGas het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
* vdo28 bloost een beetje
quote:www.donorvoorlichting.nl daar kan je het formulier vinden om het te regelen.
Op donderdag 12 februari 2004 15:53 schreef Aventura het volgende:
Ik ben geen donor, maar wil het best zijn. Laat ze maar snijen hoor, als ik dood ben. Wel wil ik daarna weer netjes gemaakt worden om zo begraven/ gecremeerd te worden. Wat ik nooit zou willen is ter beschikking gesteld worden aan de medische wetenschap. Het idee!
Ik ben alleen wel steeds te laks om het donorcodicil (of hoe dat ook heet) in te vullen.
quote:www.donorvoorlichting.nl
Op donderdag 12 februari 2004 15:53 schreef Aventura het volgende:
Ik ben geen donor, maar wil het best zijn. Laat ze maar snijen hoor, als ik dood ben. Wel wil ik daarna weer netjes gemaakt worden om zo begraven/ gecremeerd te worden. Wat ik nooit zou willen is ter beschikking gesteld worden aan de medische wetenschap. Het idee!
Ik ben alleen wel steeds te laks om het donorcodicil (of hoe dat ook heet) in te vullen.
quote:Eigenlijk red je nu dus potentieel een leven
Op donderdag 12 februari 2004 15:50 schreef vdo28 het volgende:
Nou Ts, ik heb hem ingevuld en doe hem nu in een enveloppe!!!
Goed werk
Ik dacht er steeds niet aan....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |