Van de week had ik een mevrouw aan de telefoon die beweerde dat dit bedrijf bestaat uit hersenloze mensen en dat er maar één iemand was hier die één hersencel bezat.
Vandaag een man die me de huid volschold omdat zijn kleding niet geleverd was.
Omdat ik beleefd moet blijven zeg ik maar dat ik niet op die manier aangesproken wens te worden, waardoor ze nog bozer worden. Dan zeg ik maar dat ze terug moeten bellen als ze afgekoeld zijn en vervolgens hang ik op Wat doen jullie met zulke telefoontjes?
[Dit bericht is gewijzigd door Diego-Atahua op 12-02-2004 11:25]
dan zullen ze vast vanzelf gaan denken hmm waarom wordt er niks meer gezegd.
en anders gewoon heel droog mevrouw meneer, als u niet op een normale manier met mij kan praten dan beeindig ik nu het gesprek
Is het op mijn eigen telefoon, buiten een baan om, kaffer ik ze de huid vol. Duh.
heel erg leuk als je iemand aan de telefoon hebt die denkt dattie slim is maar het niet is....
nouja, gelijk heb... ze beginnen tegen me te zanikkan omdat ik dan als dichtste in de buurt sta...
quote:Ineens engels gaan praten
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Rnej het volgende:
ik doe altijd zo retebeleefd dat het zo fucking sarcastisch overkomt... maar iedere keer als ze reageren op t sarcasme blijf k beleefd doen...heel erg leuk als je iemand aan de telefoon hebt die denkt dattie slim is maar het niet is....
Best ontmoedigend voor iemand Als ze dan kokend zijn, gewoon die telefoon neer kwakken
quote:Laat me raden.. je zit nog op school
Op donderdag 12 februari 2004 11:27 schreef Amun-Ra het volgende:[..]
Ineens engels gaan praten
en als die klant dan ook engels gaat praten, switch je ff naar duits
Best ontmoedigend voor iemand
Als ze dan kokend zijn, gewoon die telefoon neer kwakken
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:28 schreef BobRooney het volgende:
gewoon lekker laten uitrazen...
Ik ben ook wel eens afgepoeierd door zo'n uitermate beleefd blijvend stuk onbenul.
"ja, dit is het enige wat ik voor u kan doen, meneer"
Rot toch op! Met je customer service helpdesk!
Ga eens mijn probleem oplossen ofzo.
Tip: koop nooit bij BeterBed
quote:Inderdaad zo hoort het!
Op donderdag 12 februari 2004 11:27 schreef MindlessWanker het volgende:
Als het je werk is om deze mensen te woord te staan moet je gewoon correct zien te blijven. Probeer ze te kalmeren en toon begrip voor hun boosheid. Niet dat het iets voor mij zou zijn, maar zo hoort het wel.
Overigens wat je ook doet: Blijf altijd vriendelijk en beleefd!! Hoe rustiger je zelf bent hoe minder aanknopingspunten je de beller geeft. En als het écht te ver gaat gewoon zeggen dat je de verbinding gaat beeindigen als ze zo door gaan.
En zodra ze opgehangen hebben ff flink schelden...
(ik zit ook aan de foon en heb dagelijks discussie)
[Dit bericht is gewijzigd door flugeltje op 12-02-2004 11:33]
quote:Wat zei je? "Bedankt ?"
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef Vogue het volgende:
Van de week had ik een mevrouw aan de telefoon die beweerde dat dit bedrijf bestaat uit hersenloze mensen en dat er maar één iemand was hier die één hersencel bezat.
Anyway, ik krijg dagelijks mensen aan de lijn mbt computer problemen. gelukkig worden wij niet zo vaak uitgescholden en het is dus ook een uitzondering. Het zal wel komen omdat wij eigenlijk collega's helpen en niet echt 'klanten'.
Zo doe ik t ongeveer
quote:Die ene iemand, bedoelde ze daar jou mee?
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef Vogue het volgende:
Van de week had ik een mevrouw aan de telefoon die beweerde dat dit bedrijf bestaat uit hersenloze mensen en dat er maar één iemand was hier die één hersencel bezat.Wat doen jullie met zulke telefoontjes?
Ik werk bij KPN, dus krijg je ook weleens mensen aan de telefoon die niet zo erg blij zijn. Ik laat ze meestal uitrazen en kijk of ik nog wat voor ze kan betekenen. Als ze het echt te bont maken waarschuw ik ze 1 keer dat ze nu wat normaler mag gaan doen omdat ik hun anders niet kan helpen en ik dan ophang.
Maar zo erg is het nog niet geworden.
als je dan een paar keer "hallo! hallo? hallo...??" hoort,
neem je gewoon de hoorn terug op en vraagt ijskoud "kan u dat nog eens herhalen alstublieft?"
quote:Mee eens. Supercorrect blijven, maar toch de beller proberen te behandelen als een klein kind.
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Rnej het volgende:
ik doe altijd zo retebeleefd dat het zo fucking sarcastisch overkomt... maar iedere keer als ze reageren op t sarcasme blijf k beleefd doen...
quote:Je moet mensen even uit laten razen, desnoods af en toe : ik begrijp het zeggen...
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef Vogue het volgende:
Je moest eens weten voor wat ik word uitgemaakt hierVan de week had ik een mevrouw aan de telefoon die beweerde dat dit bedrijf bestaat uit hersenloze mensen en dat er maar één iemand was hier die één hersencel bezat.
Vandaag een man die me de huid volschold omdat zijn kleding niet geleverd was.
Omdat ik beleefd moet blijven zeg ik maar dat ik niet op die manier aangesproken wens te worden, waardoor ze nog bozer worden. Dan zeg ik maar dat ze terug moeten bellen als ze afgekoeld zijn en vervolgens hang ik op
Wat doen jullie met zulke telefoontjes?
Ik heb op de admin van de RVV gewerkt tijdens de varkenspest en daar dagelijks tientallen kompleet over de zeik dierenartsen aan de lijn gehad, die al maanden niet uitbetaald hadden gekregen.
Als je die mensen gewoon eerst even hun gal laat spuien, begrip toont voor hun woede, dan kalmeren ze en zijn ze meestal wel voor rede vatbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |