Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub XXXIV
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Ansjela (1,68) (22) was 62 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 wegen. -0,0
Afvlif (1,88) (24,0) was 86,5 kg, is nu 84,7kg en wil graag 75,0 kg wegen. -1,8
Babbelz (1,78) (24,6) was 89,0 kg, is nu 78,0 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -11,0
Chayenn (1,80) (23,1) was 80,3 kg, is nu 75,1 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen. -5,2
Confidential (1,64) (22,3) was 67,0 kg, is nu 60,1kg en wil graag 59,0 kg wegen. -6,9
Ereshkigal (1,70) (24,0) was 69,5 kg, is nu 69,5kg en wil graag 63,0 kg wegen. 0,0
Imago (1,76) (21,3) was 68,3 kg, is nu 65,9 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,4
Kiezel (1,80) (23,0) was 75,0 kg, is nu 74,5kg en wil graag 69,0 kg wegen. -0,5
Kleintje (1,63) (24,2) was 67,6 kg, is nu 64,4kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,2
Kontiki (1,83) (24,4) was 84,5 kg, is nu 81,8kg en wil graag 78,0 kg wegen. -2,7
Kroeltroel (1,83) (24,0) was 90,0 kg, is nu 80,5kg en wil graag 73,0 kg wegen. -9,5
Kyara (1,68) (22,9) was 80kg, is nu 64,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -15,5
Liejannuh (1,79) (24,5) was 85,0 kg, is nu 78,4kg en wil graag 75,0 kg wegen. -6,6
Lurky (1,64) (24,4) was 80,0 kg, is nu 65,5kg en wil graag 62,0 kg wegen. -14,5
Maryse (1,74) (23,1) was 70,0 kg, is nu 69,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -1,0
miesjuh (1,65) (23,1) was 65,0 kg, is nu 63,0kg en wil graag 56,0 kg wegen. -2,0
miss_cee (1,68) (24,1) was 67,2 kg, is nu 68,0kg en wil graag 56,5 kg wegen. 0,8
Mookdeliefste (1,70) (22,1) was 64,0 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 60,0 kg wegen. 0,0
M1RR1E (1,63) (22,0) was 59,0 kg, is nu 58,5kg en wil graag 55,5 kg wegen. -0,5
Pauline (1,70) (24,2) was 70,0 kg, is nu 70,0kg en wil graag 65,0 kg wegen. 0,0
Shantee (1,73) (22,7) was 70,0 kg, is nu 68,0kg en wil graag 60,0 kg wegen. -2,0
Shark.Bait (1,92) (23,6) was 89,0 kg, is nu 87,0kg en wil graag 81,0 kg wegen. -2,0
Spargo (1,65) (24,6) was 67,0 kg, is nu 67,0kg en wil graag 55,0 kg wegen. 0,0
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Timo20 (1,93) (22,3) was 88,0 kg, is nu 83,0kg en wil graag 75,0 kg wegen. -5,0
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90 kg, weegt nu 86 kg, en wil graag 75 kg wegen. -4
wendy-tje (1,60) (24,0) was 64,0 kg, is nu 61,5kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,5
Yppy (1,72) (23,2) was 95,0 kg, is nu 68,5kg en wil graag 65,0 kg wegen. -26,5
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 74,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. 0,2
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky:Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht - redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
www..weight-loss-diet-i.com - heeeel erg veel dieet advies!
www.how-can-i-lose-weight.com - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
www.ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
www.3fatchicks.com - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
www.thermocare.nl - over Herbalife
www.slank-klup.nl - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
www.weightcare.nl - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
www.eganederland.nl - site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
www.slimfast.nl - met veel light recepten
www.bodysolution.nl - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door wendy-tje op 12-02-2004 11:19]
quote:Ja hoor, dat kan!
Op donderdag 12 februari 2004 10:41 schreef Shirin het volgende:
mag ik meedoen?ik ben 1 meter 63 en weeg 65,5 kilo
streefgewicht is 57 kilo.
Als de volgende update vandaag nog komt, kan ik hem in de openingspost zetten!
quote:Ja, dat had ik ook eens, ging niet bepaald goed
Op donderdag 12 februari 2004 11:23 schreef wendy-tje het volgende:
Hmm, wilde het nieuwe topic wel openen, maar alle links etc waren verdwenen! Daar heb ik voor mijn gevoel nu een uur aan zitten werken
Kan iemand me even vertellen hoe ik dat kan kopieren zonder dat ik de opmaak verlies?
Nou ja, het is uiteindelijk wel gelukt.Als de volgende update vandaag nog komt, kan ik hem in de openingspost zetten!
En uhm, wacht nog maar een weekje met mij erin zetten, ik kan namelijk niet geloven dat ik 67 weeg Ik heb voor mezelf namelijk wel het gevoel dat er wat af is. Ik kan het zien aan mijn knieen, als ik wat dikker ben dan is het niet mooi 1 geheel met mijn bovenbeen zeg maar maar dan hangt er een vetrandje boven als jullie begrijpen wat ik bedoel
En die zijn compleet weg nu!
ben 1.70 meter lang
weeg 70 kilo.
das een bmi van 24.5
streefgewicht is 58 kilo
sjees wat word je als student snel vet... ga ervoor...->
Als je de openingspost wil maken, doe je gewoon net alsof je in het vorige topic de laatste post met updates wil quoten. Dan ga je even knippen en plakken en maak je er een nieuw topic van Duidelijk genoeg, of snapt niemand er nu iets van?
Ik zat allemaal te zoeken naar het topic, bleek het oude al vol te zijn! Da's even snel gegaan zeg! Nu weer gezellig
verder hier!
Ik heb wel wat gezondigd van de week, maar om hier nou elke dag mijn lijst te posten... Ik weet zelf goed zat wat ik wel en niet kan eten, dus laten we het erop houden dat het niet echt gezond was... Vanavond ga ik echter weer voor het eerst sinds lange tijd spierpijn krijgen... Marteling in mijn nieuwe woonplaats kan beginnen
ps2noob (1m99) (23,2) was 109,0 kg, is nu 92,0 kg en wil graag onder de 85 wegen -7,0
heb ik vanavond toch weer gezondigd
bah, stokbroodjes met kruidenboter en tapenade zijn ook zo verdomd lekker
quote:Als het goed is sta je in de volgende update... maar die had ik nog niet... ff kijken dadelijk wie deze week aan de beurt was
Op donderdag 12 februari 2004 16:26 schreef ps2noob het volgende:
Ik had me in het vorige topic ook op gegeven maar ik doe het nog wel een keerps2noob (1m99) (23,2) was 109,0 kg, is nu 92,0 kg en wil graag onder de 85 wegen -7,0
quote:Woon je nog thuis? Weten je huisgenoten wat je van plan bent? Of kreeg je het onder je neus geschoven onder het motto van 'ach gezellig'?
Op vrijdag 13 februari 2004 00:27 schreef Shirin het volgende:heb ik vanavond toch weer gezondigd
bah, stokbroodjes met kruidenboter en tapenade zijn ook zo verdomd lekker![]()
![]()
week 8: YPPY
Niemand vergeten hoop ik...
Welkom Kreezie, Shirin en ps2noob! Jullie ook veel succes met (verder) afvallen!
quote:Haal het dan ook niet in huis
Op vrijdag 13 februari 2004 00:27 schreef Shirin het volgende:
heb ik vanavond toch weer gezondigd
bah, stokbroodjes met kruidenboter en tapenade zijn ook zo verdomd lekker![]()
![]()
Wat dat betreft heb ik ook totaal geen discipline: als er iets lekkers in huis is, moet het ook op Dus ik koop het gewoon niet meer. Ik vergeet in de supermarkt tegenwoordig dat er ook nog een heel gangpad vol koek en snoep is, ik kijk er niet eens meer naar.
Het enige wat ik soms wel doe, is op Den Haag CS de ingang via de Burger King nemen En dan ruik ik even hoe lekker dat ruikt (sommigen van jullie zullen het wel vies vinden, maarja), en dan koop ik lekker niks, en dan voel ik me heel goed over mezelf
Ik haal wel lekkere dingen in huis, zij het op verzoek. Vind het zo zielig als mijn vriend niks te snoepen heeft, en aangezien ik altijd boodschappen doe wil ik dat best halen. Ik kies dan het liefst dingen uit die ik zelf niet zo lekker vind (qua vla enzo dan, want zelf eet ik magere yoghurt). Aan snoep, koek en nootjesverzoeken voldoe ik wel, hoewel ik nog steeds weleens het verwijt krijg dat er 'niks lekkers in huis is' Tsja, ik koop alleen precies wat er op mijn lijstje staat, da's wel zo veilig
Ben trouwens gister weer wezen sporten. Echt lekker en leuk was het! Ik ga dus een kwartaalkaart halen! (dit was enkel een proefles). Heb alleen niet echt spierpijn, voel wel dat mijn schouders wat los komen. Volgende week ga ik dus de wat zwaardere 'halters' nemen. Het leek me wel zo veilig om de eerste keer gewoon de lichtste uit te zoeken
ik ga echt niets lekker meer in huis halen, ik ben echt verslaafd aan alles wat ongezond is...
heeft iemand enig idee of zwemmen goede cardio-oefening is?
Zwemmen is goed voor je. Het helpt je bij het opbouwen/onderhouden van je conditie en het is goed voor je spieren. Echt afvallen zal je er niet van gaan doen, tenzij je elke dag een uur zwemt ofzo. Het helpt wel 'ter ondersteuning' van een dieet. Gezond eten en zwemmen kan geen kwaad, maar je moet niet denken dat je van alleen zwemmen slank wordt hoorde ik mijn zweminstructrice gister zeggen
OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP OPROEP
Valt 't op? Zijn het nog steeds dezelfden die het lijstje gaan updaten, of zijn er inmiddels al nieuwe kandidaten?
Uitleg voor de nieuwelingen: we rouleren de lijst van degenen die de lijst updaten. Eens in de week wordt het gedaan. Ik geloof dat we nu met zijn vijven zijn, dus dan ben je eens in de vijf weken aan de beurt. Gegadigden: meldt u
[Dit bericht is gewijzigd door Kroeltroel op 13-02-2004 15:22]
Welkom ps2noob! Hoe wil je af gaan vallen?
Heaven7, hadden jullie nou twee weegschalen thuis? Ik dacht dat jij dat was, maar ik weet het niet meer zeker. Gebruik je nu altijd dezelfde? Het maakt niet zo uit welke je neemt, als het maar steeds dezelfde is.
Wat leuk dat je randje boven je knieen weg is! Dat wil ik ook!
Ook welkom Shirin! Houd je ergens bij wat je eet? Er is best ruimte voor wat lekkers als je dat inpland. Dan kun je daar rekening mee houden, zodat het niet meteen vreselijk slecht is als je iets lekkers eet. Zorg dat je altijd fruit in huis hebt en iets van ontbijtkoek of rijstwafels. Als je dan echt iets wilt eten, heb je tenminste een gezond alternatief.
Kreezie, ook welkom in dit topic. Echt vet ben je niet, of ben je al afgevallen? Je hebt nog een gezond gewicht. Studeer je nog of ben je al klaar? Studeren is een ramp voor je figuur, bijna iedereen hier is slachtoffer daarvan geloof ik. Jammer dat er niet wat gezondere pizzas, kant-en-klaar-maaltijden en snacks bestaan.
Dat ruiken klinkt bekend Imago. Vooral als mijn vriendje iets lekkers eet dan is het bijna net zo lekker om het te ruiken als om het zelf ook te eten.
Fijn dat het sporten zo goed beviel Kroeltroel! Hoe vaak ga je nu?
Updaten is erg makkelijk. De meesten van ons posten eens in de week ons nieuwe gewicht met meteen het regeltje uit de openingspost erbij. Die nieuwe regeltjes plak je dan over de oude heen en dan heb je een update. Voorheen moest je ook bmis uitrekenen, maar dat doet iedereen nu zelf. Je bent dus vrij snel klaar. Je update altijd voor een week. De laatste update is in het weekend van de week die je hebt. Als je wilt, kun je ook tussendoor een nieuw lijstje posten. Als de laatste maar rond het weekend komt.
Update:
Week 8: Yppy
Week 9: Imago
Week 10: Kroeltroel
Week 11: Confidential
Week 12: Shirin?
Kleintje, doe jij nog mee? Babbelzz, jij wilde toch update nadat de verhuizing en je vakantie achter de rug waren?
Als je mee wilt doen, zet je dat dan even? Dan post is van een weekend hopelijk een updatelijst voor de komende maanden. Hoe meer mensen meehelpen, hoe minder vaak iedereen het hoeft te doen.
quote:Op zich zou ik wel willen maar ik ben bang dat het kwa tijd niet gaat lukken, vanaf volgende week loop ik namelijk stage...sorry
Op zondag 15 februari 2004 13:38 schreef YPPY het volgende:
Hoe meer mensen meehelpen, hoe minder vaak iedereen het hoeft te doen.
We zijn hier aan het verbouwen in huis, das wel goed voor je conditie zeg! We wonen namelijk 3 hoog (6 trappen naar beneden) en als je op 1 dag die trappen 30 keer heen en weer loopt, heb je de volgende dag dus spierpijn... iig ik wel!
Nou ja, is vast goed voor de spieropbouw, want hardlopen had ik nog niet weer gedaan
Ja YPPY wij hebben er 2 inderdaad en er zit vaak wel 4 kilo verschil tussen Dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik weeg
Nouja, het gaat er ook om hoe je eruit ziet.
Ik heb het weekeinde even niet zo lekker gehad, her en der wel wat lekkers gepakt
Vandaag ging wel redelijk, ik modder gewoon lekker verder
Succes iedereen!
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 17-02-2004 19:58]
quote:Volgens mij zijn die naar CUL verplaatst
Op maandag 16 februari 2004 21:23 schreef MaRySe het volgende:Ik had hier ergens ooit dieet-recepten gezien?
Weet iemand die of kijk ik er gruwelijk overheen?
Ik heb dit weekend veeeeeel te veel gegeten En vandaag was er in de sportschool een berichtje voor me of ik m'n vetpercentage weer eens op kwam meten, maar dat heb ik uitgesteld tot morgen
Ik had sowieso maar heel weinig tijd, maar ik ben benieuwd of het vetpercentage minder zal zijn vergeleken met vorige keer...
quote:Owjah dat had ik vorig jaar een keer met school gedaan, kwam ik op 12% uit..
Op maandag 16 februari 2004 21:59 schreef imago het volgende:[..]
Volgens mij zijn die naar CUL verplaatst
Ik heb dit weekend veeeeeel te veel gegeten
En vandaag was er in de sportschool een berichtje voor me of ik m'n vetpercentage weer eens op kwam meten, maar dat heb ik uitgesteld tot morgen
Ik had sowieso maar heel weinig tijd, maar ik ben benieuwd of het vetpercentage minder zal zijn vergeleken met vorige keer...
Heb vanavond aardappeltjes, worteltjes en zalmoten gegeten, met een hele lekker sju van wijn, boter, spekjes en room.. Hmmm
Als het koken zo goed lukt, wil ik wel vaker koken! - maar dan wat slanker
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 16-02-2004 22:44]
quote:Ohooh
[b].
Mijn gewicht was zojuist 60.7 kg bij een lengte van 1.66m en ik wil tussen de 50-55 kg wegen
quote:Weeg ik zoveel dan?
Op maandag 16 februari 2004 22:42 schreef tommytheman het volgende:[..]
Ohooh
quote:Nee hoor.. Ik weeg 10 kilo meer.. En ik ben niet zwaar
Op maandag 16 februari 2004 22:45 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Weeg ik zoveel dan?
quote:Niet helemaal, maar daar gaat verandering in komen.
Op maandag 16 februari 2004 22:52 schreef tommytheman het volgende:
Neej maar zo is het toch goed?
[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 16-02-2004 23:01]
quote:Als jij dat graag wilt, dan moet je het zelf weten
[Niet helemaal, maar daar gaat verandering in komen.
quote:Bij de volgende update - waarschijnlijk ergens in het weekend.
Op maandag 16 februari 2004 23:00 schreef miendobbelsteen het volgende:
Wanneer kom ik trouwens dan in die lijst te staan?
Hoe wil je het aan gaan pakken?
quote:Een dieet van tussen de 800-1500 calorieen.
Op maandag 16 februari 2004 23:32 schreef Confidential het volgende:[..]
Bij de volgende update - waarschijnlijk ergens in het weekend.
Hoe wil je het aan gaan pakken?
... heb je de rest van je leven al zo ver op de rails weer, dat je aandacht kunt gaan besteden aan afvallen? Ik weet niet hoe het tegenwoordig met je gaat, maar ik kan me voorstellen dat er belangrijkere dingen zijn om bij jezelf aan te werken dan je gewicht op dit moment
Vanochtend weer een collega die vroeg of ik was afgevallen. Ik merk wel dat het nu steeds moeilijker wordt om mezelf te motiveren. Toch wil ik ook die laatste kilos kwijt. Al was het maar om trots op mezelf te zijn.
quote:"dieet' recepten
Op maandag 16 februari 2004 21:23 schreef MaRySe het volgende:Ik had hier ergens ooit dieet-recepten gezien?
Weet iemand die of kijk ik er gruwelijk overheen?
quote:Het zal een jarenkwestie worden voordat ik mijn leven op de rails heb, en ik wil graag nu wat aan mijn gewicht doen.
Op dinsdag 17 februari 2004 06:39 schreef imago het volgende:
Sorry dat ik het vraag hoor Mien, en ik bedoel het niet onaardig, maar...... heb je de rest van je leven al zo ver op de rails weer, dat je aandacht kunt gaan besteden aan afvallen? Ik weet niet hoe het tegenwoordig met je gaat, maar ik kan me voorstellen dat er belangrijkere dingen zijn om bij jezelf aan te werken dan je gewicht op dit moment
* Sjaak-Banaan vind het zo moeilijk om van die hapjes af te blijven die er zo lekker staan op tafel.
Maar toch met extra sporten tussen door ben ik wel 1 kilo kwijtgeraakt
quote:Vervang die tussendoortjes door light en magere producten om alvast een begin te maken.
Op dinsdag 17 februari 2004 12:52 schreef ps2noob het volgende:
Ik heb echt de grootste moeite om de draad weer op te pakken. In augustus was in 93.0 kilo (van 109) en nu ben ik 92.0. Ik hang nu echt al zo lang rond de 92. Heeft iemand tips om weer goed te beginnen?
Wat ik zelf wel grappig vind is dat ik helemaal niet zo gek meer ben op patat en al die andere snacks, terwijl ik er dat sowieso 3 maal in de week at
Ik ben nu gewoon bezig met de laatste kilo's om mijn buik mooi plat te krijgen (het begin van een 4 pack is er al ).
quote:Volgens mij is Lurky gewoon een beetje algemeen forum-moe. En ik kreeg het idee dat ze het constant op eten moeten letten een beetje zat was, of dat ze zich in ieder geval wat meer zou gaan toestaan om het allemaal ook nog een beetje leuk te houden.
Op dinsdag 17 februari 2004 09:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Uhhh... waar ik eigenlijk voor kwam: waar is Lurky de laatste tijd? Of heb ik over haar heen gelezen?
Ik heb vandaag m'n vetpercentage laten opmeten... 21,7%. Begin januari was dat 22,7%, dus er is 1% van af, maar ik heb geen flauw idee wat dat nu precies inhoudt eigenlijk Ik weet wel dat ik bij de sportschool als streefpercentage voor eind deze maand 21% heb, dus ik denk dat ik dat op dit tempo net niet ga halen. Maar we zien wel
Ik heb in ieder geval een extra sportbroek gekocht, want het is ook zo irritant om er maar eentje te hebben. Als je vaak sport moet ie dan zo vaak in de was!
quote:Ga voor de six pack heh
Op dinsdag 17 februari 2004 12:59 schreef Sjaak-Banaan het volgende:[..]
Vervang die tussendoortjes door light en magere producten om alvast een begin te maken.
En neem een abonnement bij de sportschool. Ik dacht ook dat ik nooit zou afvallen, maar ben toch nu in totaal 20 kilo kwijt.Wat ik zelf wel grappig vind is dat ik helemaal niet zo gek meer ben op patat en al die andere snacks, terwijl ik er dat sowieso 3 maal in de week at
Ik ben nu gewoon bezig met de laatste kilo's om mijn buik mooi plat te krijgen (het begin van een 4 pack is er al
).
Ik was vroeger ook een dikk0rt.. maar na die maandjes van fitness en hardlopen is het een omgekeerde wereld. Afvallen is doodseenvoudig.. het probleem is alleen dat iedereen gelijk weer naar junkfood grijpt zodra het gewenste resultaat is bereikt.
quote:Ik hou het nu al 1 jaar vol dit, ik vind dat junkfood nu sowieso al om te
Op dinsdag 17 februari 2004 16:45 schreef sanniejj het volgende:[..]
Ga voor de six pack heh
![]()
Ik was vroeger ook een dikk0rt.. maar na die maandjes van fitness en hardlopen is het een omgekeerde wereld. Afvallen is doodseenvoudig.. het probleem is alleen dat iedereen gelijk weer naar junkfood grijpt zodra het gewenste resultaat is bereikt.
*edit typo*
[Dit bericht is gewijzigd door Sjaak-Banaan op 17-02-2004 18:09]
quote:Hahaha. Dat forummoe klopt. Dieetmoe absoluut niet.
Op dinsdag 17 februari 2004 14:24 schreef imago het volgende:[..]
Volgens mij is Lurky gewoon een beetje algemeen forum-moe. En ik kreeg het idee dat ze het constant op eten moeten letten een beetje zat was, of dat ze zich in ieder geval wat meer zou gaan toestaan om het allemaal ook nog een beetje leuk te houden.
quote:Mijn gewicht is nogsteeds ongeveer het zelfde tussen de 65 en 66 kg. Vandaag weer vergeten mij te wegen. Ben nu al aangekleed en koffie op. Hou die gegevens maar aan zoals ze waren.
Op donderdag 5 februari 2004 11:45 schreef Lurky het volgende:[..]
Het gaat goed, dank je maar ik ben ongi. Vind het nogal dwaas om elke maand mijn exacte hoeveelheid opgehoopt vocht hier te melden. Gaat de lurkers ook geen zak aan hoe mijn menstruatie verloopt. Het is mijn lijf en geen lees-amusement.
Vorige week was ik afwezig vandaar geen update. Meld mij volgende week wel weer.Kwa dieet is niks veranderd: 'smorgens 2 volkorenboterhammen met linera en 1 dun plakje dieetkaas 20+ ertussen, tussen de middag idem en tussendoor veel waterhoudend fruit. Savonds een bord warm eten met veel groenten en magere saus en mager vlees. Drank is water, Rivella Light en CristalClear.
Geen koek, snoep of snacks meer: levens lang dieet he![]()
Heb mij er inmiddels bij neergelegd dat ik nooit meer tienerslank worden zal
Mijn gewicht blijft ongeveer wat het al topics lang is. Heb dus inmiddels tijd zat gehad ermee te leren leven.
Binnenkort ga ik naar een chique bal en dan wil ik uit bezuiniging graag in mijn 'oude' baljapon passen. Alles wat ik daarvoor kan doen is flink blijven oefenen om de boel een beetje te shapen tot een mooi zandloperfiguur. Dat is inmiddels mijn streef. Meer niet.Ik meld mij dus volgende week wel weer als ik kan want ben druk elders bezig en wat forummoe. Heb nu ook met een search mn naam hieruit gevist en ben verder niet op de hoogte. Na anderhalf jaar denk ik wel te weten wat ik jullie zondermeer kan wensen:
Fijne dieetweek allemaal en maak je geen zorgen als je niet afvalt: als je er maar goed uit ziet en er niks bij komt.
Doeg!!!!!!
0,1 eraf dus. En dat was vorige week ook al zo.
En het kan zoveel meer zijn! Doordeweeks doe ik hartstikke gezond, en val ik lekker af. Dan eet ik in het weekend weer veel te veel, en kom weer aan. En tenslotte lukt het me dan op maandag en dinsdag weer zoveel af te vallen, dat ik op woensdag toch nog net kan zeggen dat ik 0,1 kilo ben afgevallen.
Dus als ik in het weekend nou niet zoveel zou eten, zou het allemaal veel sneller gaan Ik heb gewoon totaal geen discipline als ik m'n vriend een zak chips zie eten: dan wil ik ook. En chocoladekoekjes. En toastjes met lekkere kaasjes. En liters chocolademelk
Ik kan er gewoon niet van af blijven als ik hem dat zie eten.
Dus plan voor komend weekend: geen snoep. Wordt moeilijk
Halloooooooo, ik had hier wel wat meer drukte verwacht! Liggen alle dieeters nog te slapen, of zijn ze druk in de weer op de sportschool?
Ik zit erover te denken te gaan hardlopen. Nou heb ik dat een jaar of 10 geleden ook eens gedaan, alleen kreeg ik toen last van mijn knieeen. Toen was ik echter nog arm enzo, dus liep ik op gewone sportschoenen. Zou het daarmee te maken hebben? Ik vind het zo zonde als ik nou hartstikke dure loopschoenen koop en na 1x blijkt dat ik weer zere knieeen heb... Iemand ervaring?
Mijn update:
Kroeltroel (1,83) (24,3) was 90,0 kg, is nu 81,3kg en wil graag 73,0 kg wegen. -8,7
Together-Alone (1,91) (23,8) was 90 kg, weegt nu 86 kg, en wil graag 75 kg wegen. -4
quote:Ik heb weer een periode dat ik minder tijd en zin heb op te posten. Het is moeilijk om steeds weer wat (nieuws) te bedenken om te posten. Dan maar een tijdje wat minder.
Op woensdag 18 februari 2004 11:02 schreef Kroeltroel het volgende:
Halloooooooo, ik had hier wel wat meer drukte verwacht! Liggen alle dieeters nog te slapen, of zijn ze druk in de weer op de sportschool?
ik kreeg een telefoontje van het woningbedrijf! Ik ga kijken naar een huurappartement en als ik het wil hebben kan ik eindelijk het huis uit! ( * Confidential stuitert van blijdschap nog een rondje door het ouderlijk huis)
Dus ik post gewoon zo nu en dan hoe het gaat en als ik mezelf zie krimpen vind ik het best en dan zal ik me over een maand ofzo wel weer wegen
Ik heb trouwens ontbeten met 2 stuks fruit. Ik heb gelezen dat dat het beste ontbijt is wat je kunt hebben en als je er een banaantje bijdoet vult het nog best lekker ook Glas karnemelk erbij en ik voel me weer helemaal gezond!
En YPPY ik denk niet dat iemand het je kwalijk neemt dat je af en toe wat minder post. Je hebt altijd een persoonlijk woordje klaar voor iedereen, ik vind het echt fijn om te lezen als je weer wat aan me hebt geschreven Ookal is het dan maar heel klein.
quote:Goede degelijke schoenen is zeker wel belangrijk ik heb jij probleem ook gehad.
Op woensdag 18 februari 2004 11:02 schreef Kroeltroel het volgende:
Imago, er is in ieder geval iets af! Als je nou probeert het weekend minder of helemaal niet te snoepen, is er vast een kilo ofzo vanaf!Halloooooooo, ik had hier wel wat meer drukte verwacht! Liggen alle dieeters nog te slapen, of zijn ze druk in de weer op de sportschool?
Ik zit erover te denken te gaan hardlopen. Nou heb ik dat een jaar of 10 geleden ook eens gedaan, alleen kreeg ik toen last van mijn knieeen. Toen was ik echter nog arm enzo, dus liep ik op gewone sportschoenen. Zou het daarmee te maken hebben? Ik vind het zo zonde als ik nou hartstikke dure loopschoenen koop en na 1x blijkt dat ik weer zere knieeen heb... Iemand ervaring?Mijn update:
Kroeltroel (1,83) (24,3) was 90,0 kg, is nu 81,3kg en wil graag 73,0 kg wegen. -8,7
Maar wat is nu beter, s'morgens ontbijten met fruit of een bruine boterham met kipfilé??
misschien dat jullie wat duidelijkheid kunnen geven
groetjes dobbey
Hmmz, volgens mij is 60 wel zo'n beetje m'n stabiele gewicht...
Nou ja, misschien gaan er bij het klussen nog wat kilootjes af (Ik denk dat ik ga verhuizen! Net het appartement bekeken en ik moet morgen de knoop doorhakken...)
ik ben een hele tijd niet geweest, nogal wat probs met mn pc enzo
MAAR: inmiddels zit ik op 71.2 kilo heb mn streefgewicht bijgesteld naar 70 kilo (voel me daar lekker bij) dus nog maar 1,2 kilo en ik ben klaar
*feest*
helaas... nu tentamens = stress = honger = foute dingen eten
naja... dat trainen we dr weer af en ik ga er van uit dat ik de 28e 70 kilo (of minder) weeg
probeer iig alleen slankie-smeerkaas, rosbief, fricandeau en andere light producten te gebruiken. Heb ook alleen volkoren-brood in huis.
heeft iemand misschien ervaring met zactival? volgens de reclame zou je van deze pil afvallen (1 kilo per pil) en als het niet werkt dan krijg je je geld terug..
anyone?
quote:Ik schaam me diep, heb het meteen ff gedaan
Op woensdag 18 februari 2004 13:53 schreef heaven7 het volgende:
Welkom dobbeyBeantwoord je nog even je andere topic? Er zitten heel wat nieuwschierige lurkers
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:26 schreef Lurky het volgende:<---afslankpleister werkt perfect ook tegen snurken en slechte adem.
Hyppo (1m83) (24,8) was 94 kg, is nu 83 kg en wil graag 75 kg wegen -11
Ik ben er ver geraakt maar zoals jullie zien heb ik toch nog wel een weg af te leggen maar het lukt eigenlijk vrij vlot vind ik persoonlijk, bijna 1 kg per week
quote:Ik ben jaloers!
Op woensdag 18 februari 2004 21:27 schreef Hyppo het volgende:
Hoi ik zou ook graag meedoen. dit zijn mijn gegevensHyppo (1m83) (24,8) was 94 kg, is nu 83 kg en wil graag 75 kg wegen -11
Ik ben er ver geraakt maar zoals jullie zien heb ik toch nog wel een weg af te leggenmaar het lukt eigenlijk vrij vlot vind ik persoonlijk, bijna 1 kg per week
quote:lol...
Op woensdag 18 februari 2004 17:26 schreef Lurky het volgende:<---afslankpleister werkt perfect ook tegen snurken en slechte adem.
Die pleisters en die pillen daar heb ik echt nooit in geloofd. Iedereen kan het zelf. Je moet het voor jezelf willen, anders lukt het niet. Dat is echt de enige motivatie die blijft totdat het gelukt is. Al die wondermiddelen spelen alleen maar in op je wens om 'snel' resultaat te zien, maar het enige wat er van afslankt is je portemonnaie. Ik heb echt nog nooit gehoord van pillen, poeders of pleisters die werken én niet schadelijk zijn voor je gezondheid.
Het is 'gewoon' een kwestie van je eet- en/of beweegpatroon aanpassen. Gooi alle caloriën die je niet nodig hebt om gezond te leven uit je dagelijkse voedingswaren en het gaat vanzelf goed. Echt.
einde moraal-van-het-verhaal
Ben weeeeeer vergeten mij te wegen voor het aankleden terwijl ik er onder de douche nog aan dacht.
De juf moet vliegen... doeg allemaal fijne dag!!!
Als ik daar maar aan denk als ik de volgende keer in de supermarkt voor de koekjes enzow sta, komt het wel goed
Nog steeds geen weegschaal trouwens, dus geen idee wat ik weeg. Vorige keer was het nog steeds hetzelfde
Mijn voorjaarsvakantie is begonnen, héérlijk! Kom net weer teurg uit de sportschool, dat is alweer de derde keer deze week. En eigenlijk wil ik morgen weer!
Ik had iets fout gedaan, maar is nu goed.
Zucht! Wat hebben we nou aan die mannen!quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:45 schreef heaven7 het volgende:
Nou Imago, mijn vriend is exact hetzelfdeHij biedt me vanalles aan terwijl ik hem duidelijk heb verzocht dat gewoon NIET te doen, zo helpt ie me het beste.. maar dat kan hij gewoon niet zegt ie.
Ik bedoel dus dat jullie 20 als ondergrens aanhouden, maar zij 18, dat vat ik dus niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Nou, precies zoals het er staat waarschijnlijk
In de openingspost staat dat hier een ondergrens van 18,5 wordt aangehouden.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:52 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik bedoel dus dat jullie 20 als ondergrens aanhouden, maar zij 18, dat vat ik dus niet.
Nou afvallen is niet heeeeeeeel weinig etenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:59 schreef miendobbelsteen het volgende:
O oke, dus dan mag ik wel voor de 52 kg gaan, want dan heb ik een bmi van 18,9.
Ach, eerst maar zien of ik 52 haal, want dan kan ik wel héél weinig eten![]()
Verschilt per persoon, meer kan ik er niet over zeggenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 21:34 schreef Qarinx het volgende:
Na hoeveel weken merken jullie resultaat?
Ik ben deze week actief aan het sporten (groeplessen in de vorm van combat aerobics/body combat), probeer met regelmaat te eten en vooral niet te snoepen.. maar er is nog niets af..grr
De periode dat ik dat deed had ik maat 42 en snoepte ik nauwelijks en at ik heel verantwoord.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:43 schreef Riann het volgende:
[..]
Nou afvallen is niet heeeeeeeel weinig eten
het is verantwoord gezond en genoeg eten.
Ik had in fokdieetclubtopic al een advies gegeven op je vreetbuienquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:23 schreef miendobbelsteen het volgende:
[..]
De periode dat ik dat deed had ik maat 42 en snoepte ik nauwelijks en at ik heel verantwoord.
Alleen door uithongeren blijf ik slank![]()
Trouwens, ik wil me van de lijst af laten halen als dat nog kan, want eten is een té grote obsessie voor me, en ik merk dat het me meer kwaad doet dan goed.
Ik wil proberen mijn gewicht stabiel te houden, maar aangezien ik vreetbuien heb is dat erg lastig.
Kan ik me van de lijst laten verwijderen?
Sorry voor het ongemak, maar t is de beste keuze.
donequote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:23 schreef miendobbelsteen het volgende:
Kan ik me van de lijst laten verwijderen?
Eh, over t hoofd gezienquote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:43 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik had in fokdieetclubtopic al een advies gegeven op je vreetbuien
helpt dat niet?
En als het je meer slecht dan goed doet dan moet je het niet doen
Dan hoor ik hier thuis, ik heb geen overgewicht (meer) maar ben de afgelopen tijd toch weer een paar kilotjes aangekomen, en die moeten er weer af. Ik zal vandaag of morgen eens mijn precieze gewicht en bmi gaan bepalen.quote:Op zondag 29 februari 2004 14:09 schreef YPPY het volgende:
Welkom Grrrrrrrrr. Tuurlijk mogen mannen ook mee doen! We hebben er al verschillende in de topics rondlopen.Als je een gezond gewicht hebt (bmi <25) hoor je in dit topic thuis, ben je zwaarder, dan hoor je in de dieetclub.
Crashdieten zijn ook niet echt aan de orde hier volgens mij. Iedereen in dit topic heeft een gezond gewicht. Het gaat in dit topic meer om een paar kilootjes er af. In de zomer zie je die kilootjes nou eenmaal beter dan in de winter onder dikke wintertruien. En om er straks in bikini of zomerjurkje piekfijn uit te zien, willen wij die extra kilootjes er af hebben.quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:51 schreef Bonobo11 het volgende:
Tsja slank de zomer in dat willen we allemaal wel, eigenlijk zou het hele jaar door slank zijn een beter streven zijn. Nu is het een beetje JOJO gebeuren, 's zomers slank, 's winters dik(ker). Ook het volgen van (crash)dieten heb ik nooit begrepen, dat is alleen maar ongezond. Lichaam gaat in spaarstand en bij een beetje normaal eetpatroon gaat het als een gek vetreserves opslaan (jojo).
Beter is om gewoon gevarieerd (groente, vezels, koolhydraten, eiwitten, fruit etc.) te ten en genoeg te bewegen. Dan wordt je vanzelf slank en blijf je dat ook en kan je bijna alles eten. Je moet er alleen een paar uurtjes per week voor sporten.
Allemaal veel succes gewenst!![]()
Altijd 's ochtends wegen en je ochtendgewicht als standaard nemenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:25 schreef sjak het volgende:
Oja, ik heb nog een (ik denk domme) vraag.
Het verschil tussen 's ochtends wegen en 's middags vind ik enorm groot, 's ochtends ben ik ruim 3 kg lichter (en dan ben ik nog niet eens naar het toilet geweest). Zelfs als ik overdag niets eet kan het verschil nog zoveel zijn. Hoe kan dat nou?
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Altijd 's ochtends wegen en je ochtendgewicht als standaard nemen
wat jij had heb ik nu ben een tijd terug enorm veel afgevallen wel 9 kilo ( was niet dik )quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:15 schreef sjak het volgende:
[..]
Dan ben ik met ingang van nu 3 kg afgevallen
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt geloof ik.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:23 schreef xxshirleyxx het volgende:
[..]
wat jij had heb ik nu ben een tijd terug enorm veel afgevallen wel 9 kilo ( was niet dik )
nu krijg ik doormiddle van suiker tekort chocolade aanvallen .
Later kun je ook de oude lay-out weer kiezen. Eerst wordt er hard gewerkt aan de search en mijn active topics.quote:Op woensdag 10 maart 2004 15:42 schreef Kroeltroel het volgende:
De nieuwe forumlayout trekt ook mij niet zo. Is wel jammer, want 'vroeger' lurkte ik uuuren achter elkaar en had dus ook meer zin om te posten, terwijl het nu even alleen snel kijken is, en dus ook even snel posten... Hopelijk wordtie mooier!
Dat gaat nog wel even duren, ik ga niet zo vlug meer.quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:00 schreef imago het volgende:
Je gaat me inhalen YPPY!
Wat lief Yppy ,quote:Op donderdag 11 maart 2004 08:26 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel even duren, ik ga niet zo vlug meer.
Beterschap Kroeltroel!
Ik heb echt lieve schoonouders! Gisteren was ik daar en ik kreeg een kaart omdat ik zoveel was afgevallen en ze dat goed vonden. En ik kreeg bonnen voor de hunkemoller om een bikini te kopen!Een euro voor elke kilo die ik kwijt wil. Nu voel ik me helemaal verplicht om die 30 te gaan halen.
ik doe samen met mijn moeder het scarsdale dieet,met een hoop eigen aanpassingen hahaquote:Op donderdag 11 maart 2004 14:22 schreef YPPY het volgende:
Welkom pinkkashmir. Hoe ga je het aanpakken?
quote:Ik denk dat het moeilijker is als stoppen met roken sjak, ook al heb ik nooit gerookt. Met roken kun je helemaal stoppen, ‘gewoon nooit meer’. Eten moet je altijd blijven doen. Juist het beslissen wat wel en wat niet kan vind ik zo ontzettend moeilijk. Ik kan best eens per maand chocolade eten, maar dan moet ik stoppen. Ik kan ook best een keer frietjes eten of pizza of pannenkoeken, maar niet te vaak. Het vinden van die grens gaat me nog steeds niet perfect af. Ik vind het makkelijker dat ik van sommige soorten eten heb gezegd dat ik het ‘nooit’ meer eet. Daar heb ik geen problemen mee. Maar zowel bij roken als bij afvallen geldt, dat het getuigt van doorzettingsvermogen wanneer het lukt.
Nee foute reply. Lees dan ook waar je post!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als ik de replies een beetje doorlees heb ik het idee dat er ook wel mensen zijn die het niet alleen voor de zomer doen. Foute topic titel?
quote:Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Slank voor de feestdagen VI
Slank voor de feestdagen VII
Slank voor de feestdagen VIII
Slank voor de feestdagen IX
Slank de zomer in VI
Slank de zomer in XI
In dat geval vind ik het best wel sneu eigenlijk... Je zomers anders willen voordoen dan de rest van 't jaarquote:Op zaterdag 13 maart 2004 09:57 schreef Lurky het volgende:
[..]
Nee foute reply. Lees dan ook waar je post!
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
In dat geval vind ik het best wel sneu eigenlijk... Je zomers anders willen voordoen dan de rest van 't jaar
Ben je blind ofzo?? Van de winter tot aan de zomer heet het "slank de zomer in". Van de zomer tot de winter heet het "slank voor de feestdagen". Oftewel: altijd slank. Die topics heten al eeuwen zo, en om het nou "Voor altijd slank en niet door een dieet maar door een gezonde leefstijl met veel sporten en gezond eten" te noemen voor slecht-lezende zeikerds als jou, daar hebben we geen zin inquote:Op zaterdag 13 maart 2004 10:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
In dat geval vind ik het best wel sneu eigenlijk... Je zomers anders willen voordoen dan de rest van 't jaar
Tot het over is of minder pijn doet? Bedankt in elk geval.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:26 schreef Kroeltroel het volgende:
Beterschap Lurky! ... Hoe lang moet je ze nog slikken?
het scarsdale medisch dieetquote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:26 schreef Kroeltroel het volgende:
Welkom pinkkashmir! Wat is in hemelsnaam het scarsdale dieet? Werkelijk nog nooit van gehoord!
Nee je hebt ook wel gelijk, dat zegt m'n omgeving ook.. dat ik dan net zo goed het geld in de prullenbak kan stoppen. Vaak maak ik met mezelf dan ook de afspraak in de supermarkt dat ik er maar 1 mag bijvoorbeeld, maar ik kan me er gewoon niet aanhouden. Als ik dan weer ongelimiteerd loop de snaaien, dan denk ik bij mezelf dat ik het beter weg kan gooien.. want dan is het ook buiten m'n bereik.quote:Op zondag 14 maart 2004 12:48 schreef Lurky het volgende:
Qarinx, kan je niet gewoon meteen je geld in de vuilnisbak gooien? Je lijdt wel heel erg aan een verwende welvaartsziekte. Goed voedsel, snoep in de vuilnisbak gooien. Schaam je. Koop het dan ook niet!
Sorrie dat ik mij zo kwaad maak maar misschien helpt dat. Ik wordt er gewoon misselijk van als ik zulke dieetmethodes lees. Menig bijstandsmoeder zou blij zijn als ze haar kinderen dit weekeinde wat extra's te snoepen zou kunnen geven.
Waarom haal je dat spul dan in huis? Ik heb al maanden niet gesnoept, maar ik koop dat soort dingen dan ook gewoon niet.quote:Op zondag 14 maart 2004 11:34 schreef Qarinx het volgende:
Grrrrrrrrr.. had ik gewoon 2 dagen niet gsnoept, kon ik me gister niet beheersen!
Ijs, dropjes, tarwekoekjes, chips... maar gelukkig wel in minder grote hoeveelheden dan voorheen en op het moment dat ik vond dat het uit de hand liep heb ik het in de vuilnisbak geflikkerd. Maar toch, ik baal er van dat ik het gewoon nog geen week heb kunnen uithouden!
Ik kreeg bezoek gister en dan spreek ik met mezelf af dat het puur voor het bezoek is en dat ik er maar één mag... maar als het dan voor me ligt, dan kan ik het echt niet weerstaan. Volgens mij heb ik ook wel beetje een suikerverslaving, want ik heb soms echt zo'n dip en als ik dan zoet eet dan voel ik me weer stukken beter.quote:Op zondag 14 maart 2004 15:33 schreef Kaensterle het volgende:
Waarom haal je dat spul dan in huis? Ik heb al maanden niet gesnoept, maar ik koop dat soort dingen dan ook gewoon niet.
owwww.... wat een herkenning!!! ik stond vroeger ook altijd zo vaak op de weegschaal en moet me nu toch echt bedwingen tot 'maar' 2 x per dag (maja ik heb dan wel een hele mooie hahaha).quote:Op zondag 14 maart 2004 16:19 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik kreeg bezoek gister en dan spreek ik met mezelf af dat het puur voor het bezoek is en dat ik er maar één mag... maar als het dan voor me ligt, dan kan ik het echt niet weerstaan. Volgens mij heb ik ook wel beetje een suikerverslaving, want ik heb soms echt zo'n dip en als ik dan zoet eet dan voel ik me weer stukken beter.
quote:Op zondag 14 maart 2004 22:12 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
owwww.... wat een herkenning!!! ik stond vroeger ook altijd zo vaak op de weegschaal en moet me nu toch echt bedwingen tot 'maar' 2 x per dag (maja ik heb dan wel een hele mooie hahaha).
en dat snoepen kennik ook zo als je het benoemt, uit mijn mindere periodes....(die is eergisteren afgelopen)
ik denk ongeveer 1 kilo, goed, als je niks eet meer, maar dat zit er dan zo weer aan als je gaat eten. 1 kilo per week afvallen is het beste.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:24 schreef ps2noob het volgende:
Weet iemand trouwens hoeveel kilo vet je maximaal per week kwijt kan raken?
matzes zijn lekkkerrrr! je hebt ze ook met kruiden en btje zout, maar daar zit vlgs mij weer net zoveel kcal in als in chips!quote:Op zondag 21 maart 2004 14:04 schreef imago het volgende:
Mijn ontdekking van de week: matzes! Zit bijna niks in en ik vind het hartstikke lekkerIk eet het nu ook als snoep zeg maar, een matze met slankie en daar dan weer een matze bovenop, een soort sandwich dus. Ik eet ze ook als ontbijt en lunch met ander licht beleg. Is weer eens wat anders ter afwisseling
staat in dat topic, ik had een kapotte, die heb ik teruggestuurd in de hoop dat ik mn geld terugkreeg, ondertussen al zo'n 10 euro weegschaal bij de blokker gehaald die het prima doet, maar van de fabrikant een hele nieuwe weegschaal teruggekregen!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:02 schreef Babbelzz het volgende:
wrom doe je um weg dan?
Tuurlijk. Ik vind het gewicht ook alleen maar een indicatie. Wat telt is hoe het eruit ziet.quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:07 schreef wendy-tje het volgende:
Bij mij staat het allemaal zo stil als een huis.... maar ik heb het idee dat ik door het hardlopen wel wat strakker in mijn vel zit, dus dat is positief!
Ja, idd... ik merk dat wat broeken beter zitten enzo, dus dat gaat de goede kant op...quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:24 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik vind het gewicht ook alleen maar een indicatie. Wat telt is hoe het eruit ziet.
Plaatselijk vet verbranden kan niet. Je zal je algehele vetpercentage moeten verminderen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:18 schreef indus het volgende:
Ik ben 1.80 en weeg 67,7 kilo en wil graag 64 wegen maar dat is het ergste niet. Ik ben vrij normaal maar heb wel op me buik wat vet en aan de zijkant en me boven benen een beetje hoe kan ik dit weg krijgen? Wil er alles voor doen...kom aub met suggesties die mij kunnen helpen wat goed is en effectief.
veel cardio oefeningen doen, met daarbij de bukspieroefeningen en bovenbeen oefeningen, zodat het allemaal wat strakker word , dan zal het op den duur wel minder worden, maar plaatselijk vetverbranden, nee......quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:18 schreef indus het volgende:
Ik ben 1.80 en weeg 67,7 kilo en wil graag 64 wegen maar dat is het ergste niet. Ik ben vrij normaal maar heb wel op me buik wat vet en aan de zijkant en me boven benen een beetje hoe kan ik dit weg krijgen? Wil er alles voor doen...kom aub met suggesties die mij kunnen helpen wat goed is en effectief.
Zo eindelijk dit topic teruggevonden,quote:Op donderdag 4 maart 2004 18:53 schreef heaven7 het volgende:
De motivatie is er om voor de zomer er uit te zien zoals we allen voor ogen hebben. Ik vind het nogal naief van je dat je zomaar hier komt binnenwalsen (na ik weet niet hoeveel delen) en mede komt delen dat wij niet moeten crashdieten. Ik zou zo zeggen, lees je eens in voor je zulke denigrerende opmerkingen maakt.
Handige dingen die ministeppers? Ik zit te twijfelen of ik er een aan zal schaffen, maar vind ze niet echt stevig eruit zien (alsof hij na een weekje uit elkaar zal vallen).quote:Op zaterdag 27 maart 2004 11:52 schreef Snuusje het volgende:
En ik heb een ministepper gekocht en daar ben ik mistens 5 dagen per week minstens een half uur op te vinden.
Je moet smorgens juist goed eten dat is veel belangrijker probeer dan 5 keer op een dag gewoon weinig te eten, want de hele dag weinig eten houd je niet lang vol.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:39 schreef indus het volgende:
Indus (1,80) was 69,7 kg, is nu 65,4 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -4,3
...En tevens eet ik niet echt veel smorgens ontbijt ik en savonds dineer ik maar ook niet echt veel....
Ik bedoel ook(bruine) boterhammen. Ik ben gewend om broodjes te zeggen.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:51 schreef YPPY het volgende:
Broodjes eet ik zelden Ingrid19. Boterhammen zijn gezonder. Wat je kunt doen is je gegevens invoeren op www.overgewicht.nl. Dan kun je uitrekenen hoeveel boterhammen je per dag kunt eten. Zelf eet ik 3 of 4 boterhammen als lunch, ‘s ochtends eet ik muesli met yoghurt. Een hometrainer is zeker goed voor je conditie. Je kunt steeds proberen iets langer of iets sneller te fietsen. Dan wordt je conditie steeds beter.
Dankjequote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:51 schreef YPPY het volgende:
Welkom Aventura. Goed dat je begonnen bent met sporten. Ga je ook iets aan je eetgewoontes veranderen, of waren die al gezond?
Ja daar ben ik ook bang voor. Ik vind het alleen zelf nog niet goed genoegquote:Op zondag 28 maart 2004 19:02 schreef Babbelzz het volgende:
Dan is het misschien wel goed zo?
Snuusje, zo'n stepper lijkt me wel leuk. Zelf kom ik niet echt aan sporten toe (buiten dan het fietsen naar de les en een grote fietstocht tijdens het weekend). Dus is zo'n stepper misschien wel de oplossing om wat meer te sporten. Ik dacht echter dat je van een stepper dikke kuiten kreeg en dat wil ik echt wel niet want mijn kuiten zijn van nature al dik genoegquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:11 schreef Snuusje het volgende:
Ik vind die ministepper super. Ik werk namelijk 2 avonden in de week en ik heb daarom geen tijd/zin om naar een sportschool te gaan. En thuis kun je de tv zender zetten op wat jezelf wilIk step meestal onder een programma dat ik leuk vind, want dat gaat de tijd echt super snel. Enige nadeel van dat ding is dat je maar een half uur achterelkaar erop kan staan. Anders worden de dempers te warm. Dus als je langer wil steppen moet je ondertussen even stoppen.
Ik heb de mijne voor 40,- bij Perrysport gekocht in een aanbieding en hij is echt stevig, alleen piept ie een beetje. Ik zag 2 weken geleden dat er bij de macro een in de aanbieding was voor 30,-. Ik vind het zelf echt een aanrader.
Succes!
Ja ok daar heb je dan wel weer gelijk inquote:Op maandag 29 maart 2004 14:02 schreef Kaensterle het volgende:
Je hebt daar wel wat aan. Je BMI is 22.7.
< 18,5 Ondergewicht
18,5 - 25 Een gezond gewicht
25 - 30 Overgewicht
30 - 35 Obesitas (=ernstig overgewicht)
35 - 40 Ernstige obesitas
> 40 Morbide (=ziekelijk) obesitas (bron overgewicht.nl)
Je zit dus op een gezond gewicht maar neigt meer naar de 25. Aangezien je een normaal postuur zegt te hebben ben je dus waarschijnlijk _iets_ te zwaar, maar veel zal het niet zijn. Als je gespierd bent zit je perfect op gewicht denk ik zo.
Da's alles wat ik kan zeggen met de informatie de je geeft
Wat voor jou te zwaar is en wat jij te zwaar vind is helemaal afhankelijk van je bouw en over je idee hoe je eruit wil zien.
Nee, augurken zijn geen dikmakers, is juist gezond, als je maar met mate eet (maar dat geldt voor alles).quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:51 schreef indus het volgende:
Weet iemand toevallig of augurken dikmakers zijn?
En kan iemand me helpen hoe de laatste 4-5 kilo af te vallen of vet te verbranden.
Vet zit vooral bij buik bovenbenen en zijkanten.
Nee SlimFast dáár heb je wat aanquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:42 schreef Elanor het volgende:
Daar ben ik weer! Ik wil *weer* slank zijn voor de zomer, de laatste tijd zijn bij mij de kilotjes er geleidelijk aan (en niet zo geleidelijk aan) weer bijgekomen.
Ik weeg nu 67.7 bij een lengte van 1.70 (dus bmi 23.4) en dat moet 65 worden.
Ik doe het via slimfast, en dmv iedere dag fietsen en wanneer ik tijd heb fitness (maar dat zal wel niet zoveel worden want heb het nogal druk).
Ik wens iedereen (en mezelf) veel succes!
Ik ben heel lang op gewicht gebleven dus ik weet wel hoe het moet (ik ben een jaar geleden ook al in dit topic geweest), alleen de laatste tijd een beetje teveel uitjes en feestjes e.d. gehad. Ik hoef er ook niet zoveel af (nu nog maar 1.9 kilo heb me stiekum gewogen). Slimfast is om ervoor te zorgen dat ik ondanks weinig kcal toch alle vitamientjes enzo binnen krijg. Ik geef toe dat slimfast geen lange termijn oplossing is als je echt een "lifestyle gewichtsprobleem" hebt. Maar voor mensen die heus wel weten hoe het moet als ik en alleen voor de schooneheidskilotjes gaan lijkt het me wel een oplossing.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:26 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Nee SlimFast dáár heb je wat aan
Als je op gewicht bent stop je ermee en komt het er dus zo weer bij. Of wil je de rest van je leven SlimFast blijven gebruiken?
Ik geloof gewoon niet in dat soort diëten.quote:Op woensdag 31 maart 2004 10:55 schreef Elanor het volgende:
[..]
Ik ben heel lang op gewicht gebleven dus ik weet wel hoe het moet (ik ben een jaar geleden ook al in dit topic geweest), alleen de laatste tijd een beetje teveel uitjes en feestjes e.d. gehad. Ik hoef er ook niet zoveel af (nu nog maar 1.9 kilo heb me stiekum gewogen). Slimfast is om ervoor te zorgen dat ik ondanks weinig kcal toch alle vitamientjes enzo binnen krijg. Ik geef toe dat slimfast geen lange termijn oplossing is als je echt een "lifestyle gewichtsprobleem" hebt. Maar voor mensen die heus wel weten hoe het moet als ik en alleen voor de schooneheidskilotjes gaan lijkt het me wel een oplossing.
Maar hoezo ben jij er zo fel tegen?
Al goedquote:Op woensdag 31 maart 2004 12:42 schreef Kaensterle het volgende:
Je zegt dat je op zich op gewicht was maar gewoon de laatste tijd wat te veel hebt binnengekregen. Als dat een tijdelijk iets was zal die 1,9 kg vanzelf weer verdwijnen, aangezien je je oude patroon hervat. Maar in dit geval zou SlimFast inderdaad kunnen helpen om die kilo's wat sneller kwijt te raken. Sorry dat ik zo uitviel
Het is per maaltijd meestal 1.59, 2 maaltijden per dag reken maar uitquote:Op woensdag 31 maart 2004 17:12 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Hoeveel euro ben je eigenlijk kwijt na 2 weken slimfast als ik het mag vragen?
Mwah vinnik wel meevallen, je hebt 2 soorten normale repen, 3 soorten cruesli, 5 soorten drinkmaaltijden, 3 soorten soep, 3 soorten pasta (als ik het goed heb) denk dat veel mensen minder varieren met hun ontbijt en lunch!quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:37 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Volgens mij raak je er snel op uitgekeken echt veel variatie heb je niet bij die slimfast producten.
Of ik kijk gewoon niet goed genoeg.
BMI = gewicht delen door lengte (in meters) in het kwadraat = 22,7quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:30 schreef stip het volgende:
Kan zo even niet vinden waar ik BMI uitreken, doe ik later nog wel even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |