FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [pta slowchat] Fiat 124 Sport Spider
ThaFreakdonderdag 12 februari 2004 @ 09:48
quote:
De eerste Fiat 124 Sport Spiders rolden in 1966 in een beperkt aantal blinkend de Pininfarina-fabrieken in Turijn uit, nadat de introductie van dit model in oktober 1966 had plaatsgevonden.

Schepper van deze tijdloze creatie was de legendarische carrosserie ontwerper pininfarina. Dat de voorkeur van de groot meester duidelijk uitging naar de Fiat 124 Sport Spider blijkt heden ten dage nog uit het feit, dat de 124 Spider zelfs onder Pininfarina's eigen naam gebracht werd en in zijn eigen assemblagefabriek geproduceerd bleef.

Verantwoordelijk voor het geronk onder de welvende motorkap was de ingenieur Aurelio Lampredi (de Lampredi van o.a. de Ferrari V-12 motoren).

Tot 1970 was de wagen alleen uitgerust met een 1438 cc motor met 2 bovenliggend nokkenassen en 1 dubbele valstroom registercarburateur. Deze uitvoering was verkrijgbaar tot 1973. Vanaf 1970 bestond echter ook al de mogelijkheid om en 1608 cc motor als krachtbron te kiezen. Dubbele nokkenassen vanzelfsprekend, maar nu aangevuld met 2 dubbele Weber of Solex valstroomcarburateur. Het vermogen is dan inmiddels gestegen tot 110 pk!

Vanaf eind 1973 is zelfs de getunede versie van de 1800 cc spierbal uit de Fiat 132 Saloon verkrijgbaar.

Carlo Abarth neemt dit alles nog eens onder handen, hetgeen resulteert in de Fiat 124 Abarth. 128 PK, sperdifferentieel, onafhankelijke achterwielvering en ontelbare rally-successen (in speciale versies zelfs 200 PK en meer!).

In 1976 wordt de produktie van de Europese 124 Spider gestaakt. Alleen voor de export naar de USA blijft men nog een beperkt aantal Spiders per jaar produceren, waar het de "Best Sportscar" in zijn klasse is.

Een auto echter met een beduidend ander aanzicht en getemperde krachtbron, dit om tegemoet te komen aan de strenge milieu- en veiligheidseisen in de Verenigde Staten.

Weer 10 jaar later, in 1986 gaat de Spider definitief uit produktie. Na 20 jaar en 200.000 stuks! De laatst gebouwde Spiders waren voorzien van een Roots (Volumex) compressor, 135 PK en zeer exclusief met slechts 200 stuks.

De tijden echter van blinkend chroom en dubbele carburateurs zullen waarschijnlijk nooit meer terugkeren. Het is daarom taak voor de club, haar leden en andere liefhebbers om deze rasauto in ere te houden, alleen al om te laten zien wat het begrip "echte auto" werkelijk inhoudt.



Wallpaper

vorige deeltjes

StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 09:55
Goede morgen dan maar
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 10:07
alweer?
idiotforalivingdonderdag 12 februari 2004 @ 10:08
mogguh, mooie bak, wat kost zoiets nou?
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 10:14
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:55 schreef StephanL het volgende:
Goede morgen dan maar
Nog geneukt?
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 10:14
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
mogguh, mooie bak, wat kost zoiets nou?
volgens:
Autotrader

zo'n 8000- 12000 eurie.

slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 10:15
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
mogguh, mooie bak, wat kost zoiets nou?
wat de gek ervoor geeft
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 10:19
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:15 schreef slashme het volgende:

[..]

wat de gek ervoor geeft


Dan zullen we moeten wachten tot Mark reageert...
StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 10:21
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:14 schreef slashme het volgende:

[..]

Nog geneukt?


Nee jij
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 10:25
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:21 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee jij


Nee Mutz was niet thuis.
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 10:27
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:25 schreef slashme het volgende:

[..]

Nee Mutz was niet thuis.


Dat weet StephanL ook wel heel goed
StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 10:37
Ik ga hier 5 dagen niet meer komen, word gek van jullie
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 10:40
morguh


Mutz is zooo deeltje 123

1 euro 48 afschrijving per km. da's kut...
Alleen een nieuwe auto is niet perse lucht, je moet er alleen niet binnen een jaar vanaf willen

Ballebekdonderdag 12 februari 2004 @ 10:41
Fiat Roest
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 10:51
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:41 schreef Ballebek het volgende:
Fiat Roest
in de folder al.
Ballebekdonderdag 12 februari 2004 @ 11:00
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

in de folder al.


Nee, dat zijn de nietjes ...
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 11:06
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:00 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de nietjes ...


onder andere
Ballebekdonderdag 12 februari 2004 @ 11:08
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:06 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

onder andere


Oh ja, de kleurproeven dan de Metallic lak niet te vergeten
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 11:49
*stil*

*rust*

Wie van de heren hier is in staat om een online formulieren te koppelen aan een access database? (controleren van gegevens e.d.) ?

slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 11:51
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:49 schreef Xtreem het volgende:
*stil*

*rust*

Wie van de heren hier is in staat om een online formulieren te koppelen aan een access database? (controleren van gegevens e.d.) ?


meld *
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:05
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:51 schreef slashme het volgende:

[..]

meld *


En is u bereid om dat tegen een kleine vergoeding te fixen?
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 12:15
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:05 schreef Xtreem het volgende:

[..]

En is u bereid om dat tegen een kleine vergoeding te fixen?


Laat dat kleine maar weg
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:16
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:15 schreef slashme het volgende:

[..]

Laat dat kleine maar weg


He! is voor een studievereniging! niet commercieel enzo...
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 12:23
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:37 schreef StephanL het volgende:
Ik ga hier 5 dagen niet meer komen, word gek van jullie
Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!!

* MutZ is de komende dagen wegens omstandigheden ook sterk verminderd aanwezig...

[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 12-02-2004 12:24]

Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:23
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!!


*zucht* hij komt wel, maar niet hier
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 12:24
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:40 schreef Xtreem het volgende:
morguh


Mutz is zooo deeltje 123

1 euro 48 afschrijving per km. da's kut...
Alleen een nieuwe auto is niet perse lucht, je moet er alleen niet binnen een jaar vanaf willen


Deeltje 124 om precies te zijn...
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:25
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:24 schreef MutZ het volgende:

[..]

Deeltje 124 om precies te zijn...


He helder licht.... jij was het vorige deeltje in...
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 12:27
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:25 schreef Xtreem het volgende:

[..]

He helder licht.... jij was het vorige deeltje in...


Blijkbaar dit deeltje ook... Het eerste waar het over gaat is: Heb je MutZ nog geneukt??
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:28
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:27 schreef MutZ het volgende:

[..]

Blijkbaar dit deeltje ook... Het eerste waar het over gaat is: Heb je MutZ nog geneukt??


acherhaald verhaal enzo 't interesseert me niet..
Nu gaat het me erom of slashme (of tjabbo? of iemand anders?) dat met access tegen een vriendenprijsej kan fixen??
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 12:32
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:28 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nu gaat het me erom of slashme (of tjabbo? of iemand anders?) dat met access tegen een vriendenprijsej kan fixen??


Moet je even meer info geven aub. Projectes kunnen interessant zijn, waardoor de prijs ook interessant wordt.

maar afgezien van de prijs wil je wel helpen, moet ik wel even je bedoeling weten.

Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:41
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:32 schreef slashme het volgende:

[..]

Moet je even meer info geven aub. Projectes kunnen interessant zijn, waardoor de prijs ook interessant wordt.

maar afgezien van de prijs wil je wel helpen, moet ik wel even je bedoeling weten.


email?
* Xtreem heeft volgende week alle bedoelingen e.d. op papier...
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 12:43
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:41 schreef Xtreem het volgende:

[..]

email?
* Xtreem heeft volgende week alle bedoelingen e.d. op papier...


ckadett at xs4all.nl
Xtreemdonderdag 12 februari 2004 @ 12:44
thnx. begin volgende week heeft u de info...
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 12:45
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:44 schreef Xtreem het volgende:
thnx. begin volgende week heeft u de info...
Ik zie het wel tegoemoet komen.
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 13:52
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:43 schreef slashme het volgende:

[..]

ckadett at xs4all.nl


tjesus hoeveel adressen heb jij
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 13:58
en Xtreem, evt wil ik ook wel helpen.
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 14:02
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:52 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

tjesus hoeveel adressen heb jij


Net zoveel als nodig.
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 14:19
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:02 schreef slashme het volgende:

[..]

Net zoveel als nodig.


anoniempie
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 14:21
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:19 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

anoniempie


Nee kloons
Tjabbodonderdag 12 februari 2004 @ 14:21
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:21 schreef slashme het volgende:

[..]

Nee kloons


schurk!

slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 14:27
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

schurk!


mag dat niet dan?
StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 17:15
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef MutZ het volgende:

[..]

Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!!

* MutZ is de komende dagen wegens omstandigheden ook sterk verminderd aanwezig...


Hi Mutz en alle anderen

* StephanL rent snel weer weg.

BoJodonderdag 12 februari 2004 @ 18:33
hallow allemaal.

Ik heb vandaag van 07:00 tot 18:00 buiten gestaan en ruzie gemaakt met eigenwijze (soms erg aso) vrachtwagenchauffeurs.

Feeling Sleepy

Nog wat leuks gebeurd hier? (Leuke Fiat trouwens)

MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 18:35
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:33 schreef BoJo het volgende:
hallow allemaal.

Ik heb vandaag van 07:00 tot 18:00 buiten gestaan en ruzie gemaakt met eigenwijze (soms erg aso) vrachtwagenchauffeurs.

Feeling Sleepy

Nog wat leuks gebeurd hier? (Leuke Fiat trouwens)


Hoi
Hier is niet echt heel veel boeiends gebeurd tijdens jouw afwezigheid...
BoJodonderdag 12 februari 2004 @ 18:37
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:35 schreef MutZ het volgende:

[..]

Hoi
Hier is niet echt heel veel boeiends gebeurd tijdens jouw afwezigheid...


vanwege mijn afwezigheid
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 18:46
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:37 schreef BoJo het volgende:

[..]

vanwege mijn afwezigheid


BoJodonderdag 12 februari 2004 @ 18:49
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:46 schreef MutZ het volgende:

[..]


das ook niet liev
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 19:20
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:49 schreef BoJo het volgende:

[..]

das ook niet liev


Sorry, ik ben vandaag niet liev... Komt waarschijnlijk een beetje door m'n humeur... Ben in een kuthumeur vandaag, dus jullie zijn gewaarschuwd...
StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 19:53
Zag gister een getunede Prelude, met gele achtige vlammen aan de zijakant, mooie geluidje kwam er uit.
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 19:54
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:53 schreef StephanL het volgende:
Zag gister een getunede Prelude, met gele achtige vlammen aan de zijakant, mooie geluidje kwam er uit.
Foto's!!!
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:05
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:20 schreef MutZ het volgende:

[..]

Sorry, ik ben vandaag niet liev... Komt waarschijnlijk een beetje door m'n humeur... Ben in een kuthumeur vandaag, dus jullie zijn gewaarschuwd...


ban's, slotjes?
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 20:06
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:05 schreef slashme het volgende:

[..]

ban's, slotjes?


Ik zal proberen om het rustig te houden... Zijn jullie ook een beetje liev voor me??
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 20:11
Ik heb een nieuw msn-adres... Kijk maar in profiel... (Voor degenen die dat niet durven: mutz@fok.nl...)
Sjoewedonderdag 12 februari 2004 @ 20:21
Lurkpost
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 20:24
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:21 schreef Sjoewe het volgende:
Lurkpost
Goh, wat een zinvolle post...
bier2k3donderdag 12 februari 2004 @ 20:26
g-aap
Sjoewedonderdag 12 februari 2004 @ 20:32
Mutz is chaggo!

Lalalalala, ik ben HEEEEEEEPIE!

Shalalala, heb je even voor mij, badaidaidai!

MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 20:45
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:32 schreef Sjoewe het volgende:
Mutz is chaggo!

Lalalalala, ik ben HEEEEEEEPIE!

Shalalala, heb je even voor mij, badaidaidai!


Frans Bauer
Sjoewedonderdag 12 februari 2004 @ 20:57
Goh echt
StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 21:16
Frans Bauer is
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 21:19
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:16 schreef StephanL het volgende:
Frans Bauer is
* MutZ streept StephanL ook weer van haar lijstje...
ThaFreakdonderdag 12 februari 2004 @ 21:35
ben der ook weer, niet voor lang want ben helemaal kapot
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 21:38
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:35 schreef ThaFreak het volgende:
ben der ook weer, niet voor lang want ben helemaal kapot
Lekker gewerkt??
ThaFreakdonderdag 12 februari 2004 @ 21:44
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:38 schreef MutZ het volgende:

[..]

Lekker gewerkt??


hell no
onverwachts werken is niet okay
StephanLdonderdag 12 februari 2004 @ 22:44
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:19 schreef MutZ het volgende:

[..]

* MutZ streept StephanL ook weer van haar lijstje...


En nu
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 22:55
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:44 schreef StephanL het volgende:

[..]

En nu


Niets...

Ik ga ... Tot morgen...

Ultimoradonderdag 12 februari 2004 @ 23:07
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:55 schreef MutZ het volgende:

[..]

Niets...

Ik ga ... Tot morgen...


dag dag
Krushdonderdag 12 februari 2004 @ 23:45
Heb vandaag gvd 625 euro uitgegeven aan mn auto
Wat kost dat ding toch verschrikkelijk veel geld...
Maar nu is-ie weer helemaal sachdevrij
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 23:48
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:44 schreef StephanL het volgende:

[..]

En nu


Je blijft een mutzneuker, mutzneuker.
MutZvrijdag 13 februari 2004 @ 08:00
Goedemorgen
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 08:55
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:00 schreef MutZ het volgende:
Goedemorgen
oi
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 09:20
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

oi


ai
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 11:55
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:20 schreef slashme het volgende:

[..]

ai


eei

tyfus wat druk hier.
Heb nog geen 3 bakken koffie gehad vandaag

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 12:37
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

eei

tyfus wat druk hier.
Heb nog geen 3 bakken koffie gehad vandaag


Jij ook druk? ik ook, schermpjes testen..
StephanLvrijdag 13 februari 2004 @ 12:43
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:48 schreef slashme het volgende:

[..]

Je blijft een mutzneuker, mutzneuker.


Joh ga fietsen stelen
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:37 schreef slashme het volgende:

[..]

Jij ook druk? ik ook, schermpjes testen..


Ja man! erg druk.

Welke schermpies ga je testen nu?

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 13:27
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ja man! erg druk.

Welke schermpies ga je testen nu?


iiyama E481S en Samsung 192N
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 13:52
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:27 schreef slashme het volgende:

[..]

iiyama E481S en Samsung 192N


niet betrouwbare en niets toevoegende info:

* Xtreem zit nu op een 19" Samsung 192v, zilverkleurige TFT...
werkt fijn, scherp, niet vermoeiend beeld ...

Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 13:52
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:58 schreef Tjabbo het volgende:
en Xtreem, evt wil ik ook wel helpen.
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 13:53
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

niet betrouwbare en niets toevoegende info:

* Xtreem zit nu op een 19" Samsung 192v, zilverkleurige TFT...
werkt fijn, scherp, niet vermoeiend beeld ...


klopt, ook leveringsproblemen?
ThaFreakvrijdag 13 februari 2004 @ 15:09
middag pta-ende Fok!kers
BoJovrijdag 13 februari 2004 @ 15:12
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:09 schreef ThaFreak het volgende:
middag pta-ende Fok!kers
Goeie smiddags meneer PTA-modjuh.
Ultimoravrijdag 13 februari 2004 @ 15:14
goedemorgen


ThaFreakvrijdag 13 februari 2004 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:12 schreef BoJo het volgende:

[..]

Goeie smiddags meneer PTA-modjuh.


dag meneer gevaar op de weg die met zijn alfa al slippend het kruispunt overknalde!
BoJovrijdag 13 februari 2004 @ 15:25
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:15 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dag meneer gevaar op de weg die met zijn alfa al slippend het kruispunt overknalde!


......
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:14 schreef Ultimora het volgende:
goedemorgen


[afbeelding]


opbokken met die kutopel
ThaFreakvrijdag 13 februari 2004 @ 15:49
voor tjabbo:
Ultimoravrijdag 13 februari 2004 @ 15:51
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

opbokken met die kutopel


hier heb je de perfecte toyota

Ultimoravrijdag 13 februari 2004 @ 15:55
of was je niet toyotageil?
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:49 schreef ThaFreak het volgende:
voor tjabbo:
[afbeelding]

opel roels

Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:55 schreef Ultimora het volgende:
of was je niet toyotageil?
je hebt de grap niet door?
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 16:10
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:58 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

opel roels


wat hij zegt
Tjabbovrijdag 13 februari 2004 @ 16:12
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:10 schreef slashme het volgende:

[..]

wat hij zegt


hoest met de schermen?

oh ja.

Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs,

1x SyncMaster 770 TFT 19"
1x SyncMaster 570B TFT 15"

De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren.

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 16:19
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

hoest met de schermen?

oh ja.

Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs,

1x SyncMaster 770 TFT 19"
1x SyncMaster 570B TFT 15"

De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren.


Ik ga voor de iiyama AS4821DT 19 inch TFT, moet de knoop maar eens doorhakken.
Die 770 welk type is dat?
ThaFreakvrijdag 13 februari 2004 @ 16:19
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

hoest met de schermen?

oh ja.

Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs,

1x SyncMaster 770 TFT 19"
1x SyncMaster 570B TFT 15"

De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren.


hebbuh hebbuh
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 16:21
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:19 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

hebbuh hebbuh


Kan er wel 1-tje extra bestellen en leveren?
MutZvrijdag 13 februari 2004 @ 16:57
Hoi allemaal
t0nvrijdag 13 februari 2004 @ 16:58
* t0n vanavond (of morgen ofzo) het begin van zijn boot project plaatst
Heb hem gestript.... Als dit nog maar goed komt
ThaFreakvrijdag 13 februari 2004 @ 17:36
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:21 schreef slashme het volgende:

[..]

Kan er wel 1-tje extra bestellen en leveren?


zou het graag willen doen maar eerst mijn amd 900 opwaarderen , hij wordt trager met de dag volgens mij
StephanLvrijdag 13 februari 2004 @ 18:43
Fransie Bauer!!!!!!


Heb je even voor mij. Maak wat tijd voor me vrij

ook_gekvrijdag 13 februari 2004 @ 19:14
ik werk op een 30" LCD

En hoooi
Ik heb het moeilijk druk helaas. Dus weinig op fok
Hoop dit weekend er meer te zijn

StephanLvrijdag 13 februari 2004 @ 19:44
Ik heb ook een nieuw icoontje
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 19:45
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:14 schreef ook_gek het volgende:
ik werk op een 30" LCD
StephanLvrijdag 13 februari 2004 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:45 schreef slashme het volgende:

[..]


Ga naar je bed
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 20:14
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:52 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ga naar je bed


Niet met mutz zoals jij
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 20:20
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:53 schreef slashme het volgende:

[..]

klopt, ook leveringsproblemen?


Volgens mij niet... (niet mijn pc..)


avond

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 20:24
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:20 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Volgens mij niet... (niet mijn pc..)


Alleen de TFT's vraag is op moment hoger dan aanbod, vanwege chinees nieuwjaar.
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 20:28
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:24 schreef slashme het volgende:

[..]
vanwege chinees nieuwjaar.


dat meen je niet....

Als dat daadwerkelijk de reden is, is het goed kansloos

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 20:36
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:28 schreef Xtreem het volgende:

[..]

dat meen je niet....

Als dat daadwerkelijk de reden is, is het goed kansloos


Dat is daadwerkelijk een reden ja, rond die tijd ligt namelijk alles stil waar die dingen gemaakt worden.
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 20:39
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:36 schreef slashme het volgende:

[..]

Dat is daadwerkelijk een reden ja, rond die tijd ligt namelijk alles stil waar die dingen gemaakt worden.


omg....

alles ligt stil, ok. Maar dat plan je toch in? zodat je de weken ervoor wat meer draait?!?

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 20:48
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:39 schreef Xtreem het volgende:

[..]

omg....

alles ligt stil, ok. Maar dat plan je toch in? zodat je de weken ervoor wat meer draait?!?


nog meer?
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 20:49
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:48 schreef slashme het volgende:

[..]

nog meer?


ze draaien nooit op 100% van de productiecapaciteit. Dus als ze weten dat ze over een maand 2 weken stil gaan, moeten/kunnen ze dat nu opvangen door wat extra te produceren...
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 20:54
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

ze draaien nooit op 100% van de productiecapaciteit


Geloof me, die aziaten draaien op meer dan 100% dagen van 16 uur gemiddeld is meer regel dan uitzondering. Die schermpjes moeten wel een beetje betaalbaar blijven toch?
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 20:59
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:54 schreef slashme het volgende:

[..]

Geloof me, die aziaten draaien op meer dan 100% dagen van 16 uur gemiddeld is meer regel dan uitzondering. Die schermpjes moeten wel een beetje betaalbaar blijven toch?


Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend...
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 21:03
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:59 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend...


Ik hoor alleen (slechte) verhalen van importeurs.
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 21:06
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:03 schreef slashme het volgende:

[..]

Ik hoor alleen (slechte) verhalen van importeurs.


Ik hoor alleen de theorie.

Mij wordt geleerd dat het niet wenselijk is (niet meer instaat om te reageren op verandering in vraag etc), maar ik neem aan dat een importeur ook geen BS vertelt...

slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 21:11
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik hoor alleen de theorie.

Mij wordt geleerd dat het niet wenselijk is (niet meer instaat om te reageren op verandering in vraag etc), maar ik neem aan dat een importeur ook geen BS vertelt...


De vraag is te hoog, men schuift wat er te schuiven valt. Niet kunnen leveren is standaard in de componenten branche. Het ene moment zit men te wachten op een aangekondigde prijsverlaging en het andere moment is de prijs te laag waardoor de voorraad weg is.
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 21:13
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:11 schreef slashme het volgende:

[..]

De vraag is te hoog, men schuift wat er te schuiven valt. Niet kunnen leveren is standaard in de componenten branche. Het ene moment zit men te wachten op een aangekondigde prijsverlaging en het andere moment is de prijs te laag waardoor de voorraad weg is.


... Is die markt zo onrustig/onvoorspelbaar? damn..
hoe doe jij dat dan met jouw voorraad?
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 21:16
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:13 schreef Xtreem het volgende:

[..]

... Is die markt zo onrustig/onvoorspelbaar? damn..
hoe doe jij dat dan met jouw voorraad?


hehe, ik heb geen voorraad. Ik doe zeker geen dozen schuiven, af en toe wil ik nog wel eens een complete systemen of servers bouwen en leveren als de klant mij daar om vraagt maar ik ga geen dozen schuiven.
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 21:19
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:16 schreef slashme het volgende:

[..]

hehe, ik heb geen voorraad. Ik doe zeker geen dozen schuiven, af en toe wil ik nog wel eens een complete systemen of servers bouwen en leveren als de klant mij daar om vraagt maar ik ga geen dozen schuiven.


Bewuste keuze zo te horen? Biedt je wel de totale dienst aan, maar dat je het gekut met componenten uitbesteed? of doe je echt alleen de diensten kant?
StephanLvrijdag 13 februari 2004 @ 21:23
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:14 schreef slashme het volgende:

[..]

Niet met mutz zoals jij


Ik ben niet met Mutz wezen slapen hoor. En dan nog beter Mutz, dan met je kat in je bed zoals jij
Xtreemvrijdag 13 februari 2004 @ 21:44
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:23 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik ben niet met Mutz wezen slapen hoor. En dan nog beter Mutz, dan met je kat in je bed zoals jij


Thermo:

'k lees net op autoweek.nl dat de prijzen van de GT zo'n 10% opgekrikt worden... 'k neem aan dat jij de oude prijs mag/moet betalen?

ook_gekvrijdag 13 februari 2004 @ 23:29
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:24 schreef slashme het volgende:

[..]

Alleen de TFT's vraag is op moment hoger dan aanbod, vanwege chinees nieuwjaar.


Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van
Of wil je vertellen dat zo een nieuwjaar duurd van november tot maart?

Want van af november is het huilen met de pet op betreft leveringen van TFT schermen. Op me werk doen we rond de 500 a 800 TFT schermen van 15` en zelfde aantal 17` schermen. En van af november is dat stom weg niet meer goed te leveren. Minimaal 2 maanden wacht tijd.
In December hebben wij het voor elkaar gekregen om alle CTX monitoren die bestemd waren voor nederland en duitsland in 1X te kunnen opkopen. Iets waar ze niet blij mee waren

De levertijd is namelijk enkele maanden
Vraag aanbod is gewoon niet te doen. Veel te grote vraag. Is prijs omhoog. Dat is dus ook meteen de reden van de prijs stijging

MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 02:32
Truste allemaal...
Ik ga ook m'n bed maar eens opzoeken...
Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 07:47
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 02:32 schreef MutZ het volgende:
Truste allemaal...
Ik ga ook m'n bed maar eens opzoeken...
moedegorgen
StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 10:04
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van
Of wil je vertellen dat zo een nieuwjaar duurd van november tot maart?

Want van af november is het huilen met de pet op betreft leveringen van TFT schermen. Op me werk doen we rond de 500 a 800 TFT schermen van 15` en zelfde aantal 17` schermen. En van af november is dat stom weg niet meer goed te leveren. Minimaal 2 maanden wacht tijd.
In December hebben wij het voor elkaar gekregen om alle CTX monitoren die bestemd waren voor nederland en duitsland in 1X te kunnen opkopen. Iets waar ze niet blij mee waren

De levertijd is namelijk enkele maanden
Vraag aanbod is gewoon niet te doen. Veel te grote vraag. Is prijs omhoog. Dat is dus ook meteen de reden van de prijs stijging


Chinees nieuwjaar was 2 weken terug ofzo. Dus dan kan het toch
BoJozaterdag 14 februari 2004 @ 10:11
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 07:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

moedegorgen


gordemoegen
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 10:47
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 10:11 schreef BoJo het volgende:

[..]

gordemoegen


Hoi allemaal
StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 11:19
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 10:47 schreef MutZ het volgende:

[..]

Hoi allemaal


MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 12:47
StephanL, die ondertitel van je...
slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van
Of wil je vertellen dat zo een nieuwjaar duurd van november tot maart?


Ik zeg ook niet dat het DE reden is, maar een reden waarom nu de levering (nog) slechter is. Ik hoor het ook alleen maar via de groothandel die tevens bepaalde merken importeerd (nee ik noem geen namen).
slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 13:13
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Bewuste keuze zo te horen? Biedt je wel de totale dienst aan, maar dat je het gekut met componenten uitbesteed? of doe je echt alleen de diensten kant?


Ik maak alleen software maar sommige klanten vragen ook wel eens of ik voor hun een nieuwe server of systeem wil installeren en /of bouwen, dan doe ik dat. Dozen schuiven is geen droog brood mee te verdienen.
ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:02 schreef slashme het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het DE reden is, maar een reden waarom nu de levering (nog) slechter is. Ik hoor het ook alleen maar via de groothandel die tevens bepaalde merken importeerd (nee ik noem geen namen).


Ik heb rechts streeks contakt met ADI Lite-On en CTX.
Zeggen allemaal het zelfde
ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 13:19
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:13 schreef slashme het volgende:

Dozen schuiven is geen droog brood mee te verdienen.


Wat denk je dat groothandels doen dan?
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 13:21
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat denk je dat groothandels doen dan?


groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen.
slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 13:36
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:18 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb rechts streeks contakt met ADI Lite-On en CTX.
Zeggen allemaal het zelfde


Wat ik dus ook al zei, de vraag overtreft het aanbod ruimschoots
slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 13:36
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:21 schreef Xtreem het volgende:

[..]

groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen.


excact.
Metalfreakzaterdag 14 februari 2004 @ 14:20
Hoi
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 14:35
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:20 schreef Metalfreak het volgende:
Hoi
Hoi
Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 14:53
zatersag is okay

lekker bordje gyros

slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 15:00
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:53 schreef Tjabbo het volgende:
zatersag is okay
Zaterdag is kut, nu wel tenminste
Thermozaterdag 14 februari 2004 @ 15:01
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 21:44 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Thermo:

'k lees net op autoweek.nl dat de prijzen van de GT zo'n 10% opgekrikt worden... 'k neem aan dat jij de oude prijs mag/moet betalen?


Ik heb gewoon de oude prijs, op papier heb ik bij inruil nu 2600 euro voordeel.

Iedereen die afgelopen woensdag nog een offerte had lopen is gebeld om voor de oude prijs te bestellen, ik heb namelijk gister een tijdje in een GT rond gereden ( zoooo mooi.. zoooo heerlijk.... )

En iedereen heeft hem besteld die hij belde, er zijnj 9 GT's besteld voor de introductie bij mijn dealer, alfa nederland zat gister al op 156 GT's die nog in productie moeten.
( de eerste serie is al afgeleverd )

Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 15:01
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:00 schreef slashme het volgende:

[..]

Zaterdag is kut, nu wel tenminste


hoezo ?
slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 15:04
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:01 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

hoezo ?


versnellingsbak van de yamaha naar de kloten! 5de versnelling doet niks meer. was net van plan om morgen weer eens een mooie rit te maken.
Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 15:29
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:04 schreef slashme het volgende:

[..]

versnellingsbak van de yamaha naar de kloten! 5de versnelling doet niks meer. was net van plan om morgen weer eens een mooie rit te maken.


Balen zeg.

Maar dan maak je toch een lekker tourritje in de auto

ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 15:32
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:21 schreef Xtreem het volgende:

[..]

groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen.


Wat zijn grote aantallen.
Als je 100 tot 150 USB pendrive modules de markt in kan schoppen voor 10% onder de huidige marktprijs ben je goed bezich

Je hebt genoeg grote winkels in nederland die dat heel graag willen. Je zorgt dat je een adres hebt voor die prijs. Jij betaald. Krijgt doos. Knal ze door met 10% marge. En klaar ben je.

ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 15:33
Oja ik heb dit aan een vriendin gegeven
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38539
Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 15:37
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:33 schreef ook_gek het volgende:
Oja ik heb dit aan een vriendin gegeven
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38539
ze vond het niet zo'n leuk cadeau.
van wat ik uit het bericht begrijp heeft ze het nogal hard de ruimte ingegooid.
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 15:40
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:32 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat zijn grote aantallen.
Als je 100 tot 150 USB pendrive modules de markt in kan schoppen voor 10% onder de huidige marktprijs ben je goed bezich

Je hebt genoeg grote winkels in nederland die dat heel graag willen. Je zorgt dat je een adres hebt voor die prijs. Jij betaald. Krijgt doos. Knal ze door met 10% marge. En klaar ben je.


met 100 a 150 stuks heb je meer invloed op de prijs dan met 10... hoe groter de partij, hoe meer invloed op de prijs... Als het om 2000 stuks zou gaan, zou je een veel lagere aankoop prijs kunnen bedingen...

Thermo:
goed bezig

ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 15:41
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:37 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ze vond het niet zo'n leuk cadeau.
van wat ik uit het bericht begrijp heeft ze het nogal hard de ruimte ingegooid.


Hoe kom je er op
Boeren zijn soms OK
Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 15:55
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:41 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Hoe kom je er op
Boeren zijn soms OK


MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 16:03
[CENTRAAL] Rijles-bloopers :@ .
DIJKzaterdag 14 februari 2004 @ 16:14
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:59 schreef Xtreem het volgende:
Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend...
Jemig hoe krijg jij zoveel kolder in zo weinig tekst zeg, dat is een prestatie op zich. "Boven de productiecapaciteit draaien", lees je wel wat je zelf schrijft. En dan zou dergelijk gezwam ook nog een kostprijsverhogend zijn. Pffffftt. Je studeert serieus Bedrijfswetenschappen ?!
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 16:16
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:14 schreef DIJK het volgende:

[..]

Jemig hoe krijg jij zoveel kolder in zo weinig tekst zeg, dat is een prestatie op zich. "Boven de productiecapaciteit draaien", lees je wel wat je zelf schrijft. En dan zou dergelijk gezwam ook nog een kostprijsverhogend zijn. Pffffftt. Je studeert serieus Bedrijfswetenschappen ?!


Ja. Maar leg mij dan eens uit waarom het volgens jou anders is...
DIJKzaterdag 14 februari 2004 @ 16:23
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:16 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ja. Maar leg mij dan eens uit waarom het volgens jou anders is...


Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is en veel minder aan regels gebonden is).

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 14-02-2004 16:25]

Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 16:25
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is).


het lijkt me dat je altijd wat capaciteit 'op reserve' houdt.

Dus dat je in praktijk op 110% oid kan uitkomen.

DIJKzaterdag 14 februari 2004 @ 16:29
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:25 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

het lijkt me dat je altijd wat capaciteit 'op reserve' houdt.

Dus dat je in praktijk op 110% oid kan uitkomen.


Dat zou inderdaad wel gewenst zijn (niet altijd mogelijk.). Maar dan draai je dus (bijvoorbeeld) normaal op 90% van je productiecapaciteit en kan je eventueel dus nog verhogen naar 100%. 110% is gewoon verkeerd uitgedrukt. Je kan in theorie wel je productiecapaciteit verhogen naar 110% van de eerdere productiecapaciteit door het extra aanboren van nog niet eerder aanwezige productiefactoren maar dan wordt het een heel ander verhaal. En dat is dan dus alleen 110% in vergelijking met de oude situatie, je productiecapaciteit is dan gewoon weer maximaal 100%.

Het boven de productiecapaciteit werken is gewoon niet mogelijk omdat je al je productiefactoren al maximaal inzet. Dat is dan gewoon de max.

Toch maar wat beter opletten op de UvT xtreem

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 14-02-2004 16:34]

ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 16:53
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren.


Zo werkt het niet in de computerwereld.
Als er te veel productie is. Maar te weinig afnamen gaat de productie op 80% draaien. Dit omdat ze geen voorraad willen hebben. Op het moment dat het gebeurd zullen de prijzen naar beneden gaan.

Op het moment dat de vraag te groot is dan het aanbod gaan de prijzen omhoog. Op dat moment zullen ze ook op de 100% gaan draaien. Anders hangt dat rond de 90% Ze zoeken een goede balans zo dat ze altijd tegen een stabiele prijs kunnen leveren.

Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 17:14
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:23 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is en veel minder aan regels gebonden is).


Je hebt een bepaalde tijd, zeg 1000 uur. (maximaal beschikbare tijd)
Daarvan gaat een deel af (tijd niet gewerkt (weekenden etc), dan heb je de normaal beschikbare tijd (Geplande beschikbare tijd), daarvan gaat een deel ('change overs' ) af en hou je de geplande draai (running) time over, ofwel de beschikbare tijd. Daarvan gaat nog de 'Machine downtime' af en dan heb je de reele draaitijd, zeg zo'n 500 a 600 uur.
De reeele draaitijd is je productiecapaciteit. In geval van extreme vraag kun je onderhoud opschorten, vrije dagen laten werk etc etc, je kunt dus over je productie capaciteit heen. Maar mensen overlaten werken kost meer per product (hoe dit zit in Azie weet ik niet..) Je kunt op allerlei manieren de tijd dat de machine stilstaat verkorten, maar daar hangt een prijskaartje aan. (onderhoud opschorten gaat je uiteindelijk kosten, personeel veel overlaten werken gaat je kosten etc)

bron: ' Operations Management, Slack Chambers Johnston, Prentice Hall.

ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 17:26
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je hebt een bepaalde tijd, zeg 1000 uur. (maximaal beschikbare tijd)
Daarvan gaat een deel af (tijd niet gewerkt (weekenden etc), dan heb je de normaal beschikbare tijd (Geplande beschikbare tijd), daarvan gaat een deel ('change overs' ) af en hou je de geplande draai (running) time over, ofwel de beschikbare tijd. Daarvan gaat nog de 'Machine downtime' af en dan heb je de reele draaitijd, zeg zo'n 500 a 600 uur.
De reeele draaitijd is je productiecapaciteit. In geval van extreme vraag kun je onderhoud opschorten, vrije dagen laten werk etc etc, je kunt dus over je productie capaciteit heen. Maar mensen overlaten werken kost meer per product (hoe dit zit in Azie weet ik niet..) Je kunt op allerlei manieren de tijd dat de machine stilstaat verkorten, maar daar hangt een prijskaartje aan. (onderhoud opschorten gaat je uiteindelijk kosten, personeel veel overlaten werken gaat je kosten etc)

bron: ' Operations Management, Slack Chambers Johnston, Prentice Hall.


De productie lijnen van computer onderdelen liggen ooit stil. Je hebt ploegen diensten. De productie van BV TFT schermen gaat 24uur per dag. Wat je vaak ziet is dat bepaalde merken bij elkaar productie inkopen. ZO heeft lite-on BV hun branders door sony laten maken. De eerste 100.000 branders waren voor sony. Daar na waren ze voor lite-on. De productie kosten worden gedeeld. Dat is de reden dat lite-on heel goedkoop hun producten de markt in kan stampen. Nu werken ze samen met JVC.

Je kan als merk 2 dingen doen. Of je zet een nieuwe fabriek neer. Of je koopt productie aantallen in bij een ander bedrijf. Je zet samen een productie lijn op. Spreekt af wie eerst krijgt. En de kosten worden gedeeld.

t0nzaterdag 14 februari 2004 @ 17:49
de uithof is een pleuris eind rijden!
ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 18:15
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:49 schreef t0n het volgende:
de uithof is een pleuris eind rijden!
WTF moet je daar dan
StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:15 schreef ook_gek het volgende:

[..]

WTF moet je daar dan


schaatsen
ook_gekzaterdag 14 februari 2004 @ 18:19
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:18 schreef StephanL het volgende:

[..]

schaatsen


Weet niet hoe kang jij er niet geweest bent.
Maar je kan daar meer dan schaatsen
Tjabbozaterdag 14 februari 2004 @ 18:25
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:18 schreef StephanL het volgende:

[..]

schaatsen


ga jij met t0n mee dan?
StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 18:41
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:25 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ga jij met t0n mee dan?


Nee kan niet schaatsen
BoJozaterdag 14 februari 2004 @ 18:52
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:41 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee kan niet schaatsen


Jij ook al niet
t0nzaterdag 14 februari 2004 @ 18:53
ik was daar wel voor 't schaatsen, kunst schaatsen welteverstaan...
me vriendin doet meehelpen bij de World Grand Prix eind deze maand.

Ze schaatst zelf ook... 3é van nederland geweest
Tijdje in canada gewoond... Ze is wel goed

Mark, ik was eerst ook nog naar Dordt geweest, heb vandaag 400km gereden

StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 19:19
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:52 schreef BoJo het volgende:

[..]

Jij ook al niet


slashmezaterdag 14 februari 2004 @ 19:21
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:19 schreef StephanL het volgende:

[..]


nog neuken vanavond?
StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 19:22
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:21 schreef slashme het volgende:

[..]

nog neuken vanavond?


Nee heb geen vriendin, ook niet Mutz, jij
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 19:29
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:33 schreef Cynix ® het volgende:
ook_gek, regelmatig beledigen mede-users in serieuze fora. Afkoelban 48 uur.
StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 19:32
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
En we zwaaien met z'n allen
we zwaaien met z'n allen
we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek

Zo ging het liedje toch

ThaFreakzaterdag 14 februari 2004 @ 19:41
omg ook_gek....
wat doe je nou??
ben ik ook een dag afwezig en gelijk een ban
BoJozaterdag 14 februari 2004 @ 19:42
Zwaaaaieeen jeeeeeej

StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:41 schreef ThaFreak het volgende:
omg ook_gek....
wat doe je nou??
ben ik ook een dag afwezig en gelijk een ban
Ik heb die bans niet verzonnen, jij maakt ook deel uit van die moderators, dus doe er wat aan
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 19:47
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:32 schreef StephanL het volgende:
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
En we zwaaien met z'n allen
we zwaaien met z'n allen
we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek
Ultimorazaterdag 14 februari 2004 @ 20:21
whoei ik ga ff pimpen in de stad in zo?n auto

StephanLzaterdag 14 februari 2004 @ 21:49
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:21 schreef Ultimora het volgende:
whoei ik ga ff pimpen in de stad in zo?n auto

[afbeelding]


Doe dat! Als jij dat leuk vindt, ga je gang.
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 21:52
Jeetje ook_gek... een ban, wat doe je??
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 21:53
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:52 schreef MutZ het volgende:
Jeetje ook_gek... een ban, wat doe je??
Dat zal hij je over zo'n 40 a 45 uur vertellen
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 21:57
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat zal hij je over zo'n 40 a 45 uur vertellen


Nee hoor... Daarvoor hebben ze notes, irc en msn uitgevonden...
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 22:00
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:57 schreef MutZ het volgende:

[..]

Nee hoor... Daarvoor hebben ze notes, irc en msn uitgevonden...


betwetertje
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 22:01
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 22:00 schreef Xtreem het volgende:

[..]

betwetertje


Tuurlijk... Ken uw communicatiemiddelen...
Xtreemzaterdag 14 februari 2004 @ 22:02
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 22:01 schreef MutZ het volgende:

[..]

Tuurlijk... Ken uw communicatiemiddelen...


Ken uw users
MutZzaterdag 14 februari 2004 @ 22:09
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 22:02 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ken uw users


Ja, maw weet waar je ze kunt vinden om uitleg te vragen...
Ultimorazaterdag 14 februari 2004 @ 22:12
zoow ben weer terug.. best wel dik zo een oude Jag... trekt nog behoorlijk leuk op ook.. 60 in zijn 1 110 in de 2, en het suzuki swiftje GTSi is al achter je
Hagediszaterdag 14 februari 2004 @ 22:35
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:21 schreef Ultimora het volgende:
whoei ik ga ff pimpen in de stad in zo?n auto

[afbeelding]


Pimpen?



DE occasie!

MutZzondag 15 februari 2004 @ 00:48
Zijn er hier nog mensen online?? Of ligt iedereen hier al te maffen??
Hagediszondag 15 februari 2004 @ 00:54
Nee kben er nog moet nog eea doorlezen: "Introduction to Fluid Mechanics", ff H2, misschien nog H3
MutZzondag 15 februari 2004 @ 01:14
quote:
Op zondag 15 februari 2004 00:54 schreef Hagedis het volgende:
Nee kben er nog moet nog eea doorlezen: "Introduction to Fluid Mechanics", ff H2, misschien nog H3
Hoi
Hagediszondag 15 februari 2004 @ 01:20
Nu gaat de computer uit!

Welterusten

MutZzondag 15 februari 2004 @ 01:29
quote:
Op zondag 15 februari 2004 01:20 schreef Hagedis het volgende:
Nu gaat de computer uit!

Welterusten


Welterusten
Bij mij gaat de pc ook uit... Tot morgen
MutZzondag 15 februari 2004 @ 09:16
Ik ben alweer wakker...
Classic-PCzondag 15 februari 2004 @ 10:12
Ah die hebben wij ook gehad ! Alleen ziet die leuke Italliaantje er beter uit dan dat hij technisch is. Vaak vochtproblemen in de verdelre kap en bobine. Kachels bleken ook een zwak punt te zijn en als laatste roest. Verder wel leuk autotje.
StefanPzondag 15 februari 2004 @ 10:22
Gisteravond met knikkende knieën een stukkie tot de begrenzer (260 op de teller) gereden... gaat best hard als je dan iemand inhaalt! En toen moest ik de snelweg af, en voor ik het wist was ik al halfverwege de afrit en reed ik nog 180 met de bocht over een paar honder meter... dat was minder leuk, ik dacht echt dat ik het niet zou halen.

Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer

Hagediszondag 15 februari 2004 @ 10:58
Ook goedemorgen!

En ja, 260 is hard, mijn vmax is heden nog steeds 225.

BoJozondag 15 februari 2004 @ 11:03
quote:
Op zondag 15 februari 2004 10:22 schreef StefanP het volgende:
Gisteravond met knikkende knieën een stukkie tot de begrenzer (260 op de teller) gereden... gaat best hard als je dan iemand inhaalt! En toen moest ik de snelweg af, en voor ik het wist was ik al halfverwege de afrit en reed ik nog 180 met de bocht over een paar honder meter... dat was minder leuk, ik dacht echt dat ik het niet zou halen.

Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer


Als je je Supra in de prak rijd , vergeven we je het nooit , dat je het maar ff weet
StephanLzondag 15 februari 2004 @ 11:42
quote:
Op zondag 15 februari 2004 10:58 schreef Hagedis het volgende:
Ook goedemorgen!

En ja, 260 is hard, mijn vmax is heden nog steeds 225.


Ja maar hij heeft een echte Supra Twin(??) Turbo!
Xtreemzondag 15 februari 2004 @ 12:04
quote:
Op zondag 15 februari 2004 10:22 schreef StefanP het volgende:
Gisteravond met knikkende knieën een stukkie tot de begrenzer (260 op de teller) gereden... gaat best hard als je dan iemand inhaalt! En toen moest ik de snelweg af, en voor ik het wist was ik al halfverwege de afrit en reed ik nog 180 met de bocht over een paar honder meter... dat was minder leuk, ik dacht echt dat ik het niet zou halen.

Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer


Wat hebben we hiervan geleerd? Juist, een goede motor is leuk, maar goede remmen zijn minstens net zo belangrijk
DIJKzondag 15 februari 2004 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef Xtreem het volgende:
De reeele draaitijd is je productiecapaciteit. In geval van extreme vraag kun je onderhoud opschorten, vrije dagen laten werk etc etc, je kunt dus over je productie capaciteit heen. Maar mensen overlaten werken kost meer per product (hoe dit zit in Azie weet ik niet..) Je kunt op allerlei manieren de tijd dat de machine stilstaat verkorten, maar daar hangt een prijskaartje aan. (onderhoud opschorten gaat je uiteindelijk kosten, personeel veel overlaten werken gaat je kosten etc)
Daar ben ik het niet mee eens. Je gaat niet over je productiecapaciteit heen op dat moment, je bent je productiecapaciteit aan het vergroten door middel van het toevoegen van extra productiefactoren (arbeid en kapitaalgoederen). (Al dan niet door het nemen van risicos (illegaal overwerk, onderhoud opschorten).) Het woord capaciteit geeft het zelf al aan, meer is niet mogelijk. In het geval van zo'n aziatische fabriek is de maximale productiecapaciteit gewoon wat ze 24/7 kunnen draaien met alle machines volledig in bedrijf. Of dat reeel is is een andere vraag, en of het het voordeligste is is al helemaal een heel ander vraagstuk.

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 15-02-2004 12:23]

Xtreemzondag 15 februari 2004 @ 12:22
quote:
Op zondag 15 februari 2004 12:20 schreef DIJK het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Je gaat niet over je productiecapaciteit heen op dat moment, je bent je productiecapaciteit aan het vergroten door middel van het toevoegen van extra productiefactoren (arbeid en kapitaalgoederen). (Al dan niet door het nemen van risicos (illegaal overwerk, onderhoud opschorten).) Het woord capaciteit geeft het zelf al aan, meer is niet mogelijk.


De vraag is dus vooral: wat is definitie van productiecapaciteit... ik zal morgen 'ns kijken of ik daar wat over kan vinden.....
DIJKzondag 15 februari 2004 @ 12:35
quote:
Op zondag 15 februari 2004 12:22 schreef Xtreem het volgende:
De vraag is dus vooral: wat is definitie van productiecapaciteit... ik zal morgen 'ns kijken of ik daar wat over kan vinden.....
Inderdaad.. Weet je toevallig ook welke term jouw boek in de engelse uitgave hanteert voor productiecapaciteit?
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 15:03
dag mensen

nog pee tee aaah piepels aanwezig?

Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 15:43
iedereen dit proggie aan het gebruiken ofzo?

ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 15:45
zoow ik ben uitgeslapen
MutZzondag 15 februari 2004 @ 15:51
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:43 schreef Tjabbo het volgende:
iedereen dit proggie aan het gebruiken ofzo?

[afbeelding]


Nee, ik was er ff niet... But I'm back, so beware...
MutZzondag 15 februari 2004 @ 15:51
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:45 schreef ThaFreak het volgende:
zoow ik ben uitgeslapen
Nu pas al??
ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 15:55
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:51 schreef MutZ het volgende:

[..]

Nu pas al??


eigenlijk is het nog te vroeg he
MutZzondag 15 februari 2004 @ 15:57
Ik lag er redelijk vroeg in vannacht, uurtje of half 2, maar ik was er om half 9 alweer uit...
StefanPzondag 15 februari 2004 @ 16:13
Net een half uurtje (mee)gereden in een scooby WRX... accellereert lekker hoor! Alleen het interieur vond ik iets minder, en de sportstoelen zagen er heel mooi uit maar waren erg beklemmend. Het geluid deed me heel erg denken aan een volkswagen kever, zo'n vrrrrrrrrrrrrrrrr roffel geluid. Werd al snel vrij irritant, toch maar eens nadenken of ik zelf wel een andere uitlaat wil (stock is heerlijk stil)...
ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 16:18
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:13 schreef StefanP het volgende:
(stock is heerlijk stil)...
je ondertitel:
quote:
sound != power
yupzondag 15 februari 2004 @ 16:25
Hoi allemaal,

Ik heb op Autoweek.nl een interessante tekstje gezien:

quote:
Gelukkig is Opel met de nieuwe Astra niet over één nacht ijs gegaan. De Duitsers hebben wat ons betreft een knap staaltje werk geleverd. We zijn vooral erg onder de indruk van het fijne onderstel, de soepele en stille motoren, de prettige versnellingsbak en het elegante uiterlijk. Met de nieuwe Astra legt Opel zelfs de gewaardeerde Golf V het vuur na aan de schenen. We kunnen zo snel eigenlijk geen onderdeel bedenken waarop de Golf duidelijk beter is dan de Astra. Bovendien zal de Opel waarschijnlijk een stukje goedkoper zijn. We verheugen ons nu al op de eerste vergelijkende test!
http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=317

StefanPzondag 15 februari 2004 @ 16:35
Ik zie net dat m'n peugeotje al te koop staat..

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=3800253&class=cars&pos=5&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=342b6b1555dabf321449ddc984ea0499&did=1001238

18250 euro, flikkers, ik kreeg er nog maar 13500 voor.

5000 euro winst, ik wil ook wel autoverkoper worden!

Thermozondag 15 februari 2004 @ 17:04
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:35 schreef StefanP het volgende:
Ik zie net dat m'n peugeotje al te koop staat..

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=3800253&class=cars&pos=5&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=342b6b1555dabf321449ddc984ea0499&did=1001238

18250 euro, flikkers, ik kreeg er nog maar 13500 voor.

5000 euro winst, ik wil ook wel autoverkoper worden!


dat zat erin he als je hem zomaar aan een garage verkoopt.. ipv particulier.
StefanPzondag 15 februari 2004 @ 17:16
Ik heb hem niet "zomaar" verkocht, ik heb hem 3 maanden op alle mogelijke plekken particulier te koop gezet maar er was niemand die interesse had.
StephanLzondag 15 februari 2004 @ 17:46
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:16 schreef StefanP het volgende:
Ik heb hem niet "zomaar" verkocht, ik heb hem 3 maanden op alle mogelijke plekken particulier te koop gezet maar er was niemand die interesse had.
Vraagje. Jij hebt een Twin Turbo
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 17:51
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:46 schreef StephanL het volgende:

[..]

Vraagje. Jij hebt een Twin Turbo


dat heeftie ja.

en jij?

ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 17:52
vraagje, iemand die een site weet waar ik meer info kan vinden over de toyota ae101 Levin, onderstaande model dus.
Gewone engelse site dus niet japans
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 17:57
De GTi-rukker

lachen

Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 17:57
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:52 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje, iemand die een site weet waar ik meer info kan vinden over de toyota ae101 Levin, onderstaande model dus.
Gewone engelse site dus niet japans
[afbeelding]
hier.
http://english.auto.vl.ru/catalog/toyota/corolla_levin/
ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 18:00
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

hier.
http://english.auto.vl.ru/catalog/toyota/corolla_levin/


mag ik u danken
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:01
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:00 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

mag ik u danken


dat mag
ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 18:02
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:01 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat mag


dank u wel
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:06
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:02 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dank u wel


geen dank
ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 18:14
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:06 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

geen dank


aangezien jij een beetje toyota expert bent he, is er een model wat erop lijkt ooit in europa geintroduceert??
of is het model alleen in japan geleverd?
StefanPzondag 15 februari 2004 @ 18:15
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:52 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje, iemand die een site weet waar ik meer info kan vinden over de toyota ae101 Levin, onderstaande model dus.
Gewone engelse site dus niet japans
[afbeelding]
Leuke auto
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:21
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:14 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

aangezien jij een beetje toyota expert bent he, is er een model wat erop lijkt ooit in europa geintroduceert??
of is het model alleen in japan geleverd?


Stricktly Japan bij mijn weten.

Maar "levin" was een gast die ermee racete volgens mij. daar is deze snelle uitvoering naar vernoemd.
Net zoiets als de "carlos saintz" uitvoering bij de celica.

maar daar ben ik niet 100% zeker van.

ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 18:28
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Stricktly Japan bij mijn weten.

Maar "levin" was een gast die ermee racete volgens mij. daar is deze snelle uitvoering naar vernoemd.
Net zoiets als de "carlos saintz" uitvoering bij de celica.

maar daar ben ik niet 100% zeker van.


nu vind ik deze foto en dit is dus een gewone Ae101, is toch dan gewoon een camry??
StephanLzondag 15 februari 2004 @ 18:30
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat heeftie ja.

en jij?


Ikke een Batavus fiets
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:30
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:28 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

nu vind ik deze foto en dit is dus een gewone Ae101, is toch dan gewoon een camry??
[afbeelding]


een AE 101 is een corolla.

ff voor je opgezocht:

Corolla RWD History - a breif overview:

Corolla means "crown of a flower", which explains the corolla emblem on cars up till about 1990. A earlier Toyota was the ToyoPet. The first corolla was made in 1966. They were the KE10 series, with the 1100cc K motor, an extra 100cc over the Datsun Sunny. Later there was the KE20 series with a 1200cc 3K motor. The KE30 series cars first came in 1974, still with the 3K motor. Other countrys such as in north america got this car with a 1600cc 2T engine, making it a TE31. The KE55 was still the same shape as the KE30, with small improvements and a 1300cc 4K engine. During the late 70's, the KE50 and TE51 liftback corolla was also made, which has different pannels and dash with a lower and wider look. In 1979 came the TE72 liftback which was of a new shape with a 1800cc 3T-C engine. By about 1981 the sedans and wagons were replaced with the square shaped KE70 or TE70 with 4K or 3T-C respectively. Later 70 series corollas had 4A-C engines, making it a AE71. Some corollas in Europe and Japan had a diesel C series engine, making them a CE70. I heard some Corollas in South Africa have 18R-C engines, which would make a RE70 I guess. The TE72 liftback was replaced by the AE86 liftback (and coupe) in about 1983, with either a 4A-C engine or the twincam 4A-GE. Other corollas starting from the AE82 were all front wheel drive starting from this time. The AE86 (1983-1987?) were the last rear wheel drive corollas, which has made them popular among the few that know.


In Japan Corollas are also sold as a Sprinter. The highest spec 2 door corolla has been called the Corolla Levin, or Sprinter Trueno. Only a selected number of corolla models make it to other countries and often get named different things. Due to the economics of manufacturing each country chooses the few shapes and trim levels they need to fill their market.

KE10 series cars are still being restored and built for racing as they are very small and light. They could surprise some people with the right engine as they also look ridiculas as a race car. The KE15/KE17 is the "Sprinter" coupe model but the KE10/KE11 can also look cute. The TE27 "Levin" was used for rally once in Japan and Europe TTE with the 2TG engine. It has been popular in club racing even until today. As none of these were sold in Australia it is common to use a KE25 (same shape) and put the 2TG motor in with some modification. The TE21/KE20 sedan has also been used, with the only noticeable difference between it and the coupe being a rear window angle of about 5 degrees different. ? I'm not sure if the TE37 was used by a top rally team, but it has also been popular at club level with a 2TG the obviouse choice (same shape as KE35 and KE55 coupe). For some reason the TE72 in Australia was called a "T-18", probably for "toyota 1800cc", so not everyone in Australia knows it as a corolla. This was the only Corolla in Australia to get a T series engine. It is considered a little on the heavy side for racing but with a 3TGTE bolted in there is plenty of power to combat that. The TE70 2 door sedan is the lighter body of that shape. In Australia the AE86 was called a Sprinter and was one of those rare Japanese models that actualy got here in small numbers, but was poorly speced with a 4A-C. They are known to have good handling ability, especialy when matched with the revy 4AG twincam. Many Australian AE86 sprinters have had the 4AGE put in which is a easy swap. The AE86 has been used alot in both rally and track racing. There was one or two at Bathurst in Australia back in the day, and there may have been a one make AE86 series in Japan. They are now popular for drifting and track racing in Japan

Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:36
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:30 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ikke een Batavus fiets



ook met 2 turbo's ?
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:37

Corolla - related models

Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin.

Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here.

ThaFreakzondag 15 februari 2004 @ 18:44
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:37 schreef Tjabbo het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Corolla - related models

Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin.

Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here.


tis echt een pieletrek model mooi, snel en een leuk onderstel
levin is dus idd een sportmodel zoals jij hierboven al zei!
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 18:49
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:44 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

tis echt een pieletrek model mooi, snel en een leuk onderstel
levin is dus idd een sportmodel zoals jij hierboven al zei!


en

Xtreemzondag 15 februari 2004 @ 18:55
quote:
Op zondag 15 februari 2004 17:16 schreef StefanP het volgende:
Ik heb hem niet "zomaar" verkocht, ik heb hem 3 maanden op alle mogelijke plekken particulier te koop gezet maar er was niemand die interesse had.
dat is knap kut.... hoeveel vroeg je ervoor?
StephanLzondag 15 februari 2004 @ 19:10
quote:
Op zondag 15 februari 2004 18:37 schreef Tjabbo het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Corolla - related models

Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin.

Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here.


Vet
slashmezondag 15 februari 2004 @ 19:40
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:25 schreef yup het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb op Autoweek.nl een interessante tekstje gezien:
[..]

http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=317


vertel mij wat nieuws
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 20:05
quote:
Op zondag 15 februari 2004 19:40 schreef slashme het volgende:

[..]

vertel mij wat nieuws


opel is kut.

verfrissend en nieuw. niet?

yupzondag 15 februari 2004 @ 20:43
quote:
Op zondag 15 februari 2004 19:40 schreef slashme het volgende:

[..]

vertel mij wat nieuws


Hehehe, ik wist dat jij zou reageren

Golf = Stom

Astra = Roeleert

Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 20:47
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:43 schreef yup het volgende:

[..]

Hehehe, ik wist dat jij zou reageren

Golf = Stom


kontlikken ook
yupzondag 15 februari 2004 @ 20:52
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

kontlikken ook


LOL, ik wist dat jij commentaar zou geven. Ik vind VW Golf 1 tot 5 gewoon BOUT de rest van de VW modellen vind ik wel leuk (zoals Bora).
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 20:52
on-be-grijpelijk.
BoJozondag 15 februari 2004 @ 20:54
quote:
Op zondag 15 februari 2004 20:52 schreef Tjabbo het volgende:
on-be-grijpelijk.
Ha-ri-bo...
Tjabbozondag 15 februari 2004 @ 23:32
ik ga maffen.

tot morgen pta...

MutZzondag 15 februari 2004 @ 23:33
Het is rustig hier...
Hagedismaandag 16 februari 2004 @ 00:04
Klopt, ik moet nog wat uitrekenen.

En kijk tegelijkertijd trui van hans teeuwen.

Dat ik zowaar nog tijd heb om hier rond te hangen

MutZmaandag 16 februari 2004 @ 00:19
Truste mensen, ik ga ook maffen
Tot morgen
MutZmaandag 16 februari 2004 @ 08:50
Jeetje, ik krijg het voor mekaar om 's nachts de laatste post te hebben, en 's ochtends de eerste... Wat doe ik fout??
MutZmaandag 16 februari 2004 @ 09:17
Aangezien ook_gek om bepaalde vage redenen niet online kan komen op Fok! en jullie deze foto's niet wilde onthouden heeft hij mij gevraagd ze te plaatsen...

Description:
With only 353 miles on the odometer, this Enzo sustained approximately $400,000 in damages. Rumor suggests that this car was being driven by the owner's son. The owner apparently owns a huge RV manufacturing company or dealership. This is actually the 2nd Enzo to be wrecked. A yellow Enzo holds the honors as the first wreck (we're trying to get pictures of that one!)

yupmaandag 16 februari 2004 @ 09:25
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:17 schreef MutZ het volgende:
Aangezien ook_gek om bepaalde vage redenen niet online kan komen op Fok! en jullie deze foto's niet wilde onthouden heeft hij mij gevraagd ze te plaatsen...
[afbeelding]
[afbeelding]

Description:
With only 353 miles on the odometer, this Enzo sustained approximately $400,000 in damages. Rumor suggests that this car was being driven by the owner's son. The owner apparently owns a huge RV manufacturing company or dealership. This is actually the 2nd Enzo to be wrecked. A yellow Enzo holds the honors as the first wreck (we're trying to get pictures of that one!)


dat ziet er "auw" uit

Tering dat moet hard aangekomen zijn zeg.

MutZmaandag 16 februari 2004 @ 09:27
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:25 schreef yup het volgende:

[..]

dat ziet er "auw" uit

Tering dat moet hard aangekomen zijn zeg.


Heel erg auw volgens mij... Ik zou niet graag in die auto gezeten hebben...
Hagedismaandag 16 februari 2004 @ 09:38
Papie, eh, ik moet je iets vertellen.......

Hij verdient z'n straf!

MutZmaandag 16 februari 2004 @ 09:45
Oh ja, ik maak de volgende SC niet... Kan niets leuks vinden zo snel... Ik ga me maar eens ff douchen enzo...
Tjabbomaandag 16 februari 2004 @ 10:00
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:45 schreef MutZ het volgende:
Oh ja, ik maak de volgende SC niet... Kan niets leuks vinden zo snel... Ik ga me maar eens ff douchen enzo...
ik maak hem ook niet...

maar de kawa 125, is dat niet wat?