ThaFreak | donderdag 12 februari 2004 @ 09:48 |
quote: ![]() | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 09:55 |
Goede morgen dan maar ![]() | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 10:07 |
alweer? | |
idiotforaliving | donderdag 12 februari 2004 @ 10:08 |
mogguh, mooie bak, wat kost zoiets nou? | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 10:14 |
quote:Nog geneukt? | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 10:14 |
quote:volgens: Autotrader zo'n 8000- 12000 eurie. | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 10:15 |
quote:wat de gek ervoor geeft | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 10:19 |
quote:Dan zullen we moeten wachten tot Mark reageert... | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 10:21 |
quote:Nee jij ![]() | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 10:25 |
quote:Nee Mutz was niet thuis. | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 10:27 |
quote:Dat weet StephanL ook wel heel goed | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 10:37 |
Ik ga hier 5 dagen niet meer komen, word gek van jullie ![]() | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 10:40 |
morguh
1 euro 48 afschrijving per km. | |
Ballebek | donderdag 12 februari 2004 @ 10:41 |
Fiat Roest ![]() | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 10:51 |
quote:in de folder al. ![]() | |
Ballebek | donderdag 12 februari 2004 @ 11:00 |
quote:Nee, dat zijn de nietjes ... | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 11:06 |
quote:onder andere | |
Ballebek | donderdag 12 februari 2004 @ 11:08 |
quote:Oh ja, de kleurproeven dan de Metallic lak niet te vergeten ![]() | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 11:49 |
*stil* *rust* Wie van de heren hier is in staat om een online formulieren te koppelen aan een access database? (controleren van gegevens e.d.) ? | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 11:51 |
quote:meld * | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:05 |
quote:En is u bereid om dat tegen een kleine vergoeding te fixen? | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 12:15 |
quote:Laat dat kleine maar weg ![]() | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:16 |
quote:He! is voor een studievereniging! niet commercieel enzo... ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 12:23 |
quote:Ja maar... maar... dat vind ik helemaal niet leuk als jij niet meer komt!!! * MutZ is de komende dagen wegens omstandigheden ook sterk verminderd aanwezig... [Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 12-02-2004 12:24] | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:23 |
quote:*zucht* hij komt wel, maar niet hier ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 12:24 |
quote:Deeltje 124 om precies te zijn... | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:25 |
quote: ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 12:27 |
quote:Blijkbaar dit deeltje ook... Het eerste waar het over gaat is: Heb je MutZ nog geneukt?? | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:28 |
quote:acherhaald verhaal enzo ![]() Nu gaat het me erom of slashme (of tjabbo? of iemand anders?) dat met access tegen een vriendenprijsej kan fixen?? | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 12:32 |
quote:Moet je even meer info geven aub. Projectes kunnen interessant zijn, waardoor de prijs ook interessant wordt. maar afgezien van de prijs wil je wel helpen, moet ik wel even je bedoeling weten. | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:41 |
quote:email? * Xtreem heeft volgende week alle bedoelingen e.d. op papier... | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 12:43 |
quote:ckadett at xs4all.nl | |
Xtreem | donderdag 12 februari 2004 @ 12:44 |
thnx. begin volgende week heeft u de info... ![]() | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 12:45 |
quote:Ik zie het wel tegoemoet komen. | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 13:52 |
quote:tjesus hoeveel adressen heb jij ![]() | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 13:58 |
en Xtreem, evt wil ik ook wel helpen. | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 14:02 |
quote:Net zoveel als nodig. | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 14:19 |
quote:anoniempie ![]() | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 14:21 |
quote:Nee kloons ![]() | |
Tjabbo | donderdag 12 februari 2004 @ 14:21 |
quote: ![]() schurk! | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 14:27 |
quote:mag dat niet dan? | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 17:15 |
quote:Hi Mutz en alle anderen ![]() * StephanL rent snel weer weg. | |
BoJo | donderdag 12 februari 2004 @ 18:33 |
![]() Ik heb vandaag van 07:00 tot 18:00 buiten gestaan en ruzie gemaakt met eigenwijze (soms erg aso) vrachtwagenchauffeurs. Feeling Sleepy Nog wat leuks gebeurd hier? (Leuke Fiat trouwens) | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 18:35 |
quote:Hoi ![]() Hier is niet echt heel veel boeiends gebeurd tijdens jouw afwezigheid... | |
BoJo | donderdag 12 februari 2004 @ 18:37 |
quote:vanwege mijn afwezigheid ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 18:46 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
BoJo | donderdag 12 februari 2004 @ 18:49 |
quote:das ook niet liev ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 19:20 |
quote:Sorry, ik ben vandaag niet liev... Komt waarschijnlijk een beetje door m'n humeur... Ben in een kuthumeur vandaag, dus jullie zijn gewaarschuwd... | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 19:53 |
Zag gister een getunede Prelude, met gele achtige vlammen aan de zijakant, mooie geluidje kwam er uit. | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 19:54 |
quote:Foto's!!! | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 20:05 |
quote:ban's, slotjes? | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 20:06 |
quote:Ik zal proberen om het rustig te houden... Zijn jullie ook een beetje liev voor me?? | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 20:11 |
Ik heb een nieuw msn-adres... Kijk maar in profiel... (Voor degenen die dat niet durven: mutz@fok.nl...) | |
Sjoewe | donderdag 12 februari 2004 @ 20:21 |
Lurkpost ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 20:24 |
quote:Goh, wat een zinvolle post... | |
bier2k3 | donderdag 12 februari 2004 @ 20:26 |
g-aap ![]() | |
Sjoewe | donderdag 12 februari 2004 @ 20:32 |
Mutz is chaggo! ![]() Lalalalala, ik ben HEEEEEEEPIE!
Shalalala, heb je even voor mij, badaidaidai! | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 20:45 |
quote:Frans Bauer ![]() ![]() ![]() | |
Sjoewe | donderdag 12 februari 2004 @ 20:57 |
Goh echt ![]() | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 21:16 |
Frans Bauer is ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 21:19 |
quote:* MutZ streept StephanL ook weer van haar lijstje... | |
ThaFreak | donderdag 12 februari 2004 @ 21:35 |
ben der ook weer, niet voor lang want ben helemaal kapot ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 21:38 |
quote:Lekker gewerkt?? | |
ThaFreak | donderdag 12 februari 2004 @ 21:44 |
quote:hell no ![]() onverwachts werken is niet okay ![]() | |
StephanL | donderdag 12 februari 2004 @ 22:44 |
quote:En nu ![]() | |
MutZ | donderdag 12 februari 2004 @ 22:55 |
quote:Niets... Ik ga | |
Ultimora | donderdag 12 februari 2004 @ 23:07 |
quote:dag dag ![]() | |
Krush | donderdag 12 februari 2004 @ 23:45 |
Heb vandaag gvd 625 euro uitgegeven aan mn auto ![]() Wat kost dat ding toch verschrikkelijk veel geld... Maar nu is-ie weer helemaal sachdevrij ![]() | |
slashme | donderdag 12 februari 2004 @ 23:48 |
quote:Je blijft een mutzneuker, mutzneuker. | |
MutZ | vrijdag 13 februari 2004 @ 08:00 |
Goedemorgen ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 08:55 |
quote:oi ![]() | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 09:20 |
quote:ai | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 11:55 |
quote:eei tyfus wat druk hier. | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 12:37 |
quote:Jij ook druk? ik ook, schermpjes testen.. ![]() | |
StephanL | vrijdag 13 februari 2004 @ 12:43 |
quote:Joh ga fietsen stelen ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 13:12 |
quote:Ja man! erg druk. ![]() Welke schermpies ga je testen nu? | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 13:27 |
quote:iiyama E481S en Samsung 192N | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 13:52 |
quote:niet betrouwbare en niets toevoegende info: * Xtreem zit nu op een 19" Samsung 192v, zilverkleurige TFT... | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 13:52 |
quote: ![]() | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 13:53 |
quote:klopt, ook leveringsproblemen? | |
ThaFreak | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:09 |
middag pta-ende Fok!kers | |
BoJo | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:12 |
quote:Goeie smiddags meneer PTA-modjuh. | |
Ultimora | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:14 |
goedemorgen ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:15 |
quote:dag meneer gevaar op de weg die met zijn alfa al slippend het kruispunt overknalde! | |
BoJo | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:25 |
quote: ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:38 |
quote:opbokken met die kutopel | |
ThaFreak | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:49 |
voor tjabbo:![]() | |
Ultimora | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:51 |
quote:hier heb je de perfecte toyota ![]() ![]() | |
Ultimora | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:55 |
of was je niet toyotageil? | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:58 |
quote: ![]() opel roels | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 15:58 |
quote:je hebt de grap niet door? | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:10 |
quote:wat hij zegt | |
Tjabbo | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:12 |
quote:hoest met de schermen? oh ja. Ik kijk hier trouwens naar 2 samsungs, 1x SyncMaster 770 TFT 19" De 570 is wat te klein, en heeft niet zo mooie kleuren, de 770 is echt fan-tas-tisch. fijn beeld, lekker scherp en mooie kleuren. | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:19 |
quote:Ik ga voor de iiyama AS4821DT 19 inch TFT, moet de knoop maar eens doorhakken. Die 770 welk type is dat? | |
ThaFreak | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:19 |
quote:hebbuh hebbuh ![]() | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:21 |
quote:Kan er wel 1-tje extra bestellen en leveren? | |
MutZ | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:57 |
Hoi allemaal ![]() | |
t0n | vrijdag 13 februari 2004 @ 16:58 |
* t0n vanavond (of morgen ofzo) het begin van zijn boot project plaatst ![]() Heb hem gestript.... Als dit nog maar goed komt ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 13 februari 2004 @ 17:36 |
quote:zou het graag willen doen maar eerst mijn amd 900 opwaarderen ![]() ![]() | |
StephanL | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:43 |
Fransie Bauer!!!!!! ![]()
| |
ook_gek | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:14 |
ik werk op een 30" LCD ![]() En hoooi | |
StephanL | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:44 |
Ik heb ook een nieuw icoontje ![]() | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:45 |
quote: ![]() | |
StephanL | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:52 |
quote:Ga naar je bed ![]() | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:14 |
quote:Niet met mutz zoals jij | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:20 |
quote:Volgens mij niet... (niet mijn pc..)
| |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:24 |
quote:Alleen de TFT's vraag is op moment hoger dan aanbod, vanwege chinees nieuwjaar. | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:28 |
quote: ![]() Als dat daadwerkelijk de reden is, is het goed kansloos | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:36 |
quote:Dat is daadwerkelijk een reden ja, rond die tijd ligt namelijk alles stil waar die dingen gemaakt worden. | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:39 |
quote:omg.... alles ligt stil, ok. Maar dat plan je toch in? zodat je de weken ervoor wat meer draait?!? | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:48 |
quote:nog meer? | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:49 |
quote:ze draaien nooit op 100% van de productiecapaciteit. Dus als ze weten dat ze over een maand 2 weken stil gaan, moeten/kunnen ze dat nu opvangen door wat extra te produceren... | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:54 |
quote:Geloof me, die aziaten draaien op meer dan 100% dagen van 16 uur gemiddeld is meer regel dan uitzondering. Die schermpjes moeten wel een beetje betaalbaar blijven toch? | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:59 |
quote:Jij beweert dat de aziaten standaard boven de productiecapaciteit draaien?! dat lijkt me niet echt wenselijk, en voglens mij zelfs kostprijs verhogend... ![]() | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:03 |
quote:Ik hoor alleen (slechte) verhalen van importeurs. | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:06 |
quote:Ik hoor alleen de theorie. Mij wordt geleerd dat het niet wenselijk is (niet meer instaat om te reageren op verandering in vraag etc), maar ik neem aan dat een importeur ook geen BS vertelt... | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:11 |
quote:De vraag is te hoog, men schuift wat er te schuiven valt. Niet kunnen leveren is standaard in de componenten branche. Het ene moment zit men te wachten op een aangekondigde prijsverlaging en het andere moment is de prijs te laag waardoor de voorraad weg is. | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:13 |
quote:... ![]() ![]() hoe doe jij dat dan met jouw voorraad? | |
slashme | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:16 |
quote:hehe, ik heb geen voorraad. Ik doe zeker geen dozen schuiven, af en toe wil ik nog wel eens een complete systemen of servers bouwen en leveren als de klant mij daar om vraagt maar ik ga geen dozen schuiven. | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:19 |
quote:Bewuste keuze zo te horen? Biedt je wel de totale dienst aan, maar dat je het gekut met componenten uitbesteed? of doe je echt alleen de diensten kant? | |
StephanL | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:23 |
quote:Ik ben niet met Mutz wezen slapen hoor. En dan nog beter Mutz, dan met je kat in je bed zoals jij ![]() | |
Xtreem | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:44 |
quote: ![]() Thermo: 'k lees net op autoweek.nl dat de prijzen van de GT zo'n 10% opgekrikt worden... 'k neem aan dat jij de oude prijs mag/moet betalen? | |
ook_gek | vrijdag 13 februari 2004 @ 23:29 |
quote:Ik weet niet wie jou dat wijs maakt. Maar er klopt ECHT niks van ![]() Of wil je vertellen dat zo een nieuwjaar duurd van november tot maart? Want van af november is het huilen met de pet op betreft leveringen van TFT schermen. Op me werk doen we rond de 500 a 800 TFT schermen van 15` en zelfde aantal 17` schermen. En van af november is dat stom weg niet meer goed te leveren. Minimaal 2 maanden wacht tijd. De levertijd is namelijk enkele maanden | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 02:32 |
Truste allemaal... ![]() Ik ga ook m'n bed maar eens opzoeken... | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 07:47 |
quote:moedegorgen ![]() | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 10:04 |
quote:Chinees nieuwjaar was 2 weken terug ofzo. Dus dan kan het toch ![]() | |
BoJo | zaterdag 14 februari 2004 @ 10:11 |
quote:gordemoegen ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 10:47 |
quote:Hoi allemaal ![]() | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 11:19 |
![]() | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 11:41 |
quote: ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 12:47 |
StephanL, die ondertitel van je... ![]() | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:02 |
quote:Ik zeg ook niet dat het DE reden is, maar een reden waarom nu de levering (nog) slechter is. Ik hoor het ook alleen maar via de groothandel die tevens bepaalde merken importeerd (nee ik noem geen namen). | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:13 |
quote:Ik maak alleen software maar sommige klanten vragen ook wel eens of ik voor hun een nieuwe server of systeem wil installeren en /of bouwen, dan doe ik dat. Dozen schuiven is geen droog brood mee te verdienen. | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:18 |
quote:Ik heb rechts streeks contakt met ADI Lite-On en CTX. Zeggen allemaal het zelfde ![]() | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:19 |
quote:Wat denk je dat groothandels doen dan? | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:21 |
quote:groter aantallen..... daar valt dus wel (Wat) winst te halen. | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:36 |
quote:Wat ik dus ook al zei, de vraag overtreft het aanbod ruimschoots | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 13:36 |
quote:excact. | |
Metalfreak | zaterdag 14 februari 2004 @ 14:20 |
Hoi ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 14:35 |
quote:Hoi ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 14:53 |
zatersag is okay ![]() lekker bordje gyros | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:00 |
quote:Zaterdag is kut, nu wel tenminste ![]() | |
Thermo | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:01 |
quote:Ik heb gewoon de oude prijs, op papier heb ik bij inruil nu 2600 euro voordeel. Iedereen die afgelopen woensdag nog een offerte had lopen is gebeld om voor de oude prijs te bestellen, ik heb namelijk gister een tijdje in een GT rond gereden ( zoooo mooi.. zoooo heerlijk.... En iedereen heeft hem besteld die hij belde, er zijnj 9 GT's besteld voor de introductie bij mijn dealer, alfa nederland zat gister al op 156 GT's die nog in productie moeten. | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:01 |
quote:hoezo ? | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:04 |
quote:versnellingsbak van de yamaha naar de kloten! 5de versnelling doet niks meer. ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:29 |
quote:Balen zeg. Maar dan maak je toch een lekker tourritje in de auto | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:32 |
quote:Wat zijn grote aantallen. Als je 100 tot 150 USB pendrive modules de markt in kan schoppen voor 10% onder de huidige marktprijs ben je goed bezich ![]() Je hebt genoeg grote winkels in nederland die dat heel graag willen. Je zorgt dat je een adres hebt voor die prijs. Jij betaald. Krijgt doos. Knal ze door met 10% marge. En klaar ben je. | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:33 |
Oja ik heb dit aan een vriendin gegeven ![]() http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38539 | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:37 |
quote:ze vond het niet zo'n leuk cadeau. van wat ik uit het bericht begrijp heeft ze het nogal hard de ruimte ingegooid. ![]() | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:40 |
quote:met 100 a 150 stuks heb je meer invloed op de prijs dan met 10... hoe groter de partij, hoe meer invloed op de prijs... Als het om 2000 stuks zou gaan, zou je een veel lagere aankoop prijs kunnen bedingen... Thermo: | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:41 |
quote: ![]() ![]() Boeren zijn soms OK ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 15:55 |
quote: ![]() ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:03 |
[CENTRAAL] Rijles-bloopers :@ .![]() ![]() ![]() | |
DIJK | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:14 |
quote:Jemig hoe krijg jij zoveel kolder in zo weinig tekst zeg, dat is een prestatie op zich. "Boven de productiecapaciteit draaien", lees je wel wat je zelf schrijft. En dan zou dergelijk gezwam ook nog een kostprijsverhogend zijn. Pffffftt. Je studeert serieus Bedrijfswetenschappen ![]() | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:16 |
quote:Ja. Maar leg mij dan eens uit waarom het volgens jou anders is... | |
DIJK | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:23 |
quote:Je productiecapaciteit is simpel gezegd gewoon de maximale hoeveelheid die je KAN produceren. Met maximale inzet van je productiefactoren (natuur arbeid en kapitaal). Boven je productiecapaciteit produceren is dan ook logischerwijze niet mogelijk. En waar je het verhaal dan vandaan haalt dat zoiets (wat niet mogelijk is) dan ook nog eens kostprijsverhogend zou gaan werken is mij helemaal een mysterie. Wat slashme aangaf klopt nog wel aangezien die aziaten in vergelijking met de westerse landen wel een hogere productiecapaciteit hebben door hun massale inzet van de productiefactor arbeid (die daar ook nog eens goedkoop is en veel minder aan regels gebonden is). [Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 14-02-2004 16:25] | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:25 |
quote:het lijkt me dat je altijd wat capaciteit 'op reserve' houdt. Dus dat je in praktijk op 110% oid kan uitkomen. | |
DIJK | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:29 |
quote:Dat zou inderdaad wel gewenst zijn (niet altijd mogelijk.). Maar dan draai je dus (bijvoorbeeld) normaal op 90% van je productiecapaciteit en kan je eventueel dus nog verhogen naar 100%. 110% is gewoon verkeerd uitgedrukt. Je kan in theorie wel je productiecapaciteit verhogen naar 110% van de eerdere productiecapaciteit door het extra aanboren van nog niet eerder aanwezige productiefactoren maar dan wordt het een heel ander verhaal. En dat is dan dus alleen 110% in vergelijking met de oude situatie, je productiecapaciteit is dan gewoon weer maximaal 100%. Het boven de productiecapaciteit werken is gewoon niet mogelijk omdat je al je productiefactoren al maximaal inzet. Dat is dan gewoon de max. Toch maar wat beter opletten op de UvT xtreem [Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 14-02-2004 16:34] | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 16:53 |
quote:Zo werkt het niet in de computerwereld. Als er te veel productie is. Maar te weinig afnamen gaat de productie op 80% draaien. Dit omdat ze geen voorraad willen hebben. Op het moment dat het gebeurd zullen de prijzen naar beneden gaan. Op het moment dat de vraag te groot is dan het aanbod gaan de prijzen omhoog. Op dat moment zullen ze ook op de 100% gaan draaien. Anders hangt dat rond de 90% Ze zoeken een goede balans zo dat ze altijd tegen een stabiele prijs kunnen leveren. | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 17:14 |
quote:Je hebt een bepaalde tijd, zeg 1000 uur. (maximaal beschikbare tijd) Daarvan gaat een deel af (tijd niet gewerkt (weekenden etc), dan heb je de normaal beschikbare tijd (Geplande beschikbare tijd), daarvan gaat een deel ('change overs' ) af en hou je de geplande draai (running) time over, ofwel de beschikbare tijd. Daarvan gaat nog de 'Machine downtime' af en dan heb je de reele draaitijd, zeg zo'n 500 a 600 uur. De reeele draaitijd is je productiecapaciteit. In geval van extreme vraag kun je onderhoud opschorten, vrije dagen laten werk etc etc, je kunt dus over je productie capaciteit heen. Maar mensen overlaten werken kost meer per product (hoe dit zit in Azie weet ik niet..) Je kunt op allerlei manieren de tijd dat de machine stilstaat verkorten, maar daar hangt een prijskaartje aan. (onderhoud opschorten gaat je uiteindelijk kosten, personeel veel overlaten werken gaat je kosten etc) bron: ' Operations Management, Slack Chambers Johnston, Prentice Hall. | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 17:26 |
quote:De productie lijnen van computer onderdelen liggen ooit stil. Je hebt ploegen diensten. De productie van BV TFT schermen gaat 24uur per dag. Wat je vaak ziet is dat bepaalde merken bij elkaar productie inkopen. ZO heeft lite-on BV hun branders door sony laten maken. De eerste 100.000 branders waren voor sony. Daar na waren ze voor lite-on. De productie kosten worden gedeeld. Dat is de reden dat lite-on heel goedkoop hun producten de markt in kan stampen. Nu werken ze samen met JVC. Je kan als merk 2 dingen doen. Of je zet een nieuwe fabriek neer. Of je koopt productie aantallen in bij een ander bedrijf. Je zet samen een productie lijn op. Spreekt af wie eerst krijgt. En de kosten worden gedeeld. | |
t0n | zaterdag 14 februari 2004 @ 17:49 |
de uithof is een pleuris eind rijden! | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:15 |
quote:WTF moet je daar dan ![]() | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:18 |
quote:schaatsen ![]() | |
ook_gek | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:19 |
quote:Weet niet hoe kang jij er niet geweest bent. Maar je kan daar meer dan schaatsen ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:25 |
quote:ga jij met t0n mee dan? | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:41 |
quote:Nee kan niet schaatsen ![]() | |
BoJo | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:52 |
quote:Jij ook al niet ![]() | |
t0n | zaterdag 14 februari 2004 @ 18:53 |
ik was daar wel voor 't schaatsen, kunst schaatsen welteverstaan... me vriendin doet meehelpen bij de World Grand Prix eind deze maand. Ze schaatst zelf ook... 3é van nederland geweest Mark, ik was eerst ook nog naar Dordt geweest, heb vandaag 400km gereden | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:19 |
quote: ![]() | |
slashme | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:21 |
quote:nog neuken vanavond? | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:22 |
quote:Nee heb geen vriendin, ook niet Mutz, jij ![]() | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:29 |
quote: ![]() ![]() | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:32 |
En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek En we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek En we zwaaien met z'n allen we zwaaien met z'n allen we zwaaien met z'n allen naar Ook_Gek Zo ging het liedje toch | |
ThaFreak | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:41 |
omg ook_gek.... wat doe je nou?? ben ik ook een dag afwezig en gelijk een ban ![]() | |
BoJo | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:42 |
Zwaaaaieeen jeeeeeej ![]()
| |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:43 |
quote:Ik heb die bans niet verzonnen, jij maakt ook deel uit van die moderators, dus doe er wat aan ![]() | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 19:47 |
quote: ![]() | |
Ultimora | zaterdag 14 februari 2004 @ 20:21 |
whoei ik ga ff pimpen in de stad in zo?n auto ![]() | |
StephanL | zaterdag 14 februari 2004 @ 21:49 |
quote:Doe dat! Als jij dat leuk vindt, ga je gang. ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 21:52 |
Jeetje ook_gek... een ban, wat doe je?? | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 21:53 |
quote:Dat zal hij je over zo'n 40 a 45 uur vertellen ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 21:57 |
quote:Nee hoor... Daarvoor hebben ze notes, irc en msn uitgevonden... | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 22:00 |
quote:betwetertje ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 22:01 |
quote:Tuurlijk... Ken uw communicatiemiddelen... | |
Xtreem | zaterdag 14 februari 2004 @ 22:02 |
quote:Ken uw users ![]() | |
MutZ | zaterdag 14 februari 2004 @ 22:09 |
quote:Ja, maw weet waar je ze kunt vinden om uitleg te vragen... ![]() | |
Ultimora | zaterdag 14 februari 2004 @ 22:12 |
zoow ben weer terug.. best wel dik zo een oude Jag... trekt nog behoorlijk leuk op ook.. 60 in zijn 1 110 in de 2, en het suzuki swiftje GTSi is al achter je ![]() | |
Hagedis | zaterdag 14 februari 2004 @ 22:35 |
quote:Pimpen? DE occasie! | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 00:48 |
Zijn er hier nog mensen online?? Of ligt iedereen hier al te maffen?? | |
Hagedis | zondag 15 februari 2004 @ 00:54 |
Nee kben er nog ![]() | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 01:14 |
quote:Hoi ![]() | |
Hagedis | zondag 15 februari 2004 @ 01:20 |
Nu gaat de computer uit! Welterusten | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 01:29 |
quote:Welterusten ![]() Bij mij gaat de pc ook uit... Tot morgen ![]() ![]() | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 09:16 |
Ik ben alweer wakker... ![]() | |
Classic-PC | zondag 15 februari 2004 @ 10:12 |
Ah die hebben wij ook gehad ! Alleen ziet die leuke Italliaantje er beter uit dan dat hij technisch is. Vaak vochtproblemen in de verdelre kap en bobine. Kachels bleken ook een zwak punt te zijn en als laatste roest. Verder wel leuk autotje. | |
StefanP | zondag 15 februari 2004 @ 10:22 |
Gisteravond met knikkende knieën een stukkie tot de begrenzer (260 op de teller) gereden... gaat best hard als je dan iemand inhaalt! En toen moest ik de snelweg af, en voor ik het wist was ik al halfverwege de afrit en reed ik nog 180 met de bocht over een paar honder meter... dat was minder leuk, ik dacht echt dat ik het niet zou halen. Maar goed dat was dus 1x en nou hoeft het niet meer | |
Hagedis | zondag 15 februari 2004 @ 10:58 |
Ook goedemorgen! En ja, 260 is hard, mijn vmax is heden nog steeds 225. | |
BoJo | zondag 15 februari 2004 @ 11:03 |
quote:Als je je Supra in de prak rijd , vergeven we je het nooit , dat je het maar ff weet ![]() | |
StephanL | zondag 15 februari 2004 @ 11:42 |
quote:Ja maar hij heeft een echte Supra Twin(??) Turbo! | |
Xtreem | zondag 15 februari 2004 @ 12:04 |
quote:Wat hebben we hiervan geleerd? Juist, een goede motor is leuk, maar goede remmen zijn minstens net zo belangrijk ![]() | |
DIJK | zondag 15 februari 2004 @ 12:20 |
quote:Daar ben ik het niet mee eens. Je gaat niet over je productiecapaciteit heen op dat moment, je bent je productiecapaciteit aan het vergroten door middel van het toevoegen van extra productiefactoren (arbeid en kapitaalgoederen). (Al dan niet door het nemen van risicos (illegaal overwerk, onderhoud opschorten).) Het woord capaciteit geeft het zelf al aan, meer is niet mogelijk. In het geval van zo'n aziatische fabriek is de maximale productiecapaciteit gewoon wat ze 24/7 kunnen draaien met alle machines volledig in bedrijf. Of dat reeel is is een andere vraag, en of het het voordeligste is is al helemaal een heel ander vraagstuk. [Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 15-02-2004 12:23] | |
Xtreem | zondag 15 februari 2004 @ 12:22 |
quote:De vraag is dus vooral: wat is definitie van productiecapaciteit... ik zal morgen 'ns kijken of ik daar wat over kan vinden..... | |
DIJK | zondag 15 februari 2004 @ 12:35 |
quote:Inderdaad.. Weet je toevallig ook welke term jouw boek in de engelse uitgave hanteert voor productiecapaciteit? | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 15:03 |
dag mensen ![]() nog pee tee aaah piepels aanwezig? | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 15:43 |
iedereen dit proggie aan het gebruiken ofzo? | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 15:45 |
zoow ik ben uitgeslapen ![]() | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 15:51 |
quote:Nee, ik was er ff niet... But I'm back, so beware... | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 15:51 |
quote:Nu | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 15:55 |
quote:eigenlijk is het nog te vroeg he ![]() | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 15:57 |
Ik lag er redelijk vroeg in vannacht, uurtje of half 2, maar ik was er om half 9 alweer uit... | |
StefanP | zondag 15 februari 2004 @ 16:13 |
Net een half uurtje (mee)gereden in een scooby WRX... accellereert lekker hoor! Alleen het interieur vond ik iets minder, en de sportstoelen zagen er heel mooi uit maar waren erg beklemmend. Het geluid deed me heel erg denken aan een volkswagen kever, zo'n vrrrrrrrrrrrrrrrr roffel geluid. Werd al snel vrij irritant, toch maar eens nadenken of ik zelf wel een andere uitlaat wil (stock is heerlijk stil)... | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 16:18 |
quote:je ondertitel: ![]() quote: | |
yup | zondag 15 februari 2004 @ 16:25 |
Hoi allemaal, Ik heb op Autoweek.nl een interessante tekstje gezien: quote:http://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=317 | |
StefanP | zondag 15 februari 2004 @ 16:35 |
Ik zie net dat m'n peugeotje al te koop staat.. 18250 euro, flikkers, ik kreeg er nog maar 13500 voor. 5000 euro winst, ik wil ook wel autoverkoper worden!
| |
Thermo | zondag 15 februari 2004 @ 17:04 |
quote:dat zat erin he als je hem zomaar aan een garage verkoopt.. ipv particulier. | |
StefanP | zondag 15 februari 2004 @ 17:16 |
Ik heb hem niet "zomaar" verkocht, ik heb hem 3 maanden op alle mogelijke plekken particulier te koop gezet maar er was niemand die interesse had. | |
StephanL | zondag 15 februari 2004 @ 17:46 |
quote:Vraagje. Jij hebt een Twin Turbo ![]() | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 17:51 |
quote:dat heeftie ja. en jij? | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 17:52 |
vraagje, iemand die een site weet waar ik meer info kan vinden over de toyota ae101 Levin, onderstaande model dus. Gewone engelse site dus niet japans ![]() ![]() | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 17:57 |
De GTi-rukker lachen | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 17:57 |
quote:hier. http://english.auto.vl.ru/catalog/toyota/corolla_levin/ | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 18:00 |
quote:mag ik u danken ![]() | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:01 |
quote:dat mag | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 18:02 |
quote:dank u wel ![]() | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:06 |
quote:geen dank | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 18:14 |
quote:aangezien jij een beetje toyota expert bent he, is er een model wat erop lijkt ooit in europa geintroduceert?? of is het model alleen in japan geleverd? | |
StefanP | zondag 15 februari 2004 @ 18:15 |
quote:Leuke auto ![]() | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:21 |
quote:Stricktly Japan bij mijn weten. Maar "levin" was een gast die ermee racete volgens mij. daar is deze snelle uitvoering naar vernoemd. maar daar ben ik niet 100% zeker van. | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 18:28 |
quote:nu vind ik deze foto en dit is dus een gewone Ae101, is toch dan gewoon een camry?? ![]() | |
StephanL | zondag 15 februari 2004 @ 18:30 |
quote:Ikke een Batavus fiets ![]() | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:30 |
quote:een AE 101 is een corolla. ff voor je opgezocht: Corolla RWD History - a breif overview: Corolla means "crown of a flower", which explains the corolla emblem on cars up till about 1990. A earlier Toyota was the ToyoPet. The first corolla was made in 1966. They were the KE10 series, with the 1100cc K motor, an extra 100cc over the Datsun Sunny. Later there was the KE20 series with a 1200cc 3K motor. The KE30 series cars first came in 1974, still with the 3K motor. Other countrys such as in north america got this car with a 1600cc 2T engine, making it a TE31. The KE55 was still the same shape as the KE30, with small improvements and a 1300cc 4K engine. During the late 70's, the KE50 and TE51 liftback corolla was also made, which has different pannels and dash with a lower and wider look. In 1979 came the TE72 liftback which was of a new shape with a 1800cc 3T-C engine. By about 1981 the sedans and wagons were replaced with the square shaped KE70 or TE70 with 4K or 3T-C respectively. Later 70 series corollas had 4A-C engines, making it a AE71. Some corollas in Europe and Japan had a diesel C series engine, making them a CE70. I heard some Corollas in South Africa have 18R-C engines, which would make a RE70 I guess. The TE72 liftback was replaced by the AE86 liftback (and coupe) in about 1983, with either a 4A-C engine or the twincam 4A-GE. Other corollas starting from the AE82 were all front wheel drive starting from this time. The AE86 (1983-1987?) were the last rear wheel drive corollas, which has made them popular among the few that know.
KE10 series cars are still being restored and built for racing as they are very small and light. They could surprise some people with the right engine as they also look ridiculas as a race car. The KE15/KE17 is the "Sprinter" coupe model but the KE10/KE11 can also look cute. The TE27 "Levin" was used for rally once in Japan and Europe TTE with the 2TG engine. It has been popular in club racing even until today. As none of these were sold in Australia it is common to use a KE25 (same shape) and put the 2TG motor in with some modification. The TE21/KE20 sedan has also been used, with the only noticeable difference between it and the coupe being a rear window angle of about 5 degrees different. ? I'm not sure if the TE37 was used by a top rally team, but it has also been popular at club level with a 2TG the obviouse choice (same shape as KE35 and KE55 coupe). For some reason the TE72 in Australia was called a "T-18", probably for "toyota 1800cc", so not everyone in Australia knows it as a corolla. This was the only Corolla in Australia to get a T series engine. It is considered a little on the heavy side for racing but with a 3TGTE bolted in there is plenty of power to combat that. The TE70 2 door sedan is the lighter body of that shape. In Australia the AE86 was called a Sprinter and was one of those rare Japanese models that actualy got here in small numbers, but was poorly speced with a 4A-C. They are known to have good handling ability, especialy when matched with the revy 4AG twincam. Many Australian AE86 sprinters have had the 4AGE put in which is a easy swap. The AE86 has been used alot in both rally and track racing. There was one or two at Bathurst in Australia back in the day, and there may have been a one make AE86 series in Japan. They are now popular for drifting and track racing in Japan | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:36 |
quote: ![]() ook met 2 turbo's ? | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:37 |
![]() Corolla - related models Sprinter: Japan only. Simply a restyled Corolla sedan. Sprinter Trueno: simply a restyled Corolla Levin. Corolla Levin: usually simply called Levin. It's coupe version of Corolla. Top spec. model BZ-R is powered by 5-valve 1.6-litre four and drive through 6-speed manual box. It's very popular for street racing here. | |
ThaFreak | zondag 15 februari 2004 @ 18:44 |
quote:tis echt een pieletrek model ![]() ![]() levin is dus idd een sportmodel zoals jij hierboven al zei! | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 18:49 |
quote: ![]() en | |
Xtreem | zondag 15 februari 2004 @ 18:55 |
quote: ![]() | |
StephanL | zondag 15 februari 2004 @ 19:10 |
quote:Vet ![]() | |
slashme | zondag 15 februari 2004 @ 19:40 |
quote:vertel mij wat nieuws | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 20:05 |
quote:opel is kut. verfrissend en nieuw. niet? | |
yup | zondag 15 februari 2004 @ 20:43 |
quote:Hehehe, ik wist dat jij zou reageren ![]() Golf = Stom Astra = Roeleert | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 20:47 |
quote:kontlikken ook ![]() | |
yup | zondag 15 februari 2004 @ 20:52 |
quote:LOL, ik wist dat jij commentaar zou geven. Ik vind VW Golf 1 tot 5 gewoon BOUT de rest van de VW modellen vind ik wel leuk (zoals Bora). | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 20:52 |
on-be-grijpelijk. ![]() | |
BoJo | zondag 15 februari 2004 @ 20:54 |
quote:Ha-ri-bo... | |
Tjabbo | zondag 15 februari 2004 @ 23:32 |
ik ga maffen. tot morgen pta... | |
MutZ | zondag 15 februari 2004 @ 23:33 |
Het is rustig hier... | |
Hagedis | maandag 16 februari 2004 @ 00:04 |
Klopt, ik moet nog wat uitrekenen. En kijk tegelijkertijd trui van hans teeuwen. Dat ik zowaar nog tijd heb om hier rond te hangen | |
MutZ | maandag 16 februari 2004 @ 00:19 |
Truste mensen, ik ga ook maffen ![]() Tot morgen ![]() | |
MutZ | maandag 16 februari 2004 @ 08:50 |
Jeetje, ik krijg het voor mekaar om 's nachts de laatste post te hebben, en 's ochtends de eerste... Wat doe ik fout?? | |
MutZ | maandag 16 februari 2004 @ 09:17 |
Aangezien ook_gek om bepaalde vage redenen niet online kan komen op Fok! en jullie deze foto's niet wilde onthouden heeft hij mij gevraagd ze te plaatsen...![]() ![]() Description: | |
yup | maandag 16 februari 2004 @ 09:25 |
quote: ![]() ![]() Tering dat moet hard aangekomen zijn zeg. | |
MutZ | maandag 16 februari 2004 @ 09:27 |
quote:Heel erg auw volgens mij... Ik zou niet graag in die auto gezeten hebben... | |
Hagedis | maandag 16 februari 2004 @ 09:38 |
Papie, eh, ik moet je iets vertellen.......
| |
MutZ | maandag 16 februari 2004 @ 09:45 |
Oh ja, ik maak de volgende SC niet... Kan niets leuks vinden zo snel... Ik ga me maar eens ff douchen enzo... | |
Tjabbo | maandag 16 februari 2004 @ 10:00 |
quote:ik maak hem ook niet... maar de kawa 125, is dat niet wat? |