met welke leeftijd is zo'n persoon een "ouder iemand"?
ik reis elke dag met het OV naar mijn werk en ben daar per dag twee uur (heen en terug) aan kwijt.
dan zijn er van die oudere dames die met hun vreselijk sjieke gedrag en arrogantie en tássen vol van de Bijenkorf die de tram in lopen en willen zitten, als je niet opstaat dan vragen ze het je..(dwingen het eigenlijk af...)
Ik persoonlijk sta dan niet op,ik heb zoiets van als zo'n "iemand" de godganse middag in de Bijenkorf kan shoppen en de rets van de dag niks hoeven uit te vreten...daar sta ik niet voor op als ik uit mijn werk kom om mijn centjes te verdienen!!!!
Hier erger ik me dus mateloos aan elke dag.
Zo dat is eruit!
quote:Bijna! Ik doe altijd het volgende...plekkie bij het raam (hoef je niet op te staan), oordopjes, lekker in de verte staren of oogjes dicht!
Op woensdag 11 februari 2004 22:12 schreef Sharkdoggie het volgende:
Oordopjes in, muziek aan en blijven zitten.
Ik moet elke dag met de auto naar me werk en omdat ze niet meer in het OV mogen zitten gaan ze maar met de auto!!!
Blegh rijden 30 waar je 50 mag.
Gaan met 1 km/u over drempels
Bij stoplichten kijken ze eerst nog ff 10 keer heen en weer voordat ze met een slakkegang wegrijden bij groen licht
op de snelweg rijden ze met 80 links
Ze hebben grote wagen althans dat denken ze als je ziet dat ze midden op de weg rijden!
Parkeren duurt een eeuwigheid (Ze blijven maar insteken)
Misschien is ritueel verbranden een optie?
quote:Die mensen hebben al 40 jaar gewerkt en dus al 40 jaar sociale premies hebben afgedragen en jij denkt dat jij voor hun werkt?
Op woensdag 11 februari 2004 22:10 schreef Spetterrr het volgende:
Ik word ook altijd schijtziek van die zeikbejaarden die denken overal voorrang en voorrechten te hebben, omdat ze oud zijn. Houd toch op zeg. Je krijgt al geld waar ik voor werk en nu wil je ook nog eens dat ik voor je ga staan? Bah. En helemaal als ze het af willen dwingen. Walgelijk!
quote:Die vrouwen hebben vaak geen dag in hun leven gewerkt. Dus dat is al de helft weg. Vervolgens, denk je nou echt dat iedereen die op leeftijd is, zijn gehele leven keihard heeft gewerkt?
Op woensdag 11 februari 2004 22:16 schreef Greyfox het volgende:[..]
Die mensen hebben al 40 jaar gewerkt en dus al 40 jaar sociale premies hebben afgedragen en jij denkt dat jij voor hun werkt?
Laat me niet lachen, kleuter.
Respect tonen is geen zwakte hoor.
quote:Ik hoop echt dat jij ooit nog eens oud wordt...
Ik word ook altijd schijtziek van die zeikbejaarden die denken overal voorrang en voorrechten te hebben, omdat ze oud zijn. Houd toch op zeg. Je krijgt al geld waar ik voor werk en nu wil je ook nog eens dat ik voor je ga staan? Bah. En helemaal als ze het af willen dwingen. Walgelijk!
quote:Hoe bedoel je precies dat die vrouwen vaak geen dag in hun leven gewerkt hebben?
Op woensdag 11 februari 2004 22:18 schreef Spetterrr het volgende:
Die vrouwen hebben vaak geen dag in hun leven gewerkt. Dus dat is al de helft weg. Vervolgens, denk je nou echt dat iedereen die op leeftijd is, zijn gehele leven keihard heeft gewerkt?
Waar worden ze dan van betaalt? Van de staatsschuld zeker!
quote:8 uur werken 2 uur reistijd 10 uur dus
Op woensdag 11 februari 2004 22:14 schreef Omkron het volgende:
Dus je hebt een werkdag van 11 uur..?
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:16 schreef Greyfox het volgende:[..]
Die mensen hebben al 40 jaar gewerkt en dus al 40 jaar sociale premies hebben afgedragen en jij denkt dat jij voor hun werkt?
Laat me niet lachen, kleuter.
quote:Nou, dan wens ik ook dat jij doodvalt.
Op woensdag 11 februari 2004 22:20 schreef Murray het volgende:[..]
Ik hoop echt dat jij ooit nog eens oud wordt...
Of eigenlijk hoop ik dat helemaal niet.
quote:Die zijn bijna allemaal veertig jaar huisvrouw geweest. Oftewel, op hun reet zitten en thee lurken.
Op woensdag 11 februari 2004 22:21 schreef Greyfox het volgende:[..]
Hoe bedoel je precies dat die vrouwen vaak geen dag in hun leven gewerkt hebben?
quote:Doodverwensing -10
quote:Respect eisen wel, wat mij betreft.
Op woensdag 11 februari 2004 22:16 schreef Greyfox het volgende:
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:20 schreef PalmSpeciale het volgende:
eigenlijk zijn oude mensen gewoon een belemmering van de samenleving
quote:dan zeg je toch gewoon 'nee'
Op woensdag 11 februari 2004 22:08 schreef l1nda het volgende:
blabla
quote:
quote:Bij nader inzien: je hebt helemaal gelijk....
Op woensdag 11 februari 2004 22:22 schreef Spetterrr het volgende:[..]
Die zijn bijna allemaal veertig jaar huisvrouw geweest. Oftewel, op hun reet zitten en thee lurken.
[Dit bericht is gewijzigd door Kluupkluup op 11-02-2004 22:26]
quote:maar dan moet ik staan. en ik moet meestal veel meer haltes dan zij.
Op woensdag 11 februari 2004 22:24 schreef Inca het volgende:
Opstaan voor iemand misstaat niemand
quote:ja... of niet
Op woensdag 11 februari 2004 22:26 schreef _Denker het volgende:
Gewoon zeggen: weet je wat? Kom maar bij me op schoot!
Zijn ze zo weg.
quote:je bent gewoon verwend. Het is echt geen zware last/taak om voor ouderen op te staan. Ik doe het zelfs graag --> uit mezelf opstaan. Tis leuk om te zien hoe dankbaar ouderen zijn als je dat doet.
Op woensdag 11 februari 2004 22:26 schreef PalmSpeciale het volgende:[..]
maar dan moet ik staan. en ik moet meestal veel meer haltes dan zij.
quote:ow please.
Op woensdag 11 februari 2004 22:28 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
je bent gewoon verwend. Het is echt geen zware last/taak om voor ouderen op te staan. Ik doe het zelfs graag --> uit mezelf opstaan. Tis leuk om te zien hoe dankbaar ouderen zijn als je dat doet.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:28 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
je bent gewoon verwend. Het is echt geen zware last/taak om voor ouderen op te staan. Ik doe het zelfs graag --> uit mezelf opstaan. Tis leuk om te zien hoe dankbaar ouderen zijn als je dat doet.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:31 schreef Evilsassy het volgende:
Als jong gezond persoon hoor je de energie te kunnen hebben om netjes op te staan. En ja als het arogante dames zijn die er misbruik van maken dan vind ik het ook rot, maar uit beleefdheid sta ik toch gewoon op. Ik ga er vanuit dat als ik oud ben dat er ook mensen voor me opstaan. Er zijn genoeg oudere mensen die het zelfs afslaan als je voor ze wil opstaan. Het is een kwestie van respect en of die mensen nou wel of niet hun hele leven hebben gewerkt.....
quote:Ja en?
Op woensdag 11 februari 2004 22:30 schreef l1nda het volgende:
by the way.....die 65-plussers betalen ook nog maar es de helft (rose strippenkaart)
en nemen veelal twee keer zoveel ruimte in door zo'n boodschappen-troley
quote:ja, dan wel !
Op woensdag 11 februari 2004 22:32 schreef Kluupkluup het volgende:
Maar staan jullie werkelijk NIET op als een oude mevrouw je vriendelijk vraagt om te zitten?
maar niet als ze gewoon dichtbij komt staan, en staat te lurken op mijn plekje, en dan vervolgens tegen iemand anders gaat lopen blaten dat ik asociaal ben omdat ik niet opsta !
quote:Ik ben student ik betaal ook maar de helft, ben ik dan aso als ik bijvoorbeeld niet opsta voor iemand die vol betaald...... (owja ik neem ook 2x zoveel ruimte in met mijn weekendtas)
by the way.....die 65-plussers betalen ook nog maar es de helft (rose strippenkaart)
als een oude dame...(waarvan ik vind dat ze ook recht heeft om lekker te zitten) aan mij vraagt om te zitten, tuurlijk dan mag ze zitten...:Y
maar zo'n dame die de hele dag heeft kunnen leuten en shoppen bij bv. de Bijenkorf en vol arrogantie de tram binnenstapt kan de pot op!
zo ook van die vrouwtjes die mijn plekje opeisen zonder het te vragen maar zo dicht boven mij hoofd hijgen dat ik hun gore geur ruik....
quote:dat wil zeggen dat zo'n oude vrouw E4.20 betaalt voor een strippenkaart en ik véél meer....en ik verbuik (te) meer dan 1 grote strippenkaart pér week reken maar uit......betaal ik vééééé'l meer terwijl ik in principe veel minder inkomen heb
Op woensdag 11 februari 2004 22:33 schreef Murray het volgende:[..]
Ja en?
Kijk na de jeugd van tegenwoordig... Denk je nou echt dat als wij oud zijn dat wij dan nog de kans krijgen om te gaan zitten?
Als het zo doorgaat met de maatschappij dan heb je een mes tussen je ribben als je niet op staat voor zo'n puber!
M.a.w. Je kan er beter nu van genieten (Dus blijf vooral zitten) later kan het misschien niet meer.....
quote:koop een maandkaart, dat is goedkoper
Op woensdag 11 februari 2004 22:40 schreef l1nda het volgende:[..]
dat wil zeggen dat zo'n oude vrouw E4.20 betaalt voor een strippenkaart en ik véél meer....en ik verbuik (te) meer dan 1 grote strippenkaart pér week reken maar uit......betaal ik vééééé'l meer terwijl ik in principe veel minder inkomen heb
quote:Huilie.
dat wil zeggen dat zo'n oude vrouw E4.20 betaalt voor een strippenkaart en ik véél meer....en ik verbuik (te) meer dan 1 grote strippenkaart pér week reken maar uit......betaal ik vééééé'l meer terwijl ik in principe veel minder inkomen heb
Dat maakt dan gebruik van zwaargesubsidieerd openbaar vervoer en dan nog lopen kankeren als bejaarden eens willen zitten. Die mensen kunnen dan wel uren in de Bijenkorf rondlopen, maar kunnen meestal hun evenwicht niet meer zo goed bewaren in een schokkende tram of trein.
Het is trouwens wel zo dat de welvaart in Nederland, waar jij ook van geniet, is opgebouwd door de oudere generaties, en dat de meesten ook premies hebben betaald voor hun huidige AOW en pensioen. En vaak met veel harder werk dan op een toetsenbordje duwen. En met huisvrouw zijn komt ook nog wel wat meer kijken dan thee drinken.
Natuurlijk is er een verschil van bejaarde tot bejaarde, maar velen zijn echt geholpen als je even opstaat. En een klein beetje fatsoen mag wel. En dan nog te laf zijn om nee te zeggen en wanhopig uit het raam te zitten staren is helemaal zielig.
quote:omdat ik met een maandelijkse vergoeding van mijn baas toch echt veel minder heb als een oudere met een uitkering....
Op woensdag 11 februari 2004 22:43 schreef Evilsassy het volgende:[..]
koop een maandkaart, dat is goedkoper
(en wie zegt dat je veeeel minder inkomen hebt)
quote:staren is een poging om een heftige discussie in te tram de mensen te besparen
Op woensdag 11 februari 2004 22:44 schreef Lagging het volgende:
Gezien de normen en waarden die hier tentoon gesteld worden hebben we geen extra asielzoekers meer nodig om ons land volledig naar de kloten te helpen. Dat doet de eigen jeugd wel.Dat maakt dan gebruik van zwaargesubsidieerd openbaar vervoer en dan nog lopen kankeren als bejaarden eens willen zitten. Die mensen kunnen dan wel uren in de Bijenkorf rondlopen, maar kunnen meestal hun evenwicht niet meer zo goed bewaren in een schokkende tram of trein.
Het is trouwens wel zo dat de welvaart in Nederland, waar jij ook van geniet, is opgebouwd door de oudere generaties, en dat de meesten ook premies hebben betaald voor hun huidige AOW en pensioen. En vaak met veel harder werk dan op een toetsenbordje duwen. En met huisvrouw zijn komt ook nog wel wat meer kijken dan thee drinken.
Natuurlijk is er een verschil van bejaarde tot bejaarde, maar velen zijn echt geholpen als je even opstaat. En een klein beetje fatsoen mag wel. En dan nog te laf zijn om nee te zeggen en wanhopig uit het raam te zitten staren is helemaal zielig.
quote:Ja wat is dat nou voor achterlijke kutreden dan?
Op woensdag 11 februari 2004 22:46 schreef l1nda het volgende:[..]
Ze hebben een roze strippenkaart. Ik blijf lekker zitten. Boehoe.
quote:Het maakt niks uit of je arm of rijk bent, veel betaald of weinig..
quote:volgens mij heb JIJ het niet helemaal begrepen
Op woensdag 11 februari 2004 22:51 schreef Murray het volgende:[..]
Ja wat is dat nou voor achterlijke kutreden dan?
Ze hebben een roze strippenkaart. Ik blijf lekker zitten. Boehoe.
quote:het is één van de honderdduizenddingen waar je het in een discussie over kan hebben
Op woensdag 11 februari 2004 22:55 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Het maakt niks uit of je arm of rijk bent, veel betaald of weinig..
Het betuigt gewoon van respect als je opstaat..
quote:Ik vond het anders altijd wel aardig vanzelfsprekend.. Niet dus
Op woensdag 11 februari 2004 22:59 schreef l1nda het volgende:[..]
het is één van de honderdduizenddingen waar je het in een discussie over kan hebben
quote:Nou leg het mij eens uit zou ik zeggen.
Op woensdag 11 februari 2004 22:58 schreef l1nda het volgende:[..]
volgens mij heb JIJ het niet helemaal begrepen
quote:
quote:Die opmerking snapte ik idd ook niet.. Meer betalen --> meer recht op plek?
Op woensdag 11 februari 2004 23:05 schreef Murray het volgende:[..]
Nou leg het mij eens uit zou ik zeggen.
[..]
quote:lees al mijn topics vanaf het begin, gerust twee keer door.....
Op woensdag 11 februari 2004 23:05 schreef Murray het volgende:[..]
Nou leg het mij eens uit zou ik zeggen.
[..]
quote:Jij vindt dat:
Op woensdag 11 februari 2004 23:10 schreef l1nda het volgende:[..]
lees al mijn topics vanaf het begin, gerust twee keer door.....
als je dan niet begrijpt waar dit alles om draait...dan kan ik het je ook niet meer uitleggen want dan wíl je het gewoon niet weten.
toch?
Je bent daarom, mijn inziens, niet alleen gierig, maar ook jaloers, weinig respectvol, weinig inlevingsvermogen hebbend en asociaal
quote:ik wil niet flauw doen maar dat zijn mensen die hun hele leven gewerkt hebben en niet meer zo goed ter been zijn als jou... spijtig dat je ouders gefaalt hebben jou respect bij te brengen...
ik ben zelf 30 jaar oud en als ik reis met OV wat ik zeker niet graag doe dan sta ik absoluut op voor ouderen! waarom? omdat ik blijkbaar de juiste normen en waardes heb geleerd...
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:41 schreef GewoneMan het volgende:[..]
ik wil niet flauw doen maar dat zijn mensen die hun hele leven gewerkt hebben en niet meer zo goed ter been zijn als jou... spijtig dat je ouders gefaalt hebben jou respect bij te brengen...
ik ben zelf 30 jaar oud en als ik reis met OV wat ik zeker niet graag doe dan sta ik absoluut op voor ouderen! waarom? omdat ik blijkbaar de juiste normen en waardes heb geleerd...
Verder maken de ouderen volgens mij nog altijd meer op dan dat ze gespaard hebben, waar komen anders die AOW tekorten vandaan Ik heb genoeg respect voor de samenleving die de ouderen ons hebben nagelaten, maar ook mede dankzij ons kunnen ze nu wel nog verzorgd worden. Dit verdienen ze ook natuurlijk maar het enigste wat je hoort is geklaag hoe weinig ze hebben en dat het vroeger allemaal beter was...
quote:Hoe kan je nou de ouderen de 'schuld' geven van AOW tekorten, het is iig geen reden om te blijven zitten. Zelfs is het in de ochtendspits. Als jij ouder bent vind je het ook fijn als iemand voor jou op zou staan..
Op donderdag 12 februari 2004 00:08 schreef -bolio- het volgende:
Ik wil best voor een ouder iemand op staan mits ze niet s'morgens in de spits gebruik maken van het openbaar vervoer (althans de trein). Volgens hun kortingskaart mogen ze ook pas rezien na 9:00. Niet dat ze zich daar aan houden maar goed. En als een conducteur komt zich ook nog van de domme houdenVerder maken de ouderen volgens mij nog altijd meer op dan dat ze gespaard hebben, waar komen anders die AOW tekorten vandaan
Ik heb genoeg respect voor de samenleving die de ouderen ons hebben nagelaten, maar ook mede dankzij ons kunnen ze nu wel nog verzorgd worden. Dit verdienen ze ook natuurlijk maar het enigste wat je hoort is geklaag hoe weinig ze hebben en dat het vroeger allemaal beter was...
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:08 schreef -bolio- het volgende:
Verder maken de ouderen volgens mij nog altijd meer op dan dat ze gespaard hebben, waar komen anders die AOW tekorten vandaan :
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&q=vergrijzing+aow&btnG=Google+Search
Echter!! Hun evenwichtsorgaan functioneerd niet zo best meer, hun reactievermogen is trager en als ze vallen breken ze veel sneller iets door broze botten, ouderen zijn dan ook vaak bang om te vallen en dat is nou net de reden waarom ze willen zitten.
Dat ze ook vaak wachten met opstaan totdat de bus/ tram helemaal stilstaat is ook niet omdat ze te lui zijn om een paar seconden te staan maar omdat ze bang zijn om te vallen als het bewegend voertuig waarin ze zitten tot stilstand wordt gebracht Je lichaam zal namelijk naar voren willen en voor een ouder persoon betekent dit vallen.
Denk volgende keer dus nogmaals na en sta even op, je zou het jezelf niet vergeven als de persoon tegen wie je net nee zei of glazig aankeek en liet staan een heup breukt bij het wegrijden en dan is het al te laat, use your brains!!
Maar alle gekheid op een stokje: ik sta wel op voor oude mensen. Gevraagd én ongevraagd...
[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 12-02-2004 17:05]
Dat er ouderen zijn die mensen recht te hebben om met een beetje algemeen fatsoen behandeld te worden zou wellicht kunnen komen omdat ze dat recht verworven hebben door jaren lange noeste arbeid.
En degene die beweert dat huisvrouwen op hun reet zitten thee drinken moeten maar even bedenken dat die vrouwen die nu bijvoorbeeld 75 zijn, huisvrouw waren in een tijd dat er nog niet of nauwelijks kinderopvang was, geen of geen betaalbare magnetrons, wasmachine, koffiezetapparaten, drogers, stofzuigers, etc etc. Huisvrouw betekende vaak ook destijds een groter gezin grootbrengen met minder geld dan nu.
Dus zet die nog jonge en frisse hersenen eerst eens aan het werk voor je hier kansloos loopt te zeiken omdat je te lui bent om op te staan voor iemand die je oma zou kunnen zijn.
Ik zie regelmatig hoe moeilijk mijn oma (weduwe van dik 92) het heeft om zich staande te houden in de maatschappij, omdat er die "geweldige" jeugd (de toekomst van ons land
) zo omgaat met mensen die na de oorlog het land weer opgebouwd hebben. Diep en dieptriest gedrag. Bah.
quote:Echt oude mensen willen/kunnen misschien geen auto meer rijden. En met de taxi? Een beetje duur he als je een flink stuk moet
Op donderdag 12 februari 2004 20:00 schreef Spetterrr het volgende:
Als die mensen zo hard gewerkt hebben in hun leven, waarom moeten ze dan met het openbaar vervoer i.p.v. met de auto of een taxi?
quote:DAT ze ghet vragen vind ik schandalig.
Op woensdag 11 februari 2004 22:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind dat je zoiets gewoon moet doen..
Opstaan voor ouderen. Is respectvol
En de oudjes zijn altijd wel dankbaar (hier in Deventer iig wel) en dat doet me goed.
Ik heb nog jonge benen, dus kan best een tijdje staan. En dat die oudere vrouwen dan WEL kunnen lopen om te winkelen is een beetje cru, geef ik toe. Maar NIET opstaan, zelfs niet als ze het vragen, vind ik pas echt schandalig..
quote:Dat is ook wel zo maar aangezien de oudjes tegenwoordig bij binnenkomst al meteen een plek opeisen.
Op woensdag 11 februari 2004 23:00 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Ik vond het anders altijd wel aardig vanzelfsprekend.. Niet dus
het respect moet ook van hun kant komen.
quote:ahh wat hebben de oudjes het weer moeilijk, stel je niet zo aan man.
Op donderdag 12 februari 2004 13:30 schreef Nijntjuh het volgende:
Wat een walgelijk egoisme wordt hier door sommigen ten toon gespreid. Als je als jongere te lamlendig bent om te staan in een bus of tram wordt het ernstig tijd om eens te gaan sporten en je algehele conditie te verbeteren.
En vraag je eens af hoe JIJ het zou vinden als jou moeder of vader op bejaarde leeftijd moet gaan staan, in een deindend voertuig met alle risicos van dien omdat er zo'n asociale "ik ben retebelangrijk" snotaap het verdomt op te staan om hem of haar te laten zitten.Dat er ouderen zijn die mensen recht te hebben om met een beetje algemeen fatsoen behandeld te worden zou wellicht kunnen komen omdat ze dat recht verworven hebben door jaren lange noeste arbeid.
En degene die beweert dat huisvrouwen op hun reet zitten thee drinken moeten maar even bedenken dat die vrouwen die nu bijvoorbeeld 75 zijn, huisvrouw waren in een tijd dat er nog niet of nauwelijks kinderopvang was, geen of geen betaalbare magnetrons, wasmachine, koffiezetapparaten, drogers, stofzuigers, etc etc. Huisvrouw betekende vaak ook destijds een groter gezin grootbrengen met minder geld dan nu.
Dus zet die nog jonge en frisse hersenen eerst eens aan het werk voor je hier kansloos loopt te zeiken omdat je te lui bent om op te staan voor iemand die je oma zou kunnen zijn.
Ik zie regelmatig hoe moeilijk mijn oma (weduwe van dik 92) het heeft om zich staande te houden in de maatschappij, omdat er die "geweldige" jeugd (de toekomst van ons land
![]()
) zo omgaat met mensen die na de oorlog het land weer opgebouwd hebben. Diep en dieptriest gedrag. Bah.
Maar niet:
Als ze aan de andere kant van de coupé staan, terwijl er een paar studenten pal naast ze zitten die niet op staan.
En ook niet:
Een keer met een collega naar Amsterdam. Tot Utrecht moesten we staan op het balkon. Toen de trein in Utrecht stopte moesten er veel uit. Ik ging vast een plaatsje zoeken en vond twee banken tegenover elkaar. Ik hield daar dus één plaats bezet met mijn jas voor mijn collega.
Toen de trein stilstond drongen 4 bejaarde vrouwen de trein in, zonder eerst anderen uit te laten stappen, twee gingen tegenover mij zitten, de andere twee bleven staan, terwijl er overal voldoende plaats was.
Toen mijn collega inmiddels ook zat, eisten ze onze plaatsen op. Nou nee, dus. Zelfs het gezeur tegen de conducteur hielp ze niets.
je moet respect hebben voor oudere mensen maar hun moeten ook respect hebben dat er jongere mensen zijn die ook nog hard werken voor hun geld en misschien (net als hun) ook geen super gezondheid hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |