quote:
Voor wie wil weten waar we het in vredesnaam over hebben: een on-line textabased gangsterspel.
Wat is onze irc-adres
Server: irc.barafranca.com
Channel 1: #fok
Channel 2: #fokoc
Channel 3: #orgcrime
Wat is Omerta
Omerta is een online webgame dat zich afspeelt tijden het hoogtij van de Italiaanse maffia in de jaren 30. Je kan geld verdienen door o.a. winkels bestelen, auto's jatten en illegale dingen smokkelen. Als je het goed doet kan je zelfs een misdaadfamilie beginnen en met meerdere mensen georganiseerde misdaad plegen, zoals de stadsbank overvallen.
De site is: http://www.barafranca.com/
Hoe begin ik
In het begin zal het nog wel eens gebeuren dat je even (paar minuten hooguit) de gevangenis ingaat omdat je wordt opgepakt. Je kan er voor kiezen om je straf uit te zitten (en het begin zijn de straffen niet zo lang dus dit is wel aan te raden), maar je kan je ook vrij kopen. In het begin is het nogal frustrerend, je kansen zijn 0, geen crime lukt, je komt constant in de gevangenis en als je eens wat lukt, verdien je een paar dollar. Maar na een dagje merk je dat je kansen aardig zijn gestegen, en je steeds meer verdient, tot na een paar dagen spelen ineens 60.000 dollar verdient aan het jatten van een auto. Het is dus even doorploeteren in het begin, maar daarna gaat het heel hard. Ook kan je dan drank gaan smokkelen, om het echte grote geld te verdienen.
Het sleutelwoord is dus even doorzetten
Er zijn ook families, op dit moment pas vijf, die ook nog eens een verbond hebben maar als het er meer zijn geworden en ze zijn gegroeid zal er ongetwijfeld oorlog ontstaan, en zullen er slachtoffers gaan vallen, je kan namelijk ook mede-spelers vermoorden. In de test-versie van het spel, die iets van twee weken heeft gedraaid, is dat ook gebeurd en ook nu zijn de eerste doden al gevallen.
Waar staan die ranken eigenlijk voor
Rank 01 - Empty-Suit
Rank 02 - Deliveryboy
Rank 03 - Pickpocket
Rank 04 - Associate
Rank 05 - Mobster
Rank 06 - Soldier
Rank 07 - Assasin
Rank 08 - Local Chief
Rank 09 - Chief
Rank 10 - Godfather
OC wat is dat?
Iedereen moet in dezelfde stad zijn. De leader (liefst degene met de hoogste rank) vult het lijstje. Daarmee verstuurt hij de uitnodigingen.
De Driver, Explosives Expert en Weapons Expert krijgen dan een bericht in hun inbox.
Je gaat dan naar 'Organised Crime'. Daar staat dan:
You have been invited bij [naam] to be the [functie] of an OC. [naam] is planning this OC in [stad], Yes | No
Druk op Yes om mee te doen.
Als Driver moet je zorgen dat je auto in die stad is (meestal hangt het dus van de driver af waar de OC is, omdat een auto verplaatsen 1 uur duurt en $2500. Je moet nu de CarID invullen (opzoeken tussen je gestolen wagen). Gebruik het liefst een Caddy of RR van 0%.
Als Explosives Expert moet je $100.000 hebben en C4 kopen.
Als Weapons Expert krijg je een dropdownmenu waarin je kan kiezen hoeveel Tommyguns je wil kopen (25000 per stuk). Altijd 4 nemen. En er is een balkje waairn je invult hoeveel kogels je wil gebruiken (100).
Dan krijg je een bericht dat je 'ready' bent. Geef dit door aan de leider op IRC. Dan moet je Leider weer op OC drukken, en kan de OC beginnen. De Leader drukt op Do It en krijgt meteen de uitslag van de OC:
You made [bedrag].
Ieder lid krijgt ook een bericht in zn inbox.
De Leader moet dan eerlijk het geld verdelen. Rekenprogrammaatjes staan in de OP. Ik gebruik het liefst de tweede.
Hoeveel kogels heb ik nodig om iemand te killen?
Without protection
Empty-suit: 700
Deliveryboy: 700
Pickpocket: 750
Associate: 900
Mobster: 1500
Soldier: 4000
Assassin: 7000
Local Chief: 12000
Chief: 17000
Godfather: 22000
With protection
Empty-suit: 1500
Deliveryboy: 2000
Pickpocket: 2000
Associate: 2500
Mobster: 3000
Soldier: 8000
Assassin: 13000
Local Chief: 17000
Chief: 22000
Godfather: 25000
tip 1 voor de Booze: à www.booze.tk
tip 2 voor OC (Organised Crime)Omerta OC calculator
tip 3 Betere versie van de OC Calculator )Omerta OC calculator 2 (wel downloaden)
Special thanxs to Nkjez
[Dit bericht is gewijzigd door Nkjez op 11-02-2004 20:14]
quote:Helaas
Op woensdag 11 februari 2004 20:04 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Sorry, Fuxl maar heb net mn pass en mn nick gemaild naar iemand anders![]()
quote:Misschien ff #orgcrime erbij. Het lijstje van de bulletverhouding voor Kills (plak ik hier zometeen wel ff neer, kan jij copyen, haal ik m weer).
Op woensdag 11 februari 2004 20:05 schreef Nkjez het volgende:
Nog meer dingen die ik moet toevoegen aan de OP wat handy is
[Dit bericht is gewijzigd door DaFan op 11-02-2004 21:37]
quote:is al een tijdje zo, zal vast wel weer binnenkort opengaan
Op woensdag 11 februari 2004 20:13 schreef ToMm het volgende:
Waarom kan ik me niet registreren, zit het vol ofzo
quote:Hmm... beetje oud
Er zijn ook families, op dit moment pas vijf, die ook nog eens een verbond hebben maar als het er meer zijn geworden en ze zijn gegroeid zal er ongetwijfeld oorlog ontstaan, en zullen er slachtoffers gaan vallen, je kan namelijk ook mede-spelers vermoorden. In de test-versie van het spel, die iets van twee weken heeft gedraaid, is dat ook gebeurd en ook nu zijn de eerste doden al gevallen.
quote:JA als je kogels hebt moet je daarvan een bepaald aantal inzetten ,maar het liefst 100 wat het max ook is
Op woensdag 11 februari 2004 23:25 schreef SimtekF1 het volgende:
Hey ik had een vraagje.
Als je nou een OC gaat doen en je wilt mee doen als WE.
Moet je dan ook nog extra voor de kogels betalen?
Dus 100000 voor 4 Tommyguns en de kogels?
Wel een domme vraag hoor
EN HET STAAT OOK IN DE OPENINGSPOST
quote:Je kan er max 5 hebben. De functie heb ik ook nog niet helemaal door, maar je koopt ze toch op een gegeven moment. Ik heb er 5 iig.
Op donderdag 12 februari 2004 09:11 schreef Torath het volgende:
Weet iemand wat precies het nut van bodyguards is? Ik snap wel dat ze je een betere protectie geven, maar wat ze nou precies doen.... En hoeveel je er ongeveer moet hebben is me niet echt duidelijk.
1e: $10.000
2e: $50.000
3e: $100.000
4e: $300.000
5e: $700.000
quote:Tussen 11 en half 12 dus.
Op donderdag 12 februari 2004 10:00 schreef Kuijpie het volgende:
iets voor 10en waren er in baltimore 1000 kogels, dus voor de mensen die kogels nodig hebben ga voor 11en in baltimore kijken
Niet dat ik plannen heb.. Just curious.
quote:Ik denk dat je ze alledrie moet killen.
Op donderdag 12 februari 2004 11:58 schreef Alcatraz het volgende:
Kan er iemand vertellen wat je moet doen om een familie te elimineren? Moet je iedereen doden, alleen de Don of de Don, de Sottocapo en de Consiglieri?Niet dat ik plannen heb.. Just curious.
Zijn er btw nog andere manieren om snel geld te verdienen ook ? Met Booze runs met een DC3 schijnt het ook te kunnen toch ?
quote:Als je al anderhalf miljoen heb vraag ik me af waarom je nog steeds geen DC-3 hebt gekocht...
Op donderdag 12 februari 2004 13:06 schreef Rommel het volgende:
Huy k speel dit nu ook een weekje ofzo maar t lijkt wel of er nix te vedienen valt aan geld in het begin met auto's ed. k heb nu 1.500.000 en wil wel is meer gaan verdienen dus k zoek mensen voor oc'sZijn er btw nog andere manieren om snel geld te verdienen ook ? Met Booze runs met een DC3 schijnt het ook te kunnen toch ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |