De camera is voor zijn prijsklasse heel erg uitgebreid. Er zitten functies op die bij Canon en Nikon pas 2 modellen hoger voorkomen. Ik vind de bediening hierdoor persoonlijk niet echt heel erg overzichtelijk maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik vind dat je teveel knoppen nodig hebt voor eenvoudige aanpassingen die bij Canon met 1 druk op de knop te bedienen zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:14 schreef Terrah het volgende:
halloidiedoi
als superprutser wilde ik graag de gok wagen en een spiegelreflexcamera kopen te weten de Minolta Dynax 5. Ik heb een aantal goede recensies over deze camera gelezen en ik vind hem supergaaf om te zien. Ik heb wat dus rondgespeurd maar er resten mij zoals vaak een aantal vragen aan de experts. De camera moet redelijk makkelijk in bediening zijn, in vergelijking met andere camera's wordt er verteld op de site van Minolta. Maar wat leert de ervaring is dit ook zo? En verder zo ver ik kon zien verkoopt minolta geen losse lenzen klopt dit? En zo ja welke lens kun je dan wel als uitbreidings pakket gebruiken? En zo niet, wat ben je kwijt voor een zoomlens? Meestal is een 28-80 bijgeleverd maar ik wil graag een lens met iets groter bereik erbij om er maximaal plezier aan te beleven. Iemand enig idee?
dat kan ik beamen, heb ruim jaar geleden ook voor de keuze gestaan tussen 3 merken (canon, nikon, en konica minolta)quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:20 schreef rique het volgende:
[..]
Kijk voor de bedieningsvergelijking eens naar vergelijkbare camera's van Nikon of Canon en beslis dan waarmee je de komende paar jaar wil werken. Je zal zien dat er grote verschillen in zitten. Wat mij betreft is (Konica)Minolta er niet in geslaagd de veelzijdigheid van de camera op een eenvoudige manier te presenteren...
Dit gevoel dat Xila beschrijft moet je inderdaad met je camera hebben. De knoppen moeten goed zitten, de bediening moet ergonomisch en logisch zijn en je moet als het ware de camera voelen samensmelten met je hand.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
bij de nikon klopte alles gelijk..
preciesquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:32 schreef rique het volgende:
[..]
Dit gevoel dat Xila beschrijft moet je inderdaad met je camera hebben. De knoppen moeten goed zitten, de bediening moet ergonomisch en logisch zijn en je moet als het ware de camera voelen samensmelten met je hand.
Dit is een persoonlijke ervaring, Xila werd verliefd op de Nikon, Ik op de Canon. Het gevoel moet er in iedergeval zijn. Zo van buitenaf lijken ze allemaal op elkaar maar als je ermee gaat werken dan kom je een wereld van (bedienings)verschil tegen!
Allebei nieuw neem ik aan ?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 11:24 schreef -BoBo- het volgende:
heeft iemand antwoord hierop?
Heb de info eigenlijk best snel nodig...![]()
Ik moet zeggen heb me alleen echt verdiept in De canan eos 300 en die dynax 5 dus. Een bekende heeft al een aantal jaar die canon camera maar het lijkt mij niet je van het. Die nikon camera's zijn in mijn omgeving bijna niet te krijgen en dus helaas geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:20 schreef rique het volgende:
[..]
Kijk voor de bedieningsvergelijking eens naar vergelijkbare camera's van Nikon of Canon en beslis dan waarmee je de komende paar jaar wil werken. Je zal zien dat er grote verschillen in zitten. Wat mij betreft is (Konica)Minolta er niet in geslaagd de veelzijdigheid van de camera op een eenvoudige manier te presenteren...
Pentax (en ook Nikon) is gewoon goed, juist ook omdat ze nooit hun vatting hebben veranderd. Je kunt dus oude MF-lenzen ook op elke Pentax (of dus Nikon, in het geval van Nikon-lenzen) schroeven. Oude MF-optiekjes kun je ooit heel goedkoop vinden, en er zitten hele mooie tussen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:50 schreef Rewimo het volgende:
Kent iemand de Pentax *ist? Is dat een geschikte camera voor een beginnende liefhebber? Persoonlijk vind ik het feit dat hij vrij klein en licht is een prettig idee, maar ik heb geen idee 'hoeveel camera' je eraan hebt en of ik ermee overweg zal kunnen zonder al te veel kennis van zaken (reden te meer om naar de fotomeet te komen uiteraard).
http://www.pentaxeurope.c(...)reflex/ist/prod.html
Canon 300D en Nikon D70quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:12 schreef rvledden het volgende:
Ik ben van plan om 1 van deze 2 camera's aan te schaffen. Nu weet ik echter niet welke het moet worden. De camera wordt voor allerlei doeleinden gebruikt: vuurwerk, natuur (dierentuin enzo), racesport (F1 en TT). Wie kan me helpen????
leuk te horen dat je een keuze hebt gemaakt na alle vragen enzoquote:Op woensdag 21 juli 2004 15:03 schreef -BoBo- het volgende:
Joehoe ik heb sinds gisteren mijn nieuwe cam:
Nikon F70
Nikkor 35 - 80 mm 1:4 - 5.6 D
Sigma DL Zoom 75 - 300 mm 1: 4 -5.6
Luxon power zoom 360 AFN
Voor mij is dit goed genoeg
Ik ben er super blij mee![]()
![]()
ik snap je overweging heel goedquote:Op woensdag 21 juli 2004 15:13 schreef -BoBo- het volgende:
Dankje Xiliantof! Ik heb eerst nog heel erg zitten twijfelen of ik zou doorsparen voor een digitale spiegelreflex maar ik ben maar een arm studentje en dus zou het nog eeuwen duren voordat ik dan het geld bij elkaar zou hebben. Ik heb dus toch maar voor analoog gekozen en ik heb ook nog mijn gewone digicam dus...
iddquote:Op woensdag 21 juli 2004 15:22 schreef -BoBo- het volgende:
Als je zo'n ding wil kopen moet inderdaad eerst even werken..![]()
tja ze moeten nu eenmaal in mijn cameraquote:Op woensdag 21 juli 2004 16:15 schreef Rambaldi het volgende:
[..]
Goede batterijen zijn dat ja![]()
Damn, die lijkt op me bovenstaande Pentaxquote:Op vrijdag 30 april 2004 12:34 schreef thiamat het volgende:
M'n moeder heeft dus al tijden een Minolta XG1 in de kast liggen waar ze nu niet veel meer mee doet. Er zit een 45 mm 1:2 MD ROKKOR lens op. Nu weet ik dat het best een oud ding is, maar hoe goed is tie nou eigenlijk? En hoe is de lens en vekrijgbaarheid van andere lenzen?
[afbeelding]
BVD
hmm probleem is dat ik al wat had gegoogled.. maar er niet zo uit kwamquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:07 schreef Hayk het volgende:
@Uhmmie: Wat ik met een heel klein beetje Googlelen heb kunnen vinden, is dat de 300v de opvolger zou zijn van de 300.
De 300 lijkt mij een beetje een instappertje te zijn, als ik >hullie< mag geloven maar hoe zwaar je daaraan mag wegen weet ik niet.... Aan de andere kant van de grote plas heet het ding volgens mij Rebel 2000 te heten; mocht je nog willen googlelen
Maar, om even wat praktische info los te peuteren
Waar wil je de camera voor gebruiken? Wat wil je dat hij kan? Waarom wil je graag een canon? Heb je al cameraspullen? Gaat 'ie een camera vervangen? Wat voor lenzen wil je erbij? Enzovoort enzovoort...
Oh... En wat is je budget???
kan iemand mij helpen?quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Juist het volgende:
(vooraf: sorry fotoloog, wist ik niet, kijk pas 2 dagen hier rond)
k ben van plan een Nikon F75 aan te schaffen maar twijfel nog over de lens, in een kit kan ik er een Nikon 28-100 f/3.5-5.6G bij krijgen voor ongeveer 100 euro. Lens heeft alleen geen diafragmaring en ziet er niet robuust uit. Daarom twijfel ik om alleen de body te kopen en er voor ongeveer 150 euro een Sigma 28-135 f/3.5-5.6 Nikon (D) bij te kopen, heeft betere macro mogelijkheden en heeft een diafragmaring.
Ik begin met SLR fotografie en weet eigenlijk niet goed welke keus ik moet maken, wie kan mij helpen?
*snif*quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:36 schreef Uhmmie het volgende:
tja ik lig onder de brievenbus... maar nog niets
Zelfde gevoel dus...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:49 schreef Uhmmie het volgende:
*mopperdemopperverhuisnaardittopic*
en natuurlijk even braaf doorgelezen want ik had deze echt neit gezien
anyway.. mijn vraagstuk blijft...
volgens mji moet je gewoon in de winkel gaan kijken ofzoquote:Op maandag 23 augustus 2004 19:34 schreef Trachemys het volgende:
Okay, even feedback dan: ik heb een aantal toestellen gevonden maar weet echt niet wat nou goed is...
De betaalbare camera's die ik zag waren:
- Nikon F65 of F90
- Canon EOS 1000f of ix7 APS
Zijn deze camera's wat? Ik ben echt een complete onbekende in dit wereldje, weet zelfs niet waar de nummers voor staan...
Even ter info, ik heb nog een Olympus-10 thuis liggen echter deze heb ik ooit in de tas meegenomen naar het strand (we waren niet van plan naar het strand te gaan. Maar wilde hem dus niet in de auto achter laten en je zult het resultaat kunnen raden... Inderdaad, zand... Zucht, om deze weer te laten functioneren dient de gehele behuizing gesloopt te worden... Ging bakken met geld kosten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |