abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17101398
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:29 schreef BabeWatcher het volgende:
Volgens mij worden de begrippen "incest" en "inteelt" verwisseld.
Incest is tog seks tussen broers/zussen en/of ouders
en inteelt de "voortbrengsellen" die hieruit voortkomen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17101647
Incest is iets heel anders dan inteelt. Incest is seks tussen meerderjarigen en kinderen (niet perse familie) en inteelt is seks binnen dezelfde familie (dus niet perse minderjarigen).
Unox, the worst operating system.
pi_17101946
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:00 schreef Schorpioen het volgende:
Incest is iets heel anders dan inteelt. Incest is seks tussen meerderjarigen en kinderen (niet perse familie) en inteelt is seks binnen dezelfde familie (dus niet perse minderjarigen).
Heb je hier een bron voor, ? De van Dale - ook al is deze niet heilig - zegt namelijk wat anders.
Is it washable?
pi_17102080
je kan volgens mij wel met een familielid officieel trouwen als je speciaal toestemming vraagt.
incest is boven de 18 niet strafbaar tenzij het natuurlijk onder dwang is.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17102086
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:37 schreef Uncle_Sam het volgende:
De stelling van het darwinisme over incest luidt; 'om slechte combinaties uit de recombinaties van het DNA zoveel mogelijk te voorkomen, is er een evolutionair mechanisme ingebouwd, wat er voor zorgt dat er een seksuele afkeer van je familie ontstaat'. Vermoedelijk, want zo redeneert het Darwinisme, was er wel een directe affectie tussen familieleden, maar iedere keer als dit voorkwam is dit nadelig voor de soort. Een dergelijk iemand verliest de survival of the fittest op de lange termijn. Welnu, de vraag rijst naar het psychologisch mechanisme. Wat is het nu precies, wat zorgt er voor dat je je zus niet geil vindt? Een kleine anecdote van een bekende; 'een jongen zag een vrouw op twintig meter afstand en vond het een godsgruwelijk lekker ding. Na nadere inspectie bleek het geile wijf z'n zus te zijn. Spontaan werd-ie overweldigd door een gevoel van afkeer.' Is de herkenning het psychologische afweermechanisme en wat is dan herkenning? Je koppelt meteen het zus-concept aan het niet-neukenconcept. Mensen en mogelijke incestueuzen alhier, illumineer mij.
Heeft deze stelling van Darwin alleen betrekking op mensen dan? In de natuur is dit namelijk helemaal niet het geval.
pi_17102463
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:08 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor, ? De van Dale - ook al is deze niet heilig - zegt namelijk wat anders.

in·teelt (de ~)
1 voortplanting van onderling nauw verwante dieren of personen

in·cest (de ~ (m.))
1 seks met naaste bloedverwanten of toevertrouwde pupillen => bloedschande

pu·pil1 (de ~ (m.), ~len)
1 minderjarige die onder voogdij staat
2 leerling
3 [sport] jeugdlid van een vereniging

Unox, the worst operating system.
pi_17103652
quote:
Incest is iets heel anders dan inteelt. Incest is seks tussen meerderjarigen en kinderen (niet perse familie)
quote:
in·cest (de ~ (m.))
1 seks met naaste bloedverwanten of toevertrouwde pupillen
naaste bloedverwanten betekend niet perse dat het om minderjarigen gaat

incest kan dus ook een broer en zus van 45 zijn of een moeder van 50 en een zoon van 30

pi_17110661
Kan het ook niet zijn dat het iets met feromonen te maken heeft?
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:34:40 #34
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_17112849
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:46 schreef Mariel het volgende:
Kan het ook niet zijn dat het iets met feromonen te maken heeft?
Lijkt mij niet, maar wat wel zou kunnen is:

Dat de feromonen zijn opgeslagen in je geheugen van toen hij/zij nog klein was, en dus erkent als een broertje/zusje of iets dergelijks.

En dat wanneer eenmaal je een leeftijd bereikt waarin je hormonen flink tekeer gaan, dat die feromonen je niks doen omdat het een herkenning is van je bloed eigen zus/broer.

Lijkt mij, dat het gewoon ligt aan wat 'normaal is'.
Anders kon er nooit in vorige eeuwen sprake zijn van incest, wat in sommige culturen wel beschouwd werd als normaal.

Dus, feromonen, ik denk het niet.

zondag 15 februari 2004 @ 01:16:14 #35
17928 averty
Retroactief ziener
pi_17187725
quote:
Nee, incest is sex tussen familieleden, inteelt is voortplanting tussen familieleden.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  zondag 15 februari 2004 @ 01:18:28 #36
17928 averty
Retroactief ziener
pi_17187767
Ik heb in mijn kennissenkring een geadopteerde broer en zus. Zij zijn van verschillende ouders. In ieder geval van hem weet ik dat hij zijn zus niet aantrekkelijk vindt (terwijl ze het wel is).
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_17247590
Ik kan het op internet niet zo snel terug vinden, maar ik heb ergens gelezen of op tv gezien dat mensen een automatisch mechanisme hebben om de geur van familie leren te herkennen en dit automatisch afstotelijk te vinden. De cultuur helpt mensen natuurlijk ook om mensen te conditioneren hun familie niet aantrekkelijk te vinden, maar het lijkt me inderdaad dat er ook een natuurlijk mechanisme voor is. Volgens mij komt het ook niet zo vaak in de natuur.

Natuurlijk zijn wij mensen weer de uitzondering op de regel en gebeurt het helaas (vooral in het geval van misbruik van minderjarie personen) nog wel veel te vaak dat mensen tegen deze natuurlijke barrière in gaan.

dinsdag 17 februari 2004 @ 09:40:58 #38
38942 kennydies
ken je me nog?
pi_17247758
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:44 schreef Arjan321 het volgende:
Zodra je toe bent aan seks ben je je zus al zo zat, dat je er niet eens meer aan haar wilt denken.. denk ik o_O
dat kan kloppen
Kan me ook niks voorstellen bij incest bah ..
En zo is het ...
  FOK!fossiel zondag 9 mei 2004 @ 22:26:39 #39
1455 Keroppi
kool kikker
pi_19005898
Jammer dat in een topic met zo'n interessant onderwerp zoveel onzin staat.

Uit studies (nee ik weet geen bron, dus ik weet ook niet hoe betrouwbaar ze zijn) is gebleken dat je op personen valt die een immuumsysteem hebben die erg van jouw verschilt. Dat zorgt natuurlijk voor een bijzonder heterozygoot nageslacht! Hoe dat waarnemen plaatsvindt weet men natuurlijk niet precies, feromonen zullen wel weer het toverwoord zijn.

Met je ouders en broers/zussen heb je een genetische overeenkomst van 50% (of was het met zussen/broers maar 25%, ik ben geen held in populatiegenetica ), dus die lijken kwa immuumsysteem misschien te veel op je...
Chick on a mission
pi_19007148
Ik zit net te denken hè. Als je nu niet gelooft in het Darwinisme, dus stel je bent creationist, dan staat je formeel gesproken niets in de weg om een flink potje aan incest te doen, toch? Maar als dat weer waar is dan zou je toch veel incest verwachten bij mensen die in God geloven, zeg gereformeerden? Of klopt mijn redenering niet...
I´m back.
  maandag 10 mei 2004 @ 11:15:21 #41
17928 averty
Retroactief ziener
pi_19013538
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:11 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit net te denken hè. Als je nu niet gelooft in het Darwinisme, dus stel je bent creationist, dan staat je formeel gesproken niets in de weg om een flink potje aan incest te doen, toch? Maar als dat weer waar is dan zou je toch veel incest verwachten bij mensen die in God geloven, zeg gereformeerden? Of klopt mijn redenering niet...
Die hebben meestal religieuze regels waarom ze geen incest mogen plegen. Het gebeurt wel, net als bij niet-religieuzen.
  maandag 10 mei 2004 @ 15:08:55 #42
68810 roofless
get wet...
pi_19019426
Nu ben ik dus net het oude SF-boek "de landing van het ruimteschip" aan het lezen, dat gaat over het verloren gaan van genetische informatie bij een te kleine groep mensen. Het idee is, dat als een kleine groep (zeg 2000) mensen een planeet koloniseren, de genetische spreiding zo klein is, dat de bevolking na een paar honderd jaar niet meer kan overleven.

Datzelfde zie je ook in kleine religieuze kringen waar veel in de kring wordt gehuwd (Jehova's bijv), daar treden bepaalde ziekten vaker op dat in andere kringen. Op een gegeven moment is iedereen daar familie van elkaar. Incest in de 2e graad (neefje/nichtje) is daar ook meer geaccepteerd (moet wel)

Het schijnt (maar dan gaan we de onzekere kant op) dat in de oertijd groepen nomaden al mensen uitwisselden, om niet met familie te trouwen. Toch een soort natuurlijk mechanisme?
pi_19025745
Het schijnt ook zo te zijn dat je de geur van je broers en zussen niet aantrekkelijk vind.

Het is een werkelijk mechanisme, het is immers bij dieren ook zo dat ze het niet met broers en zussen doen.
pi_19029366
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:37 schreef Uncle_Sam het volgende:
Vermoedelijk, want zo redeneert het Darwinisme, was er wel een directe affectie tussen familieleden, maar iedere keer als dit voorkwam is dit nadelig voor de soort.
Nee, niet vermoedelijk, maar voor het geval dát dit gebeurde is er een soort van mechanische ontwikkelt bij de Homo Sapiens.
  maandag 10 mei 2004 @ 21:03:49 #45
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_19029596
De kans op bepaalde ziekten wordt versterkt als men bij verwanten nageslacht verwekt. Bij culturen waar men veelvuldig neefjes of nichtjes trouwt is dat overduidelijk statistisch vast te stellen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_19035490
hmmm interesant topic... verwachte een zielig verhaal enzo... hulde aan de TS...

Maarum ik=man heb drie broers... ga het toch maar niet uitproberen
Vermoed idd dat het met feromonen te maken heeft (en bijbehorende "feromonen geheugen")

was er niet een of andere stam in afrika waar dusdanige inteelt/incest werdt toegepast dat er genetische afwijkingen optraden zoals het feit dat de meeste in dat dorp maar 2 tenen hadden per voet....
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_19068923
Incest is . Volgens een onderzoek blijkt 98 % van de mensen van ellende een sterker mens van te worden blabla...............................
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:24:56 #48
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19069339
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:15 schreef averty het volgende:

[..]

Die hebben meestal religieuze regels waarom ze geen incest mogen plegen. Het gebeurt wel, net als bij niet-religieuzen.
In het oude testament staan inderaad allerlei regels die met incest te maken hebben. Maar het lijkt me logischer dat het vroeger (eeuwen geleden) dit vaker gebeurde, omdat er veel meer in (kleine) groepsverbanden werd gewoond en familie nog een grote rol speelde.

Of afkeer van seks in familie-verband nou genetisch is bepaald, of opvoudkundig (hoe heet dat?) weet ik niet. Dan moet je misschien experimenten uitvoeren, waar je zus gescheiden opgroeit . Ik denk dat het dus meer is, dat je je familie inderdaad te vaak ziet en dus opvoedkundig is bepaald.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 12 mei 2004 @ 18:17:54 #49
17928 averty
Retroactief ziener
pi_19078086
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:24 schreef Flumina het volgende:

[..]

In het oude testament staan inderaad allerlei regels die met incest te maken hebben. Maar het lijkt me logischer dat het vroeger (eeuwen geleden) dit vaker gebeurde, omdat er veel meer in (kleine) groepsverbanden werd gewoond en familie nog een grote rol speelde.

Of afkeer van seks in familie-verband nou genetisch is bepaald, of opvoudkundig (hoe heet dat?) weet ik niet. Dan moet je misschien experimenten uitvoeren, waar je zus gescheiden opgroeit . Ik denk dat het dus meer is, dat je je familie inderdaad te vaak ziet en dus opvoedkundig is bepaald.
Zoals ik al eerder schreef, een geadopteerde zus en broer uit mijn kennissenkring hadden ook bepaald geen aantrekkingskracht op elkaar. Ze waren v.w.b. gedrag niet van een echte broer en zus te onderscheinden, terwijl ze toch van geheel verschillende ouders waren.

Is dus ook een interessant studieobject.
  woensdag 12 mei 2004 @ 21:56:45 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_19084598
Ik had vroeger buren die neef en nicht waren en toch samen kinderen hadden. Het oudste kind had een groeistoornis en was geestelijk gehandicapt en van de tweede weet ik niet of alles goed was, want dat was nog een erg klein kindje toen ik ging verhuizen.
O, ja ze waren dubbel neef en nicht de vaders waren broers en de moeders zussen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')