Ik heb de gave om maaltijden die ik in restaurants nuttig, bijna exact te kunnen kopieren
![]()
Zo ook een lunch van afgelopen week, die ik enkele dagen geleden mijn teerbeminde voorschotelde.
Zijn reactie was dermate hartverwarmend, dat ik jullie het recept niet wil onthouden;
Zakje gemengde babysla AH ( er zit volgens mij botersla, krulsla, rucola e.d. in )
potje olijven zwart ( ontpit )
anjovis
aardappelpartjes met rozemarijn ( ook keihard bij AH gekocht en doe je er koud!! in )
2 gekookte eitjes
ciabatta
olijfolie
witte balsamico
zout ( ik gebruik zeezout in mijn maler )
peper
potje italiaanse salade mix ( bij AH, salade afdeling, de croutons en pitjes , italiaanse mix )
Tonijnsteaks ( rauw en naar aantal eters )
Sla verdelen over bord
olijfjes in dunne ringetjes erover verdelen
zelfde met ei ( in partjes )
anjovis in je handen verkruimelen en er overheen
wat partjes aardappel eroverheen
het potje salade mix erover
dan olijfolie sprenkelen...piepklein scheutje balsamico en afmaken met peper en zout
DAN
Ciabatta in de lengte in dunne plakken snijden, insmeren met olijfolie, kruidenboter en knoflook pellen en er overheen wrijven.
In de oven ermee en lekker krokant bakken
Als de broodjes klaar zijn, maak je de salade af met de tonijnsteaks.
Leg de tonijnsteaks in een hete pan, en je ziet geleidelijk van onderen de boel garen. STOP als je een cm gaar ziet aan de onderkant.
Dan leg je de tonijnsteaks met de rauwe kant boven op de salade, en strooit er wat peper over
Ernaast leg je de repen brood et voila
Misschien maak ik er binnenkort nog wel een pic van als ik het weer maak..het ziet er uit als een plaatje