Laten we het ontopic houden en zoveel mogelijk recepten verzamelen
Pesto mayonaise:
doe 3 theelepels citroensap in een kopje, en voeg daar 1 eigeel aan toe. Klop dit goedje totdat het mayonaise gaat vormen. Voeg nu 8 eetlepels zonnebloem olie toe, peper en zout, en 3 eetlepels pesto..
Succes verzekerd!
Hier een tweede dressing, die je eigenlijk moet serveren bij een salade met nootjes:
3 eetl. olijfolie, 1 eetl. balsamico azijn, paprikapoeder ( snufje) peper en zout, evt. wat honing. Mengen en klaar!
Pasta al dente koken, met koud water naspoelen. Tomaatjes door de helft, ijsbergsla in stukje, tonijn ontgraten indien nodig, komkommer in 4-en en in plakjes, paprika in kleine stukje, feta in blokjes max 1 bij 1 bij 1 cm. Eventueel de dressing afmaken.
De lauwe/koude pasta met de rest mengen en eet smakelijk
En er kan nog meer groente in. Maar zo maken wij het meestal. De hoeveelheid pasta twijfel ik over, maar meestal is het ruim een halve zak. Dressing kun je ook zelf maken. Maar meestal maken we dit op een luie zaterdag/zondag en dan gaan we niet moeilijk doen...
1 x krop ijsbergsla
1 x doosje AH cherry tomaatjes
2 x bake AH Baselicum pesto
1 x kleine kipfilet
1 x kleine fles AH knoflookdressing
2 x ei (hard gekookt)
1 x peper uit de molen
1 x zakje fijn geraspte kaas
Kipfilet peper en zouten en ff een half uurtje in laten trekken
Maak de sla schoon en snij het fijn ,bak ondertussen de kipfilet
Sla de ijsbersla droog (ik doe het meestal in een theedoek)
Kook de eieren
Snij de cherrytomaatjes door het midden
Neem de helft van de sla en meng het met een bakje pesto en gooi de helft van de dressing er door.
Snij de kipfilet in reepjes en gooi de helft door de sla
Pel het ei en snij het in redelijk dunne plakjes
Meng nu het ei en de tomaatjes er door beetje peper er door
Doe precies het zelfde met de andere helft van de sla
Ik doe het altijd in 2 helften omdat ik niet zo een grootje schaal heb om het in 1 keer te doen anderws flikkert alles er over heen
Beetje geraspte kaas er over en klaar is Clara
Anyway, mijn tegenwoordige verslaving: Salade met warme geitenkaas.
Gemengde sla in een kom, partjes tomaat erbij, geroosterde pijnboompitjes, wat frambozen-azijn en olijfolie erover,
beetje peper en honing op het geitenkaasje doen en even in de oven of magnetron zodat ie zachter wordt, en dan over de sla.
Zo simpel en zoooo lekker.
1 stronk broccoli
2 sinaasappels
bakje creme fraiche
amandelschaafsel
(hoeveelheden in verhouding... hoeveel sinaasappels je nodgi hebt hangt er vanaf hoeveel broccoli je gebruikt hoe je het zelf graag ziet)
Snijd de broccoli in kleine stukjes. Kook de broccoli kort (hoooguit paar minuutjes) al dente. Spoel na koken met koud water.
Pers een halve sinaasappel, snijd de rest van de sinaasappels in stukjes.
Rooster het amandelschaafsel.
Meng de broccoli en de sinaasappelpartjes.
Meng het sinaasappelsap met de creme fraiche.
Giet de dressing over je salade, en als finishing touch het amandelschaafsel erover.
Volgens mij komt dit recept uit de Tip Culinair. Wij maken het thuis al jaren regelmatig klaar.
Ik weet niet precies hoe het moet, aangezien ik meestal niet kook
Ingredienten:
Ijsbergsla/Kropsla
Uien
Witte druiven
En wat andere dingen die je zelf lekker vindt, maar moet wel bij het zure passen
Doe in een kom wat azijn en gooi hier wat gepelde en gesneden uien in, laat dit een half uur staan
Doe de sla in een kom en gooi er azijn, de uien en witte druiven bij
Het lekkere hieraan is is dat het niet alleen zuur is, maar ook zoet door de druiven
Bij het maken van wat voor pasta dan ook gebruik ik nooit zout. Zorg altijd dat de belegging genoeg smaak heeft!quote:Op maandag 28 juni 2004 12:03 schreef Sorella het volgende:
Ook even een vraagje
Is het waar dat als je een macaroniesalade maakt je veel meer zout als normaal moet gebruiken zodat de rest van de spullen beter pakt qua smaak ??
Oeh, die gewéldige knoflook/tuinkruiden dressing..quote:Op maandag 16 februari 2004 12:13 schreef BdR het volgende:
ff een vraagje, weet iemand toevallig het recept voor die sla dressing die ze bij de eerste kamer (eetcafe in Groningen) serveren?
Hoe krijg je die druiven nou rood?quote:Op donderdag 12 februari 2004 17:15 schreef --Christiaan-- het volgende:
Zure Salade met Rode Druiven
Ik weet niet precies hoe het moet, aangezien ik meestal niet kook
Ingredienten:
Ijsbergsla/Kropsla
Uien
Witte druiven
En wat andere dingen die je zelf lekker vindt, maar moet wel bij het zure passen
oeh klinkt zaaaaalig!quote:Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef shmoopy het volgende:
Als variatie op het thema is deze salade ook heerlijk met gerookte kip ipv geitenkaas.quote:Op donderdag 12 februari 2004 10:17 schreef shmoopy het volgende:
Ehm TS begint lijk mij?
Anyway, mijn tegenwoordige verslaving: Salade met warme geitenkaas.
Gemengde sla in een kom, partjes tomaat erbij, geroosterde pijnboompitjes, wat frambozen-azijn en olijfolie erover,
beetje peper en honing op het geitenkaasje doen en even in de oven of magnetron zodat ie zachter wordt, en dan over de sla.
Zo simpel en zoooo lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |