Hoe het met een particulier zit weet ik niet, maar daar lijkt deze regel me niet gelden.
[Dit bericht is gewijzigd door Gump op 11-02-2004 14:06]
quote:Dat ligt aan de afspraken, maar in beginsel mag de verkoper niet met een ander onderhandelen zolang jij een optie hebt. (Dat is tenslotte de essentie van een optie)
Op woensdag 11 februari 2004 14:00 schreef Jonan het volgende:
Stel je neemt een optie op een huis en doet een reeel bod. Uit het ev. verschil is duidelijk uit te komen, mag er dan tussentijds de verkoper ook met iemand anders gaan onderhandelen of moet er gewacht worden of de eerste bieder en verkoper er eerst zelf uit kunnen komen?
Ik dacht altijd dat een optie een soort van exclusiviteit was om gedurende een week of twee de deal rond te maken, niet dus...
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:06 schreef _-rally-_ het volgende:[..]
Dat ligt aan de afspraken, maar in beginsel mag de verkoper niet met een ander onderhandelen zolang jij een optie hebt. (Dat is tenslotte de essentie van een optie)
de meeste makelaars respecteren dat, al geloof ik er geen donder van!
quote:Bij onderhandeling wel hoor. Ze mogen zoveel biedingen aanhoren als ze willen.
Op woensdag 11 februari 2004 14:14 schreef joosd het volgende:
bij een optie of onderhandeling mag officieel niet met andere gehandeld worden!de meeste makelaars respecteren dat, al geloof ik er geen donder van!
quote:Dan is het jouw woord tegen dat van hem. M.a.w. bewijs het maar. Dat gaat je niet lukken.
Op woensdag 11 februari 2004 14:42 schreef Jonan het volgende:
en als de verkoper Ja zegt op een bod, maar het voorlopig koopcontract is nog niet getekend?
Vaak zijn makelaars wel eerlijk en proberen ze eerst met de ene partij de onderhandelingen te voeren en dan pas met de andere.
Maar geduld is heel belangrijk... Ga zeker niet vragen hoe het er mee staat want dan belt de makelaar even later terug met een tegenbod..
quote:ik niet. Bij mij is zoiets als integriteit nog belangrijk.
Op woensdag 11 februari 2004 14:44 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Dan is het jouw woord tegen dat van hem. M.a.w. bewijs het maar. Dat gaat je niet lukken.
Netjes is het niet, maar als ikzelf hierdoor een paar 1000 euro kon verdienen deed ik het ook.
Wij hadden ook een huis op oog, bod gedaan, bod aanvaard. En in overleg met de financiele man, gevraagd of we de €15.000,- waarborgsom mochten laten zitten.
Worden daarna teruggebeld dat dat absoluut niet mogelijk is en dat we het maar voorbij moesten laten gaan omdat we het toch niet konden betalen, en dat we het huis maar moesten vergeten. (waarschijnlijk dus een tweede koper met een hoger bod)
Nou en toen het zware geschut naar buiten gebracht en ze op de letters gepakt...
Kloothommels die makelaars...9sommige)
Woon nu heerlijk
quote:Ach, voor 5000euro mag jij me een eikel vinden hoor
Op woensdag 11 februari 2004 17:03 schreef Jonan het volgende:[..]
ik niet. Bij mij is zoiets als integriteit nog belangrijk.
Als je voor een 'grijpstuiver' je hand niet omdraait om mensen te belazeren zegt dat erg veel over je... vind ik tenminste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop