Hier verder met deze geniale band.
Even voor de onwetenden:
1992 - Opiate
1993 - Undertow
1996 - Ænima
2001 - Salival
2001 - Lateralus
2004/2005??
Speculeer hier over TOOL ...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 11-02-2004 12:27]
quote:bron: www.toolband.com
TOOL WEBCAST
A webcast with all four members of the band has been planned for the beginning of March. Although the webcast will available on both sites, we've decided to let the members of the Tool Collective ask the questions this time around. So, for those of you who belong to the TA, start thinking about any questions you have for the band members as they are in the process of writing and arranging material for a new CD. I believe the way it will work is that the guys will pick certain questions (from the 'post a response' section on the TA news), read and answer them so that others can hear their responses. This way, it should be less chaotic and hopefully won't get too repetitious. The webcast will then be made available for people on both sites to listen to at their leisure. The webcast will also be extended for members of the Collective, but probably for only fifteen minutes or so. We will post more information about this event has March draws nearer, but for now just wanted people to start thinking about their questions. So, are there any questions?BMB
quote:Is dat een reden voor een nieuwe cd? En bijna is nog niet helemaal. En ken je ook alle onderliggende structuren? En de combinaties tekst-muziek? En heb je je al eens heel erg dronken in het donker laten meevoeren op Lateralus?
Op woensdag 11 februari 2004 18:57 schreef TwztId het volgende:
Hoop dat ze snel met een nieuw cd'tje komen, ken bijna alle liedjes al uit me hoofd
quote:Volgens Toolband.com zijn ze al een paar maanden bezig met nieuwe nummers dat er zoveel tijd tiussen de vorige 2 zat had meer te maken met rechtzaken. Toen ze eenmaal begonnen waren duurde het ook niet al te lang
Op woensdag 11 februari 2004 18:57 schreef TwztId het volgende:
Hoop dat ze snel met een nieuw cd'tje komen, ken bijna alle liedjes al uit me hoofd
quote:Daar zouden ze mij in ieder geval wel heel erg blij mee maken!
Op woensdag 11 februari 2004 19:07 schreef -Beestje- het volgende:[..]
Volgens Toolband.com zijn ze al een paar maanden bezig met nieuwe nummers dat er zoveel tijd tiussen de vorige 2 zat had meer te maken met rechtzaken. Toen ze eenmaal begonnen waren duurde het ook niet al te lang
Mischien tegen het eind van het jaar, begin volgend jaar?
quote:Zou jij geen nieuwe album van je favo band willen zien verschijnen dan, Iets nieuws is toch altijd leuk ?, een nieuw album betekent dat ik een tijdje niet meer naar de oude liedjes zal luisteren en die oude worden zolang ik ze niet beluister alleen maar weer aantrekkelijker. maarja zal wel aan mij liggen iedereen beleeft ze muziek anders toch ?
Op woensdag 11 februari 2004 19:05 schreef MuadDib het volgende:[..]
Is dat een reden voor een nieuwe cd? En bijna is nog niet helemaal. En ken je ook alle onderliggende structuren? En de combinaties tekst-muziek? En heb je je al eens heel erg dronken in het donker laten meevoeren op Lateralus?
Kzit niet zo in die muziek dat ik achterliggende betekenissen ga lopen zoeken en de lyrics van boven naar beneden analyseren..
En ik drink niet, dus nee
Now Playing: Tool - Hooker with a penis
En trouwens hoe vaker ik de nummers luister hoe beter ze worden eigenlijk.
Ben dan ook erg benieuwd naar het nieuwe album, en om ze live te mogen aanschouwen tzt lijkt me echt een geweldige ervaring, aangezien ik thuis soms al aardig ver weg ben met Tool en enkele jointjes.
quote:Tuurlijk wil ik graag een nieuw album! Maar niet omdat ik alle nummers zou kennen. Ik vind namelijk dat er in goede muziek altijd wel wat blijft te ontdekken, hoe vaak je het ook draait.
Op woensdag 11 februari 2004 20:50 schreef TwztId het volgende:
Zou jij geen nieuwe album van je favo band willen zien verschijnen dan, Iets nieuws is toch altijd leuk ?, een nieuw album betekent dat ik een tijdje niet meer naar de oude liedjes zal luisteren en die oude worden zolang ik ze niet beluister alleen maar weer aantrekkelijker. maarja zal wel aan mij liggen iedereen beleeft ze muziek anders toch ?Kzit niet zo in die muziek dat ik achterliggende betekenissen ga lopen zoeken en de lyrics van boven naar beneden analyseren..
En ik drink niet, dus nee
quote:Eens!
Op woensdag 11 februari 2004 19:05 schreef MuadDib het volgende:[..]
Is dat een reden voor een nieuwe cd? En bijna is nog niet helemaal. En ken je ook alle onderliggende structuren? En de combinaties tekst-muziek? En heb je je al eens heel erg dronken in het donker laten meevoeren op Lateralus?
Probeerde laatst aan iemand uit te leggen wát ik nou precies zo geweldig aan Tool vind, en plotseling, zonder dat ik het zelf doorhad, had ik het door : er blijft altijd wat nieuws in te ontdekken! Het maakt niet uit hoe vaak ik het draai, ik hoor ALTIJD weer nieuwe dingen, geluidjes, patronen, beelden...het blijft gewoon boeien, en dat is het allerbelangrijkste aan muziek. imho
Cool, maar wel 4 maanden te laatquote:Op woensdag 31 maart 2004 19:09 schreef Kos het volgende:
Ik heb vandaag de Kerstkaart die Danny Carey vorig jaar verstuurd heeft gehad. Ik zal hem ooit wel eens inscannen. HIj is goed
Hoe cool is dat? een kerstkaart van Danny!
quote:- guys are working on the new album, and demos are finished
- source tells me that the new album sounds like lateralus/undertow crossover
- hopefully, it will come out this year
- still no news about the DVd, but i think it will come out along with the new album
- interviews with Maynard are allover, so the best source to find them all is www.thirteenstep.net forum
- he mentions the new album in some parts, but mostly he talks about wine...
- it's official now that TOOL will contribute a song to Quake
- 2'nd string tribute to tool cd is out for some time now
- The recording process for the new TOOL album will begin this july, when the circle stuff ends
De meeste nummers (vooral van Lateralus, het oudere werk is wat meer rechttoe rechtaan) zijn al moeilijk of onmogelijk uit te leggen, laat staan de clipsquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:59 schreef IceHeat het volgende:
Zoals ik al in een gesloten topic vroeg:
Wat maken jullie van de Tool videoclips? Kan iemand ze ff uitleggen?
Enlighten us.quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:23 schreef Doezel het volgende:
hebben jullie al het duet op internet gevonden van Maynard en Tori Amos Samen?
uhm... overnet... maynard... tori... ?quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:21 schreef TwztId het volgende:
[..]
Enlighten us.
Ze hebben dezelfde zanger, dat is alles. Ze zijn nog wel op vagere manieren aan mekaar gelinkt, maar het zijn gewoon 2 naast mekaar bestaande groepen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:04 schreef Joralf het volgende:
Maar hoe zit het dan precies met A Perfect Circle??? Die zijn toch ontstaan uit Tool?? Ik heb namelijk een jaartje terug een cd gekocht van A Perfect Circle en er stond op het stickertje bij dat het voorheen Tool was ofzow... en nu lees ik dat Tool gewoon nog bestaat
Ze hebben samen Muhammed my friend (een liedje van Tori da top boys voor Pele staat) live gezongen. Het is een erg mooie samenwerking, maar helaas wordt er door het publiek teveel overheen geschreeuwd.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:21 schreef TwztId het volgende:
[..]
Enlighten us.
Eigenlijk de band van Billy Howerdel. Ze hadden al tredelijk wat nummers af toen Billy Maynard vroeg om mee te doen. En maynard had idd tijd en zin en kende Billy al omdat hij voor Tool gewerkt heeft als gitaar technicus.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:34 schreef sir_Tachyon het volgende:
Was een project van Maynard toen ze problemen hadden met de platenmaatschappij. Dus had Maynard wat tijd over en had ie gewoon zin in. Het zijn 2 superCD's en ik ben al 2 keer naar APC-concert geweest. Echt geweldig.
Kwam er op neer dat de muziek eigenlijk nergens op leekquote:Op vrijdag 28 mei 2004 16:36 schreef 3speed het volgende:
Tapeworm is weer wat anders, maar dat gaat niet door jammer genoeg. Bevestigd door Trent zelf.
Ik heb de videoband van Tori Amos (Live from NY) (Benefiet concert voor RAINN (Rape, Abuse and Incest National Network)) waar ze dit nummer spelen (Muhammed my friend)quote:Op donderdag 27 mei 2004 17:23 schreef Doezel het volgende:
ik vind de zinsconstructies van Tool helemaal 't einde!
en dan zinnen zoals: let the rabbits wear glasses! (lekker simplistisch en toch weer niet van reverend Maynard)
hebben jullie al het duet op internet gevonden van Maynard en Tori Amos Samen?
Ik ben bij meerdere Tool concerten geweest, en geloof mij, je hebt geen alcohol of wat dan ook nodig, de band brengt je in extase... gewoon relaxen, paar biertjes, and let Tool do their thingquote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:45 schreef LintuxCx het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag .... Een Tool-concert, "moet" je daar enigszins onder invloed (en dan geen alcohol) heen gaan om er extra van te genieten of krijg je er juist enorm veel spijt van als je er niet nuchter heen bent geweest?
Okay, dat is het antwoord waar ik op hoopte.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:38 schreef ChOas het volgende:
Ik ben bij meerdere Tool concerten geweest, en geloof mij, je hebt geen alcohol of wat dan ook nodig, de band brengt je in extase... gewoon relaxen, paar biertjes, and let Tool do their thing
Hmm nieuwe maan betekent hetquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:51 schreef CvB het volgende:
Heeft iemand de update op de TOOL site gezien van 19 mei? is erg vaag, staat alleen dit:
19 4 52
in gele letters...ikke niet snap doen!
quote:Op zondag 30 mei 2004 22:37 schreef Risp het volgende:
[..]
Hmm nieuwe maan betekent het
In mei dag 19 om 4 uur en 52 minuten is er een nieuwe maan![]()
Helaas dus niets met de nieuwe cd te maken
Bron: http://www.moonalert.com/moondates.htm
mischien hebben ze de studio op dat moment ritueel ingeweid om aan het opnemen van het nieuwe album te beginnenquote:Op maandag 31 mei 2004 12:36 schreef CvB het volgende:
[..]idd! goed gevonden!
Maar idd jammer dat t niets met de nieuwe CD van doen heeft...
De laatste tijd luister ik weer heel veel naar de tweede CD en dan vooral stinkfist. De teksten zijn gewoon zo ontzettend goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |