abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:31:28 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_17288194
Ja, zeker. Heeft te maken met cijferen. 10 enen is een 10, tien tienen een 100, tien honderden een 1000..etc...etc. Daarom moet je ook rechts beginnen. Begrijp je meteen waarom de regel : "Wat niet kan, leen je bij de buurman" betekent. Dan krijg je er 10 bij..Snappie??

d hte (duizend,honderden,tienen, enen)
3.678
2.567+
--------
6.245

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_17288382
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:31 schreef manny het volgende:
Ja, zeker. Heeft te maken met cijferen. 10 enen is een 10, tien tienen een 100, tien honderden een 1000..etc...etc. Daarom moet je ook rechts beginnen. Begrijp je meteen waarom de regel : "Wat niet kan, leen je bij de buurman" betekent. Dan krijg je er 10 bij..Snappie??

3.678
2.567+
--------
6.245

Mwah, ik heb N&T op Havo toch gedaan met een 8 voor wiskunde ne nu op de Hogeschool krijg ik Logische Wiskunde (Logica) allebei totaal andere wiskunde soorten die ik allebei beheers, maar ik snap wat jij zegt toch echt niet hoor...
pi_17288576
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 20:01 schreef ennuik het volgende:

[..]

Jep. Om een vrouw geloof ik... Is een poosje geleden in RTL Boulevard geweest.

volgens mij zoe ik de broer willen zijn die met adidas sjit... hehe
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:04:20 #54
80382 manny
30 is best veel
pi_17289007
ooit van een telraam gehoord?

Of vergelijk het hiermee.........

9 losse kralen 0 0 0 0 0 0 0 0 0 komt er 1 bij dan heb je er 10 ! Maak ze aan elkaar vast 0000000000 en je hebt "een" tien. Tien van dit soort staafjes (van 10 kralen) worden het vierkant van 10, dat is 100 kralen. Heb je 10 vierkanten van 10 dan heb je duizend (de kubus van 10) Met dat in je achterhoofd......snappie hem dan ?

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_17289404
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:53 schreef Copycat het volgende:
Tatort... Dacht vroeger altijd dat dat de naam was van een van de krimi-polizisten.
Duurde nogal wat jaartjes voordat ik door had dat het Duits is voor plaats der misdrijf.
OK ok, ik geef 't ook toe. Ik moest voor m'n studie een Krimi lezen, en heb het toen ook pas doorgehad.. dan kom je erachter dat je dat 19 jaar verkeerd hebt gedacht .

Ik kan me ook herinneren, op de fiets te zitten als klein jochie en toen te beredeneren dat slot+sleutel andersom ging, denkende dat een fiets MET sleutel klaarstaat om geopend te worden door de sleutel eruit te halen . Daar kwam ik m'n volgende fietstochtje op terug.

Don't think you are, know you are.
  woensdag 18 februari 2004 @ 17:27:51 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17289510
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:24 schreef GHansVI het volgende:

[..]

OK ok, ik geef 't ook toe. Ik moest voor m'n studie een Krimi lezen, en heb het toen ook pas doorgehad.. dan heb je dat 19 jaar verkeerd gedacht .

Nog eentje toen ik klein was, had ik het principe van een slot omgedraaid... ik durfde toen m'n fiets niet af te sluiten, dus zette hem altijd netjes in de schuur .

Ben blij dat er meerdere zijn die Tatort pas jaren later begrepen!
Maar jij dacht dus: eens op slot, altijd op slot?

Heb ook heel lang gedacht dat er echt een klein mannetje in de radio zat en (die vind ik zelf nog steeds wel schattig) dat Jezus letterlijk altijd bij je was.
Ging het zevenjarige Copykittentje schommelen en na een paar minuten de lege schommel aanduwen. Daar zat Jezus immers op... en die vond schommelen vast en zeker ook heel erg leuk...

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_17290214
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben blij dat er meerdere zijn die Tatort pas jaren later begrepen!
Maar jij dacht dus: eens op slot, altijd op slot?

Zie aanpassing . Hoewel dat ook een leuke redenatie zou zijn .
Don't think you are, know you are.
  Redactie Frontpage woensdag 18 februari 2004 @ 18:05:21 #58
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_17290488
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 16:31 schreef manny het volgende:

3.678
2.567+
--------
6.245

Wat een kutuitleg
Het kan veel simpeler: het laatste rijtje is voor enen. Dus 5+5 is 10, kan niet want je mag nergens 2 cijfers neer zetten behalve bij het meeste rechtse rijtje. Het meest rechtse cijfer (is een enkel getal) schrijf je op, die 1 onthoud je en tel je op bij het volgende rijtje. Daar pas je het zelfde principe toe.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_17297647
over dat zwembad:
ik ben zelfs bang in een zwembad.
ze kunnen door die roosters ja!
en die donkere lijnen, dan verbeeld je je steeds dat daar iets zwemt ...
"I love quotations because it is a joy to find thoughts one might have, beautifully expressed with much authority by someone recognized wiser than oneself. "
pi_17304248
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 22:08 schreef safarikanarie het volgende:
over dat zwembad:
ik ben zelfs bang in een zwembad.
ze kunnen door die roosters ja!
en die donkere lijnen, dan verbeeld je je steeds dat daar iets zwemt ...

Awww. Wil je een knuffel? *KNUFFEL*

Ik ben ook stiekem nog steeds bang hoor.
(laat dat voor iedereen die dit leest een les zijn: NOOIT iets aan je 8-jarige kinderen laten zien als er voor 16 en ouder op staat)

pi_17310164
Ik dacht vroeger altijd dat iemand een lichtknopje boven zijn bed had om de straatlantaarns aan te doen. En als hij ja was een man dan wakker werd dan drukte hij op het lichtknopje en dan gingen de lichten uit
Ik heb me ook een tijdje afgevraagd hoe het nou moest als hij uit logeren ging of ziek was en dus laat wakker werd 's ochtends

In de andere topics las ik over de "hands" Ik dacht ook altijd dat je dat als "hens" schreef. En dan bij de uitdrukking "Alle hens aan dek!!!" zag ik een brandend schip voor me Ik dacht waarom roepen ze iedereen aan dek als het hele schip in de hens staat. Ze kunnen beter proberen te vluchten ofzo

donderdag 19 februari 2004 @ 13:07:05 #62
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_17311058
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 12:29 schreef LadyS het volgende:
In de andere topics las ik over de "hands" Ik dacht ook altijd dat je dat als "hens" schreef. En dan bij de uitdrukking "Alle hens aan dek!!!" zag ik een brandend schip voor me Ik dacht waarom roepen ze iedereen aan dek als het hele schip in de hens staat. Ze kunnen beter proberen te vluchten ofzo
Grappig, je hebt het dus altijd goed gedacht, en n.a.v. 1 berichtje denk je nu fout te zitten!?!

De dikke Van Dale geeft dit:

hens (mv.), 1 in de verb. (scheepst.) alle hens (<Eng. all hands (lett. alle handen)), alle manschappen: (in 't bijz.) alle hens aan dek, iedereen op dek, (fig.) er is gevaar, iedereen moet paraat zijn; 2 brand: in de hens vliegen; iets in de hens steken, zetten; een hensje maken, een vuurtje stoke; een lekker hensje.

pfff, wat een pleuriswerk om dat kleine tekstje na te schrijven...

Hands blijft dus gewoon engels, wel toe te passen als iemand bij het voetballen de bal met de hand aanraakt, maar niet in deze context.

hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  donderdag 19 februari 2004 @ 13:09:36 #63
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_17311109
Und on-topic:

Ik heb als klein menneke echt jarenlang gedacht dat er twee soorten kerken waren: De katholieke kerk en de politieke kerk.

hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2004 @ 13:15:02 #64
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17311222
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:53 schreef Copycat het volgende:
Tatort... Dacht vroeger altijd dat dat de naam was van een van de krimi-polizisten.
Duurde nogal wat jaartjes voordat ik door had dat het Duits is voor plaats der misdrijf.
Oeps, dat heb ik ook altijd gedacht totdat ik jouw berichtje las
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 19 februari 2004 @ 13:15:45 #65
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_17311237
quote:
Ging het zevenjarige Copykittentje schommelen en na een paar minuten de lege schommel aanduwen. Daar zat Jezus immers op... en die vond schommelen vast en zeker ook heel erg leuk...
Dat méén je niet!
Wat schattig...
pi_17311477
'Fout gedacht' op het gebied van muziek.... Misheard Lyrics... errug geestig! Zo dacht ik altijd dat Eddie Vedder van Pearl Jam in hun (briljante) nummer 'Black' zong:

'her legs spread out before me as her body once did...'

i.p.v.

'were laid spread out before me as her body once did'

donderdag 19 februari 2004 @ 13:27:10 #67
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_17311523
Ik weet niet waarom, maar heb altijd gedacht dat bruiloft met een 'h' werd geschreven: bruilHoft. In de vierde klas leidde dat tussen een meningsverschil tussen mij enerzijds en de rest van de klas (unclusief docent) anderzijds. De van Dale werd er bijgepakt en ik moest mijn ongelijk erkennen. Best genant. Ik vraag me af of er nog meer van dat soort woorden zijn...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_17311583
Bij mijn oma vroeger thuis:

...dat je "...j...e...z...u...s... (brengt vrede)"

uitspreekt als "jeezus..." en niet als "je zus..." ... brengt vrede, want die laatste bracht vooral oorlog

(al zeg ik het zelf )

pi_17312250
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:29 schreef jack4ya het volgende:
uitspreekt als "jeezus..." en niet als "je zus..." ... brengt vrede, want die laatste bracht vooral oorlog
hadden wij toen ook een zinnetje voor

depenisvanjezus

- de pen is van je zus
- de pen is van jezus
- de penis van je zus
- de penis van jezus

wat een lol hadden we daar mee zeg

Nee.
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:01:17 #70
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_17312512
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:24 schreef twentemeisje het volgende:
'Fout gedacht' op het gebied van muziek.... Misheard Lyrics... errug geestig! Zo dacht ik altijd dat Eddie Vedder van Pearl Jam in hun (briljante) nummer 'Black' zong:

'her legs spread out before me as her body once did...'

i.p.v.

'were laid spread out before me as her body once did'

Bedankt voor die site. Het is goed om te weten dat mijn hersenspinsels niet zo héél vreemd waren.

Ik heb er zelf pas nog een ontdekt.
Seal: Kiss from a rose.
To me you're like a growin' addiction that I can't deny.
Won't you tell me, is that half a baby...

Dit moet natuurlijk zijn:
To me you're like a growin' addiction that I can't deny.
Won't you tell me, is that healthy baby

"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:04:49 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17312603
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat méén je niet!
Wat schattig...

Ja, ik was heel vroom, toentertijd.
Mensen moeten vast en zeker gedacht hebben dat ik stapelgek was, een lege schommel duwen.
Maar mijn plaatsje in de hemel is verzekerd!
pi_17312613
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:07 schreef Mxyzptlk het volgende:

[..]

Grappig, je hebt het dus altijd goed gedacht, en n.a.v. 1 berichtje denk je nu fout te zitten!?!

De dikke Van Dale geeft dit:

hens (mv.), 1 in de verb. (scheepst.) alle hens (<Eng. all hands (lett. alle handen)), alle manschappen: (in 't bijz.) alle hens aan dek, iedereen op dek, (fig.) er is gevaar, iedereen moet paraat zijn; 2 brand: in de hens vliegen; iets in de hens steken, zetten; een hensje maken, een vuurtje stoke; een lekker hensje.

pfff, wat een pleuriswerk om dat kleine tekstje na te schrijven...

Hands blijft dus gewoon engels, wel toe te passen als iemand bij het voetballen de bal met de hand aanraakt, maar niet in deze context.

oeps..
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:36:44 #73
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_17313443
quote:

[..]

Of zat in eerste instantie je zus in plaats van Jezus op die lage schommel en duwde je zo hard dat ze na drie keer zwaaien twee weilanden verderop lag, waarna ze, nadat ze bij haar positieven kwam de woorden: "Jezus, Copykitten!" tot je riep. Wat jij dan weer associeerde met de aanwezigheid van de Zoon-van-grrrrrristus?
Ofzoiets?

Zelf heb ik heel lang gedacht dat de Melkweg écht een straatnaam was...

Tegenwoordig typ ik alle verdachte woorden die eindigen op -weg eerst maar eens in op de routeplanner....

O ja, ik heb ook nog een hele tijd gedacht dat er ergens achter elk treinstation een soort keerpunt was voor treinen. Hoe konden ze immers eerst de ene kant op rijden en later de andere kant?
Pas toen iemand me uitlegde dat treinen 'tweezijdig' zijn, snapte ik dat de werkelijkheid veel makkelijker was....

Dat ik nooit gedacht heb dat de Melkweg een éénrichtingsstraat is, snap ik nu zelf niet meer...

[Dit bericht is gewijzigd door Hihat op 19-02-2004 14:42]

Een pauw is een kip die in bloei staat
  donderdag 19 februari 2004 @ 14:54:16 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17313913
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:36 schreef Hihat het volgende:

[..]

Of zat in eerste instantie je zus in plaats van Jezus op die lage schommel en duwde je zo hard dat ze na drie keer zwaaien twee weilanden verderop lag, waarna ze, nadat ze bij haar positieven kwam de woorden: "Jezus, Copykitten!" tot je riep. Wat jij dan weer associeerde met de aanwezigheid van de Zoon-van-grrrrrristus?
Ofzoiets?

Nee, echt precies zoals ik het opschreef, ongelovige Hihat. Jezus is altijd bij je, dus ook tijdens het schommelen. en nu ga ik mail lezen
pi_17314228
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:36 schreef Hihat het volgende:
O ja, ik heb ook nog een hele tijd gedacht dat er ergens achter elk treinstation een soort keerpunt was voor treinen. Hoe konden ze immers eerst de ene kant op rijden en later de andere kant?
Pas toen iemand me uitlegde dat treinen 'tweezijdig' zijn, snapte ik dat de werkelijkheid veel makkelijker was....
Een klein jongetje in de trein zat zijn moeder een tijdje geleden uit te leggen dat rondjes om de kerk er zij om de treinen de andere kant op te laten rijden. Hij keek heel erg verbaasd toen alle volwassenen om hem heen begonnen te lachen..
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')