abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2004 @ 09:47:17 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_17080500
Het vervolg van: http://forum.fok.nl/showtopic.php/479119

Babietjes:

1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
**26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 4% gewijzigd door Lois op 25-02-2004 12:26:30 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_17080539
Mous, ik vind het toch schattig van oma...nu hebben oma's op mij altijd een streepje voor!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 11 februari 2004 @ 10:05:26 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17080821
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 09:49 schreef Catootje het volgende:
Mous, ik vind het toch schattig van oma...nu hebben oma's op mij altijd een streepje voor!
Toot, vind jij 't nou ook zo'n onwerkelijk idee dat over een paar weken onze babies hier ook bij staan?

Ik kan dat echt gewoon nog niet helemaal bevatten dat 't gewoon echt zo is.. en dat er echt een kindje groeit. Zo stom. Ik heb nog steeds af en toe 't idee dat 't gewoon allemaal maar weer een stomme droom is ofzo..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 februari 2004 @ 10:11:05 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17080932
Dat gevoel heb ik gek genoeg ook nog steeds. Ik weet nu wel dat er echt een baby in mijn buik past, maar toch... eerst zien dan geloven
pi_17081217
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 10:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

Toot, vind jij 't nou ook zo'n onwerkelijk idee dat over een paar weken onze babies hier ook bij staan?

Ik kan dat echt gewoon nog niet helemaal bevatten dat 't gewoon echt zo is.. en dat er echt een kindje groeit. Zo stom. Ik heb nog steeds af en toe 't idee dat 't gewoon allemaal maar weer een stomme droom is ofzo..

Ik mag uit ervaring zeggen dat die gedachten er helemaal bij horen!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17084224
Ja, ik hoor dat van meer mensen: een vriendin zei altijd dat als het allemaal gas was, ze dat ook had geloofd ...

Ik heb het ook, ik had wel verwacht dat mensen-met-al-een-kind dat minder zouden hebben...maar aan Tan te merken is dat niet zo.. Gek hoor, alhoewel ik wel al heel snel gewend ben aan anderen die een kindje hebben: natuuuurlijk is er een Joshua en een Liam en...en...maar geen Gertje, die bestaat niet! Net als bevallen, ik kan me niet voorstellen dat ik dat echt ga doen

DANYEL EN THIJS
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:59:38 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_17084817
Ow Cattootje en ET, wederom zo herkenbaar! En jjoh, ik heb nou al 2,5 week mijn Liam en nnog steeds dringt het niet helemaal door...
Ik kan namelijk niet geloven dat ie uit mijn buik is gekomen...dat past noooooooit!!!
Het blijft onwerkelijk, ineens ben je mama. Ik geloof dat Moussy het ooit eens schreef ook over moedergevoelens, dat is iets wat groeit. ten minste, bij mij wel. Het was er echt niet meteen. Maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn denk ik.
Ik vind het iig iets waar je je niet op kan voorbereiden.
Maar fijn is het wel!!!
Nog ff meiden, dan kunnen jullie hier meepraten!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 februari 2004 @ 13:03:12 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17084923
Ik kan me ook herinneren dat ik een paar dagen voor de bevalling in dat kamertje stond en me niet kon voorstellen dat daar binnenkort een echt babytje in de wieg zou liggen

De baby in je buik en de baby in je armen zijn twee heel verschillende kindjes!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17086356
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:59 schreef Belana het volgende:
Ow Cattootje en ET, wederom zo herkenbaar! En jjoh, ik heb nou al 2,5 week mijn Liam en nnog steeds dringt het niet helemaal door...
Ik kan namelijk niet geloven dat ie uit mijn buik is gekomen...dat past noooooooit!!!
Haha, ff snel (men roept mij): dat denk ik ook steeds! Dat kan nooit dezelfde zijn geweest als in mijn buik, veel te groot (en dat klopte dan ook wel een beetje he ...) Maar ik wil 'm toch wel houwen hoor, 't is zo'n schatje
Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
pi_17089254
Ja dan zal ik er ook maar even op reageren. Het is echt een wondertje hoor dat je opeens een levend wezentje op je buik hebt liggen en daaronder een blubber buik En ja nu past hij er niet meer in omdat ie zo supppppperrrr snel groeit. Maar ik had dat gevoel ook hoor, je voelt iets van binnen, het beweegt. Het is gewoon te gek.

Bij mij groeit dit ook dat moeder gevoel. Ik weet nog dat hij net geboren was, hij was ongeveer een ander half uur oud, toen hebben we hem in zijn wieg gelegt om zelf even bij te komen. Achteraf denk ik dat arme kind, zo ziet ie niets en zo ligt ie in een grote ruimte waar hij zelf ook niet weet wat ie ermee moet. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik mezelf ook niet gelijk moeder voelde. Dat kwam allemaal geleidelijk aan.

Meiden je gaat het pas geloven als ie er uit komt, dat verzeker ik je

Zo even de txt aangepast, zaten nogal wat taalfouten in

[Dit bericht is gewijzigd door Lewis.de.boxer op 11-02-2004 15:21]

pi_17090200
Weet iemand hoe dat topic ook alweer heet waar je je bevallings verhaal in kwijt kunt ?
pi_17090681
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:49 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Weet iemand hoe dat topic ook alweer heet waar je je bevallings verhaal in kwijt kunt ?
Bevallingsverhalen.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_17093801
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:06 schreef easy-going het volgende:

[..]

Bevallingsverhalen.

Ik zat te zoeken onder bevallings verhalen. En hij vondt echt niets. Erg gevoelig zoek systeem zullen we maar zeggen. Bedankt Easy Going
pi_17095982
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Al ga ik niet zo ver als mijn moeder, die voor 'Mike', met een blauw kaartje, een kaartje 'Gefeliciteerd met je dochter' had gekocht
Hoe goed is haar Engels? Misschien las ze het als 'Mieke'?

Ik ben nu 20 weken zwanger, heb amper een buik, en niemand kan zich echt voorstellen dat er een baby in zit ('Waar laat je die dan?'). Lijkt me geen wonder dat ik er ook moeite mee heb. Gelukkig geeft-ie af en toe een schopje

Hoe zit het trouwens met de voorspellende gaven van as overgrootmoeders? Mijn oma heeft mijn moeder al gefeliciteerd met haar kleindochter Lijkt me leuk als het toch een jongetje is

† In Memoriam † donderdag 12 februari 2004 @ 10:16:03 #15
43556 miss_dynastie
pi_17111216
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:17 schreef poemojn het volgende:

[..]

Hoe goed is haar Engels? Misschien las ze het als 'Mieke'?

Dat klopt, zo las ze het ook... maar als je man en je dochter je verzekeren dat het een jongetje is, zou ik toch maar wat minder eigenwijs doen
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:01:47 #16
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17113500
Zo pas na de bevalling zag ik mijn zwangerschap en Thomas als twee totaal verschillende dingen. Voor mijn gevoel had dat niets met elkaar te maken. Want inderdaad: Dat mannetje kon toch nooit in mijn buik hebben gezeten .
Ik voelde me wel gelijk helemaal moeder, en dat gevoel was heel overweldigend! Maar ik kan nog steeds naar Thomas kijken en denken: tjeee, jij bent echt MIJN zoontje! Het blijft wonderlijk!

Maandag heb ik met Thomas geknutseld. Ik had vingerverf gekocht en ik heb voetafdrukjes gemaakt. Het zag er heel leuk uit, zijn voetjes waren helemaal blauw! Maar de verf ging er heel makkelijk terug af.

Nog een vraagje want ik weet niet hoe ik het terug moet zoeken. Een tijd geleden zijn er door jullie wat tips gegeven voor sites met recepten voor babyhapjes. Welke waren dit ook al weer.
Ik ben zo dom geweest om die niet te noteren. Ik dacht dat duurt hier nog een tijdje, maar het gaat er straks toch aankomen en ik vind het wel leuk om me er alvast in te verdiepen.

pi_17113881
Lies, ik ben druk allerlei groente en fruitprakjes aan 't invriezen, dus heb onlangs nog die sites geraadpleegd en gebookmarked. hier zijn er een paar die ik zeker informatief vind:

http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html (van bastardhost)
http://www.keukenkikker.nl/
http://babyhapjes.jaspertom.nl/ (van coolbabe)

oja en wat die baby-uit-buik gevoelens betreft: ik was dolblij dat er toch echt een (gezond) kindje uit m'n buik kwam. vond het achteraf wel een beetje gek -maar vooral geweldig- dat dat dus al die tijd Piet was geweest, maar ik herkende wel heel sterk zijn bewegingen zoals ik ze ook in de buik gevoeld had, dus ik wist wel meteen dat 't klopte. en die moedergevoelens had ik wel onmiddellijk, eigenlijk.

pi_17114020
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:18 schreef bixister het volgende:
ik herkende wel heel sterk zijn bewegingen zoals ik ze ook in de buik gevoeld had, dus ik wist wel meteen dat 't klopte. en die moedergevoelens had ik wel onmiddellijk, eigenlijk.
Ja dit had ik zelf ook inderdaad. Gek he, maar de bewegingen die hij maakt met zijn armpjes en beentjes heb ik ook zo gevoeld in mijn buik.
  donderdag 12 februari 2004 @ 13:53:44 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_17116221
Zit er net met Kbot over te praten en natuurlijk zijn die moedergevoelens er, want ze moeten natuurlijk niet aan Liam komen en minstens 1 keer per nacht sta ik naast zijn wieg even te kijken of alles nog wel goed gaat. Ik ben alleen een persoon die niet zo "in touch" is met haar gevoelens, duurt altijd ff voor ik weet wat ik voel.
Wat dat aan gaat merk ik ook dat al die hormonen heel snel je lijf uit zijn, want in de zwangerschap ben ik miss emotioneel geweest en ik ben wat dat aangaat mijn ouwe zelf weer hoor. Vind dat eigenlijk wel jammer.

Ik ga ook die sites van die hapjes even bookmarken voor later, lijkt me erg handig!

Wat klinkt dat leuk Lies, die voetjes verfen! Ga ik ook onthouden!

stormy waters...
sailin'
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:47:18 #20
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17123687
Dank je Bixister, ik heb ze nu gelijk genoteerd!

Ik was gedurende de zwangerschap helemaal niet meer emotioneler maar juist nu sinds ik moeder ben geworden!
Ik krijg tranen in mijn ogen bij bevallingsverhalen en als ik kinderleed lees of hoor dan vloeien die tranen heeeeel gemakkelijk.

pi_17123832
Ik heb dat dus ook. Tijdens de zwangerschap had ik lang zoveel last niet van de hormonen maar juist na die tijd.

En ja kom niet aan mijn ventje want dan kom je aan mij. Ik had heel denbeeldige ideeen in het begin dat mensen kwaad wilden met Joshua. Nou ik vloog ze dus ook echt aan (in mijn gedachten dan).

Ik was het ook van plan om voetjes en handjes te gaan afdrukken. Ik heb zo'n speciaal schilderijtje gezien met alles wat je nodig hebt. Dus ga dat toch maar snel aanschaffen, is toch wel leuk voor later als herinnering. Zo heb ik ook al foto's op een rijtje en bevallings verhaal. En alle kaarten. Ik ben ook echt van plan om zo een pakketje te maken en in een doos te stoppen. Lijkt me wel leuk als je later nog eens snuffelt in je kasten om daar doorheen te lopen. Ze zijn toch al zo kort baby.

pi_17141487
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:47 schreef -Lies- het volgende:

Ik was gedurende de zwangerschap helemaal niet meer emotioneler maar juist nu sinds ik moeder ben geworden!
Ik krijg tranen in mijn ogen bij bevallingsverhalen en als ik kinderleed lees of hoor dan vloeien die tranen heeeeel gemakkelijk.

Hier hetzelfde verhaal... ik heb het idee dat ik tijdens mijn bevalling een stukje (en yep, daar komen m'n tranen alweer) van mezelf ben kwijtgeraakt. Kan het niet anders uitleggen. Alles is 'verschoven'
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:50:53 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_17141576
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:47 schreef kimpiedimpie het volgende:

[..]

Hier hetzelfde verhaal... ik heb het idee dat ik tijdens mijn bevalling een stukje (en yep, daar komen m'n tranen alweer) van mezelf ben kwijtgeraakt. Kan het niet anders uitleggen. Alles is 'verschoven'

En hoest het verder Kimpie? Hoest met Aiken? Komt ie nog steeds zo vaak voor voeding? foto's?
stormy waters...
sailin'
pi_17155003
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:50 schreef Belana het volgende:

[..]

En hoest het verder Kimpie? Hoest met Aiken? Komt ie nog steeds zo vaak voor voeding? foto's?

Verder gaat het wel o.k. Je vult je dagen met zogen en knuffels geven (ben druk bezig 'm schraal te kussen ), dat bevalt nog wel even denk ik. Aiken is nog steeds lekker rustig (behalve als hij voedsel wil) maar heeft eens in de 3 dagen een vervelender dag, dan wil 'ie de hele dag gevoed en gedragen worden. Ik krijg morgen m'n bestelde Babybundler binnen, dan kunnen m'n armen wat tot rust komen hoop ik. En ja, Veel tijd zit er niet tussen die voedingen, maar ook dat went. Als er eens 3 uur tussen zit dan ga ik kijken of alles wel o.k. is met 'm . 's Nachts proberen we 'm in z'n wiegje naast mij te laten slapen, maar vannacht was ik zo moe dat ik steeds te snel in slaap viel en meneertje dus de hele nacht weer tegen z'n mama aan heeft liggen pitten. Ach, is wel errug gezellig natuurlijk!
Ik bedoel maar:

net ingesmeerd na een badje dus hij ziet er wel wat roze uit op deze foto's

Ennuh, geloof het of niet, in de tijd dat ik dit schreef heb ik 'm 4x aan de borst gehad... hij suft dan weer weg en besluit na zo'n minuut of 5 a 10 dat 'ie toch nog meer wil... Geen idee hoe ik dit kan afleren... Ik bied 'm steeds aan door te gaan maar op dat moment wil hij echt niet... En nee, ik kan 'm niet wakker maken en 'm dwingen te eten, dat lukt gewoonweg niet. Best lastig want ff weg kan bijna niet en iets langer doen (zoals boekreview) is bijna onmogelijk. Ik heb nu een handkolf en die ga ik vanaf maandag maar eens proberen. Dat kan wat schelen.
Met mij gaat het wel een heel stuk beter. Dinsdag nog ff bij de vk geweest want bleef last houden van hechtingen, bleek er een stuk inwendige hechting door m'n litteken naar buiten te piepen! Die is nu afgeknipt en dat scheelt weer hopies irritatie . Wat wel vervelend is is dat ik nog steeds geen gevoel heb in de vingers aan m'n rechterhand, dat maakt verschonen een grote veldslag, al die pokkedrukkertjes op die kleding! En badderen vind ik doodeng want ik voel 'm niet zo goed en ben bang dattie wegglipt of dat ik uit angst daaarvoor te hard knijp .
Gisteren ben ik eindelijk eens met Aiken in de kinderwagen een blokje om gegaan... het kwam steeds niet goed uit door slecht weer of huilend kind van de honger... was wel lekker! Maandag gaan we voor het eerst langs het consultatiebureau om 'm te laten wegen, ben erg benieuwd hoe zwaar 'ie ondertussen is (volgens mijn armen zo'n kilootje of 20 )
Nou, stop maar ff met tiepen (voor mij duurde dit korte stukje dus heel lang), ga m'n kind maar weer cuddlen .
Hoest met jou en Liam en KBot? Ook weer wat beter?

† In Memoriam † vrijdag 13 februari 2004 @ 21:29:51 #25
43556 miss_dynastie
pi_17156893
Wat een mooie foto van jou met je mama, Aiken!!
pi_17161190
Ohh wat een moppie die Aiken
pi_17216064
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:47 schreef -Lies- het volgende:

En dat hebben papa's nou ook!

Onbegrijpelijk! Ik snap het nog steeds niet.

maandag 16 februari 2004 @ 10:25:39 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_17216326
Vanacht heeft Liam voor het eerst 6 uur doorgeslapen, goed he! We zijn helemaal trots op hem! Nu moeten we het nog zo zien te regelen dat hij om 11 uur of 12 uur pas zijn laatste voeding krijgt, dan maken we echt een lekkere nacht. Eerst maar zien of het zo blijft natuurlijk
stormy waters...
sailin'
pi_17216346
Wat heerlijk Belana!! Goed hoor van Liam!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 16 februari 2004 @ 18:20:36 #30
54770 QweetNix
~~Witte Tonnie~~
pi_17230036
Hoi,
ik wilde even melden dat Robin en zijn mama vandaag uit het ziekenhuis zijn gekomen en lekker thuis zijn!
Je kan (mag) Robin bewonderen op Robin

Ook namens de mama van Robin hartstikke bedankt voor de leuke en lieve reacties in het vorige topic. Ik had alles uitgeprint en meegenomen naar het ziekenhuis. as helemaal top!!

Jesus saves... Mack get's the rebound and SCOOOOOOORS!!!
pi_17230231
Qweetnix: Lekker dt ze thuis zijn, geniet ervan!!!!!!!
  maandag 16 februari 2004 @ 19:31:49 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_17232184
Wat fijn dat ze weer thuis zijn! En wat een mooi fotoboek heeft Robin! Het is echt een prachtig knulletje!
stormy waters...
sailin'
pi_17235898
Noa heeft net haar hele flesje inclusief groentehapje uitgespuugt

Hele bedje zat onder, maar gelijk de Hap gebeld (ook 38.4 koorts)

Maar ja, moesten maar een paracetamolletje geven. Ze is nu wel heel zielig hoor!

Wel eng overigens. Ze slaapt wel op haar rug, voor hetzelfde geld schiet het haar longen in!

pi_17241465
Nu net weer haar bedje onder gekotst

We leggen haar vannacht maar tussen ons in want ik wil haar toch wel in de gaten houden!

pi_17242031
Ahhh die arme Noa. Geef haar een dikke En dat ze maar snel weer beter wordt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 februari 2004 @ 06:57:59 #36
13151 crew  Rewimo
pi_17246526
Basset, hoe is het nu met Noa? Is ze nog erg ziek geweest vannacht?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2004 @ 08:49:17 #37
43556 miss_dynastie
pi_17247025
Arme Noa, hoe is het nu met haar?
pi_17247120
Mijn allerbeste vriendin (meer een zus eigenlijk) is ook zwanger en ik kreeg vannacht om 3 uur een berichtje dat haar vliezen zijn gebroken!
Nu is het afwachten dus.
Op zulke momenten vind ik het wel jammer dat ik zo ver weg ben gaan wonen (Milaan), dus ik ga vanavond meteen een ticket boeken zodat ik haar volgende week op kan zoeken!
Spannend hoor!
Forza Juve!
pi_17247212
Oe Marty, wat spannend!
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 februari 2004 @ 09:37:37 #40
13151 crew  Rewimo
pi_17247680
Spannend zeg Marty! Laat je nog even wat horen als er nieuws is? We hebben hier ook een prachtig "trotse ooms en tantes"-topic
pi_17248952
We zijn gisteravond toch maar even naar de HAP geweest nadat ze een 3e keer overgaf (wat een mutsen daar aan de telefoon zeg! Vriendelijkheid is ze niet bekent. )

Dokter kon ieder geval niks vinden afgezien dat ze "maar" 38.5 had zag de dokter nog geen probleem. Maar ja, IK ben geen dokter, daar zijn zij voor.

Komen we thuis en hop, een 4e keer over papa heen. Hebben we haar maar vanacht op haar matrasje tussen ons in gelegd om haar toch in de gaten te houden.

Vanochtend had ze 38,7 en na haar flesje kwam het er toch weer uit. Ze is niet afwezig of zo en kan ook wel een beetje lachen.
(Gisteravond had ze voor het slapen werkelijk de slappe lach!) wat kan dat snel veranderen zeg!

Mama basset heeft de dokter nog even gebeld vanochtend en die zei dat het wel eens een buikgriepje kan zijn. Gewoon in de gaten houden en zorgen dat ze wel vocht krijg.

Trouwens wel grappig om die assistente te zien toen we weggingen. Ze liet duidelijk merken dat ze ons niet aardig vond Laat je je dan kennen zeg! Ik heb maar vriendelijk gezegd dat we niet allemaal dokter zijn.

(edit: ze zullen er nog wel inzitten, maar ff een paar typefouten weggehaald)

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 17-02-2004 10:47]

pi_17249120
Arme Noa!

Goed opletten of ze wel genoeg vocht binnenkrijgt hoor Basset. Al heeft ze maar even iets binnengehad schijnt er toch al iets in het lichaam opgenomen te worden.

Sterkte met jullie kleine meissie!

pi_17249181
Basset, wat ontzettend irri zeg! Alsof 38 zoveel niet hoog is!! Ik vind het maar spannend met zulke kleintjes...
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:51:51 #44
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_17249275
is er niet iets (homeopatisch) wat je haar mag geven zodat ze wat minder overgeeft? Want het lijkt me zo naar voor dr....

hopen dat ze snel beter is...

imagination is more important than knowledge
pi_17249358
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 10:51 schreef akkien het volgende:
is er niet iets (homeopatisch) wat je haar mag geven zodat ze wat minder overgeeft? Want het lijkt me zo naar voor dr....

hopen dat ze snel beter is...

Het ging vanochtend al beter, er kwam alleen maar melk uit.

Gisteravond was het zurige groen/gele brij. Ik ben ook maar met de auto naar mn werk gegaan zodat de auto thuis is. (En het is zooo koud! )

dinsdag 17 februari 2004 @ 10:56:50 #46
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17249397
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 10:55 schreef basset het volgende:

[..]

Het ging vanochtend al beter, er kwam alleen maar melk uit.

Gisteravond was het zurige groen/gele brij. Ik ben ook maar met de auto naar mn werk gegaan zodat de auto thuis is. (En het is zooo koud! )

met de fiets zeker?

Noa:

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:57:09 #47
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_17249405
basset ik weet niet of deze helpen, maar ik heb even gezocht en ik weet ook niet of ze ze mag, maar t lijkt er wel op. http://www.vsm.nl/
quote:
Kindigest*, als maag en darmen van streek zijn
Door verkeerd voedsel, een virus- of bacteriële infectie kan je kind last krijgen van spijsverteringsstoornissen die gepaard gaan met b.v. misselijkheid. Kindigest bevat vier homeopathische bestanddelen die zorgen dat de maag en darmen weer tot rust komen. Ook als je op vakantie gaat is het dus handig om Kindigest tabletjes mee te nemen.
NB: Kindigest helpt niet bij verstoppingen.

Let op!
Raadpleeg je huisarts als je kleintje langer dan een halve dag diarree heeft.

* Homeopathisch geneesmiddel.

maarja, toch beter als het niet nodig is natuurlijk
imagination is more important than knowledge
pi_17249747
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 10:56 schreef LadyS het volgende:

[..]

met de fiets zeker?

Noa:

Oops!

Motor bedoelde ik ipv auto.

41 kilometer is mij te ver fietsen

Papa heeft slaap nodig!

pi_17252876
Aiken en kimpiedimpie

Aiken is een lief mooi mannetje en kimpiedimpie supertrots zo te zien

Basset, sterkte met Noa, het is absoluut niet leuk als die kleintjes zo ziek zijn! Sterkte hoor!

Marty in Milaan, wat spannend allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat het helemaal niet leuk is om op zulke momenten zo ver weg te zijn!
Veel plezier als je dan eingelijk het kleine kindje kan gaan bewonderen!

Vandaag ben ik met Chiara weer naar het CB geweest, ze is inmiddels:
* 42 weken oud = 9¾ maanden oud
* 9350 gram zwaar
* 73 centimeter lang

We hebben het over voedingsadviezen gehad, omdat ik een beetje liep te rommelen met voedingen ivm met afbouwen enzo. Ik geef nu alleen 's ochtends en 's avonds een BV (of als troost overdag) en daarnaast mag Chiara met mij/ ons meeeten tijdens onze maaltijden, eventueel tussendoor een slokje en natuurlijk fruit.
Verder ging alles hartstikke goed, ze ontwikkelt zich goed en volgens schema, alles was oké!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17280196
Ja ja! Het heeft even geduurt maar vanochtend is ze dan eindelijk geboren!
Het is een meisje en ze heet Emma.
Ik heb al een ticket geboekt, volgende week donderdag ga ik lekker naar Nederland !
Forza Juve!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 februari 2004 @ 11:43:35 #51
13151 crew  Rewimo
pi_17280245
Gefeliciteerd, Marty! Leuk hoor, geniet er maar lekker van En veel plezier volgende week
pi_17280690
Dank je, dat zal wel lukken denk ik.
M'n fototoestel ligt klaar, nu nog wat rolletjes inslaan!
Forza Juve!
pi_17280822
Haha das wel handig Marty, gefeliciteerd nog trwouens!!

Btw ik ben een milaan fan, vaak geweest in de afgelopen jaren, dat ff offtopic hahahaha

pi_17281382
Gefeliciteerd Marty

Noa heeft nog steeds koorts 38.9
en heeft dunne poep.

En ik zit op mn werk! Bel wel elke keer om te kijken hoe het gaat, maar vol me wel een beetje schuldig dat ik niet bij haar ben. Mama basset moest ook werken, maar gelukkig is oma bij haar.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 februari 2004 @ 13:17:47 #55
13151 crew  Rewimo
pi_17282676
Hè, akelig Basset. Met zoiets wil je toch het liefst bij haar zijn. Maar ja, soms kan het niet anders, en gelukkig zijn er lieve oma's
pi_17308141
Marty van harte! Basset, vreselijk verelend zeg....en zielig voor zo'n kleine!

Heeft Gao zich nog neit gemeld..??

DANYEL EN THIJS
pi_17308431
Ik weer eventjes hier. Max slaapt zowaar (af en toe moet hij wel, dan is 'ie gewoon oververmoeid) en ik heb mijzelf zomaar wat Fok!tijd gegund.
Wij zijn vorige week begonnen met bijvoeden, onder begeleiding van een diëtiste. We begonnen met rijstebloem. Geen succes. Eczeem werd weer heviger dan ooit. Naast "gewoon eczeem" zat zijn hele lijfje onder de rode vlekken en puntjes. Slapen werd weer minder, huilen nam weer toe, enfin, het bekende verhaal. Eczeem is ook steeds moeilijker onder contrôle te krijgen, ondanks hormoonzalf. Max z'n huid is al in geen maanden eczeemvrij geweest. Dus nu is 'ie doorverwezen naar de dermatoloog, 8 maart kunnen we terecht. Ben benieuwd. Moet afschuwelijk zijn voor het manneke, altijd en altijd maar jeuk. Overal.
pi_17308442
Eens kijken of ik toekom aan wat reacties....
allemaal gaat vast niet lukken
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 15:03 schreef melonovy het volgende:
Je zou MAx kunnen inbakeren, bij de meeste gevallen van eczeem is het mogelijk.
Inbakeren doen we al sinds november, en dat heeft inderdaad wel wat rust gebracht. Maar nu het eczeem zo heftig is durf ik eigenlijk niet zo goed meer. Eerst de dermatoloog maar eens laten kijken. Bovendien is Max na het rijstebloemincident (meer) gaan spugen, en dan vind ik het ook wel eng als hij zich niet kan draaien.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 23:40 schreef phileine het volgende:
Eska, wat zal het zwaar voor jullie zijn. Hopelijk is de ellende nu voorbij. Wat gemeen eigenlijk dat het op zo'n manier getest moet, terwijl het toch al zo duidelijk was wat er aan de hand was. Is er niet een mogelijkheid voor jullie om binnenkort eens met z'n drietjes een paar weekjes op vakantie te gaan ofzo?
Ja, ik vind het ook een rotmanier, zo testen. Bij iedere fles die ik hem gaf voelde ik me zo'n vals kreng!
Paar weekjes weg gaan zit er helaas (voorlopig) niet in. Ik heb ook nog een schoolgaand moppie. Bovendien heeft Bugs niet zoveel dagen meer over na alle bezoekjes aan artsen/ziekenhuizen en een aanstaande verhuizing.
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:05 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ze zijn maar zo kort zo klein, en je wilt zo graag genieten. Ik leef echt met je mee hoor
Dát vind ik dus inderdaad zó jammer. Wat je zegt, het gaat allemaal al zo hard. Maar gelukkig zijn er ook wel leuke momenten hoor!
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 10:28 schreef Catootje het volgende:
Eska, je bent nu toch wel echt aan de beurt voor een z.r.p.m.v.g. (Zeer Rustige Periode Met Veel Gemak).
Ja!
is daar een lange wachtlijst voor?
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:32 schreef moussy het volgende:
Eska, wat een toestanden....
Ik heb (nog) niet alles gelezen, maar ik begreep dat jullie je portie ook wel gehad hebben hè. Sneu hoor, zo klein en dan al zoveel gedoe. Zeker als er steeds weer nieuwe vragen en onzekerheden bijkomen.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:47 schreef bixister het volgende:
ps: wij gaan ook verhuizen!
zie jij er ook zo tegenop?

Zo, en nu neem ik me écht voor hier weer wat vaker te posten. Ik vind het zo jammer dat ik er helemaal "uit" ben. En ik wil gewoon méér dan alleen maar eens in de paar weken komen melden dat het nog niet zo lekker gaat. Heerlijk om zomaar even te Fok!ken. Ik had alsmaar de neiging om, áls Max dan eens slaapt, als een idioot alle huishoudelijke zaken bij te werken (als ik niet te moe was tenminste). Maar ik ga mijzelf eens wat vaker achter de computer zetten, desnoods in de puinzooi met een gillend kind op schoot.

† In Memoriam † donderdag 19 februari 2004 @ 11:20:28 #59
43556 miss_dynastie
pi_17308476
Jeetje Maxje, wat moet jij een hoop verduren zeg ... hoe oud is je oudste Eska? Trekt hij/zij het ook nog een beetje, want het lijkt me best vermoeiend......
pi_17309697
Hey Eska, meid dat moet je ook echt doen hoor. Je hebt ook eens wat ontspanning nodig. Ik ben zelf zo'n mens die alles altijd maar netjes wil hebben, maar ben er toch vanaf gestapt van dat geloof, want ik kwam echt niet meer aan mezelf toe. Joshua is namelijk ook nogal een aandacht trekker. Huilt veel, of heeft dat veel gedaan eigenlijk. Is bij jouw Max natuurlijk niks vergeleken
Wat dat betreft kunnen ze me allemaal de pot op, ik doe wat ik kan en de rest laat ik staan.

Die arme Max, geef hem maar weer zo'n dikke vette Dat heeft ie wel nodig. En je oudste ook trouwens, die zal nu wel veel in moeten leveren aan aandacht.

En beterschap voor Noa, dat arme kind zal ook niet weten wat haar overkomt.

pi_17310212
Ben ik even niet hier omdat er in R&P zo'n interessant topic loopt, wordt er zomaar 1 geboren!!

Wel, Marty, van harte gefeliciteerd met Emma!

Basset, hoelang is Noa al ziek? 't Is wel erg verveldn hoor... In ieder geval heel veel suk6 (, ook aan oma)

pi_17312028
Vandaag weer even bij de dokter geweest (ook mama basset was ziek en ik half)

Haar oortjes en keel waren wel geiriteerd. Maar babies zijn kweekplaatsen voor ziektekiemen! Allemaal voelden we ons niet lekker.
Gelukkig viel het bij mij wel mee.

Maar het is wel zielig voor Noa, die weet idd niet wat haar overkomt. We hebben ieder geval wat oordruppeltjes gehad.

Het begon allemaal maandagavond. Toen we haar naar bedje brachten had ze nog de slappe lach. 2 uur later had ze haar bedje ondergekotst met groene drek. (tot 3 keer toe)

donderdag 19 februari 2004 @ 16:48:12 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_17317407
Zow, voor het eerst bij het cb geweest. Liam is 4250 gram en is dus heeel goed aangekomen!!! Hij is 52 cm nu.
Verder allerlei checkups natuurlijk bij de arts en alles was in orde!
Ze zei nog dat het misschien verstandig was om hem dinsdag weer te komen wegen, maar dat vind ik zo'n bla bla. Hij komt harstikke goed aan van de bv, dus daar ga ik niet moeilijk over doen.
stormy waters...
sailin'
pi_17332678
Mooi zo BElana Klinkt goed

Duncan heeft nog steeds koorts... vanmorgen was zijn tem 40.9 dus straks toch maar even langs de huisarts.
Duurt nu lang genoeg vind ik.
Hij is ook helemaal zijn zelf niet.. hangerig, veel huilen, veel slapen en vooral veel drinken. Nou ben ik daar wel blij mee.
Dus strax meer......
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 februari 2004 @ 07:06:42 #65
13151 crew  Rewimo
pi_17332708
Wat een hoge koorts, Angel, gauw naar de dokter inderdaad. Beterschap!
pi_17332865
he bah Angel, klinkt eng. Hopelijk is er niets aan de hand

ET: welkom in dit topic. Kom maar op met die foto's!!!!
mooi he, alles
pi_17333482
Ben net terug van de dokter en Duncan heeft een middenoorontsteking...
Hij heeft er nog nix voor gekregen omdat hij er niet "echt ziek" van is. Dwz dat hij idd ondanks de hoge koorts toch wel tierig is en niet een doodziek vogeltje.
Ik moet het van de dokter tot iig woensdag even aankijken en zakt de koorts niet moet ik weer terug komen.
Hij geeft geen pijn aan in dat oortje al grijpt hij wel veel naar zijn hoofd maar dat doet ie aan beide kanten.

Onder is er trouwens wel een tand door hij heeft nu links boven een tand en rechts onder een puntje....Hij doet al net zo maf als zijn grote broer... die deed het precies andersom... linksonder en daarna rechtsboven

Maar goed afwachten maar weer....
pi_17333528
he angel
kristy is ook ziek ga zo naar de dokter!!
ik laat je het straks wel weten!!
beterschap met duncan
Sunniva
  maandag 23 februari 2004 @ 09:29:45 #69
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17333662
Tom heeft het ook te pakken. Snotverkouden, ontstoken ogen en brochitis. Van warm eten gaat hij over zijn nek dus hij hangt regelmatig aan de borst. Koorts is tegen de 39 dus af en toe een zetpil erin maakt dat hij zich wat beter voelt. Verder hebben we de Ventolin weer tevoorschijn kunnen halen. Gaat dus niet zo goed hier...

Angel, beterschap voor Duncan!
Basset, hoe is het nu met Noa?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_17333942
HEy SUN!!!!!!!!! Wat leuk dat je er ook bent

Ah arm meissie toch.... kris ook al weer ziek... wat een ellende zeg.
pi_17334187
Ja waarschijnlijk buikgriep zegt de dokter ze blijven sukkelen he die twee van ons!!
zin om te chatten? you know where!!
Groetjes Sunniva
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 februari 2004 @ 11:10:17 #72
13151 crew  Rewimo
pi_17334452
Arme Duncie! Heb je wel Otalgan (oordruppels) en neusspray in huis, Angel? Dat geeft een hoop verlichting.

En Tom ook al ziek

En Kirsty van Sunniva ook (ik heb met een Sunniva op school gezeten (Hageveld) dat was jij toch niet toevallig? ).

Beterschap allemaal hoor!
pi_17334701
Nee ik heb geen oordruppels in huis rewimo... nog noit gebruikt ook trouwens bij die kids van mij...
Verkouden issie niet dus nuesspray lijkt me dan een beetje overbodig....

Sunniva is mijn beste vriendin rewimo en ook (bijna) 25 dus lijkt me stug

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 februari 2004 @ 11:34:31 #74
13151 crew  Rewimo
pi_17334941
Angel, die neusspray helpt juist om de druk op zijn oortjes te verlichten, want daarmee maak je de buis van Eustachius schoon. Die loopt van de neus naar de oren, en als die dicht zit, kun je dus oorontsteking krijgen. Mijn huisarts schrijft daarom altijd sowieso neusspray voor. De Otalgandruppels zijn verdovend en daardoor erg prettig tegen de pijn. Je kunt ze zonder recept bij de apotheek kopen.
  Jubileum moderator maandag 23 februari 2004 @ 11:35:32 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17334967
quote:
Op maandag 23 februari 2004 11:23 schreef Angel22 het volgende:
Nee ik heb geen oordruppels in huis rewimo... nog noit gebruikt ook trouwens bij die kids van mij...
Verkouden issie niet dus nuesspray lijkt me dan een beetje overbodig....
Neusspray zorgt juist dat slijm verdunt en makkelijker wegkan. Het zet de buis van Eustachius open waardoor de oorontsteking sneller over gaat. (ofzoiets, in ieder geval het helpt enorm bij oorontsteking en wordt altijd als eerste hulpmiddel aangeraden bij oorpijn en onstekingen)

Vanmorgen is Iris weer naar het cb geweest. Ze weegt nu 8 kilo (!!) en is 65 cm (net als de vorige keer) Niks in lengte gegroeid maar wel dubbel in gewicht.
Prikje weer gehad en ze gaf geen krimp want ze was net zalig aan het spelen met een rammelaar.
De reactie zal straks wel volgen denk ik zo, meestal na zo'n 3 uur.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17335051
Begint een lekker beertje te worden zo Lois. Sterkte zo met de werking van de prikjes

Hmmm ik zal straks eens neusspray halen voor hem.... gewoon zoutwateroplossing toch?
pi_17335156
wat zielig die zieke kindjes. beterschap voor ze allemaal!

en Iris is mooi aangekomen dus! hopelijk krijgt ze niet teveel last van de prik.
pi_17335330
Angel22, heb je chamodent in huis (voor doorkomende tandjes)?
Want als je de bijsluiter leest, dan zie je dat het ook verlichting geeft bij oorontsteking.
Hoorde deze tip ook laatst.
pi_17335561
Chamodent helaas niet... wel dentinox... zal eens even de bijsluiter opzoeken daarvan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 februari 2004 @ 13:22:12 #80
13151 crew  Rewimo
pi_17335801
Angel, haal gewoon eigen merk neusspray van de apotheek.

Lois, wat stoer is Iris, geen krimp geven bij een prikje! Hopelijk valt de reactie mee.
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2004 @ 17:56:04 #81
43556 miss_dynastie
pi_17337803
Lois, heeft Iris nog last gekregen van haar prikje?
  Jubileum moderator maandag 23 februari 2004 @ 19:58:28 #82
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17339106
Iris begon na ongeveer 2 uur aardig te gloeien en te kreunen. Ik heb het toen verder niet meer afgewacht maar meteen maar een paracetamolletje gegeven. Haar beentje heb ik weer ingesmeerd met SRL gelei. Ze heeft (voor haar doen) best veel gehuild en kan maar aan 1 borst drinken omdat ze niet op haar zere beentje wil liggen. Nu is ze heel soezerig van de paracetamol en ligt ze een beetje suffig bij papa op schoot.
Gelukkig is dit voor een halfjaartje even de laatste inenting want ik vind die reacties op die prikken altijd zo zielig.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 23 februari 2004 @ 21:39:30 #83
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17340189
Wat een zieke kindjes weer. Kusje voor allemaal!!
Arme Iris, zo last van haar prikje. Lois, ik vind het ook steeds zo zielig om Thomas na zijn prikje zo slap, suffig en huilerig te zien. Gelukkig is Iris er voorlopig even vanaf!
pi_17340727
Hoe is het met Tom
En met Duncan? Lijkt me dat je bij een middenoorontsteking toch altijd wel pijn hebt?
Lois, lekker dat ze zo gegroeid is he!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17340745
Dentinox is toch tegen krampjes. Ik heb de bijsluiter nog niet gelezen. Maar volgens mij is dat zeker niet tegen oorpijn.
pi_17348156
Hai kan nu pas op dew site komen dus vandaar dat ik wat laat reageer

Met Duncan gaat alles alweer een stuk beter... gister geen koorts meer maar alleen wat verhoging en ook niet meer zo hangerig en huilerig.
Wel veel geslapen nog... van half tien tot drie uur... terwijl hij normaal maar tot twaalf uur slaapt dus dat zijn wel grote slapen.

Dentinox is tegen doorkomende tandjes Lewis... dat moet je op het tandvlees smeren en dat verdoofd dan. Is idd niet te gebruiken bij oorpijn want daar heeft het geen effect op.

Ik heb inmiddels chamodent en neusspray in huis gehaald. Oordruppels raadde de dokter mij af omdat het volgens hem er niet veel aan zou helpen.
Misschien dat daardoor ook de koorts gezakt is... wie weet.

pi_17348255
Fijn dat het beter gaat met Duncan, Angel.
En hoe is het nu met Tom?

Over een uurtje met Sven naar het consultatieburo, dus niet zwemmen vandaag.
Ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is

† In Memoriam † woensdag 25 februari 2004 @ 09:19:01 #88
43556 miss_dynastie
pi_17348924
Arme Iris... fijn dat ze er voorlopig weer vanaf is!!
pi_17349203
Jeetje wat een zieken weer allemaal. Beterschap

Bram kruipt eindelijk ook op handen en knieeen. Lang niet zo snel als tijgeren dus als hij snel ergens wilt zijn gaat ie toch weer op zijn buik verder. Maar wat een grappig gezicht is dat!

Ook zijn we weer begonnen met slaaptraining. Het was na al die ziektes weer helemaal mis hier. Regelmatig zat ik een paar uur midden in de nacht met een niet-willen-slapen kindje op mijn arm rondjes te lopen. En in slaap vallen was weer een compleet drama. Na 1 avond laten huilen en niet zijn bed uit halen maar af en toe even troosten hebben we alweer een enorme verbetering! Zo erg dat hij zelfs gister in de box toen wij even uit het zicht waren en hij begon te huilen hij vanzelf ging liggen en zijn ogen dichtdeed
Fijn hoor dat het zo snel hielp want die avond heb ik flink op mijn lip moeten bijten toen hij zo hysterisch aan het huilen was. Moet er niet aan denken dit een paar avonden te moeten doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2004 @ 09:47:01 #90
13151 crew  Rewimo
pi_17349307
Valt niet mee hè Karin, laten huilen Maar ja, het resultaat is ernaar... Ze weten dondersgoed dat mama's en papa's er gevoelig voor zijn. Volhouden dus
  woensdag 25 februari 2004 @ 09:53:30 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_17349381
Arme Iris! Ik kan daar nu al tegenop zien he, tegen die prikken. 5 maart moeten we al voor het eerst geloof ik...
Lois, nog bedankt voor de inbaker truuk, want ik krijg Liam er heerlijk mee in slaap. Soms onder protest, maar toch slaapt ie dan heel snel. Zie alhier:

edit: even een andere foto, deze is mooier...

[ Bericht 8% gewijzigd door Belana op 25-02-2004 10:00:08 ]
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2004 @ 09:54:54 #92
43556 miss_dynastie
pi_17349403
Wat een mooie foto
Hebbuh, hebbuh, hebbuh!!
De baby he, niet de foto
pi_17349418
He! Forum werkt weer! (oude kleurtjes vond ik mooier )

Anyweg Wat een weekend hebben wij gehad zeg

HAP en huisartsen ik kan ze niet meer zien. Maandag moest Noa naar het ziekenhuis en hebben ze bloed geprikt. naar aanleiding daarvan moest Noa een nachtje blijven. Naast de oorontsteking was er toch meer aan de hand. Waarschijnlijk had ze ook nog een virus er overheen gehad aangezien de antibiotica niet hielp en haar koorts sinds vrijdag aleen maar toegenomen was.

Maandag hartstikke ziek het ziekenhuis in door de kinderarts nog nagekeken op van alles. En dinsdag was ze bijna weer zo goed als nieuw. Ze kon na een week weer lachen en brabbelen zelfs naar de doktes en verpleegsters. Gelukkig mochten we dinsdag ook weer naar huis (de koorts was ook helemaal weg) Alleen had ze vannacht nog wat krampjes.

Nu kreeg ze ook alles teglijk: Een oorontsteking, tandjes die doorkomen, krampjes EN een virus!

Maar goed ik las tussendoor oop het weblog nog even dat er hier nog een babietje geboren was en dat er water gebroken was Is die ook al geboren?

Anyweg gefeliciteerd (ET en Catootje toch?) voor jullie
pi_17349492
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 09:41 schreef Karin het volgende:
Jeetje wat een zieken weer allemaal. Beterschap

Bram kruipt eindelijk ook op handen en knieeen. Lang niet zo snel als tijgeren dus als hij snel ergens wilt zijn gaat ie toch weer op zijn buik verder. Maar wat een grappig gezicht is dat!

Ook zijn we weer begonnen met slaaptraining.
Gaat het kruipen goed, of gaat ie nog weleens in zijn achteruit? Is het slapen vannacht goed gegaan, dat kon ik zo een twee drie niet direct ui je post halen. Gelukkig maar dat de slaaptraining wel helpt!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2004 @ 10:01:46 #95
13151 crew  Rewimo
pi_17349522
Nounou Basset, die arme Noa had het wel te pakken zeg. Gelukkig dat ze nu weer opgeknapt is.

E.T. en Swets hebben inderdaad een mooi dochtertje, Saskia, en we wachten nog steeds vol spanning en ongeduld op nieuws van Catootje...
pi_17349579
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:00 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Gaat het kruipen goed, of gaat ie nog weleens in zijn achteruit? Is het slapen vannacht goed gegaan, dat kon ik zo een twee drie niet direct ui je post halen. Gelukkig maar dat de slaaptraining wel helpt!
Het kruipen gaat heel goed en alleen in zijn vooruit. Mag ook wel hoor, hij tijgert al maanden de goede kant op.
Het slapen ging vannacht, net als gister heel goed. Maar daarvoor had hij het ook maar om de nacht ofzo, dat hij echt veel en lang wakker was (precies elke keer mijn nacht, peet en ik doen het omstebeurt, hij hoefde alleen af en toe een speentje terug te stoppen en ik was elke keer 3 uur lang mijn bed uit). Ja ik ben ook zo blij dat het zo goed gaat, dan denk je meteen weer waarom je het zo hebt laten verslonsen, maarja als ie zielig is is het soms zo moeilijk he.

Arme Noa, helemaal een nachtje in het ziekenhuis
Fijn dat het nu wel weer wat beter met haar gaat!!

En Liam Je bent om op te vreten zo!!
pi_17349667
Catootje nog bezig? Pfffffff das vervelend als je nog zo lang moet w88.

(waarom doet mn upload icon het eigenlijk niet meer?)
  woensdag 25 februari 2004 @ 10:13:38 #98
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17349688
Met Tom gaat het nog niet zo best helaas. Hij is behoorlijk benauwd en heeft er nu ook hoestbuien bij. Eten wil hij nauwelijks omdat hij daar ontzettend van moet spugen. Fruithap en yoghurt zijn de enige dingen die hij wegkrijgt (naast de bv dus)
Zijn ogen zijn gelukkig niet meer ontstoken dus dat is al iets.
Alle spekkies die we de afgelopen weken weer gekweekt hadden bij hem zijn alweer verdwenen, hij begint zelfs een beetje magertjes te worden
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_17349781
Arme Noa, gelukkig gaat het weer wat beter met je.

Leuk he Karin, die slaapperikelen Sven was dus van zondag op maandag, en van maandag op dinsdagnacht om 4 uur klaarwakker. Gelukkig huilde hij niet maar hij trok wel de hele trucendoos open om mama bij zijn bed te houden. Lief glimlachen, hele verhalen ophangen en als ik wilde weglopen "klap is in je handjes" gaan doen. Hoe vertederd ik hierdoor steeds was heb ik toch de strenge moeder uitgehangen en ben lekker mijn eigen bed ingedoken. Na een uurtje sliep hij ook steeds weer in, maar je hoort hem wel en gaat toch liggen luisteren en af en toe kijken of hij niet in de meest krankzinnige posities in zijn bed ligt. Maar gisteren schoot me ineens te binnen dat hij dit 2 weken geleden ook had (en toen 5 nachten achterelkaar) en toen lag hij in dezelfde slaapzak. Die ietwat aan de grote kant is. Gisteravond dus een kleiner maat gepakt, en de nacht was weer als vanouds, oké wel een paar keer eruit om zijn speen te geven, maar daar ben ik geloof ik al aan gewend (en is meteen te combineren met een toiletbezoekje).

Oja, en we zijn net nog naar het CB geweest.

Here are the results of Svens APK:

leeftijd vandaag 9mnd3dagen

gewicht: 8970 gram (vorige keer 8040)
lengte: 73 cm (69)
hoofd: 47 cm (45,3)

"Men"vind Sven altijd zo'n lekkere bolle baby, maar ik geloof dat het nogal meevalt. HIj heeft alleen een lekkere bolle kop en dan lijkt het meer he.
  FOK!fossiel woensdag 25 februari 2004 @ 10:25:26 #100
2628 Karin
pi_17349862
Ach arme Tom Hij is al lang ziek nu he?

Lekker gegroeid Sven! En wat slim easy-going om aan het slaapzakje te denken.
Van de week was Bram ook een aantal keer wakker 's nachts. Ik kwam er maar niet achter wat er was, had nog geroken of ie een poepbroek had, hij wou niet drinken enz enz enz. Bleek 's ochtends bij het aankleden dat zijn hele buik drijfnat was, die stomme luiers zijn niet op buikslapers berekend Dan voel je je ook weer erg slim hoor, sjees dat ik daar dan niet aan denk. Nouja volgende keer gebeurd me dit niet meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2004 @ 10:28:56 #101
13151 crew  Rewimo
pi_17349913
Karin, in Christans buikslaapperiodes gaf ik hem een dubbele luier om. Meestal is dat afdoende, en de buitenste luier kun je 's morgens dan alsnog gewoon gebruiken, tenzij die ook nat is natuurlijk, maar dat was meestal niet zo..
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2004 @ 10:30:17 #102
43556 miss_dynastie
pi_17349929
Fijn dat het beter gaat met Noa!

Tom, arm jochie, gauw beter worden hoor!!

Wow Sven, wat groei jij hard!!
  FOK!fossiel woensdag 25 februari 2004 @ 10:32:29 #103
2628 Karin
pi_17349965
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Karin, in Christans buikslaapperiodes gaf ik hem een dubbele luier om. Meestal is dat afdoende, en de buitenste luier kun je 's morgens dan alsnog gewoon gebruiken, tenzij die ook nat is natuurlijk, maar dat was meestal niet zo..
Ook een goed idee! Lois gaf me ook de tip om een maat groter 's nachts aan te trekken. Dat zit dan toch wat hoger. Gelukkig is er nog een maat groter (hij zit nu in 4+). Eerst dat maar eens proberen.
pi_17350407
Hmmm wat voor luiers gebruik je karin? Want ik heb twee buikslaap jochies maar daar nog nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik de luiers van de Aldi.
En die van mij zitten toch in de luier van 's avonds 7 tot 's ochtends half 8, misschien dat het aan de luier ligt.
Ik had met kruitvatluiers wel steeds dat ze nat waren aan de buitenkant maar dat was niet alleen 's nacht maar ok overdag die waren nl niet berekend (denk ik ) op die grote plassen van mijn ukkies.
En om nou twee pakken luiers in een week erdoorheen te slepen per kind vind ik een beetje teveel van het goede.
Bumblies zaten hier ook niet lekker... damey had steeds last van de randjes in zijn liezen en bij duncan heb ik ze dus maar achterwege gelaten.
Ik denk dat ik nu zo'n beetje alle luiers zowel eigen merk als de echte merk luiers geprobeerd maar ik kom toch steeds weer bij de aldi luiers uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2004 @ 11:15:26 #105
13151 crew  Rewimo
pi_17350724
Die van de Aldi zijn prima ja, die hebben we meestal bij qltel thuis (en Christan slaapt nu haast niet meer op zijn buik). Ik heb dat met Huggies, dat ze erg doorlekken, die zijn echt niet geschikt voor 's nachts hier. Ik heb nu thuis Pampers (Deka had geen Bumblies in de goede maat ), die voldoen ook prima, maar ja de prijs Lidl is trouwens ook goed bevallen qua vochtopname, maar de sluiting van de Aldi bevalt me beter (is vergelijkbaar met Pampers). Helaas geen Aldi hier in de buurt.

En Christan vindt het geweldig dat Vader Jacob op de Aldiluiers staat
pi_17350885
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 11:15 schreef Rewimo het volgende:

En Christan vindt het geweldig dat Vader Jacob op de Aldiluiers staat
Ja, en dan vind jij het raar dat ie niet zindelijk wil worden
pi_17351913
*geen idee heeft hoe vader Jacob eruit ziet*

he coolbabe wat zielig dat tom nog zo benauwd is. ik hoop voor jullie allebei dat ie snel weer opknapt!

eska, ja ik zie ook wel een beetje tegen de verhuizing op, 't is al een hele klus volgens mij en met zo'n kleintje erbij kun je zoveel minder doen. nouja we zien wel. wat ontzettend zielig dat max zoveel jeuk heeft. hopelijk weet de dermatoloog raad. sterkte er maar weer mee, en probeer op z'n tijd maar de broodnodige momenten voor jezelf af te dwingen!

sven, goed gegroeid!

pi_17352571
pssst bix... vader jacob is een papegaai
pi_17353266
Nou zeg, nam ik me eindelijk voor weer eens wat meer hier te komen, wilde het bij Fok! maar niet lukken.

Max slaapt (hoera!) en de oudste (hij is net 6) zit op één van de andere computers te spelen. Er staat een vaat en er ligt een stapel strijk, en ik zit lekker te Fok!ken.

O, wat een heerlijke foto van Liam! Belana, heb ik jou eigenlijk wel behoorlijk gefeliciteerd met jullie prachtige manneke?! Ik vroeg het me ineens af vanmorgen. Zou best kunnen dat dit er helemaal bij ingeschoten is omdat ik hier zo weinig/onregelmatig kwam de laatste tijd. In dat geval sorry(!) en met terugwerkende kracht enorm gefeliciteerd natuurlijk met het geweldige ventje!

Jeutje Basset, wat een ellende zeg. Arme Noa en arme jullie. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude en gaan jullie een wat rustiger tijd tegemoet!

Ah, wat leuk dat Bram kruipt! En Karin, voor hij (en jij!) het weet is 'ie op die manier nog veel sneller dan hij ooit met tijgeren was.
Sterkte met de slaaptraining.

Beterschap voor Tom. Zielig hoor, zo benauwd. Mijn oudste had ook als baby al zo'n last van zijn luchtwegen, ik kreeg het zelf ook gewoon benauwd als ik hem zo zag.

Hm ja, die verhuizing hè, Bixister. Ik moet zeggen dat ik er echt heel erg naar uitkijk om verhuisd te zijn, dat wel. We gaan er zo op vooruit, alleen al vanwege de ruimte. De huiskamer hier is wel érg klein, past 2,5 keer in de huiskamer van ons nieuwe huis!
Maar eer het zover is....pffff.
(maar goed, dit is denk ik meer praat voor het speeltuinbankje. ben ik geloof ik nog nooit geweest)

FOK!fossiel woensdag 25 februari 2004 @ 14:55:36 #110
2628 Karin
pi_17354423
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 10:59 schreef Angel22 het volgende:
Hmmm wat voor luiers gebruik je karin? Want ik heb twee buikslaap jochies maar daar nog nooit problemen mee gehad.
Bram heeft Pampers (koop ze altijd in een aanbieding, dan scheelt het maar 1 of 2 euro met bijv. Kruidvat luiers).

Eska inderdaad die was staat er morgen ook nog hoor! Goed dat je even tijd voor jezelf neemt. (bij mij staat er nu ook 3 manden om opgevouwen te worden en er moet ook drastisch gestofzogen worden, helaas).

En pfff verhuizen, ik moet er ook niet aan denken met zo'n kleintje erbij. Tis zowieso al zo'n stressgebeuren. Wij krijgen over 3 weken een nieuwe keuken (2 weken zonder keuken en in de troep zit ik dan), ik kan daar ook zo tegenop zien, zeker de dagen dat Bram dan thuis is, denk dat ik maar naar Lois of mijn moeder vlucht dan.
  woensdag 25 februari 2004 @ 17:25:34 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_17357202
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 13:47 schreef Eska het volgende:
O, wat een heerlijke foto van Liam! Belana, heb ik jou eigenlijk wel behoorlijk gefeliciteerd met jullie prachtige manneke?! Ik vroeg het me ineens af vanmorgen. Zou best kunnen dat dit er helemaal bij ingeschoten is omdat ik hier zo weinig/onregelmatig kwam de laatste tijd. In dat geval sorry(!) en met terugwerkende kracht enorm gefeliciteerd natuurlijk met het geweldige ventje!
Lieve eska, dankjewel! Ik ben allang blij dat het met Max wat beter gaat en dat jij nu weer wat tijd hebt om te fokken...
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel woensdag 25 februari 2004 @ 19:44:24 #112
2628 Karin
pi_17359924
Gao kom eens vertellen van jullie kleine jongen!! Gaat alles goed bij jullie?
pi_17368551
sorry - ik heb hier nog niks gelezen, maar moest dit toch even doorgeven, zolang FOK! online is ...

Elise heeft zich eergisteren in de box omgedraaid
Het zat er wel aan te komen, want ze probeert al een tijd achter zich te kijken en spulletjes in de box te pakken.
Dus op 5 maanden en 2 dagen heeft ze zich voor het eerst helemaal uit zichzelf omgedraaid. Dat staat genoteerd in het boek
Ze zat alleen nog een beetje met een armpje klem, maar daar zal ze ook vast snel iets aan doen...

ja, het gaat snel he; 5 maanden geleden geboren, voor je het weet loopt ze, gaat ze naar school, viert ze met vriendinnetjes haar verjaardag, wil ze uit en komt ze met haar eerste vriendje thuis...
Laat ze nog maar lekker genieten van deze onbezorgde tijd
(wel erg leuk dat ze zo alert op de omgeving (en met name haar ouders) reageert)
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:06:40 #114
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17368996
Die luiers van de Aldi, zijn die ook wel eens in de aanbieding? Ik koop zelf altijd Pampers maar liever nog Huggies, in andere luiers krijgt Jessai luieruitslag. Als je de pampers in de aanbieding koopt zijn ze net zo duur (of zelfs goedkoper) als die van de Aldi.

Voor Cheyenne en Chinook had ik altijd die van Schlecker eigen merk, of van Kruidvat, die bevielen mij beiden erg goed. Maar Jessai kan daar dus niet tegen. Ik heb nog een heel pak staan hier, die wissel ik nu maar af met Huggies, dan gaat het nog net.
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2004 @ 10:26:11 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_17369302
Ik heb de aldi luiers nog nooit in de aanbieding gezien, maar een pak kost ook maar 9,49, dus dat valt mee. Cas krijgt er trouwens enorm zere billen van.

Die pampers Activive fit zitten perfect bij rondbuikige spek babietjes, andere zakken snal af tot onder aan Cas' zn buik en tja, dan wipt dat piemeltje omhoog en sproeit hij zich zelf nat..
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:28:35 #116
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17369352
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 10:26 schreef moussy het volgende:
Ik heb de aldi luiers nog nooit in de aanbieding gezien, maar een pak kost ook maar 9,49, dus dat valt mee.
Ja, dat bedoel ik dus, laatst waren de pampers (of huggies) bij de Appie in de aanbieding... 2 pakken voor 15,99 (of 14,99 dat weet ik niet meer) En pampers kosten tegenwoordig niet in de aanbieding overal nog maar zo'n 12 euro. Kan dus niet zeggen dat het nu zo fijn goedkoop is bij de Aldi

Dat was 'vroeger' wel heel anders.
pi_17369441
jamaar je moet ook kijken hoeveel erin zit tan. Ik koop kruidvat 70 luiers voor een tientje (9 nogwat), en daarnaast liggen dan pampers active fit voor 11 nogwat, maar daar zitten er maar 56 in. Dus het scheelt vaak veel meer dan je denkt.
Ach, kruidvat doet het hier nog steeds prima, dus daar houden we het lekker op.

Verhuisdames en Karin: sterkte, ik zou er echt NIET aan moeten denken nu.
mooi he, alles
pi_17369487
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 10:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus, laatst waren de pampers (of huggies) bij de Appie in de aanbieding... 2 pakken voor 15,99 (of 14,99 dat weet ik niet meer) En pampers kosten tegenwoordig niet in de aanbieding overal nog maar zo'n 12 euro. Kan dus niet zeggen dat het nu zo fijn goedkoop is bij de Aldi

Dat was 'vroeger' wel heel anders.
Tja, het lijkt weinig 2,5 euro, maar vergeet niet dat je het gauw al over bij 6 oud hollandse guldens heb. Bij 2 pakken is dat dus al ruim 12 piek! Helaas lijkt men dat tegenwoordig al een beetje te vergeten en vind men 1,75 euro voor een drankje in een bar al niet meer zoveel. Men is idd aardig gewend aan de euro en neemt de hoge prijzen maar voor lief.

Maar 2 voor 16 euro is wel goedkoop! Laatst dat we ze kochten betaalde je toch echt 2 voor 25 euro in de aanbieding.
pi_17369515
niet helemaal mee eens buiten de aanbieding blijf je toch duurder uit

lidl mt 1 p/s 0.13
pampers mt 3 p/s 0.16

nu gebruiken wij maar super weinig wegwerpluiers dus dan maakt het niet veel uit, maar denk dat als we alle vervangingen wegwerp zouden doen dat het snel aantikt (zo'n 15 ct per dag is 54,60 in het jaar)
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:50:17 #120
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17369731
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 10:37 schreef basset het volgende:

[..]

Tja, het lijkt weinig 2,5 euro, maar vergeet niet dat je het gauw al over bij 6 oud hollandse guldens heb. Bij 2 pakken is dat dus al ruim 12 piek! Helaas lijkt men dat tegenwoordig al een beetje te vergeten en vind men 1,75 euro voor een drankje in een bar al niet meer zoveel. Men is idd aardig gewend aan de euro en neemt de hoge prijzen maar voor lief.

Maar 2 voor 16 euro is wel goedkoop! Laatst dat we ze kochten betaalde je toch echt 2 voor 25 euro in de aanbieding.
Ja daar heb je gelijk in, maar vroeger was een pak pampers rond de 37 gulden of duurder en een huismerkje rond de 25 euro of nog wel goedkoper. Dat verschil was gewoon groter.
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:57:03 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_17369838
De meningenover luiers blijven verdeeld he? Wij hebben tot op heden pampers en huggies gehad en DA eigen merk. De laatste beviel niet. De huggies vind ik wel prettig. Maar we gaan toch maar kruidvat uitproberen ook...
stormy waters...
sailin'
pi_17370240
om ook een duit in het luierzakje te doen: ik had laatst via een of andere site een paar dingen met flinke korting besteld, waaronder ook 2 pakken pampers. nou was dat volgens mij een behoorlijk oude partij, want ze zien er heel anders uit dan de 'gewone' pampers die we ook wel eens hebben (jaja phileine afwisselend met kruidvat-luiers). boehoe, dat was juist waarom we ze graag hadden want er staan van die leuke plaatjes op, . en ze voelen ook anders, plasticeriger.

maarja, puur luxeprobleempjes natuurlijk.
  donderdag 26 februari 2004 @ 11:22:37 #123
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_17370301
DA eigen merk is niet zo goed bevallen hier. Wij hoppen van aanbieding naar aanbirding en kopen dan groot in. Dus sjouw je je de tandjes met 2 pakken maat 4 en 2 pakken 5
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_17370442
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 11:22 schreef dice het volgende:
DA eigen merk is niet zo goed bevallen hier. Wij hoppen van aanbieding naar aanbirding en kopen dan groot in. Dus sjouw je je de tandjes met 2 pakken maat 4 en 2 pakken 5
Toepasselijk in dit forum
Maar kan al dat geluier niet beter in een nieuw topic?
Verdorie, vertel ik trots dat Elise al kan omrollen, wordt het helemaal oversneeuwd (ook toepasselijk vandaag ) door geluier (en dat mag ik hier op mijn werk niet )

Ok, dan maar dit over die luiers ... Iemand in Turkije geweest? Wij gaan binnenkort aldaar op vakantie. Ik kreeg hier de tip om de meeste luiers daar te kopen, met name de doekjes hiervandaan mee te nemen. Nu sprak ik iemand die daar ook was geweest en die zei dat de luiers in Turkije heel erg duur waren.
- Is dat zo?
- Is de kwaliteit van de luiers daar wel goed?
want, ja, je moet toch wel heel wat luiers (en zwemluiers!) meenemen voor 2 weken!
pi_17370749
Wij kopen geen Pampers meer omdat Noa daar ontzettende luieruitslag van kreeg en zo ging kijken:

Huggies vinden we wel fijn en die van het kruitvat doen het ook perfect bij ons.

He! Elise: Feli!!!!!
  Jubileum moderator donderdag 26 februari 2004 @ 11:51:56 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17370854
Die foto van Noa
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17370932
Wel grappig he . Ik kon het moeders mooiste topic 123 niet vinden dus vond ik dit wel een goede gelegenheid om hem er tussen te proppen

Instellingen op fok werken nog niet zo lekker Mn usericon is ook nog steeds foetsie!
pi_17371449
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 11:18 schreef bixister het volgende:
om ook een duit in het luierzakje te doen: ik had laatst via een of andere site een paar dingen met flinke korting besteld, waaronder ook 2 pakken pampers. nou was dat volgens mij een behoorlijk oude partij, want ze zien er heel anders uit dan de 'gewone' pampers die we ook wel eens hebben (jaja phileine afwisselend met kruidvat-luiers). boehoe, dat was juist waarom we ze graag hadden want er staan van die leuke plaatjes op, . en ze voelen ook anders, plasticeriger.

maarja, puur luxeprobleempjes natuurlijk.
Daarom wissel ik Pampers ook af met Kruidvat

Noa
  donderdag 26 februari 2004 @ 12:28:09 #129
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_17371672
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 11:30 schreef Bright het volgende:

[..]

[afbeelding] Toepasselijk in dit forum
Verdorie, vertel ik trots dat Elise al kan omrollen, wordt het helemaal oversneeuwd (ook toepasselijk vandaag ) door geluier (en dat mag ik hier op mijn werk niet )
Go elise Daar begint de ellende, voordat je het weet willen ze kruipen; lopen; met de afstandbediening spelen en komen ze met hun eerste vriendje thuis

Tijd om de ketting aan te leggen in de keuken
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_17372649
Oja, ik zal deze foto hier ook nog even spammen. Over een paar weekjes gaan we namelijk een midweekje op vakantie en omdat we misschien ook nog wel in Belgie terechtkomen willen we Sven op onze paspoorten bijschrijven.

Papa is dus van de week met Sven een pasfoto wezen maken

donderdag 26 februari 2004 @ 13:18:29 #131
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17372678
hihi.. wat een leuke foto, easy

Gelukkig ziet ie er over 5 jaar nog zo uit lekker handig zo een foto in je paspoort
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_17373264
Afgelopen dinsdag was het weer CB-tijd voor Pascalle. De kinderarts was zeer te spreken over onze "mooie stevige griet" . Ze verbaasde zich erover dat Pascalle nog maar 3,5 maand oud is, omdat ze al zo'n wijze indruk maakt en zo alert is. Tja, het gaat allemaal wel wat sneller als ik het zo vergelijk met Jillian op die leeftijd, maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij 'huilbaby's'. Ze kreeg ook nog haar tweede prik en net zoals vorige keer, was er gelukkig geen noemenwaardige reactie. Haar gewicht is nu 6830 gram en haar lengte 63 cm.

Het huilen leek wat minder te worden, maar gisteren tijdens een bezoekje aan m'n schoonouders was het weer helemaal mis. Na een uurtje konden we alweer richting huis, ons meisje had er geen zin meer in en was met geen mogelijkheid rustig te krijgen. Eenmaal in de auto kwam ze weer bij zinnen en viel ze in slaap, ze was dus gewoon moe. Het probleem is dat Pascalle zich niet kan of wil afsluiten van de drukte om haar heen als ze moe is en zich er vervolgens tegen gaat verzetten met woede-aanvallen en eindeloze huilbuien als gevolg.

De nachten gaan nog steeds goed en overdags is ze thuis ook wel op haar gemak. Maar ja, dat is dus alleen thuis, in een andere omgeving is het al snel onrust en boosheid/huilen wat de klok slaat. In de kinderwagen heeft ze hooguit twee keer gelegen, ze moet er niks van weten en zet het op een brullen als we haar er in leggen. We gebruiken dus voornamelijk de Maxi-taxi en hebben nu ook maar een draagzak aangeschaft en tijdens het wandelen heeft ze het nu wat beter naar haar zin. Ik hoop toch echt dat ze zich met de tijd wat beter kan ontspannen, anders is een stap richting osteopaat altijd nog een optie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 februari 2004 @ 13:51:48 #133
13151 crew  Rewimo
pi_17373346
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 11:30 schreef Bright het volgende:

[..]

[afbeelding] Toepasselijk in dit forum

Ok, dan maar dit over die luiers ... Iemand in Turkije geweest? Wij gaan binnenkort aldaar op vakantie. Ik kreeg hier de tip om de meeste luiers daar te kopen, met name de doekjes hiervandaan mee te nemen. Nu sprak ik iemand die daar ook was geweest en die zei dat de luiers in Turkije heel erg duur waren.
- Is dat zo?
want, ja, je moet toch wel heel wat luiers (en zwemluiers!) meenemen voor 2 weken!
Elise! Knappe meid!

Luiers kun je daar gerust kopen, ze zijn niet duur. Zwemluiers heb ik er nog nooit gezien, dus die moet je weer wel meenemen. Misschien is zo'n speciale zwembroek (die je uit kunt spoelen) dus wel handiger. Het is wel zo dat veel luiers daar nog met plastic zijn, je moet dus even zoeken naar een type dat goed bevalt, gelukkig verkopen ze vooral kleine pakken. Doekjes nam ik sowieso zelf mee, want die zijn gewoon overal handig voor (toeten en snoeten, handjes, billen, omgevallen bekers...). Aan twee pak van 80 heb je ongeveer genoeg weet ik uit ervaring (knoeipotti aan boord hier). Als je meer wilt weten vraag je maar.
pi_17373479
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 13:51 schreef Rewimo het volgende:

Doekjes nam ik sowieso zelf mee, want die zijn gewoon overal handig voor (toeten en snoeten, handjes, billen, omgevallen bekers...). Aan twee pak van 80 heb je ongeveer genoeg weet ik uit ervaring (knoeipotti aan boord hier). Als je meer wilt weten vraag je maar.
Met die doekjes schijn je trouwens heel veel dingen te kunnen doen
pi_17373491
Het is al weer meer dan een half jaar geleden dat ik voor het laatst luiers heb gebruikt en ik heb geen flauw idee meer wat ze kosten maar ik kocht voor mijn stiefzoontje luiers van de trekpleister (eigen merk) en die bleven heel lang droog (gedurende de nacht geen last van lekkende luiers) en namen erg veel vocht op. En hij wordt over een maandje al weer vier.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 februari 2004 @ 13:59:38 #136
13151 crew  Rewimo
pi_17373518
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 13:58 schreef easy-going het volgende:

[..]

Tafels poetsen of ongelukjes van de kat weghalen gaat er ook prima mee
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2004 @ 15:41:29 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_17375319
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 13:58 schreef easy-going het volgende:

[..]

Cas met kipvinger

Pedagogisch gejat
  Jubileum moderator donderdag 26 februari 2004 @ 20:40:51 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17381135
Wat moeilijk Meaghan, dat Pascalle zo moeilijk haar rust kan vinden. Ik kan je allerhande tips gaan geven maar ik denk dat je het meeste wel hebt geprobeerd inmiddels. Eva wilde trouwens ook nooit in de kinderwagen, die was pas gelukkig toen we het zitgedeelte erop hadden gemonteerd, zitten en in de rondte kijken was wat ze wilde.

Coolbabe, hoe is het met Tom? De foto's in het fototopic laten een heel ziek mannetje zien, hoe gaat het nu? Knapt ie al een beetje op?

Eska, fijn weer iets van je te horen/zien!
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:57:35 #139
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17381491
Tom hoest als een oude man dus krijgt naast de neusspray, paracetamol en Ventolin nu ook nog hoestdrank *zucht*
Zijn ogen zien er al stukken beter uit en hij hoeft nog maar twee keer per dag gepuft te worden ipv vier keer. Het gaat dus weer de goede kant op met ons zielig vogeltje.

Cas wat een vent is dat al geworden zeg!
Elise heel goed gedaan meissie
Wat een leuke foto van Sven, Easy-going. Die pluk haar op zijn hoofd is lief
pi_17387825
Coolbabe, krijgt Tom nou fysiotherapie voor zijn armen (of ben ik in de war met iemand anders?) en hoe gaat het daar dan mee?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 09:49:41 #141
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17388708
Hij moest inderdaad naar fysio maar we hebben zelf besloten er even mee te wachten. Hij is natuurlijk al zo`n tijd aan het kwakkelen dat het best logisch is dat hij gewoon geen zin heeft in bepaalde dingen. En als hij zo ziek is als nu, vind hij het al vervelend om te moeten liggen dus we laten hem gewoon maar even met rust en kijken wel hoe het zich ontwikkeld.
  FOK!fossiel vrijdag 27 februari 2004 @ 11:38:59 #142
2628 Karin
pi_17390333
Dan zou ik idd ook even wachten Coolbabe, het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Wat Peet gister nou weer opviel (daar let ik niet op he). Van de ballenbaan pakt Bram altijd de groene bal. Wij even testen, alle ballen neergelegd, jahoor groene bal. Ballen in andere volgorde, weer groene bal. Ballen in onze handen, groene bal. Nouja ga zo maar door. En als de groene bal er niet is pakt ie de blauwe. En als die er ook niet is pakt als het echt moet de paarse maar de rode en de gele kijkt hij niet eens aan!
Totale nutteloze informatie maar vond het wel erg grappig.
pi_17390409
Haha, grappig. Sven is hier een voorkeur aan het ontwikkelen voor geel, hebben we het idee.

Hij zit dan dus ook de hele tijd naar de Zwitsalflessen te graaien
pi_17391064
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 13:47 schreef Meaghan het volgende:
Afgelopen dinsdag was het weer CB-tijd voor Pascalle. De kinderarts was zeer te spreken over onze "mooie stevige griet" . Ze verbaasde zich erover dat Pascalle nog maar 3,5 maand oud is, omdat ze al zo'n wijze indruk maakt en zo alert is. Tja, het gaat allemaal wel wat sneller als ik het zo vergelijk met Jillian op die leeftijd, maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij 'huilbaby's'. Ze kreeg ook nog haar tweede prik en net zoals vorige keer, was er gelukkig geen noemenwaardige reactie. Haar gewicht is nu 6830 gram en haar lengte 63 cm.

Het huilen leek wat minder te worden, maar gisteren tijdens een bezoekje aan m'n schoonouders was het weer helemaal mis. Na een uurtje konden we alweer richting huis, ons meisje had er geen zin meer in en was met geen mogelijkheid rustig te krijgen. Eenmaal in de auto kwam ze weer bij zinnen en viel ze in slaap, ze was dus gewoon moe. Het probleem is dat Pascalle zich niet kan of wil afsluiten van de drukte om haar heen als ze moe is en zich er vervolgens tegen gaat verzetten met woede-aanvallen en eindeloze huilbuien als gevolg.

De nachten gaan nog steeds goed en overdags is ze thuis ook wel op haar gemak. Maar ja, dat is dus alleen thuis, in een andere omgeving is het al snel onrust en boosheid/huilen wat de klok slaat. In de kinderwagen heeft ze hooguit twee keer gelegen, ze moet er niks van weten en zet het op een brullen als we haar er in leggen. We gebruiken dus voornamelijk de Maxi-taxi en hebben nu ook maar een draagzak aangeschaft en tijdens het wandelen heeft ze het nu wat beter naar haar zin. Ik hoop toch echt dat ze zich met de tijd wat beter kan ontspannen, anders is een stap richting osteopaat altijd nog een optie.
Meaghan, dat lijkt het verhaal van Elise wel ... 1 troost: het gaat weer over.
Waarschijnlijk is het niet altijd aan haar te zien dat ze al moe is. En zolang ze prikkels van haar omgeving krijgt (opa/oma die over de wagen hangt, geluiden, licht, TV, etc.) lijkt ze ook niet zo moe, al is ze dat wel.

Als ouder leer je zelf wel langzaamaan haar bewegingen te kennen, dus ook wat sneller te zien wanneer ze wel of niet moe is.
want:
niet moe en toch naar bed -> huilen
erg moe en naar bed -> huilen
Het is moeilijk om precies te bepalen wanneer je ertussenin zit. Elise geeft nu met wrijven in haar oogjes etc. goed aan wanneer ze slaap heeft. Dat scheelt echt heel veel! En als ze slaap heeft, dan moet ze ook echt de kamer uit, want anders blijft ze geprikkeld (Ze wil ook altijd alles maar zien!)

Iets anders:
Gisteravond zagen we dat Elise een echte buikkruiper wordt: ze pakte het boxkleed voor zich met haar handjes en begin eraan te trekken, zodat haar lichaampje al iets vooruit ging. Goh, dinsdag omrollen en nu dit weer - wordt een inventief handenbindertje, de schat
pi_17391110
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 13:51 schreef Rewimo het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 26 februari 2004 11:30 schreef Bright het volgende:

[..]

[<a href="http://images.fok.nl/s/biggrin.gif" width="15" height="15" target="_blank">afbeelding</a>] Toepasselijk in dit forum

- Is dat zo?
want, ja, je moet toch wel heel wat luiers (en zwemluiers!) meenemen voor 2 weken!</div></blockquote>Elise! Knappe meid!

Luiers kun je daar gerust kopen, ze zijn niet duur. Zwemluiers heb ik er nog nooit gezien, dus die moet je weer wel meenemen. Misschien is zo'n speciale zwembroek (die je uit kunt spoelen) dus wel handiger. Het is wel zo dat veel luiers daar nog met plastic zijn, je moet dus even zoeken naar een type dat goed bevalt, gelukkig verkopen ze vooral kleine pakken. Doekjes nam ik sowieso zelf mee, want die zijn gewoon overal handig voor (toeten en snoeten, handjes, billen, omgevallen bekers...). Aan twee pak van 80 heb je ongeveer genoeg weet ik uit ervaring (knoeipotti aan boord hier). Als je meer wilt weten vraag je maar.
Dank je wel! Heb je misschien zelfs al (nog?) een merk luiers wat jullie was bevallen?
Dus 2 pakken doekjes is genoeg voor de verschoning + handjes/toetjes/etc. voor 2 weken? Da's mooi om te horen. Dat is tenminste nog te overzien.
pi_17391729
Bright, kindjes zijn nu eenmaal erg gesteld op regelmaat en bij pascalle is dat ook hetgene wat haar tevreden houdt. Dus de voedingen rond dezelfde tijd, dan spelen en lekker rondkijken en dan slapen. Ik merk dus wel wanneer ze slaap heeft, dan begint ze te huilen en wil ze gewoon niks meer. Het is alleen wanneer die regelmaat doorbroken wordt door bv. een bezoekje of een uitstapje dat ze zich niet kan afsluiten van de prikkels om haar heen en dan niet wil of kan toegeven aan de moeheid. We houden nu dus gewoon nog meer rekening met haar en maken korte uitstapjes en laten bezoek zoveel mogelijk naar ons toekomen, zodat Pascalle lekker in haar eigen omgeving kan blijven en in haar eigen bedje kan slapen.

Het zal ook vanzelf wel beter gaan als ze wat ouder is, maar voorlopig is het vooral erg vervelend voor haarzelf. Wij zijn ook al naar de huisarts geweest en die heeft gelukkig niks raars kunnen ontdekken. Wel denken we dat de complicaties bij haar geboorte(veel vruchtwater en meconium binnengekregen en navelstreng om haar nekje) er iets mee te maken hebben, maar dat is alleen maar gissen.

Maar Elise die heeft de smaak te pakken als ik 't zo lees!!
Heerlijk toch zo'n hummel die zichzelf en de wereld om haar heen aan het ontdekken is
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2004 @ 13:03:40 #147
13151 crew  Rewimo
pi_17391847
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 12:18 schreef Bright het volgende:

[..]

Dank je wel! Heb je misschien zelfs al (nog?) een merk luiers wat jullie was bevallen?
Dus 2 pakken doekjes is genoeg voor de verschoning + handjes/toetjes/etc. voor 2 weken? Da's mooi om te horen. Dat is tenminste nog te overzien.
Ik zou echt geen merk meer weten, Bright. Wel raad ik je aan om gewoon in een supermarktje te kijken, en niet bij een apotheek, want die laatste zijn beslist duurder.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_17392162
Wij hebben hier de Trekpleister luiers, die zijn hetzelfde als die van de Kruidvat en bevallen dus zeer goed. Super de Boer luiers zijn precies hetzelfde als Huggies en vond ik ook altijd wel goed. Pampers in de aanbieding hebben we ook vaak. De Aldi luiers hadden zo'n petroleum-achtige lucht, de hele babykamer stonk er altijd naar en dan waren ze nog niet eens gevuld. Stinken ze eigenlijk nog steeds zo?

De Teddy Care doekjes van de supermarkt bevallen hier echt het best en ze zijn nog goedkoop ook. Je krijgt ook geen spontane koppijn van de lucht die eraan zit, dus dat scheelt ook weer. Je kunt ze trouwens ook goed voor ongelukjes op de grond gebruiken, met andere merken wordt je vloer al snel een 'glijbaan'.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2004 @ 13:35:10 #149
13151 crew  Rewimo
pi_17392332
Ik ruik niks aan de Aldiluiers van tegenwoordig Meaghan Ik ben trouwens grote fan van de doekjes van de Lidl, lekker groot en nat en niet zo'n indringend geurtje (van die van Kruidvat en DA krijg ik acuut hoofdpijn ).
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_17392551
Goeie tip, Rewimo - misschien kreeg ik wel te horen dat die luiers zo duur waren omdat zei dus wel naar de apotheek gingen
pi_17392669
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 13:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik ruik niks aan de Aldiluiers van tegenwoordig Meaghan Ik ben trouwens grote fan van de doekjes van de Lidl, lekker groot en nat en niet zo'n indringend geurtje (van die van Kruidvat en DA krijg ik acuut hoofdpijn ).
Misschien toch maar weer eens proberen dan
Het scheelt toch weer E 2,40 met een pak Trekpleister luiers en dat kan aardig oplopen zo met twee kinderen.
pi_17394713
Karin dat vind ik echt een heel grappig verhaal. Vooral omdat Bo dus alles groen en Blauw noemt. Als je een kleur aanwijst zegt ze groen en daarna zegt ze blauw. Zelfde volgorde dus, alleen een iets andere stijl. Grappig he.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 20:44:38 #153
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17400052

*officieel meldt*

Eigenlijk nog weinig te melden wat jullie niet allemaal van de nieuwbakken papa hebben meegekregen
Saskia doet 't hartstikke goed! Volgens mij groeit ze als kool Elke dag zie ik weer meer spekplooien
Morgen is ze al weer een week oud! Dem! wat gaat dat hard

Verder voel ik me best goed. Hobbel een beetje door huis heen en kom nergens meer aan toe. Nooit verwacht dat zo'n kleintje zoveel van je tijd op zou slokken. Morgen de kraamverzorgster ook voor t' laatst... en dan lekker met z'n drietjes ons eigen ritme proberen te vinden.
Dan gaan we eens echt proberen hoe we Saskia 's nachts in haar wieg te slapen kunnen krijgen en hoe ze een volledige borstvoeding kan drinken zonder na zes slokken in slaap te vallen (hoewel ze elke dag steeds een beetje langer doordrinkt en nu al twee dagen wel een hele voeding doordrinkt, nu moet ze dat nog elke voeding doen)

Voorlopig zijn we alleen nog maar verliefd en dolgelukkig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2004 @ 20:47:54 #154
13151 crew  Rewimo
pi_17400101
Het klinkt heerlijk, E.T. Wat een wonder hè, zo'n kind. Geniet maar lekker hoor!
  FOK!fossiel vrijdag 27 februari 2004 @ 21:37:07 #155
2628 Karin
pi_17400924
ET fijn om wat van je te lezen. Wat een heerlijke kraamtijd lijkt me dit! Tja dat drinken, ik denk dat ze het gewoon nog even moet leren, gaat hopelijk snel wat beter. Die gebroken nachten zijn niets.
Jeetje alweer laatste dag kraamzorg, wat heb ik toen staan janken toen die van mij weggingen, ik dacht dat ik het nooit zou redden, had nog zoveel vragen.
Geniet nog lekker van die laatste dag en dan heerlijk 2 weken met zijn drietjes. Ook wel weer lekker hoor om weer eigen baas in je eigen huis te zijn.
pi_17406327
ET, ik weet nog wel die eerste weken met Joshua. Ik keek echt zo veel mogelijk naar hem. Omdat iedereen mij waarschuwde dat het al snel genoeg ging had ik zoiets van zoveel mogelijk zien dat ie nog klein is. En die voedingen, dat komt met de weken en gaat ook steeds beter. Ritme krijg je amper, en ik merk zelf dat nu Joshua groeit dat ie steeds beter drinkt. En ook hele voedingen, maar zelf hij valt nog in slaap tijdens. Vervelend want zo komen ze vaker, alleen kun je daar echt niet veel tegen doen. Ja wakker maken maar daar trappen ze ook niet vaak in

Verders gaat het met Joshua heel goed. Ik heb hem vanmorgen in bad gehad. Dus ik samen met Joshua, wat heeft ie genoten zeg. Ik heb zo'n opblaasbaar hoofd kussen voor in bad en daar lag hij op. Echt leuk om te zien dat ie ligt te genieten. Hij groeit hard, ik heb veel foto's van alle weken en je ziet hem gewoon elke keer een stukje groter en voller worden. Het slaap ritme is echt nog een no go. Hij slaapt niet zo makkelijk zelf in, en ben daarmee nog wel aan het klooien. Maar goed dat komt ook wel. BV gaat goed, geen klachten meer aan die kant.

Oh ja Angel22, de dentinox die ik in huis heb is voor krampjes. Komt uit Engeland vandaan. Ik moest toch nog even voor de zekerheid de kleine lettertjes lezen hoor. Ik dacht echt even dat ik hem een spulletje zat te geven wat voor doorkomende tandjes was. Maar nee dus. Nou ja, als ik in nederland ben zal ik eens kijken wat nou het verschil is. En gelijk wat chamodent mee nemen in geval van.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:01:52 #157
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17406930
ET: heerlijk he, die kraamperiode!! Ik zou hem zo weer over doen. Alhoewel ik nu ook vreselijk veel van Thomas geniet hoor! Maar die eerste periode, het elkaar leren kennen, is zo vreselijk bijzonder!

Lewis: Bij Thomas is het ook nog steeds een worsteling om hem in slaap te krijgen. Hij is dan vreselijk moe, maar wil er niet aan toe geven. Op het moment helpt het om hem in de 'houtgreep' te nemen en stevig vast te houden. Na een poosje hard huilen geeft hij zich over en valt hij plotseling is slaap. Het lijkt me zo heerlijk als hij op een gegeven moment zelf in slaap kan vallen in zijn bedje. Ik probeer het elke dag, maar tevergeefs. Maar ja, we zijn nu al blij dat we hem in kunnen krijgen!

JUST ME: ik hoop dat je hier ook leest!
we hadden een hele leuke verrassing bij de post
Thomas vindt je een schat (en ook wij)!
Heel leuk! Hardstikke bedankt!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:21:49 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17407191
Lies, dat niet over willen geven aan de slaap, dat herken ik zo duidelijk bij Job. Ook bij hem is het zo dat je hem dan vast moet houden, dat hij heel hard is aan het huilen en dan ineens middenin een huil in slaap valt. Alleen als we hem dan weer wegleggen, wordt hij meestal weer wakker .
Gelukkig gaat het bij ons 's avonds en 's nachts steeds beter. De problemen zijn voornamelijk nog overdag.
Ben jij inmiddels weer aan het werk? Ik hou het allemaal niet meer zo bij . Zo ja, zit Thomas dan op een kdv en hoe gaat het daar met slapen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:36:52 #159
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17407377
Precies Livelink, bij het wegleggen is het altijd hopen dat hij niet weer wakker wordt!!! Toch altijd fijn dat het bij anderen ook soms zo werkt! (hoewel niet zo fijn voor jullie natuurlijk!).

Ik ben in januari begonnen met werken maar voor maar 2 keer een halve dag. Vanaf deze week wordt dat anderhalve dag. Dat is vrij weinig maar ik vind het heerlijk op het moment. Zo'n kleine kost zoveel energie. En ik moet zeggen dat ik erg geniet van de dagen zo met Thomas, de dagen vliegen voorbij!
De ene dag is Thomas bij mijn moeder en de halve dag is hij gewoon thuis bij zijn papa.
Die passen inmiddels dezelfde aanpak toe!

S'avonds en s'nachts gaat het hier ook sinds twee weken een stuk beter. Tot voor kort kregen we Thomas s'avonds pas in slaap rond 10 uur, hij was dan heel onrustig (we hebben heel wat rondjes gelopen, zelfs in het donker buiten met de kinderwagen!). Nu lukt het vaak al rond 8 uur. Op een of andere manier heeft hij s'avonds toch rust gevonden.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 13:01:25 #160
37150 livelink
pi_17407723
Dat is inderdaad wel lekker om zo langzaam aan weer te beginnen met werken. Ik moet vanaf maandag weer meteen 4 dagen werken. En lekker dat Thomas bij je moeder kan zijn, die ook het geduld en de tijd heeft om hem op die manier in slaap te krijgen.

Job heeft inmiddels een dag gewend op het kdv en wilde daar natuurlijk ook niet in slaap vallen, maar daar hebben ze een "Lullababy". Dat is een soort schommel waar je de maxi-cosi in of aan kunt hangen en die kun je vervolgens aanzetten en dan gaat hij automatisch schommelen. Daarin sliep Job wel, want hij kan zich niet verzetten tegen het schommelen. Ik heb geen idee hoe duur die dingen zijn, maar ik zit er eventueel aan te denken om zo iets ook voor thuis te kopen. Het nadeel is natuurlijk wel dat hij dan in zijn maxi-cosi slaapt en dat is weer niet goed voor de rug. Een hangmatje in de box schijnt ook wel te helpen, maar dat vind ik zo eng. Ik heb het idee dat ze daar zo uit kunnen vallen.
pi_17408000
spannend om weer te moeten gaan werken, livelink. veel succes! meteen 4 dagen, pittig hoor. gaat job meteen ook 4 dagen naar 't kdv of lossen jullie het deels anders op? (heb je misschien al eerder gemeld maar weet ik niet meer). en wat dat slapen betreft, heb je wel eens van een babyhammock gehoord? daar schijnen moeilijk slapende babies ook veel baat bij te hebben.
ik las laatst je verhaal over de verschillen tussen kdv-schriftje en het verhaal waar je man mee thuiskomt: hier komen die twee ook niet altijd overeen: komt meestal doordat het schriftje al halverwege de dag geschreven wordt, en het andere verhaal krijgt G te horen bji het ophalen, dus aan 't eind van de dag. soms ook nog van een andere 'juf', dus die heeft het misschien ook net weer wat anders beleefd. zou dat bij jullie niet ook mee kunnen spelen?
  zaterdag 28 februari 2004 @ 13:22:50 #162
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17408003
Goh, nu was ik even vergeten dat Job ook nog maar zo'n 3 maanden oud is!
Het lijkt me niet makkelijk om gelijk 4 dagen te gaan werken.
Hoe kijk je er tegenaan? In ieder geval heel veel succes maandag! Door weer te gaan werken sluit je toch weer een periode af vind ik.

Zo'n schommel lijkt me ook ideaal, want beweging helpt altijd. Alleen wordt Thomas wel heel zwaar voor op de arm en voor in de draagzak!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 13:24:08 #163
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17408022
Wat is een babyhammock Bix?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 februari 2004 @ 13:25:51 #164
13151 crew  Rewimo
pi_17408043
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 13:24 schreef -Lies- het volgende:
Wat is een babyhammock Bix?
Klik het woord maar aan in het bericht van Bix, er zit een linkje achter ('t is wat moeilijk te zien met die nieuwe kleuren)
pi_17408110
de hammock moet idd geweldig zijn, wij hebben hem ook besteld voor de nieuwe
  zaterdag 28 februari 2004 @ 13:36:32 #166
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17408181
Aha, nu zie ik het! (moeilijk hoor)
Lijkt me een mooi iets, jammer dat het maar tot 7 a 9 maanden is!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 13:41:09 #167
37150 livelink
pi_17408248
Dat is inderdaad een mooi ding, die babyhammock. Ik ga hem misschien wel huren om te kijken of Job er baat bij heeft. Wat betreft de opvang, Job en Katja zullen 3 dagen per week naar het kdv gaan. Mijn vriend en ik werken allebei 4 dagen. Nu mijn vriend echter een vaste baan heeft, ga ik denk ik toch proberen om 3 dagen te gaan werken. Twee dagen opvang vind ik prima, 3 dagen zijn voor mijn gevoel net iets te veel. Eerder durfde ik niet minder te gaan werken omdat mijn inkomsten de enige vaste inkomsten waren.
Bij Katja hadden we het nog zo geregeld dat we twee dagen kdv hadden en 1 dagje kwam Oma, maar twee kinderen vinden we te zwaar voor haar.

Ik ben gisteren met mijn vriend uit gaan eten als afsluiting van mijn zwangerschapsverlof en toen hebben we het uitgebreid gehad over mijn idee dat hij zich afsluit van alle eventuele negatieve dingen mbt de kinderen. Het komt eigenlijk neer op verschillen in ons karakter. Ik ben pessimistisch en hij is optimistisch (grofweg gezegd). Hij hoort wel dat Job gehuild heeft op het kdv, maar heeft ook gehoord dat Job vervolgens in de Lullababy wel ging slapen en heeft daarom het idee dat het allemaal prima ging en ik blijf als het ware 'hangen' op het huilen en niet willen slapen in bed.
Ach, en het is eigenlijk wel zo goed dat we zo verschillend zijn. Ik moet me niet voorstellen dat ik een partner had die net zo was als ik. Dan waren er vast nooit kinderen gekomen
  FOK!fossiel zaterdag 28 februari 2004 @ 13:46:32 #168
2628 Karin
pi_17408315
Bram is ook altijd een moeilijke slaper geweest. Wat bij hem ook wel hielp (toen hij nog niet zo bewegelijk was) om zijn armpjes stevig vast te houden en dan een doekje over zijn ogen. Dan kon hij zich wel afsluiten. Het enige vervelende is dan dat je niet goed doorhebt wanneer hij slaapt dus ik trok regelmatig net even te vroeg dat doekje weer weg.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 13:55:35 #169
37150 livelink
pi_17408455
Ja, doekje over de ogen heeft bij ons in het begin ook wel gewerkt, maar nu raakt hij daar nog erger van overstuur als ik dat op hem leg. Wat ik nu wel eens doe is hem een net iets te groot mutsje opdoen. Als hij beweegt schuift dat langzaam vanzelf over zijn ogen en daar wordt hij dan rustiger van (ja, soms voel ik mee een hele slechte moeder).
pi_17409481
Hai, ook maar weer ff terug van weggeweest. Dat huilen herken ik ook hoor livelink en lies. Ik wikkelde Jadey dan in (soort van inbakeren) in een badcape met haar armpjes er stijf bij in. Dan op je arm nemen en stijf tegen je aan houden. Jadey worstelde erg veel, werd erg boos en viel dan plots in slaap. Soms hielp dan een fopspeen erbij ook wel. Ik legde haar dan met cape en al in het bedje, en legde dan de cape wat losser neer, losje dekentje erover en op je tenen de deur uit.
Ik legde haar ook vaak met cape en al gelijk op een lekkere hoofdkussen, waar ze een beetje in wegzakte. Waarschijnlijk voelde dat erg knus voor haar.

Ik weet niet meer precies wanneer het overging eigenlijk, met 4 maandje denk ik ofzo.
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2004 @ 15:01:05 #171
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17409503
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:01 schreef -Lies- het volgende:

JUST ME: ik hoop dat je hier ook leest!
we hadden een hele leuke verrassing bij de post
Thomas vindt je een schat (en ook wij)!
Heel leuk! Hardstikke bedankt!
graag gedaan
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 28 februari 2004 @ 15:25:55 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_17409885
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 20:44 schreef E.T. het volgende:

*officieel meldt*

Eigenlijk nog weinig te melden wat jullie niet allemaal van de nieuwbakken papa hebben meegekregen
Saskia doet 't hartstikke goed! Volgens mij groeit ze als kool Elke dag zie ik weer meer spekplooien
Morgen is ze al weer een week oud! Dem! wat gaat dat hard

Verder voel ik me best goed. Hobbel een beetje door huis heen en kom nergens meer aan toe. Nooit verwacht dat zo'n kleintje zoveel van je tijd op zou slokken. Morgen de kraamverzorgster ook voor t' laatst... en dan lekker met z'n drietjes ons eigen ritme proberen te vinden.
Dan gaan we eens echt proberen hoe we Saskia 's nachts in haar wieg te slapen kunnen krijgen en hoe ze een volledige borstvoeding kan drinken zonder na zes slokken in slaap te vallen (hoewel ze elke dag steeds een beetje langer doordrinkt en nu al twee dagen wel een hele voeding doordrinkt, nu moet ze dat nog elke voeding doen)

Voorlopig zijn we alleen nog maar verliefd en dolgelukkig
ET, wat heerlijk dat het zo goed gaat! En dat drinken, ach, het is wat Lewis al zegt, dat heb je toch niet echt in de hand... Liam valt ook vaak in slaap, zeker in het begin deed ie dat heel vaak. Als ze wat ouder wordt en wat meer kracht heeft gaat het vast beter. En anders komt ze in het begin gewoon vaker, daar is toch ook niks mis mee. Das dan weer het makkelijke aan bv, vraag en aanbod. Geniet maar hoor...ik merk nu al dat Liam groot wordt, dat hele kleine beebie-achtige is er met 5 weken echt al vanaf. En die kraamtijd samen is zo fijn!
Ja, wat ben je verliefd op je eigen kind he...en dat wordt alleen maar erger lijkt wel! Heerlijk!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 29 februari 2004 @ 13:49:01 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17424995
Iris heeft, sinds gistermiddag, ineens onverklaarbaar hoge koorts. Ze is niet verkouden, niet misselijk of diarre, geen oorpijn maar wel steeds tegen de 40 graden koorts.
Zo zielig
Ik heb gisteravond de hap maar gebeld, nadat ik in de kinderziektesboekjes las dat dat wel de bedoeling is als ze nog geen 6 maanden zijn, maar zij vonden het niet echt verontrustend. Ze drinkt nog wel, niet veel maar toch, en ze is nog best wel alert (voor zover dat mogelijk is met koorts).
Ik maak me ook niet echt veel zorgen maar ik vind het wel ontzettend zielig.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 29 februari 2004 @ 14:08:20 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_17425380
ach, wat erg! Het zal er misschien gewoon bij horen enzo, maar ik denk dat je mij kunt opvege de eerste keer dat Liam zoiets zal hebben...
Ik hoop dat Iris snel opknapt Lois!
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 februari 2004 @ 16:21:43 #175
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_17428016
Gaat hier der nieuwsgierige vraag maar is stellen
Iemand hier die wat van Goaxing en der kindje gehoord heeft was beniewd naar naampje enzo
pi_17428388
agossie arme Irisje. Let je wel goed op of het kinnetje tegen de borst kan zonder extra veel gehuil Lois?

ET, Isa heeft ook heel lang dat rommelige drinken gehad hoor. Snel in slaap vallen, of gewoon maar kort willen drinken en dan snel weer honger. Is uiteindelijk zo na een week of 8 overgegaan, toen die krampjes ook minder werden. Heerlijk he, die roze wolk. Ik heb ook echt gezweefd die eerste paar weken. Heerlijk als de kraamhulp weg is, dan zijn jullie echt met zn drietjes. Wij hebben haar op het laatst steeds eerder naar huis gestuurd, en de laatste dag is ze nog maar een uurtje geweest omdat we zo genoten van het samendoen.

Die hammock ziet er heerlijk uit, maar volgens mij gaat ie tegen ongeveer alle adviezen van stichting wiegedood in. Ik zou dat toch nog maar eens navragen voor de zekerheid.
mooi he, alles
  zondag 29 februari 2004 @ 16:55:04 #177
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17428626
Hoi ET, leuk dat ik iets van je hoor. Fijn dat het allemaal zo lekker gaat, zit je een beetje op een roze wolk?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17430461
Hoe gaat het met Iris nu Lois, zakt de koorts al iets? Ik vind dat altijd maar eng hoor, die kleintjes moeten gewoon niet ziek worden. groten ook niet trouwens

Lekker he ET, die roze wolk, blijf er nog maar lekker een tijdje opzitten

Sven heeft trouwens zijn eerste echte verkoudheid te pakken. Gisteravond kwam dat lekker opzetten, gepaard met de ettelijke huiltjes. Een verstopte neus in combinatie met een speen is dan niet echt ideaal. Dus dat was vannacht een aantal keren het bed uit. Zijn humeur lijdt er trouwens niet onder, hij is vrolijk als altijd. Alleen met het eten vanavond was het een boeltje. Een lekkere hap eten gecombineerd met een hoestbui is een fijne combinatie. Nouja, meneertje ligt iig weer op bed, eens kijken hoe we deze nacht weer doorkomen.

Jubileum moderator zondag 29 februari 2004 @ 19:49:03 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17431272
Verkouden zijn is heel vervelend inderdaad easy-going. Iris is dat al een paar keer geweest en gelukkig zijn we er zonder veel problemen, en met veel neusspray, goed doorheen gerold.

Iris koorts is onverminderd aanwezig, ze wil niet veel, alleen heel dichtbij me liggen. Ik let inderdaad goed op haar nekkie, hoewel ik denk dat hersenvliesontsteking een agressievere ziekte is en we nu al andere, en ergere, symptomen hadden moeten zien.
Ik denk eigenlijk meer aan iets als 6e ziekte ofzo, maar dat zullen we pas zeker weten als over een paar dagen de vlekkies verschijnen.
Mijn moeder had het over de waterpokken van Bram maar dat hadden we dan ook al moeten zien denk ik.
We wachten het maar weer af, hoewel ik wel het voornemen heb om als ze morgen nog zo koortsig is even onze eigen huisarts te bellen.
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 februari 2004 @ 20:24:42 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17431901
Vannacht heeft Saskia helemaal allenig in d'r wieg doorgebracht!

Papa en Mama hebben twee keer 5 uur, met 1 voeding tussendoor in alle houdingen en standen kunnen slapen. Papa vind Saskia stoer .

En vandaag is Saskia voor het eerst buiten geweest! Het was prachtig weer, niet al te koud, dus goed aangekleed, in de Quinny naar Opa en Oma een straat verder (3 minuten wandelen). Opa is ook al helemaal verliefd op zijn nieuwe kleindochter. Hij is toch zo trots op "al z'n meiden". Tja, dachten ze drie jaar geleden nog geen opa en oma te worden, hebben ze nu twee prachtige kleindochters .

Verder gaat de borst steeds beter, maar soms heeft ze er gewoon geen zin in. En ow ja... Saskia d'r naveltje bloed een klein beetje We denken dat de bovenkant van de luier er net steeds over het verse huidje schuurt. Nu maar voorzichtig ontsmet en weer een navelbandje om, en hopen dat het morgen beter is...

Er bestaat toch niet zoiets als navel-scheur ofzo he? .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 februari 2004 @ 20:44:11 #181
13151 crew  Rewimo
pi_17432281
Lois, ik hoor van mijn schoonmoeder dat de kleine van mijn nichtje roodvonk heeft. Woont wel niet echt in de buurt (Gouda) maar je weet nooit. Misschien toch even in je achterhoofd houden.

Swets, ontsmetten en afdekken is prima. Doe dat een tijdje met elke luierwisseling, dan zal het wel snel weggaan. Blijft het opengaan, raadpleeg dan even de vk of huisarts.
pi_17434325
He getsie Lois beterschap met Iris. Bij Bo en Janneke zat er ook 2 en halve week tussen he. Dus wie weet toch de waterpokkies. Hopelijk knapt ze snel weer op.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 1 maart 2004 @ 09:10:44 #183
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17439760
Het is weer mis met Tom; hoesten tot hij ervan over z`n huig gaat, niet kunnen slapen, gierende ademhaling. Vanmiddag ga ik met hem naar de ha en hopen dat die weet wat we hier aan kunnen doen want hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel. Hij eet alleen fruit en yogurt, warm eten en zijn boterham eet hij nagenoeg niet. Daar gaan zijn spekreserves weer

Hoe is het nu met Iris?
En hoe is het vannacht gegaan met Saskia, Swets?
  maandag 1 maart 2004 @ 09:17:03 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_17439818
ow coolbabe, wat vervelend! Ik hoop dat de ha wat voor Tom kan doen zeg, arm kind. Zo zielig zieke kindjes...
stormy waters...
sailin'
pi_17439931
Ach Tom toch, wat ben je toch aan het tobben. Ik hoop dat de ha iets kan doen vanmiddag Coolbabe.

Hoe is het met Iris, is de koorts al gezakt, of zijn er vlekjes tevoorschijn gekomen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 09:29:44 #186
13151 crew  Rewimo
pi_17439935
Coolbabe, als hij alleen fruit en yoghurt wil, lijkt het erop dat hij keelpijn heeft en dat slikken zeer doet. Wat vervelend hè, Tom is ook al een heel tijdje aan het sukkelen zo.
pi_17440066
Toen ik als kind ziek was at ik alleen maar fruit en yoghurt. Dat was het enige wat ik lekker vondt.
Ik had toen de bof. Arme Tom. Wat is dat manneke toch veel ziek. Bah lijkt me vreselijk om je kind zo ziek te zien. Trouwens Iris ook. Kleine meisje. Ik hoop maar dat die koorts gaat zakken, want dat vind ik toch wel eng hoor.
  maandag 1 maart 2004 @ 09:53:17 #188
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17440252
We zijn aan het sukkelen vanaf dat hij 5 maanden was. Hij is ondertussen 8 maanden en de laatste 3 maanden misschien 3 weken beter geweest. Niet gek ook dat hij de laatste keer bij het cb nagenoeg niet gegroeid was
Dat niet willen eten komt volgens ons niet van keelpijn, Tom heeft erg veel last van zelfmedelijden (can`t blame him) en is regelmatig ontroostbaar en jammert behoorlijlk. Hij is bovendien nog steeds vreselijk lui en als hij ergens geen moeite voor hoeft te doen, zal hij dat ook zeker niet doen. Zijn eten kauwen is gewoon te veel werk vind hij zelf
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 09:54:17 #189
13151 crew  Rewimo
pi_17440267
Ow, dat kan natuurlijk ook
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2004 @ 10:13:59 #190
43556 miss_dynastie
pi_17440605
Arme Tom, die is inderdaad behoorlijk ziek zeg

Iris, gaat het al weer een beetje beter met je?

Saskia, papa en mama moet je echt niet door laten slapen hoor
pi_17440751
phileine, waarom denk je dat de babyhammock zo gevaarlijk zou kunnen zijn voor wiegendood?

coolbabe, wat rot nou weer. hopelijk kan de huisarts iets voor Tom doen. dit duurt echt te lang zo.
en Sven ook een echte verkoudheid te pakken, bah!
Lois, hoe is 't met Iris? wat een schrik, zulke hoge koorts. ik hoop dat 't snel beter gaat!

Piet is trouwens ook al een hele tijd verkouden. niet echt erg hoor; dan weer wat snotterig, dan weer wat hoesterig (net als ikzelf overigens, we lijken elkaar wel steeds over en weer aan te steken). maar de laatste paar dagen krijgt hij 't slijm niet goed weggehoest en ademt hij soms wat rasperig/pieperig. dus ik denk erover om ook maar es naar de huisarts te gaan met hem.
  maandag 1 maart 2004 @ 10:34:32 #192
393 phileine
española
pi_17440945
Bix: het ziet eruit of het de luchtcirculatie een beetje tegenhoudt, in ieder geval pleiten ze bij st. wiegedood erg tegen zoveel lappen om het kind heen. Het is net zo'n "banaan"-draagzak, en die worden ook erg afgeraden ivm verstikkingsgevaar. Op de site van babyhammock staat dat uit onderzoek blijkt dat het co2-gehalte inderdaad wat stijgt, volgens hun niet genoeg om gevaarlijk te zijn, maar ik zou dat zelf dus toch een heel vervelend idee vinden. Kan niet vinden wat wèl een gevaarlijk gehalte zou zijn en hoe zij het precies hebben getest, dus weet ook niet wat de marges zijn; maar zo op het eerste gezicht zou ik me er niet lekker bij voelen.
mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2004 @ 10:40:55 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17441022
Wat zielig zeg, al die zieke kleintjes Vooral koorts is ivm uitdroging best link natuurlijk. Maar ik neem aan dat de ervaren moeders hier er meer kijk op hebben dan deze kersverse vader . Veel beterschap toegewenst.

Saskia was gisteren na het uitstapje naar Opa en Oma een beetje uit d'r hum. Het was allemaal ook wel erg spannend. De eerste keer naar buiten, dan bij Opa en Oma in vreemde handen, en als klap op de vuurpijl hadden Papa en Mama het badritueel ook nog verplaatst van 's morgens naar 's avonds omdat ze na het badje zo lekker slaperig is.

Nu was ze dus door alle consternatie klaarwakker. Maar, met veel troostende woordjes viel ze uiteindelijk toch lekker in slaap, en heeft ze weer de hele nacht in d'r eigen wiegje heerlijk geslapen. Papa en Mama hebben wat minder geslapen... het waterbed lekt .
pi_17441108
misschien dacht het waterbed: van zo'n badje worden papa en mama lekker slaperig.

phileine, heb 't ook even gelezen en ik heb ook geen idee over de marges. maar het materiaal ziet er allemaal heel open uit, dus ik vind het er minder verstikkend uitzien dan zo'n banaanzak.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2004 @ 10:54:44 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17441172
quote:
Op maandag 1 maart 2004 10:47 schreef bixister het volgende:
misschien dacht het waterbed: van zo'n badje worden papa en mama lekker slaperig.
De volgende dag in ieder geval wel
  Jubileum moderator maandag 1 maart 2004 @ 19:47:31 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17448239
Ach gossie arme Tom. Hoe was het bij de huisarts? Hebben ze wel eens aan atrovent gedacht in combi met de ventolin? Atrovent versterkt ventolin maar zorgt tevens dat het slijm makkelijker ophoestbaar is.

Saskia ! Lekker hoor slapen in een wiegje naast papa en mama. Iris slaapt nog steeds naast ons, de planning was dit weekend wennen in eigen kamertje maar dat hebben we nog een weekje uitgesteld.
Lek waterbed? Hoe kan dat nou?

Iris ging vandaag lekker op en neer qua temp. Eerst 39.7, dan slapen en ongelooflijk zweten en dan weer wakker worden met 35.4. Die kleintjes kunnen dat ook nog niet zo goed regelen he. Ik heb haar vaak moeten verkleden, vanwege het zweten (en het kwijlen maar dat doet ze normaal ook al) en sinds vanmiddag 5 uur is de koorts weg. We gaan de goede kant op dus al hebben we nog steeds geen idee wat nou de oorzaak is.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 maart 2004 @ 20:26:31 #197
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17449219
Lois, Freek heeft dat ook een aantal keren gehad. Loeihoge koorts en dan was het ineens weer over, niet snotterig, nix.

Vorige week trouwens nog een keer, zomaar 40.2, de volgende middag weer een gewone temp.
Geen idee wat het is maar dat komt dus vaker voor blijkbaar
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 1 maart 2004 @ 20:52:20 #198
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17449926
Beterschapkus voor TOM en voor IRIS!!!

LIVELINK: hoe was je eerste dag werken? Is het goed gegaan met Job op het kinderdagverblijf en kon je hem makkelijk achterlaten of was het maar even vreemd?
  FOK!fossiel maandag 1 maart 2004 @ 21:04:51 #199
2628 Karin
pi_17450226
Ach Tom wat ontzettend vervelend dat hij zo ziek is.
Hoe was het bij de huisarts?
pi_17450625
Hoe wat het bij de huisarts?
En Iris ook beterschap he!
Janneke heeft vandaag haar laatste prik eindelijk gehad (was steeds ziek)
Ze huilde 3 sec ofzo en daarna liet ze zich gelukkig goed troosten. Vanmiddag heeft ze een zetpil gehad en nu lijkt ze door het ergste heen te zijn.
Is dat bij jullie ook veranderd op de CB's Normaal gingen ze ook met een maand of en 9. Nu gaan ze van 6.5 pas weer bij 11 maanden (niet dat ik het erg vind, maar vind het altijd wel grappig, als de richtlijnen veranderen vernadert ook steeds hun mening. Dus eerst was het zo belangrijk om te komen en nu ach als je vragen hebt kun je toch altijd bellen.) Verder was alles goed. Mevrouw is nu 67.5 cm en door de 7 kilo.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17451212
Vraagje:

Wij willen (moeten eigenljk) een autostoel gaan kopen voor Sven. De maxicosi fase is bijna voorbij.
Maar ik ben nu aan het zoeken welke goed zijn, maar dat zal je altijd zien, ik kan geen testresultaten vinden..............heeft iemand een linkje voor me???

Tom, hoe is het nu met je?

Hopelijk krijgt Janneke niet teveel last van het prikje, je bent er nu wel even vanaf iig.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 21:51:20 #202
13151 crew  Rewimo
pi_17451436
easy, wat zoek je? Christan is net uit zijn stoeltje gegroeid, het ding staat hier in de weg te staan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2004 @ 21:54:04 #203
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17451512
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:47 schreef Lois het volgende:

Saskia ! Lekker hoor slapen in een wiegje naast papa en mama. Iris slaapt nog steeds naast ons, de planning was dit weekend wennen in eigen kamertje maar dat hebben we nog een weekje uitgesteld.
Lek waterbed? Hoe kan dat nou?
Vannacht gaan we camperen met zijn allen op Saskia's kamer
Morgen komt de waterbedden man langs. Ik heb zelf het liefst dat er een nieuw matras ingaat. Het matras lekt namelijk op een 'lasnaad', wat haast niet te repareren is.

Een waterbed (ongestabiliseerde hardsider) is gewoon een grote lap rubber (vinyl) welke ze in elkaar gelijmt hebben als zijnde een zak. En in die zak zit dus water. Op de hoeken zit een en ander dus vast. En juist die hoeken moet je met de hand wat omhoog trekken om onderdeken en hoeslaken goed om het matras heen te krijgen. Nou weegt het matras in totaal 750 KG (want 750 liter water), dus er staat best veel kracht op die punten wanneer je die bij het opmaken enigzins optilt. En daar is dus nu een klein lekje ontstaan.

Maar goed, ik heb dit bed in '93 gekocht. Nu zit er voor het eerst een lekje in welke waarschijnlijk niet geplakt kan worden. Dus moet er na 11 jaar voor in totaal 350 euro een nieuw matras in, inclusief voorrijden, oude matras leegpompen, nieuwe matras erin en vullen. En dan hebben we weer 5 jaar garantie. Een waterbed is dus redelijk goedkoop

Saskia heeft vandaag een regeldag geloof ik. Ze komt nu om de effe ruim 2 uur al voor een voeding, terwijl ze heel goed doordrinkt.. Normaal kwam ze zo om de 4 uur.
pi_17451750
Rewimo, we willen denk ik een Romer kopen, die waren toen ook als beste getest meen ik. Maar ik kan die testresultaten nergens vinden, en ik weet dus ook niet welk type enzo. En het gaat dan om een stoeltje met de indicatie van 9mnd-4jaar dacht ik.

Swets, jullie kruipen toch niet met zijn allen bijelkaar in Saskia's wieg he
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 22:08:58 #205
13151 crew  Rewimo
pi_17451868
Ik heb een stoeltje van 9-18 kilo (ja eh, Christan is nog lang geen 4 maar dus wel 18 kilo) maar ik kan maar niet op de naam komen Het is geen Römer, dat niet.

Na lang peinzen: het is een Chicco
  maandag 1 maart 2004 @ 22:11:37 #206
393 phileine
española
pi_17451927
wij moeten ook zo langzamerhand aan een vervolgstoeltje. Ik zoek er eentje die makkelijk met een driepuntsgordel in de auto vast te maken is (we hebben namelijk geen eigen auto, maar alleen een autodate abonnement, dus ik moet elke keer opnieuw het stoeltje erin zetten).
Easy, volgens mij is er op de site van de anwb wel een en ander te vinden, of anders op www.autostoeltje.nl

Rewimo, wat is dat voor ding van jullie?
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 22:18:34 #207
13151 crew  Rewimo
pi_17452073
Een Chicco type - kan ik dus ook niet opkomen, 9-18 kilo, met slaapstand
  FOK!fossiel maandag 1 maart 2004 @ 22:19:46 #208
2628 Karin
pi_17452099
Wij hebben een maxi cosi priori. Ik vind hem heel makkelijk te installeren en er weer uit te halen (laten hem regelmatig bij opa en oma achter als hij daar een dagje verblijft). Je moet wel even 2 handen vrij hebben om de veiligheidsgordel goed aan te snoeren en dan snel vast te zetten vandaar dat wij er voor elke auto 1 hebben. Om nu 's morgens met kind op de arm het stoeltje te installeren gaat net weer even niet. Trouwens ook heel makkelijk in ligstand te trekken met 1 hand, dus als hij in slaap valt tijdens het rijden laat je hem zo liggen.
Wij hebben ze gekocht bij de Prenatal in een hele leuke aanbieding omdat het stofje eruit ging. Waren nu 129 euro ipv 189 geloof ik.
  maandag 1 maart 2004 @ 22:21:28 #209
393 phileine
española
pi_17452149
issie van jou makkelijk in de auto te doen rewimo?
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 22:22:21 #210
13151 crew  Rewimo
pi_17452170
De Chicco en de Priori (die zit in qltels auto) lijken erg op elkaar. De Priori is wel makkelijker te bevestigen maar zo vaak haal je het stoeltje er niet uit heb ik gemerkt.
  maandag 1 maart 2004 @ 22:24:18 #211
393 phileine
española
pi_17452222
ja maar ik dus wel omdat we alleen een date-auto hebben. Ik moet dus elke keer dat ik met de auto ga het stoeltje er in doen en eruit halen, vandaar dat ik het belangrijk vind.
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 maart 2004 @ 22:24:28 #212
13151 crew  Rewimo
pi_17452228
quote:
Op maandag 1 maart 2004 22:21 schreef phileine het volgende:
issie van jou makkelijk in de auto te doen rewimo?
Op zich wel, maar als je hem vaak moet overzetten is hij minder handig dan de Priori. Als je hem gewoon in 1 auto laat zitten is het al helemaal geen probleem Het is wat lastig om de gordel erdoorheen te trekken (maar vermoedelijk minder lastig als je minder dikke armen hebt ).

Je moet de gordel dus op een bepaalde manier door de stoel halen, en het overpakken is voor mij lastig omdat ik klem kom te zitten met mijn hand. Als je er echter makkelijk tussen kan met je hand is dat geen probleem. Het is meer een persoonlijk probleem in feite
pi_17452309
wij hebben ook de priori en hij gaat hier minimaal 1 keer in de week eruit soms zelfs vaker. het is in het begin ff goed kijken hoe of wat, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat. wij beestigen hier zelfs het stoeltje met alicia er al in in de auto (of eruit als ze slaapt). Ook een voordeel vonden wij is dat hij zowel met een heupgordel als met een driepunt vast te zetten is (wat handig is als je wisselde auto's hebt die niet allemaal gloedniew zijn en voorzien zijn van de driepunt)
pi_17452484
Ik vind het een nadeel dat in een kleine auto (wij hebben ook de priore) De beentjes al snel tegen de achterkant van de voorstoel aan komen. Bo is al bijna aan een volgend stoeltje toe. En die slaapstand hebben wij eigenlijk niet gebruikt. Als ze in slaap valt en ik wil hem uitschuiven werd ze wakker
Ik zou dus persoonlijk als ik het over moest doen een stoeltje nemen die langer mee gaat, tot een hogere leeftijd dus.
Ik heb wel het idee dat ze er lekker in zit.
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel maandag 1 maart 2004 @ 22:36:55 #215
2628 Karin
pi_17452506
Goh ik wist niet dat ie ook met een heupgordel vastgezet kan (mag) worden. Ik heb achterin geen direpuntsgordels dus Bram staat altijd voorin. Anders kan ik trouwens ook de kinderwagen niet meenemen, erg onhandig. Maar onveilig vind ik het wel. Daarom gaan wij ook binnenkort op zoek naar een ander autootje voor mij, waarbij Bram dus lekker achterin kan en ik ook zijn kinderwagen en andere troep mee kan nemen.
  † In Memoriam † maandag 1 maart 2004 @ 22:40:01 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_17452593
als je alleen een heupgordel achter in je auto hebt, en je stoeltje moet met een 3punts vastgezet worden, kan je ook nog een spanband om de rugleuning trekken.
  maandag 1 maart 2004 @ 22:40:18 #217
37150 livelink
pi_17452597
quote:
Op maandag 1 maart 2004 20:52 schreef -Lies- het volgende:
Beterschapkus voor TOM en voor IRIS!!!

LIVELINK: hoe was je eerste dag werken? Is het goed gegaan met Job op het kinderdagverblijf en kon je hem makkelijk achterlaten of was het maar even vreemd?
1e dag werken was toch wel weer leuk, nu ik eenmaal begonnen ben. Het is alleen wel heel erg druk ineens. 's Ochtends ga ik om 7.30 de deur uit en ik ben 's avonds om 19.00 weer thuis en dan moet het huishouden nog gedaan worden en er moet in schriftjes geschreven worden en er moeten flesjes uitgekookt worden, enz. enz. Die drukte ben ik echt ontwend en ik vind het helemaal niet leuk om daar weer opnieuw aan te wennen en alles te moeten plannen.

Met Job is het erg goed gegaan. Hij heeft dus heel veel geslapen daar en niet veel gehuild . Kinderen, je kunt er geen peil op trekken. Bij ons wil hij nooit een speentje en daar hebben ze hem een speentje gegeven en hij was tevreden .
Nou ja, beter zo dan andersom.

Iris en Tom, beterschap. Vervelend al die zieke kindjes.

Janneke is al weer een hele grote meid.

Wij hebben de Romer King als autostoel en die moet er heel makkelijk in en uit te halen zijn, alleen hebben wij maar één auto en mijn ouders en John's moeder hebben al helemaal geen auto, dus er is voor ons nog nooit de noodzaak geweest om het stoeltje uit de auto te halen.

maandag 1 maart 2004 @ 22:44:58 #218
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17452705
ff de Tom-update
Zijn longen klinken goed schoon door de Ventolin dus dat doet zijn werk gewoon goed. Het gesnurk wat we horen komt door zijn neusamandel die erg groot schijnt te zijn. De amandel moet voorlopig zijn werk gewoon doen dus mag gewoon blijven zitten. Tegen het hoesten heb ik Balsoclase zetpillen gekregen die de hoestprikkel moeten dempen.
Ik heb meteen ook even naar zijn armen laten kijken nu ik er toch was, de dokter was het met me eens dat hij ten eerste gewoon lui is en ten tweede steeds in zijn ontwikkeling stil blijft staan als hij zo ziek is en we hebben besloten het dus gewoon maar op zijn beloop te laten. Als het toch te ver achter gaat lopen mag hij naar de kinderfysiotherapeut.

Janneke grote meid
Bij ons is het ook zo dat we veel minder vaak langs moeten komen jessie. Ik vind het wel zo prettig, het meeste weet je toch gewoon wel (zeker bij je tweede) en als ik Tom gemeten of gewogen wil ga ik even langs op het weeguurtje.
En al 7 kilo, jeutje wat lekker zeg

pi_17452713
karin: de priori was een van de enige die door de anwb goedgekeurd werd in gebruik met alleen de heup (door de rode klemmen heen) (wij hebben ook alleen maar heup achterin)

jessie: dat viel me bij jullie in de auto ook erg op inderdaad, maar als wij alicia meenemen in een nog kleinere auto als die van jullie hebben wij dat probleem weer totaal niet, tewijl de beenlengte tussen bo en alicia volgenens mij niet veel scheelt (bij jullie in de aut kwam ze ook tegen de stoel aan want ik wilde d'r voetjes nog wel tegenhouden ivm vuil van d'r schoenen tegen de bekleding)
pi_17452941
lol Knorretje Bo dr stinkschoenen heb ik met regelmaat tegen me hoofdsteun hoor hahahaha.
Wij hebben gewoon heel erg weinig ruimte achterin. Maar ja. We hebben een auto en we rijden
Maar als ik het voor onze auto dus over mocht doen is dit stoeltje niet ideaal. Als ik dan een wat lagere zou hebben die alleen rechtop kan dan kan Bo een betere knik maken met dr knietjes. Ik geloof dat ik Lois er ook al eens over hoorde want die had als ik het goed onthouden had ook een ander stoeltje gekocht voor Eva.

P.s er zijn vanaf maandag achteropfietsstoeltjes bij de lidle voor 14.95. Als ik me goed voel ga ik even kijken.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17453463
Ach die Tom, sterkte kereltje!!

En lekker Jessie, de laatste prik alweer voor Janneke!!
Een noodzakelijk kwaad is het maar, die ellendige spuiten

Vandaag even wezen shoppen in Ikea(ja, wij zijn uiteindelijk ook voor de Vikare gegaan ) en Pascalle heeft zich zowaar op haar gemak gevoeld in de wandelwagen! We hebben het eindelijk gevonden, ze is helemaal in haar element met een speen voor 6 maanden en ouder. Ze wilde nooit een speen, maar die eerste speentjes zijn gewoon te klein. Net zoals ze kleine drinkspenen ook niet accepteert, iets waar we vrij snel achterkwamen, nadat Pascalle sinds haar geboorte niet tot nauwelijks wilde drinken en onze kraamhulp opeens met het briljante idee kwam om de de Avent fles maar eens te proberen.

Maar eindelijk op je gemak eventjes rondneuzen en niet meer als een bezetene door de winkel te hoeven spurten met een compleet hysterisch kindje. We hebben met z'n viertjes echt genoten van Pappa's vrije dag!! Nu maar hopen dat ze zo doorkrijgt dat uitstapjes best leuk kunnen zijn.

En als klap op de vuurpijl vond ze het vanavond ook maar eens tijd worden om zich van rug naar buik te draaien. Onze lieve kleine meid is opeens niet zo klein meer. Wat gaat het toch allemaal snel :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Meaghan op 01-03-2004 23:27:18 ]
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:40:57 #222
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17457246
Fijn Livelink, dat je eerste dag werken toch is meegevallen. Ik vond het toen ook best leuk om weer te beginnen (maar ik werk dan natuurlijk maar heel weinig). Je bent weer even met iets heel anders bezig.
Jij maakt wel lange dagen zeg! Lijkt me inderdaad wel erg vermoeiend en moeilijk om dat ritme weer te pakken te krijgen.
Ik merk ook vaak dat Thomas bij anderen soms heel anders reageert. In die periode dat Thomas zo heel veel huilde en overdag helemaal niet in slaap te krijgen was, sliep hij soms gewoon een hele middag als hij bij mijn moeder was. Hij is zo lief en rustig geweest, kreeg ik dan te horen.
Ach, gelukkig maar, maar ik vond dat soms ook best frusterend. Gelukkig weten mijn ouders hoe het soms ook anders gaat....
pi_17457872
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 13:55 schreef livelink het volgende:
Ja, doekje over de ogen heeft bij ons in het begin ook wel gewerkt, maar nu raakt hij daar nog erger van overstuur als ik dat op hem leg. Wat ik nu wel eens doe is hem een net iets te groot mutsje opdoen. Als hij beweegt schuift dat langzaam vanzelf over zijn ogen en daar wordt hij dan rustiger van (ja, soms voel ik mee een hele slechte moeder).
lol - Elise heeft nog weleens dat ze zelf een doekje over haar hoofd schuift (De speen zit aan een doekje vast, zodat 'ie niet te snel valt) en dan begint ze te jammeren.
Ze snapt nog niet dat ze het zelf kan weghalen, dus maakt ze met haar opgestoken handjes kleine cirkeltjes in de lucht en het doekje blijft op haar hoofdje... Lief gezicht, maar ook wel een beetje zielig

In ieder geval houdt ze er niet van om iets over haar hoofd te hebben. Ik kan het me dus wel voorstellen dat hij ervan overstuur raakt.
  FOK!fossiel dinsdag 2 maart 2004 @ 10:36:53 #224
2628 Karin
pi_17457989
Tnx voor de tip Moussy! Als mijn volgende autootje ook geen driepuntsgordel achterin heeft lijkt mij zo'n spanband ook een goed idee. Alleen een heupgordel lijkt mij niet zo veilig op de een of andere manier.

Wij zijn hier druk in de voorbereidingen voor vrijdag, Brams eerste verjaardag. Taart is besteld, uitnodigingen verstuurd, kadootje gekocht. Ik ga straks op zoek naar slingers en balonnen. Ik ben er al helemaal hyper van. Kan me nu ook heel goed voorstellen dat een vriendin van mij elk jaar met de verjaardagen van de kinderen de fotoboeken te voorschijn haalt en even lekker emotioneel gaat bladeren. Jeutje wat is er een hoop gebeurd dit jaar.
pi_17459195
Vraagje:
Daan heeft vanaf vrijdag al diaree. Het is gele waterdunne ontlasting en het slinkt best wel. Verder heeft hij kleine pukkeltjes over zijn buikje en een beetje op zijn rug. Vrijdag zijn we al met hem naar de huisarts geweest omdat hij toen heel erg spuugde. Daar werd ons verteld dat hij buikgriep heeft. Gelukkig is het spugen nu voorbij. Maar weet een van jullie misschien wat we aan die diaree kunnen doen. Ik zat zelf te denken aan ORS maar ik weet niet of je dat zomaar mag geven.
Alvast bedankt.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2004 @ 12:02:54 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_17459301
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 10:36 schreef Karin het volgende:
Tnx voor de tip Moussy! Als mijn volgende autootje ook geen driepuntsgordel achterin heeft lijkt mij zo'n spanband ook een goed idee. Alleen een heupgordel lijkt mij niet zo veilig op de een of andere manier.
René heeft een keer bij hard remmen, voorover gekiept in de heupgordel gehangen.. met stoel en al.. Toen gingen wij voor een andere gordel, maar die pastte niet in mijn auto en zo kreeg ik de tip van een spanband.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 12:04:20 #227
29568 karinswets
mama van anouk
pi_17459328
Ik deed zelf altijd een paar druppels RoceVicee Stop door de fles voeding heen... en dat hielp goed.. misschien kun je dat eens proberen... succes...
pi_17459382
Quinny, Sven heeft in december buikgriep gehad. Wij mochten ORS geven, maar ik had geen idee hoe ik dat bij hem naar binnen moest krijgen. Wij hebben hem gewoon ierder half uur/uur een beetje melk te drinken gegeven. Die kleintjes kunnen namelijk heel snel uitdrogen. Let erop dus of hij alert blijft.
pi_17459470
ik heb wel es van ORS gehoord, maar wat is het precies? en zijn het pilletjes, een drankje of poeder?

oja en easy-going, ik heb zitten zoeken in de archieven van de consumentenbond maar kon niet ver genoeg terug kijken voor de laatste autostoeltjes test. ben ook wel benieuwd, dus heb het oude nummer opgevraagd waarin die test beschreven werd. zodra ik 'm heb zal ik je laten weten wat de resultaten waren. (maar ja, de test was dus uit 2001, en er is inmiddels misschien alweer veel veranderd?)

livelink, fijn dat Job het zo goed gedaan heeft bij 't kdv. wel een heel geregel inderdaad he, succes ermee!
pi_17459541
ORS mag je gewoon geven hoor. Jillian dronk het altijd uit een klein drinkflesje.
Ik geef het uit voorzorg als ze hier meerdere dagen dunne ontlasting hebben.
Het geeft me een geruster gevoel om te weten dat ze dan voldoende vocht binnen krijgen én het ook vasthouden. Het uitdrogen gaat zeker hard bij die kleintjes, dus altijd opletten dat ze voldoende vocht tot zich nemen.
pi_17459605
Bedankt voor jullie reacties
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_17459610
quote:
Op maandag 1 maart 2004 22:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Op zich wel, maar als je hem vaak moet overzetten is hij minder handig dan de Priori. Als je hem gewoon in 1 auto laat zitten is het al helemaal geen probleem Het is wat lastig om de gordel erdoorheen te trekken (maar vermoedelijk minder lastig als je minder dikke armen hebt ).

Je moet de gordel dus op een bepaalde manier door de stoel halen, en het overpakken is voor mij lastig omdat ik klem kom te zitten met mijn hand. Als je er echter makkelijk tussen kan met je hand is dat geen probleem. Het is meer een persoonlijk probleem in feite
Moet de gordel dan ook flink lang zijn?
Wij hebben nu een probleem met de lengte van de gordels op de achterbank. Op de voorbank past zo'n klein stoeltje net, maar achter lukt dat niet omdat die gordel zo kort is. (Peugeot 106 en 307)
pi_17459636
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:16 schreef Meaghan het volgende:
ORS mag je gewoon geven hoor. Jillian dronk het altijd uit een klein drinkflesje.
Ik geef het uit voorzorg als ze hier meerdere dagen dunne ontlasting hebben.
Het geeft me een geruster gevoel om te weten dat ze dan voldoende vocht binnen krijgen én het ook vasthouden. Het uitdrogen gaat zeker hard bij die kleintjes, dus altijd opletten dat ze voldoende vocht tot zich nemen.
Je hebt toch ook die AA sportdrank? (Die gele bedoel ik) Dat schijnt hetzelfde te zijn als ORS, maar veel lekkerder. Kunnen kinderen dat ook krijgen? Het heeft iig. dezelfde fydiologie als bloedserum.
pi_17459731
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:21 schreef Bright het volgende:

[..]

Je hebt toch ook die AA sportdrank? (Die gele bedoel ik) Dat schijnt hetzelfde te zijn als ORS, maar veel lekkerder. Kunnen kinderen dat ook krijgen? Het heeft iig. dezelfde fydiologie als bloedserum.
Precies, dat heeft dezelfde werking, maar het is nogal zoet en lijkt me dus niet echt geschikt voor hele kleine kindjes. Daarentegen, het zijn wel natuurlijke suikers, dus of het dan echt zo 'bezwaarlijk' is?
pi_17459917
ORS is een drankje bixister. Maar dat mag je niet door de flesvoeding doen. En ik kreeg het bij Sven op een andere manier niet naar binnen.

Ik had ook al op de site van de consumentenbond gekeken en ook op die van de ANWB, maar kon het niet vinden. Ik begreep wel van een vriendin van mij dat in de Groter Groeien (of 1 van die bladen) binnenkort stoeltjes getest worden. Maar wij willen eigenlijk 1 dezer weken een stoeltje kopen, nog net voor ons midweekje.
pi_17460042
de site van de ANWB heeft wel informatie over een recente test: zie hier
pi_17460292
thnx bix, dat zocht ik
pi_17460636
jammer dat de zoekfunctie het nog niet doet, want ik ga geloof ik een beetje in herhaling vallen: Turkije! Bright, hoe lang gaan jullie en wannneer (juni dacht ik) en ik had al begrepen dat de luiers daar goed te doen waren (rewimo) maar voeding minder. Ik denk persoonlijk dat 2 weken te lang is, maar je weet het pas zeker als je het uitgeprobeerd hebt he! We denken er aan opm eind juni ergens te gaan trouwens naar marmaris. Hotelletje aan het strand hmmmmmmmmmm

Bix, ben je nu al aan een stoeltje toe dan of help je alleen mee zoeken?

Jadey krijgt zo weer een apk keuring ben natuurlijk erg benieuwd, ze is 6 januari voor het laatst geweest.

Livelink top dat Job zich goed vermaakt heeft! En dat jij een leuke 1e dag hebt gehad natuurlijk! 4 dagen is best veel hoor. Welke dag ben je vrij?
pi_17460680
danosa, ik ben me alvast aan 't oriënteren, meer niet hoor.

de ANWB-info is wel vrij beperkt vind ik: er zijn maar een paar autostoeltjes voor elke leeftijdcategorie in de test opgenomen en de zitjes zijn slechts op 4 aspecten gescoord (de mogelijkheid van verschillende standen zit er bijv. niet bij). maar je krijgt wel een globale indruk. en de zitjes die onvoldoende veilig bleken kun je iig afstrepen.

heeft iemand trouwens wat bijbehorende prijs-info?

[ Bericht 12% gewijzigd door bixister op 02-03-2004 13:28:27 ]
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2004 @ 13:19:31 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_17460692
In Turkije kon ik in Marmaris gewoon potjes kopen hoor, bij de grote supermarkten. Ze hadder er alleen geen andijvie
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2004 @ 13:23:26 #241
43556 miss_dynastie
pi_17460760
Livelink, ff een hart onder de riem. Hoewel je mannetje het naar zijn zin heeft, is het toch zwaar om je kleine binkje achter te laten ... en wat een schema, pffff
pi_17460847
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:16 schreef danosa het volgende:
jammer dat de zoekfunctie het nog niet doet, want ik ga geloof ik een beetje in herhaling vallen: Turkije! Bright, hoe lang gaan jullie en wannneer (juni dacht ik) en ik had al begrepen dat de luiers daar goed te doen waren (rewimo) maar voeding minder. Ik denk persoonlijk dat 2 weken te lang is, maar je weet het pas zeker als je het uitgeprobeerd hebt he! We denken er aan opm eind juni ergens te gaan trouwens naar marmaris. Hotelletje aan het strand hmmmmmmmmmm
[...]
Marmaris - druk strand hoor maar valt misschien rond die tijd nog wel mee Is het eind juni niet al erg warm daar? Al helemaal voor zo'n kleintje, toch?

Wij gaan in (begin) april, dan is het gemiddeld 21 graden. Oh ja - naar Alanya...
Luiers in de supermarkt zijn goed te doen. Met voeding hebben we geen probleem; Elise is dan 6 maanden, dus we blijven gewoon nog 2 weken langer op de BV zonder bijvoeding.
ps: Zorg ervoor dat je voldoende doekje meeneemt; die zijn daar ronduit slecht!
pi_17460934
En we gaan dus 15 dagen ... zeg maar 2 weken dus
  † In Memoriam † dinsdag 2 maart 2004 @ 14:18:03 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_17461642
Vergeten jullie niet het er een andere warmte is dan hier? Dat wij er zaten w as er een hittegolf, het was soms zelfs 60 graden, ik lag op apengapen en René ging gewoon door met wat ze altijd deed, slopen, ontdekken, spelen enz enz.

pi_17462246
quote:
Op maandag 1 maart 2004 22:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[b]Je moet de gordel dus op een bepaalde manier door de stoel halen, en het overpakken is voor mij lastig omdat ik klem kom te zitten met mijn hand. Als je er echter makkelijk tussen kan met je hand is dat geen probleem. Het is meer een persoonlijk probleem in feite [/b[]
Voor je dat je de gordel erdoor doet moet je eerst ff de stoel in de slaapstand zetten. dan komt eronder meer ruimte......
W ~ H ~ T
  dinsdag 2 maart 2004 @ 14:58:51 #246
393 phileine
española
pi_17462335
Leuk Karin lijkt me dat, zo'n eerste verjaardag plannen. Bram krijg er natuurlijk helemaal niets van mee straks, maar alle aandacht zal ie wel lekker vinden. Je maakt uiteraard foto's he?

Bright: da's een prima reflex, dat ze niet iets over haar gezicht wil hebben. Was er ook altijd blij mee dat Isa daarvan in paniek raakte en het probeerde weg te halen. Helemaal in het begin raakte ze alleen maar passief en deed ze niets. Nu kan ze het heel goed zelf weghalen en weer terugdoen, speelt dus de hele dag kiekeboe en heeft daarbij grote lol.

Bix: die hammock zal ook best veilig zijn hoor, ik vind het alleen geen prettig idee. Ze hebben bijvoorbeeld niet kunnen testen met buikslapers (of willen die cijfers niet publiceren), omdat de meeste babies niet op hun buik draaien in dat ding. Maar wat als jouw baby nou net wèl die ene is die op de buik draait?
mooi he, alles
  dinsdag 2 maart 2004 @ 15:00:01 #247
393 phileine
española
pi_17462357
hmm vreemd, bovenstaande had ik al vanochtend willen plaatsen, maar was niet doorgekomen. als nog dus.
mooi he, alles
pi_17462470
quote:
Op maandag 1 maart 2004 21:42 schreef easy-going het volgende:
Vraagje:

Wij willen (moeten eigenljk) een autostoel gaan kopen voor Sven. De maxicosi fase is bijna voorbij.
Maar ik ben nu aan het zoeken welke goed zijn, maar dat zal je altijd zien, ik kan geen testresultaten vinden..............heeft iemand een linkje voor me???
ANWB - Autozitjestest
Goedkope priori's (nieuw!) bij Babycare-Veendam)
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2004 @ 15:25:11 #249
13151 crew  Rewimo
pi_17462849
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:20 schreef Bright het volgende:

[..]

Moet de gordel dan ook flink lang zijn?
Wij hebben nu een probleem met de lengte van de gordels op de achterbank. Op de voorbank past zo'n klein stoeltje net, maar achter lukt dat niet omdat die gordel zo kort is. (Peugeot 106 en 307)
De gordel hoeft niet zo lang te zijn. Die loopt als het ware evenwijdig aan de achterleuning, een klein stukje ervanaf. Ik ken het gordelprobleem met de maxicosi, ik had voorheen een Polo en daar kreeg ik dat ding maar net in Op de gordel komt trouwens ook nog een klem, die ervoor zorgt dat de stoel niet ten opzichte van de gordel en de bank kan verschuiven.
pi_17462930
Wij zitten eraan te denken om de Römer Kid aan te schaffen voor Jillian, maar nu zie ik dat die voor 3,5 jaar en ouder is. Het gewicht is wel vanaf 15 kg en Jillian weegt dit al, dus kan het nu wel of niet? Ik dacht dat het gewicht het belangrijkste was, maar weet het niet zeker. Iemand die het wel weet?
pi_17462981
Bij ons past de maxicosie niet recht achterin. Die staat dus los achterin naast Bo dr stoeltje. En dan met de zijkant tegen de rugleuning van de achterbank zeg maar. Dan staat hij nog klem met Geer zijn stoel. Die is zo groot dat die in de verste stand moet. Jaja een heel gedoe met 2 ukkies op stap in een kleine 3 deurs starlet

We hebben de antilop stoel plus blad plus kussentje bij ikea gekocht. Wat een schattig gezicht als Janneke erin zit zeg. Ze vind het zelf ook erg grappig allemaal. Maar wat worden ze dan groot.

Meaghan wat fijn dat Pascalle wat meer geniet nu van het weggaan. Ik ben ook weer over op de aventflessen en die bevallen hier ook weer beter als die difrax dingen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17463009
Het gewicht is het belangrijkste Meaghan. Anders zouden erg lange maar dunne kinderen opgevouwen in hun stoeltje zitten
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2004 @ 15:37:27 #253
13151 crew  Rewimo
pi_17463110
Leuke stoel hè Jessie, ze kunnen er inderdaad al snel goed in zitten
pi_17463309
Je bedoelt dus dat de lengte het belangrijkste is Jessie?

Als Jillian qua lengte niet goed in dat stoeltje past, dan is de veiligheid ver te zoeken lijkt me. En dan kan ze wel 15 kg wegen, haar lengte moet toch voldoende zijn en overeenkomen met een kind van 3,5 jaar oud.
Weet iemand van welke lengte ze dan uit gaan. Jillian is nu ong. één meter lang.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2004 @ 15:54:42 #255
13151 crew  Rewimo
pi_17463430
Meaghan, je moet kijken of haar hoofdje, als ze in het stoeltje zit, niet boven de rand uitkomt. Zolang dat niet het geval is, en ze daarbij niet boven het maximale gewicht van het stoeltje uitkomt, is het stoeltje veilig. Net als bij een maxicosi, daarvoor geldt hetzelfde.

De rugleuning van de stoel moet bij een botsing zorgen dat het hoofd niet achterover kan knikken (klinkt luguber hè, is het ook...). En dus moet de rugleuning hoger of op zijn minst gelijk zijn met de bovenkant van het hoofdje.

Omgekeerd moet je bij een klein maar stevig kindje letten op het maximale gewicht dat de stoel kan hebben (staat op de Europese sticker achterop). Is het kind zwaarder dan is de veiligheid bij een botsing niet gegarandeerd.
pi_17463976
Rewimo, dat van het hoofdje wist ik wel, maar bij het stoeltje wat ik voor Jillian wil kopen, zit echt een gedeelte met van die beschermingsflappen aan de zijkanten waar het hoofd tussen hoort. Ze moet dan wel lang genoeg zijn, anders komt haar hoofd tegen de rugleuning ipv de hoofdsteun en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zal het gewoon uit moeten proberen in de winkel, anders kom ik er nooit uit ben ik bang. Ze past op zich nog wel in haar oude stoeltje hoor, maar het wordt wel wat krapjes allemaal en madam kan haar benen moeilijk kwijt, omdat het stoeltje zo hoog is.. en dat getrappel in je rug is ook niet alles

Maar bedankt voor je uitleg Rewimo

Even een foto ter illustratie:

pi_17464236
Oops, sorry voor het offtopic gaan, was me een beetje ontschoten..
pi_17464337
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:33 schreef Meaghan het volgende:
Oops, sorry voor het offtopic gaan, was me een beetje ontschoten..
Is toch niet offtopic?
Het gaat toch om je kleine?
W ~ H ~ T
pi_17464444
Zo Joshua heeft vanmiddag zijn apk gehad en zijn eerste prikjes. Jeetje ik begon bijna zelf te huilen zeg, wat is dat zielig als ze zo'n verwrongen koppie krijgen en beginnen te huilen. Echt dikke tranen met tuiten. Nou ja goed hij ligt nu te slapen. Ik zal straks eens gaan kijken hoe het allemaal gaat met het ventje.
De dokter heeft een ruis in zijn hart gehoort en stuurd ons door naar de dokter in het ziekenhuis. Niks om me ongerust over te maken, maar toch ga je denken. Ik kan er niks aan doen.
Dus ik hoor nog wanneer ik daarvoor een afspraak krijg.
Joshua woog 5380 gram en is al 60cm lang.
pi_17464850
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:38 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Is toch niet offtopic?
Het gaat toch om je kleine?
Pssst.. Jillian is al 2 jaar en dus al een tijdje baby-af zeg maar..

Maar ik dacht zo dat mensen met meerdere kindjes dit wel zouden weten en het ging toevallig
over autozitjes dus tja..
pi_17465364
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:47 schreef Meaghan het volgende:
Je bedoelt dus dat de lengte het belangrijkste is Jessie?

Als Jillian qua lengte niet goed in dat stoeltje past, dan is de veiligheid ver te zoeken lijkt me. En dan kan ze wel 15 kg wegen, haar lengte moet toch voldoende zijn en overeenkomen met een kind van 3,5 jaar oud.
Weet iemand van welke lengte ze dan uit gaan. Jillian is nu ong. één meter lang.
Lol Meaghan ik bedoel dus dat het gewicht het belangrijkste is. Anders zitten lange dunne kinderen opgevouwen omdat ze er kwa gewicht niet in mogen. Dat kan toch niet. Schreef ik dat nou zo onduidelijk.... Soms is het voor mezelf zooo begrijpelijk en snappen anderen werkelijk niks van me hahahahaha. Maar we bedoelen dus hetzelde
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2004 @ 17:37:54 #262
13151 crew  Rewimo
pi_17465429
Meaghan, zo'n stoeltje heb ik nu ook voor Christan. Die is rond de 1.05 en nu echt te groot voor zijn Chicco. Dit stoeltje zet je dus met kind en al vast in de driepuntsgordel, en naar het schijnt kun je hem tot 12 jaar gebruiken. Dan hou je wel alleen de zitting over hoor, tegen die tijd. De rest gaat eraf.
pi_17465794
Ach, wat maakt het ook uit Jessie, we bedoelen uiteindelijk hetzelfde
Ben niet al te helder vandaag geloof ik

Maar die bedoel ik Rewimo. Toch maar eens Jillian in de diverse stoeltjes zetten en kijken of het een verbetering geeft met hoe ze er nu bijzit. Er schijnen wel zulke stoeltjes te zijn die eerder gebruikt kunnen worden, maar weet even niet meer van welk merk.

pi_17470650
ik ben net terug van een vermoeiende dag met dochterlief. Ik vind het erg interressant om te lezen over al die meningen en ervaringen over autostoeltjes. Voordat je het weet ben je er aan toe...diepe zucht...het gaat echt snel.

Dus Janneke zit goed in de Antilop Jessie? Wij moeten ook nog een stoel, met haast! Ik wil graag zo'n trip-trap, maar die zijn me veel te duur.

Mevrouw is trouwens alweer 8.550 gram. Ze wordt ook wel erg zwaar, vooral met maxicosi tillen.

Morgen in alle rust ff alle autostoel verhalen en linkjes lezen. Manlief staat te hijgen in me nek........omdat hij achter de pc wil.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 maart 2004 @ 22:10:45 #265
13151 crew  Rewimo
pi_17470711
Bix, ik heb het kaartje gekregen (hij is LEUK!!!) maar mijn scanner weigert ook maar iets te doen wat op scannen lijkt Wordt aan gewerkt
pi_17475907
Ik had Joshua gisteren dus een paracetamol gegeven want als ik aan zijn beentjes zat dan begon hij gelijk te schreeuwen. Hij was zowieso heel erg huilerig. En hij voelde behoorlijk warm aan alhoewel hij geen temperatuur had ofzo. Maar goed die paracetamol zijn dus zetpillen. En ik heb wel even in een deuk gelegen hoor, want blijkbaar zat die zetpil dus dwars en werd er dus ook al snel uitgepoept met de rest Dus ik weer overnieuw er eentje toegedient en gelijk aan de borst. Toen werd ie later wat suffig en dus snel naar bedje. Nou mijnheer heeft er nogal wat uurtjes suffig bij gelegen maar echt super geslapen zoals alle andere baby's, nee hoor I wish!! Toen heb ik hem dus gisteravond voor het slapen gaan nog eens goed gevoed en ik dacht nou gaan we een lange nacht krijgen. Dus niet In plaats daarvan werd hij 3 uur later alweer wakker en wilde aan de borst. En hij wilde niet terug in bed voordat hij zelf stopte met drinken want anders begon hij te jammeren. En nu ben ik alweer een uur wakker omdat hij uitgeslapen is. Waarom heb ik nou niet zo'n heerlijke baby die slaapt wanneer het hoort te slapen Ach we kunnen niet alles hebben he.
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:36:54 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_17476196
Lewis, ik hoop voor jou dat Joshua idd maar snel eens gaat leren doorslapen...
Liam was gisteren de hele dag wakker, op hier en daar een half uurt/uurtje na en was dus helemaal af... Om 7 uur heeft ie nog een voeding gehad en om 9 uur hebben we hem naar boven gebracht waar hij in coma is gegaan en om half 4 vanacht heb ik hem wakker gemaakt, want mijn borsten stonden op knappen....
Daarna is ie om half 7 weer gekomen en voor het eerst was ik daarna eerder wakker als Liam...ik heb hem net naar beneden gehaald omdat ie wakker werd voor eten.
Van mij mag ie het zo volhouden, maar ik denk dat ie vandaag weer een slaapdag heeft en dat we pech hebben. Zo doet ie dat namelijk: de ene dag wakker en de andere dag slapen...
stormy waters...
sailin'
pi_17476231
Ja ik word er eigenljk best een beetje wanhopig van omdat ik nu toch echt wel slaap te kort kom. Ik heb nu echt vaak hoofdpijn omdat ik niet eens een nachtje door kan slapen. Ik zie ook echt niet of ik iets fout doe ofzo. Als hij slaapt dan stop ik hem lekker in zijn kinderwagen of bedje maar dan wordt hij vaak weer wakker of ik laat hem op mijn buik liggen. Hij zoekt wel vaak geborgenheid op bij zijn moeder. Hij wil dus heel dichtbij zijn. Opzich vrij normaal. Maar dat slapen daar baal ik van.
pi_17476243
Ja ik word er eigenljk best een beetje wanhopig van omdat ik nu toch echt wel slaap te kort kom. Ik heb nu echt vaak hoofdpijn omdat ik niet eens een nachtje door kan slapen. Ik zie ook echt niet of ik iets fout doe ofzo, ik hou echt duidelijk een ritme aan voor zijn voedingen overdag. Als hij slaapt dan stop ik hem lekker in zijn kinderwagen zowaar mogelijk of bedje maar dan wordt hij vaak weer wakker of ik laat hem op mijn buik liggen. Hij zoekt wel vaak geborgenheid op bij zijn moeder. Hij wil dus heel dichtbij zijn. Opzich vrij normaal. Maar dat slapen daar baal ik van.
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:53:39 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_17476379
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:40 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja ik word er eigenljk best een beetje wanhopig van omdat ik nu toch echt wel slaap te kort kom. Ik heb nu echt vaak hoofdpijn omdat ik niet eens een nachtje door kan slapen. Ik zie ook echt niet of ik iets fout doe ofzo. Als hij slaapt dan stop ik hem lekker in zijn kinderwagen of bedje maar dan wordt hij vaak weer wakker of ik laat hem op mijn buik liggen. Hij zoekt wel vaak geborgenheid op bij zijn moeder. Hij wil dus heel dichtbij zijn. Opzich vrij normaal. Maar dat slapen daar baal ik van.
Ik weet inmiddels hoe moeilijk het is hoor, maar soms moet je hard zijn. Wij hebben van het begin af aan gezegd; Liam slaapt in zijn eigen bedje en tuurlijk, soms maakt meneer heel duidelijk dat ie eigenlijk bij 1 van ons wil slapen, maar we doen het niet. Even knuffelen en even aandacht, en dan zijn bedje weer in. Maar zoals ik al zei, ik weet inmiddels dat het ook best moeilijk kan zijn en volgens mij doe je ook niks "fout", Joshua heeft zo zijn eigen plannen op dit gebied blijkbaar.
Slaapt ie 's middags niet bijvoorbeeld zodat je dan ook ff kan slapen?
stormy waters...
sailin'
pi_17477202
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:53 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik weet inmiddels hoe moeilijk het is hoor, maar soms moet je hard zijn. Wij hebben van het begin af aan gezegd; Liam slaapt in zijn eigen bedje en tuurlijk, soms maakt meneer heel duidelijk dat ie eigenlijk bij 1 van ons wil slapen, maar we doen het niet. Even knuffelen en even aandacht, en dan zijn bedje weer in. Maar zoals ik al zei, ik weet inmiddels dat het ook best moeilijk kan zijn en volgens mij doe je ook niks "fout", Joshua heeft zo zijn eigen plannen op dit gebied blijkbaar.
Slaapt ie 's middags niet bijvoorbeeld zodat je dan ook ff kan slapen?
Ja dan slaapt hij wel maar dan voor 12 uur tot ongeveer 1 uur. Dus dat is nog te vroeg voor mij om te gaan slapen. Ik laat Joshua ook vaak nog even wat jammeren maar s'nachts niet omdat Paul dan wakker wordt en dus te weinig slaap krijgt. Maar op deze manier krijg ik dus nog minder. Ik ga toch eens wat strenger zijn denk ik. Alhoewel 'snachts als hij wakker is dan neem ik aan dat hij voeding wil. Of is dat niet altijd zo. Hij huilt niet hoor, alleen dat ie wakker is en alle dekentjes van hem afgetrapt heeft. En als ik hem dan aan de borst leg dan is ie ook zo lang bezig om te drinken.
Maar zou ik hem dan s'nachts gewoon weer toe moeten stoppen en dan verder laten slapen ?
  woensdag 3 maart 2004 @ 10:52:58 #272
37150 livelink
pi_17477208
Lewis, ik wil je niet demotiveren hoor, maar Katja sliep pas door met 6 maanden (nadat ik met bv was gestopt). Tot die tijd wilde ze toch wel minimaal 1x per nacht de borst.
Job is nu 3,5 maand en komt nog steeds elke drie uur.
Ik was gisteren dan ook ongelooflijk moe. De eerste twee dagen werken hebben er behoorlijk ingehakt. Ik was zo moe dat ik in de bus naar huis in coma ben gevallen en pas wakker werd bij het eindpunt (25 min. lopen van mijn huis ).
Voordeel was wel dat ik van die wandeling weer aardig wakker werd. Nadeel was dat John het eten al een tijdje klaar had en Katja dus al had gegeten toen ik thuiskwam.

Vandaag heb ik gelukkig vrij. Miss_Dynastie, bedankt voor het hart onder de riem , ik had het gisterenavond wel even nodig.
  woensdag 3 maart 2004 @ 11:00:54 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_17477298
Och Livelink, dat klinkt ook niet fijn idd. Jeetje, ik had toch ook de hoop op doorslapen over niet al te lange tijd.... maar helaas werken kinderen niet volgens standaard richtlijnen he... (en gelukkig maar natuurlijk ook)

Lewis, als ie niet huilt 's nachts maar allen bloot ligt zou ik hem niet aanleggen denk ik. Is een slaapzakje geen idee trouwens voor hem? Ik ga het voor Liam ook doen als ie zo lang slapen gaat, want die ligt ook steeds bloot en dan wordt ie daar wakker van ipv van de honger.
stormy waters...
sailin'
pi_17477837
Ja ik heb al een slaapzak, alleen is ie nogal groot voor in zijn moses basket. Ga het toch maar proberen dan. Stom eigenlijk ik zat daar al die tijd al aan te denken, maar nooit met mijn hersenpan gedacht van doe het nou maar gewoon. Ik baker hem altijd in zodat hij vast ligt, maar ja even liggen woelen en het ligt open. Dus vandaar.

Livelink, ik heb al wel in de gaten dat bv kindjes echt niet zo snel de nacht doorslapen. Dit komt omdat de moedermelk sneller verteerd en ze dus sneller honger hebben. Dit is anders met kindjes die fles voeding krijgen. Flesvoeding verteerd niet zo snel en slapen dus sneller door. Het lijkt me in jouw geval wel moeilijk hoor werken en gebroken nachten. Als je dat maar vol kunt houden.
Opzich vindt ik het ook niet zo'n ramp dat ie niet de hele nacht doorslaapt. Maar ongeveer tussen de 5.5 a 6 uur zou ik wel lekker vinden. Dan ben ik eens wat meer uitgerust. Ach ik klaag, maar zo moe voel ik me nou ook weer niet. Ik weet wel dat het de eerste weken veel meer vermoeiend was dan nu, want toen heb ik het echt wel gemerkt.

Alleen waar ik dus aan merk dat ik moe ben of mijn weerstand afneemt is dat ik dan ontstekingen krijg. Ik heb dus last van een opkomende abses aan mijn staartbeentje. En dat is nogal pijnlijk en daar zou ik dan ook voor aan de antibiotica moeten. Dus niet handig en al helemaal niet met bv.
  woensdag 3 maart 2004 @ 11:57:54 #275
37150 livelink
pi_17478005
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik ook niks gedaan heb om ze wel te laten doorslapen. Bij het cb zeiden ze toen Katja 3 maanden was dat ze inmiddels door moest kunnen slapen en dat ik haar 's nachts niet meer de borst moest geven, maar een slokje water als ze wakker werd. Zelf had ik er eigenlijk geen problemen mee dat ze 's nachts nog kwam en ik vond het ook wel gezellig, dus die adviezen heb ik in de wind geslagen.
Misschien dat ik het met Job wel ga proberen, ik heb er nog niet echt over nagedacht.
pi_17478313
het verschlt gewoon heel erg per kind. ik ken ook iemand bij wie alle 3 de kinderen pas met 6 maanden doorsliepen (en die had wel van alles geprobeerd) dus volgens mij heeft het ook te maken met aanleg/biologische factoren. met borstvoeding schijnt het trouwens vaak wat langer te duren voor ze een hele nacht zonder voeding kunnen. dus niet te vroeg te veel verwachten misschien. maar Lewis, bij ons heeft het wel gewerkt om het even laten huilen 's nachts te proberen. gewoon 10 minuten (al lijken die dan erg lang) en tegen al mijn verwachtingen in was meneer gewoon weer in slaap gevallen in die tijd. vanaf toen sliep hij door! wat schrikken trouwens dat ruisje bij Joshua's hart, ik hoop maar dat 't niks is.

Danosa, Jadey is inderdaad flink gegroeid zeg! slaapt ze nog steeds zoveel? ik heb ook zo'n IKEA kinderstoel gekocht en Piet zit er ook al best aardig in. ik wil op den duur ook graag zo'n triptrap maar voorlopig is dit een prima oplossing. deze stoel is ook makkelijk om mee te nemen, omdat ie zo inklapbaar is.

Rewimo, kijk maar hoor, ik heb geen haast.
pi_17479054
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:25 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De gordel hoeft niet zo lang te zijn. Die loopt als het ware evenwijdig aan de achterleuning, een klein stukje ervanaf. Ik ken het gordelprobleem met de maxicosi, ik had voorheen een Polo en daar kreeg ik dat ding maar net in Op de gordel komt trouwens ook nog een klem, die ervoor zorgt dat de stoel niet ten opzichte van de gordel en de bank kan verschuiven.
Tijd voor een foto, ik snap het allemaal niet meer. Er is dus geen drie-punts-verhaal, maar slechts 2? Is dat niet gevaarlijker dan? Met name voor een aanrijding van opzij? ja, die beugel, maar hoe ziet die er dan uit en is het wel gemakkelijk te bevestigen dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2004 @ 12:55:48 #278
13151 crew  Rewimo
pi_17479244
Stel je voor dat je de gordel dicht doet zonder iemand erin, dan zie je een driehoek. Bij een stoeltje (geen maxicosi voor de duidelijkheid), trek je de gordel er op dezelfde manier door, maar dan tussen de achterwand van het stoeltje en de zitkuip in. De gordel gaat dus niet, zoals bij een cosi, helemaal om het stoeltje heen, en hoeft dus niet zo lang te zijn als bij de cosi. Snap je het zo wel?
pi_17479645
Rewimo, wat duidelijker ja. Gelukkig dus niet zo'n vervelend lange riem nodig
En die stoeltjes zijn dus verder universeel. Het enige waar we dus op moeten letten is de maat van het stoeltje... Moeten we dan elke paar maanden een nieuwe kopen of zit daar nog wat speling in?
Ik bedoel, als je kijkt dat Elise binnen 6 maanden niet eens meer in de kinderwagen past! We moeten binnenkort gaan oefenen met het buggy-deel (kan ook helemaal plat, dus ze kan dan wel slapen) voor de vakantie...

Trouwens, ze heeft gisteravond bij het eten lekker erbij gezeten. Ze kan al zo goed zitten en heeft dan een prima rechte rug, we dachten dat we het maar eens moesten proberen en dat ging prima. Ze keek geinteresseerd toe
pi_17479700
Lewis, als zo'n kleintje het prikje krijgt, dan mag je ze niet zomaar in bed leggen en 'vergeten' hoor! Ik heb vreselijke verhalen gehoord, die zal ik je besparen... Maar een waarschuwing voor iedereen: ga minimaal elk uur kijken of leg het kind (in de wagen) in de kamer en controleer vaak. Ze kunnen het namelijk erg snel veel te warm krijgen en dan is het fijn als je dat weet nog voordat ze boven de 40 graden zitten!
sorry als ik zo bezorgd overkom, maar wij nemen geen enkel risico met die prikjes
pi_17479819
Bright, de meeste stoeltjes die volgen op de maxi-cosi zijn voor kinderen tot een jaar of 4 (oftewel tot 18 kg).
pi_17480094
Maar bixister, wij hebben net echt een maxicosi, maar een ander (wat inferieur) merk. (Maar ja, een gegeven stoeltje mag je niet in de zitting kijken he ) dus ik weet niet precies hoe dat zit. Elise is nu zo'n 70 tot 75 cm, schat ik. En al 8 kilo of zo (misschien wel meer; ik ben een papa en kan zoiets 'dus' minder makkelijk onthouden )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 maart 2004 @ 13:37:53 #283
13151 crew  Rewimo
pi_17480122
Bright, Christan is lang en ook vrij zwaar, wij hebben nu bijna 3 jaar met dit stoeltje gedaan. Hij was al vrij snel uit de maxicosi, en sindsdien zit hij in de Chicco. Maar daar is hij nu dus ook uit gegroeid. Ik weet niet waar je ergens woont, anders kun je de Chicco en het vastmaak-principe gerust eens komen bekijken. Wij wonen in Haarlem. De Chicco is inderdaad van 0 - 18 kilo.
pi_17480221
Fijn aangeboden hoor Rewimo, maar Haarlem is een beetje ver weg vanaf Houten (Utrecht). Maar een jaar of 3 is toch prima (Wie weet, heeft de volgende 'm al nodig )
Papa gaat op z'n falie krijgen als mama leest dat papa niet weet hoeveel baby weegt...
pi_17480575
ik heb het niet over het merk 'maxi-cosi' maar over het kleinste type vervoerzitje voor babies. dat wordt in 't algemeen dacht ik maxi-cosi' genoemd, of weet iemand daar een ander woord voor? welk merk het is maakt in ieder geval niet veel uit: ze kunnen er tot ± 9 kilo in vervoerd worden, voor daarna moet je dus uitkijken naar zo'n groter stoeltje. zie de anwb-link die hier al een paar keer geplaatst is.
pi_17480727
Ja Danosa ik ben er tevreden over hoor. Enne jullie meid groeit ook goed he!!

Over het doorslapen. Het is inderdaad zo verschillend. Bo sliep al na een paar weken lekker door. En Janneke is nu 6 maanden en slaapt nu net door. En dan nog moet ik rond 5 uur ff dr speen in dr mond doen (die is ze dan kwijt) En heel soms om 2 uur ook. En ook al hoeven we er dan maar even uit. Het breekt je toch hoor. Maar ja. Achteraf gaat het altijd sneller dan dat je er midden in zit.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17482087
Wij hebben de Priori gekocht in de aanbieding voor 100 euro. Stoeltje is prima, alleen heb ik niet de illusie dat ze er tot haar 4e in kan zitten. Ik vind het ook erg misleidend, maar goed dat is een andere discussie.

Wij hebben voor de priori gekozen omdat ie goed getest is (hoeveel waarde je daar ook aan mag hechten, want volgens mij zijn dat soort testen niet altijd even betrouwbaar) En de prijs. Die dingen zijn al ver overgeprijsd, dus zou ik niet een durte kiezen. (Om maar niet over accessoires te praten! Alleen het badlaken hoesje kost al 30 euro!)
pi_17482207
oei wat "praten" jullie snel, moet heel het verhaal van de autostoel nog inhalen. Ik ben gisteren iets vergeten te melden: jadey krijgt een echo voor haar heupjes, wat moet ik mij daar bij voorstellen. Ik zat de hele tijd met een rontgenfoto in mijn hoofd om bv haar heupbotjes te kunnen zien, maar wat zien ze op een echo dan? En is zoiets zorgwekkends? Ik denk dat het vooral preventief bedoeld is, er "heersen" heupafwijkingen in de familie en volgens de arts waren haar bilplooitjes asymetrisch, iemand ervaring?

Bright, Jadey is al bijna een jaar als we naar Turkeye gaan, wellicht kan ze dan meer hebben qua zon? Maar ik denk er wel aan om 8 dagen te gaan, stel dat het niet gaat zeg, zitten we daar mooi de hele dag op onze hotelkamer haha, maar misschien moet ze ook wel huilen als we na 8 dagen alweer vertrekken
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:14:34 #289
37150 livelink
pi_17482983
Katja heeft ook een echo gehad voor haar heupjes omdat haar bilplooien asymetrisch waren. Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat ze precies op de echo kunnen zien, maar de kinderarts en de radioloog hebben hem beoordeeld en kwamen toen tot de conclusie dat Katja fysiotherapie moest. Toen Katja drie maanden fysio had gehad verschilden de kinderarts en de therapeut van mening. De kinderarts vond adhv de echo dat de heupen weer goed waren en de fysiotherapeut had haar twijfels. Toen heeft de kinderarts besloten tot een rontgenfoto om uitsluitsel te krijgen. Ik denk dus dat ze met een echo minder kunnen zien, maar dat ze dat toch prefereren boven een rontgenfoto, vanwege de straling.
pi_17483429
Bright, ik heb echt wel elke 3 kwartier gekeken hoor. Ik wilde geen risico nemen. En volgens mij heeft zijn papa ook heel vaak gekeken
pi_17486531
Danosa.
Janneke heeft dat met 3 maanden gehad. Ze dachten aan heupdysplasie. De bilplooi leek ook assymetrisch en ze had een voorkuershouding die van de heupjes af kon komen. Onze huisarts zei toen al dat het CB heeeel erg vaak doorstuurt met zoiets maar dat het 9 van de 10 keer loos alarm is. Maar op tijd er bij zijn is natuurlijk het uitgangspunt.
Tijdens de echo word je kindje op een onderzoekstafel met daarop een soort aankleedkussen maar dan ergonomisch gevormd gelegd. Eerst op de ene dan op de andere zij. Het duurt nog geen 5 minuten. Ze kijken dan of de kop goed in de kom zit. En of er een goede kop en kom is. Wij waren toen in het sophia kinderziekenhuis en hadden een vreselijke arrogante vent. Die had zoiets van komen weer van die ouder die denken dat hun kind wat heeft. Zo'n houding. Maar goed alles was gelukkig in orde. Wij schrokken toen ook best wel hoor toen eht CB hun vermoedens uitsprak. Hopelijk is alles goed bij Jadey.

Lekker Basset die aanbieding, scheelt nog wel even he.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17490798
Zo Joshua heeft niet doorgeslapen maar ik heb toch aardig wat rust gehad afgelopen nacht. Hij werd nog steeds wakker om 02.15 terwijl hij de laatste voeding had en om 22.15 erin lag. Maar goed daarna heb ik hem vanmorgen maar aan laten brabbelen in zijn slaapzak. En zelf ben ik nog in slaap gevallen, Joshua ook. Toch wel handig zo'n slaapzak, dat scheelt weer om hem elke keer toe te stoppen.
pi_17491210
Lewis, weet niet of mijn verhaal wel of niet opbeurend is, maar Isa wordt nog steeds één keer per nacht wakker, zo rond een uurtje of 5. Dan drinkt ze even 10 minuten en valt ze zonder problemen weer in slaap. Ik vind het zelf niet zo erg, het is wel intiem zo met z'n tweetjes in de stilte van de nacht.

Op marktplaats.nl staan trouwens ontzettend veel priori's te koop, voor 50 euro kun je er echt wel een op de kop tikken die er vrij nieuw uitziet.
mooi he, alles
pi_17491439
Ik zou trouwens graag wat ervaringen horen van ouders met rondkruipende kindjes. Hebben jullie echt alle snoeren weggewerkt, of zijn er gewoon dingen waar ze niet aan mogen komen? Kun je een kind van 8 maanden al leren wat "nee" is? (volgens Max begrijpen ze "nee" pas als ze 18 zijn, maar dat vind ik een cynische visie). En wat doe je met een kind dat zich steeds overal aan optrekt en daarna natuurlijk valt? pfffffffffffff..... vermoeiend hoor....
mooi he, alles
pi_17491520
wij hebben alles laten staan zoals het stond en telkens nee gezged. Niet alleen hier maar ook bv bij oma waar we iedere dag 3 tot 4 uur zijn en die het hele huis vol heeft staan op kinderhoogte met porseleinen poppen. Daar is nog nooit eentje van gesneuveld. we zeggen hier nee, leiden haar af en geven aan dat in het geval van de poppen dat die van oma zijn en wat wel van haar is, zo hebben we dat steeds gedaan. Het is een enorm geduld spelletje, suces
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:06:40 #296
7074 moussy
kuttekop
pi_17491610
Yeah, ik ben gezegend met een lui kid, over vijf jaar hoef ik hier pas (weer) over na te denken

Voor René had ik wel wat dingetjes opgeruimd, maar "nee" werkte bij haar niet toen ze zo klein was, dat drong gewoon niet tot dr door. Nou bleef ze ook overal vanaf, maar dat komt ook omdat we geen open kasten hadden.

pi_17492767
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 15:32 schreef danosa het volgende:
Bright, Jadey is al bijna een jaar als we naar Turkeye gaan, wellicht kan ze dan meer hebben qua zon? Maar ik denk er wel aan om 8 dagen te gaan, stel dat het niet gaat zeg, zitten we daar mooi de hele dag op onze hotelkamer haha, maar misschien moet ze ook wel huilen als we na 8 dagen alweer vertrekken
We zitten nog vroeg in het seizoen, dus wat minder zon. Natuurlijk wordt het wel goed controleren en smeren ja ... We passen echt wel goed op hoor! En natuurlijk een mutsje kopen (maar de meeste zijn zo ouderwets lelijk, vind ik)
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 16:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Bright, ik heb echt wel elke 3 kwartier gekeken hoor. Ik wilde geen risico nemen. En volgens mij heeft zijn papa ook heel vaak gekeken
Goed zo hoor! Sorry als ik wat paniekerig overkwam, maar ja - zekerheid voor alles, want als er wat met hem (of welk kleintje dan ook!) zou gebeuren .....
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:54:47 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17493326
Phil, ik heb het al eens eerder ergens geroepen, maar ik was in de eerste instantie van plan om Freek dingen af te leren en dus mijn huis niet aan te passen.

Het is niet gelukt

Het ligt aan je kind, sommigen luisteren sneller dan anderen, ik heb me laten vertellen dat meisjes over het algemeen iets beter luisteren, maar hoe waar dat is weet ik niet...

Inmiddels kun je hier niets meer open krijgen zonder dat er een slot opengemaakt moet worden, staan alle deurklinken omhoog en zit de voordeur op slot. Ook snoeren zijn weggewerkt en alle stopcontacten beveiligd, ook de hoge want hij pakt er gerust een stoeltje bij in een poging zich alsnog te electrocuteren.

Ik probeerde Freek eigenlijk altijd op te vangen als ie zich aan het optrekken was, ook dat is meestal niet gelukt, het geluid van zijn achterhoofd op het parket ben ik nog niet vergeten
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_17493976
Hé Phileine, wij zitten in dezelfde fase

Inmiddels zijn hier de snoeren zo goed als weggewerkt, de stopcontacten kindveilig gemaakt en ben ik in een hartstochtelijke strijd gewikkeld wat betreft het radiatorbakje. Dat ze best wel weten dat ze ergens niet aan mogen komen merk ik wel aan Sven, want hij kijkt me eerst aan, tijgert naar het bakje, kijkt me weer uitdagend aan en als hij ziet dat ik het zie gaat zijn handje richting bakje. Ik pak hem dan meestal op, zeg hem dat het niet mag (hij kijkt dan overigens finaal langs me heen) en zet hem op een andere plek in de kamer waar zijn speelgoed is. Hij gaat dan lekker weer spelen. Ik laat het bakje nog even hangen om te kijken of het valt af te leren, en anders haal ik het toch maar weg.

Leah, ik zit wel te grinniken hier om de manier waarop je het beschrijft, maar ik kan me best voorstellen dat leuk anders is
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:01:00 #300
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17494575
Lewis, Thomas was vooral de eerste drie maanden ook een babietje dat je heel hard nodig had. Hij moest constant bij je zijn en hij zocht steeds die geborgenheid. Ook vaak s'nachts. Hij werd dan heel onrustig en angstig wakker en niets lukte om hem dan weer terug in slaap te krijgen. Behalve dan toch lekker bij je nemen in bed. Wij hebben hier wel aan toegegeven om hem tot rust te brengen en zo ook zelf de nodige rust te krijgen. Op het moment dat hij weer een tijdje sliep, legden we hem weer terug in zijn bedje. Een klein babietje heeft niet voor niets jouw geborgenheid nodig en ik ben van mening dat je hem daar de eerste paar maandjes niet in kan verwennen.
Thomas slaapt nu altijd in zijn eigen bedje en hij vindt dit prima. Het is niet dat hij door die eerste periode heeft geleerd dat huilen betekent bij papa en mama in bed. Maar misschien is dit bij elk kindje anders.

Thomas heeft/had ook een hartruisje he! Wij schrokken hier ook erg van. Maar na een hartecho waren we gerustgesteld dat het geen kwaad kon. Het kleine gaatje waardoor het ruisje te horen was zit op een goed plaats. Het kan waarschijnlijk vanzelf weer dichtgroeien. Als Thomas 3 jaar is moeten we het nog eens laten bekijken.
Maar ik kan me voorstellen dat je pas gerustgesteld bent als bij Joshua ook gezegd wordt dat het allemaal in orde is. Het blijft toch even door je hoofd spelen he? Hopelijk is alles gewoon helemaal goed!
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:03:34 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_17494613
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:54 schreef Leah het volgende:
Phil, ik heb het al eens eerder ergens geroepen, maar ik was in de eerste instantie van plan om Freek dingen af te leren en dus mijn huis niet aan te passen.

Het is niet gelukt

Het ligt aan je kind, sommigen luisteren sneller dan anderen, ik heb me laten vertellen dat meisjes over het algemeen iets beter luisteren, maar hoe waar dat is weet ik niet...

Inmiddels kun je hier niets meer open krijgen zonder dat er een slot opengemaakt moet worden, staan alle deurklinken omhoog en zit de voordeur op slot. Ook snoeren zijn weggewerkt en alle stopcontacten beveiligd, ook de hoge want hij pakt er gerust een stoeltje bij in een poging zich alsnog te electrocuteren.

Ik probeerde Freek eigenlijk altijd op te vangen als ie zich aan het optrekken was, ook dat is meestal niet gelukt, het geluid van zijn achterhoofd op het parket ben ik nog niet vergeten
Ik hoop voor je dat Freek snel doorheeft dat sommige dingen niet werken voor kinderen. Want anders zal je deze problemen misschien wel houden totdat ie van de middelbare school af is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:04:20 #302
35189 Troel
scherp en bot
pi_17494628
vol
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo