In Frankrijk gaan ze nu hoofddoekjes verbieden, ik weet niet wat er verkeerd is aan een stukje stof. Naar mijn inziens totaal niets, net zo mis als dat er iets moet mis zijn met een kruisje rond je nek, of een tulban rond je kop of een keppel op je bollekke. Iedereen zijn cultuur en ieder zijn eigen gewoontes.
Het mislukken van de integratie wordt de buitenlanders in de schoenen geschoven... en met name het hoofddoekje staat opeens symbool als alles wat slecht is... vooral sinds dat Amerika zijn geregistreerde aanslagen heeft gehad op 11 september schiet het anti-moslim gevoel als een paddestoel uit de grond. De reactie van de moslims hierop is dat het antisemitisme opeens ook weer aangewakkerd wordt. Tja dat krijg je als je zoveel vijandjes hebt.
Maargoed terug naar de grote grijze massa, de massa wordt als volgt gedefinieerd:
Een TV kijkende massa die 'het aapje ziet, aapje doet' principe aanbidden als een nieuwe god. De nieuwe god heet commercie en je wordt ermee dood gegooid.
Hier in de US wordt je elk reclame blok doodgegooid met reclames over pillen, reclames over leningen, creditcards, carrière planningen, advocaten die hun 'no cure no pay' producten aanbieden. Je zapt even door naar MTV waar je dood gegooid wordt met 'yo niggah' dit en 'yo niggah' dat gozertjes die in dure bakken rondrijden in dikke villa's wonen met minsten 25 kilo rond hun nek.... en dan maar te zwijgen over de prostituees die ze om zich heen hebben. Richt leefttijd 12 tot 18 jaar.....
We zappen even verder en wat zien we daar, de zoveelste gewelddadige cartoon waar elk karakter in elkaar gerost wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En hoppa dan maar meteen door naar CNN waar de besnorde mannen weer in beeld gebracht worden tussen de puinhopen van 8 jaar paars, ik bedoel de puinhopen van een zojuist ontplofte autobom.
Je zapt even verder... ow leuk... de half time break van de Super Bowl, wat zie ik nu een TIET!
Maargoed Frankrijk verbiedt het hoofddoekje... wat zullen ze als volgende verbieden? Lang haar, de snor, de baard, de spijkerbroek, of meteen maar het internet zoals China?
Maargoed laten we maar het hoofddoekje verbieden dan kunnen we weer over echte problemen discussieren!
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 11-02-2004 07:33]
Staat en kerk gescheiden!!!
Maar dan alleen op openbare scholen.
Dus inderdaad kerk en staat gescheiden.
Wat wél een probleem is zijn burka's, welke heel je gezicht bedekken. Wat men thuis doet is natuurlijk mijn zaak niet maar iemand zit hiermee in de klas, moet iets uitleggen en je hoort alleen maar wat gemompel.
Dit verstoort de communicatie, wat wel degelijk een probleem is op scholen en in kantooromgevingen.
quote:En als het even kan met een SS embleem erop en met van die mooie glimmende zwarte leger laarzen.
Op woensdag 11 februari 2004 07:23 schreef pro_jeex het volgende:
Ik ben voor hoofddoekjes, maar liever een niqaab of een Chador.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 07:50 schreef BruteForce het volgende:
Hoofddoekjes vind ik helemaal geen probleem. Deze kunnen zelfs best mooi zijn.
quote:Wat heeft de Handschar division hier mee te maken
Op woensdag 11 februari 2004 07:55 schreef BAZZA het volgende:[..]
En als het even kan met een SS embleem erop en met van die mooie glimmende zwarte leger laarzen.
mjah, dat moslims graag heetgebakerd zijn is onderhand wel duidelijk
quote:Nou inderdaad, dat ze die gaan verbieden in Frankrijk zou niet vreemd zijn, maar verbieden ze in Frankrijk alle soort hoofddoekjes nou?
Op woensdag 11 februari 2004 07:50 schreef BruteForce het volgende:
Hoofddoekjes vind ik helemaal geen probleem. Deze kunnen zelfs best mooi zijn.Wat wél een probleem is zijn burka's, welke heel je gezicht bedekken. Wat men thuis doet is natuurlijk mijn zaak niet maar iemand zit hiermee in de klas, moet iets uitleggen en je hoort alleen maar wat gemompel.
Dit verstoort de communicatie, wat wel degelijk een probleem is op scholen en in kantooromgevingen.
quote:nee alleen vormen van religieuze uiting end us niet alleen hoofddoekjes maar ook keppeltjes, kruizen om de hals (mits zichtbaar) en tulbanden.
Op woensdag 11 februari 2004 08:15 schreef vdo28 het volgende:[..]
Nou inderdaad, dat ze die gaan verbieden in Frankrijk zou niet vreemd zijn, maar verbieden ze in Frankrijk alle soort hoofddoekjes nou?
Ik krijg een beetje de indruk dat mensen enkel de koppen van de kranten lezen en verder niet naar de inhoud kijken. Deze wet is geen moslimbash maar gewoon een algemene wet om de scheiding tussen kerk en staat duidelijker te maken.
quote:Okaj op die manier..
Op woensdag 11 februari 2004 08:18 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nee alleen vormen van religieuze uiting end us niet alleen hoofddoekjes maar ook keppeltjes, kruizen om de hals (mits zichtbaar) en tulbanden.
Ik krijg een beetje de indruk dat mensen enkel de koppen van de kranten lezen en verder niet naar de inhoud kijken. Deze wet is geen moslimbash maar gewoon een algemene wet om de scheiding tussen kerk en staat duidelijker te maken.
quote:da's het probleem; iedereen ziet de term "hoofddoekjesverbod" en foto's van protesterende moslims waardoor het net lijkt alsof de moslims als enige religieuze groepering geboycot worden in hun geloofsuiten, terwijl het voor alle geloven opgaat.
Op woensdag 11 februari 2004 08:20 schreef vdo28 het volgende:[..]
Okaj op die manier..
btw had geen tijd om dit nieuwsbericht uitgebreid te lezen/kijken
En een hoofddoek bij de slagerij lijkt me ook niet echt handig. Wanneer het een gevaar vormt in je fucntie dus ook niet.
Verder doe je maar wat je niet laten kunt. Ik heb liever dat een Moslim met een hoofddoek rondloopt dan dat een Jehova z'n voet tussen mijn deur stouwt
quote:moslims zien zichzelf graag in de eeuwige slachtofferrol.
Op woensdag 11 februari 2004 08:06 schreef MikeyMo het volgende:
wel grappig (of eerder tekenend) dat de moslims weer de grootste monden hebben terwijl het geen hoofddoekverbod is, maar een verbod op religieuze uitingen: kruisjes mogen ook niet zichtbaar meer aanwezig zijn, keppeltjes zijn verboden, de tulbanden van de Sikhs etc etc. Toch zie je alleen de moslims weer een enorme heisa er van maken terwijl hun religieuze vijanden net zo goed hun geloof minder opvallend moeten gaan uiten.mjah, dat moslims graag heetgebakerd zijn is onderhand wel duidelijk
quote:Doen Joden ook, open er een topic over
Op woensdag 11 februari 2004 08:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
moslims zien zichzelf graag in de eeuwige slachtofferrol.
quote:die indruk krijg je wel ja, helemaal als je je bedenkt dat ze in principe geen hoofddoek opmoeten van de Koran, dat is een eigen keuze.
Op woensdag 11 februari 2004 08:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
moslims zien zichzelf graag in de eeuwige slachtofferrol.
Doet me een beetje denken aan rokers die eerst zelf gaan roken en vervolgens gaan eisen dat ze overal maar moeten kunnen roken.
OPROTTEN ERMEE!
Pas je maar aan als je in NL bent, en wilt blijven en integreren etc.
quote:Weet je hoe ze dat noemen? Vooroordeel.
Op woensdag 11 februari 2004 08:25 schreef BAZZA het volgende:moslims zien zichzelf graag in de eeuwige slachtofferrol.
Je moet niet zo maf doen man, je doet nu precies hetzelfde hoor. Een mening vormen aan de hand van media aandacht. Elk negatief dingetje wordt tig keer herhaald over moslims en elk positief ding hoor je niet eens meer. Damn het lijkt zelfs wel propaganda.
Je kunt toch wel voor jezelf denken?
quote:Tijden veranderen. Wie bepaald dat dit ons land is? Omdat wij het eeuwen geleden eens hebben toegeeigend?
Op woensdag 11 februari 2004 08:32 schreef Amun-Ra het volgende:Pas je maar aan als je in NL bent, en wilt blijven en integreren etc.
Echt waar wat kan ik mij ergeren aan zulke ondoordachte uitspraken. En tuurlijk moet je je aanpassen in Nederland. Taal leren en gewoonten, maar je hoeft je niet alles eigen te maken, gewoon je cultuut kunnen houden.
[Dit bericht is gewijzigd door Silmarwen op 11-02-2004 08:37]
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 08:32 schreef Amun-Ra het volgende:
Pas je maar aan als je in NL bent, en wilt blijven en integreren etc.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Het is een observatie aan de hand van toetsing aan tig verschillende onafhankelijke bronnen.
Op woensdag 11 februari 2004 08:32 schreef Silmarwen het volgende:
Weet je hoe ze dat noemen? Vooroordeel.Je moet niet zo maf doen man, je doet nu precies hetzelfde hoor. Een mening vormen aan de hand van media aandacht. Elk negatief dingetje wordt tig keer herhaald over moslims en elk positief ding hoor je niet eens meer. Damn het lijkt zelfs wel propaganda.
Je kunt toch wel voor jezelf denken?
quote:Ja.
Op woensdag 11 februari 2004 08:34 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Heb je ook nog iets over het Franse hoofddoekjes verbod te zeggen?
quote:Waar is het bewijs dat ze onafhankelijk en niet bevooroordeeld zijn door de media? Iedereen is toch al lang beinvloed door de media. Iedereen heeft toch al lang zijn mening klaar liggen. En aan cijfers kun je makkelijk knutselen hoor.
Op woensdag 11 februari 2004 08:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het is een observatie aan de hand van toetsing aan tig verschillende onafhankelijke bronnen.
Ik woon in een "zwarte wijk" en de Nederlanders hier zijn erger tuig dan die mensen met een hoofddoek om. Niet elke molsim wild meteen een Jihad, niet elke moslim schreeuwt als je wat tegen hem zegt "Ik zweer het je, ik maak je af!" net zo goed als dat niet elke Christen vind dat zijn vrouw niet mag stemmen en niet elke Christen elke zondag in de kerk zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |