abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17078177
ben het eens met stelling van TS

wat anders zal het zijn dat een mens..
een mens van vlees en bloed een extra vachtje(dierenrijk)
om zich heen moet dragen..
om de wellustige blikken van de medemens(het mannetje) te kunnen doorstaan?
Zij is enkel bezit..en geen menswaardig iets
de vader en de zoon
en de a.s echtgenoot wensen geen wellustige blikken op hun bezit
wat van hen is blijf je af.
Misschien weten ze welke vunzige blikken zij worpen op vrouwlijk schoon?

God zei sluier den vrouw.. met haar, haar..
dat vrouwen dus hun haar lang moeten dragen, gelijk een sluier dat bedoelde de BIJBEL hiermee..
jammer dat mensen hier nu weer eens misbruik van maken...
zucht

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_17078188
Even vraagje tussendoor. Sinds wanneer is de hoofddoek een issue? Ik zag net op tv een uit irak gevluchte franse welke zwaar tegen het dragen van de hoofddoek is. Zij gaf aan dat pas het laatste decennium de hoofddoek steeds meer er door gedrukt wordt. Sinds de opkomst van grootscheeps radicale islamisering.
Censuur is een extreme uiting van angst.
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:06:07 #78
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_17078189
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:02 schreef Ype het volgende:

[..]

Even een andersoortige reactie: Ik vind het persoonlijk nogal hypocriet van mensen die de hoofddoekjes zo ontzettend graag willen afschaffen. Want de Moslimvrouw wordt erdoor onderdrukt. Maar eigenlijk geven ze geen hol om de Moslimvrouw en is het puur en alleen het uiten van negatieve gevoelens ten opzichte van de Islam.

Heel goed punt, t is net als sommige celebrities op TV; Kijk eens hoe humaan ik ben, en ondertussen doe ik het stiekem helemaal voor mezelf.
of niet
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:06:09 #79
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17078191
Mag ik jullie even complimenteren voor de concreetheid van dit topic toch nog. Tenminste weer eens een topic waar niet ongefundeert gekankert wordt, maar met concrete stellingen op de proppen gekomen wordt. Zo horen discussies te gaan Ga zo door!
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_17078196
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:04 schreef Ype het volgende:

[..]

Niet gezien, maar ik ken wel iemand bij wie het is gebeurd. Walgelijk inderdaad, maar het concept doorvoeren naar een gigantische groep mensen waar bij 99,99% dit hele ritueel niet van toepassing is gaat me te ver.

dit was ook of topic....
De Puta Madre
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:07:21 #81
272 R@b
No-nonsens
pi_17078206
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:00 schreef Dr.Stupid het volgende:

En als die moslima's zou vrij zijn als men beweerd dan kunnen ze die hoofddoek makkelijk afzetten als ze op school zitten of in een openbare functie aan het werk zijn.

Moslimas zijn helemaal niet vrij. Zo mogen ze geen vriendje hebben voor hun trouwen, want dan grijpt broederlief of pa-lief wel in. Was vanavond nog te zien op Prem-time.

Die hele islamcultuur botst op alle fronten met de vrije westerse samenleving. En hoe meer moslims er komen, hoe vaker we er mee geconfronteerd zullen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 11-02-2004 02:08]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_17078215
quote:

[..]

Even een andersoortige reactie: Ik vind het persoonlijk nogal hypocriet van mensen die de hoofddoekjes zo ontzettend graag willen afschaffen. Want de Moslimvrouw wordt erdoor onderdrukt. Maar eigenlijk geven ze geen hol om de Moslimvrouw en is het puur en alleen het uiten van negatieve gevoelens ten opzichte van de Islam.

Het is gewoon een stok om die enge islam hond van je af te slaan. Die hond waar je bang voor bent want je hebt gehoord dat hij zo smerig en hard bijt en dat hij vals is.
pi_17078218
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:53 schreef EgoTrippin het volgende:

[..]

Oh, je vertrouwt op de media? Als je je mening had gebaseerd op verhalen van tweede personen, had je een heel ander idee gehad. Plus, generalisatie. Altijd fout.

Oh, het ligt nu aan de media. Die verdraaien de feiten en leggen woorden in de mond van het slachtoffer of niet?

En waar generaliseer ik?

Feit blijft dat een hoofddoek onderdrukkend werkt en daarnaast is het een belachelijk middel om je doel ermee te behalen.

pi_17078228
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:57 schreef EgoTrippin het volgende:

[..]

Op een tuchtschool gezeten? Strenge ouders wellicht? Probeer eens of je die frustratie op een andere manier kwijt kunt, misschien op een constructieve manier?

nee, ik zeg wat ik denk, draai er niet omheen,
maar dat mag niet meer tegenwoordig,
De Puta Madre
pi_17078230
[..]

-----------------------------------------------------------------------

Ik heb zeker wel gevoel voor de vrouw in die culturen en vind het zo intens jammer dat haar schoonheid..van het vrouw zijn onderdrukt moet worden..uit het zicht onttrokken wordt omdat men denkt dat de koran dit voorschrijft..
Als God wil dat de vrouw zijn schone schepsel zich zou gedragen gelijk ene hond dan had hij een hond van haar gemaakt en geen vrouw...
als hij had gewilde dat ze lelijk zou zijn dan had hij haar geboren laten worden met een vuilniszak om haar hoofd..
edoch

Hij deed dit niet dus..
wie zegt dat mannen voor God mogen spelen?

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:09:58 #86
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17078235
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:07 schreef R@b het volgende:

[..]

Moslimas zijn helemaal niet vrij. Zo mogen ze geen vriendje hebben voor hun trouwen, want dan grijpt broederlief of pa-lief wel in. Was vanavond nog te zien op Prem-time.

Die hele islamcultuur botst op alle fronten met de vrije westerse samenleving. En hoe meer moslims er komen, hoe vaker we er mee geconfronteerd zullen worden.

Ja vrij logisch. Hoe meer Moslims er komen, hoe meer daar ook tussen zullen zitten die radicaal zijn.
pi_17078244
quote:

[..]

dat wordt toch wel minder in de volgende generatie enzo.
en de landen waar ze vandaan komen worden ook steeds seculariseerder. dus probleem lost zich vanzelf op.

alleen de crimineeltjes enzo is wel een probleem denk ik ook volgende generatie nog even

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:10:58 #88
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17078245
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]

-----------------------------------------------------------------------

Ik heb zeker wel gevoel voor de vrouw in die culturen en vind het zo intens jammer dat haar schoonheid..van het vrouw zijn onderdrukt moet worden..uit het zicht onttrokken wordt omdat men denkt dat de koran dit voorschrijft..
Als God wil dat de vrouw zijn schone schepsel zich zou gedragen gelijk ene hond dan had hij een hond van haar gemaakt en geen vrouw...
als hij had gewilde dat ze lelijk zou zijn dan had hij haar geboren laten worden met een vuilniszak om haar hoofd..
edoch

Hij deed dit niet dus..

Ik geloof mezelf als ik zeg dat jij een van de weinigen bent.
pi_17078250
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:06 schreef Ype het volgende:
Mag ik jullie even complimenteren voor de concreetheid van dit topic toch nog. Tenminste weer eens een topic waar niet ongefundeert gekankert wordt, maar met concrete stellingen op de proppen gekomen wordt. Zo horen discussies te gaan Ga zo door!
Ja, jammer dat mensen zo een discussie menen te moeten voeren. Niet lezend wat de argumenten van de ander zijn en ongefundeerd wat roepen. Heel jammer.
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:12:39 #90
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17078258
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:11 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Ja, jammer dat mensen zo een discussie menen te moeten voeren. Niet lezend wat de argumenten van de ander zijn en ongefundeerd wat roepen. Heel jammer.

Tja, hou je toch, maar gelukkig niet persé in ieder topic. Hoewel het nu natuurlijk ook al vrij laat is.
pi_17078264
quote:

[..]

Maar op tv zie je moslima's in frankrijk eisen dat ze zelf mogen beslissen over of ze een hoofddoek dragen of niet. Ze eisen dan eigenlijk het recht om onderdrukt te worden en een hoofddoek te moeten dragen? Is er zo fundamenteels wat mis met die cultuur dat ze zo denken?
pi_17078271
Waarom zouden de mensen geen gevoel hebben voor hun medemens is het al zover heen in deze wereld?

is het niet intens triest om jonge meisjes gehoofddoekt te zien lopen in Nederlandse straten?
Om kleine onwetende kinderen nog...
iets te zien doen wat ze opgelegd wordt?
Omdat een geloof zg zegt jij bent vrouw
je hebt geen penis dus jij moet een doek om jouw hoofd.
ongeacht wie jij bent, hoe je eruit ziet?

ik vind dat die mannen als tegenprestatie een doek om hun penis moeten binden..
in ieder geval nog iets dat afbindt in deze..
zodat ze mogen voelen wat ze een vrouwelijk wezen aandoen.
Ik vind het jammer en heb medelijden met ze..
omdat zij nooit de wind door hun haren mogen voelen..
de zon op hun huid..
en niet op het strand mogen genieten van zichzelf en het leven..

pi_17078275
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:10 schreef Caesu het volgende:

[..]

dat wordt toch wel minder in de volgende generatie enzo.
en de landen waar ze vandaan komen worden ook steeds seculariseerder. dus probleem lost zich vanzelf op.

alleen de crimineeltjes enzo is wel een probleem denk ik ook volgende generatie nog even

Je hebt premtime dus niet gezien vanmiddag. In dat programma gaven verschillende jonge mensen van een jaar of 18 van Turkse en Marokkaanse afkomst aan, dat zij hun kinderen net zo op gaan voeden zoals zij zijn opgevoed door hun ouders. Dat wil zeggen, op dezelfde traditionele manier met de oude gebruiken. Kortom: het slaan, mishandelen en verstoten van kinderen die zich niet gedragen zoals de ouders dat willen, zal nog wel geruime tijd doorgaan. Zeker als zij daarbij hun partner uit het land van herkomst halen, daar waar ze nog altijd zeer traditioneel zijn opgevoed.
pi_17078278
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:13 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Maar op tv zie je moslima's in frankrijk eisen dat ze zelf mogen beslissen over of ze een hoofddoek dragen of niet. Ze eisen dan eigenlijk het recht om onderdrukt te worden en een hoofddoek te moeten dragen? Is er zo fundamenteels wat mis met die cultuur dat ze zo denken?

onderdrukking, niet intregeren?

misschien krijgen die wel een gruwelijk pak slaag als ze niet demonstreren.

De Puta Madre
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:16:12 #95
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17078280
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:13 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Of denken ze gewoon totaal anders over de rol van de hoofddoek? En is het idee dat de hoofddoek een onderdrukkingsmiddel is niet al achterhaald?
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:16:30 #96
64108 EgoTrippin
pi_17078282
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Oh, het ligt nu aan de media. Die verdraaien de feiten en leggen woorden in de mond van het slachtoffer of niet?

Er zijn 2 soorten krantenkoppen: "Man pleegt inbraak" of "Allochtoon pleegt inbraak". Waar is "Nederlander pleegt inbraak"? "Dat is vanzelfsprekend, want we zijn in Nederland," kun je zeggen, maar het selectief wel of niet vermelden van afkomst geeft een vertekend beeld.
quote:
En waar generaliseer ik?
quote:
En al die ervaringsverhalen van gevluchte meisjes en meisjes uit het Blijf van mijn lijf-Huis over de enorme druk die de familie oplegt voor het dragen van de hoofddoek, is gewoon niet waar he?
Hiermee suggereer je dat dit een zeer werkelijk probleem is dat geldt voor de meerderheid, of vaker voorkomt in buitenlandse kringen, wat nergens op zou zijn gebaseerd. Als je dit niet hebt bedoeld, neem ik dat bij deze terug.
quote:
Feit blijft dat een hoofddoek onderdrukkend werkt en daarnaast is het een belachelijk middel om je doel ermee te behalen.
Het is een feit dat een hoofddoek onderdrukkend werkt? Als ik een hoofddoek wil dragen gewoon omdat ik daar zin in heb, heeft dat dan een onderdrukkende werking op mij? Ook je uiting dat het een "belachelijk middel" zou zijn om "je doel" ermee te behalen is nergens op gebaseerd, behalve op jouw eigen mening.
of niet
pi_17078286
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:

edoch

Hij deed dit niet dus..

Het is geen god spelen...het lijkt mij meer 'zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten' dus moet je je vrouw, zus of dochter beschermen tegen de wellust van andere mannen. Omdat jezelf geen haar beter bent.
pi_17078290
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:15 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Zeker als zij daarbij hun partner uit het land van herkomst halen, daar waar ze nog altijd zeer traditioneel zijn opgevoed.

Is het niet zo dat de groep die zich in Nederland (en andere landen) gevestigd heeft, eerder conservatiever is dan de bevolking van het land zelf?

Hetzelfde fenomeen deed zich ook voor bij Nederlanders die in de jaren 50/60 emigreerde naar Canada. Zij bleven vasthouden aan de normen en waarden van die tijd, terwijl Nederland evolueerde.

pi_17078293
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:15 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Je hebt premtime dus niet gezien vanmiddag. In dat programma gaven verschillende jonge mensen van een jaar of 18 van Turkse en Marokkaanse afkomst aan, dat zij hun kinderen net zo op gaan voeden zoals zij zijn opgevoed door hun ouders. Dat wil zeggen, op dezelfde traditionele manier met de oude gebruiken. Kortom: het slaan, mishandelen en verstoten van kinderen die zich niet gedragen zoals de ouders dat willen, zal nog wel geruime tijd doorgaan. Zeker als zij daarbij hun partner uit het land van herkomst halen, daar waar ze nog altijd zeer traditioneel zijn opgevoed.

zie mijn eerdere post,
en ze leven nog 100 jaar in hun eigen tradities....in nederland, en wij moeten dat goed vinden, en ons aanpassen......
De Puta Madre
  woensdag 11 februari 2004 @ 02:18:19 #100
64108 EgoTrippin
pi_17078294
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 02:09 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

nee, ik zeg wat ik denk, draai er niet omheen,
maar dat mag niet meer tegenwoordig,

Dat doe ik toch ook? En iedereen in deze discussie. Kan ik hieruit afleiden dat je zonder argumenten zit?
of niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')