abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:13:33 #226
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_17140623
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:02 schreef Akkersloot het volgende:
Leuk is ook dat als argument voor een de hoofdddoek wordt aangevoerd dat het mannen op geilt. En vervolgens laten ze een 4 jarig meisje met zo'n doekje rond lopen.
Dit is pure onzin die je hier loopt te verkondigen. Meisjes dragen pas een hoofddoekje wanneer het 'vrouwen' beginnen te worden (bijv. vanaf het moment dat ze voor het eerst ongesteld worden).
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:49 schreef skunkator het volgende:

[..]

Dat is er dan 1-tje die niet de regels van de godsdienst volgt

Zover ik weet staat nergens in de Koran letterlijk dat een hoofddoek verplicht is.
Krekker is de bom!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:24:37 #227
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_17140848
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:49 schreef skunkator het volgende:

Dat is er dan 1-tje die niet de regels van de godsdienst volgt

Laten we de Shar'ia invoeren, dan kunnen we al die overtreders van "de regels" met de dood straffen.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:43:04 #228
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_17141348

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_17142353
Sjonge!Die zien er geintregeerd uit!!Niet dus,ze hebben nog de kleding aan die ze in hun moederland al aan hadden!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2004 @ 12:35:26 #230
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17142469
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:29 schreef LowJoe het volgende:
Sjonge!Die zien er geintregeerd uit!!Niet dus
Ze zien er iig NIET onmondig uit
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:37:59 #231
3542 Gia
User under construction
pi_17142516
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:12 schreef skunkator het volgende:

Dat is een regel in de godsdienst zoals Christenen geen wijn mogen drinken

Woehahaha, hoe kom je daar nou weer bij!

Als we trouwen krijgen we zelfs wijn in de kerk!

vrijdag 13 februari 2004 @ 12:40:24 #232
3542 Gia
User under construction
pi_17142565
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:35 schreef skunkator het volgende:

[..]

Een kruis, onderbroek, keppeltje, aalmoes, zijn allemaal geen verplichtingen vanuit de godsdienst, het dragen van de hoofddoek wel, dus je vergelijkt appels met peren.

Je moet proberen te denken vanuit de visie van de moslima's, voor hun is de hoofddoek net als bovenkleding, als een moslima haar hoofddoek uit doet voelt zij zich net zo naakt als een andersgelovige die haar broek en bovenkleding uit doet waardoor je haar borsten en aanverwanten kunt zien

Hahaha, hoe kom je erbij dat een hoofddoek verplicht is?

Waar haal je die wijsheid vandaan.

Het wordt vrouwen opgelegd, omdat de mannen schijnbaar geilen op haren en zich niet in toom kunnen houden. Het zou beter zijn als de mannen oogkleppen moesten dragen, dan kunnen de vrouwen tenminste hun haar vrij laten wapperen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 13-02-2004 12:48]

vrijdag 13 februari 2004 @ 12:42:49 #233
3542 Gia
User under construction
pi_17142616
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dit is pure onzin die je hier loopt te verkondigen. Meisjes dragen pas een hoofddoekje wanneer het 'vrouwen' beginnen te worden (bijv. vanaf het moment dat ze voor het eerst ongesteld worden).

Nee hoor, laatst bij die demonstratie in Frankrijk liep een vader mee met dochtertje in een wandelwagentje met hoofddoekje op. Vader maakte met het handje van het kindje een vuistje en stak dat op, om duidelijk te maken dat zijn dochter protesteerde.
quote:
Zover ik weet staat nergens in de Koran letterlijk dat een hoofddoek verplicht is.
Precies.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:21:45 #234
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17144786
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Hahaha, hoe kom je erbij dat een hoofddoek verplicht is?

Hoofddoek is wel degelijk verplicht
quote:
Waar haal je die wijsheid vandaan.
Zie hierboven
quote:
Het wordt vrouwen opgelegd, omdat de mannen schijnbaar geilen op haren en zich niet in toom kunnen houden. Het zou beter zijn als de mannen oogkleppen moesten dragen, dan kunnen de vrouwen tenminste hun haar vrij laten wapperen.
Dus omdat mannen geilen op jouw borsten zou jij daarom je bovenkleding juist weg moeten doen zodat iedereen kan kijken naar je borsten die jij vrij laat wapperen ?

Gekke theorie

[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:35:15 #235
3542 Gia
User under construction
pi_17145055
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:21 schreef skunkator het volgende:

[..]

Hoofddoek is wel degelijk verplicht
[..]

Zie hierboven

Er staat in die twee verzen helemaal niks over het bedekken van het haar. Maar dan ook helemaal niks!

En als je eens even nadenkt waar en wanneer de Koran geschreven is, dan snap je ook waar deze verzen waarschijnlijk op slaan.
Het is in een hete woestijn namelijk heel normaal om gewaden te dragen die beschermen tegen zand en de hete zon. Mohammed droeg de vrouwen op om deze gewaden over hun borsten te dragen, zodat deze vormen verborgen bleven.
Er staat namelijk ook ergens dat vrouwen niet met de voeten mogen stampen, want dan zouden de borsten bewegen en die beweging zou men kunnen zien.

Kortom, deze beide verzen zijn naar mijn mening duidelijk bedoeld om de vrouwen op te dragen hun boezem te bedekken met de doeken die ze toch al droegen.

Dat latere imams en zogenaamde schriftgeleerden hier een andere uitleg aan verkozen te geven, boeit allerminst. Dat is allemaal puur eigenbelang, om de vrouwen te kunnen onderdrukken.
Want hoe verklaar je anders dat in Turkije de moslima's veel minder vaak een hoofddoek dragen en in Iran de vrouwen compleet ingepakt zijn. Puur machtsgeilheid van een paar mannen.

quote:
Dus omdat mannen geilen op jouw borsten zou jij daarom je bovenkleding juist weg moeten doen zodat iedereen kan kijken naar je borsten die jij vrij laat wapperen ?

Gekke theorie

Nee, dat zeg ik niet. Ik draag kleding niet omdat de mannen anders geilen op mijn borsten.
Bloot lopen is iets heel anders dan je haren los laten hangen.
Het zou belachelijk zijn als in Nederland een wet zou gelden die het dragen van strakke truitjes zou verbieden, omdat anders mannen geil worden van de vormen van die borsten.

Zo moet je het vergelijken.

En nu we het toch over strakke truitjes hebben.
In bovenstaande verzen staat duidelijk dat de boezem bedekt moet worden. Toch lopen er vrij veel jonge moslima's rond met korte rokken, strakke truitjes, maar dan wel weer met een hoofddoekje, alsof alleen het haar belangrijk is.

Het is belachelijk dat de regel volgens de koran geldt voor het bedekken van de boezem en dat mannen er ineens van maken dat het geldt voor de haren.

pi_17145660
Hier nog een groep die hun vrouwen dwingt hun haren te bedekken, maar die door Nederland gedoogd wordt:

http://www.sgp-staphorst.nl/

Ik stel voor dat Nederland per direct deze praktijken verbied en alle mannen in Staphorst opsluit wegens onderdrukking van hun vrouwen!

vrijdag 13 februari 2004 @ 15:05:54 #237
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17145714
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Er staat in die twee verzen helemaal niks over het bedekken van het haar. Maar dan ook helemaal niks!

De interpratie van deze versen is ook niet aan jou, het interpreteren van de Koran is alleen weggelegd voor de schriftgeleerden die op hun beurt weer de Koran interpreteren met behulp van de metgezellen van de profeet en de vroegere schriftgeleerden. Wat jij doet is gewoon een regel lezen en dan dingen conluderen zonder de tekst daadwerkelijk te kennen en de context, zo werkt dat dus niet
quote:
En als je eens even nadenkt waar en wanneer de Koran geschreven is, dan snap je ook waar deze verzen waarschijnlijk op slaan.
Het is in een hete woestijn namelijk heel normaal om gewaden te dragen die beschermen tegen zand en de hete zon. Mohammed droeg de vrouwen op om deze gewaden over hun borsten te dragen, zodat deze vormen verborgen bleven.
Wederom is dit een theorie die jij zelf verzint, heb je hier bronnen voor ?
quote:
Er staat namelijk ook ergens dat vrouwen niet met de voeten mogen stampen, want dan zouden de borsten bewegen en die beweging zou men kunnen zien.
HAHAHAHAHAHAHAHA, dat geloof je toch zelf niet, wat is dat voor een vreemde redenatie ? Dus als jij stampt met je voeten gaan je borsten bewegen ? Dus vrouwen met zeer kleine borsten zouden wel mogen stampen met de voeten ?

Vrouwen mogen dus niet stampen met de voeten om de aandacht van het mannelijk volk te trekken

quote:
Kortom, deze beide verzen zijn naar mijn mening duidelijk bedoeld om de vrouwen op te dragen hun boezem te bedekken met de doeken die ze toch al droegen.
Dat je dat er bij zet is heel belangrijk. Want belangrijker vind ik wat de mening van (meerendeel van) de moslims hier van vindt
quote:
Dat latere imams en zogenaamde schriftgeleerden hier een andere uitleg aan verkozen te geven, boeit allerminst.
Voor jou boeit dat allerminst, maar voor de moslim(a's) boeit dat zeer zeker...
quote:
Dat is allemaal puur eigenbelang, om de vrouwen te kunnen onderdrukken.
Op welke manier onderdrukt een stukje stof dat niet meer weegt dan een halve sinaasappel ?
quote:
Want hoe verklaar je anders dat in Turkije de moslima's veel minder vaak een hoofddoek dragen en in Iran de vrouwen compleet ingepakt zijn.
Omdat Turkije heel graag bij de EU wilt horen krijg je dat soort taferelen, Iran is mans genoeg om zich niks aan te trekken van de rest van de wereld, respect !
quote:
Nee, dat zeg ik niet. Ik draag kleding niet omdat de mannen anders geilen op mijn borsten.
Waarom draag je dan toch bovenkleding ? En waarom draag je geen totaal doorzichtige kledij zodat mannen toch alles kunnen zien ?
quote:
Bloot lopen is iets heel anders dan je haren los laten hangen.
Voor moslima's is dat hetzelfde. Jij redeneert continue vanuit je eigen denkwijze, maar deze moslima's denken heel anders, daar zou jij wat meer respect voor moeten tonen, vooral voor moslima's die ondanks druk van buitenaf (media, omgeving etc.) toch de hoofddoek of chador dragen !
quote:
Het zou belachelijk zijn als in Nederland een wet zou gelden die het dragen van strakke truitjes zou verbieden, omdat anders mannen geil worden van de vormen van die borsten.
Je hebt in Nederland al de zedenwet, jij mag niet topless over straat, hoe graag je dat ook zou willen, is dat ook de machtsgeilheid van de mannen ?
quote:
En nu we het toch over strakke truitjes hebben.
In bovenstaande verzen staat duidelijk dat de boezem bedekt moet worden. Toch lopen er vrij veel jonge moslima's rond met korte rokken, strakke truitjes, maar dan wel weer met een hoofddoekje, alsof alleen het haar belangrijk is.
En dat mogen ze helemaal zelf weten, jouw denkwijze is echt krom, sorry dat ik het zeg, als ze de hoofddoek dragen als mode-object heb je er geen problemen mee, is het een religieuze reden kom je met allerlei non-argumenten

Het komt er op neer dat vrouwen pas echt vrij en ge-emancipeerd zijn als ze echt mogen doen wat ze willen, en niet zo van: Je mag alles, als je maar geen hoofddoek draagt !

pi_17145815
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:05 schreef skunkator het volgende:
[..]
Respect man
Before all else, be armed.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 15:15:39 #239
3542 Gia
User under construction
pi_17145927
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:03 schreef Skyclad het volgende:
Hier nog een groep die hun vrouwen dwingt hun haren te bedekken, maar die door Nederland gedoogd wordt:

Ik stel voor dat Nederland per direct deze praktijken verbied en alle mannen in Staphorst opsluit wegens onderdrukking van hun vrouwen!

Goh, is daar een hoofddoekje verplicht? Wist ik niet.

Maar goed. Ook die mogen geen hoofddoekje op als het ergens verboden is. Daar wordt geen uitzondering voor gemaakt.

pi_17146051
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:03 schreef Skyclad het volgende:

De EU heeft Nederland al een lange tijd geleden een waarschuwing gegeven voor de gang van zaken bij de SGP. Dit omdat vrouwen niet lid konden worden en niet in t bestuur plaats mochten nemen. Ik heb hier in Nederland er niemand over horen klagen.
Oh nee, alle problemen worden plotseling zichtbaar door de fameuze hoofddoek.

Quote uit die website:
Artikel 2. LEDENVERGADERINGEN EN ANDERE BIJEENKOMSTEN
c. Uitgangspunt voor bijeenkomsten van de vereniging is, dat de door of namens haar belegde vergaderingen, uitgezonderd de tijdredes in een kerk, alleen toegankelijk zijn voor mannen.
Artikel 5. KANDIDAATSTELLING GEMEENTERAADS VERKIEZINGEN

a. Voor de vergaderingen, waarin de kandidatenlijst opgesteld wordt in verband met te houden gemeenteraadsverkiezingen, kan door het bestuur een lijst met namen in alfabetische volgorde of een advieslijst opgesteld worden.
b. Bij de vaststelling van de definitieve kandidatenlijst wordt getracht de volgende verdeling in acht te nemen:
nr. 1: een man uit Staphorst of IJhorst
nr. 2: een man uit Rouveen
nr. 3 en 4: mannen uit Staphorst of IJhorst
nr. 5: een man uit Rouveen
en vervolgens elke twee nummers mannen uit Staphorst of IJhorst, gevolgd door een man uit Rouveen.

vrijdag 13 februari 2004 @ 15:31:36 #241
3542 Gia
User under construction
pi_17146312
quote:

[..]

De interpratie van deze versen is ook niet aan jou, het interpreteren van de Koran is alleen weggelegd voor de schriftgeleerden die op hun beurt weer de Koran interpreteren met behulp van de metgezellen van de profeet en de vroegere schriftgeleerden. Wat jij doet is gewoon een regel lezen en dan dingen conluderen zonder de tekst daadwerkelijk te kennen en de context, zo werkt dat dus niet

Ach, gewoon begrijpend lezen.
Er zijn zat vertalingen van de Koran waar letterlijk in die verzen staat dat de vrouwen hun doeken tot over hun boezem moeten laten reiken. Doeken die ze toch al droegen dus.
Omdat vrouwen in de tijd dat de bijbel werd geschreven bepaalde kleding droegen, betekent dat toch nog niet dat wij dat nu nog steeds moeten dragen. Mode verandert.
quote:
HAHAHAHAHAHAHAHA, dat geloof je toch zelf niet, wat is dat voor een vreemde redenatie ? Dus als jij stampt met je voeten gaan je borsten bewegen ? Dus vrouwen met zeer kleine borsten zouden wel mogen stampen met de voeten ?

Vrouwen mogen dus niet stampen met de voeten om de aandacht van het mannelijk volk te trekken

Heb nu effe geen zin om het op te zoeken, misschien straks, maar het staat echt letterlijk zo in de Koran.
Ongeveer als volgt: Dat zij niet met de voeten stampen zodat niet zichtbaar wordt wat verborgen moet blijven. (Letterlijke tekst zoek ik nog wel op, met versnummer erbij.)
quote:
Op welke manier onderdrukt een stukje stof dat niet meer weegt dan een halve sinaasappel ?
Heeft niks met het gewicht te maken. Sowieso is alles wat je als man een vrouw oplegt onderdrukking. Mannen zijn niet de baas over hun vrouw. Mijn man in elk geval niet over mij.
quote:
Waarom draag je dan toch bovenkleding ? En waarom draag je geen totaal doorzichtige kledij zodat mannen toch alles kunnen zien ?
Als ik dat zou willen zou ik dat mogen. Mijn geloof bepaald niet hoe ik mij kleedt.
quote:
Voor moslima's is dat hetzelfde. Jij redeneert continue vanuit je eigen denkwijze, maar deze moslima's denken heel anders, daar zou jij wat meer respect voor moeten tonen, vooral voor moslima's die ondanks druk van buitenaf (media, omgeving etc.) toch de hoofddoek of chador dragen !
Nee, moslima's zouden meer respect moeten tonen voor de regels die hier en daar gelden. Als een school hoofdbedekking, hoofddoekjes incluis, verbiedt, dan ga je naar een andere school. Wil je dat niet, dan zet je dat ding af.
RESPECT!!
quote:
Je hebt in Nederland al de zedenwet, jij mag niet topless over straat, hoe graag je dat ook zou willen, is dat ook de machtsgeilheid van de mannen ?
Nee, want mannen mogen dat ook niet. Dat is namelijk aanstootgevend. Los haar is dat niet, volgens de Nederlandse wet.
quote:
En dat mogen ze helemaal zelf weten, jouw denkwijze is echt krom, sorry dat ik het zeg, als ze de hoofddoek dragen als mode-object heb je er geen problemen mee, is het een religieuze reden kom je met allerlei non-argumenten
Ik heb geen enkel probleem met het dragen van een hoofddoekje als religieus object. Ik zeg alleen dat als een school hoofddoekjes verbiedt dat men zich daar aan moet houden. En anders ga je maar niet naar die school.
Wat je op straat of thuis of in je vrije tijd doet, moet je zelf weten. Op school gelden bepaalde regels en die gelden voor iedereen.
quote:
Het komt er op neer dat vrouwen pas echt vrij en ge-emancipeerd zijn als ze echt mogen doen wat ze willen, en niet zo van: Je mag alles, als je maar geen hoofddoek draagt !
Tja, dat vind jij. Ik vind dat iedereen gelijk is en dat regels voor iedereen gelden.
En wat is er op tegen dat men op school geen hoofddoekje draagt? Helemaal niks, aangezien het dragen van een hoofddoekje geen verplichting is, maar een vrije keuze. Die lap kan dus af en er hoeft dus geen uitzondering gemaakt te worden. Dat zou sowieso al discriminatie zijn als er een uitzondering wordt gemaakt op grond van geloof.

Maar ja, de mannelijke moslimbevolking wil niet dat de vrouwen kritisch gaan denken. Want stel dat ze erachter komen dat ze zonder hoofddoek net zoveel respect krijgen als met hoofddoek. Willen ze misschien die lap wel nooit meer op.

Moet er persoonlijk niet aan denken om de hele dag en iedere dag met zo'n zweetlap op te lopen. Bah.

vrijdag 13 februari 2004 @ 15:35:30 #242
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17146427
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:27 schreef Graveland het volgende:

De hoofddoek is er omdat Moslims geloven dat schoonheid van binnen zit, niet van buiten.

En dat is bij mannen niet het geval?, die zie ik namelijk nooit met een hoofddoek om rondlopen... How come?

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 13-02-2004 15:43]

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  Moderator vrijdag 13 februari 2004 @ 15:38:22 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17146500
dat gezeur over die hoofddoeken heel de tijd, we hebben wel grotere problemen met allochtonen dan de hoofddeksels van de dames momenteel.

Daarenboven, als we van de OP uit mogen gaan dan is het net zozeer een straf voor de mannen als voor de vrouwen (meer zelfs) want zijn het niet de mannen die ervan worden beschuldigd hun lusten niet te kunnen bedwingen als ze een vrouw in dr gezicht kijken? Vrouwen kunnen windowshoppen wat ze willen ... kunnen naar de heren in alle soorten en maten kijken zonder dat iemand er wat van zegt, maar de heren zijn zover heen dat de enige manier om massa verkrachtingen te voorkomen hoofddoekjes voor de dames zijn.

stompzinnig idee maar dat staat er.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 15:54:41 #244
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17146923
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, is daar een hoofddoekje verplicht? Wist ik niet.

Maar goed. Ook die mogen geen hoofddoekje op als het ergens verboden is. Daar wordt geen uitzondering voor gemaakt.

Ja Gia, in de binnensteden is er zo'n overlast van geïmigreerde Staphorsters, vooral hun zonen maken in groepjes de straten onveilig...

Wordt jij trouwens ook de laatste tijd in de openbare dienstensector steeds vaker geholpen door vrouwen in Staphorster klederdracht?

Benno Barnard
pi_17147011
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Tja, dat vind jij. Ik vind dat iedereen gelijk is en dat regels voor iedereen gelden.
En wat is er op tegen dat men op school geen hoofddoekje draagt? Helemaal niks, aangezien het dragen van een hoofddoekje geen verplichting is, maar een vrije keuze. Die lap kan dus af en er hoeft dus geen uitzondering gemaakt te worden. Dat zou sowieso al discriminatie zijn als er een uitzondering wordt gemaakt op grond van geloof.

Maar ja, de mannelijke moslimbevolking wil niet dat de vrouwen kritisch gaan denken. Want stel dat ze erachter komen dat ze zonder hoofddoek net zoveel respect krijgen als met hoofddoek. Willen ze misschien die lap wel nooit meer op.

Moet er persoonlijk niet aan denken om de hele dag en iedere dag met zo'n zweetlap op te lopen. Bah.

En als zij willen kiezen voor de Islam als hun godsdienst en voor het dragen van de hoofddoek als onderdeel ervan wil jij hun godsdienstvrijheid verbieden, hun vrijheid van meningsuiting en hun keuzevrijheid? Jij vindt dus dat ze gedwongen moeten worden zich precies te kleden en dragen als een Nederlandse groep vrouwen naar keuze?

1. Tot zover de grondwet.
2. Wat doe je als ze als groep vrouwen die uit Staphorst kiezen en feitelijk zich dus nog steeds evenver kunnen bedekken?

pi_17147095
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:54 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ja Gia, in de binnensteden is er zo'n overlast van geïmigreerde Staphorsters, vooral hun zonen maken in groepjes de straten onveilig...

en dit heeft te maken met het hoofddoekje omdat ...
quote:
Wordt jij trouwens ook de laatste tijd in de openbare dienstensector steeds vaker geholpen door vrouwen in Staphorster klederdracht?
En ben je goed behandeld door ze?

Rode draad: je hebt alleen een hekel aan de Islam en daarmee aan het hoofddoekje. Zeg gewoon waar t op staat man. Dit is tenslotte Fok! hoor ....

vrijdag 13 februari 2004 @ 16:02:11 #247
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17147103
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 15:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, gewoon begrijpend lezen.

Nee, dat heet lezen naar eigen begeerte, jij leest het zoals het bij jouw visie past, en negeert daarbij denkbeelden en visie's van andere medemensen, en dat is absoluut geen teken van respect, dat valt me zelfs tegen van een vrouw die uit eigen wil niet topless over straat loopt
quote:
Er zijn zat vertalingen van de Koran waar letterlijk in die verzen staat dat de vrouwen hun doeken tot over hun boezem moeten laten reiken. Doeken die ze toch al droegen dus.
Dus in de Koran kwam iets te staan wat iedereen toch al deed, lekker logisch
quote:
Omdat vrouwen in de tijd dat de bijbel werd geschreven bepaalde kleding droegen, betekent dat toch nog niet dat wij dat nu nog steeds moeten dragen. Mode verandert.
Precies, maar dan moet je ze het ook gunnen om zelf de mode uit te kiezen en ze deze niet op te leggen
[..]
quote:
Heb nu effe geen zin om het op te zoeken, misschien straks, maar het staat echt letterlijk zo in de Koran.
Zolang je het niet hebt opgezocht en niks concreets hebt zijn jouw visie, mening en "argumenten" vooralsnog op waterbasis en neem ik ze derhalve niet voor waarheid aan. Kom je alsnog met echte bronnen op de proppen, dan neem ik dit laatste terug
quote:
Ongeveer als volgt: Dat zij niet met de voeten stampen zodat niet zichtbaar wordt wat verborgen moet blijven. (Letterlijke tekst zoek ik nog wel op, met versnummer erbij.)
[..]
....
quote:
Heeft niks met het gewicht te maken. Sowieso is alles wat je als man een vrouw oplegt onderdrukking. Mannen zijn niet de baas over hun vrouw. Mijn man in elk geval niet over mij.
Je mag van je man geen overspel doen, en je doet het ook niet (neem ik aan), is je man dan de baas over jou ???
quote:
Als ik dat zou willen zou ik dat mogen. Mijn geloof bepaald niet hoe ik mij kleedt.
[..]
Ieder geloof is anders, appels met peren vergelijken brengt ons geen stap verder
quote:
Nee, moslima's zouden meer respect moeten tonen voor de regels die hier en daar gelden.
Ja inderdaad, en 1 regel respecteren ze zekers: vrijheid van godsdients en meningsuiting !
quote:
Als een school hoofdbedekking, hoofddoekjes incluis, verbiedt, dan ga je naar een andere school. Wil je dat niet, dan zet je dat ding af.
RESPECT!!
Je praat wel erg kleinerend over de hoofddoek, ik merk geen enkel respect en begrip voor de moslima's
quote:
Nee, want mannen mogen dat ook niet. Dat is namelijk aanstootgevend. Los haar is dat niet, volgens de Nederlandse wet.
[..]
Volgens de Nederlandse wet, inderdaad, en zo bestaan er ook andere wetten, zoals de islamitische !
quote:
Ik heb geen enkel probleem met het dragen van een hoofddoekje als religieus object. Ik zeg alleen dat als een school hoofddoekjes verbiedt dat men zich daar aan moet houden. En anders ga je maar niet naar die school.
Je slaat een stap over, wat is de reden om de hoofddoek te verbieden ??? Geen enkel geldig argument heb ik hierover gehoord
quote:
Wat je op straat of thuis of in je vrije tijd doet, moet je zelf weten. Op school gelden bepaalde regels en die gelden voor iedereen.
[..]
Dus als jij op school of op je werk Jezus moet uit schelden en de Bijbel in de fik moet steken doe jij dit ook ? Ik denk het niet
quote:
Regels, maar hoe zit het met de rechten ?
quote:
En wat is er op tegen dat men op school geen hoofddoekje draagt?
Omdat het verplicht is vanuit de islam kunnen ze deze niet afdoen, zelfs niet op school !
quote:
Helemaal niks, aangezien het dragen van een hoofddoekje geen verplichting is, maar een vrije keuze.
Jij spreekt jezelf echt zwaar tegen, eerst werd het opgelegd door de man en nu is het weer een vrije keuze ???
quote:
Die lap kan dus af en er hoeft dus geen uitzondering gemaakt te worden. Dat zou sowieso al discriminatie zijn als er een uitzondering wordt gemaakt op grond van geloof.
Ja, positieve discriminatie, en daar is niks mis mee! Het bevordert juist de integratie, dit soort regels werken verdeeldheid in de hand, je wint er niks mee
quote:
Maar vooralsnog willen veel moslima's deze wel dragen en respecteer je hun vrije wil niet
quote:
Jij hebt neem ik aan toch ook elke dag een BH aan en een onderbroek, naturisten begrijpen dat weer niet, is dat een reden voor hen om het jou te verbieden ???

Nee dus, en zo redeneer jij

vrijdag 13 februari 2004 @ 16:40:06 #248
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17148263
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:01 schreef Umm-Qasr het volgende:

Rode draad: je hebt alleen een hekel aan de Islam en daarmee aan het hoofddoekje. Zeg gewoon waar t op staat man. Dit is tenslotte Fok! hoor ....

Hier staat het op; Ik heb een hekel aan elk georganiseerd religieus onderdrukkingssysteem dat de levens bepaalt en het denken, doen en laten controleert en stuurt van massa's mensen, waaronder dus ook het systematisch opgedrongen dragen van het hoofddoekje, als het Christendom hier vandaag de dag ook nog een dergelijke wurggreep op de massa's zou hebben met volslagen regressieve kleedvoorschriften en leefdoctrines dan zou ik het daar ook niet mee eens zijn!

Dat de invloed van het ene achterhaalde repressieve religieuze systeem (Christendom) gelukkig bijna geheel verdwenen is uit Europa wil niet zeggen dat ik een ander achterhaald repressief religieus systeem (Islam) er graag voor in de plaats zie komen

[Dit bericht is gewijzigd door MasterPeace op 13-02-2004 17:11]

Benno Barnard
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:49:00 #249
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17148573
quote:

[..]

[..]
...

Zou je even kunnen ophouden de Islamdeskundige te spelen? Er zijn genoeg moslims die die interpretatie niet aanhangen. Kijk om je heen: er zijn veel moslima's die geen hoofddoek dragen.

Ik begrijp je niet zo goed: aan de ene kant wijs je de Islam af en daarmee de Koran. Aan de andere kant verkondig je dat de Koran juist op de allerstrengste manier geinterpreteerd dient te worden (want anders kan je je betoog niet onderbouwen).

vrijdag 13 februari 2004 @ 16:52:19 #250
3542 Gia
User under construction
pi_17148696
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:02 schreef skunkator het volgende:

Je mag van je man geen overspel doen, en je doet het ook niet (neem ik aan), is je man dan de baas over jou ???

Hahaha, ik mag van mijn man geen overspel plegen? Sinds wanneer is dat? Ik mag doen wat ik wil, mijn man ook. Alleen hebben daden consequenties. Als mijn man vreemdgaat, kan hij op den vreemde blijven, dan komt hij er namelijk niet meer in. En andersom natuurlijk. Nee, mijn man legt mij niks op.
quote:
Volgens de Nederlandse wet, inderdaad, en zo bestaan er ook andere wetten, zoals de islamitische !
Tja, en die geldt niet in Nederland.
quote:
Je slaat een stap over, wat is de reden om de hoofddoek te verbieden ??? Geen enkel geldig argument heb ik hierover gehoord
Gelijkheid voor iedereen. Als een school hoofdbedekking verbiedt, geldt dat voor iedereen. PUNT
quote:
Dus als jij op school of op je werk Jezus moet uit schelden en de Bijbel in de fik moet steken doe jij dit ook ? Ik denk het niet
Nee, dan ga ik niet naar die school.
quote:
Jij hebt neem ik aan toch ook elke dag een BH aan en een onderbroek,
Zeg jij! LOL. Jij weet niet wat ik aan heb onder mijn bovenkleding.

Ik ben een verderfelijke westerling, weet je wel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')