abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36470228
Idd, een hele mooie documentaire

Goede interviews en mooi beeldmateriaal
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:42:42 #252
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_38000148
Pete is vandaag 61 jaar geworden.

Gisteren is trouwens een DVD en CD van Toronto 1982 uitgekomen. Zal ze een dezer dagen wel binnen krijgen. Vreemde keuze voor een release, vind ik. Er is immers beter materiaal in de archieven, maar desalniettemin toch leuk voor de collectie

Nog een kleine maand, en dan verschijnt WIRE AND GLASS. Ben écht benieuwd
.
pi_42920942
Zoals jullie weten komt het nieuwe album van The Who binnenkort uit!
En dat gaan we vieren met een pre-realeaseparty!

Aanstaande donderdag 26 Oktober is er een pre-release party van het nieuwe Who album Endless Wire in het Hard Rock Café te amsterdam!
Er zal onder andere een cd-presentatie en luistersessie plaatsvinden, ook zal er een stand van de Fame staan om onder andere de nieuwe cd, de nieuwe dvd (De geremasterde Who's Better Who's Best) en het nieuwe boek ( By Numbers) te verkopen.

hieronder her persbericht:
quote:
NIEUW STUDIO ALBUM THE WHO
EXCLUSIEVE LUISTERSESSIE IN HARD ROCK CAFÉ IN AMSTERDAM

The Who is terug met hun eerste nieuwe studio album in 24 jaar! Op 27 oktober verschijnt de CD 'Endless Wire'. Hierop vind je de complete mini-opera "Wire & Glass" en negen nieuwe nummers zoals "Mike Post Theme" en "Man in a Purple Dress," welke gitarist Pete Townshend beschreef als "a Bob Dylan song from the early days." Opgericht halverwege jaren zestig groeit The Who, van een van de meest succesvolle modgroepen, uit tot een van de beste rockbands in de popgeschiedenis. Met 'Endless Wire' laten Pete Townshend, Roger Daltrey en de andere bandleden zien dat The Who na 24 jaar die titel nog steeds verdient.
Op 26 oktober vindt er een exclusieve luistersessie van het album plaats, georganiseerd door de Nederlandse Who fanclub. Deze luistersessie vindt plaats om 21.00 uur in het Hard Rock Café ´e
Amsterdam. Speciaal voor deze luistersessie zal het album die avond ter plekke ook te verkrijgen zijn. Van de CD verschijnt ook een limited edition met een bonus live cd. Deze is waarschijnlijk niet op tijd klaar om donderdagavond al verkocht te worden.
Maar liefst 24 jaar hebben fans van The Who uitgekeken naar een nieuw studio album van deze legendarische Engelse rockband. Sommigen hebben er grijze haren van gekregen! Maar ook een nieuwe generatie fans kijkt inmiddels reikhalzend uit naar het nieuwe meesterwerk van Pete Townshend, Roger Daltrey en de overige bandleden. Op de website van Universal is al een
voorproefje van het nieuwe album te beluisteren. En dat voorproefje smaakt beslist naar meer! Luister bij voorbeeld eens naar het weemoedige nummer 'Tea and Theatre': hierin ligt de hele historie van The Who besloten, inclusief het verlies van bandleden Keith Moon en John Entwistle. Uncut magazine gaf de nieuwe CD drie sterren. In het novembernummer van Q Magazine wordt 'Endless Wire' zelfs bedacht met vier sterren en wordt het gekwalificeerd als het beste Who album sinds Quadrophenia.
Vanaf 1996 treedt The Who weer regelmatig op. De kracht van de band ligt vooral in die live optredens. The Who liet prominent van zich horen tijdens The Concert for New York City (2001), Live 8 (2005) en Rock Werchter (2006). Waar ook ter wereld staan Nederlandse fans bij concerten vooraan. 'The Dutch mob' is een begrip bij de buitenlandse fans. Zondag 29 oktober staan wij weer massaal in de rij voor 'the Roundhouse' in Londen, waar het nieuwe album voor het eerst live zal worden uitgevoerd. Mé´ de nieuwe CD in handen, want die wordt aanstaande donderdag 26 oktober al ten doop gehouden in het Hard Rock Café ©n Amsterdam! Het betreft een echte wereldpremiè²¥, want in Groot-Brittannië ¥n de Verenigde Staten komt de CD pas op maandag 30 oktober op de markt.
Het eerste exemplaar zal worden overhandigd aan Fred Haayen, in Nederland vooral bekend als ontdekker en jarenlang de vaste producer en manager van de Golden Earring. Daarnaast is Haayen mede-oprichter van Red Bullet en heeft hij hoge posities vervuld bij diverse platenmaatschappijen in binnen- en buitenland. Namens Polydor sloot hij al in 1965 een platencontract af met The Who en haalde de band naar Nederland voor hun debuutoptreden in Den Haag. Fred heeft nog altijd persoonlijk kontakt met Pete Townshend, Roger Daltrey en het management van The Who. Na deze korte ceremonie volgt een exclusieve luistersessie van het nieuwe album in het Hard Rock Café® 
De avond wordt om 23.00 uur afgesloten. De CD presentatie en luistersessie worden georganiseerd door Who fans, in samenwerking met Universal Music, Fame Music en het Hard Rock Caf鬠Max Euweplein 57-61, Amsterdam. Entree Hard Rock Caf麠donderdag 26 oktober a.s., vanaf 20.30
uur. Voor meer informatie: Paul de Kievit, tel. 06-52582375, e-mail: whoparty@hotmail.com

[ Bericht 0% gewijzigd door BeRightBack op 25-10-2006 14:17:02 ]
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:45:07 #254
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_42922141
En WAT IS HET ALBUM GOED!!!! !
.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:05:43 #255
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42971855
Heb hem nu (bijna) 2x gehoord, een maal bij de pre release party en in de auto terug en ik moet zeggen dat het een hele mooie cd is!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_42985250
HIJ IS SUPERRRRRRRRR!
De pre-release party was heel erg leuk!
Who fans ontmoet, en het nieuwe album als een van de eerste op de wereld gekocht
Een top-avond dus
pi_42985928
Ik ben erg benieuwd!
Nothing has changed. Everything has changed.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:03:25 #258
161038 Timmeeehh
Voorheen Prep2Fight
pi_43137788
tvp onder mijn nieuwe username
Vroeger Prep2Fight nu Timmeeehh
  woensdag 1 november 2006 @ 18:49:52 #259
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_43146066
Zit nu al een paar dagen naar de plaat te luisteren en hij is gewoon erg goed. "Fragments" (en later op "Fragments of Fragments") klinkt meteen lekker vertrouwd, met een "Baba O'Riley"-achtig synthesizer loop, en daarna meteen bijtend met "A Man In A Purple Dress". Is weer eens wat nieuws, een akoestisch nummer. "Mike Post Theme" daarentegen vind ik een van de beste nummers sinds 1978's "Who Are You". Daarna wordt de plank volledig misgeslagen met "In The Ether". Pete zingt het in de gedaante van de hoofdpersoon Ray High, maar het komt in mijn ogen gewoon niet over. Een review noemde het "een gecastreerde Tom Waits". SKIP! Daarna een topnummer, "Black Widow's Eyes" - over de gijzeling in Beslan. Ook weer een topper in het repertoire! "Two Thousand Years" doet denken aan Led Zeppelin III - ook hier weer iets nieuws op Who-gebied - mandolines. Te gek. "God Speaks of Marty Robbins" is een aardig nummer, maar had meer in gezeten. Nu klinkt het alsof het ergens op een toilet op een hotelkamer is opgenomen, maar goed. Gelukkig maakt "It's Not Enough" weer veel goed. Lekker nummer en vaak op de Engelse radio gedraaid.

De mini-opera is van het begin tot eind super. Vooral als je de langere versies van "We Got A Hit" en "Endless Wire" er in zet. Alleen "Trilby's Piano" sla ik steevast over. Zal nooit mijn favoriet worden, net zoals "In The Ether". Maar de rest... "Sound Round", "Pick Up The Peace", "Unholy Trinity" en de eerder genoemde twee knallen maar door. Te gek. "Tea And Theatre" sluit de plaat op een melancholische wijze, en weer akoestisch, af. Heel mooi, gevoelig nummer, dat tussen de regels door eigenlijk gewoon over de geschiedenis van The Who gaat.

Top!

[ Bericht 4% gewijzigd door Baba-O-Riley op 01-11-2006 19:26:26 ]
.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:52:21 #260
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_46106670
The Who naar Ahoy

Uitgegeven: 8 februari 2007 13:39
Laatst gewijzigd: 8 februari 2007 13:46

LONDEN - The Who komt naar Nederland. Bandleden Pete Townshend en Roger Daltrey lieten donderdag in Londen weten dat ze tijdens hun Europese tournee op 5 juni Nederland aandoen. De voorverkoop voor het concert in Ahoy Rotterdam begint op 17 februari.

Het is voor het eerst in tien jaar dat The Who weer een optreden geeft in Nederland.

In de jaren zestig en zeventig scoorde het kwartet uit Londen diverse toptienhits als My Generation, Substitute en Baba O'Riley. Afgelopen jaar verscheen hun laatste album Endless Wire.

It takes a red headed woman
To get a dirty job done
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:03:17 #261
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_46113386
Werd ook weer eens tijd ja dat de knakkers weer eens naar Nederland komen. Hopelijk niet allemaal die CSI-trutjes daar, maar de échte fans, die méér nummers kennen dan alleen WGFA, BO'R en WAY! Ik denk dat ik trouwens naar Antwerpen ga, op 8 juni. Da's wat makkelijker.
.
pi_46128203
Voorheen Prep2Fight
pi_46299860
Zaterdag voor het postkantoor.
Zal geen storm lopen, niet te vroeg heen dus
pi_51339180
Ik was bij het concert 5 juni, Ahoy.
Nog meer fans die daar geweest zijn?
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_51356555
http://www.flickr.com/photos/9006289@N05/sets/72157600384342549/
Fotos 5 juni, wel kut fotos , maar het zijn fotos.
Ze staan op flikker.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:47:53 #267
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_51358987
Wereldtournee is inmiddels voorbij. We wachten maar af wat er gaat gebeuren rondom The Who.
.
pi_51363339
Tijdens het concert hadden ze het over nieuwe nummers.
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:34:07 #269
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_51366854
De nieuwe nummers van "Endless Wire" ja en die plaat is in oktober al uitgekomen.
.
  maandag 16 juli 2007 @ 22:08:48 #270
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_51538009
The Who nu op Radio 2 - live concert uit het Roundhouse in Londen (29 oktober jl)
.
pi_51543364
Damn ik zie je post nu pas
pi_66600744
Dames en Heren,

Het schijnt dat The Who op Bospop staat.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:58:17 #273
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_66622475
Zo, heb je dit topic ook eens uit de mottenballen geblazen...
quote:
The Who niet op Bospop

In tegenstelling tot wat afgelopen weekend in de zondagskrant, editie Midden Limburg, stond vermeld, zal The Who niet op Bospop spelen. Helaas zouden we bijna willen zeggen, omdat dit toch een aansprekende naam zou zijn geweest. Het is niet duidelijk welke bron de redactie van de zondagskrant hiervoor gebruikt heeft. Feit is dat deze informatie niet door de organisatie van Bospop is verspreidt en dus dan ook niet voor waar mag en kan worden aangenomen. We zijn naarstig op zoek naar headliners voor beide dagen. Het overige deel van het progamma is grotendeels afgerond. Eind maart verwachten we met de eerste namen naar buiten te komen.
.
pi_67438612
Hoop ze nog ooit te zien, nu het nog kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')