quote:Maak ik zelf wel uit sukkel. Laat ik dit zeggen. De grootste fout uit de wereld geschiedenis is dat de romeinen het christendom tot staats godsdienst hebben gemaakt. Met als gevolg miljoenen doden door de eeuwen heen. Dat is de ware erfenis van het intolerante in een waarheid geloofen van het christendom en het moslim geloof.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:08 schreef neo567 het volgende:[..]
Ga jij even in onzin zitten blaten met je trabanten.
quote:Gelukkig is het niet aan jou wat goed of slecht is, dat de mensen het geloof verkracht hebben wil niet zeggen dat het een fout van de romeinen is dat het christendom staatsgeloof is gemaakt. Anderen de schuld geven is niet de bedoeling, schuldgevoelens aanpraten is( iemand) vernederen = klein maken. Dat is niet de bedoeling van het geloof.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:14 schreef Megumi het volgende:[..]
Maak ik zelf wel uit sukkel. Laat ik dit zeggen. De grootste fout uit de wereld geschiedenis is dat de romeinen het christendom tot staats godsdienst hebben gemaakt. Met als gevolg miljoenen doden door de eeuwen heen. Dat is de ware erfenis van het intolerante in een waarheid geloofen van het christendom en het moslim geloof.
quote:beetje naief om te denken dat als het christendom niet was ingevoerd, dat er dan niks gebeurd zou zijn. Goddienst is alleen maar een excuus om oorlog te voeren. Als er geen christendom was geweest, waren er andere redenen geweest om mensen af te slachten.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:14 schreef Megumi het volgende:[..]
Maak ik zelf wel uit sukkel. Laat ik dit zeggen. De grootste fout uit de wereld geschiedenis is dat de romeinen het christendom tot staats godsdienst hebben gemaakt. Met als gevolg miljoenen doden door de eeuwen heen. Dat is de ware erfenis van het intolerante in een waarheid geloofen van het christendom en het moslim geloof.
maar het gaat niet om goed of slecht geloof. Het gaat erom hoe je ermee omgaat natuurlijk
quote:Als individu zal jij best de beste bedoelingen hebben met jouw geloof. Maar als we het meer in de grote lijnen bekijken. Kortom hoeveel doden zijn gevallen uit naam van het christendom. Dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat het geloof door de eeuwen heen een groot kwaad is geweest. Hele culturen in Zuid-Amerika zijn afgeslacht omdat indianen in de ogen van de christenen van die tijd geen ziel hadden. Zo zijn er door de eeuwen heen voorbeelden te over. In Amerika zeggen ze ook altijd weer god bless Amerika als er door hun politionele acties in de wereld er weer doden vallen.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:21 schreef neo567 het volgende:[..]
Gelukkig is het niet aan jou wat goed of slecht is, dat de mensen het geloof verkracht hebben wil niet zeggen dat het de fout van de romeinen is dat het chrsitendom staatsgeloof is gemaakt. Anderen de schuld geven is niet de bedoeling, schuldgevoelens aanpraten is iemand eigenlijk vernederen klein maken. Dat is niet de bedoeling van het geloof.
[Dit bericht is gewijzigd door Megumi op 10-02-2004 14:32]
quote:Je hebt gelijk, er komt niets anders in mij naar boven wanneer ik jouw Jezus/Mohammed verhaal lees. Ik doe echt m'n best om dat idee van fascisme te onderdrukken, maar sorry. Als dit de manier is waarop christenen zich anno 2004 proberen te profileren, is het triest met ze gesteld. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat erg jammer! Ik kom zelf uit een christelijk nest, en ik heb altijd erg veel symphatie gehad voor het christelijk geloof. En ik ben er van overtuigd dat het christelijk geloof veel moois te bieden heeft aan een ieder. Daar moet iedere christen het met mij eens zijn... En daarom begrijp ik niet waarom dit soort negatieve randdiscussies uit christelijke kringen voortkomt. Waarom moeten christenen zich over de rug van een ander profileren, wanneer ze zoveel moois in huis hebben? Ik begrijp dat niet. Leg mij dat uit.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:07 schreef neo567 het volgende:[..]
Fascisme en bovenstaande reactie's van mij naast el;kaar leggen gaat erg ver. Maar waarschijnlijk komt er niets anders in je boven.
quote:Onzin blaten is juist wat jijzelf doet. Je bent gehersenspoeld door christelijke leringen, en verzet je tegen mensen die gehersenspoeld zijn door islamitische leringen. Er is dus veel meer overeenkomst tussen christenen en moslims dan dingen die ze tegenoverelkaar zetten.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:08 schreef neo567 het volgende:[..]
Ga jij even in onzin zitten blaten met je trabanten.
Om bovenstaande te laten zien geef ik alleen reactie op 'het sublieme' dat je mbt het christendom naar voren brengt:
LAATSTE WOORDEN:
Als je het oudste evangelie opslaat (dat van Marcus), lees je dat Jezus' laatste woorden een vraag was: Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten?
Hij verloor dus zijn geloof. Indien deze droeve uitspraak niet zijn laatste woorden waren zou Marcus het ongetwijfeld hebben aangevuld om het er wat mooier te laten uitzien! De latere evangeliën doen juist dit en staan vol met verzinsels om het op een heldendood te doen lijken. Zo wordt later ook de maagdelijke geboorte erbij gefantaseerd. Zo kunnen wij ook van iedereen een god maken!
SLAVERNIJ:
"Wie van u zal tot zijn slaaf, die voor hem ploegt of het vee hoedt, als hij van het land thuiskomt, zeggen: Kom terstond hier aan tafel? Zal hij niet veeleer tot hem zeggen: Maak mijn maaltijd gereed, schort uw kleren op en bedien mij, tot ik klaar ben met eten en drinken, en daarna kunt gij eten en drinken? Zal hij de slaaf soms danken, omdat hij deed wat hem bevolen was? Zo moeten ook jullie, wanneer jullie alles gedaan hebben wat jullie bevolen is, zeggen: Wij zijn onnutte slaven; wij hebben slechts gedaan, wat wij moeten doen." (Lucas 17:7-10).
Hier zien we dus dat Jezus de slavernij en de manier waarop slaven behandeld worden als iets volkomen normaals beschouwd en hij de situatie gebruikt als voorbeeld om aan te geven welke de positie van zijn discipelen is.
De bijbel is op dit punt van de slavernij dus duidelijk genoeg. Bijgevolg heeft de christelijke kerk de eeuwen door het systeem van slavernij en later lijfeigenschap en nog later uitbuiting door de werkgever altijd uitgelegd als een door God ingestelde orde in de maatschappij waar men niet tegen in opstand mag komen. Het christendom heeft tot het laatst aan toe zijn best gedaan om de opheffing van de slavernij tegen te houden.
ZONDE:
Wanneer iemand naar Jezus toekomt met een vraag en begint met de woorden 'Goede Meester', geeft Jezus hierop dit antwoord: 'Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed dan God alleen'
Een duidelijker antwoord kan niet gegeven worden. Jezus zegt zelf dat hij niet zondeloos is. Iedere christen die hem tot de status van God verheft is een naprater van mensen die Jezus' eigen woorden willens en wetens verkrachten.
BESTRAFFEN VAN ZONDAARS DIE ZICH BEKEREN:
Mt. 10:28: "En weest niet bevreesd voor hen die wel het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem die beide, ziel en lichaam, kan verderven in hel."
Joh. 5:14: (tegen een man die 38 jaar ziek was) "Zie gij zijt gezond geworden; zondig niet meer opdat u niet iets ergers overkome."
Voel je gelukkig met zo'n 'goede herder'!
GEVECHT:
In het oudste evangelie wordt gezegd dat iemand een zwaard trok en het oor van iemand afsloeg.
Jezus reageert hier totaal niet op! (Marcus 14)
In Mattheüs reageert Jezus met de woorden: steek het zwaard in de schede. Allen die het zwaard opnemen zullen er door omkomen. Hij zegt voorts dat hij wel een hoop hemelse strijdkrachten zou kunnen oproepen, maar doet dit niet omdat hij 'de schriften wil vervullen'. Dit is een heel ander verhaal, maar het laat goed zien dat Jezus niet tegen 'hemels' geweld is. Ook later (Openbaring) wordt hij afgeschilderd als een oorlogsheld.
In Lukas wordt het verhaal nog mooier: Jezus zet het oor van de arme man weer op z'n plaats! Er geschiedt even een wonder om de gebreken van de vorige evangelisten even te verbeteren! Alweer: zo kunnen we over wie dan ook een mooi heldenverhaal verzinnen!
Johannes die als laatste schreef laat weer de eerlijker waarheid zien: hij kent zelfs de naam van de arme 'dienstknecht van de hogepriester', nl Malchus (en wist dus de details"!), maar vermeldt totaal niets over het wonder van de genezing, hetgeen dan ook bewijst dat het Lucas' eigen verzinsel was.
VROUWEN EN TROUWEN:
Jezus noemt een buitenlandse vrouw 'hond'. Hij stelt ook voor dat het 'om het koninkrijk der hemelen' beter te kunnen dienen je beter tot eunuch kunt laten castreren. Hij laat ook meermalen zien geen respect te hebben voor zijn broers en moeder.
Wat de rest van de bijbel betreft, staat zij op dezelfde hoogte -of beter gezegd dezelfde primitieve patriarchale diepte- en laat zij precies dezelfde denktrant over vrouwen zien (polygamie, onderdanigheid aan de man, man moet over vrouw heersen, vrouwen moeten kinderen baren, vrouwen moeten stil zijn) dan de koran.
CHRISTUS IDENTITEIT:
'Jezus is de zoon van God' betekent niets anders dan dat hij een mens is die de wil van God doet. Het kán in het jodendom geen goddelijkheid betekenen. Jezus werd dan ook pas een kleine honderd jaar later in het
Johannesevangelie tot God verheven.
Er is geen grotere afgoderij in te denken dan een mens uit te roepen tot God. Dit heeft niets meer met de oorspronkelijke bijbelse godsdienst te maken, maar is een godsdienst gevormd uit denkbeelden die uit het hellenistische (heidense) denken stammen en in het heidendom gemakkelijk te aanvaarden waren, zelfs logisch en onontbeerlijk waren. Wat het heidense ervan betreft had Mohammed volkomen gelijk.
Als je het oudste evangelie leest zul je trouwens ook nooit op dit waanidee kunnen komen. Jezus is een wonderdoener met magische krachten, maar met één en al menselijke trekken en in geen geval God. Alleen een zeer primitief denken kan anno 2004 nog steeds denken dat God 2000 geleden in mensengedaante rondliep.
Dat Jezus gewoon mens was blijkt al uit zijn foutieve voorspelling over zijn spoedige terugkomst. Dit is nooit uitgekomen.
Op grond van bijbels denken (Deut.) zou je hem dus zelfs voor valse profeet moeten houden. Waarom wil je Mohammed wel als valse profeet zien, en zie je niet in hoe het christendom ons al 2000 jaar belazerd heeft met zijn 'Hij komt spoedig' boodschap?
(Waarschijnlijk kunnen we beter de evangelisten en bijbelschrijvers voor valse profeten houden. Zíj verzonnen deze denkbeelden na Jezus' dood en legden die verwachtingen als profetiën in Jezus' mond.)
Tenslotte: je hoopt dat moslims zich beter gaan gedragen. Ik zou zeggen: waarom gedraag jij je niet als christen?
-Geef al je bezit weg. Lucas 14:33 "Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, mijn discipel kunnen zijn."
-Blijf ongetrouwd als je jezelf geheel aan God wil wijden.
-Loop op slangen en schorpioenen zonder gebeten te worden
-Drink gif op zonder dat het uitwerking heeft op je
-Drijf demonen uit
-Spreek in vreemde talen
-Vraag God om wat dan ook en het zal gebeuren
-Indien je rechteroog je tot (sexuele) zonde verleidt, ruk het uit
-Leg zieken de handen op en ze worden beter
-Haat je vader, moeder, broers en zusters
-noem je vader nooit meer 'vader'
-Wees volmaakt als God
-Laat de doden de doden begraven
Marcus 16: 17, 18
Lucas 10:19
Matth. 18:19, 5:28, 6:48, 23:9
Schrijf een reaktie wanneer je aan alle voorwaarden voldoet.
Tenslotte zou ik je willen aanraden het Oude Testament eens door te nemen. Dit evenaart of overtreft in waanzin en bloeddorstige godsvoorstellingen de koran en zal je van de godsdienstwaanzin genezen. Begin met Numeri 31.
[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 10-02-2004 16:02]
quote:Dat is jouw uitleg. God had hem inderdaad verlaten omdat alle zonden op hem waren op dat moment.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:31 schreef Rereformed het volgende:LAATSTE WOORDEN:
Als je het oudste evangelie opslaat (dat van Marcus), lees je dat Jezus' laatste woorden een vraag was: Mijn God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten?
Hij verloor dus zijn geloof.
quote:Slavernij was in die tijd normaal. De Bijbel zegt ook dat er op een goede manier met slaven omgegaan moest worden. De vergelijking met de discipelen is meer om aan te geven dat ze niet hoogmoedig moeten zijn.
Hier zien we dus dat Jezus de slavernij en de manier waarop slaven behandeld worden als iets volkomen normaals beschouwd en hij de situatie gebruikt als voorbeeld om aan te geven welke de positie van zijn discipelen is.
quote:'De Christelijke kerk' bestaat niet. Deze aanduiding wordt altijd gebruikt als instanties hun macht misbruiken en onder het mom van Christelijk allerlei onchristelijke ellende veroorzaken.
Bijgevolg heeft de christelijke kerk
quote:Bestaat ook niet. Er is niet zoiets als een overkoepelende Christelijke organisatie. Overigens is Katholiscisme niet Christelijk.
Het christendom
quote:Ik vind het niet overtuigend eigenlijk.
ZONDE:
Wanneer iemand naar Jezus toekomt met een vraag en begint met de woorden 'Goede Meester', geeft Jezus hierop dit anttwoord: 'Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed dan God alleen'Een duidelijker antwoord kan niet gegeven worden. Jezus zegt zelf dat hij niet zondeloos is. Iedere christen is een naprater van mensen die zijn woorden willens en wetens verkrachten.
quote:Dit snijdt echt totaal geen hout. Het heeft niets te maken met mensen die zich van hun zonden willen bekeren.
BESTRAFFEN VAN ZONDAARS DIE ZICH BEKEREN:
Mt. 10:28: En weest niet bevreesd voor hen die wel het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem die beide, ziel en lichaam, kan verderven in hel.Joh. 5:14: (tegen een man die 38 jaar ziek was) Zie gij zijt gezond geworden; zondig niet meer opdat u niet iets ergers overkome.
Voel je gelukkig met zo'n 'goede herder'!
quote:Geestelijke oorlogsvoering is totaal iets anders dan fysieke.
maar het laat goed zien dat Jezus niet tegen 'hemels' geweld is. Ook later (Openbaring) wordt hij afgeschilderd als een oorlogsheld.
quote:Geen respect is zwaar overtrokken. Hij maakt duidelijk dat zijn broers en moeder niet Goddelijk zijn omdat hij dat zelf wel is. Misschien werd hier het Katholieke geloof al voorzien.
Hij laat ook meermalen zien geen respect te hebben voor zijn broers en moeder.
quote:Erg kort door de bocht. Polygamie was alleen in het begin van de mensheid geoorloofd omdat de bevolking nog moest groeien. De man heeft de verantwoordelijkheid in het gezin, dat is zowel positief als negatief, zoals het altijd met verantwoordelijkheid is. Dit betekent niet de baas moeten spelen.
Wat de rest van de bijbel betreft, staat zij op dezelfde hoogte en laat zij precies dezelfde denktrant over vrouwen (polygamie, onderdanigheid aan de man, man moet over vrouw heersen, vrouwen moeten kinderen baren, vrouwen moeten stil zijn) dan de koran.
Dat 'stil zijn' gaat over stil zijn tijdens de kerkdienst, over hoofdbedekkingen etc. Maar daarna staat er dat dat de gewoontes daar zijn en niet wetten waar iedereen zich aan zou moeten houden.
quote:Waar staat dat precies?
Jezus is de zoon van God betekent niets anders dan dat hij een mens is die de wil van God doet. Het kán in het jodendom geen goddelijkheid betekenen.
quote:De Joden wachten anders nog steeds op zo'n verlosser.
Er is geen grotere afgoderij in te denken dan een mens uit te roepen tot God. Dit heeft niets meer met de oorspronkelijke bijbelse godsdienst te maken, maar is een godsdienst gevormd uit denkbeelden die uit het hellenistische (heidense) denken stammen. Wat dat betreft had Mohammed volkomen gelijk.
quote:Onzin. Wat God spoedig vind en wat jij spoedig vindt zijn twee verschillende dingen.
Dat Jezus gewoon mens was blijkt al uit zijn foutieve voorspelling over zijn spoedige terugkomst. Dit is nooit uitgekomen.
quote:Zou op zich zeker goed zijn, want je bezit neemt altijd veel nutteloze tijd in beslag.
-Geef al je bezit weg.
quote:Klopt, maar er staat ook dat niet iedereen daartoe in staat is.
-Blijf ongetrouwd als je jezelf geheel aan God wil wijden.
quote:Dat kan inderdaad, als je het niet in de gaten had, maar het betekent niet dat je dit voor de lol moet gaan doen natuurlijk.
-Loop op slangen en schorpioenen zonder gebeten te worden
-Drink gif op
quote:Heb ik al meerdere keren meegemaakt en ook zelf een keer gedaan.
-Drijf demonen uit
quote:In 'tongen' spreken is een heel algemeen verschijnsel in evangelische kerken.
-Spreek in vreemde talen
quote:Als het naar God's wil is dan.
-Vraag God om wat dan ook en het zal gebeuren
quote:Zou beter zijn voor je geestelijke gezondheid, maar ik ken niemand die het zou durven
-Indien je rechteroog je tot (sexuele) zonde verleidt, ruk het uit
quote:Klopt zeker. Al meerdere keren meegemaakt, en geen wazige dingen maar duidelijk en meteen. Benen en vingers die langer groeiden in seconden een bloedrood oog dat in 1 seconde weer helemaal wit was.
-Leg zieken de handen op en ze worden beter
quote:Ja hoor
-Haat je vader, moeder, broers en zusters
quote:Als streven.
-Wees volmaakt als God
quote:Dit is geestelijk bedoeld natuurlijk.
-Laat de doden de doden begraven
quote:Heb ik gelezen, andere tijden, andere wetten, andere situaties. Pas toen Jezus verscheen veranderde de situatie aanmerkelijk.
Tenslotte zou ik je willen aanraden het Oude Testament eens door te nemen. Dit overtreft in waanzin en bloeddorstige godsvoorstellingen de koran en zal je van de godsdienstwaanzin genezen. Begin met Numeri 31.
quote:Ik wil niet vervelend doen, maar je kunt op fok meer dan 200 reakties van me lezen waar ik inga op het christelijk geloof. 'Waar staat dat precies' zul je daar uitgebreid kunnen tegenkomen.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:02 schreef Lamer_Deluxe het volgende:Heb ik gelezen, andere tijden, andere wetten, andere situaties. Pas toen Jezus verscheen veranderde de situatie aanmerkelijk.
Wat je laatste opmerking betreft ben ik het volkomen met je eens: andere tijden, andere wetten, andere voorstellingen, andere levenswijzen, andere situaties.
Je zou hieruit niet de conclusie moeten trekken die jij nu doet (=gebruiken als wapen om de bijbel er mee goed te praten), maar de volgende doodeenvoudige conclusie: We hebben anno 2004 geen bijbel meer nodig (noch een koran), maar moeten dit boek gewoon met rust laten. Nog idioter is het dit boek te verheffen tot Gods woord.
[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 10-02-2004 16:13]
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:23 schreef Raketman het volgende:
Oh oh oh, wat een vervelend mannetje die mohammed... Blij?
quote:Jij praat als een regelrechte nazi man, lees het bovenstaande eens een paar keer over.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:25 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Probleem is dat je hier in Nederland nooit mag zeggen dat de Islam gevaarlijk is. In andere landen ondervinden ze de onderdrukking in de dagelijkse praktijk.
quote:Lees de bijbel er eens over (Exodus).
Op dinsdag 10 februari 2004 16:02 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
De Bijbel zegt ook dat er op een goede manier met slaven omgegaan moest worden.
quote:In tongen spreken is ook een heel algemeen verschijnsel in bepaalde moslimgroeperingen. Ik heb het over in talen spreken, dwz verstaanbare taal. Zoiets is er niet in evangelische kringen. Je bent wat dat betreft alweer om de tuin geleid met hysterie.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:02 schreef Lamer_Deluxe het volgende:In 'tongen' spreken is een heel algemeen verschijnsel in evangelische kerken.
[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 10-02-2004 16:19]
quote:Inderdaad de 'christelijke kerk' bestaat niet. En de wens van Jezus dat alle christenen één zijn is dus verworden tot een aanfluiting. Wellicht is de grootste aanfluiting de groepering waar jij toe behoort.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:02 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
'De Christelijke kerk' bestaat niet. Deze aanduiding wordt altijd gebruikt als instanties hun macht misbruiken en onder het mom van Christelijk allerlei onchristelijke ellende veroorzaken.
Christenen zijn de meest oneerlijke mensen die je tegen zult komen. Nooit zullen ze verantwoordelijkheid nemen voor dat wat er in de wereld onder de naam 'christendom' te verkrijgen is. Ze nemen zelfs geen verantwoordelijkheid voor de groep waar ze zelf toe behoren. Ze nemen zelfs geen verantwoordelijkheid voor zichzelf.
Christenen bestaan helemaal niet. Alleen veel mensen die zichzelf de zondigheid aangepraat hebben (en zich dus net zo klungelig kunnen gedragen of net zoveel van hun godsdienst aan hun laars kunnen lappen als ze maar willen) terwijl ze anderen de les lezen met 'de waarheid' (lees HUN waarheid).
[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 10-02-2004 16:27]
quote:Hahaha, een nazi die getrouwd is met een Molukse, dat mag wel uniek genoemd worden. En aangezien ik getrouwd ben met een Molukse weet ik uit de eerste hand wat de Islam voor schade aan kan richten.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:13 schreef Raketman het volgende:
Jij praat als een regelrechte nazi man, lees het bovenstaande eens een paar keer over.
quote:En je vindt zeker ook dat religie de mensheid heeft beperkt in doen en laten?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:23 schreef GHaven het volgende:
De brandstapel op met die sprookjesboeken..
quote:Okay, ik zoek het wel een keer op.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:11 schreef Rereformed het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar je kunt op fok meer dan 200 reakties van me lezen waar ik inga op het christelijk geloof. 'Waar staat dat precies' zul je daar uitgebreid kunnen tegenkomen.
quote:Ja hallo, daar gaan we weer kort door de bocht. Wie ben jij om mij te kunnen oordelen na een enkele reactie.
Dat jij je van dit vorige betoog afmaakt met een enkele zin laat slechts zien dat je je niet serieus met het geloof hebt beziggehouden. Je kent de bijbel niet, noch de geschiedenis, noch de theologie. Neem kennis van zaken.
quote:Als het puur aan God lag was Jezus al meteen terug gekomen. Het afwachten is puur op de veel te trage Christenen.
Bovendien: wat is overtuigend voor jou als zelfs 2000 jaar wachten nog steeds onder 'spoedig' valt? Christenen laten me wat dat betreft wel lachen. Over tienduizend jaar zeggen ze nog steeds dat er op Gods klok nog geen twee weken verstreken zijn...
quote:Um, jij gebruikte het als wapen om de bijbel 'slecht te praten', ik weerleg het alleen maar.
Wat je laatste opmerking betreft ben ik het volkomen met je eens: andere tijden, andere wetten, andere voorstellingen, andere levenswijzen, andere situaties.Je zou hieruit niet de conclusie moeten trekken die jij nu doet (=gebruiken als wapen om de bijbel er mee goed te praten)
quote:Daar ben ik het totaal niet mee eens. Als de mensheid niet een bepaald middelpunt heeft als voorbeeld van normen en waarden, dan zie ik grenzen oneindig verlegd worden totdat het een totaal zooitje wordt. Ik zie de boel anno 2004 juist helemaal niet zo de goeie kant op gaan, daar sta ik totaal niet alleen in, veel niet-Christenen zien dit ook.
maar de volgende doodeenvoudige conclusie: We hebben anno 2004 geen bijbel meer nodig (noch een koran), maar moeten dit boek gewoon met rust laten. Nog idioter is het dit boek te verheffen tot Gods woord.
quote:De religie is juist wat de doorsnee mens wil: als slaaf door het leven gaan, zich zoveel mogelijk inperken om het leven gemakkelijk te maken en geschenken te krijgen. En dat altijd op zo'n manier dat iemand met meer individualiteit die zich niet aan bepaalde beperkingen wil houden altijd met een alternatieve 'interpretatie' kan opkomen om uiteindelijk toch juist dat te doen wat hij wil. Perfect systeem om de massa in de macht van enkelingen te kunnen houden.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:26 schreef Monidique het volgende:[..]
En je vindt zeker ook dat religie de mensheid heeft beperkt in doen en laten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |