abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17056158
De andere topics zijn volgens mij gesloten, dus proberen we het hier nog maar een keer.

LET OP: dit is geen bash topic!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
De links georienteerde media mbt Verdonk:

quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 08:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Frits - CDA - Wester en Karel - D66 - de Graaf Duidelijk objectief ja.

De journalisten in de volgende uitzending zijn het duidelijk met mij eens (6.50 tot 20.40). En die Karel de Graaf is presentator bij Netwerk, dus zo rechts is het echt niet.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/deleugen/sb.laatste.rm
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/deleugen/bb.laatste.rm

De media heeft duidelijk individuele gevallen gegeneraliseerd tot algemeen beleid, zonder duidelijk de achtergronden te checken (en knevel heeft zelfs een geval gebruikt wat helemaal niks met het uitzettingsbeleid te maken heeft !).

Stelling: Verschillende media hebben duidelijk een links karakter!

SCH on

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  dinsdag 10 februari 2004 @ 12:56:55 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_17056213
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:54 schreef UnderWorld_ het volgende:
Stelling: Verschillende media hebben duidelijk een links karakter!
Stelling: Weer andere media hebben duidelijk een rechts karakter!

Ofwel: Lekker boeiend. Ofwel: What else is new?

Been here, done this.

Ik ga naar huis.
pi_17056229
Zou je niet eerder zeggen dat de media hun werk nogal eens slecht doen. Bijvoorbeeld het voorbeeld van Knevel. Of wil je Knevel ook links noemen?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:01:39 #4
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_17056320
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:57 schreef SCH het volgende:
Zou je niet eerder zeggen dat de media hun werk nogal eens slecht doen. Bijvoorbeeld het voorbeeld van Knevel. Of wil je Knevel ook links noemen?
Sterk punt van SCH. De globale linkse orientatie van journalisten hoeft geen probleem te zijn als men hun journalistieke arbeid goed uitvoert.

Helaas is sensatiezucht/kijkcijfers/eigen mening ventileren vaak belangrijker dan waarheidsvinding/hoor & wederhoor/objectiviteit.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_17056398
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:01 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Sterk punt van SCH. De globale linkse orientatie van journalisten hoeft geen probleem te zijn als men hun journalistieke arbeid goed uitvoert.

Helaas is sensatiezucht/kijkcijfers/eigen mening ventileren vaak belangrijker dan waarheidsvinding/hoor & wederhoor/objectiviteit.

Je stelt het wat boud maar in mijn ogen is wat je aanroert een groter probleem dan de vermeende linksheid inderdaad. Ik merk van die linksheid echt weinig, wel van de snelheid, kijkcijfers, sensatiezucht, man-in-de-straat-gevoel enz.

Alhoewel ik van mening ben dat we niet moeten overdrijven. De Nederlandse media zijn van redelijke kwaliteit.

pi_17056401
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:57 schreef SCH het volgende:
Het zijn geen fouten meer. Het gaat niet alleen over dit specifieke geval, maar ook over andere onderwerpen. Er is een duidelijke trend te zien waarbij programma's als 2vandaag, Netwerk en Nova een afwijkende lijn laten zien. Geen neutraal objectief beeld, maar het nieuws interpreteren zoals het hun uitkomt.
pi_17056438
en RTL boulevard is rechts...
pi_17056462
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:01 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ik denk dat programma's als 2vandaag, Netwerk en Nova een soort van monopoliepositie hebben als het gaat om nieuwsrubrieken op de tv. Ik vind het wel kwalijk als deze media een gekleurd beeld laten zien.

Ook omdat ze subsidie krijgen van de overheid.

pi_17056479
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:04 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Het zijn geen fouten meer. Het gaat niet alleen over dit specifieke geval, maar ook over andere onderwerpen. Er is een duidelijke trend te zien waarbij programma's als 2vandaag, Netwerk en Nova een afwijkende lijn laten zien. Geen neutraal objectief beeld, maar het nieuws interpreteren zoals het hun uitkomt.

Oh dat geloof ik best. Maar daar is ook niks op tegen.
Ik kan zat voorbeelden geven die ik als rechts ervaar maar ik vind dat zinloos.
pi_17056512
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik best. Maar daar is ook niks op tegen.
Ik kan zat voorbeelden geven die ik als rechts ervaar maar ik vind dat zinloos.

Nou ben ik wel benieuwd naar deze voorbeelden.
pi_17056589
Goh wat gek he?Hoe zou dat nou toch komen?Elk mens selecteert items wat voor hem of z'n collega's van belang zijn,andere laten ze liggen.Dan kunnen ze nog zo proberen objectief te zijn,dat lukt gewoon niet!Is niet erg als er maar weer andere programma's zijn die het tegenovergestelde doen waar door al het nieuws door meerdere meningen belicht wordt.En dat gebeurt ook in Nederland.Want je hebt het over Netwerk,dat wordt door meerdere omroepen gepresenteerd,o.a de EO.En die kan je toch moeilijks links noemen.En de AVRO,ook niet een linkse omroep!Dus jouw stelling klopt niet!
Ik denk dus eerder dat jij alleen de dingen onthoud die voor jouw als links uitsteken en die andere meer rechtse meningen vergeet je.Dus jij bent ook aan het selecteren zoals iedereen!

[Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 10-02-2004 13:13]

Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_17056601
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:08 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Nou ben ik wel benieuwd naar deze voorbeelden.

Ik vind niet dat ik dat moet doen, het is mijn subjectieve ervaring. Dat zegt niks over de politieke gekleurdheid van de rubrieken, dat verwijt ik ze dan ook niet.
pi_17056671
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind niet dat ik dat moet doen, het is mijn subjectieve ervaring. Dat zegt niks over de politieke gekleurdheid van de rubrieken, dat verwijt ik ze dan ook niet.

Dat vind ik een beetje jammer. We kunnen de media alleen maar toetsen aan de hand van voorbeelden. Als we die voorbeelden niet hebben kunnen we niks.
pi_17056736
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:14 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje jammer. We kunnen de media alleen maar toetsen aan de hand van voorbeelden. Als we die voorbeelden niet hebben kunnen we niks.

Dat hangt toch een beetje van de manier af waarop je deze discussie aangaat - of je de vooronderstelling steunt dat media een duidelijke gekleurdheid hebben. Ik geloof daar niet in.

Ik wil best wat voorbeelden op een rijtje zetten - maar die gaan dan echt uit van mijn subjectieve beleving.

pi_17056760
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:11 schreef LowJoe het volgende:
Goh wat gek he?Hoe zou dat nou toch komen?Elk mens selecteert items wat voor hem of z'n collega's van belang zijn,andere laten ze liggen.Dan kunnen ze nog zo proberen objectief te zijn,dat lukt gewoon niet!Is niet erg als er maar weer andere programma's zijn die het tegenovergestelde doen waar door al het nieuws door meerdere meningen belicht wordt.En dat gebeurt ook in Nederland.Want je hebt het over Netwerk,dat wordt door meerdere omroepen gepresenteerd,o.a de EO.En die kan je toch moeilijks links noemen.En de AVRO,ook niet een linkse omroep!Dus jouw stelling klopt niet!
Ik denk dus eerder dat jij alleen de dingen onthoud die voor jouw als links uitsteken en die andere meer rechtse meningen vergeet je.Dus jij bent ook aan het selecteren zoals iedereen!
Ik beweer ook niet dat een omroep puur objectief kan zijn. Wel kan het gemiddelde van de berichtgeving ongeveer neutraal uitkomen. Bij verschillende programma's merk ik dat dat niet het geval is. Daarnaast zegt de kleur van de omroep niet alles. Het gaat om de medewerkers die werkzaam zijn voor de omroep.

Misschien kan jij voorbeeld aandragen die jij rechts vindt.

pi_17056761
En waarom zouden juist die rubrieken objectief,dus geen links of rechts standpunt mogen geven??Het zijn de uithangborden van de omroep en die willen zich profileren.....
pi_17056787
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat hangt toch een beetje van de manier af waarop je deze discussie aangaat - of je de vooronderstelling steunt dat media een duidelijke gekleurdheid hebben. Ik geloof daar niet in.

Ik wil best wat voorbeelden op een rijtje zetten - maar die gaan dan echt uit van mijn subjectieve beleving.

Misschien kan je een paar voorbeelden aandragen met in je achterhoofd een min of meer neutrale kijker.
pi_17056859
Voorbeelden van rechts?De Tros!En RTL 5 natuurlijk met b.v Harry Mens!En in bepaalde omstandigheden ook de AVRO.
pi_17056880
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:17 schreef LowJoe het volgende:
En waarom zouden juist die rubrieken objectief,dus geen links of rechts standpunt mogen geven??Het zijn de uithangborden van de omroep en die willen zich profileren.....
Omdat ze deels worden gefinancierd met belasting geld. Waarom zouden mensen moeten betalen om een mening over te brengen die niet gelijk is aan hun eigen mening. Als je een particuliere omroep bent vind ik dat je het recht hebt om te zeggen wat je wil.

Van de publieke omroep verwacht ik (en veel andere mensen) dat ze een neutraal beeld brengen waar zo veel mogelijk belastingbetalers het mee eens zijn.

pi_17056902
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:21 schreef LowJoe het volgende:
Voorbeelden van rechts?De Tros!En RTL 5 natuurlijk met b.v Harry Mens!En in bepaalde omstandigheden ook de AVRO.
Ik bedoel meer specifieke voorbeelden van newsitems waarbij een (volgens jou) rechtse interpretatie is gegeven.
pi_17056969
En wat is nou eigenlijk links??Als je het laten zien van de tiet van die zus van Michael Jackson goed vind ben je in Amerika al extreem links(liberal)
pi_17057005
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:22 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Ik bedoel meer specifieke voorbeelden van newsitems waarbij een (volgens jou) rechtse interpretatie is gegeven.

Alles wat Harry Mens doet!
pi_17057084
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:24 schreef LowJoe het volgende:
En wat is nou eigenlijk links??Als je het laten zien van de tiet van die zus van Michael Jackson goed vind ben je in Amerika al extreem links(liberal)
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:25 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Alles wat Harry Mens doet!

We discusseren hier de publieke media in Nederland. Het uitgangspunt is dat deze een neutraal beeld moeten leveren omdat ze deels worden gefinancierd door de belastingbetaler. Ik heb een issue aangegeven waaruit duidelijk blijkt dat de publieke media een linkse inslag hebben. Heb jij voorbeelden waaruit blijkt dat de publieke media een rechtse inslag hebben?
pi_17057162
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:21 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Omdat ze deels worden gefinancierd met belasting geld. Waarom zouden mensen moeten betalen om een mening over te brengen die niet gelijk is aan hun eigen mening. Als je een particuliere omroep bent vind ik dat je het recht hebt om te zeggen wat je wil.

Van de publieke omroep verwacht ik (en veel andere mensen) dat ze een neutraal beeld brengen waar zo veel mogelijk belastingbetalers het mee eens zijn.

Dit is natuurlijk onmogelijk!Dan zou je bij elke nieuwsitem aan de mensen moeten vragen wat ze er dan van vinden en dit moeten ventileren op de tv wat dan eigenlijk niet meer hoeft want de mensen denken er toch al zo over......
En dat belasting geld is niet alleen voor de nieuwsrubrieken,die zijn het aller goedkoopst van alle programma's.....
pi_17057243
Ik kan het op dit moment niet uit mijn geheugen halen,net zo min als een typisch links item....
Ik zal het de komende tijd eens bij houden.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')