quote:Ik doelde dus meer op de normale download-schermpjes, net als het vroeger was. En dat kan je echt niet terugzetten geloof ik?
Op maandag 9 februari 2004 20:27 schreef ToBe het volgende:[..]
tools -> options -> downloads -> show download manager
oid?
quote:nee het is nu een complete downloadmanager geworden in firefox. Ik vind het nu wel makkelijk eigenlijk. Wil nog weleens vergeten dat ik wat gedownload heb en nu zie ik het dan nog staan in het download schermpje
Op maandag 9 februari 2004 20:35 schreef veldmuis het volgende:[..]
Ik doelde dus meer op de normale download-schermpjes, net als het vroeger was. En dat kan je echt niet terugzetten geloof ik?
.
quote:Mja ik vind het maar irritant hoor
Op maandag 9 februari 2004 20:40 schreef Tain het volgende:[..]
nee het is nu een complete downloadmanager geworden in firefox. Ik vind het nu wel makkelijk eigenlijk. Wil nog weleens vergeten dat ik wat gedownload heb en nu zie ik het dan nog staan in het download schermpje
quote:Vertel?
Op maandag 9 februari 2004 20:46 schreef Omkron het volgende:
Nou.. ook even aan het bekijken wat het is.. maar de installer sucks already..
quote:Wat doen die tabbrowser extentions
Op maandag 9 februari 2004 20:53 schreef sweek het volgende:
Hmm, de extentions site is down, ik zal het even zonder tabbrowser extentions moeten doen... maar voor de rest ziet het er goed uit, en de search toolbar werkt ook lekker!
quote:Alle links in 1 window openen
Op maandag 9 februari 2004 20:57 schreef veldmuis het volgende:[..]
Wat doen die tabbrowser extentions
.
(ik gebruik trouwens tabbrowser preferences, is minder uitgebreid, maar doet precies wat ik wil).
quote:http://www.mozdev.org/
Op maandag 9 februari 2004 20:53 schreef sweek het volgende:
Hmm, de extentions site is down, ik zal het even zonder tabbrowser extentions moeten doen... maar voor de rest ziet het er goed uit, en de search toolbar werkt ook lekker!
quote:Iets vlotter als je weet wat je nodig hebt:
Op maandag 9 februari 2004 21:11 schreef Tain het volgende:
http://www.mozdev.org/
staan ook heel veel extensions
quote:Een deel gaat automatisch dicht bij 256 posts...
Op maandag 9 februari 2004 21:22 schreef capibar het volgende:
waarom is deel 1 eigenlijk dichtgegaan?
whatever, wat vinden jullie van m'n firefox avatar?
En ik vind zo snel niet de optie om een nieuwe tab direct als actief te stellen, ipv. op de achtergrond openen zoals het nu gaat... alleen als ik middelklik wil ik hem in de achtergrond laten openen...
quote:Tools -> Options -> Advanced -> Browsing -> open links in the background
Op maandag 9 februari 2004 21:35 schreef sweek het volgende:En ik vind zo snel niet de optie om een nieuwe tab direct als actief te stellen, ipv. op de achtergrond openen zoals het nu gaat...
quote:Aah, het zit niet bij de extentie... dat is het.
Op maandag 9 februari 2004 21:37 schreef Arjan321 het volgende:[..]
Tools -> Options -> Advanced -> Browsing -> open links in the background
quote:Wat is je probleem precies, ik heb nog nooit problemen met de sidebar gehad.
Op maandag 9 februari 2004 21:57 schreef Hiawatha het volgende:
Jammer alleen dat de sidebar zo kut werkt in FireFox. Da's de enige reden waarom ik bij Mozilla blijf. Op het moment dat de sidebar van Mozilla in FireFox zit ben ik over.
Voegt wat extra search engines aan je zoekbar (waar Google al in zit) toe.
Instructies in het bestand.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 09-02-2004 22:04]
quote:Er is helemaal geen nightly!
Op maandag 9 februari 2004 22:04 schreef NiteSpeed het volgende:
* Laatste nightly downt
quote:FAQ, enzo.
Op maandag 9 februari 2004 22:27 schreef FierceDeity het volgende:
Waarom heet ie nu Firefox?
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:03 schreef Slarioux het volgende:
Voor de mensen die graag op Fok! zoeken:Voegt wat extra search engines aan je zoekbar (waar Google al in zit) toe.
quote:Firefox heeft toch standaard die google searchbar zeg maar?
Op maandag 9 februari 2004 23:08 schreef schatje het volgende:
Ik heb Firefox geïnstalleerd, alleen de Googlebar speciaal voor Mozilla krijg ik er nu niet op. Bij Firebird was dat geen enkel probleem.
quote:Ja, maar ik bedoel waarmee je tekst kan laten oplichten.
Op maandag 9 februari 2004 23:10 schreef veldmuis het volgende:[..]
Firefox heeft toch standaard die google searchbar zeg maar?
Die downloadmanager geeft aan dat het klaar en dat je Firefox opnieuw moet opstarten maar vervolgens gebeurt er niets.
quote:Ik vind het echt niet leuk
Op maandag 9 februari 2004 23:51 schreef veldmuis het volgende:
Nja, ik wilde het ook ff proberen, krijg dat ding niet eens gedownload!
Die release van Firefox doet wel wat meer dan wat Firebird en Phoenix gedaan hebben geloof ik.
quote:oh shit ja, ik had mijn instellinger verandert dat hij 50 posts per pagina laat zien, en hij was ergens bij pagina 5 maar met de oude instellingen was hij dan op 11
Op maandag 9 februari 2004 21:24 schreef sweek het volgende:[..]
Een deel gaat automatisch dicht bij 256 posts...
. En je avatar is heel oke.
.
quote:De sidebar doet het wel goed, alleen die in Mozilla vind ik 100x fijner. Open en dicht met F9, en de linkjes in de sidebar zelf ipv in de bookmarks.
Op maandag 9 februari 2004 22:02 schreef nietzman het volgende:
Wat is je probleem precies, ik heb nog nooit problemen met de sidebar gehad.
quote:Nee, is een bekend probleem.
Op dinsdag 10 februari 2004 01:45 schreef Jordy-B het volgende:
Ik mis m'n foward/back-knoppies... of ligt 't aan mij?
Je theme is waarschijnlijk outdated, gooi je profiel een keer leeg, en zoek eventueel een nieuwe versie van je theme.
het bannen werkt met wildcards of met complete urls
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 07:14 schreef Tain het volgende:
voor wie geen banners meer wil hebben:
http://adblock.mozdev.org/
[afbeelding]het bannen werkt met wildcards of met complete urls
/ads/ blocken is okay. Fok! was nog nooit zo snel .
Hoe krijg ik de originele google searchbar weg?
quote:Als je die ingebouwde searchbar bedoeld:
Op dinsdag 10 februari 2004 09:07 schreef kastanova het volgende:
Ah, het eerste probleem:Hoe krijg ik de originele google searchbar weg?
- klik met je rechtermuisknop op de toolbar (ergens over een menu of icon ofzo)
- kies voor customize...
- klik (links) op de searchbar, houd de muisknop ingedrukt en sleep em naar het veld met al die icoontjes er in (dat je te zien krijgt na customize... te hebben aangeklikt)
quote:Thanx
Op dinsdag 10 februari 2004 09:26 schreef DePeer het volgende:
Als je die ingebouwde searchbar bedoeld:- klik met je rechtermuisknop op de toolbar (ergens over een menu of icon ofzo)
- kies voor customize...
- klik (links) op de searchbar, houd de muisknop ingedrukt en sleep em naar het veld met al die icoontjes er in (dat je te zien krijgt na customize... te hebben aangeklikt)
quote:Aangezien die searchbar het eerste is wat ik er uit sloop is hier ook een andere manier:
Op maandag 9 februari 2004 22:03 schreef Slarioux het volgende:
Voor de mensen die graag op Fok! zoeken:Voegt wat extra search engines aan je zoekbar (waar Google al in zit) toe.
Voeg toe aan je bookmarks:
code:en geef 'm als keyword bijvoorbeeld "forum". Als je dan in je urlbar "forum firefox" intikt krijg je zoekresultaten voor firefox. meerdere zoektermen zijn mogelijk.http://forum.fok.nl/search.php?on=extended&order=relevant&search=%s
code:om op users te zoekenhttp://forum.fok.nl/search.php?on=member&search=%s
code:om naar iemands fotoboek te gaan.http://fotoboek.fok.nl/%s
Ik vind 't persoonlijk lekkerder dan die searchbar. Zie maar.
-edit- Dit is ook heel handig te gebruiken met Ben Goodger's SmartSearch extension. Selecteer wat tekst en zoek erop via je context menu .
quote:Moet je voor unsorted kiezen. Dan kun je verplaatsen
Op dinsdag 10 februari 2004 13:15 schreef keeper het volgende:
Fuk he, ik kan nog steeds m'n bookmarkfolderbargedoe niet goed sorteren.
bookmarks>>manage bookmarks>>view>>unsorted
quote:Hoe installeer je dat ding?
Op dinsdag 10 februari 2004 08:33 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
.
/ads/ blocken is okay. Fok! was nog nooit zo snel
.
quote:Dat ligt dan eerder aan jou of winbar...
Op dinsdag 10 februari 2004 16:07 schreef Leonoor het volgende:
Heel leuk allemaal, FireFox, maar als ik nu op een link in een mailtje of in mn update-tracker van mn winbar klik dan gebeurt er helemaal niks meer
quote:Ik geloof je meteen, maar wat doe ik eraan?
Op dinsdag 10 februari 2004 17:41 schreef Obie het volgende:[..]
Dat ligt dan eerder aan jou of winbar...
quote:Check of Firefox als standaardbrowser in staat gesteld... zo niet dan moet je dat even doen (als je dat dus wilt). Dan zou die 't op zich gewoon moeten doen.
Op dinsdag 10 februari 2004 17:42 schreef Leonoor het volgende:[..]
Ik geloof je meteen, maar wat doe ik eraan?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:54 schreef Slarioux het volgende:
Heb een TVP weggegooid
quote:DIG - Huisregels. (Updated: 31-12)
Op dinsdag 10 februari 2004 18:01 schreef UnderWorld_ het volgende:
Terugvindpost!
quote:
Het plaatsen van alleen de opmerking *terugvindpost* en dergelijke wordt ook niet gewaardeerd. DIG is voor een groot deel een vraagbaak en daarom zijn vele posts terugvindposts. We vinden het dus storend dat dit soort opmerkingen worden gepost. Daarom worden ze gedelete. Gebruik je Favorieten als je een topic wilt onthouden.
quote:nog een x proberen, duurde bij mij ook eventjes voordat het lukte
Op dinsdag 10 februari 2004 14:57 schreef veldmuis het volgende:[..]
Hoe installeer je dat ding?
.
Heb m gedownload met 1kb/s ofzo, en nou kom ik helemaal niet meer op mozdev.
quote:Dat was 'ie al, ik heb hem nu zover dat ie links wel opent, uit mailtjes en mn updatetracker dus, maar wel in een hele nieuwe browser, niet in nm huidige window, tip?
Op dinsdag 10 februari 2004 18:05 schreef Obie het volgende:[..]
Check of Firefox als standaardbrowser in staat gesteld... zo niet dan moet je dat even doen (als je dat dus wilt). Dan zou die 't op zich gewoon moeten doen.
quote:Tabbrowser plugin zoeken.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:45 schreef Leonoor het volgende:[..]
Dat was 'ie al, ik heb hem nu zover dat ie links wel opent, uit mailtjes en mn updatetracker dus, maar wel in een hele nieuwe browser, niet in nm huidige window, tip?
quote:Het blijft helaas hetzelfde.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:14 schreef Tain het volgende:[..]
nog een x proberen, duurde bij mij ook eventjes voordat het lukte
quote:Je moet niet de .jar hebben, maar de .xpi.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:19 schreef veldmuis het volgende:[..]
Het blijft helaas hetzelfde.
Iemand die me kan vertellen hoe ik die adblock.jar installeer?
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de favicons door elkaar lopen? Ik krijg bij veel bnookmarks favicons ervoor die eigenlijk bij heel andere sites horen. Ik weet alleen niet of dat een fout is van Firefox of TBE .
quote:.jar is de source, doorschuiven dus!
Op dinsdag 10 februari 2004 20:19 schreef veldmuis het volgende:[..]
Het blijft helaas hetzelfde.
Iemand die me kan vertellen hoe ik die adblock.jar installeer?
quote:TBE?
Op dinsdag 10 februari 2004 20:54 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Je moet niet de .jar hebben, maar de .xpi.
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de favicons door elkaar lopen? Ik krijg bij veel bnookmarks favicons ervoor die eigenlijk bij heel andere sites horen. Ik weet alleen niet of dat een fout is van Firefox of TBE
.
Ik heb het ook iig, vooral icoontjes die achter een htaccess zitten, die gaat ie elke keer weer downloaden. Weet iemand een instelling om dat te blokkeren?
about:config en zoeken naar "icon". Beide waardes op false zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-02-2004 21:06]
quote:bij about:config ff zoeken naar favicons
Op dinsdag 10 februari 2004 21:03 schreef Slarioux het volgende:[..]
TBE?
Ik heb het ook iig, vooral icoontjes die achter een htaccess zitten, die gaat ie elke keer weer downloaden. Weet iemand een instelling om dat te blokkeren?
Die adblock doet trouwens niks .
Hij installeert gewoon niet .
quote:Gedaan
Op dinsdag 10 februari 2004 21:08 schreef NiteSpeed het volgende:
Hier werkt alles ook geweldig.
Je moet FireFox wel opnieuw opstarten huh, na de installatie.
Je zou die FireFox bijna achter het raam zetten en hopen dat IE doorgeschoven wordt.
quote:Stuur is via MSN
Op dinsdag 10 februari 2004 21:08 schreef veldmuis het volgende:
TBE is trouwens Tabbrowser Extentions.
quote:1) Je msn is offline.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:08 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Stuur is via MSN
.
[Dit bericht is gewijzigd door veldmuis op 10-02-2004 21:10]
quote:Tabbrowser extensions.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:03 schreef Slarioux het volgende:[..]
TBE?
quote:Javascript, XUL en CSS is het enige dat gebruikt wordt in een extension --> De source is het enige wat je nodig hebt, het hoeft niet gecompiled te worden
Op dinsdag 10 februari 2004 20:55 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
.jar is de source, doorschuiven dus!
Die JARs zijn eigenlijk gewoon zip bestandjes die vervolgens door FF gebruikt worden om chrome:// adressen te kunnen resolven en zo die extensions uit te voeren.
quote:Tnx, is inmiddels gelukt
Op dinsdag 10 februari 2004 21:14 schreef Tain het volgende:
http://adblock.mozdev.org/adblock-0.5-dev.xpi
quote:De snelheid...ligt zoveel hoger
Op dinsdag 10 februari 2004 21:26 schreef twi het volgende:
Ik ben er nog niet zo wild van eerlijk gezegd. Ik zie wel dat Firefox uit gaat groeien tot een zeer goede browser. Vooral die extensions zijn gewoon erg goed daarvoor. Maar om nu te zeggen dat het al een volwaardig (beta-)product is? Nee, het kan in de verste verte nog niet aan Mozilla tippen. Ben dus weer teruggestapt
quote:Ik moet je eerlijk zeggen, zo ontzettend veel merk ik er niet van. Die halve seconde boeit mij niet zo heel veel. De icons heb ik trouwens wel gejat en gebruikte voor m'n Mozilla
Op dinsdag 10 februari 2004 21:28 schreef veldmuis het volgende:[..]
De snelheid...ligt zoveel hoger
.
quote:Het is Mozilla, alleen een iets geilere, uitgeklede versie, die dus veel sneller en beter werkt.
Ik ben er nog niet zo wild van eerlijk gezegd. Ik zie wel dat Firefox uit gaat groeien tot een zeer goede browser. Vooral die extensions zijn gewoon erg goed daarvoor. Maar om nu te zeggen dat het al een volwaardig (beta-)product is? Nee, het kan in de verste verte nog niet aan Mozilla tippen. Ben dus weer teruggestapt
quote:Heb je een tragere verbinding ofzo?
Op dinsdag 10 februari 2004 21:31 schreef twi het volgende:[..]
Ik moet je eerlijk zeggen, zo ontzettend veel merk ik er niet van. Die halve seconde boeit mij niet zo heel veel. De icons heb ik trouwens wel gejat en gebruikte voor m'n Mozilla
quote:Ik meen op de site gelezen te hebben dat de code zo grondig gewijzigd is dat er weinig echte sprake is van "Firefox = Mozilla". Het is gewoon een ge-evolueerde versie van Mozilla die mijns inziens gewoon de opvolger gaat worden bij versie 1.0, in plaats van de rol "kleine geile snelle en wat minder-getestte broertje" te spelen.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:32 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Het is Mozilla, alleen een iets geilere, uitgeklede versie, die dus veel sneller en beter werkt.
quote:
Mozilla is toch alleen de pakketvorm van firefox en thunderbird samen? Dus firefox is gewoon de browser los van het mozilla pakket?
quote:Waaaaaaaaaaaaaar?
Op dinsdag 10 februari 2004 21:33 schreef NiteSpeed het volgende:
O ja, je kan firefox ook in je geheugen laden, waardoor het opstarten veel sneller zal gaan.
quote:Mozilla draait afaik een andere engine...
Op dinsdag 10 februari 2004 21:34 schreef _onderhond_ het volgende:[..]
![]()
Mozilla is toch alleen de pakketvorm van firefox en thunderbird samen? Dus firefox is gewoon de browser los van het mozilla pakket?
quote:nog niet volgens mij, plugins en skins werken namelijk niet altijd op firefox maar wel weer op mozilla
![]()
quote:Volgens mij werkt dat op mijn PC niet zo ontzettend veel. Het gaat wel sneller, maar (misschien logisch) tegen de opstartsnelheid van IE kan het nog zeker niet op. Firefox is iets sneller met opstarten dan Mozilla, maar meestal doe ik m'n browserscherm niet meer dicht na de eerste keer opstarten, dus dat is niet zo'n punt.
O ja, je kan firefox ook in je geheugen laden, waardoor het opstarten veel sneller zal gaan.
Ik heb ADSL Basic, dus op zich zou het wel sneller moeten gaan, en wellicht gaat dat het ook. Maar ik zal wel te suf zijn om het i.v.m. Mozilla goed te merken. Mozilla was voor mij al snel na jaren IE gebruikt te hebben
quote:Mag ik vragen wat je mist aan Firefox wat Mozilla wel heeft? Op browsing gebied dus. Of is het alleen de integratie tussen browser/mail/composer enzo?
quote:En andersom. Komt omdat Mozilla is gebaseerd op XPFE, de voorloper van XUL die Firefox gebruikt. Mara de backend, het renderen van webpagina's, gebeurt bij beide programma's met Gecko, da's precies hetzelfde.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:37 schreef Tain het volgende:[..]
nog niet volgens mij, plugins en skins werken namelijk niet altijd op firefox maar wel weer op mozilla
quote:Nee, Firefox is een nieuwer project. Mozilla is een wat conservatievere bundel die een stuk completer is, met een mailclient ('voorloper' van Thunderbird, Mozilla Mail heet het geloof ik), IRC client, en nog best een stuk meer. De GUI is ook een stuk anders (hetzelfde als Netscape 7.1 bij Mozilla). Daarbij zijn er veel meer extensies compatible met Mozilla, omdat Firefox nu eenmaal niet zo oud is.
![]()
quote:En dat kan gewoon met about:config.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Zet sowieso dit eens even aan!
De snelheid
!
quote:Als eerste kreeg ik MultiZilla niet goed geinstalleerd met FireFox, als tweede vond ik geen goed uitziende Theme die in mijn smaak viel. De mail-client van Mozilla gebruik ik niet, omdat die in tegenstelling tot (scheldwoord) Outlook Express voor elke account een aparte Inbox aanmaakt.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:39 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Mag ik vragen wat je mist aan Firefox wat Mozilla wel heeft? Op browsing gebied dus. Of is het alleen de integratie tussen browser/mail/composer enzo?
quote:MultiZilla is inderdaad ook niet echt bedoeld voor FF, ook al staat geloof ik op hun site dat ze het wel supporten. Heb je tabbrowser extensions al een geprobeerd in FF? Biedt alles (en meer) wat MultiZilla ook biedt.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:44 schreef twi het volgende:[..]
Als eerste kreeg ik MultiZilla niet goed geinstalleerd met FireFox, als tweede vond ik geen goed uitziende Theme die in mijn smaak viel. De mail-client van Mozilla gebruik ik niet, omdat die in tegenstelling tot (scheldwoord) Outlook Express voor elke account een aparte Inbox aanmaakt.
quote:Nee, die is nutteloos. http://kmeleon.sourceforge.net/forum/read.php?f=1&i=11592&t=11592
Op dinsdag 10 februari 2004 21:47 schreef NiteSpeed het volgende:
Browser.turbo.enabled, ook het vermelden waard gok ik.
quote:Ik heb 'm weer geinstalleerd, en hij is inderdaad sneller in het laden. Ik kom echter (net als gisteren) niet op de extensions website, even een mirrortje zoeken.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:46 schreef SpuitElf het volgende:[..]
MultiZilla is inderdaad ook niet echt bedoeld voor FF, ook al staat geloof ik op hun site dat ze het wel supporten. Heb je tabbrowser extensions al een geprobeerd in FF? Biedt alles (en meer) wat MultiZilla ook biedt.
quote:Ai.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:54 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Nee, die is nutteloos. http://kmeleon.sourceforge.net/forum/read.php?f=1&i=11592&t=11592
Maar goed, hoe gaan we firefox in de RAM gooien, aangezien ik zo snel niet meer weet hoe. Ik heb het alleen met Firebird gedaan.
quote:Niet, zit er niet in.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:50 schreef veldmuis het volgende:
Maar hoe zet je die quicklaucher oid nou aan?.
quote:Thunderbird 0.5 is zo in te stellen dat 'ie alles in een box pleurt.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:44 schreef twi het volgende:
De mail-client van Mozilla gebruik ik niet, omdat die in tegenstelling tot (scheldwoord) Outlook Express voor elke account een aparte Inbox aanmaakt.
Misschien staat er nog een theme voor je op http://mozthemes.tk ? Ik ben zelf iCandy JR-fan.
Trouwens, voor FF zijn er inmiddels net zoveel plugins als voor de Mozilla Suite, en het grootste deel werkt in beide. Ik ken geen plugin-funtionaliteit voor Mozilla die niet in FF te krijgen is.
[Dit bericht is gewijzigd door nietzman op 10-02-2004 22:00]
quote:Interessant
Op dinsdag 10 februari 2004 21:57 schreef nietzman het volgende:[..]
Thunderbird 0.5 is zo in te stellen dat 'ie alles in een box pleurt.
quote:Dat ligt veel aan je internetverbinding.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:15 schreef Slarioux het volgende:
Echt veel sneller wordt het niet door 'initialpaint' op 0 te zetten. Je kijkt alleen eerder tegen een halve pagina aan.
Dat maakt veel verschil hier .
quote:Idem hier, maar de kwart seconde die het scheelt, daar haal ik weinig voordeel uit
Op dinsdag 10 februari 2004 22:16 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Dat ligt veel aan je internetverbinding.
Ik heb een zeer lage latency, en goede stabiele down/upload.Dat maakt veel verschil hier
.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:57 schreef nietzman het volgende:[..]
iCandy JR
quote:Voor veel mensen 'voelt' het dan wat sneller aan. Technisch gezien is het inderdaad niet sneller.
Echt veel sneller wordt het niet door 'initialpaint' op 0 te zetten. Je kijkt alleen eerder tegen een halve pagina aan.
quote:In de praktijk wel, ja
Op dinsdag 10 februari 2004 22:16 schreef Slarioux het volgende:[..]
Idem hier, maar de kwart seconde die het scheelt, daar haal ik weinig voordeel uit
De plugin pagina op ww.mozilla.org is offline.
quote:http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm
Op dinsdag 10 februari 2004 22:21 schreef _onderhond_ het volgende:
Is er trouwens ook een activeX plugin? Ik weet dat activeX bagger is, maar ik heb dat nodig om een livestream te kunnen volgen.De plugin pagina op ww.mozilla.org is offline.
quote:Hier flitst het veel sneller...geen halve pagina's
quote:Restecp. Alleen die niet-actieve tabs zijn wat onduidelijk qua tint.
iCandy JR
quote:In je userChrome.css kan je de properties van
Op dinsdag 10 februari 2004 22:25 schreef veldmuis het volgende:[..]
Hier flitst het veel sneller...geen halve pagina's
.
[..]Restecp. Alleen die niet-actieve tabs zijn wat onduidelijk qua tint.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:26 schreef SpuitElf het volgende:
als je een beetje CSS kan.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:28 schreef veldmuis het volgende:[..]
.
Maar, 'k ga eens kijken.
code:Scheelt al een heel stuk./* Make the active tab easier to distinguish: */
tab[selected="true"] {
font-weight: bold !important;
}
quote:staat in je profile/chrome directory (en als ie daar niet staat moet je 'm zelf even aanmaken), maar je kan ook clav's ChromEdit gebruiken zodra mozdev weer beschikbaar is.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:30 schreef veldmuis het volgende:
Moet ik dat ding in die jar zoeken in application data, of staat-ie ergens uitgepakt?
quote:Geen last van.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:55 schreef iroQuai het volgende:
http://help.mozillazine.org/firefox/adblock.html <-- dat ziet er best handig uit! Ik vraag me alleen af of het goed werkt? Waar ik bang voor ben is dattie andere plaatjes (geen ads) ook blockt?
Geef 't gewoon een Inbox, Sent items, Outbox, Deleted Items en Drafts. Klaar. Beetje afkijken van Outlook kan echt geen kwaad.
quote:*harde agree*
Op dinsdag 10 februari 2004 23:06 schreef twi het volgende:
Geef 't gewoon een Inbox, Sent items, Outbox, Deleted Items en Drafts. Klaar. Beetje afkijken van Outlook kan echt geen kwaad.
Maar het voorlopig hou ik het wel op het filteren van emailtjes van me andere accountjes naar me hoofd-inbox-map
http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/identities.html
Die GUI komt uiteraard in een latere versie wel. 0.6 of 0.7 waarschijnlijk.
quote:Wat bedoel je precies? Ik heb in m'n Thunderbird (0.3) meerdere accounts draaien, zodat alles in een eigen map terecht komt, met een Inbox, Sent Items, Outbox etc.
Op dinsdag 10 februari 2004 23:06 schreef twi het volgende:
Nou, Thunderbird komt er pas op als ze het implementeren van multiple accounts op een identity GOED hebben uitgewerkt. Je kunt nu met een config-file schijnbaar je mail in een bepaalde identity laten bezorgen. Het *schijnt* ook nog te werken. Maar hoe dump ik die overbodige identities, nou juist hetgene waar ik me zo ontzettend aan stoorde?Geef 't gewoon een Inbox, Sent items, Outbox, Deleted Items en Drafts. Klaar. Beetje afkijken van Outlook kan echt geen kwaad.
Nu moet ik zeggen dat die zooi in de Keeper-map van een alias is, maar m'n UvA-mail is echt een andere account en dat werkt perfect. Bij het versturen van mailtjes selecter je in de from-regel gewoon welke account je wilt gebruiken en het verschijnt in de Sent-map van [betreffend account].
Enige nadeel is dat je maar 1 smtp-server kan opgeven, dus die UvA-mail gaat via de xs4all-smtp server, maar dat komt wel mooi uit, want ik mag toch geen mail via de uva-server versturen als ik niet in het uva-domein zit.
quote:heel thunderbird is fantastisch.. op de gescheide accounts na / het ontbreken van UI voor het instellen van die meerdere accounts
Op woensdag 11 februari 2004 18:19 schreef _onderhond_ het volgende:
Misschien het foute topic, maar aangezien een paar mensen het toch al over thunderbird hebben, wil ik eventjes zeggen dat de spamfilter van thunderbird echt fantastisch is.
En met thundertray is alles zelfs nog beter.. geen taakbalk vervuiling ^_^
quote:Rechtermuisknopje op de banner
Op woensdag 11 februari 2004 19:16 schreef drelletje het volgende:
Ik heb die adblocker geinstaleerd en mijn FF overnieuw opgestart.... alleen ik zie nog altijd hier boven en op andere sites banners.... hoe kan dat?? Wat moet ik instellen om dit niet meer te hebben??
quote:ctrl + shift + p indrukken en dan bij de regel New Filter deze dingen invullen om bijna alles te blokkeren:
Op woensdag 11 februari 2004 19:16 schreef drelletje het volgende:
Ik heb die adblocker geinstaleerd en mijn FF overnieuw opgestart.... alleen ik zie nog altijd hier boven en op andere sites banners.... hoe kan dat?? Wat moet ik instellen om dit niet meer te hebben??
*/ad/*
*/ads/*
*adtech*
*annonce*
*banners*
*doubleclick*
*banner*
*adserver*
*webads*
quote:Ik bedoel dus dat ik 5 emailaccounts kan ontvangen onder jouw identity "Keeper". En daarbij alle andere identities (Vincent, UvA en eigenlijk ook Local Folders) gewoon verdwenen zijn. Je kent Outlook Express? Ik wil dus m'n email ontvangen op die manier.
Op woensdag 11 februari 2004 17:12 schreef keeper het volgende:[..]
Wat bedoel je precies? Ik heb in m'n Thunderbird (0.3) meerdere accounts draaien, zodat alles in een eigen map terecht komt, met een Inbox, Sent Items, Outbox etc.
[afbeelding]Nu moet ik zeggen dat die zooi in de Keeper-map van een alias is, maar m'n UvA-mail is echt een andere account en dat werkt perfect. Bij het versturen van mailtjes selecter je in de from-regel gewoon welke account je wilt gebruiken en het verschijnt in de Sent-map van [betreffend account].
Enige nadeel is dat je maar 1 smtp-server kan opgeven, dus die UvA-mail gaat via de xs4all-smtp server, maar dat komt wel mooi uit, want ik mag toch geen mail via de uva-server versturen als ik niet in het uva-domein zit.
Het schijnt nu wel te kunnen d.m.v. het veranderen van users.js ofzo, en dat heb ik geprobeerd. Ik krijg met die settings echter m'n andere identities niet weg uit het scherm. En als ik die via de GUI verwijder, verwijder ik waarschijnlijk de accountsettings die in users.js staan mee.
Noia 2, mijn nieuwe theme! Vind deze, naast Icandi Jr, erg mooi... .
Download
quote:k kan geen themes downen best irritant... de site ligt dus plat, en bij die link gaf die een foutmelding.. achja de standaard skin is ook okee
Op woensdag 11 februari 2004 21:37 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]Noia 2, mijn nieuwe theme! Vind deze, naast Icandi Jr, erg mooi...
.
Download
Terugvindpost!
quote:Terugvindposts mogen niet in dit forum!
Op donderdag 12 februari 2004 18:13 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ben ik nou gek, of zit een of andere mod mijn terugvindposts te deleten?Terugvindpost!
quote:Wat een onzin regel. Wie heeft dat verzonnen?
Op donderdag 12 februari 2004 18:24 schreef sweek het volgende:[..]
Terugvindposts mogen niet in dit forum!
.
quote:de moderators hierzo, als je de FAQ had gelezen
Op donderdag 12 februari 2004 18:31 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Wat een onzin regel. Wie heeft dat verzonnen?
quote:Echt? Hoe doe je dit dan? Ik ben hier ook naar opzoek. Ik heb het al op de mozilla forums gevraagd, maar daar wisten ze het antwoord niet.
Als ik een browser open en er is al een andere browser open, gaat het heel erg snel. Als er echter nog geen browsers open zijn, dan duurt het zeker 4-5 seconden.
Hoe kan ik Firefox on boot in het geheugen laden zodat het altijd snel gaat???
quote:En dat geldt alleen voor DIG, of voor het hele forum?
Op donderdag 12 februari 2004 18:33 schreef Tain het volgende:[..]
de moderators hierzo, als je de FAQ had gelezen
quote:Als je niks toe te voegen hebt, flikker je toch lekker op? Kutkneus.
Op donderdag 12 februari 2004 18:31 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Wat een onzin regel. Wie heeft dat verzonnen?
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:38 schreef Slarioux het volgende:[..]
Als je niks toe te voegen hebt, flikker je toch lekker op? Kutkneus.
Jammer dat je zo moet reageren. Ik had wel wat meer fatsoen verwacht van een moderator.
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 12-02-2004 19:55]
quote:Lees even door.
Op donderdag 12 februari 2004 19:01 schreef UnderWorld_ het volgende:
Echt? Hoe doe je dit dan? Ik ben hier ook naar opzoek. Ik heb het al op de mozilla forums gevraagd, maar daar wisten ze het antwoord niet.
quote:Inderdaad, dat dacht ik ook. Maar omdat NiteSpeed zei dat het hem wel was gelukt was ik benieuwd hoe hij het had gedaan.
Op donderdag 12 februari 2004 19:55 schreef nietzman het volgende:[..]
quote:Met een terugvindpost dooe je helemaal niet mee aan de discussie, je vervuilt het topic juist. Als je echt meedoet aan de discussie heb je automatisch je terugvindpost. Opgelost.
Op donderdag 12 februari 2004 19:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Jammer hoor. Ik doe gewoon mee met de discussie, vraag normale vragen en antwoord op mensen die wat willen weten. Zo'n reactie slaat helemaal nergens op. Vooral omdat terugvindposts erg handig zijn. Ik zit meer in andere subfora en kan zo kijken of er wat gebeurt in een post in een subforum waar ik minder kom.
Jammer dat je zo moet reageren. Ik had wel wat meer fatsoen verwacht van een moderator.
Is het onmogelijk om met Mozilla's via JavaScript een XML van een andere server, via een URL dus, te openen?
quote:Volgens mij alleen als je het voor extensions gebruikt. Geloof dat die file open functionaliteit voor webpagina's is uitgeschakeld, zoals in alle browsers. Maar met een extension en een lokaal XUL bestandje zou je er wel bij moeten komen geloof ik. Weet alleen niet hoe, misschien kan je daarvoor de source bekijken van QuickManager, die trekt iig een XML bestand van database.mozdev.org.
Op donderdag 12 februari 2004 22:05 schreef Monidique het volgende:
klein vraagjeIs het onmogelijk om met Mozilla's via JavaScript een XML van een andere server, via een URL dus, te openen?
quote:Ja, van vroeger
Op woensdag 11 februari 2004 20:24 schreef twi het volgende:
Je kent Outlook Express?
quote:Aha ok, nu is het me wél duidelijk. Naja, succes er mee
Ik wil dus m'n email ontvangen op die manier.
quote:Ja dááag, ik heb het wel een beetje gehad met users en hun gezeik over fatsoen en voorbeeldfuncties. Als jij nou eens ff de FAQ had gelezen, direct nadat ik je post had gewist, had je het allang geweten.
Op donderdag 12 februari 2004 19:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Jammer hoor. Ik doe gewoon mee met de discussie, vraag normale vragen en antwoord op mensen die wat willen weten. Zo'n reactie slaat helemaal nergens op. Vooral omdat terugvindposts erg handig zijn. Ik zit meer in andere subfora en kan zo kijken of er wat gebeurt in een post in een subforum waar ik minder kom.
En bovendien, als je meedoet met de discussie heb je toch helemaal geen terugvindposts nodig? Dan beantwoord je toch vragen, stel je ze, en klets je lekker mee over de nieuwe browser? Waarom dan hardnekkig TVP's plaatsen? Of ben ik nou gek?
hoe je hem nog sneller kunt maken lees ik nergens in dit topic, hoewel het wel gevraagd word.
anyone?
quote:user.js:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:54 schreef Pretorian het volgende:
Ik heb na een hele tijd geleden Mozilla te hebben geprobeerd nu weer een poging gedaan om IE te vergelijken met andere browsers.
Firefox 0.8 is gewoon super. geen onnodige rotzooi met mail of messengers of iets in die geest. en die download manager en de themes geven helemaal de doorslag. niets dan lof voor deze nieuwe browser.hoe je hem nog sneller kunt maken lees ik nergens in dit topic, hoewel het wel gevraagd word.
anyone?
code:// This one makes a huge difference. Last value in milliseconds (default is 250)
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0);// Enable pipelining:
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);
quote:
What it does:
- Seeks out firefoxes and firebirds living in titlebars and polymorphs them into other fire animalsYes, this is really an extension! You can blame Dunderklumpen for the idea. I only created this topic so people can have a laugh and offer suggestions for further improvements.
UPDATES:
1.0.1 - Improved title update code, added sanity check for an empty preference string, and changed some of the animals in the default list (Fireant, Firebug, Fireoyster ).
quote:Ja!
Op vrijdag 13 februari 2004 10:29 schreef iroQuai het volgende:
door die FireSomething?!
quote:Heb je dat constant of alleen vanaf gister/vandaag? Ik heb 't nu namelijk ook, maar 't lijkt te komen door de adserver (ads.cavello.com) die niet helemaal lekker werkt. En daar wacht ie dan op.
Op vrijdag 13 februari 2004 16:08 schreef sweek het volgende:
Even een vraagje... bij mij komt het heel vaak voor dat een pagina op Fok! echt ontzettend langzaam laadt. Hij lijkt gewoon een hele tijd niets te doen... uiteindelijk komt het wel weer goed iedere keer, maar het is toch erg irritant. Als ik op hetzelfde moment iets in IE open gaat het gewoon wel goed... iemand een idee hoe dit valt op te lossen?
quote:Lees het topic eens door zou ik zeggen.
Op vrijdag 13 februari 2004 16:25 schreef yootje het volgende:
Kan iemand me vertellen wat de voordelen van Mozilla Firefox t.o de "gewone" Mozilla zijn? Behalve dat het minder resources in zou nemen (waar ik persoonlijk weinig van merk)
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:57 schreef nietzman het volgende:
Bwaahahahhahaha.[afbeelding]
[..]
Hij verandert elk nieuw scherm
quote:Ik zou het niet weten, in FF gebruik ik alleen Ctrl - Enter, verder niks.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:33 schreef sweek het volgende:
Weet er iemand trouwens hoe je er voor kunt zorgen dat als je een woord (bvb. google) intypt in de adresbalk, dat je dan via crtl+alt+enter naar www.google.com gaat? Zoals in IE...
Hij leidt nu naar .org...
Mozilla's helpfunctie wil niet werken, dus maar even hier...
quote:beetje raar.... Ik heb wel gezien hoe het werkt als je bijv fok invoerd, dan gaat hij namelijk naar google en dan neemt hij denk ik het eerste resultaat, iig hij gaat naar google
Op vrijdag 13 februari 2004 18:33 schreef sweek het volgende:
Weet er iemand trouwens hoe je er voor kunt zorgen dat als je een woord (bvb. google) intypt in de adresbalk, dat je dan via crtl+alt+enter naar www.google.com gaat? Zoals in IE...
Hij leidt nu naar .org...
Mozilla's helpfunctie wil niet werken, dus maar even hier...
quote:Dat is dan ook de enige juiste sneltoets (ook in IE... die alt douw je compleet voor Jan met de korte achternaam in)
Op vrijdag 13 februari 2004 18:56 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik zou het niet weten, in FF gebruik ik alleen Ctrl - Enter, verder niks.
quote:Kijk even in de instellingen van TBE.
Op zaterdag 14 februari 2004 00:39 schreef Murray het volgende:
Wat verder wel irritant is dat 0.7 met TBE wel alle links in een nieuw tab opende... 0.8 met TBE wil nog wel eens een nieuw window openen nu.
quote:ik geloof dat je firefox als je default browser moet instellen dan..maar dat weet ik niet. misschien gooit MSN wel automatisch alleen maar IE open ofzo..
Op zaterdag 14 februari 2004 00:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
Hoe kan je Messenger FF windows laten openen ipv IE als je je hotmail wil openen via messenger?
quote:Je kan je bookmarks exporteren en importeren naar je nieuwe profiel, via de 'Manager bookmarks ... " Voor de instellingen weet ik niet of dat kan, dat moet je dan even opnieuw doen.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:23 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb firefox ook geinstalleerd, maar ik kan mijn eigen profiel (uit firebird) niet gebruiken. Als ik die selecteer dan krijg ik de fout "Error launching browser window:no XBL binding for browser".
Ik kan wel opstarten met een nieuw profiel maar dan ben ik al mijn bookmarks en instellingen kwijt.
En het jammere is dat FF niet werkt onder Windows 95.
quote:Kwam dat niet door een plugin uit een oudere versie?
Ik heb firefox ook geinstalleerd, maar ik kan mijn eigen profiel (uit firebird) niet gebruiken. Als ik die selecteer dan krijg ik de fout "Error launching browser window:no XBL binding for browser".
Ik kan wel opstarten met een nieuw profiel maar dan ben ik al mijn bookmarks en instellingen kwijt.
Probeer eens 0.7 te starten, alle plugins uit te schakelen (options dialog) en dan weer 0.8 te starten?
quote:http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/fix-extensions.html
quote:Dan start hij wel op!
Op zaterdag 14 februari 2004 14:45 schreef DePeer het volgende:[..]
Kwam dat niet door een plugin uit een oudere versie?
Probeer eens 0.7 te starten, alle plugins uit te schakelen (options dialog) en dan weer 0.8 te starten?
Alleen ik kon bijv mijn tabbrowser extension niet gebruiken, en ook niet opnieuw installeren. Heb zoals op de gegeven link staat de chrome dir leeggemaakt en firefox opnieuw geinstalleerd en daarna de extension weer geinstalleerd. Gaat niet van een leien dakje maar we zijn er.
quote:Mozilla Firekangaroo meldt zich ook
Op zaterdag 14 februari 2004 00:53 schreef drelletje het volgende:
mozilla fuzzygoat meldt zich
quote:Je firefox sluit niet goed af. Hij vraagt je namelijk alleen die profiel zooi als mozilla al een keer loopt. Kijk dus eens na het sluiten van alles vensters of mozilla nog steeds looopt. Dat kun je zien in de taskmanager bij processes.
Op woensdag 18 februari 2004 12:53 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb een probleem met het twee keer openen van FireFox (had ik trouwens ook al met eerdere 'Mozilla browsers').
Als ik voor de tweede keer FireFox probeer te starten, dan wordt de Profile Manager geopend en kan ik FF niet opstarten voordat ik een nieuw profiel heb aangemaakt.
Kan ik dit op een of andere manier oplossen. En met oplossen bedoel ik niet 'ctrl + n' in je open FF window doen.
quote:Dat weet ik....
Op woensdag 18 februari 2004 14:31 schreef _onderhond_ het volgende:[..]
Je firefox sluit niet goed af. Hij vraagt je namelijk alleen die profiel zooi als mozilla al een keer loopt. Kijk dus eens na het sluiten van alles vensters of mozilla nog steeds looopt. Dat kun je zien in de taskmanager bij processes.
quote:Geen idee.
Op woensdag 18 februari 2004 14:47 schreef Werewolf het volgende:[..]
Dat weet ik....
Ik heb dan meestal nog een FF of download windowtje geopend staan, maar aangezien ik veel multitask en meerdere desktops gebruik wil het nog wel eens voorkomen dat ik FF voor een tweede maal wil starten.
Kan hij dan niet gewoon een nieuwe FF onder hetzelfde profiel openen?
quote:wat heb je hier dan aan een java site doet hij toch gewoon ook al?? Of heeft dit enige voordelen ergen op??
Op donderdag 19 februari 2004 07:35 schreef Tain het volgende:
Voor in de volgende OP:
Java 1.4.2 XPI
quote:als je sun java niet geinstalleerd hebt dan zul je nooit met mozilla een java applet kunnen bekijken
Op donderdag 19 februari 2004 13:12 schreef drelletje het volgende:[..]
wat heb je hier dan aan een java site doet hij toch gewoon ook al?? Of heeft dit enige voordelen ergen op??
quote:Ik had em op mozilla staan maar nu met powerworm doet een java site et gewoon goed... zal wel komen omdat hij het van mozilla gebruikt ofzow...
Op donderdag 19 februari 2004 17:38 schreef Tain het volgende:[..]
als je sun java niet geinstalleerd hebt dan zul je nooit met mozilla een java applet kunnen bekijken
Ja idd, op fok crasht ie vaak... Ook wordt hij soms erg traag, en dan vooral icm de modknopjes, vooral de mass delete, maar daar hebben jullie natuurlijk geen last vanquote:Op zaterdag 3 april 2004 21:49 schreef Jump het volgende:
Ik heb onlangs de laatste nightly gedownload (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7b) Gecko/20040327 Firefox/0.8.0+) en sindsdien crashed FF niet meer op het FOK!Forum.
ervoor crashte het regelmatig (om het uur) wel eens(fok was ook enigste site waarop het crashte)
Ik heb het gevoel dat er nog wat memory-leaks in zitten. Hij gebruikt in ieder geval erg veel geheugen.quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:18 schreef Schorpioen het volgende:
Ja idd, op fok crasht ie vaak... Ook wordt hij soms erg traag, en dan vooral icm de modknopjes, vooral de mass delete, maar daar hebben jullie natuurlijk geen last van![]()
In feite is Firefox ook nog niet af. Maar als het goed is komt deze maand 0.9 uit en in de zomer eindelijk de 1.0 versie.quote:Ga idd maar eens een nightly build dl-en, alleen ben ik bang dat je dan helemaal met zo'n on-af product zit...
Dat hoeven geen memory leaks te zijn. Een programma kan best een hele zooi geheugen gebruiken, en dat is geen bezwaar zolang het beschikbaar is - je hebt weinig aan RAM waar je niets mee doet, dus waarom niet. Alleen moet de browser het wel weer teruggeven zodra een ander programma het nodig heeft.quote:Op zondag 4 april 2004 11:54 schreef NewOrder het volgende:
Ik heb het gevoel dat er nog wat memory-leaks in zitten. Hij gebruikt in ieder geval erg veel geheugen.
documents and settings\username\application data\phoenix of \firefoxquote:Op zondag 4 april 2004 13:22 schreef XxxPimxxX het volgende:
Hmm, nadat firefox een keer gecrashed was wil hij niet meer opstarten, er gebeurt gewoonweg niets als je 'm start.
Misschien opnieuw installeren?
Maar als ik hem opnieuw installeer ben ik weer al mijn bookmarks kwijt, en die kan ik niet vinden, waar staan die op je hd?
Die map is er nietquote:Op zondag 4 april 2004 13:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
documents and settings\username\application data\phoenix of \firefox
En kill firefox eerst eens via je taskmanager?
quote:Op zondag 4 april 2004 13:32 schreef veldmuis het volgende:
win9x?
Of linux ofzo?.
Enneuh, username mag je eigen username zijn he.
Lol nu 183 mb. Zal wel iets met B&H te maken hebben en 20 tabsquote:Op zondag 4 april 2004 13:23 schreef veldmuis het volgende:
Bij mij 85mb met 2 tabs.
Je bookmarks kan je exporteren. Via he tmenu Bookmarks > Manage bookmars. en daar File > Export creer je ene hmtl bestand met al je bookmarks. Dit kan je later terug importeren op dezelfde manier (wel import ipv exportquote:Op zondag 4 april 2004 10:58 schreef veldmuis het volgende:
*ahum*
Ik had ook wel eens een enkel crashje op fok, dus ik denk ik installeer een nightly.
Die mensen zijn zo aardig geweest om de profile directory voortaan geen phoenix meer te noemen, maar firefox.
Dus voordat je je bookmarks terughebt, je cookies weer goed staan, en de overige meuk lekker werkt, ben je een kwartiertje verder.
Gewoon die firefox directory deleten, en phoenix renamen naar firefox werkte hier niet iig.
3.11?quote:Op zondag 4 april 2004 13:50 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]Tuurlijk
Windows
XP, dusquote:Op zondag 4 april 2004 13:57 schreef veldmuis het volgende:
[..]
3.11?
95?
95OSR2?
98?
98SE?
NT?
2000?
XP?
2003?
Dus.
Ik kom misschien noob over, maar ik ben het nietquote:Op zondag 4 april 2004 14:11 schreef nietzman het volgende:
*zucht*
Hidden folder.
Owja kut, tuurlijk.quote:Op zondag 4 april 2004 14:11 schreef nietzman het volgende:
*zucht*
Hidden folder.
Ah, dus ik kan de copy image plugin wegknikkeren? Fijn, die werkte namelijk niet altijd perfect. Zometeen de nieuwste nightly maar even proberen, ik draai nu nog die van gister.quote:Op zondag 4 april 2004 14:25 schreef veldmuis het volgende:
Zit trouwens een mooie optie bij die laatste nightly!!!
Copy image.
Dit lijkt tot nu toe gewoon prima te werken, dus flikker die plugin maar weg jahquote:Op zondag 4 april 2004 14:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ah, dus ik kan de copy image plugin wegknikkeren? Fijn, die werkte namelijk niet altijd perfect. Zometeen de nieuwste nightly maar even proberen, ik draai nu nog die van gister.
Ja, het is al een week zo. Bedankt iig, ik ben 'm bookmarks dan maar gewoon kwijt.quote:Op zondag 4 april 2004 14:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ah, dus ik kan de copy image plugin wegknikkeren? Fijn, die werkte namelijk niet altijd perfect. Zometeen de nieuwste nightly maar even proberen, ik draai nu nog die van gister.
XxxPimxxX: Dan is het wel een heel vaag probleem.Bij mij staat het ook gewoon onder C:\Documents and Settings\Nietzman\Application Data\Firefox.
Mocht je ooit nog in FF kunnen komen, onder "Manage bookmarks" kun je ze ook exporteren.. Maar het bookmarks.htmlletje uit je profile directory plukken zou toch echt simpeler zijn. Je hebt ook al wel gereboot sinds die fatale crash?
Dat opstarten duurt net zo langquote:Op maandag 5 april 2004 18:32 schreef veldmuis het volgende:
op wat tragere pc's is het idd niet echt lekker werken..
Vind trouwens wel dat ze eens moeten opschieten met een quicklaunch inbouwen, liever dat mn pc 10seconden langer doet over opstarten, dan dat ik steeds moet wachten tot ff geladen is...
Nog geen crashes gehad met die nieuwe nightly trouwens!.
Voor trage PCs is K-meleon een aanrader.quote:Op maandag 5 april 2004 18:30 schreef Renesite het volgende:
Kan wel zeggen, FireFox is beetje traag op een P3 450je...
Maar t moet nog ff wennen
http://www.w3.org/quote:Op maandag 5 april 2004 19:09 schreef Renesite het volgende:
En nu weet ik ook wat voor een loze site bouwer ik zelf ben, t ziet er niet goed uit in andere browsers
Ah, gewoon netjes dus, praktisch gelijkwaardig. Er was onlangs een discussie op het Opera over het geheugengebruik daarvan, wat soms nogal op kan lopen als er veel geheugen beschikbaar isquote:Op zondag 4 april 2004 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Leshy: nu pakt ie 71 MB bij mij, ik heb ong 15 tabs open
Als je toch browsers aan het uitproberen bent, kan ik Opera 7 aanraden. Naar verluidt loopt het ook erg lekker op wat langzamere systemen.quote:Op maandag 5 april 2004 19:09 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, ik heb nu 3 browsers, dus t moet wel lukken
Allemaal hebben ze hun nadeel
Yup, en als je dan scolt, gaat de beeldopbouw ook nog eens enorm flippen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:37 schreef RemCow het volgende:
- Pagina's met heel erg veel foto's (zeg maar een B&H topic met 200 (grote) foto's) gaat ie helemaal over de zeik. Pakt opeens gi-gan-tisch veel geheugen, reageert ontzettend langzaam, scrollen is onmogelijk, naar andere tabs werkt haast niet en uiteindelijk moet ik 'm via taskmanager quitten. Heb echt genoeg geheugen over.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 april 2004 01:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yup, en als je dan scolt, gaat de beeldopbouw ook nog eens enorm flippen.
Het probleem zit er al erg lang in, en is volgens mij ook wel bekend, maar wat er aan te doen is?
Helaas moet je tegenwoordig altijd IE er nog naast hebben draaien, omdat je niet de enige webmaster bent die zich niet houdt aan de W3C norm.....quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:10 schreef Renesite het volgende:
Hou maar mooi IEE
Telebankieren met ABN-Amro gaat prima via FF!quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:45 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Helaas moet je tegenwoordig altijd IE er nog naast hebben draaien, omdat je niet de enige webmaster bent die zich niet houdt aan de W3C norm.....
Ik kan ook niet telebankieren via de Rabobanksite met een andere browser dan IE![]()
Dat is ook mijn mening, maar helaas stap ik niet zo makkelijk over van bank aangezien ik niet alleen mijn bankrekening daar heb. En wil ik toch blijven internetbankieren.....quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Telebankieren met ABN-Amro gaat prima via FF!.
En als sites niet werken, sja dan bezoek ik ze niet hoor.
Je komt wel eens webwinkels tegen die gewoon niet werken in FireFox. Waar ben je dan mee bezig als webwinkel? Bij zulke shops bestel ik dus ook niet.
Ik heb ook nog IE op mn computer staan voor de Rabobank. Maar er zijn zo veel sites die Java VM gebruiken, of gewoon echt slecht werken in FireFox. Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassenquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:35 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening, maar helaas stap ik niet zo makkelijk over van bank aangezien ik niet alleen mijn bankrekening daar heb. En wil ik toch blijven internetbankieren.....
Zal wel eens een klachtenmailtje sturen .... voor zover dat gaat helpen.....
Inderdaad razendsnel programma. Qua opbouw van sites is volgens mij Firefox weer wat sneller.quote:Op maandag 5 april 2004 18:50 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voor trage PCs is K-meleon een aanrader.
Met Java VM is op zich niks mis, Sun VM draait prima icm firefox.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb ook nog IE op mn computer staan voor de Rabobank. Maar er zijn zo veel sites die Java VM gebruiken, of gewoon echt slecht werken in FireFox. Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassen.
Maar dat zijn kromme gegevens...... De Rabobank kan ook gaan schermen met dat soort getallen, maar ik hoor (op de Rabobank site tenminste) ook tot de 99%, omdat het anders gewoonweg niet werkt....quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:16 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb ook nog IE op mn computer staan voor de Rabobank. Maar er zijn zo veel sites die Java VM gebruiken, of gewoon echt slecht werken in FireFox. Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassen.
Had ik ook.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:50 schreef veldmuis het volgende:
Oeh, die k-meleon is best okay. Starten vind ik hier wel meevallen, maar ik heb het idee dat de pagina er eerder staat dan bij firefox het geval is?.
Opera heeft ook inkomsten nodigquote:Op dinsdag 6 april 2004 16:58 schreef Renesite het volgende:
Anders zit er een lelijkeadvertentie banner
in Opera.
Dat is een ongelofelijk kromme redenatie waar wel meer bedrijven zich schuldig aan maken. Ze maken hun site ontoegankelijk in een bepaalde browser, vervolgens bezoekt niemand die site met die browser, en dan gebruiken ze dat als excuus om er niets aan hoeven te doenquote:Op dinsdag 6 april 2004 15:16 schreef Leonoor het volgende:
Heb er Albert Heijn laatst nog over gemaild, kreeg ik een heel zeikerig mailtje terug, dat maar 1 % van de bezoekers Mozilla gebruikt en dat ze zich daar niet aan gaan aanpassen.
Ik krijg dat dus met geen mogelijkheid aan de praat (jaja, vrouwen en techniek), iemand een idee?quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:46 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Met Java VM is op zich niks mis, Sun VM draait prima icm firefox.
Enige jammere is dat het laden weer even duurt, en het vooral van die fphover (wie kent ze niet) dingen ofzo heel firefox supertraag wordt.
Amazing, dankje!quote:Op dinsdag 6 april 2004 20:04 schreef Leshy het volgende:
http://www.gemal.dk/archives/000271.html
Asje
Ik vind Mozilla persoonlijk beter en lekkerder werken als Opera, en dat terwijl Mozilla OSS is en Opera eigenlijk een soort "shareware" (banner)quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:12 schreef Leshy het volgende:
[..]
Opera heeft ook inkomsten nodig
Overigens zijn er wel cracks te vinden om de banner uit te zetten, en de nieuwste 7.50 heeft ook kleinere text-ads, wat behoorlijk scheelt. Ik zou zeggen, negeer de banner en test de browser zelf eens voor een dagje. All that is gold does not glitter
Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar Hiteker (de fabrikant van mijn toen nieuwgekochte DVD speler), omdat hun helpdesk in Mozilla compleet f*ck*d up was... Ik kreeg diezelfde dag een reply dat ze er naar zouden kijkenquote:[..]
Dat is een ongelofelijk kromme redenatie waar wel meer bedrijven zich schuldig aan maken. Ze maken hun site ontoegankelijk in een bepaalde browser, vervolgens bezoekt niemand die site met die browser, en dan gebruiken ze dat als excuus om er niets aan hoeven te doen
Omdat Opera ASA een bedrijf is met werknemers, kantoorruimte, etcquote:Op donderdag 8 april 2004 04:33 schreef NoBody122 het volgende:
Als Mozilla op deze manier kan blijven bestaan, waarom Opera niet
Mja, ik ben juist weer gewend aan de mouse gestures en sneltoetsen van Opera (g = images aan/uit, . = find as you type), ligt er een beetje aan wat je maar gewend bentquote:Zal misschien ook wel komen omdat ik aan bepaalde sneltoetsen gewend ben (ctrl+t = nieuw tabje, ctrl+w = tabje sluiten)
Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar nu.nl omdat ze een flash banner hadden die in Opera voor problemen zorgde. Na een korte emailwisseling was het nog dezelfde dag gefixed. Er zijn blijkbaar ook sites die het wel prima aanpakkenquote:Het is na meer dan een jaar nog steeds niet veranderd
Mijn Firefox laat helemaal geen irritante flashbanners meer zien door de "FlashClick to View" pluginquote:Ik heb ooit eens een mailtje gestuurd naar nu.nl omdat ze een flash banner hadden die in Opera voor problemen zorgde.
Mja, ik kan in Opera plugins ook gewoon uitschakelen, maar ik hoop dat ze inderdaad ook met een optie komen om specifiek Flash aan of uit te zetten, net als met Java en JavaScriptquote:Op donderdag 8 april 2004 14:34 schreef Werewolf het volgende:
Mijn Firefox laat helemaal geen irritante flashbanners meer zien door de "FlashClick to View" plugin
![]()
Tabbrowsers Extensions.quote:Op zondag 11 april 2004 18:06 schreef sweek het volgende:
Waar ik nu last van heb: sommige links wil die alleen openen in een nieuwe tab, niet in gewoon hetzelfde venster.
Als ik bijvoorbeeld op http://www.google.nl/ op afbeeldingen klik, dan doet 'ie niks.
Ja, die heb ik hoor, maar het gaat er om dat 'ie ook nog linkjes op een normale manier moet kunnen openen.quote:Op zondag 11 april 2004 18:49 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Tabbrowsers Extensions.
Handige plug-in waarmee je alles over tabs kan instellen
rechtermuisknop>Open link in new windowquote:Op zondag 11 april 2004 18:54 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, die heb ik hoor, maar het gaat er om dat 'ie ook nog linkjes op een normale manier moet kunnen openen.
Ja, dat snap ik... maar je moet het toch ook gewoon in het normale venster kunnen openen? Bij vorige versies had ik dit probleem nooit.quote:Op zondag 11 april 2004 19:25 schreef yootje het volgende:
[..]
rechtermuisknop>Open link in new window
Dan heb je de plugin niet goed geinstalleerd, want die doen het bij mij perfect.quote:Op zondag 11 april 2004 23:47 schreef drelletje het volgende:
firefox kloot ook met real player bestanden op 3voor12.vpro.nl
Workaround: Even die link naar je toolbars slepen, vasthouden, en dan weer terug naar de viewport. Daar loslaten, dan opent ie links in die zelfde tab/window.quote:Op maandag 12 april 2004 00:00 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik... maar je moet het toch ook gewoon in het normale venster kunnen openen? Bij vorige versies had ik dit probleem nooit.
Heb ik ook, ja... weet niet of er een oplossing voor is.quote:Op woensdag 21 april 2004 00:52 schreef Stranger het volgende:
Ja, ik ben te beroerd om te zoeken.
Als ik halverwege een pagina refresh springt ie niet terug naar dat deel op de pagina waar ik was gebleven, maar gaat ie terug naar boven.
Ja, raar geformuleerd, maar wel begrijpelijk.
Heb alleen ik dat? Vind het tenminste godsgruwelijk irritant, iemand enig idee wat ik daartegen kan doen?
Ja, soms ook wel inderdaad...quote:Op woensdag 21 april 2004 01:05 schreef Murray het volgende:
Hm bij mij springt 'ie wel gewoon naar de goede punt op de pagina.
Real alternative werkt hier overal prima. behalve op die site bij mij...quote:Op maandag 12 april 2004 00:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan heb je de plugin niet goed geinstalleerd, want die doen het bij mij perfect.
Probeer het anders met Real Alternative..
http://texturizer.net/firefox/extensions/quote:Op woensdag 21 april 2004 13:11 schreef Bellerophon het volgende:
Wat voor plugins zijn er allemaal te verkrijgen voor Firefox?
En is er toevallig ook een skin die past bij de Reluna VS?
Pop-ups worden toch al standaard geblokkeerd?quote:Op woensdag 21 april 2004 13:16 schreef Werewolf het volgende:
[..]
http://texturizer.net/firefox/extensions/
Ik heb standaard Adblock en "Flash Click to View" geinstalleerd![]()
Ja, maar adblock blokkeert banners.quote:Op woensdag 21 april 2004 13:21 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Pop-ups worden toch al standaard geblokkeerd?
Maar dat is handigquote:Op woensdag 21 april 2004 13:24 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja, maar adblock blokkeert banners.
En als je naar het forum op hun website http://adblock.mozdev.org/ gaat, dan kan je een standaard ruleset downloaden en importeren in je Adblock. Zeg maar dag tegen je bannersquote:Op woensdag 21 april 2004 13:24 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja, maar adblock blokkeert banners.
File> Import and Export in IE, bookmarks exporteren en daarna importeren in de bookmark manager van FF.quote:Op zaterdag 24 april 2004 17:52 schreef paniekzaaier het volgende:
Iemand een idee hoe ik makkelijk mijn IE bookmarks in Firefox krijg? De eerste keer dat je Firefox opstart kun je dat automatisch laten doen, daarna is een dergelijke optie echter onvindbaar. Ik heb vrij weinig zin het handmatig over te zetten.
Daar zat ik dus ook aan te denken, ik kon alleen de optie 'favorieten exporteren' in IE niet vinden. Totdat ik zojuist onder 'bestand' keek. Kijk eens aan.quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
File> Import and Export in IE, bookmarks exporteren en daarna importeren in de bookmark manager van FF.
TBE zeker? Waarschijnlijk even uninstallen en een andere build ervan draaien (van TBE dus, niet van Firefox). Maar het best stap je van TBE af en gebruik je wat anders, TBE knoeit met de core files van Firefox en het wordt zelfs door de developers afgeraden 't te gebruiken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:54 schreef Leonoor het volgende:
Jaja, ik schop hem even want mijn tabbed-extension is op hol geslagen, en ik heb ongeveer elke optie al 300x aan en uitgevinkt, maar niets helpt...
Als ik een link aanklik (bijv. het leuke profielknopje bij iemands post hier) dan opent 'ie eerst een nieuw window, daarna sluit 'ie die weer af en gaat hij alles alsnog in een tab laden, wel netjes in de background. Maar dat lege window dat dus eerst geopend en gesloten wordt krijgt wel gelijk focus...
Wie helpt mij?
gebriuk je die tabbrowser extention? die vertraagt FF met 400% (hier toch). nadat ik deze geuninstalled heb ging het véél vlotter.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef petre86 het volgende:
met firefox laad fok! zo traag, trager dan met ie... iemand een tipje? of is dat normaal...
(het langste duurt het contact zoeken met de adservers...)
dat ligt aan fok, er zal wel iets mis zijn met die admanager site.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef petre86 het volgende:
met firefox laad fok! zo traag, trager dan met ie... iemand een tipje? of is dat normaal...
Ik heb 'admanger.fok.nl' en 'ads.cavello.com' geblokkeerd in m'n HOSTS-file. Tgaat nu een stuk rapperquote:Op woensdag 12 mei 2004 23:49 schreef petre86 het volgende:
waar vind ik die host file?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb 'admanger.fok.nl' en 'ads.cavello.com' geblokkeerd in m'n HOSTS-file. Tgaat nu een stuk rapper
Misschien in de windows directoryquote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:18 schreef petre86 het volgende:
[..]
waar vind ik die host file?
Flashblock, EZNav, X, Bookmarks Synchronizer, Bloglines Toolkit, Fusionquote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:13 schreef petre86 het volgende:
heb alleen clonewindow, verder nog geen extensies... welke zijn trouwens aan te raden?
%systemroot%\system32\drivers\etcquote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:18 schreef petre86 het volgende:
[..]
waar vind ik die host file?
bij die host bestanden waar die voorbeelden in staan??quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:25 schreef Tijn het volgende:
Dan voeg je deze 2 regels toe:
127.0.0.1 admanger.fok.nl
127.0.0.1 ads.cavello.com
Dan gaat 'ie voortaan voor die adressen niet op internet, maar op je eigen machine zoeken. En dat vindt 'ie niet dus dan skipt 'ie dat maar. Voila, adressen geblokkeerd
127.0.0.1 localhostquote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:28 schreef petre86 het volgende:
[..]
bij die host bestanden waar die voorbeelden in staan??
een ander bestand met de naam hosts staat er niet bij mij in mun win. dir..
Ja, in dat bestand. Hij heet gewoon "hosts". Je kunt 'em niet missen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:28 schreef petre86 het volgende:
[..]
bij die host bestanden waar die voorbeelden in staan??
een ander bestand met de naam hosts staat er niet bij mij in mun win. dir..
Een vriend van me is ooit gepermbanned op fok om deze reden.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 00:25 schreef Tijn het volgende:
Dan voeg je deze 2 regels toe:
127.0.0.1 admanger.fok.nl
127.0.0.1 ads.cavello.com
Dan gaat 'ie voortaan voor die adressen niet op internet, maar op je eigen machine zoeken. En dat vindt 'ie niet dus dan skipt 'ie dat maar. Voila, adressen geblokkeerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |