abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17037298
* Fok! Movie Trivia - Februari 2004

Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wie het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten. Wanneer iemand aangeeft dat hij weggaat na het beantwoorden van een vraag, mag er natuurlijk meteen een andere vraag gesteld worden.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.

Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.

Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic

Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.

Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats

Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.

Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.

IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.

Slowchat
Met de komst van een apart slowchat-topic ( FMT slow/fastchat-topic ) is slowchat in dit topic, net als in alle andere topics in FTR niet meer toegestaan. Een grappige opmerking mag natuurlijk altijd, maar ga geen hele gesprekken meer voeren. Indien nodig kunnen reacties weggemodereerd worden.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_17037378
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:51 schreef scanman01 het volgende:
Nog geen goed antwoord.

- Wow! I am still in absolute shock from this film.
- Perhaps the saddest movie ever filmed and that is saying alot.
- God, I wish I'd never seen this movie.
- I lack the words to describe this beautiful, heartwrenching, spectacular movie.
- "Powerful" does not even begin to describe this movie.

- From the script/plot content to the cinematography to the unbelievable talent displayed by every single actor involved, this movie is the best of what film can be. No matter how long it has been since my last viewing, ********** comes to me and haunts me with her sadness, her desperation and her ache to rid herself of her pain. One of the best films ever made.

quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:55 schreef scanman01 het volgende:
- It is almost offensive to think that Julia Roberts was awarded the same statue for Erin Brockovich'!
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Requiem for a Dream
quote:
Op maandag 9 februari 2004 19:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Piano?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 februari 2004 @ 20:10:35 #4
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17037401
(Nog steeds geen goed antwoord gezien)
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 9 februari 2004 @ 20:12:45 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17037484
And yes, the key scene is possibly the most painful scene ever on film, and how ******** interprets ******** during this scene is, by itself, worth an award! I love this movie. Someone once saw it for the first time, and commented, "I didn't think I would like it, especially because it was such a downer at times. But it was so good!
  maandag 9 februari 2004 @ 20:14:38 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17037556
- Is there a young actress who could make this film today?
pi_17037619
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig...
  maandag 9 februari 2004 @ 20:16:45 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_17037631
Boys Don't Cry?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 9 februari 2004 @ 20:19:18 #11
67640 SaintOfKillers
pi_17037708
Sophie's Choice?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 9 februari 2004 @ 20:19:30 #12
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17037718
Ik denk dat jullie de film niet hebben gezien, anders was het juiste antwoord er al wel geweest. Dus, nog steeds niet de oplossing gezien.
pi_17037727
Traffic?
  maandag 9 februari 2004 @ 20:20:42 #14
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17037769
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sophie's Choice?
Maar natuurlijk. Dé acteerprestatie van de vorige eeuw... en waarschijnlijk aller tijden!

SaintOfKillers +1

spoiler:

For those of you who have not seen this film and wonder what I'm referring to I'll do you the service that was not done for me. In this film the horrors of German concentration camps was dramatized when Sophie (Meryl Streep) was forced to chose between her two children. She was told that they'd both die if she didn't chose. So she had to let one be taken away by the guard (surely to the child's death).

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 09-02-2004 20:21]

pi_17037779
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sophie's Choice?
Achja!
:{
  maandag 9 februari 2004 @ 20:25:58 #16
67640 SaintOfKillers
pi_17037957
Ja, lieve mensen, het is weer tijd voor DVD-hoofdstukken!!!

3. Speeches
7. Natural Law
14. The Diner
19. The Farmhouse
21. The Rain

Welke film?

pi_17038167
Meet the Parents
  maandag 9 februari 2004 @ 20:34:23 #19
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17038247
Road to perdition
  maandag 9 februari 2004 @ 20:34:47 #20
67640 SaintOfKillers
pi_17038256
Geen Festen, geen Meet The Parents

2. The Wake
6. A Man Of Honor
8. Collecting Debts
15. Driving Lessons
23. The Lake House

pi_17038298
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:31 schreef Isabeau het volgende:
Meet the Parents
offtopic: pas aub Woordenassociatiespel #195 -arm in de knoop aan in #195
-edit: dank

[Dit bericht is gewijzigd door dolle_hond op 09-02-2004 20:43]

maandag 9 februari 2004 @ 20:37:07 #22
67640 SaintOfKillers
pi_17038316
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:34 schreef scanman01 het volgende:
Road to perdition
Dieswelgoed...

scanman01 +1

maandag 9 februari 2004 @ 20:46:16 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17038656
Nog maar wat comments:

I don't think I've seen a movie with such amazing performances in a LONG time! The more work I see of *******, the more I'm impressed with her craft. I've never seen ******* in anything before, so needless to say, I was blown away by her performance as well.

The most intense acting is done without any dialogue, especially where Anne insists that Helen learns how to eat properly.

Such incredible performances (very Oscarly deserved!) and even more incredible story to boot!

I had occasion recently to revisit this wonderful movie (based on a true story) and it is still spellbinding all these years later. Many items of note - the unforgettable scene (without dialogue)where Annie will not let Helen out of the dining room until she eats with a spoon.
Riveting script and performances. A must see. 9 out of 10.

A stunning experience that benefits from Oscar-nominated direction from ********** and the out-of-this-world performances from the film's two leads.

maandag 9 februari 2004 @ 20:52:18 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17038889
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:48 schreef kinky_queen het volgende:
kramer vs kramer?

(daar kwam je zeker op door dat 'without dialogue'?)

Deze film is wat ouder, hoewel er ook een remake van is.... (volgens mij uit hetzelfde jaar als K vs K) maar die is dramatisch.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')