Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Ik speel nu een tijdje orgel, en ik wil graag akkoorden leren, maar ik ken nog geeneen akkoord. Ik wil ds graag een orgel, waar ik een akkoord kan doen, en dat hij dat op het orgel laat zien wat voor akkoord het is.
volges mij bestaan die dingen niet. Akkoorden leer je door op de grondtoon een terts en een kwint te stapelen bv CEG en deze kun je dan weer omdraaien, zodat je bv GEC speelt. Zelfde akkoord, andere ligging suc6 ermee!
als je een beetje gevoel voor muziek hebt hoor je vanzelf welke combinaties wel klinken en welke niet. Daarnaast kun je dan ook vrij makkelijk melodietjes na spelen zonder dat je de akkoorden kent
je kunt je orgel aansluiten op je pc als'ie midi heeft. De meeste muziekprogramma's (o.a. band-in-a-box en cubase) laten alles wat je intoetst direct zien als accoord en noten.