Aan de andere kant.... Als je de onderste 30% eraf cropt, heb je dat effect grotendeels bereikt, en OOK nog een panorama-fotoquote:Op zondag 17 oktober 2004 10:38 schreef knuppelhout het volgende:
mooi, beertje_. JAmmer van de scheve horizon. Ook was een lager camera-standpunt missch beter geweest, zodat de silhouetten nog beter tegen de lucht hadden afgestoken
Hij is scheef ja(zoals het meestal is, het word wat beterquote:Op zondag 17 oktober 2004 10:38 schreef knuppelhout het volgende:
mooi, beertje_. JAmmer van de scheve horizon. Ook was een lager camera-standpunt missch beter geweest, zodat de silhouetten nog beter tegen de lucht hadden afgestoken
Ik heb een statief MET waterpas, en nog presteer ik het altijd om scheve foto's te makenquote:Op zondag 17 oktober 2004 18:48 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Hij is scheef ja(zoals het meestal is, het word wat beter), ik denk erover om een waterpas op m'n camera te plakken
![]()
En bedankt voor de tip voor een andere keer(in dit geval had ik in het water moeten staan maar had nog wel op de grond kunnen gaan liggen)
quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb een statief MET waterpas, en nog presteer ik het altijd om scheve foto's te maken![]()
Prijs? Levertijd? HEBBUH!!!quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:08 schreef Ouwesok het volgende:
Dat waterpas op je statief geeft alleen aan of het statief waterpas staat, van de camera kun je dan nog niet helemaal zeker zijn.
Als je een camera met flitsschoen hebt en veel in het landschap bezig bent is dit hieronder misschien een optie:
[afbeelding]
Daarmee zet je de camera naar wens waterpasser dan waterpas.
Tsjeemig, de dokter komt op toeren.....quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prijs? Levertijd? HEBBUH!!!
hm...zou ik dat zelf kunnen knutselen? er ligt hier nog wel ergens een waterpas te zwervenquote:Op zondag 17 oktober 2004 19:08 schreef Ouwesok het volgende:
Dat waterpas op je statief geeft alleen aan of het statief waterpas staat, van de camera kun je dan nog niet helemaal zeker zijn.
Als je een camera met flitsschoen hebt en veel in het landschap bezig bent is dit hieronder misschien een optie:
[afbeelding]
Daarmee zet je de camera naar wens waterpasser dan waterpas.
Is bekend verschijnselquote:Op zondag 17 oktober 2004 20:31 schreef pea4fun het volgende:
[..]
hm...zou ik dat zelf kunnen knutselen? er ligt hier nog wel ergens een waterpas te zwerven![]()
Maar eigenlijk komt het omdat ik dan zo naar mijn onderwerp aan het kijken ben dat ik helemaal vergeet op de waterpas te letten![]()
Precies, waarom moeilijk doen voor die paar tientjes?quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:26 schreef Ouwesok het volgende:
Dit soort waterpasjes is vrij lastig zelf te knutselen, daarbij moet je een vlak hebben op je camera waar je hem op kwijt kunt, en dat ook zelf volledig waterpas is. Een flitsschoen, indien aanwezig, is altijd het beste referentievlak.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 08:53 schreef Bengeltje het volgende:
Flash, je had me hier niet op moeten wijzen
ik ben verdorie verslaafd aan zonsondergang/opkomst foto'ser staan er hier zo veel mooie
Die is echt zoo mooi !quote:
Ik was ook net iets te laat....kijk maar naar de kleine lettertjesquote:Op zondag 7 november 2004 17:27 schreef knuppelhout het volgende:
ik vind m eigenlijk niet zo super. onderbelicht en mist een onderwerp (de zon bijvoorbeeld). ik denk wel dat als je 10 min eerder was geweest, het een prachtplaat zou zijn.
OK....maar ik kom altijd te laatquote:Op zondag 7 november 2004 17:31 schreef knuppelhout het volgende:
(daarom zei ik t ook: als instemming)
quote:Op zondag 7 november 2004 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag weer aan het schoten geweest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die 2 doen blijkbaar toch het bestequote:Op zondag 7 november 2004 18:58 schreef Bengeltje het volgende:
[..]mooi , vooral deze twee
Hé...die heb ik ookquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:29 schreef pea4fun het volgende:
Voor iedereen die niet in het micromeet topic kijkt zet ik deze nog even hier![]()
[afbeelding]
Mijnes is toch mooierquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:33 schreef Robertje het volgende:
[..]
Hé...die heb ik ook![]()
Hij is mooi peaquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:29 schreef pea4fun het volgende:
Voor iedereen die niet in het micromeet topic kijkt zet ik deze nog even hier![]()
[afbeelding]
Heel sereen , mooi hoorquote:Op dinsdag 9 november 2004 19:29 schreef pea4fun het volgende:
[afbeelding]
Nou waar blijven die van jou dan ?quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja het was een mooie dag voor zonsondergangfoto's
Die is fluweelzacht om te zien....quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Zonsopkomst boven de Nijl
Wat een plaatjequote:Op dinsdag 9 november 2004 22:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Zonsopkomst boven de Nijl
Ik nietquote:Op woensdag 10 november 2004 00:18 schreef Shark.Bait het volgende:
Tx guys
Typisch geval van kiekje... juiste plek, juiste moment. En niet kunnen slapen op de feloek
Deze foto had iedereen kunnen nemen... maar alleen 3 van de 20 mensen waren wakker, waaronder ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |