quote:Of anders gevraagt, lukt het me met 15euro ?
Op vrijdag 6 februari 2004 20:46 schreef Batsies het volgende:
7 euro denk ik 3.85 beginkosten en dan per tik. Ligt er ook aan waar je woont
/edit
Stiekem op valentijnsdag voorbereiden (portomonnee )
quote:Behalve in Amsterdam; de uitvalsbasis van de taxi-maffia.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:49 schreef Verstreujem het volgende:
20 euro is zeker genoeg
Maarja, moet ik ook een taxicentrale vinden die op tijd kan komen... Bel ik dus, wil ik dat ze er over een kwartier aankomen, komt hij niet
Ik weet het niet hoor, nooit met een taxi wezen reizen zoals ik al zei..
Is het mogelijk wanneer de taxi bij de restaurant aangekomen is, dat hij mijn telefoon rinkelt of wat dan ook, van ik ben er, kom naar buiten
quote:Tussen de 8 a 10 euro gaat dat ongeveer kosten..
Op vrijdag 6 februari 2004 20:46 schreef saban het volgende:
Ik ben nog nooit wezen reizen met een taxi, dus de vraag is, hoeveel kost een taxi voor ongeveer 3km ?
Tenminste, van beginpunt tot eindpunt is 3km, hij moet ook de kosten berekenen om tot mijn beginpunt te komen.
Iemand enig idee ?
Ben zelf namelijk taxi chauffeur..
Voorrijkosten bedraagt bij ons 3,65 dus zoiets zal het bij jullie ook wel zijn.
edit: Hou er rekening mee dat een taxichauffeur 15 minuten te laat mag komen.
quote:Even zelf opletten en anders even aan de balie/receptie doorgeven dat je een taxi hebt besteld. Een chauffeur meldt zich meestal bij de balie.
Is het mogelijk wanneer de taxi bij de restaurant aangekomen is, dat hij mijn telefoon rinkelt of wat dan ook, van ik ben er, kom naar buiten
[Dit bericht is gewijzigd door ds op 06-02-2004 20:57]
is hier alleen wel recht toe recht aan
neem 20 mee voor het geval dat
quote:moet je wel geldig treinkaartje hebben van de dag zelf
Op vrijdag 6 februari 2004 20:56 schreef sweek het volgende:
Heeft Delft geen treintaxi? Anders kun je even naar het station lopen, en vandaaruit voor 3.5 euro naar huis gebracht worden met de taxi...
Instaptarief 2,90, per kilometer 1,80 en per wacht-uur 31,00
Het hangt even van je route af, maar in het gunstigste geval ben je dus 8,30 kwijt, maar als er stoplichten enzo in je route zitten dan kan het hoger uitvallen (zodra de taxi stilstaat gaat het wachttarief lopen!)
Overigens kunnen andere taxi-centrales andere tarieven voeren, maar hiermee heb je een ruwe indicatie!
[edit]
Je zit in Leiden...
Prangers, 3,95 starttarief, 1,94 per kilometer
De Groot, geen duidelijke tarieven op de site??
De Jong, ook geen duidelijke tarieven op de site.
Z-Tax, zenuwensite! Geen tarieven op de site
In mijn ervaring is er best goed iets te regelen met een taxi (het verkeer moet natuurlijk wel een beetje meezitten), ook een belletje geven als de chauffeur er is kan vast wel. Denk er dan wel aan om de ritprijs een beetje gunstig af te ronden! Die man/vrouw doet zijn/haar best voor je!
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 06-02-2004 21:10]
quote:Wat ik wil is dus dat de taxi mij ophaalt bij de restaurant, die taxi's ken ik bij de station ook
Heeft Delft geen treintaxi? Anders kun je even naar het station lopen, en vandaaruit voor 3.5 euro naar huis gebracht worden met de taxi...
/edit
Treintaxi
quote:ik woon net over de brug richting TU-wijk en vanaf het station naar mijn huis moest ik laatst ¤ 7,00 betalen
Op vrijdag 6 februari 2004 20:59 schreef saban het volgende:[..]
Wat ik wil is dus dat de taxi mij ophaalt bij de restaurant, die taxi's ken ik bij de station ook
quote:Max 3 stoplichten zijn het, maar ik heb voor de zekerheid 20eur op zak
Op vrijdag 6 februari 2004 20:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Van de site van TCA:Instaptarief 2,90, per kilometer 1,80 en per wacht-uur 31,00
Het hangt even van je route af, maar in het gunstigste geval ben je dus 8,30 kwijt, maar als er stoplichten enzo in je route zitten dan kan het hoger uitvallen (zodra de taxi stilstaat gaat het wachttarief lopen!)
Overigens kunnen andere taxi-centrales andere tarieven voeren, maar hiermee heb je een ruwe indicatie!
quote:prijzen zijn onlangs verhoogd naar 4 euro (uit automaat). Bij chauffeur kost het 5 euro.
quote:Onzin. je heb immers al het treinkaartje betaald. als je dat vandaag of gisteren hebt gedaan dat maakt niks uit. De oude kaarten van 3.50 zijn niet meer geldig.
moet je wel geldig treinkaartje hebben van de dag zelf
quote:Moet dat? Ow...
Op vrijdag 6 februari 2004 20:56 schreef Twisted_TpaU het volgende:[..]
moet je wel geldig treinkaartje hebben van de dag zelf
quote:thx, ik woon dus nog dichterbij dan dat, ik moet naar de ziekenhuizen bij Reinier.
Op vrijdag 6 februari 2004 21:00 schreef just me het volgende:[..]
ik woon net over de brug richting TU-wijk en vanaf het station naar mijn huis moest ik laatst ¤ 7,00 betalen
(of is dat niet dicterbij :$ )
quote:Een paar euro's scheelt niet heel veel, maar met 20eur haal ik het dus makkelijk ?
Op vrijdag 6 februari 2004 21:01 schreef sweek het volgende:[..]
Moet dat? Ow...
.
Dan nog ben je goedkoper uit met een retourtje naar het dichtstbijliggende plaatsje, maar ach... dan maak je het wel heel ingewikkeld...
Piece of cake.
quote:Ik wil dat die dag speciaal verloopt (valentijnsdag)...
Op vrijdag 6 februari 2004 21:03 schreef RJhammer het volgende:
Kan je die 3 km niet gewoon lopen?
Dat doe je nog in 20 minuten.
quote:zal niet veel schelen denk ik; voor 10 euro moet het lukken
Op vrijdag 6 februari 2004 21:01 schreef saban het volgende:[..]
thx, ik woon dus nog dichterbij dan dat, ik moet naar de ziekenhuizen bij Reinier.
(of is dat niet dicterbij :$ )
Maar met een ¤10,- kom je een heel eind. Neem voor de zekerheid maar wat extra mee, want als je een chauffeur hebt waar je het goed mee kan vinden mag je best een fooitje achterlaten (Eurotje is voldoende )
En ja ik ben zelf Taxichauffeur in Hoorn en Enkhuizen.
Voorrijkosten ¤4,00
Per km ¤1,85
Sta je voor een stoplicht dan tikt de meter door op wachttarief á 30,00 per uur (0,50ct per minuut dus)
quote:Sorry maar is dat een geschreven regel of is dat verzonnen door jullie eigen bedrijf?
Op vrijdag 6 februari 2004 20:55 schreef ds het volgende:
edit: Hou er rekening mee dat een taxichauffeur 15 minuten te laat mag komen.
Met de OV-taxi (Connexxion) mogen ze een kwartier eerder of later komen!
quote:Prijs is dus inderdaad ¤4,- p.p. en je hoeft echt geen treinkaartje bij je te hebben. Dat was vroeger zo en nu dus niet meer!!
quote:Kaartje ? Zonder kaartje kan ik toch ook zomaar een taxi instappen ? Ik bedoel waar zijn die dingen voor ?
Op vrijdag 6 februari 2004 21:39 schreef HenkieSpankie het volgende:
Hangt er vanaf hoeveel stoplichten je tegenkomt enzo.
De prijs hangt dus van allerlei aspecten af.Maar met een ¤10,- kom je een heel eind. Neem voor de zekerheid maar wat extra mee, want als je een chauffeur hebt waar je het goed mee kan vinden mag je best een fooitje achterlaten (Eurotje is voldoende
)
En ja ik ben zelf Taxichauffeur in Hoorn en Enkhuizen.
Voorrijkosten ¤4,00
Per km ¤1,85
Sta je voor een stoplicht dan tikt de meter door op wachttarief á 30,00 per uur (0,50ct per minuut dus)
[..]Sorry maar is dat een geschreven regel of is dat verzonnen door jullie eigen bedrijf?
[..]Prijs is dus inderdaad ¤4,- p.p. en je hoeft echt geen treinkaartje bij je te hebben. Dat was vroeger zo en nu dus niet meer!!
Wees wel verstandig en haal een kaartje uit de automaat dat scheelt een Euro dan dat je het bij de sjoof koopt (Code 0757 geloof ik)
quote:Je hebt gelijk, geldt idd alleen voor regiotaxi.. hehe
Op vrijdag 6 februari 2004 21:39 schreef HenkieSpankie het volgende:
Stukkie van 3 kilometer bij mij vandaan naar de stad is met die taxi centrale 10 euro en met een andere 6!!
Graag gedaan henk
quote:Nee voorrij kosten zijn er dan niet, wel normaal opstartkosten, je kan ook nu bellen dat je morgenavond om 20:00 uur een taxi wil
Op vrijdag 6 februari 2004 22:05 schreef saban het volgende:
Is het nou mogelijk om 15minuten van te voren even naar een centrale te bellen dat je over 15min opgehaalt wilt worden ? Betaal je die 15 minuten dan ook ?
quote:Probleem is, ik weet niet hoelaat ik klaar ben met eten
Op vrijdag 6 februari 2004 23:33 schreef Batsies het volgende:[..]
Nee voorrij kosten zijn er dan niet, wel normaal opstartkosten, je kan ook nu bellen dat je morgenavond om 20:00 uur een taxi wil
quote:ah ok, stoer
Op vrijdag 6 februari 2004 21:11 schreef saban het volgende:[..]
Ik wil dat die dag speciaal verloopt (valentijnsdag)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |