abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16954994
Ik ben nog nooit wezen reizen met een taxi, dus de vraag is, hoeveel kost een taxi voor ongeveer 3km ?
Tenminste, van beginpunt tot eindpunt is 3km, hij moet ook de kosten berekenen om tot mijn beginpunt te komen.
Iemand enig idee ?
ne okuyon, bokmu var?
pi_16955011
7 euro denk ik 3.85 beginkosten en dan per tik. Ligt er ook aan waar je woont
E-?
pi_16955021
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:46 schreef Batsies het volgende:
7 euro denk ik 3.85 beginkosten en dan per tik. Ligt er ook aan waar je woont
Of anders gevraagt, lukt het me met 15euro ?

/edit
Stiekem op valentijnsdag voorbereiden (portomonnee )

ne okuyon, bokmu var?
pi_16955069
Volgens mij staat de meter zodra je instapt al op een euro of 3 en dan betaal je nog per kilometer. Hoeveel ? Geen idee .....
Maar je mag van te voren een prijs afspreken tegenwoordig.... afdingen dus !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_16955077
20 euro is zeker genoeg
pi_16955157
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:49 schreef Verstreujem het volgende:
20 euro is zeker genoeg
Behalve in Amsterdam; de uitvalsbasis van de taxi-maffia.
pi_16955239
Het is in Delft, ik moet vanuit de centrum naar mn huis gebracht worden, 3km is het maximum, verder is het niet.

Maarja, moet ik ook een taxicentrale vinden die op tijd kan komen... Bel ik dus, wil ik dat ze er over een kwartier aankomen, komt hij niet
Ik weet het niet hoor, nooit met een taxi wezen reizen zoals ik al zei..

Is het mogelijk wanneer de taxi bij de restaurant aangekomen is, dat hij mijn telefoon rinkelt of wat dan ook, van ik ben er, kom naar buiten

ne okuyon, bokmu var?
pi_16955243
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:46 schreef saban het volgende:
Ik ben nog nooit wezen reizen met een taxi, dus de vraag is, hoeveel kost een taxi voor ongeveer 3km ?
Tenminste, van beginpunt tot eindpunt is 3km, hij moet ook de kosten berekenen om tot mijn beginpunt te komen.
Iemand enig idee ?
Tussen de 8 a 10 euro gaat dat ongeveer kosten..

Ben zelf namelijk taxi chauffeur..

Voorrijkosten bedraagt bij ons 3,65 dus zoiets zal het bij jullie ook wel zijn.

edit: Hou er rekening mee dat een taxichauffeur 15 minuten te laat mag komen.

quote:
Is het mogelijk wanneer de taxi bij de restaurant aangekomen is, dat hij mijn telefoon rinkelt of wat dan ook, van ik ben er, kom naar buiten
Even zelf opletten en anders even aan de balie/receptie doorgeven dat je een taxi hebt besteld. Een chauffeur meldt zich meestal bij de balie.

[Dit bericht is gewijzigd door ds op 06-02-2004 20:57]

pi_16955277
3 km is hier ong tussen de 5 en 8 euro

is hier alleen wel recht toe recht aan

neem 20 mee voor het geval dat

'The world is mine'
pi_16955278
Heeft Delft geen treintaxi? Anders kun je even naar het station lopen, en vandaaruit voor 3.5 euro naar huis gebracht worden met de taxi...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16955298
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:56 schreef sweek het volgende:
Heeft Delft geen treintaxi? Anders kun je even naar het station lopen, en vandaaruit voor 3.5 euro naar huis gebracht worden met de taxi...
moet je wel geldig treinkaartje hebben van de dag zelf
'The world is mine'
  vrijdag 6 februari 2004 @ 20:57:04 #12
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_16955305
Van de site van TCA:

Instaptarief 2,90, per kilometer 1,80 en per wacht-uur 31,00

Het hangt even van je route af, maar in het gunstigste geval ben je dus 8,30 kwijt, maar als er stoplichten enzo in je route zitten dan kan het hoger uitvallen (zodra de taxi stilstaat gaat het wachttarief lopen!)

Overigens kunnen andere taxi-centrales andere tarieven voeren, maar hiermee heb je een ruwe indicatie!

[edit]
Je zit in Leiden...

Prangers, 3,95 starttarief, 1,94 per kilometer

De Groot, geen duidelijke tarieven op de site??

De Jong, ook geen duidelijke tarieven op de site.

Z-Tax, zenuwensite! Geen tarieven op de site

In mijn ervaring is er best goed iets te regelen met een taxi (het verkeer moet natuurlijk wel een beetje meezitten), ook een belletje geven als de chauffeur er is kan vast wel. Denk er dan wel aan om de ritprijs een beetje gunstig af te ronden! Die man/vrouw doet zijn/haar best voor je!

[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 06-02-2004 21:10]

pi_16955398
quote:
Wat ik wil is dus dat de taxi mij ophaalt bij de restaurant, die taxi's ken ik bij de station ook

/edit
Treintaxi

ne okuyon, bokmu var?
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 21:00:45 #14
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16955420
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:59 schreef saban het volgende:

[..]

Wat ik wil is dus dat de taxi mij ophaalt bij de restaurant, die taxi's ken ik bij de station ook

ik woon net over de brug richting TU-wijk en vanaf het station naar mijn huis moest ik laatst ¤ 7,00 betalen
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_16955430
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:57 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Van de site van TCA:

Instaptarief 2,90, per kilometer 1,80 en per wacht-uur 31,00

Het hangt even van je route af, maar in het gunstigste geval ben je dus 8,30 kwijt, maar als er stoplichten enzo in je route zitten dan kan het hoger uitvallen (zodra de taxi stilstaat gaat het wachttarief lopen!)

Overigens kunnen andere taxi-centrales andere tarieven voeren, maar hiermee heb je een ruwe indicatie!

Max 3 stoplichten zijn het, maar ik heb voor de zekerheid 20eur op zak
ne okuyon, bokmu var?
pi_16955434
quote:
prijzen zijn onlangs verhoogd naar 4 euro (uit automaat). Bij chauffeur kost het 5 euro.
quote:
Onzin. je heb immers al het treinkaartje betaald. als je dat vandaag of gisteren hebt gedaan dat maakt niks uit. De oude kaarten van 3.50 zijn niet meer geldig.
pi_16955454
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:56 schreef Twisted_TpaU het volgende:

[..]

Moet dat? Ow... .
Dan nog ben je goedkoper uit met een retourtje naar het dichtstbijliggende plaatsje, maar ach... dan maak je het wel heel ingewikkeld...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16955464
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:00 schreef just me het volgende:

[..]

ik woon net over de brug richting TU-wijk en vanaf het station naar mijn huis moest ik laatst ¤ 7,00 betalen

thx, ik woon dus nog dichterbij dan dat, ik moet naar de ziekenhuizen bij Reinier.

(of is dat niet dicterbij :$ )

ne okuyon, bokmu var?
pi_16955515
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:01 schreef sweek het volgende:

[..]

Moet dat? Ow... .
Dan nog ben je goedkoper uit met een retourtje naar het dichtstbijliggende plaatsje, maar ach... dan maak je het wel heel ingewikkeld...

Een paar euro's scheelt niet heel veel, maar met 20eur haal ik het dus makkelijk ?
En umm, hoe zorg ik ervoor dat hij me komt 'ophalen', spreek je dat van te voren af, of kan je bellen naar een centrale en komt er eentje ?
Van te voren tijd afspreken gaat niet lukken, weet niet hoelang het eten duurd.
ne okuyon, bokmu var?
pi_16955518
Kan je die 3 km niet gewoon lopen?
Dat doe je nog in 20 minuten.
pi_16955626
Even vragen aan de receptie of ze een taxi willen bellen voor over een kwartiertje.. (is heel gewoon). Kan je nog ff een drankje bestellen en nababbellen etc..

Piece of cake.

pi_16955793
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:03 schreef RJhammer het volgende:
Kan je die 3 km niet gewoon lopen?
Dat doe je nog in 20 minuten.
Ik wil dat die dag speciaal verloopt (valentijnsdag)...
ne okuyon, bokmu var?
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 21:26:35 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16956262
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:01 schreef saban het volgende:

[..]

thx, ik woon dus nog dichterbij dan dat, ik moet naar de ziekenhuizen bij Reinier.

(of is dat niet dicterbij :$ )

zal niet veel schelen denk ik; voor 10 euro moet het lukken
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_16956613
Hangt er vanaf hoeveel stoplichten je tegenkomt enzo.
De prijs hangt dus van allerlei aspecten af.

Maar met een ¤10,- kom je een heel eind. Neem voor de zekerheid maar wat extra mee, want als je een chauffeur hebt waar je het goed mee kan vinden mag je best een fooitje achterlaten (Eurotje is voldoende )

En ja ik ben zelf Taxichauffeur in Hoorn en Enkhuizen.

Voorrijkosten ¤4,00
Per km ¤1,85
Sta je voor een stoplicht dan tikt de meter door op wachttarief á 30,00 per uur (0,50ct per minuut dus)

quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:55 schreef ds het volgende:
edit: Hou er rekening mee dat een taxichauffeur 15 minuten te laat mag komen.
Sorry maar is dat een geschreven regel of is dat verzonnen door jullie eigen bedrijf?

Met de OV-taxi (Connexxion) mogen ze een kwartier eerder of later komen!

quote:
Prijs is dus inderdaad ¤4,- p.p. en je hoeft echt geen treinkaartje bij je te hebben. Dat was vroeger zo en nu dus niet meer!!
Wees wel verstandig en haal een kaartje uit de automaat dat scheelt een Euro dan dat je het bij de sjoof koopt (Code 0757 geloof ik)
Neuj
pi_16956723
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:39 schreef HenkieSpankie het volgende:
Hangt er vanaf hoeveel stoplichten je tegenkomt enzo.
De prijs hangt dus van allerlei aspecten af.

Maar met een ¤10,- kom je een heel eind. Neem voor de zekerheid maar wat extra mee, want als je een chauffeur hebt waar je het goed mee kan vinden mag je best een fooitje achterlaten (Eurotje is voldoende )

En ja ik ben zelf Taxichauffeur in Hoorn en Enkhuizen.

Voorrijkosten ¤4,00
Per km ¤1,85
Sta je voor een stoplicht dan tikt de meter door op wachttarief á 30,00 per uur (0,50ct per minuut dus)
[..]

Sorry maar is dat een geschreven regel of is dat verzonnen door jullie eigen bedrijf?

[..]

Prijs is dus inderdaad ¤4,- p.p. en je hoeft echt geen treinkaartje bij je te hebben. Dat was vroeger zo en nu dus niet meer!!
Wees wel verstandig en haal een kaartje uit de automaat dat scheelt een Euro dan dat je het bij de sjoof koopt (Code 0757 geloof ik)

Kaartje ? Zonder kaartje kan ik toch ook zomaar een taxi instappen ? Ik bedoel waar zijn die dingen voor ?
/edit
Fooi kan ik natuurlijk wel achterlaten, mits hij vriendelijk is..
ne okuyon, bokmu var?
pi_16956782
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:39 schreef HenkieSpankie het volgende:
Je hebt gelijk, geldt idd alleen voor regiotaxi.. hehe .
pi_16956852
Agh, ik doe het zo;
Of ik bel even na het eten, wanneer we onze drankje even opmaken, of bij het betalen vragen aan de ober, doen ze vast wel.
En dan ben ik er met ongeveer 15eur vanaf
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:56:06 #28
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_16957079
Dat taxi bedrijf waar HenkieSpankie rijdt ie TERING duur!!!

Stukkie van 3 kilometer bij mij vandaan naar de stad is met die taxi centrale 10 euro en met een andere 6!!

Graag gedaan henk

pi_16957354
Is het nou mogelijk om 15minuten van te voren even naar een centrale te bellen dat je over 15min opgehaalt wilt worden ? Betaal je die 15 minuten dan ook ?
ne okuyon, bokmu var?
pi_16959625
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:05 schreef saban het volgende:
Is het nou mogelijk om 15minuten van te voren even naar een centrale te bellen dat je over 15min opgehaalt wilt worden ? Betaal je die 15 minuten dan ook ?
Nee voorrij kosten zijn er dan niet, wel normaal opstartkosten, je kan ook nu bellen dat je morgenavond om 20:00 uur een taxi wil
E-?
pi_16961794
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:33 schreef Batsies het volgende:

[..]

Nee voorrij kosten zijn er dan niet, wel normaal opstartkosten, je kan ook nu bellen dat je morgenavond om 20:00 uur een taxi wil

Probleem is, ik weet niet hoelaat ik klaar ben met eten
ne okuyon, bokmu var?
pi_16981750
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:11 schreef saban het volgende:

[..]

Ik wil dat die dag speciaal verloopt (valentijnsdag)...

ah ok, stoer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')