De eerste fok! motormeet?
De eerste Fok! motormeet! [deel 2]
De tweede Fok! motormeet!
De tweede Fok! motormeet! (deel 2)
De tweede Fok! motormeet! (deel 3)
De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
De tweede Fok! motormeet! deel 5
De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6]
De tweede Fok! MotorMeet! [deel 7]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 8]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 9]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 10]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 11]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 12]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 13]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 14]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 15]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 16]
quote:en eigenlijk hoop ik dat die van morgen wel wat is, die is namelijk 2 jaar jonger. alleen heeft die dus wel schade gehad (staat in de adv.) maar dat zouden ze weer hebben opgeknapt. vandaar dat ik maandag een afspraak heb.
Op vrijdag 6 februari 2004 17:07 schreef Makster het volgende:OPM, ga je morgen nog naar die andere kijken?
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 06-02-2004 17:20]
quote:Blijft inderdaad een mooie motor Pikey
Op vrijdag 6 februari 2004 17:16 schreef Yakult het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat zo'n ZXR400 vaak met het gas vol open is bereden, dan is 33.500 misschien toch best veel. Voor ¤3000+ staan er wel een paar met de helft van het aantal kilometers.
Maar goed, kijken en proefritje maken. Ik vind het een mooie motor.
Kunnen we op een "meet" samen de held uithangen
quote:zeker!!!
Op vrijdag 6 februari 2004 17:30 schreef Makster het volgende:[..]
Blijft inderdaad een mooie motor Pikey
![]()
quote:dat lijkt me wel wat
Kunnen we op een "meet" samen de held uithangen
quote:We zijn al bij Deel 17 voor een afspraak voor de tweede motormeet
Op vrijdag 6 februari 2004 17:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
zeker!!!
[..]dat lijkt me wel wat
ik kan niet wachten!!
quote:kun je nagaan in welk deel we zitten als (er ooit?) een derde komt...
Op vrijdag 6 februari 2004 17:41 schreef Makster het volgende:[..]
We zijn al bij Deel 17 voor een afspraak voor de tweede motormeet
Gaat goed zo
quote:Idd. Maaja over een tijdje is het ook beter weer natuurlijk en dan zullen we heus wel vaker kunnen "meeten"
Op vrijdag 6 februari 2004 17:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
kun je nagaan in welk deel we zitten als (er ooit?) een derde komt...
quote:dat is ook weer zo. dan zullen we waarschijnlijk meerdere meets in 1 topic krijgen...
Op vrijdag 6 februari 2004 18:31 schreef Makster het volgende:[..]
Idd. Maaja over een tijdje is het ook beter weer natuurlijk en dan zullen we heus wel vaker kunnen "meeten"
quote:Long time no seen
Op vrijdag 6 februari 2004 19:22 schreef ZX9R het volgende:
Zal mezelf hier ook weer eens melden.
Ik ben benieuwd of er ooit nog eens een meeting zal komen.
Ik had gehoopt op dit weekend maar het weer is niet goed genoeg daarvoor.
Het wordt mij te koud en vooral te nat.
En het weer wordt inderdaad waardeloos
Nu is het vrijwel onbewolkt, dus wie weet word het morgen mooi
quote:Of die in die Porsche kan heel goed rijden en die kerel op die R1 niet.. of die R1 loopt op 2 cilinders..
Op vrijdag 6 februari 2004 22:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Een Porsche vs. een R1 op het circuit
quote:Cool filmpje !!!!
Op vrijdag 6 februari 2004 22:47 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Of die in die Porsche kan heel goed rijden en die kerel op die R1 niet.. of die R1 loopt op 2 cilinders..
Alleen jammer voor de koekblikkers dat de posrsche waarschijnlijk rond de 150000 gulden kost en de bike 30.000
quote:hun verklaring was dat de porsche 2 banden meer had en dus veel meer grip en dus harder door de bochten kan gaan. ik geloof eigenlijk ook niet dat een porsche het kan winnen ve R1. alsof die R1 niet hard door de bocht kan...
Op vrijdag 6 februari 2004 22:47 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Of die in die Porsche kan heel goed rijden en die kerel op die R1 niet.. of die R1 loopt op 2 cilinders..
nog 1,5 uur, dan gaan we richting de oosterburen
Nog stuk gereden daarna.. moest ze natuurlijk effe inremmen
Volgende maand BT020 achter + nieuwe remblokjes achter...
Bij 32000km (staat nu 28200 op) nieuwe olie, oliefilter en bougies.
Dan kan ie er weer tegen aan
Geen idee wanneer ik kleppen laat/ga stellen.
me broer:
maar ff binnen gezet geen slot (helemaal niet aan gedacht) dus maar ff zo. wat een ding!!! ik ben zo blij als een kind. bij het proefrijden hield in toen ie bij de 3000 rpm kwam, in elke versnelling. gebeld met een kennis die bij een motorzaak werkt en die vertelde me dat de caburateur schoongemaakt moet worden en evt afgesteld.
niet veel bijzonders dus, dat zei me oom ook al dus dat komt wel goed.
ik zal btw morgen ff betere pics maken met mezelf in pak erop in beter licht.
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 07-02-2004 20:32]
Dus je hebt hem gekocht?
Inhouden kan idd vuile carbs zijn... maar ook vies luchtfilter of bougies!
quote:jazeker
Op zaterdag 7 februari 2004 19:45 schreef Rietvaerder het volgende:
NICEDus je hebt hem gekocht?
Inhouden kan idd vuile carbs zijn... maar ook vies luchtfilter of bougies!
ff zorgen dat ie goed loopt, rdw keuring en rijden maar
quote:thx
Op zaterdag 7 februari 2004 20:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Gefeliciteerd!!!!!!!!1Istie net zo sloom als die van Makster?
![]()
we zullen zien... t was wel errug wennen, zo'n sportmotor. die zit, die houding maar na een paar meter: heeeeeerlijk
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 07-02-2004 20:40]
quote:Wacht maar af. Het wordt alleen nog maar beter
Op zaterdag 7 februari 2004 20:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
thx
!!!
we zullen zien...
t was wel errug wennen, zo'n sportmotor. die zit, die houding maar na een paar meter: heeeeeerlijk
quote:YES !!! Gefeliciteerd man !!!
Op zaterdag 7 februari 2004 20:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
thx
!!!
we zullen zien...
t was wel errug wennen, zo'n sportmotor. die zit, die houding maar na een paar meter: heeeeeerlijk
Cool, en nu maar snel een keer meeten
quote:thx! die kleurstelling vind ik echt super!
Op zaterdag 7 februari 2004 20:52 schreef ploderus het volgende:[..]
Wacht maar af. Het wordt alleen nog maar beter
Mooie motor trouwens!! Leuk kleurtje! Denk dat je daar heel wat plezierige kilometers op gaat maken
Veel veilige plezierige km's in ieder geval toegewenst!
quote:thx! er zijn nu 2 zxr 400s
Op zaterdag 7 februari 2004 21:00 schreef Makster het volgende:[..]
YES !!! Gefeliciteerd man !!!
Cool, en nu maar snel een keer meeten
Maare.. Top speed: 202.0 km/h
Ik dacht dat ie rond de 220 zat ? Op de teller dan.. of zijn dit echte km's?
quote:ja geen idee eigenlijk, ik heb natuurlijk gewoon gekopied/pasted van bikez.com. zodra ik kan rijden laat ik het je weten
Op zondag 8 februari 2004 00:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Vet hoor
Maare.. Top speed: 202.0 km/hIk dacht dat ie rond de 220 zat ? Op de teller dan.. of zijn dit echte km's?
quote:ja dat wel maar het zonnetje schijnt wel hier.
Op zondag 8 februari 2004 10:24 schreef Rietvaerder het volgende:Waait vandaag erg hard
Windkracht 9 !
Neem aan dat je hem nog moet laten keuren enzo? Wanneer ben je van plan dat te gaan doen?
quote:morgenochtend meteen rondbellen, kijken bij welke vestiging ik het eerst terecht kan. voordat ik em laat keuren ga ik langs die kennis die bij een motorzaak werkt langs om em helemaal na te laten kijken, een kleine zekerheid voor de keuring.
Op zondag 8 februari 2004 11:28 schreef Makster het volgende:
Ziet er goed uit PikeyNeem aan dat je hem nog moet laten keuren enzo? Wanneer ben je van plan dat te gaan doen?
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Pikey?Pikkie..
quote:Pikey's
Op zondag 8 februari 2004 12:37 schreef Rietvaerder het volgende:Wat is Pikey dan?
Just ask Bullet Thooth Tony, of misschien ff aan Freddy 4 Fingers vragen
quote:ik dacht al dat je dat niet wist
Op zondag 8 februari 2004 12:37 schreef Rietvaerder het volgende:Wat is Pikey dan?
Makster moet ook nog eens zijn films geven Ong-Bak en The Big Lebowski...
PS: Makster, binnenkort filmavond bij SuperFour he ?
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 08-02-2004 13:09]
quote:Ja hoorde net vlug zoiets
Op zondag 8 februari 2004 12:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Owja.. ben benieuwd.Makster moet ook nog eens zijn films geven
Ong-Bak en The Big Lebowski...
PS: Makster, binnenkort filmavond bij Arthur he ?
Grappig idee
quote:jullie kunnen ook een bananenbarmotormeer
Op zondag 8 februari 2004 13:10 schreef Rietvaerder het volgende:Ik ben voor chicks! Stripsters..
quote:De nokkenas van de F650GS is gemodificeerd door de BMW autoafdeling, en het injectie systeem heeft ook geprofiteerd van Beierse kennis.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:19 schreef Yakult het volgende:[..]
Yakult rijdt motoren
BMW heeft dacht ik niet meer met Rotax te maken dan dat ze blokjes afnemen voor de 650 en C1's.
Maar anderzijds is de BMW techniek niet iets om je voor te schamen.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dagje duitsland:me broer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]maar ff binnen gezet
geen slot (helemaal niet aan gedacht) dus maar ff zo. wat een ding!!! ik ben zo blij als een kind. bij het proefrijden hield in toen ie bij de 3000 rpm kwam, in elke versnelling. gebeld met een kennis die bij een motorzaak werkt en die vertelde me dat de caburateur schoongemaakt moet worden en evt afgesteld.
niet veel bijzonders dus, dat zei me oom ook al dus dat komt wel goed.
ik zal btw morgen ff betere pics maken met mezelf in pak erop in beter licht.
Pathe de Kuip is aanrader... zit je vrijwel helemaal alleen doordeweeks, zonder kutkinderen. Mark heeft iig genoeg tijd denk ik
SuperFour zet ik alvast op het lijstje.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 08-02-2004 21:28]
quote:thx! maar hoe bedoel je? met de aankoop of vanaf dat ie thuis staat?
Op zondag 8 februari 2004 21:01 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Gefeliciteerd .. maar ik mis een verhaal verder hoe het gegaan is.
quote:
Op zondag 8 februari 2004 21:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Inderdaad... vertel op Pikey!
quote:thx! dat komt wel goed! ben ook zeer benieuwd naar jouw mille en rgv!
Op zondag 8 februari 2004 21:19 schreef Gerako het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop, veel leuke kilometers toegewenst en ik hoop hem een keer te kunnen bekijken op een meet ooit.
quote:wat pics van die site:
Op zondag 8 februari 2004 21:22 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www2.warnerbros.com/torque/
quote:moet ik ff kijken, tis wel een eind weg en dan 's nachts weer terug...ik vertrek altijd om 6.45 uur naar mijn werk.
Op zondag 8 februari 2004 22:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar? Je gaat/kan niet mee?
quote:o ik dacht 's avonds. dat moet wel lukken ja! alleen lijkt het me een boutfilm...ok, er zitten motoren in maar meestal met b-acteuren en een z-script...
Op zondag 8 februari 2004 22:13 schreef Rietvaerder het volgende:
We gaan gewoon overdag...Kan je geen vrij nemen ofzo?
quote:dat is waar
Op zondag 8 februari 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, dat is bijzaak. Gaat om de gezelligheid he...
quote:das wel lachen ja! ik ga derin, morgen wordt weer zo'n heerlijke dag: motorzaak bellen voor alghele check als voorbereiding op de keuring bij de rdw, dan de rdw bellen voor een afspraak! t schijnt hier in arnhem vrij snel te kunnen, 2 mensen met ervaring vertelden me dat!
Op zondag 8 februari 2004 22:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Makster ook wel mee gaat
ik ben weg, tot later!
quote:idd! tis sowieso rustig geweest dit weekend!
Op zondag 8 februari 2004 22:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Vraag me af waar die knakker zit...
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 08-02-2004 22:35]
quote:Dat is omdat ik 'officieel' niet meer hier ben
Op zondag 8 februari 2004 22:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
idd! tis sowieso rustig geweest dit weekend!
Maareh... zag die pics van je motor... puik ding
Dat je er nog veel veilige kilometers erop mag maken
ok... nou ben ik weer ff weg
quote:koel thx
Op zondag 8 februari 2004 23:03 schreef PatrickM het volgende:Maareh... zag die pics van je motor...
puik ding
Dat je er nog veel veilige kilometers erop mag maken
quote:Rietvaerder, wat bedoelde hij hier nu mee?
Op zondag 8 februari 2004 21:01 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Gefeliciteerd .. maar ik mis een verhaal verder hoe het gegaan is.
[edit]
Zie trouwens net om imdb.com dat Torque een nog lager cijfer heeft dan Biker Boyz Maar het gaat toch om de motoren.. Verhaal is toch niet zo belangrijk.
imdb Torque: http://www.imdb.com/title/tt0329691/
imdb Biker Boyz: http://www.imdb.com/title/tt0326769/
Ik Torque lijkt nog wel een leuke blonde dame te spelen.. Dat maakt een hele hoop goed
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 09-02-2004 08:02]
quote:Een verslagje denk ik, hoe het allemaal ging... ofzo
Op maandag 9 februari 2004 07:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Rietvaerder, wat bedoelde hij hier nu mee?
quote:Dus jij gaat ook mee
Op maandag 9 februari 2004 07:57 schreef ploderus het volgende:
Er is trouwens nog een soortgelijke film (matig acteerwerk, matig verhaal, wel aardige motoren): Biker Boyz (ik weet het, klinkt ook als een hele foute film)
Eén van de hoofrollen wordt gespeeld door Laurence Fishburn. Verder zitten er wel wat leuke motoren in en een beetje stuntwerk is ook altijd wel grappig.
Heb hem nog niet op het werk gezien, maar hij is wel te huur bij *kuch* kazaa *kuch*[edit]
Zie trouwens net om imdb.com dat Torque een nog lager cijfer heeft dan Biker BoyzMaar het gaat toch om de motoren.. Verhaal is toch niet zo belangrijk.
imdb Torque: http://www.imdb.com/title/tt0329691/
imdb Biker Boyz: http://www.imdb.com/title/tt0326769/
Ik Torque lijkt nog wel een leuke blonde dame te spelen.. Dat maakt een hele hoop goed
[/edit]
quote:nu je het zegt, ik post alleen maar dat ik em heb idd. bij deze dan:
Op maandag 9 februari 2004 08:12 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Een verslagje denk ik, hoe het allemaal ging... ofzo
Zaterdag om 11.30 uur afgesproken met mijn oom en mijn broer, mijn neef die mee zou gaan was op wintersport. Mijn oom belde om 11.30 uur op dat ie wat later kwam. Voor mij was het nog de vraag of hij een trailer meenam of een busje voor het vervoer.
Om iets voor 12.00 kwam ie aan en gelukkig had ie een busje bij zich want het weer zat niet mee. Dat zei hij ook; dat het niet te doen is om met die windstoten met een aanhanger te gaan rijden. Ook dat je maar 80 km/h mag schiet niet echt op als je naar Iserlohn moet.
FF peukie gerookt (zij, ik rook niet) en we gingen opweg. Ik had de route uitgedraaid van een planner en we gingen richting Oberhausen. Eenmaal opweg begon mijn oom met allerlei verhalen! Wij met zijn tween aandachtig luisterend naar mijn oom die echt van alles heeft meegemaakt! De rit duurde best lang want hij reed niet harder dan 120 maar door die verhalen (over MC' s, Hellsangels en De Bredase motordag toen ze van stad tot stad gingen en er bij elke stad minstens 20 motoren bij kwamen!!).
Onderweg merkte ik dat ik het adres vergeten was dus toen wij in Iserlohn aankwamen meteen ff gebeld. Onderweg alleen maar regen en daar was het gelukkig droog! De route was erg duidelijk dus dat was een eitje. Iserlohn is een klein plaatje achter Dortmund midden in de bergen. Toen ik belde en zei dat ik bij een apotheek stond wist ie me meteen te vinden, er was immers maar 1 hoofdstraat.
Die gek kwam aangescheurd met zijn Corsaatje en wij zeiden tegenelkaar; nou, als ie zo ook met zijn motor rijdt...'dan is ie wel goed ingereden', zei mijn oom!
Hij bracht ons naar zijn huis en de motor stond achter in de tuin. Na mijn 1e blik was ik eigenlijk al verkocht! Ze hadden em niet eens schoongemaakt (niet dat ie erg vuil was) maar, o wat een ding! Ik zag aan mijn broer dat ie zich inhielt en mijn oom begon met zijn inspectie. Op zijn knieen bekeek ie de motor van alle kanten. Na wat vragen en uitleg werd ie naar voren gereden voor een proefrit.
Ik trok mijn pak aan en stapte op de motor. Dat was echt lekker, die 1e opstap! FF de startknop zoeken, die kun je namelijk niet goed zien door het stuur, en starten maar. Wat een geluid! En dan zit de originele demper er gewoon op, kun je nagaan als er een Laser op zit! In de 1 en wegrijden. De eerste paar meters moest ik echt wennen aan de houding, man wat zat dat stuur een end weg! En sturen, dat is ook heel anders dan zo'n Kawa 500. Maar na een paar honderd meter sloot ik mijn benen om de tank en ging er lekker voor zitten. Alleen jammer dat ie inhield want hij kwam dus niet boven de 3.000 rpm uit.
Eenmaal teruggekomen stond mijn oom al klaar om te rijden. Ook hij ondervond dat ie niet verder kwam dan 3.000 rpm. Hun verklaring was dat ie vanaf november niet meer heeft gereden en dat de cabs moeten worden afgesteld. Ik keek mijn oom aan en hij zei dat dat best zou kunnen. Wij bellen naar Nederland. Hij naar een kennis die ook een ZXR400 heeft gehad en ik naar de kennis die bij een motorzaak. Beiden zeiden dat het niet veel kon zijn. Mijn oom en ik deden nog een beetje moeilijk, er moest natuurlijk wel wat van de prijs af!
Toen legde ik mijn bod neer van 2.000 euro (vraagprijs was 2.500). 2.100 zei hij. Mijn oom zei, laat het in het ergste geval contactpunten zijn ofzo, daar wist ie nog wel iemand voor die dat kon fiksen. Ik ging dus akkoord met 2.100 euro, toch 400 euro (bijna 1.000 gulden!) eraf.
Inladen en vastmaken in de bus (met oa een steen onder het standaard) en naar binnen om af te rekenen. Alle papieren gecheckt en geld overhandigd. Wij opweg naar huis zonder route voor de terugwegik ging ervan uit dat we gewoon dezelfde weg terug moesten nemen, dus de heenroute maar dan andersom. Dat werkt dus niet. We waren dan ook een stukje verkeerd gereden waardoor we iets later thuis waren dan gepland. Boekje gekocht met wegenbeschrijving.
Bij het afgaan van een rotonde in arnhem schoot de steen eronder uit! Wij meteen naar de kant om de boel weer vast te zetten.
Thuis gekomen meteen de huiskamer in en kwijlen maar!
Zoiets ?
Gefeliciteerd met de fantastische aankoop. Zoals ik het lees is het iid de carburateur die vies is en schoongemaakt moet worden of de bougies of luchtfilter.
Kwam hij écht niet boven de 3000 rpm's?
Kan ook zijn dat de brandstof die erin zat een beetje verlopen is geweest. Tegenwoordig mogen ze vanwege "het milieu" geen minder schadelijke schadelijke toevoegingen aan de brandstof doen. Zo kan dus een beetje oudere brandstof opeens niet meer zo goed ontbranden. Vriend van me is daar op een heel vervelende manier achter gekomen. Duwen en duwen en duwen en duwen en duwen en duwen maar niet aanslaan.
Maar uhhh.
Welcome to the Kawasaki-club!
nog maar een keer spemmen met mijn brommer:
quote:thx! Ik ben er echt heel blij mee! Vandaag ga ik rondbellen naar rdw vestigingen, ik wil zsm rijden! Nee, hij kwam er echt niet boven. Als je het probeerde dan neigde hij af te slaan. Bougies en accu had ie net nieuw vervangen dus daar kan het niet aan liggen. Als het de brandstof is, wat kan ik het beste doen om dat te verhelpen? Tank helemaal leeg laten lopen en nieuwe brandstof erin?
Op maandag 9 februari 2004 09:40 schreef ZX9R het volgende:
Dat heb je mooi gedaan OPM!Gefeliciteerd met de fantastische aankoop. Zoals ik het lees is het iid de carburateur die vies is en schoongemaakt moet worden of de bougies of luchtfilter.
Kwam hij écht niet boven de 3000 rpm's?
Kan ook zijn dat de brandstof die erin zat een beetje verlopen is geweest. Tegenwoordig mogen ze vanwege "het milieu" geen minder schadelijke schadelijke toevoegingen aan de brandstof doen. Zo kan dus een beetje oudere brandstof opeens niet meer zo goed ontbranden. Vriend van me is daar op een heel vervelende manier achter gekomen. Duwen en duwen en duwen en duwen en duwen en duwen maar niet aanslaan.
De tankdop gaat er btw erg moeilijk af! Het lijkt wel of je hem eerst moet indrukken ofzo voordat ie open gaat.
quote:
Maar uhhh.Welcome to the Kawasaki-club!
quote:zo spammen mag
Op maandag 9 februari 2004 09:40 schreef ZX9R het volgende:nog maar een keer spemmen met mijn brommer:
[afbeelding]
mooie fiets btw!!
Kun je gewoon bij iedere motorzaak kopen. Ongeveer een half flesje op een volle tank dacht ik.
quote:ok, thx!
Op maandag 9 februari 2004 09:50 schreef ZX9R het volgende:
Als het de brandstof is kun je er een "booster" ingooien.Kun je gewoon bij iedere motorzaak kopen. Ongeveer een half flesje op een volle tank dacht ik.
quote:Zal eens een keer een foto maken van mijn garage.
Op maandag 9 februari 2004 09:50 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
zo spammen mag
als ik kan rijden spam ik de boel hier helemaal vol met pics
mooie fiets btw!!
Er staan nu 3 Kawa's in.
quote:moet je echt een keer doen, ja!
Op maandag 9 februari 2004 09:53 schreef ZX9R het volgende:[..]
Zal eens een keer een foto maken van mijn garage.
Er staan nu 3 Kawa's in.
GPZ 500 S Z 750 N ZX9R Ninja
quote:nu al? Wat een leven! Je zou kunnen gaan rijden maar het weer is erg veranderlijk hier. De ene keer schijnt de zon (zoals nu) en dan sneeuwt en hagelt het weer. Dus rijden zit er niet in dnek ik.
Op maandag 9 februari 2004 10:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Zo.. ben weer uit school.. wat zou ik nu eens gaan doen...
btw, heb je mijn verhaaltje gelezen?
maar uhh
quote:Nee, had ik nog niet naar gekeken. Thx!
Op maandag 9 februari 2004 10:39 schreef ZX9R het volgende:
OPM, ik weet niet of je de adressen van de RDW al hebt?maar uhh
quote:Ja, saai leven ja...
Op maandag 9 februari 2004 10:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
nu al? Wat een leven! Je zou kunnen gaan rijden maar het weer is erg veranderlijk hier. De ene keer schijnt de zon (zoals nu) en dan sneeuwt en hagelt het weer. Dus rijden zit er niet in dnek ik.
btw, heb je mijn verhaaltje gelezen?
Hoe ga ik benzine tanken Dat krijg je als je maar 160 euro per maand verdien en ineens de verzekering a 110 euro wordt afgeschreven...
Ja, leuk verhaal! Hoop dat je er veel plezier aan beleef.. wanneer gaat ie gekeurd worden? Dan gaan we eens rijden! Kan je nog wat van leren
Ik verzin wel weer wat.. gelukkig krijg ik deze week het geld voor mn verjaardag alvast van mn oma, zodat ik een BT020 kan gaan halen voor de achterkant..
SPORTEC M-1 Rear
In het middel van het achterband profiel, waar kilometerprestatie en aandrijfkrachten zeer belangrijk zijn is de SPORTEC M1 uitgerust met veel positief loopvlak (weinig profiel). Aquaplaning is hier niet zon kritische factor om twee redenen; het achterwiel rijd door het droog gereden spoor van de voorband waardoor de hoeveelheid water die moet worden afgevoerd veel minder is, en in het ergste geval leidt het tot wielspin. Bij lichte schuinloop moet de achterband onder natte omstandigheden vol aan het werk, hier moet de waterafvoer optimaal zijn en hier vindt je dan ook het meeste profiel op de achterband. Het gebied nog verder naar de rand wordt alleen aangesproken als er volluit gereden wordt en dit gebeurd als de omstandigheden optimaal zijn dus droog ,hier wordt dan ook weer meer positief loopvlak toegepast om een optimale grip te garanderen.
Wat je al niet gaat doen uit verveling..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 09-02-2004 11:02]
quote:Ghehehe.
Op maandag 9 februari 2004 11:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Dit heb ik nu als achterbandWat je al niet gaat doen uit verveling..
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:03 schreef ZX9R het volgende:[..]
Ghehehe.
Als mn oma nou opschiet met dr geld kan ik die BT020 gaan halen donderdag
Maar ¤ 146 is niet zo veel idd.
quote:Dan wil ze natuurlijk ook een keer achterop!
Op maandag 9 februari 2004 11:07 schreef Rietvaerder het volgende:
146...Ze moet van dr geld af denk ik. En het is alvast voor mijn verjaardag he
quote:Haha, okee dan!
Op maandag 9 februari 2004 11:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Heeft ze al keer gedaan...
quote:Mijn oma is er ook zo één.
Op maandag 9 februari 2004 11:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Heeft ze al keer gedaan...
quote:ik kan niet wachten! maar dat geloof ik best, dat ik wat kan leren, na alleen de proefrit was voor mij duidelijk dat ik wel ff moet wennen aan een SS.
Op maandag 9 februari 2004 10:53 schreef Rietvaerder het volgende:Ja, leuk verhaal! Hoop dat je er veel plezier aan beleef.. wanneer gaat ie gekeurd worden? Dan gaan we eens rijden! Kan je nog wat van leren
![]()
Net gebeld met RDW in arnhem, ze hebben waarschijnlijk pas in APRIL plaats!!!! dan ga ik wel naar groningen ofzo...maar ik word zo teruggebeld, missch dat ze eerder een plekje kon vinden. april...
quote:Ik hoop voor je dat het idd eerder is dan in april.
Op maandag 9 februari 2004 11:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik kan niet wachten! maar dat geloof ik best, dat ik wat kan leren, na alleen de proefrit was voor mij duidelijk dat ik wel ff moet wennen aan een SS.
Net gebeld met RDW in arnhem, ze hebben waarschijnlijk pas in APRIL
plaats!!!! dan ga ik wel naar groningen ofzo...maar ik word zo teruggebeld, missch dat ze eerder een plekje kon vinden. april...
quote:dat hoop ik wel ja! Ik noemde zomaar een stad, woon jij daar! hahahah, maar dat is goed! gaan we gelijk ff sturen
Op maandag 9 februari 2004 11:29 schreef ZX9R het volgende:[..]
Ik hoop voor je dat het idd eerder is dan in april.
Zou wel een grote teleurstelling zijn als je zo lang moet wachten.
Als je dan toch naar Groningen komt..... ff sturen?
quote:ik wacht eerst dat telefoontje af en mocht het echt zo lang duren dan ga ik verder rondbellen. Beginnend bij de dichtstbijzijnde vestiging in arnhem en dan steeds verder. Maar als ik het overzicht bekijk vd vestigingen dan zijn er maar weinig hier in de buurt!
Op maandag 9 februari 2004 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:
In Zwijndrecht zit ook een RDW keuringsstation, hoe zit het daar dan?
20% verlies voor een motor met cardan. Wel redelijk toch? ca. 125pk SAE... voor een motor met 145pk aan de krukas.
quote:Ach joh, het is zo 4 maart...
Op maandag 9 februari 2004 14:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zwijndrecht en venlo 4 maart, de rest allemaal april!! of eind maart. kl*tez**i!! dat gaat nog wel ff duren dus...hopen dat arnhem terugbelt met goed nieuws, maar ik heb er een hard hoofd in.
En je kan een dagkenteken aan vragen bij de RDW! Dan kan je gewoon rijden naar Zwijndrecht ! Gewoon een flink stuk omrijden, 16:00 afspraak maken ofzo en dan hele dag rijden
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 09-02-2004 14:53]
quote:Lekker geluidje uit zo'n two brothers uitlaat!!!
Op maandag 9 februari 2004 15:18 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.madracing.nl/film/testbank.WMV
!
OPM, das flink balen !! Maar moet zeggen dat 4 maart nog redelijk is. Heb op motor forum verhalen gelezen over gasdten die pas na 3 maanden ofzo terecht konden. Maakt het er trouwens niet minder kut om
Heb ik verder nog dingen gemist die ik niet had moeten missen hiero ?
quote:Nee niet nu pas wakker
Op maandag 9 februari 2004 16:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Kerel!Nee hoor, niks gemist? Ben je nu pas wakker?
Dadelijk weer ff trainen en dan kan ik weer beginnen met mijn normale leven
niks doen dus
quote:Das beter !! Want het is nu echt totaal hopeloos met dit weer. Het is ook nog eens koud enzo
Op maandag 9 februari 2004 16:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Net als ikVanaf donderdag mooi weer... dus
En als we nou echt niks te doen hebben heh, misschien moeten we dan mijn frame polijsten ofzo En dan ook gelijk mijn velg randen
Hebben we in ieder geval wel iets doen
Dan kijk ik wel hoe jij het doet
Ik ga lekker rijden donderdag... als het weer is zoals Teletekst zegt..
quote:3 weken! maar ok, de belangrijkste stap heb ik nu achter me (daadwerkelijk kopen) dus dit overleef ik ook wel. en idd, de dag dat ik een dagkenteken heb rijd ik mijn tank 3 keer leeg denk ik!
Op maandag 9 februari 2004 14:31 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ach joh, het is zo 4 maart...
En je kan een dagkenteken aan vragen bij de RDW! Dan kan je gewoon rijden naar Zwijndrecht ! Gewoon een flink stuk omrijden, 16:00 afspraak maken ofzo en dan hele dag rijden
morgen maak ik een afspraak voor zwijndrecht, had vandaag de papieren niet bij me.
quote:3 maanden? tering, dat zou ik niet overleven! in de weken dat ik moet wachten kan ik wel af en toe op niet-openbare wegen kleine stukjes rijden. dat scheelt iets...
Op maandag 9 februari 2004 15:59 schreef Makster het volgende:
Ben er ook weer eensOPM, das flink balen !! Maar moet zeggen dat 4 maart nog redelijk is. Heb op motor forum verhalen gelezen over gasdten die pas na 3 maanden ofzo terecht konden. Maakt het er trouwens niet minder kut om
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 09-02-2004 18:12]
quote:vet geluidje hoor
Op maandag 9 februari 2004 15:18 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.madracing.nl/film/testbank.WMV
!
ik wil mijn stickers eraf halen want die vind ik veel te blij. hebben jullie nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
quote:Wow! Lekker geluidje! Ook dat lekkere geknetter bij gas loslaten.. En dan die vlammen uit de pijp!!
Op maandag 9 februari 2004 15:18 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.madracing.nl/film/testbank.WMV
!
quote:Doe het in ieder geval na de RDW-keuring. Ik was er laatst met een vriend om een motor te laten keuren, en wanneer de fiets een nette indruk maakt doet de keurmeester niet zo moeilijk. Keuring was zo gepiept. Hij vertelde dat hij al gauw achterdochtig werd wanneer allerlei modifacaties zijn doorgevoerd.
Op maandag 9 februari 2004 17:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
vet geluidje hoor
! zoiets mag er bij mij ook wel uitkomen.
ik wil mijn stickers eraf halen want die vind ik veel te blij. hebben jullie nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
quote:en ik wilde het natuurlijk in de weken doen dat ik moet wachten, goeie tip! thx!
Op maandag 9 februari 2004 18:27 schreef Yakult het volgende:[..]
Doe het in ieder geval na de RDW-keuring. Ik was er laatst met een vriend om een motor te laten keuren, en wanneer de fiets een nette indruk maakt doet de keurmeester niet zo moeilijk. Keuring was zo gepiept. Hij vertelde dat hij al gauw achterdochtig werd wanneer allerlei modifacaties zijn doorgevoerd.
quote:Stickers eraf halen
Op maandag 9 februari 2004 17:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
vet geluidje hoor
! zoiets mag er bij mij ook wel uitkomen.
ik wil mijn stickers eraf halen want die vind ik veel te blij. hebben jullie nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
Maak gebruik van een Fohn. Even de stickers goed warm maken dan gaan ze er een stuk makkelijker af. Je kan ook eerst ff een stuk rijden zodat de kappen lekker warm zijn. Scheelt ook een hoop !
Wel eerst kijken of de stickers NIET onder de blanke lak zitten anders kan je het zo ie zo vergeten. Een wees bedacht op kleurverschil na het verwijderen van de stickers. Het hoeft niet zo te zijn maar KAN wel
Owja, de restanten lijmresten van de stickers kan je goed verwijderen met WD40 of gewoon met wasbenzine
Succes
En als je dan toch in Zwijndrecht bent, kom gelijk ff langs. Ik en Rietvaerder wonen in Dordt. Das 5 minuten rijden
quote:welke stickers precies? ik vind die vlag eronder echt heel strak gedaan! zou zonde zijn als je die eraf haalt.
Op maandag 9 februari 2004 19:24 schreef Makster het volgende:[..]
Stickers eraf halen
Ben er ook mee bezig. En kan je wel wat tips geven ja.
quote:nuttige tips, thx
Maak gebruik van een Fohn. Even de stickers goed warm maken dan gaan ze er een stuk makkelijker af. Je kan ook eerst ff een stuk rijden zodat de kappen lekker warm zijn. Scheelt ook een hoop !Wel eerst kijken of de stickers NIET onder de blanke lak zitten anders kan je het zo ie zo vergeten. Een wees bedacht op kleurverschil na het verwijderen van de stickers. Het hoeft niet zo te zijn maar KAN wel
Owja, de restanten lijmresten van de stickers kan je goed verwijderen met WD40 of gewoon met wasbenzine
Succes
quote:doen we
En als je dan toch in Zwijndrecht bent, kom gelijk ff langs. Ik en Rietvaerder wonen in Dordt. Das 5 minuten rijden
quote:De vlag aan de onderkant van de kappen is allemaal spuitwerk
Op maandag 9 februari 2004 19:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
welke stickers precies? ik vind die vlag eronder echt heel strak gedaan! zou zonde zijn als je die eraf haalt.
[..]nuttige tips, thx
!
[..]doen we
!! morgen weet ik hoe laat ik er moet zijn dus het zal er of ervoor, of erna zijn. missch wel allebei?
De stickers waarop ik doelde waren de stickers op mijn ruitje. Die er inmiddels ook al af zijn en de "Fuchs" sticker. Ik weet niet precies wat ik ermee aan moet zeg maar
quote:is dat gespoten? strak hoor, lekker laten zitten idd!
Op maandag 9 februari 2004 19:46 schreef Makster het volgende:[..]
De vlag aan de onderkant van de kappen is allemaal spuitwerk
En heel erg proffesioneel gedaan. Die laat ik ook gewoon zitten, vind het namelijk ook nog eens heel stoer staan
quote:nee, kan ik me voorstellen.
De stickers waarop ik doelde waren de stickers op mijn ruitje. Die er inmiddels ook al af zijn en de "Fuchs" sticker. Ik weet niet precies wat ik ermee aan moet zeg maar
quote:dit zet mij btw wel aan het denken: de vorige eigenaar van degene waarvan ik em kocht is een keer onderuit gegaan en heeft em weer netjes opgeknapt. alleen de stickers van de kant die schade heeft gehad heeft ie de stickers er niet opgeplakt, alleen dus gespoten in de originele kleuren.
Op maandag 9 februari 2004 18:27 schreef Yakult het volgende:[..]
Doe het in ieder geval na de RDW-keuring. Ik was er laatst met een vriend om een motor te laten keuren, en wanneer de fiets een nette indruk maakt doet de keurmeester niet zo moeilijk. Keuring was zo gepiept. Hij vertelde dat hij al gauw achterdochtig werd wanneer allerlei modifacaties zijn doorgevoerd.
zou dat nog voor problemen zorgen? hij heeft nog een Tuv tm mei 2005. dat zegt op zich toch ook wel genoeg?
quote:TNX voor het verhaal .. was nieuwsgierig hoe het verlopen was.
Op maandag 9 februari 2004 20:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zou dat nog voor problemen zorgen? hij heeft nog een Tuv tm mei 2005. dat zegt op zich toch ook wel genoeg?
quote:no prob! ik was te blij dat ik helemaal vergat het verhaal te vertellen, vandaar die korte post met alleen wat pics en een korte uitleg...
Op maandag 9 februari 2004 20:39 schreef Patrick281 het volgende:[..]
TNX voor het verhaal .. was nieuwsgierig hoe het verlopen was.
(verhaal is 99,9% van de intresse in het begin)
quote:volgens mijn oom ziet ie er heel goed uit, je kunt zien dat ze hem goed hebben behandeld. maar ik denk dat ze bij schademotoren (dat zien ze meteen) toch strenger gaan kijken.
Mijn motor had ook een spiksplinternieuwe TUV, maar ze gaan toch helemaal van hun eigen oordeel uit.
Het gaat er meer om dat de motor technisch in goede staat is.
(bijvoorbeeld remlicht moet werken zowel met het remhandel als met het voetpendaal)
Maar iedere RDW'er keurt natuurlijk net iets anders / meer of minder soepel.
(Generalist kwam erdoor met een lekke voorvorkpoot en Slashme had een manco in het remlicht)
Ik was tijdens mijn motorkeuring bij het RDW getuige van een afkeur van een ZX9 waar ze het serienummer van het motorblok verdacht vonden / niet konden vinden.
Ook als er een ruilblok inzit kunnen ze het hele boeltje afkeuren.
beetje geluk moet je dus ook wel hebben als ik je zo hoor. we zien wel, mocht ie worden afgekeurd vanwege de schade die ooit is geleden dan breng ik em wel naar een kennis die schadeexpert is. mag hij em helemaal rdw klaarmaken, ga ik missch sowieso wel doen.
quote:wat bedoel je hiermee?
Op maandag 9 februari 2004 20:39 schreef Patrick281 het volgende:(verhaal is 99,9% van de intresse in het begin)
Ook als er een ruilblok inzit kunnen ze het hele boeltje afkeuren.
quote:Wat dat betreft kan ik je geruststellen: ze hebben geen speciale apparatuur om metingen te doen aan frame o.i.d. Het is allemaal gewoon een soort optische APK, en of de papieren kloppen.
Op maandag 9 februari 2004 20:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
mocht ie worden afgekeurd vanwege de schade die ooit is geleden dan breng ik em wel naar een kennis die schadeexpert is. mag hij em helemaal rdw klaarmaken, ga ik missch sowieso wel doen.
quote:geruststellen doe je me zeker! ik heb echt het idee dat ze er streng naar gaan kijken. een andere kennis (ook een bandit rijder) vertelde me dat motoren uit europa sowieso een lichtere keuring ondergaan. importeer je em buiten de eu dan wordt dat veel strenger.
Op maandag 9 februari 2004 20:49 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Wat dat betreft kan ik je geruststellen: ze hebben geen speciale apparatuur om metingen te doen aan frame o.i.d. Het is allemaal gewoon een soort optische APK, en of de papieren kloppen.
quote:van mij mogen ze!!
Kwam eigenlijk best wel amateuristisch over..
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 09-02-2004 20:57]
quote:1) Een verhaal/spanningsopbouw is belangrijker dan de uiteindelijke uitkomst die (vroeg of laat) toch wel te verwachten was.
Op maandag 9 februari 2004 20:47 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
wat bedoel je hiermee?
quote:1) op die manier
Op maandag 9 februari 2004 20:52 schreef Patrick281 het volgende:[..]
1) Een verhaal/spanningsopbouw is belangrijker dan de uiteindelijke uitkomst die (vroeg of laat) toch wel te verwachten was.
2) Ze gaan dus wel checken of blok en motor bij elkaar horen.
Hiervoor moeten ze dus ook alle serienummers op zowel de motor als het blok goed kunnen lezen.
eigenlijk vroeg ik alleen naar 1), te weinig gedelete...maakt weinig uit
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 09-02-2004 21:01]
quote:Dat vraag je wel vaker zie ik over de vele topics. Ben ik zo'n vaag persoon.
Op maandag 9 februari 2004 20:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
1) op die manier
Mijn RDW keurder ging trouwens niet eens een rondje met de Bimota rijden.
Hij keek naar het testparkoer en zag het regenen / bladeren liggen.
Nou .. laat dat proefritje maar zitten .. de knaap had niet eens een rijbewijs merkte ik.
Volgens mij is er ook wel een checklist, misschien dat je die toegestuurd krijgt, weet ik niet zeker.
quote:hahaha, nee maar je kunt sommige posts op meerdere manieren opvatten. vandaar
Op maandag 9 februari 2004 21:00 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat vraag je wel vaker zie ik over de vele topics. Ben ik zo'n vaag persoon.
quote:gaan ze er ook op rijden?? dat is niet de bedoeling
Mijn RDW keurder ging trouwens niet eens een rondje met de Bimota rijden.
Hij keek naar het testparkoer en zag het regenen / bladeren liggen.
Nou .. laat dat proefritje maar zitten .. de knaap had niet eens een rijbewijs merkte ik.
quote:Moi .. ik was lichtelijk teleurgesteld geen enkele spanningsopbouw te hebben.
Op maandag 9 februari 2004 20:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
1) op die manier
dus wat jou betreft was dit de verkeerde volgorde?
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
gaan ze er ook op rijden?? dat is niet de bedoeling!!
En .. ik durf het bijna niet te vragen: Heb je haar al geaaid vandaag.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 09-02-2004 21:05]
quote:kan ik me wel voorstellen, we hebben het er zo lang over! maar zoals ik al zei, ik was gewoon te blij
Op maandag 9 februari 2004 21:02 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Moi .. ik was lichtelijk teleurgesteld geen enkele spanningsopbouw te hebben.
Snakte naar het verhaal haha!
Brande van nieuwsgierigheid.![]()
quote:compleet origineel, dat kan ik qua stickers wel vergeten. de rest is wel origineel.
Op maandag 9 februari 2004 21:01 schreef Yakult het volgende:
Op de roetmeting na zou je de hele test zelf kunnen doen. Alles nakijken of het naar behoren werkt. Dat is wat ze bij ons (vluchtig) deden. Daarnaast keken ze naar de lasnaden bij het balhoofd, de framenummers en de roet- en geluidsmeting skipte hij omdat de orginele dempers erop zaten. Banden profiel heeft hij niet gemeten, en de prop in het voorwiel zag hij over het hoofd. Al met al 10 minuutjes. Omdat hij in compleet orginele staat was hebben ze het gewicht van de fahrzuegbrief overgenomen. Dat scheelde weer kosten voor het wegen. Met droog weer rijden ze nog wel eens een rondje vertelde de keurmeester (het was trouwens de RDW in Schiedam) .
quote:heb ik gevraagd vanmiddag, heb gesproken met de TD van rdw, en die hebben ze niet of die krijg je niet. hij somde wat dingen op en meer niet.
Volgens mij is er ook wel een checklist, misschien dat je die toegestuurd krijgt, weet ik niet zeker.
quote:Daar is de mijn ook goed bevonden.
Op maandag 9 februari 2004 21:01 schreef Yakult het volgende:
(het was trouwens de RDW in Schiedam) .
quote:houd ik dus niet van
Op maandag 9 februari 2004 21:02 schreef Patrick281 het volgende:
Dat maakt standaard deel uit van de keuring. Zou een vast onderdeel moeten zijn volgens het boekje.
quote:euh...toevallig wel jah
En .. ik durf het bijna niet te vragen: Heb je haar al geaaid vandaag.
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 09-02-2004 21:12]
quote:Dan zullen ze misschien even kijken naar mogelijke beschadigingen aan het frame, en een stukje rijden om te kijken of hij recht is. Je hebt er zelf op gereden, niet druk om maken dus. En het frame en motornummer kun je misschien in je papieren vinden, of heb je misschien al gechecked.
Op maandag 9 februari 2004 21:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
compleet origineel, dat kan ik qua stickers wel vergeten. de rest is wel origineel.
[..]
quote:yep, daar al gedaan.
Op maandag 9 februari 2004 21:10 schreef Yakult het volgende:En het frame en motornummer kun je misschien in je papieren vinden, of heb je misschien al gechecked.
quote:Dan is het appeltje eitje en rustig 3 weekjes aftellen
Op maandag 9 februari 2004 21:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
yep, daar al gedaan.
quote:Ik vind hem mooi, en hij moet toch wel rete strak sturen met dat frame
Op maandag 9 februari 2004 21:15 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb mij al vele topic's ingehouden, maar nu ook maar weer eens een plaatje van mijn motortje.
[afbeelding]
quote:blijft mooi
Op maandag 9 februari 2004 21:15 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb mij al vele topic's ingehouden, maar nu ook maar weer eens een plaatje van mijn motortje.
[afbeelding]
quote:wat rijd jij eigenlijk?
Op maandag 9 februari 2004 21:16 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik vind hem mooi, en hij moet toch wel rete strak sturen met dat frame
quote:Rotondes gaan met 2 keer de snelheid.
Op maandag 9 februari 2004 21:16 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik vind hem mooi, en hij moet toch wel rete strak sturen met dat frame
Trouwens wel eens gezien hoe laag dat stuur zit: Anti BMW hoogte.
Geintje dit.
quote:tis niet zomaar een motor!
Op maandag 9 februari 2004 21:19 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Rotondes gaan met 2 keer de snelheid.
Het meest is trouwens gefreest ipv gelast aan dat frame. Puur handwerk.
De voorvorkpoten hebben trouwens ieder hun eigen taken qua vering en demping.
Geen upside down, maar dus wel een hele speciale en dure.
quote:
Trouwens wel eens gezien hoe laag dat stuur zit. Anti BMW hoogte.
Geintje dit.
quote:Ik rij al jaren op een ouwe ragbak, een Suzuki GS1000 uit '78 (student he) Lekker goedkoop (oldtimer) en wel wat power, maar stuurt als een dwijl. Zeker vergeleken met de supersports van vriendjes.
Op maandag 9 februari 2004 21:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
wat rijd jij eigenlijk?
quote:komt wel als je klaar bent met je studie, dan heb je het voor uitzoeken. post em eens een keer?
Op maandag 9 februari 2004 21:22 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik rij al jaren op een ouwe ragbak, een Suzuki GS1000 uit '78 (student he) Lekker goedkoop (oldtimer) en wel wat power, maar stuurt als een dwijl. Zeker vergeleken met de supersports van vriendjes.
Als ik wat meer geld heb koop ik een denk ik een ZXR750
quote:OK.
Op maandag 9 februari 2004 21:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:geintje waar ik wel om kan lachen! we hoeven toch niet bij elke bmw-joke 'geintje' erbij te zetten? maar is idd extreem laag!
quote:GS-1000 heb ik ook nog gehad. (nummer 5 of zoiets toen ik ook een dikke Amerikaanse auto had en toch wel de motor miste)
Op maandag 9 februari 2004 21:22 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik rij al jaren op een ouwe ragbak, een Suzuki GS1000 uit '78 (student he) Lekker goedkoop (oldtimer) en wel wat power, maar stuurt als een dwijl. Zeker vergeleken met de supersports van vriendjes.
Als ik wat meer geld heb koop ik een denk ik een ZXR750
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 09-02-2004 21:26]
quote:Ik ken die persfoto's van kale bimota's uit begin jaren 90 waarbij het frame aangrijpt op de ophanging van de swingarm. Ziet er zo bruut uit. (ff plaatje zoeken) De mooiste vind ik trouwens nog steeds de DB4, zie je niet veel.
Op maandag 9 februari 2004 21:19 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Het meest is trouwens gefreest ipv gelast aan dat frame. Puur handwerk.
quote:Graag. Doe mij maar een SB6 .. Anthony Gobert replica. (GSX-R1000 blok geloof ik)
Op maandag 9 februari 2004 21:25 schreef Yakult het volgende:
(ff plaatje zoeken)
quote:Dan moet ik ook maar een foto plaatsen van mijn Italiaanse schoonheid.
Op maandag 9 februari 2004 21:15 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb mij al vele topic's ingehouden, maar nu ook maar weer eens een plaatje van mijn motortje.
[afbeelding]
Wil die wel eens in het "echie" zien
Owja was jij het niet die wou ruilen
of was dat tegen je scootah
Blijft diep in mijn hart toch verslaafd aan Italiaans
En ook in 1974 hoefde je niet echt te huilen:
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 09-02-2004 21:39]
quote:Misschien moet je eens bij deze kerels gaan kijken, die hebben bijna een compleet bimota museum:
Op maandag 9 februari 2004 21:35 schreef Patrick281 het volgende:
Hier kan je zien hoe ver Bimota in 1983 was .. voordat Japan leidend werd in SuperSport:
[afbeelding]
Zoek me al tijden helemaal de kloten aar KBC Helmen, er stond ergens in een motorblaadje dat een bedrijf in Nederland ze importeerde. Deze heb ik dus benaderd maar heeft ze ook niet
Weet iemand waar ik die helmen kan vinden?
Dit is de website
En deze zoek ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Makster op 09-02-2004 21:39]
quote:Bel eens met SuperFours favoriete winkel.
Op maandag 9 februari 2004 21:38 schreef Makster het volgende:
Mensen heb nu echt jullie hulp nodig.Zoek me al tijden helemaal de kloten aar KBC Helmen, er stond ergens in een motorblaadje dat een bedrijf in Nederland ze importeerde. Deze heb ik dus benaderd maar heeft ze ook niet
Weet iemand waar ik die helmen kan vinden?
Dit is de website
En deze zoek ik.
quote:Zal het ff aan hem vragen want volgens mij zijn deze helmen echt NIET te krijgen in Nederland
Op maandag 9 februari 2004 21:45 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Bel eens met SuperFours favoriete winkel.
Ik ben er pas ook geweest, en die kerel wil echt een hoop voor je doen.
En anders verteld hij ook nog waarom je het beter niet kan doen enz.
*zit te verzinnen hoe hij heet* (vandaar ik SuperFour noemde)
quote:Onhandig als je vizier stuk is enzo. Waarom wil je speciaal deze dan?
Op maandag 9 februari 2004 21:47 schreef Makster het volgende:[..]
Zal het ff aan hem vragen want volgens mij zijn deze helmen echt NIET te krijgen in Nederland
quote:Google geeft deze shop, echter alleen crosshelmen van KBC.
Op maandag 9 februari 2004 21:47 schreef Makster het volgende:[..]
Zal het ff aan hem vragen want volgens mij zijn deze helmen echt NIET te krijgen in Nederland
En idd omdat deze er gelikt uitziet
En ik hoorde dat de prijzen wel gunstig zijn. Maar als ze kut te leveren zijn is dat natuurlijk eigenlijk geen optie.
Naja zoek wel verder en kijk ook wel ff op de beurs in
Utrecht
quote:Als ik het zo zie worden ze niet echt in nederland verkocht. Op de site staan vier dealer locations, maar geen van allen in Europa. Je zou ze kunnen mailen ofzo. Gewoon een mailtje ernaartoe met de vraag of ze ook in Nederland/Europa verkrijgbaar zijn. Zo ja, ook waar
Op maandag 9 februari 2004 21:38 schreef Makster het volgende:
Mensen heb nu echt jullie hulp nodig.Zoek me al tijden helemaal de kloten aar KBC Helmen, er stond ergens in een motorblaadje dat een bedrijf in Nederland ze importeerde. Deze heb ik dus benaderd maar heeft ze ook niet
Weet iemand waar ik die helmen kan vinden?
Dit is de website
En deze zoek ik.
[edit1]
Op zich komt deze nog een klein beetje in de buurt:
http://www.suomy.com/schede/casco/gwr_pitt.jpg
Die is iets van ¤ 300 ofzo. Maar Hij is niet zo mooi groen als die van KBC..
[/edit1]
[edit2]
Hmm, er zit dus wel een KBC verkooppunt in Engeland. Heb ze even een mailtje gestuurd met de vraag of de helmen ook in NL verkocht worden. Eens kijken of ze reageren
[/edit2]
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 09-02-2004 23:22]
quote:Hmm, je hebt er ook bewaking bij ingehuurd?
Op maandag 9 februari 2004 23:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Allemaal mooie motoren... maar dit is toch wel de mooiste.. ahum
Gaat niets boven een naked![]()
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:31 schreef Yakult het volgende:
SB6 inderdaad:
(oei modemkiller)
quote:ik hoop dat je hem kunt krijgen! Dat is echt de perfekte helm voor bij jouw motor.
Op maandag 9 februari 2004 21:38 schreef Makster het volgende:
Mensen heb nu echt jullie hulp nodig.Zoek me al tijden helemaal de kloten aar KBC Helmen, er stond ergens in een motorblaadje dat een bedrijf in Nederland ze importeerde. Deze heb ik dus benaderd maar heeft ze ook niet
Weet iemand waar ik die helmen kan vinden?
Dit is de website
En deze zoek ik.
quote:Hij doet het voor een maaltijd s ochtends en s avonds, en af en toe moet je hem uitlaten
Op dinsdag 10 februari 2004 07:29 schreef ploderus het volgende:[..]
Hmm, je hebt er ook bewaking bij ingehuurd?
(de hond bedoel ik dan
)
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 07:55 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Hij doet het voor een maaltijd s ochtends en s avonds, en af en toe moet je hem uitlaten
quote:Wahaaa!
Op maandag 9 februari 2004 23:30 schreef Rietvaerder het volgende:
ZX9R houd niet zo van honden.
quote:OPM ook niet...
Op dinsdag 10 februari 2004 09:21 schreef ZX9R het volgende:[..]
Wahaaa!
Wat is dat voor ding voor je motor.....ZX9R houd niet zo van honden.
Omdat ik gisteren mijn papieren niet bij me had kon ik geen afspraak maken voor de rdw keuring. Op 4 maart kon ik pas bij de 1e terecht en dat was of in Venlo, of in Zwijndrecht. Ik bellen vanochtend voor Zwijndrecht (want dan kon ik meteen ff langs Rietvaarder en Makster) en wat krijg ik te horen: 9 maart pas !! Na 1 dag zat 4 maart alweer vol! Klotezooi, nog langer wachten.
Nouja, ik maar weer rondbellen naar andere vestigingen. Ik begon bij Almelo, en ik vraag wanneer ik terecht kan. Zegt die vrouw: 17 februari!!!!!!! Volgende week dus !!!!!!! Er was er net 1 uitgevallen vanochtend, wat een geluk!!
Nu hopen dat ie er door komt en dan kan ik al heel snel lekker rijden
quote:SUPER!!!!
Op dinsdag 10 februari 2004 09:45 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
-te lang verhaal voor in de quote-Nouja, ik maar weer rondbellen naar andere vestigingen. Ik begon bij Almelo, en ik vraag wanneer ik terecht kan. Zegt die vrouw: 17 februari!!!!!!! Volgende week dus
!!!!!!! Er was er net 1 uitgevallen vanochtend, wat een geluk!!
Nu hopen dat ie er door komt en dan kan ik al heel snel lekker rijden
Lekker brommer rijden na de 17de!
p.s.: Nu de carburateurs schoonmaken!
p.s.2: Heb je al een ééndagskentekenbewijs aangevraagd?
quote:JA ECHT SUPER!!!!
Op dinsdag 10 februari 2004 09:54 schreef ZX9R het volgende:[..]
SUPER!!!!
Lekker brommer rijden na de 17de!p.s.: Nu de carburateurs schoonmaken!
p.s.2: Heb je al een ééndagskentekenbewijs aangevraagd?
Ps: ik heb mijn oom gevraagd of ie een kennis wil bellen die dat kan doen, hij zou zo terugbellen (ik dacht dat mijn oom dat ook zelf kon maar niet dus)
Ps2: dat vroeg ze meteen of ik dat wilde, jaaaahhhhh zei ik (missch wel te enthouisiast)
Dat is echt niet zo moeilijk. Het moeilijkste is het de- en monteren ervan. De rest is gewoon uit elkaar schroeven en schoonmaken met benzine o.i.d. en een beetje invetten.
quote:als je regelmatig sleutelt is dat idd geen probleem. Ik doe het nooit, echt nooit, en heb helemaal geen ervaring mee. Dus voor mij is dat wel een probleem, tis btw wel iets dat ik wil leren want net wat je zegt, zoiets moet je gewoon zelf kunnen doen.
Op dinsdag 10 februari 2004 10:10 schreef ZX9R het volgende:
Die carburateurs schoonmaken dat kun je zelf toch ook wel?Dat is echt niet zo moeilijk. Het moeilijkste is het de- en monteren ervan. De rest is gewoon uit elkaar schroeven en schoonmaken met benzine o.i.d. en een beetje invetten.
Mijn oom belde net en morgen brengen we mijn motor weg naar een garage, dan wordt het daar gefikst. Dan wordt meteen het beperkte vermogen aangepakt. Dan betekent dat ik dinsdag echt kan rijden naar Almelo!!!!
quote:ik vind het best hoor! Alleen tis wel een afstand voor jou, vanaf arnhem is het een dikke 80 km dus ongeveer een uur rijden. Ik weet niet hoelang het vanaf Dordt is?
Op dinsdag 10 februari 2004 10:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Helemaal geweldig!Ik ben alweer uit.... en verveel me weer
Zal ik meerijden met je
Edit:
Almelo
quote:ok, jammer! Missch kom ik na de keuring wel ff naar het westen, ik heb dan toch niks te doen en ik wil dan alleen maar rijden, kan ik net zo goed ff langskomen.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Te lang, laat maar
quote:doen we! we msnen nog wel over waar precies: just1punch at hotmail.com
Op dinsdag 10 februari 2004 11:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Moet je doen
Gaat Makster ook wel mee
quote:Done
Op dinsdag 10 februari 2004 11:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
doen we! we msnen nog wel over waar precies: just1punch at hotmail.com
quote:Ok, thuis zal ik je toevoegen. Kan ik hier niet.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:58 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Done
quote:is ook goed
Op dinsdag 10 februari 2004 13:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoeft niet, heb jou al toegevoegd
Vraagje: handvat en koppeling is iets beschadigd. Hier in de buurt zit een sloop voor japanse motoren. Wat zou dat moeten kosten denken jullie? En is dat veel werk om te laten vervangen?
En nieuw handvat is niet zo duur.. en goed zelf te doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 10-02-2004 13:46]
quote:mijn laatste motorrijdles kwam er een nieuwe instructeur meerijden om te kijken hoe mijn instructeur te werk gaat. Hij reed op een donkergroene Bandit 1200, maar dat klinkt echt wel mooi en is ook erg strak!
Op dinsdag 10 februari 2004 13:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Zit te denken, een Bandit1200 is ook wel erg bruut. Wel een naked dan natuurlijk
maar voor dat geld zou ik toch voor een Gixxer gaan...
quote:euh sorry, koppelingshendel, ze zijn beide iets geschaafd. kun je dat handvat er gewoon aftrekken ofzo?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Als je koppeling beschadigd is? Ligt eraan... kan duur grapje worden. Wat is er mis met je koppeling dan?En nieuw handvat is niet zo duur.. en goed zelf te doen.
quote:kan ik me goed voorstellen, maar looks vind ik ook belangrijk. Vandaar mijn voorkeur voor die Gixxer, missch dat ik zelf deze zomer ga kijken voor zon gruwelijk mooie fiets!
Op dinsdag 10 februari 2004 13:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, die 92nM bij 4500 toeren maakt het erg verleidelijk...
quote:Jep.. rustig schuiven.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
euh sorry, koppelingshendel, ze zijn beide iets geschaafd. kun je dat handvat er gewoon aftrekken ofzo?
quote:tja, keuzes maken he en prioriteiten stellen. Tis moeilijk maar blijft wel leuk! maar een bandit blijft gewoon strak!
Op dinsdag 10 februari 2004 14:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, Gixxer ziet er beter uit, sportiever. Maar ik moet ook effe kijken of het wel kan betalen... Bandit1200 is dan aantrekkelijker, en die kan je ook heel vet maken qua looks... qua power laat ie de Gixxer 600 sowieso achter zich.
Ik schat dat ik over 2 jaar ongeveer nog 3500 voor de mijne kan vangen. Beetje Bandit1200 zit op de 4500 ongeveer... dus
Z1000 is net nieuw! En komt voorlopg nog niet onder de 8000
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 10-02-2004 14:23]
quote:Daar heb je ook weer gelijk in. Die Bandit staat mooier met een ronde koplamp vind ik.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Z1000. Ook erg strak... maar ik ben maar een arm studentje.Ik schat dat ik over 2 jaar ongeveer nog 3500 voor de mijne kan vangen. Beetje Bandit1200 zit op de 4500 ongeveer... dus
Z1000 is net nieuw! En komt voorlopg nog niet onder de 8000
quote:dat wou ik net zeggen!
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef Gerako het volgende:[..]
Daar heb je ook weer gelijk in. Die Bandit staat mooier met een ronde koplamp vind ik.
quote:Gelukkig wel, anders zouden we straks allemaal hetzelfde hebben en dat is ook maar zo saai.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:32 schreef Rietvaerder het volgende:
De eigenaar denkt daar anders over blijkbaar
quote:yep, anders zouden er ook bijv. geen bmw-rijders zijn
Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Gerako het volgende:[..]
Gelukkig wel, anders zouden we straks allemaal hetzelfde hebben en dat is ook maar zo saai.
quote:jazekers
Op dinsdag 10 februari 2004 17:21 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/50701/1Ben jij effe beter af met je ZXR
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 10-02-2004 17:39]
quote:Het enige wat ik kan vinden is dat het van de Armada Group afkomstig is.
Op dinsdag 10 februari 2004 17:45 schreef ThaFreak het volgende:
weet iemand van jullie een website met meer info over Red Alert alarm systemen??
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:47 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Of die in die Porsche kan heel goed rijden en die kerel op die R1 niet.. of die R1 loopt op 2 cilinders..
Over het filmpje: Je kan aan zijn rijden zien dat hij niet maximaal eruit perst wat erin zit.
(staat de R1 op standaard banden waar hij niet gewend is mee te rijden?)
Met zo'n Porsche is het niet erg als je eraf gaat en kan je dus maximaal gas geven zonder extra oefening.
Met de motor heb je wat meer rondjes nodig om eruit te halen wat erin zit.
Vallen met de motor is iets minder "leuk" dan een slippertje met een auto.
Ik heb ergens nog een test liggen van Jrgen van den Goorbergh op een R6 in gevecht met Christian Albers in een Mercedes AMG: 500+ pk.
Hier maakte de auto geen schijn van kans, ook niet in de bochten.
quote:dat klinkt al veel realistischer.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:43 schreef Patrick281 het volgende:
*knip*
quote:Een Formule 1 auto is bijvoorbeeld alleen maar sneller in de bochten door het grond effect.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat klinkt al veel realistischer.
in geval van erna: wat ga je nu doen? die fuchs sticker vind ik niet zo mooi, de rest wel btw!
En Patrick: weet jij hier iets van:of iemand anders natuurlijk
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
rdw-keuring vraag: er zit een zwart ruitje op waar je niet doorheen kan kijken. zou dat nog voor problemen zorgen?
Vandaag gewerkt enzo
Ploderus THANKS voor dat mailtje ik hoor het wel
quote:stond in de MOTO73 van een tijdje geleden, dat blik was idd een stuk langzamer dan Jurgen op zijn R6.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:43 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Hier ligt de goede man op kop in het Britse superbike kampioenschap.
[afbeelding]Over het filmpje: Je kan aan zijn rijden zien dat hij niet maximaal eruit perst wat erin zit.
(staat de R1 op standaard banden waar hij niet gewend is mee te rijden?)
Met zo'n Porsche is het niet erg als je eraf gaat en kan je dus maximaal gas geven zonder extra oefening.
Met de motor heb je wat meer rondjes nodig om eruit te halen wat erin zit.
Vallen met de motor is iets minder "leuk" dan een slippertje met een auto.
Ik heb ergens nog een test liggen van Jrgen van den Goorbergh op een R6 in gevecht met Christian Albers in een Mercedes AMG: 500+ pk.
Hier maakte de auto geen schijn van kans, ook niet in de bochten.
quote:Geopend VOOR dat wij het erover hadden. Sticker zit er trouwens nog steeds op !
Op dinsdag 10 februari 2004 20:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Makster, was dit sticker-topic voor of nadat wij het erover hebben gehad?in geval van erna: wat ga je nu doen? die fuchs sticker vind ik niet zo mooi, de rest wel btw!
En Patrick: weet jij hier iets van:of iemand anders natuurlijk
[..]
quote:Het ruitje heeft geen functie zoals een autoruit en het maakt ook geen deel uit van het rijwielgedeelte.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
En Patrick: weet jij hier iets van:of iemand anders natuurlijk
[..]
quote:Christian mompelde nog iets over de banden.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:11 schreef super_honda het volgende:
[..]
stond in de MOTO73 van een tijdje geleden, dat blik was idd een stuk langzamer dan Jurgen op zijn R6.
Auto+motor waren beide volkomen streetlegal geloof ik.
quote:moest ik aan denken toen ik deze test zag, scroll iets naar beneden en check 'Snelheidsmeter- ijking'. meteen ff sig aanpassen
Op zondag 8 februari 2004 00:54 schreef Rietvaerder het volgende:Maare.. Top speed: 202.0 km/h
Ik dacht dat ie rond de 220 zat ? Op de teller dan.. of zijn dit echte km's?
ik zie acceleratie nu pas, ook maar even aanpassen...net als de pk's.
quote:Die ouwe eigenaar heeft die van mij op 235 km per uur gehad. Zal dus wel iets van 220 ofzo echt km zijn.
Op dinsdag 10 februari 2004 20:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
van page 2:
[..]moest ik aan denken toen ik deze test zag, scroll iets naar beneden en check 'Snelheidsmeter- ijking'. meteen ff sig aanpassen
ik zie acceleratie nu pas, ook maar even aanpassen...net als de pk's.
Tis in ieder geval ff hard zat
quote:dat is zeker waar!
Op dinsdag 10 februari 2004 20:33 schreef Makster het volgende:Tis in ieder geval ff hard zat
ben ff aan het kijken naar een andere demper en ik kwam deze sebring uitlaten tegen. maar wat is verschil tussen de verschillende materialen?
quote:Het verschil zijn de materialen
Op dinsdag 10 februari 2004 20:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat is zeker waar!
ben ff aan het kijken naar een andere demper en ik kwam deze sebring uitlaten tegen. maar wat is verschil tussen de verschillende materialen?
Qua gewicht en vermogen en geluid maakt het niet veel uit volgens mij. Tis maar net wat je mooi vind. De een verlangt ook meer onderhoud als de andere. En de prijzen zullen aardig verschillen
quote:Dan wat?
Op dinsdag 10 februari 2004 19:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat klinkt al veel realistischer.
http://www.moto73.nl/downloads/de6eversnelling.wmv
http://www.moto73.nl/downloads/stemvannederland.wmv
quote:Dit doet mij denken aan het sprintje tussen Makster en Rietvaerder.
In de sprint vanaf stilstand blijkt de RS250 het snelst van de weg te branden. Daarbij moet je natuurlijk behoorlijk de koppeling laten slippen, maar dat is nog niets vergeleken bij de pure verkrachting van de koppeling die er bij de ZXR400 nodig is om echt hard van de plek te komen. De koppeling blijkt er goed tegen te kunnen, maar toch is het niet iets wat je met een gerust hart vaak doet. In het begin sla je dan ook een volstrekt modderfiguur bij de verkeerslichten doordat je de motor smoort en de Kawa bijna niet van de plek te komen.
Lullig zo onder vond collega Jeroen, wanneer je net naast een BMW 3-zoveel-automobieltje bent voorgekropen en dan vervolgen bij groen het onderspit delft.....
quote:Zoals ik dus al zei
Op dinsdag 10 februari 2004 22:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus dat was het
Maar laat me niet kisten door een BMW Dan maar koppeling verneuken. Moeten trouwens weer eens flink gaan oefenen Reetvaarder
quote:Maar op een Bandit kan je hetzelfde truucje uithalen.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus dat was het
quote:Joh? Echt?
Op dinsdag 10 februari 2004 22:07 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Maar op een Bandit kan je hetzelfde truucje uithalen.
Idd Makster, JIJ moet flink oefenen, ik niet hoor
quote:Wat een vent die Albers: maar mijn raceauto is natuurlijk wel sneller".
Op dinsdag 10 februari 2004 21:56 schreef Gerako het volgende:
De betreffende test tussen de Benz en de R6.http://www.moto73.nl/downloads/de6eversnelling.wmv
http://www.moto73.nl/downloads/stemvannederland.wmv
quote:Mag ik in de C1 PLEASE
Op dinsdag 10 februari 2004 22:10 schreef Rietvaerder het volgende:
10 seconden slomer per ronde....Zou een BMW het ook winnen? Leuk ideetje... BMW C1 tegen die AMG
quote:No problemo
Op dinsdag 10 februari 2004 20:07 schreef Makster het volgende:
Ben er weerVandaag gewerkt enzo
Ploderus THANKS voor dat mailtje ik hoor het wel
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 10-02-2004 22:43]
quote:Hehe, toch wel grappig om te zien. Alleen komt Albers met een beetje een vaag excuus dat hij verloren heeft. Hij rijdt nog niet eens tegen de top qua straatmotoren.. Tis 'maar' een 600cc. (wat waarschijnlijk wel weer wat voordeel biedt vanwege het lagere gewicht dan een 1000cc, maar qua vermogen zwaar minder is..)
Op dinsdag 10 februari 2004 21:56 schreef Gerako het volgende:
De betreffende test tussen de Benz en de R6.http://www.moto73.nl/downloads/de6eversnelling.wmv
http://www.moto73.nl/downloads/stemvannederland.wmv
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:30 schreef ploderus het volgende:[..]
No problemo
Laat wel ff weten als ik reactie heb (tot nu toe dus nog niets
)
Heb er zelf ook wel wat aardige helmpjes op de site zien staan, dus ben benieuwd. Ga ook wel ff kijken of ze op de beurs in Utrecht te vinden zijn. Ik ga toch zeker ook ff kijken voor Suomy helmen. Niet echt duur en als ik de reviews moet lezen komen ze toch erg goed uit de test.. We zien wel
Ik ga ook naar de beurs toe en zal daar dan ook zeker ff goed kijken!
Deze vind ik trouwens ook nog steeds heel erg interessant
quote:Ik heb deze helm!
Op dinsdag 10 februari 2004 22:51 schreef Makster het volgende:Ik ga ook naar de beurs toe en zal daar dan ook zeker ff goed kijken!
Deze vind ik trouwens ook nog steeds heel erg interessant
quote:Ook een mooie helm. Ik wil er een die bij mijn pak past zeg maar. Dus het gaat waarschijnlijk een groene worden
Op woensdag 11 februari 2004 09:49 schreef ZX9R het volgende:[..]
En OPM, ik heb geen idee maar volgens mij is alles passend te maken.
Bij sebring hebben ze een aantal uitwisselbare uitlaten:
Deze drie zijn uitwisselbaar tussen de ZX7R en de ZXR 400.
Alu is over het algemeen het blikkerigst. Moet je ook goed onderhouden anders word het dof enz. enz.
Ik zou die onderste nemen trouwens..
quote:Omschrijving: sebringmotor screw on demper
Op woensdag 11 februari 2004 11:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Cardon nemen... diepste en zwaarste geluid.Alu is over het algemeen het blikkerigst. Moet je ook goed onderhouden anders word het dof enz. enz.
Ik zou die onderste nemen trouwens..
Info: Racer: racing carbon
Prijs ex btw: ¤ 397
Opmerkingen:
Dat is dan wel weer een beetje jammer!
De PCT4017 is met EG Keurmerk
[Dit bericht is gewijzigd door ZX9R op 11-02-2004 11:34]
Die Streetlegal dingen zijn niks aan.. zijn nog steeds stofzuigers.
quote:Dus cardon geeft het zwaarste (dus mooiste!!) geluid? Duidelijk, mijn keuze staat vast wat betreft materiaal. Ik lees ook veel goede dingen over de Nikko en de Laser dempers voor de 400. Hebben jullie die combis al eens gehoord met mijn motor? En is er nu veel verschil tussen deze 3 merken (Sebring) qua kwaliteit en geluid?
Op woensdag 11 februari 2004 11:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Cardon nemen... diepste en zwaarste geluid.Alu is over het algemeen het blikkerigst. Moet je ook goed onderhouden anders word het dof enz. enz.
Ik zou die onderste nemen trouwens..
Sebring heeft mijn voorkeur aan gezien ik daar 30% korting op kan krijgen (wel voor btw).
quote:Mijn idee!
Op woensdag 11 februari 2004 11:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is jammer? Geen EG keurmerk? Das juist beter! Herrie
quote:maar dat moet je wel kunnen en dat is (nog) een probleem voor mij.
Op woensdag 11 februari 2004 10:52 schreef Makster het volgende:
En OPM, ik heb geen idee maar volgens mij is alles passend te maken.
quote:ok, thx!
Op woensdag 11 februari 2004 10:58 schreef ZX9R het volgende:
OPM,Bij sebring hebben ze een aantal uitwisselbare uitlaten:
PCT4017
[afbeelding]RAR4017
[afbeelding]RCR4017
[afbeelding]Deze drie zijn uitwisselbaar tussen de ZX7R en de ZXR 400.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15018?highlight=carbon%20geluid
quote:tis al wel een tijdje geleden maar meteen een mailtje gestuurd, thx!
Op woensdag 11 februari 2004 12:26 schreef Gerako het volgende:
Is dit niks voor je, misschien heeft ie em nog.http://www.motor-forum.nl/forum/topic/15018?highlight=carbon%20geluid
quote:Niet geschoten is altijd mis
Op woensdag 11 februari 2004 12:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
tis al wel een tijdje geleden maar meteen een mailtje gestuurd, thx!
quote:Daarom. Hij woon in arnhem, zou wel makkelijk zijn.
Op woensdag 11 februari 2004 12:41 schreef Gerako het volgende:[..]
Niet geschoten is altijd mis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |