Lang verhaal volgt, Maar je bent dan ook niet verplicht het te lezen.
Ik zit op dit moment in Letland, sinds 23 december, en blijf hier ook nog wel ff, tot minstens 5 maart. allemaal supergezellig en leuk en weet ik t allemaal hier. Nou was ik afgelopen zaterdag in een club Kabata met een Letse vriend van mij, en na een tijdje begaven we ons maar eens richting dansvloer waar we eerst nog ff gingen zitten. Stonden 2 meisjes in de buurt te dansen, maar niet echt mijn soort meisjes ofzo. Toen ik even later wat verder keek zag ik dat het 3 meisjes waren, en die derde, die was WEL heel erg leuk!
Ik had op dat moment nog maar 2 biertjes op, dus ik was nuchter genoeg om te zien dat ze echt leuk was, en dat ik dat niet dacht omdat ik dronken was. Ik zag haar n beetje naar me kijken, dus: langzaam liedje, ik der op af. Ik vraag: "Vai tu gribi dejot?", wat betekent: "Wil je dansen?", wat zij wel wilde. Dus wij dansen, ik uitleggen dat ik nederlands ben en vraag of ze engels spreekt, wat ze niet doet. Na 't liedje ik weer terug naar vriend van mij en zij terug naar der vriendinnen. Even later weer langzaam liedje. Ik denk, kom, laat ik eens gek doen, en ik vraag er weer ten dans, en ze wilde wel weer dansen. Dus wij weer dansen, na 't liedje weer terug naar onze vrienden. Ik denk, dit schiet nie op. Dus op naar de bar, 1 vodka, 2 vodka, nog n biertje. Weer terug naar de dansvloer. Weer langzaam liedje, maar iemand anders had er al gevonden. Ik denk **kut*. Na goed, na een tijdje komt er een liedje: "Pastum Pastum Pietupies". Super loos liedje, met superstom dansje, dat ik al kende sinds de zomer (toen was ik hier ook), maar ik had er nog nooit op gedanst, dus ik naar haar toe en ik zeg: "You gotta learn me the dans to this song". Dus zij neemt me mee en vervolgens loopt iedereen achter elkaar aan dat stomme dansje te doen Na dat liedje vraag ik die vriend van mij of hij een nummer aan kon vragen voor mij (DJ begreep mijn engels niet). Mijn favoriete letse nummer: Sniegs, van Fomins & Kleins. Ik zeg tegen haar: "Het volgende liedje is voor jou". En ja, na een tijdje komt het liedje, dus wij weer dansen. Ondertussen al redelijk aangeschoten dus iets meer handtastelijk. Aangezien het mijn favoriete nummer is, ken ik ook bijna al die woorden uit mijn hoofd (in het Lets dus) en zing het in haar oor, wat ze zeer goed vond
Na het liedje nog ff door dansen, en daarna vraag ik haar of ze wat van me wil drinken. "Nee", zegt ze, "mijn vrienden kopen wel voor me". Ik zeg "nee, ik hoop wat voor je!" Nee nee, dat wilde ze niet. Ik sleep haar mee naar de bar en zeg tegen de barman: "1 vodka for me and ... " naar haar wijzend, waarop zij heftig haar hoofd schudt en zegt: "no no". Goed, ik dus mn derde vodka. Terug naar de dansvloer, blijf aandringen dat ze wat van me moet drinken, en uiteindelijk geeft ze toe. Ze wilde wel n vodka. Dus ik n vodka bestellen. Kijkt ze er naar, ik denk: "wat is er nou dan?" Zegt ze: "jij ook!" Dus ik mn 4e vodka bestellen, wij samen vodka drinken, begon ondertussen aardig dronken te worden. Terug naar dansvloer en vanaf dat moment hebben we alleen nog maar samen gedanst. Ik haar in haar nek zoenen/likken wat ze wel heel erg leuk vond en na een tijdje moest ze naar huis
Zij naar de garderobe haar jas op halen en bij de uitgang gezoend. Ik was echt gigantisch blij, want ik vond haar echt heel erg leuk.
Die avond had ik haar nummer ook gevraagd, dus ik de volgende dag samen met die vriend, die haar tweelingzus wel zag zitten, met n geweldige kater haar bellen. Ze kon die dag niet (misschien maar beter ook, gezien die kater ), dus goed, misschien volgende dag. Ik volgende dag weer bellen, en ja, ze wilde wel ontmoeten. Wij in het centrum ontmoeten, maar ze had maar een uurtje tijd. Wij koffie drinken, waar ik er achter kom dat zij echt heel bar engels spreek, maar dat mijn Lets ondertussen aardig goed is geworden (sinds de zomer aan het leren, en sinds 23 december echt actief). Gezellig gepraat en koffie gedronken, na n uurtje haar naar de bus brengen, waar 't afscheidszoentje er 1 op de wangen was.
Dag daarna (dinsdag) kon ze ook nie ontmoeten, en de dag daarna was ze jarig (nu 21 jaar). Ik had 'n CD voor haar gekocht, met het liedje Sniegs. Ik vraag of ze naar de bios wilde, maar ze had veel te doen. Ik vraag: ook nie voor even, zodat ik je je cadeautje kan geven? Ok, dat wilde ze wel, dus weer ontmoet in het centrum (woensdag), en we liepen door het park, waar ik haar de CD gaf, en ze zei dat ze het echt heel leuk vond en elke keer als ze dat liedje hoorde moest ze aan mij denken en zo, dikke zoen op de wangen, rondje door de oude stad gelopen, veel gepraat, was gezellig. Terug naar de bus, weer zoentje op de wangen.
Later ontmoet ik die vriend van mij weer en ik SMS haar of ze misschien met die vriend, haar zus en mij naar de bios wilde, wat ze nog nie zeker wist. Dus volgende dag (gister dus) die vriend van mij bellen (omdat mijn lets dus nie heel super is) met haar zus, en ze zegt: ja okee, we gaan! Dus wij met z'n vieren naar Scary movie 3 (Leuke film ). En achteraf moesten ze weer naar huis, omdat ze vandaag om 6u moesten op staan omdat ze naar der vader gingen (weinig ouders in dit land die trouwen en dan ook nog getrouwd blijven...). Ze zou me bellen zodra ze terug kwam van haar vader.
Goed, lang verhaal dus, en ik kan me voorstellen, dat jullie je ondertussen af vragen waarom ik dat allemaal schrijf. Goed, ik ben dus een jongen van 20 jaar oud, die nog nooit echt een vaste vriendin heeft gehad, en (ook al is het ondertussen veel minder erg dan n jaar of 2 geleden) ik ben ook redelijk onzeker, en heb dus ook niet veel ervaring met dit soort situaties. Ik vind haar echt heel erg leuk en ik zou graag willen dat dit wat meer wordt, maar ik weet eigenlijk niet echt hoe ik nou verder moet gaan... Morgen gaan we _hopelijk_ weer uit met zn vieren. Hopelijk kom ik dan toch weer ergens als ik weer es wat vodkaatjes achterover heb geslagen. Een van de lastige dingen van dit alles is toch wel het probleem van de talen. Ik spreek dan wel een redelijk woordje engels, en ben nog steeds hard aan het leren, maar ik hoop niet dat 't toch een probleem gaat worden. Ik ben blij en bang op t zelfde moment, bang, dat als ik haar vertel wat ik voor haar voel, blijkt dat zij toch niet hetzelfde voelt... Daarom wacht ik ook nog maar even... Maar hoe lang moet ik wachten? Hoe kom ik er achter hoe leuk zij mij vindt? Iemand nog tips of wat dan ook? Als je zo ver bent gekomen, in ieder geval bedankt voor het lezen
En als je gaat reageren: alvast bedankt voor je reactie
Sveicieni no Latvias!!
Ik zou zeggen: gewoon genieten, laat het gewoon lekker lopen en zie wat er van komt.. Als je het gewoon rustig aan doet en je gevoel volgt (en niet van stapel loopt ) dan komt't vanzelf wel goed.
En ik zeg altijd maar: ook dingen die in't begin negatief lijken (bv. als ze toch niets met je wil ofzo) kunnen later juist weer positief uitpakken. Je wordt gevormd door je verleden en met alles wat je doet leer je!
Dus leer hiervan en enjoy
</wijzewoorden>
Gewoon ervan genieten zolang het duurt, of het nu kort of lang is.
Wat ik om me heen ziet as dat relaties op afstand niet zo goed werken over het algemeen, maar er zijn genoeg uitzonderingen daarop.
Zo niet dan moet je het lekker laten gaan. Niks is erger dan een stalkend/zeurend persoon achter je aan hebben.
Ik heb soortgelijke dingen in Finland (vlakbij ) meegemaakt; en taalproblemen maken dit soort dingen tegelijk spannend en neurotisch. Het eerste is leuk; het tweede niet. Je kunt er dus het beste een luchtige houding op na houden.
Als je weer uitgaat en je treft haar, zet plezier maken op de eerste plaats, en maak je niet druk of er meer gebeurt of niet. Besides, je peert hem over een paar weekjes weer. Have phun.
Lang verhaal man !
Wél leuk om te lezen. Heerlijk dat gedraai om elkaar heen. Ik denk dat je al helemaal op de goeie weg bent en dus naar die bekende weg vraagt; al ben je er zelf niet zo zeker van. Ik denk alleen dat je jezelf niet te vol moet kiepen met Wodka. Vrouwmensen hebben volgens mij een hekel aan dronken kerels, en terecht. Gewoon lekker jezelf zijn, uitgaan, gekke lieve dingen doen die je te binnen schieten (al gaat het echt nergens over) en vertroetelen maarrrrrrrrrr: pas op dat ze je niet te opdringerig vindt. Dat werkt averechts.
Hey !
Je gaat on wel op de hoogte houden natuurlijk he
Tally Ho !
Ook is het verstandig om een keer geen "double date" te doen maar alleen met haar uit te gaan.
niet teveel drinken op de eerste paar dates (om verkeerde indruk te vermijden)
Succes
Je gaat immers vanzelf wel weer een keer terug naar Nederland.
Tegen die tijd moet het of dik aan zijn of vergeten die hap.
Pluk de dag.
quote:Ik peer hem over n paar weekjes weer ja, maar ik weet 100% zeker dat ik hier in de zomer weer zal zijn en misschien wil ik hier wel gaan studeren (en dat idee zweeft al door mn hoofd sinds voor ik haar ken)... Latvia is the best!
Op vrijdag 6 februari 2004 16:02 schreef Philosocles het volgende:
Als ik jou was zou ik het proberen allemaal niet te serieus te nemen; hoe leuk je d'r ook vind.Ik heb soortgelijke dingen in Finland (vlakbij
) meegemaakt; en taalproblemen maken dit soort dingen tegelijk spannend en neurotisch. Het eerste is leuk; het tweede niet. Je kunt er dus het beste een luchtige houding op na houden.
Als je weer uitgaat en je treft haar, zet plezier maken op de eerste plaats, en maak je niet druk of er meer gebeurt of niet. Besides, je peert hem over een paar weekjes weer. Have phun.
Goedkoop? Mooi? Goede voorzieningen?? Spreken ze een beetje engels??
Tell me
quote:UITERAARD hou ik jullie op de hoogte
Op vrijdag 6 februari 2004 16:04 schreef Captain_Chaos het volgende:
Sohee !Lang verhaal man !
Wél leuk om te lezen. Heerlijk dat gedraai om elkaar heen. Ik denk dat je al helemaal op de goeie weg bent en dus naar die bekende weg vraagt; al ben je er zelf niet zo zeker van. Ik denk alleen dat je jezelf niet te vol moet kiepen met Wodka. Vrouwmensen hebben volgens mij een hekel aan dronken kerels, en terecht. Gewoon lekker jezelf zijn, uitgaan, gekke lieve dingen doen die je te binnen schieten (al gaat het echt nergens over) en vertroetelen maarrrrrrrrrr: pas op dat ze je niet te opdringerig vindt. Dat werkt averechts.
Hey !
Je gaat on wel op de hoogte houden natuurlijk he
Tally Ho !
quote:Eerste 2x na die avond waren geen double dates, dat was alleen zij en ik. Alleen gister was double.Vandaag zou dan ook niet double worden... Op voorwaarde dat ze belt en zegt: kom, laten we wat gaan doen!
Op vrijdag 6 februari 2004 16:04 schreef Reco het volgende:
Ik zou niet te lang wachten want misschien ziet ze je op een gegeven moment alleen nog maar als een goede vriend (omdat je er al die tijd nooit echt over begon) en zit je in die pureeOok is het verstandig om een keer geen "double date" te doen maar alleen met haar uit te gaan.
niet teveel drinken op de eerste paar dates (om verkeerde indruk te vermijden)
Succes
Extra argument voor gewoon plezier maken dus. Nou ja, leuke avonden daar toegewenst in ieder geval.
fr0xy
quote:Goedkoop, mooi, inderdaad! Verblijfplek kan wat duur zijn, maar ik ken hier al mensen van de zomer, en heb zodoende een slaapplek voor 30 Lat per maand (=45 euro), maar dat is ongeveer de gemiddelde prijs voor een normaal hotel per nacht hier... Ze hebben ook goedkopere studentenhotels, maar ik heb me er niet zo in verdiept. Stad is heel mooi, en het Engels is redelijk goed, maar dan voornamelijk onder de 20. De rest heeft t nooit gehad op school, dus kleine kans nog maar dan.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:06 schreef Nimitz het volgende:
Hoe is Letland eigenlijk? Als verblijfplek?Goedkoop? Mooi? Goede voorzieningen?? Spreken ze een beetje engels??
Tell me
Uitgaan kost nix. Entree voor sommige klubs is dan 1 lat ofzo, halve liter bier tussen de 50 santimes en 1 lat, vodka 't zelfde. Restaurant: 3 gangen diner ong. 10 lat per persoon in n redelijk luxe restaurant. Roken: 65 santimes voor een pakje camel En de mensen zijn hier heel tof, alleen wel uitkijken voor wat nou je vrienden zijn, want sommigen blijken je na een tijdje alleen maar als een zak geld te zien.
1 lat = 1,5 euro
quote:en das logisch. 45 euro voor een verblijfplek van een maand.... dat betaal je soms per nacht. En bier voor 1,5 euro... das gewoon netjes.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:12 schreef daReaper het volgende:[..]
Goedkoop, mooi, inderdaad! Verblijfplek kan wat duur zijn, maar ik ken hier al mensen van de zomer, en heb zodoende een slaapplek voor 30 Lat per maand (=45 euro), maar dat is ongeveer de gemiddelde prijs voor een normaal hotel per nacht hier... Ze hebben ook goedkopere studentenhotels, maar ik heb me er niet zo in verdiept. Stad is heel mooi, en het Engels is redelijk goed, maar dan voornamelijk onder de 20. De rest heeft t nooit gehad op school, dus kleine kans nog maar dan.
Uitgaan kost nix. Entree voor sommige klubs is dan 1 lat ofzo, halve liter bier tussen de 50 santimes en 1 lat, vodka 't zelfde. Restaurant: 3 gangen diner ong. 10 lat per persoon in n redelijk luxe restaurant. Roken: 65 santimes voor een pakje camel
En de mensen zijn hier heel tof, alleen wel uitkijken voor wat nou je vrienden zijn, want sommigen blijken je na een tijdje alleen maar als een zak geld te zien.
1 lat = 1,5 euro
Hmm, misschien is het wel wat voor me
volgens mij heb je goed huisgehouden daar, in ieder geval laten zien dat je veel moeite voor haar wilt doen. misschien moet je af en toe wat gas terug nemen, kan zij je misschien ook duidelijk maken wat ze van jou vindt en initiatief tonen.
quote:In hoeverre denk je dat ik dat moet vertellen? Gewoon dat ik haar leuk vind, of echt wat ik voor haar voel... Naar mijn mening kan het voor dat laatste misschien iets te vroeg zijn...
Op vrijdag 6 februari 2004 16:11 schreef fr0x het volgende:
Niet afwachten, je hebt toch niets te verliezen. Grijp gewoon je kans!! strax grijpt iemand anders je kans. Vertel haar dat je dr wel ziet zitten enzo. Ik denk dat ze dat ook wel begrijpt. succes ermee!fr0xy
quote:Dat zat ik ook al te denken. Om die reden ga ik haar vandaag ook maar niet bellen. Mocht ze mij niet bellen, dan bel ik haar morgen om te vragen of ze 's avonds uit wil...
Op vrijdag 6 februari 2004 16:15 schreef deepthroat het volgende:
pff wat een lang verhaal, maar wel leuk om te lezenvolgens mij heb je goed huisgehouden daar, in ieder geval laten zien dat je veel moeite voor haar wilt doen. misschien moet je af en toe wat gas terug nemen, kan zij je misschien ook duidelijk maken wat ze van jou vindt en initiatief tonen.
quote:dat zijn de signaaltjes!! sla ze niet in de wind, trek je conclusies
Op vrijdag 6 februari 2004 16:29 schreef daReaper het volgende:
Ohja, tijdens eerste date vroeg ze me trouwens ook met aanzienlijk veel interesse wanneer ik hier weer zou zijn nadat ik weg ga, en of ik hier niet zou willen studeren, en 2e date liet ik trots mijn bus kaart zien die ik gekocht had, en zij dacht in eerste instantie dat het een studentenbuskaart was en dat ik dus had besloten hier te studeren, en ze keek even wel aardig blij moet ik zeggen...
quote:Dan is het toch al aardig duur geworden de laatste tijd. Ik kwam vaak in Riga zo in '92 en '93 (ik studeerde toen in Vilnius). Ben dus niet onder de indruk van de huidige prijzen.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:14 schreef Nimitz het volgende:[..]
en das logisch. 45 euro voor een verblijfplek van een maand.... dat betaal je soms per nacht. En bier voor 1,5 euro... das gewoon netjes.
Hmm, misschien is het wel wat voor me
Ivo
[Dit bericht is gewijzigd door daReaper op 07-02-2004 11:17]
Ik haat misschien trouwens. Het is ja of nee. En niet 3x misschien pff
quote:Ik heb ook n hekel aan misschien. Eigenlijk "Es nezinu", wat "ik weet het niet" betekent. Net dus gebeld, en nou loop ik me dan weer op te vreten omdat ik dus gezegd had dat zij maar moest bellen als ze het wel wist... Ze klonk trouwens alsof ze een aardige kater had... Ze had een feestje thuis, omdat haar zus haar naamdag had. Ik weet dat ik niet zou moeten gaan bellen, maar toch ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik, als zij niet belt, ergens in de avond wel zal bellen...
Op zaterdag 7 februari 2004 11:08 schreef PLAE@ het volgende:
Niet teveel druk op de ketel bij haar zetten joh. Als zij echt wat wil zal ze toch ook zelf een klein beetje het iniatief moeten nemen...............Ik haat misschien trouwens. Het is ja of nee. En niet 3x misschien pff
De reden dat ik Ieva uit mijn hoofd wil krijgen is dat ik al te vaak de fout heb gemaakt om te gaan blijven hopen bij andere meisjes, en ik weet ondertussen dat dat alleen nog maar meer pijn veroorzaakt. Ik heb nu ook sterk de neiging om dat weer te gaan doen (wacht dan ook met smart op haar e-mailtje...) Op dit moment kan ik echt niet zeggen wat ik nou precies voor Gunita voel... Ze is echt een heel lief meisje en (zoals ik geloof ik al gezegd heb) ik voel me heel erg op mijn gemak bij haar. Ze wil ook graag Nederlands leren, dus ik denk dat dat op zich ook wel weer wat zegt... Maar toch... Ik weet het gewoon niet zo, en ik weet eigenlijk ook niet echt of de twijfel nou bij Ieva vandaan komt of echt van mij is... zegmaarquote:Op maandag 1 maart 2004 22:04 schreef CoolZero het volgende:
Ik heb echt alles van je gelezen en ik moet zeggen... je verwoord echt alles bijna lijkt wel. Heel duidelijk beeld krijg je ervan. Ik moet zeggen, ik leef wel met je mee. Je moet je gevoel in ieder geval volgen. Je schrijft dat je leva uit je hoofd wilt krijgen. Je kan eigenlijk dan beter niet met een ander nemen omdat je misschien toch gaat vergelijken en teveel erover gaat nadenken. Aan de andere kant, als Gunita nou echt meer om je geeft, dan zou ik toch erop af gaan, als je echt wat voor diegene voelt. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....
niet (kort genoeg?quote:Op maandag 1 maart 2004 21:49 schreef deepthroat het volgende:
jezus man, ik ben ontzettend benieuwd of het nu gelukt is, maar ik ga echt niet dat hele verhaal doorlezen men!! maak ff een samenvatting
Nouja... ik ga idd de 23e weer terug naar NL, maar zometeen ga ik naar een open dag van alle universiteiten hier in LV, op zich nog best wel geinteresseerd om hier te gaan studeren (als tolk, niet heel lang geleden gelezen dat daar nogal een tekort aan is met die nieuwe landen die bij de EU komen, waar LV er dus 1 van is)... Maar zeker weet ik dat nog niet.quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tja...wel lullig voor jou dat ze weer bezig is met d'r vriend.
Van de andere kant is het ook zo dat zij zal denken dat jij na verloop van tijd weer teruggaat naar Nederland en dat ze dan toch weer met een Let verder moet....
Leuk land trouwens dat Letland? Ik was van plan er ook een poos heen te gaan.
Klinkt leuk inderdaad. Mij lijkt het op zich ook wel wat, alleen ff kijken in m'n kennissenkring of er nog iemand geïnteresseerd is, want in je eentje daar zitten is ook weer zoiets natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:52 schreef daReaper het volgende:
[..]
Nouja... ik ga idd de 23e weer terug naar NL, maar zometeen ga ik naar een open dag van alle universiteiten hier in LV, op zich nog best wel geinteresseerd om hier te gaan studeren (als tolk, niet heel lang geleden gelezen dat daar nogal een tekort aan is met die nieuwe landen die bij de EU komen, waar LV er dus 1 van is)... Maar zeker weet ik dat nog niet.
En ja, Letland is een heel leuk landAnders zat ik hier ook niet 3 maanden. Vriend van mij was hier dus 2 weekjes geleden, en die is echt meteen helemaal gek geworden op dit land
Hij wil hier ook huisjes gaan bouwen & verhuren enzo
Zeker een aanrader!!
Ik geloof inderdaad dat het van mij meer kwam dan van haar... Ik had wel het idee dat ze me leuk vond, maar om nou te zeggen dat ze helemaal gek van me was... I dunno... Of ik daar ooit achter ga komenquote:Op donderdag 4 maart 2004 19:50 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Zo wat een verhalen.. leuk om te lezen..
Maar dacht eerlijk gezegd bij t eerste verhaal dat het meer van jou kant kwam dna van haar kant...
Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker voor dat andere meisje gaan (want idd je blijft 2e keus) en gewoon ontzettend genieten van de tijd die je in Letland doormaakt!!
Ik zit hier ook in mn eentje, maar daar komt natuurlijk wel bij kijken dat ik hier al aardig wat mensen kende van uit de zomerquote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klinkt leuk inderdaad. Mij lijkt het op zich ook wel wat, alleen ff kijken in m'n kennissenkring of er nog iemand geïnteresseerd is, want in je eentje daar zitten is ook weer zoiets natuurlijk.
Als tolk is er genoeg werk denk ik, zeker als ze bij de EU komen. Daar een bedrijfje opstarten zoals die vriend van je gaat doen is ook wel een uitdaging en doordat ze bij de EU komen wordt het nog wat eenvoudiger ook als voorheen.
true, maar ja, ze heeft het er dan wel weer over om naar nederland te komen... en ze is dus NL aan het leren, en ik ben hier in de zomer weer...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien maar beter ook dat je niet verliefd bent op dat andere meisje als je over 2,5 week alweer naar huis moet...
Ben haar op dit moment alle tijd van de wereld aan het gunnen... Vooralsnog nix gehad... Ga ik me toch wel lopen afvragen of ik ooit nog antwoord krijg op dat mailtje. Denk dat ik haar nog ff een mailtje of smsje stuur, in de week voordat ik weg ga om te vragen of ze nog n keer wil ontmoeten, zoals ik in die email had gevraagdquote:Op donderdag 4 maart 2004 20:33 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Leuk om te lezen... Ik denk dat je haar iets meer tijd moet gunnen... en verder doen wat je denkt dat goed is. lekker impulsief, succes ermee!
Da's een goed teken van haar kant, al zijn d'r altijd veel mensen wat terughouden als het gaat om Oostblokdames die graag naar NL willen...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:11 schreef daReaper het volgende:
[..]
true, maar ja, ze heeft het er dan wel weer over om naar nederland te komen... en ze is dus NL aan het leren, en ik ben hier in de zomer weer...
Nou alleen nog ff bedenken of ik wel n relatie met haar wil... Nouja, we zien wel hoe erg ik haar mis als ik in NL ben hehquote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Da's een goed teken van haar kant, al zijn d'r altijd veel mensen wat terughouden als het gaat om Oostblokdames die graag naar NL willen...
Als je weer terug gaat naar Letland over een tijdje en zij heeft de mogelijkheid naar NL te komen en ze wil zelfs NL leren dan is dat op zich wel een mooi uitgangspunt voor een relatie.
quote:Op zondag 7 maart 2004 21:51 schreef daReaper het volgende:
Vandaag weer n gezellige date met Gunita gehad. Meteen ff ook mn huidige problemen uitgelegd. Gister nogal wat gebeurd, maar nu ff geen tijd om uit te leggen, laat ik het er kort op houden dat ik beroofd ben van 50 lat waardoor ik me vandaag echt heeeeeel kut voelde..., bijna door mn geld heen ben, vanaf vrijdag geen slaapplaats meer heb en zodoende dus naar huis zal moeten binnen afzienbare tijd... Ohja, ben ook nog eens verkouden sinds gisteren. Anyway, tegen het einde van onze date nodigde ze me uit om morgen naar haar huis te komen, dus ben benieuwd
Ze zei ook dat ze niet wilde dat ik weer naar Nederland ging en dat ze zodra ze vrije tijd heeft (van school&werk) ze naar NL zal komenVolgende keer zal ik wat meer schrijven, als ik niet een laatste bus te halen heb.
quote:Op zondag 14 maart 2004 16:15 schreef daReaper het volgende:
Was ik maar weer eens. Ik begin meteen met zeggen dat ik echt geen reet van (Letse) vrouwen snap
Date bij haar thuis was wel gezellig. Niet bijzonder veel gebeurd. Ze dacht dat haar kamergenoten niet thuis zouden komen omdat ie normaal gesproken rond 8u al terug waren, maar het was alweer 10u, zodus. Lagen we op een gegeven moment op bed, elkaar in de ogen aan te kijken al n aardig tijdje, komt toch die kamergenoot thuis :S Naja, die wilde pitten wat betekende dat ik er vandoor moest.
3 dagen geleden was ik aardig moe en had een dikke kater, en moest de volgende dag om 9u op, en zo rond 12u lag ik al in mn bed (voor mijn doen hier aardig vroeg), toen zij ineens belde. Was de eerste keer dat ze mij heeft gebeld. Ze vroeg of ik naar t centrum wilde komen (ze was trouwens ook aardig dronken). Goed, ik wil naar 't centrum, maar er reden geen bussen meer. Ik 'n taxi nemen ook al zit ik aardig krap bij kas. Ontmoet haar daar, en we gaan naar n club toe, Kardinals. Daar waren allemaal vrienden van haar die ze al n maand of 2 niet gezien had. Ook zij waren allemaal stuk voor stuk dronken, terwijl ik daar nog altijd met een kater zat. Nou goed, toch maar wat bier weggewerkt, want helemaal nuchter tussen een stel dronken letten zitten is echt nietOp een gegeven moment wil Gunita dat ik met haar karaoke ga zingen. Uiteindelijk maar gedaan, hoewel ik helemaal geen Karaoke type ben, maar goed. Prāta Vetra - Kur ir mana lidma¨ina (oftewel: Brainstorm - Waar is mijn vliegtuig). Daarna weer aan t tafeltje, en op een gegeven moment gaat ze dansen met een van die vrienden. Dansen gebeurde n verdieping lager. Dat was rond een uur of 2, en rond een uur of 4 waren ze nog niet terug. Op zich ben ik geen jaloers type, dus ik probeerde er ook maar zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Had het toch al druk genoeg met mezelf een beetje staande te houden tussen al die dronken letten. Op een gegeven moment wilden ze toch maar eens naar huis, maar wisten niet waar die vriend van hun was. Dus ik maar naar beneden, ff zoeken. Moest Gunita sowieso nog ff zien omdat ze mn trui aan had. Beneden zaten ze aan n tafeltje. Weinig bijzonders, dus ik zeg in 't Lets, "jullie vrienden willen gaan". Op een gegeven moment weer naar boven, en gunita neemt me ff alleen, waar ze (ondertussen echt goed dronken) 1000 keer sorry zegt, en dat ze zich zo lullig voelde dat ze zo weinig aandacht aan me had besteedt, en vraagt me of ik r wil vergeven. Had geen zin om moeilijk te doen, dus na verloop van tijd maar gewoon gedaan. Daarna naar buiten, zij richting tram, ik mee lopen. Zitten we daar in het bushokje, ik ging echt dood van de kou, maar goed. Zij de hele tijd zeggen dat ik lief ben en zij slecht is voor wat ze gedaan had en mij de hele tijd kusjes geven
Goed, op een gegeven moment kwam dus die tram, en zij naar huis. Rare avond
Allemaal leuk en aardig, maar 't probleem is nou dat ze al 2 dagen haar telefoon niet op neemt, 1x zelfs weggedrukt... Vandaag niet eens geprobeerd. Ik snap der geen reet van. Weet nu ook niet of ik haar vandaag weer zou moeten proberen te bellen eiglk. Mijn gevoel zegt van niet, dat ik maar gewoon moet wachten tot zij mij belt ofzow. We'll C, I'll keep you updated.
Toch ff zin om hier n verhaaltje te schrijven van wat ik hier nog heb mee gemaakt, ook al heeft t nix met Gunita te maken:
Woensdag, ben ik met 2 vrienden naar Kabata gegaan. Voor dat we er heen gingen nog ff een fles Vodka leeggedronken, vervolgens daar heen dus. Ik 1 biertje en nog 2 vodka gedronken, en ontmoet een vriend van mij die net 110 Lat aan n machine had gewonnen. Op n gegeven moment vond ik het tijd om te gaan dansen, dus ik naar de dansvloer, waar ik nog wat bekenden tegen kom. Die gast die geld gewonnen had had een trakteer bui, en dat heb ik geweten ook! Hij kwam aangelopen met 2 flessen champagne en 8 glazen, waar ik er 1 van kreeg. Dus ik drinken, elke keer als mn glas half leeg/vol was, was ie spontaan weer helemaal vol. 2 flessen waren op? Geen probleem, komt ie weer aan met nog 4 flessen. Dus ik nog meer drinken drinken drinken. 4 flessen waren op, hoppa, daar waren de volgende 2 nieuwe flessen. Of er daarna nog meer flessen bij waren gekomen heb ik eigenlijk niet mee mogen maken, omdat ik het volgende uur op de WC heb doorgebracht... Ik bleef echt maar kotsenTot iemand mij vond. Tot nu toe weet ik nog altijd niet wie dat nou was. Wel iemand die ik kende, want hij wist dat ik NL ben en n beetje LV spreek. Hij vroeg mij t kaartje van mn jas en vervolgens werd ik naar boven gedragen, waar ik buiten neer werd gezet. Op de grond gezeten en nog meer kotsen :S Ik kon echt niet meer op staan, voelde me bijzonder kut! Dacht echt dat ik dood ging. Na een half uurtje kwamen er 3 mensen, die mij mee namen. Ik zeg "taksometrs, taksometrs". Zij: "jaja, dit is de taxi". Dus ik die taxi in, waar ik vervolgens tot de conclusie kom dat ik in een politie busje zit
Naar t politiebureau. Daar vroegen ze me wat dingen, maar weet eerlijk gezegd niet meer echt wat. Vervolgens vroegen ze me of ik hun kon vertellen waar ik woonde, wat ik tot hun volle verbazing kon
Dus zij mij naar huis brengen, waar ik niet wist hoe snel ik in slaap moest vallen, waarna ik de volgende dag met een DIKKE kater wakker werd...
Maar goed, ik heb ondertussen een nieuwe woonplek gevonden, en zelfs werk! Websiteje bouwen, 3 dagen werk naar schatting, 120 lat. Toch netjes, zeker voor letse standaarden. Gister een buskaart gekocht naar NL voor de 23e, dus rond die tijd zullen jullie het eind van het verhaal kunnen lezen (of...)
Grtz!
Vrij vertaaldquote:Hey! Kāpēc necel klausuli vēl? Vai es ko izdarīju? Lūdzu pasaki man! Tu man tie¨ām patīc un es nevēlos zaudēt tevi muļķīgas nesapra¨anās dēļ! Atbildi, lūdzu! x
(vriend van mij had t ff voor me vertaald)quote:Hey! Waarom neem je niet meer op? Heb ik iets gedaan? Vertel het me alsjeblieft! Ik vind je echt leuk en ik wil je niet kwijt raken om iets stoms! Antwoord alsjeblieft! x
Als je wat beter had gelezen had je wel gezien dat Gunita voor meer dan 1 avond was...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:52 schreef Salvad0R het volgende:
ik lees dit allemaal, wachtend op boeiende gebeurtenissen
t enige wat ik lees is dat je gebruikt wordt door verschillende dames als zoen object voor 1 avond
word er in letland niet geneukt of wat?
okay, kloptquote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:56 schreef daReaper het volgende:
[..]
Als je wat beter had gelezen had je wel gezien dat Gunita voor meer dan 1 avond was...
Die indruk begint mij hier ook te dagenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
okay, klopt
maar toch
ik krijg de indruk dat die dames jou minder serieus nemen als jij hun?
Jouw eigenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, het leest fijn weg vind ik die verhalen. Heel wat fijner om te lezen dan de doorsnee topics hier in R en P. Heb het helemaal meegevolgd en zat echt helemaal mee te leven met de TS af en toe!
Stiekum wel n beetje onzeker hoor... Maar bij haar voel(de) ik me toch zo op mn gemak, dat ik daar weinig last van had. Ik denk dat dat misschien ook wel 1 van de redenen is dat ik haar zo leuk vond.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:33 schreef varkentje het volgende:
hmms..ik heb net hele topic doorgelezen en ik moet zeggen. WAT EEN VERHAAL :-) Erg koel allemaal je belevenissen. Jammer dat het wat minder gaat nu..ben benieuwd wat je terugstuurd..je zou een weblog moeten beginnen met je belevenissen joh..schrijfstijl is wel aantrekkelijk als je het mij vraagt..
En ehm, maybe heeft die gunita problemen thuis ofzo(iemand ziek?)?(ik las dat ze niet meer thuis woont)..naja..hoop iig op een snelle reactie..Sterkte!!! Enne, idd 1 ding..als je iets niet bent is het onzeker!
Jij bent er ook inderdaad wel een groot deel van het verhaal bij geweest. Tof!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, het leest fijn weg vind ik die verhalen. Heel wat fijner om te lezen dan de doorsnee topics hier in R en P. Heb het helemaal meegevolgd en zat echt helemaal mee te leven met de TS af en toe!
Ha eindelijk iemand die begrijpt wat ik met onzeker bedoelquote:Op donderdag 18 maart 2004 18:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Gozer, you and me are the same! Ik begrijp ook wel wat je bedoelt met onzeker.. Ik lees hier dat mensen zeggen dat je niet onzeker bent. Maar het is duidelijk dat je dat wel bent, want daarom zit je die meiden zo achter de broek aan.
Het isnet of ik tegen mezelf praat als ik zeg: je moet niet te hard van stapel lopen en ze de hele tijd bellen, smsen.. weet ik wat.. een beetje afstandelijke houding maakt je interessanter en aantrekkelijker.. een beetje dan hè.. Het is nooit goed om jezelf te verloochenen. Maar bij voorbeeld toen jij tegen die eerste dame had gezegd dat zij maar moest bellen.. vervolgens deed ze dat niet en ga jij haar bellen, omdat (zo zeg je) je toch van jezelf weet dat je sowieso wel zou bellen.. Maar dat moet dus niet!
Ik leef met je mee.. succes met uitzoeken wie je echte vrienden zijn.. (leg me uit: die lui die je zonder geld voor de ingang van de club liet staan.. dat zijn toch geen vrienden van je hoop ik? Dat kan je toch niet maken man..) en met de dames.. Doe rustig aan en ik lees het wel weer hier.
Ik heb van allebei de meisjes foto's, 1tje zelfs al ingescand, maar ik zal ze hier over n dag of 5 plaatsen, als ik weer in nederland benquote:Op donderdag 18 maart 2004 20:34 schreef gateway het volgende:
mooi voor je man! gewoon afwachten! als zij jouw ook ziet zitten komt alles vanzelf goed!!
plaats eens een foto van haar (of zodra je er 1 hebt![]()
Tja, hier valt wel wat voor te zeggen natuurlijk. Maar je had het er toch over dat ze het wel zag zitten om eventueel naar NL te komen?quote:2) Ik ben nog altijd een Nederlander, die over een paar dagen terug gaat. Ze gelooft niet in lange afstandrelaties en was dus bang dat het mis zou gaan.
Ja maar voor n weekje ofzow, vakantie. Niet om in NL te wonen. Ze heeft natuurlijk wel gelijkquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tja, hier valt wel wat voor te zeggen natuurlijk. Maar je had het er toch over dat ze het wel zag zitten om eventueel naar NL te komen?
Tja, als jij je toekomst ziet in NL en zij haar toekomst in Letland dan is het misschien beter inderdaad om je niet aan elkaar te hechten omdat het dan toch niet zo veel uit zal halen. Wellicht was dat haar insteek om je wat te negeren omdat ze bang was dat het afscheid wel erg emotioneel zou worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:34 schreef daReaper het volgende:
[..]
Ja maar voor n weekje ofzow, vakantie. Niet om in NL te wonen. Ze heeft natuurlijk wel gelijkAls ik terug ben pik ik ook weer mijn normale leventje met al mn vrienden weer op...
En overigens probleem 1, ik heb me ff geprobeerd daar in te leven, omdraaien zegmaar. Als ik in NL een meisje ontmoet dat r n paar maanden vrij weinig aan het doen is (...), en ze loopt constant aandacht van mij te vragen, terwijl ik naar school ga en werk &zo, dan kan ik me wel voorstellen dat t me wat teveel wordt...
Overigens gister ander meisje ontmoet... Loop nou weer te twijfelen
vertaling:quote:Čav Ieviņa! Otrdien es brauk¨u uz Holandi atpakaļ. Bet pirms tam es gribu satikt visus savus draugus. Tāpēc es ceru ka tu vari atnakt uz Kabatu pirmdien. I miss you
Die laatste regel moest er in van die vriendin van mij, nu ik weer nuchter ben weet ik niet zeker of dat nou wel zo heel verstandig was, maar goed. Ben benieuwd of ze komt.quote:Hoi Ieva'tje! Dinsdag ga ik weer naar Nederland terug. Maar voor dat wil ik nog al mijn vrienden ontmoeten. Daarom hoop ik dat ze naar Kabata kan komen maandag. I miss you
gast even off topic.. naar aanleiding van je plaatje.. heb jij die I'll Be There Pepsi commercial uit '92? Die ga je mooi vinden..quote:Op vrijdag 2 april 2004 02:17 schreef PLAE@ het volgende:
Die ene meid waar je zo achteraan zit en die zo vaag doet wordt het gewoon niks mee. Jammer maar helaas. Het moet ook nog een beetje van beide kanten komen he.......
leuke meiden trouwens om te zien.
Als je der weer ziet moet je haar maar zeggen:quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:36 schreef Praag het volgende:
Ik kwam gisteren wat Letse mensen tegen en 1 van de dames was eeeerg lekker
Thanksquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:29 schreef R-Tech het volgende:
Tja jongen, zoals ik aan het begin ook al zei, Relax man, meiden zijn vreemde wezens, zodra jij je opdringt willen ze nix en zodra jij cool doet en afstandig zwermen ze om je heen, heel vaag![]()
Maargoed, take my advise relaxkomt allemaal wel goed!
Btw Je hebt echt een fijne schrijfstijl, lees heel prettig!![]()
Ik ga meteen ff zoeken. Was toen 7/8 dus heb dat gemistquote:Op vrijdag 2 april 2004 10:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
gast even off topic.. naar aanleiding van je plaatje.. heb jij die I'll Be There Pepsi commercial uit '92? Die ga je mooi vinden..
kan m je sturen.. via msnquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:23 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik ga meteen ff zoeken. Was toen 7/8 dus heb dat gemist![]()
Naja ik mag em sowieso niet zo heel erg... Hij was de enige die altijd wel mee uit wilde, ook al had ie dus nooit geld, en hij heeft me nog een keer flink opgelicht ook, dus hij zoekt het maar uitquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je weer gaat dan zou ik die vriend wel ff duidelijk maken dat hij z'n tactiek wat moet bijstellen..
Eigenlijk niet doorgevraagd. Maar ze spreken ook Russischquote:Op vrijdag 2 april 2004 12:53 schreef daReaper het volgende:
[..]
Als je der weer ziet moet je haar maar zeggen:
"Tu esi smuka meitene, gribi skūpstīt?"
oftewel fonetisch: "Toe essi smoeka meetene, gribi skoepstiet?", met klemtoon steeds op eerste lettergreep, succes
Wat deden ze hier trouwens?
Ah kijk, dan kan je ook "Блядь" (bljed) tegen ze zeggen... Hoewel de klap in je gezicht daarna niet zacht aan zal komenquote:Op zaterdag 3 april 2004 01:36 schreef Praag het volgende:
[..]
Eigenlijk niet doorgevraagd. Maar ze spreken ook Russisch
Helaas moet ik je toch teleurstellen: die ь zorgt er namelijk voor dat Блядь als bljed wordt uitgesproken, en niet als bljad, zoals dat bij Бляд het geval zou zijnquote:Op zaterdag 3 april 2004 03:58 schreef Praag het volgende:
Блядь staat niet in m'n woordenboek. Maar dat hoor je als Bljad uit te spreken. Niet Bljed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |