quote:Ik weet niet wie me nu meer medelijden opwekt, jij of die zwerver.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb overigens wel eens een zwerver gezien zonder schoenen.
vond ik best zielig.
dus ik naar m toe vragen waarom die geen schoenen had.
bleken gejat te zijn door een andere zwerver in een slaaphuis ofzo.
vond ik zielig
toen heb ik mn schoenen uitgedaan en aan hem gegeven (zelfs nog bij hem aangedaan) en mn weg op sokken vervolgd
quote:Ik geef m'n brood liever aan de eendjes...
Op vrijdag 6 februari 2004 14:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb wel eens gehoord dat iemand zn broodje aan een zwerver gaf en die zwerver echt helemaal ging flippen
dan denk je ook tief maar op
quote:ach hij was er erg blij mee. je mag best eens iets doen voor je medemens dacht ik zo
Op vrijdag 6 februari 2004 14:06 schreef Retro het volgende:[..]
Ik weet niet wie me nu meer medelijden opwekt, jij of die zwerver.
quote:Netjes van je.
vond ik best zielig.
vond ik zielig
toen heb ik mn schoenen uitgedaan en aan hem gegeven (zelfs nog bij hem aangedaan) en mn weg op sokken vervolgd
quote:Wat je geweten?
Op vrijdag 6 februari 2004 14:08 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Netjes van je.
Ik geef 1x in de zoveel tijd gewoon twee euro ofzo. Dan is het voorlopig wel weer goed.
quote:Lol, die gast heeft waarschijnlijk toch nog wel 10 euro voor jouw schoenen gehad
Op vrijdag 6 februari 2004 14:07 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
ach hij was er erg blij mee. je mag best eens iets doen voor je medemens dacht ik zo
Mindere ervaring: in metro aan stinkende zwerver een overgebleven boterham gegeven, hij nam 'm aan, liep naar buiten en vervolgens zag ik 'm die boterham wegsmijten Ondankbaar figuur!
Ik geef nooit geld, kopen ze toch alleen maar drugs voor.
quote:precies
Op vrijdag 6 februari 2004 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:ja precies, je kan ze beter meteen drugs geven.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
niet dat er in Rijswijk veel zwervers zijn, dus als ik al wat zou willen geven gaat dat moeilijk...
quote:Ja, en die mensen krijgen dus niks van mij. Dan zoeken ze het zelf maar uit.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
Ze gaan schelden als je dat doet
Ze willen geen vreten of zuipen, ze willen geld!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 06-02-2004 14:23]
Op nu de rest van mijn leven en die van mn vrienden in de burger king door te brengen vonk wel een beetje te ver gaan dus heb ik die zwervers toen ook maar een aantal bonnen gegeven..
Je moest die vent achter de counter eens zien, ipv dat ze nu aan het bedelen waren om eten, stonden er nu 8 gasten die netjes hun burger menu wilden bestellen
quote:Omdat ze of drugsverslaafd zijn, of psychisch niet helemaal 100%. Duh.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:17 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik snap idd niet waarom sommige mensen in die situatie willen blijven hangen. Als je echt graag de maatschappij weer in wil zijn er mogelijkheden zat. Wat zwart bijklussen, voor een start, dan weer normaal gaan werken en een overheidswoninkje huren. En als er zoveel lijers een onrechtmatige uitkering kunnen trekken, waarom kunnen zij dat dan niet?
-Geef mij een hijs
+Nee Dit is mijn laatste beetje
-Please geef mij een hijs
+Ja wacht ff
-Geef me!!! GVD
+ (Ondertussen ben je al bijna bij de tip, zit geen wiet meer in...) Hier!
- "Zwerver hijst alles op, inclusief tip..."
Verder geef ik nooit geld. Vervelend is wel dat als je regelmatig met de trein reist, je op een gegeven moment de zwervers leert kennen.
[Dit bericht is gewijzigd door Duvel op 06-02-2004 14:26]
was in een sociale bui
Straatkrant verkopers geef ik over het algemeen wat meer, heb er wat meer vertrouwen in dat het dan aan eten/drinken wordt besteed.
Volgens mij is het vreselijk lucratief om zwerver te zijn. Als je per dag 200 mensen aanspreekt (1 per 2 minuten = 30 per uur = 240 in 8 uur, voor iedereen een normale werkdag) en 10% geeft 2 euro, dan heb je 40 euro per dag. Aan het eind van een maand heb je dan 1200 euro, zwart welteverstaan, dus geen belasting betalen. Een heel haalbare situatie.
Een zwerver verdient dan meer dan een vakkenvuller of vuilnisman of zo je wilt een uitkering, en hij heeft ook nog eens geen vaste lasten, hoeft niet zoveel kleren te kopen want als ie er te netjes uit ziet dan krijgt ie niks meer... dus hij kan belachelijk veel bier en leuke dingen kopen voor z'n geld. Wat een leven!
Ik geef dus NOOIT meer iets aan een zwerver. Dankzij die t*eringlijers kun je niet eens meer even een ijsje eten in de stad of je wordt aangesproken. Ik heb 1x gevraagd waarom ie niet gewoon een baan zocht, haalt ie meteen een ketting tevoorschijn en begint te dreigen. Klootzakken.
maar laatst op het station (Haarlem) was k een kaartje uit die automaat aant halen en toen kwam er ook zo'n zwerver en die begon zich ermee te bemoeien. op welk knopje ik moest drukken en alles.
(alsof ik dat niet weet)
en toen begon hij een heel lul verhaal over ze hond en zei hij dat hij ze geld VERGETEN was en of k dan 2 euro aan hem kon geven, want dan kon hij voer voor ze hond kopen.
naja , ik hou niet van liegen,
so...
(en ook niet van dat geslijm door me te helpen met die automaat)
quote:*lol*
Op vrijdag 6 februari 2004 14:41 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik geef ze wel eens een vacaturekrant.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:24 schreef FLipKick het volgende:- "Zwerver hijst alles op, inclusief tip..."
Die was dolblij met z'n zak (was best 'n grote zak), hij keek hardstikke verbaasd en begon toen te roepen van "bless you" "thank you very much".
Verder geef ik eigenlijk nooit geld aan zwervers, behalve andere valuta als je weer terug op vakantie gaat en je heb nog wat kleingeld over.
Dan heb je nog een paar dollar in kleingeld over voordat je terugvliegt en bij 't vliegveld hangt ook wel van alles rond.
quote:Ach, jij kan vast wel een van je 32 paar schoenen missen.
vond ik best zielig.
vond ik zielig
De zwerver vroeg iets te eten. Ik ben met hem naar de kiosk gelopen en hem 2 broodjes naar keuze laten uitzoeken. Melk erbij. Klaar!
Hij was oprecht blij.
En ik om de één of andere reden ook...
quote:Die discussie is hier niet aan de orde.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:16 schreef Tom het volgende:
Dat jullie ze uberhaubt iets geven! ik ga ze echt niks geven, ik moet ook werken voor m'n geld, eten en kleding.
quote:Wel ff douchen na die tijd.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:24 schreef mat_herben het volgende:
ik geef de zwervers altijd heel veel liefde.
quote:Die discussie is hier zeker wel aan de orde. Het onderwerp van het topic is 'zwervers iets anders geven dan geld'. Uit de reacties blijkt dat zwervers hier meestal niet van gediend zijn. Ze willen gewoon geld, het is dus hun werk. Ik wil ook geen brood van m'n baas, maar pegels.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:26 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Die discussie is hier niet aan de orde.
quote:kijk maar eens in haar fotoboek
Op vrijdag 6 februari 2004 14:06 schreef Retro het volgende:[..]
Ik weet niet wie me nu meer medelijden opwekt, jij of die zwerver.
en we gingen met al die arme mensen daar bijv. hamburgers en bier ruilen voor schelpen ofzo :D
quote:Er stond een meisje bij de kiosk die dat heel nobel van je vond?
Op vrijdag 6 februari 2004 16:22 schreef kasper het volgende:
Excuseer mijn denkwijze...
Van mij krijgen die zwervers dus helemaal niks meer. Dan gooi ik het liever in de vuilnisbak dan dat ik het aan zo'n sloeber geef.
[Dit bericht is gewijzigd door Maffioso op 06-02-2004 20:56]
Een andere zwerver krijgt wel eens een blikje bier van me als ik 'm zie zitten, maar dat is dan ook een bijzonder mens (ik zeg niet wie: bn-er)
quote:Ik geef nooit geld, als iemand bij me bedeld dan wil ik nog weleens een broodje gezond ofzo aanbieden, willen ze dat niet dan krijgen ze niets van me, als ik ze geld zou geven zuipen ze het toch alleen maar op, daar ga ik geen geld aan spenderen...
Op vrijdag 6 februari 2004 14:03 schreef Marialice het volgende:
Ik hou er helemaal niet van om zwervers geld te geven. Vandaag heb ik dus maar een blikje drinken voor iemand gekocht. Eerder heb ik mensen ook wel eens wat eten gegeven (een appel of een krentenbol ofzo) en een keer heb ik iemand laten bellen. Meestal wordt het wel gewaardeerd, zo niet, dan hoeven ze van mij nooit meer iets te verwachten.
Meer mensen die dit wel eens doen?
quote:Nee, ik deed iets voor een ander, maar deed ik het misschien om me zelf beter te voelen?
Op vrijdag 6 februari 2004 20:15 schreef Hagedis het volgende:
Er stond een meisje bij de kiosk die dat heel nobel van je vond?Excuseer mijn denkwijze...
ik vind dat ze die lui gewoon moeten opsluiten buiten de maatschappij totdat ze in staat zijn iets nuttigs te doen
quote:Ik geef ze altijd de laatste helft (waar bijna niks in zit
Op vrijdag 6 februari 2004 14:24 schreef FLipKick het volgende:
Sta je lekker een jointje te roken dan komt er weer zon kutjunk-zwerver aan.-Geef mij een hijs
+Nee Dit is mijn laatste beetje
-Please geef mij een hijs
+Ja wacht ff
-Geef me!!! GVD
+ (Ondertussen ben je al bijna bij de tip, zit geen wiet meer in...) Hier!
- "Zwerver hijst alles op, inclusief tip..."
![]()
![]()
Enneh missymirjam, trek maar niks van die kutopmerkingen aan.....was jouw gedachtengoed maar het gemiddelde van de mens
quote:da's het mooie, ze hebben nooit haast
Op vrijdag 6 februari 2004 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:met zwervers kun je altijd goed een biertje drinken
Ik heb iemand nog nooit zo blij gezien
quote:heheh
Op vrijdag 6 februari 2004 21:43 schreef JimmyJames het volgende:
Ik geef ze altijd monopoly geld
quote:ik zie geen echte kutopmerkingen hoor
Op vrijdag 6 februari 2004 21:02 schreef mg794613 het volgende:[..]
Ik geef ze altijd de laatste helft (waar bijna niks in zit
, maar ze zijn meestal wel dolblij.
Enneh missymirjam, trek maar niks van die kutopmerkingen aan.....was jouw gedachtengoed maar het gemiddelde van de mens
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:02 schreef mg794613 het volgende:
was jouw gedachtengoed maar het gemiddelde van de mens
MissyMirjam for Saint
stel je voor dat iedereen morgen haar voorbeeld zou volgen, weer een schrijnend probleem minder
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:43 schreef The_Shining het volgende:[..]
MissyMirjam for Saint
stel je voor dat iedereen morgen haar voorbeeld zou volgen, weer een schrijnend probleem minder
quote:Ja, tegenwoordig is de gemiddelde zwerver een doorgewinterde belegger..
Op zaterdag 7 februari 2004 12:40 schreef SeLang het volgende:
Nooit geld geven.
Daar kopen ze drugs voor of aandelen.
Alleen eten of kleding geven.
Zaterdag, na het werken bij de AH in t centrum hier zaten er twee zwervers met een gejat winkelwagentje vol bier en pina colada een gejatte fiets te repareren. Collega van me loopt naar ze toe en geeft ze een banaan en brood dat ie nog over had.
Eerst waren ze blij, wij nog ff opscheppen hoe goed dat wel niet gesmeerd was, wordt die ene me een partij link, helemaal flippen enzo.
Die cholera zwervers krijgen nix anders dan scat meer van mij
In India had ik een keer colasnoepjes uitgedeeld aan zwerfkinderen. Blij dat ze waren, maar die zijn lui zijn echt arm. Geen zwervers die op Nike Air Max lopen en zo.
Vieze beesten zijn het
quote:Voor deze uber-zwerver zou ik dus gewoon een biertje kopen
Op zondag 8 februari 2004 19:02 schreef koenvd het volgende:
deze vond ik wel toepasselijk op dit topic
[afbeelding]
quote:Die gast is gaaf! Krijgt altijd wel wat van me voor een rijmpje.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:25 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een keer de rijmende bedelaar in de trein tussen naar Rotterdam een oliebol aangeboden.
quote:Ja, maar in veel gevallen (zelfde traject, WTC-Duivendrecht) vraagt zo'n zwerver direct naar geld ivm een vergoeding die de daklozenopvang voor een nacht onderdak vereist.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:22 schreef kasper het volgende:
Eén keer, op station Duivendrecht.De zwerver vroeg iets te eten. Ik ben met hem naar de kiosk gelopen en hem 2 broodjes naar keuze laten uitzoeken. Melk erbij. Klaar!
Hij was oprecht blij.
Ik heb ooit gehoord dat er voor dit soort situaties een soort systeem met coupons zou worden ingevoerd, maar daar heb ik sindsdien weinig meer overgehoord. En ik kom de laatste tijd opvallend weinig daklozen tegen die daklozenkranten verkopen. Maar dat zou natuurlijk aan concurrentie door de gratis Metro's en Spitsen op het station kunnen liggen.
Het is ook zo'n vervelend dillemma: ik wil de medemens heus wel helpen, maar ik geef liever geen contact geld, wat mogelijk (en vaak ook waarschijnlijk) aan drugs wordt verspild.
quote:Goeie actie zeg, ik wist niet dat het nog kon.
vond ik best zielig.
vond ik zielig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |