abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16938905
Ik ben bang, bang dat de jeugd van tegenwoordig (en de toekomst) het gemis moet voelen van de zegeltjes.

Vroeger he, vroeger had je zegeltjes. Je kent ze nog wel, van die kleffe dingen die je meestal per vel meer naar huis kreeg ook al had je maar een pak koffie gekocht. Tegenwoordig is alles anders. Tegenwoordig heb je plastieke pasjes ... tientallen plastieke pasjes. Als ik mijn portemonnee opentrek vallen spontaan mijn AH Bonus kaart, Airmiles kaart, Konmar Klanten kaart, Freebees kaart, Edah kaart, Total Powerpoints kaart, Esso tiefustijgerkaart, Free Record Shop kaart en nog een handjevol andere plastieke pasjes eruit.

Sinds dat die plastieke pasjes er zijn heeft iedere zelfrespecterende winkel, zelfs de plaatselijke friettent, zo'n ding in de omloop. Maar waar zijn toch die zegeltjes? Die goede oude tijd dat je nog met een halve boom de AH uitliep omdat je voor 300 gulden aan boodschappen had gedaan. Waar is toch die tijd gebleven dat je na 4 uur zegeltjes likken de 25 boekjes vol had zodat je een badhandoekenset kon ophalen bij de pompstation om de hoek. Die tijd dat je zoveel plak aan je tong had dat je spontaan aan je kop koffie vast bleef zitten.

Maar zelf kom ik hier nog wel overheen. Ook ik weet dat vooruitgang niet tegen te houden is. Maar de jeugd dan? Die zullen zegeltjes nooit kennen en zullen ook nooit de weeige smaak van de plak proeven. Zij zullen nooit zelfvoldaan 20 boekjes met 200 zegeltjes inleveren voor een pannenset. Zij zullen opgroeien met het idee dat hun oma's vroeger plastieke pasjes in boekjes zaten te plakken.

Maar de jeugd is de jeugd en ik veracht binnenkort dan ook wel een virtueel zelgetjes-plak-spel voor de Playstation. Kunnen de kids de hele dag aan de Playstation likken. Maar wat toch met onze ouderen van dagen? Vroeger hadden die een dagtaak aan het sorteren en plakken van zegeltjes. Die mensen leefden voor de zegeltjes dat hield ze van de straat. Maar die tijd is voorbij ... ik voorspel dan ook dat we binnenkort de eerste hanggroep ouderen krijgen. Een dreigende samenscholing van rolators die correct Nederlandse woorden op de muren van bejaardetehuizen spuiten.

Ik ben dus vooral bang dat de ouderen na hun pensioen een doelloos leven gaan leiden, met te veel tijd en te weinig soaps. En dat allemaal door die plastieke pasjes ...

Backpacken in Australië? Kijk dan op www.gtba.nl
pi_16938999
Mijn kapper gebruikt nog zegeltjes , maarja zegeltjes zijn toch meestal een sigaar uit eigen doos
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:55:08 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16939062
Zegeltjes makes it burn when I pee.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_16939084
Kga altijd naar de C1000, dan krijg je direct voordeel !
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:56:45 #5
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_16939112
Spaart u ook zegeltjes? Bonuskaart of Airmiles? Een tasje kost 35 cent.

Jaja, wat een cultuur

pi_16939144
Ik krijg nog steeds nog steeds Acid zegeltjes bij mijn vertrouwde dealer
pi_16939241
Zegeltjes bij de chinees, zegeltjes bij de AH voor het AH klantenfonds, postzegeltjes. Volgens mij zijn er nog wel wat zegeladresjes te vinden dus het valt nog wel wat mee.
Waar ik van baal is dat je alleen korting krijgt als je zo'n pasje van de betreffende supermarkt (ik maak uit boosheid geen reclame) in je portemonnee hebt. Alsof je een derderangs burger bent als je geen extra pasjes in je portemonnee wilt hebben omdat je al twintig pasjes erin hebt zitten en je geen vakjes meer over hebt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 6 februari 2004 @ 12:05:52 #8
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16939367
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:55 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Kga altijd naar de C1000, dan krijg je direct voordeel !
Geen zegeltjes, dat scheelt.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')