Ik ben er een keer geweest toen we Jippe op kwamen halen, we hadden gebelt naar het dierenasiel of hij er nog was, en hij was er nog, en toen vroegen ze of ze hem alvast in mochten enten, maar hij was (volgens hun) zes weken en dan mag je dus zon beestje nog niet in enten, dus dat hadden we gezegt en toen zeiden ze dat ze een 'water inenting' konden doen.. maar dat wouden we niet.
Een maal in België bij het dierenasiel was het er heeeel vies en stonk het er, overal lag pis op de vloer en oudere katten zaten in kooien. Er liepen twee kittens op de grond, en er was een moederpoes van het andere kitten aanwezig (Jippe is een moederloos kitten). Jippe was ook erg vies (net zo als het dierenasiel) en stonk ook heel erg. Toen we eenmaal thuis kwamen hebben we hem gelijk in bad gedaan, daarna rook hij weer lekker .
Na een week bleek dat Jippe niesziekte en een blaasontsteking had opgelopen in België. Gelukkig heeft Jippe de niesziekte op zijn jonge leeftijd overleeft. Hij was namelijk drie weken toen we hem kregen en niet zes weken zoals het dierenasiel gezegt had.
Hebben jullie ervaringen met Belgische dierenasiels en wat vinden jullie ervan?
[Dit bericht is gewijzigd door daeri op 06-02-2004 10:47]
[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 06-02-2004 12:30]
quote:Weet ik niet.. maar hij is nu gezond en blij dat hij bij ons terecht gekomen is..
Op vrijdag 6 februari 2004 12:25 schreef snakelady het volgende:
Gelukkig geen ervaring mee zo te lezen en je hebt gelijk wat betreft het enten, de eerste op 9 weken en de 2de op 12 weken.
Hebben ze wel ontwormt vanaf 4weken?
quote:Ik had er nog eventjes wat meer bijgeschreven.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:30 schreef daeri het volgende:[..]
Weet ik niet.. maar hij is nu gezond en blij dat hij bij ons terecht gekomen is..
quote:Hij at gelukkig zelf blikvoer... maar anders hadden we hem wel bijgevoerd.. bij Pebbles (hebben we ook vanaf drie weken) moesten we dat ook doen, want die begreep helemaal niks van water en brokken...
Op vrijdag 6 februari 2004 12:25 schreef snakelady het volgende:
Gelukkig geen ervaring mee en je hebt gelijk wat betreft het enten, de eerste op 9 weken en de 2de op 12 weken.
Hebben je hem wel ontwormt vanaf 4weken?
En 3 weken en dan meegekregen dat is schandalig, een geluk dat het katje nog leeft.
Heb je het katje bijgevoederd met een pipetje en Nutriwelp (of andere voeding)
Iniedergeval zit het katje beter bij jou dan in het asiel zo te lezen.
Zou ik jou verhaal mogen gebruiken op een ander forum?
Je mag mijn verhaal wel gebruiken voor een ander forum hoor..
quote:Lijkt mij ook jonger, iniedergeval gaan de oogjes open na de 2de week
Op vrijdag 6 februari 2004 12:31 schreef daeri het volgende:
[afbeelding]Dit is een week voordat we hem kregen, hier is ie echt nog geen vijf weken...
quote:Dank je wel, ik heb al gehoord dat de dierenwinkels in Belgie waar ze de katten en honden verkopen ook niet schoon is en ontzettend verwaarloosd.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:32 schreef daeri het volgende:[..]
Hij at gelukkig zelf blikvoer... maar anders hadden we hem wel bijgevoerd.. bij Pebbles (hebben we ook vanaf drie weken) moesten we dat ook doen, want die begreep helemaal niks van water en brokken...
Je mag mijn verhaal wel gebruiken voor een ander forum hoor..
quote:Ik heb ook een katje met niesziekte en helaas blijft dat af en toe terugkomen, gewoon goed schoonhouden en regelmatig na laten kijken door de dierenarts, meer kan je niet doen.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:35 schreef daeri het volgende:
[afbeelding] deze foto heb ik net gemaakt.. hij heeft wel (soms) een traanoogje van de niesziekte die hij gehad heeft..
mooi katje geworden hoor, lijkt wel iets langharigs in te zitten.
quote:Dat is dus ook bij (in ieder geval dit dierenasiel) dierenasiels zo. Dit was zelfs een dierenasiel erkent door de dierenbescherming... toch jammer dat ze zo met de beestjes omgaan
Op vrijdag 6 februari 2004 12:36 schreef snakelady het volgende:[..]
Dank je wel, ik heb al gehoord dat de dierenwinkels in Belgie waar ze de katten en honden verkopen ook niet schoon is en ontzettend verwaarloosd.
quote:Tis een Noorse boskat.. werd ons verteld.. hij is nu ongeveer 17 weken.. en heeft een groeiachterstand doordat hij spuiten heeft gehad om hem beter te maken van de niesziekte (gewone pipetjes met antibiotica hielpen niet).
Op vrijdag 6 februari 2004 12:37 schreef snakelady het volgende:[..]
Ik heb ook een katje met niesziekte en helaas blijft dat af en toe terugkomen, gewoon goed schoonhouden en regelmatig na laten kijken door de dierenarts, meer kan je niet doen.
mooi katje geworden hoor, lijkt wel iets langharigs in te zitten.
Hij lijkt nu op een noorseboskat van 7 weken.. zal even foto zoeken van een noortje met 7 weken..
hij is nu ongeveer zoals die hele rechtse alleen kijkt Jippe wat stoerder op die foto van net... vooral omdat hij de webcam niet zo leuk vindt Die witte haren op de webcam-foto zijn trouwens niet allemaal van Jippe.. ook een deel is van Tibor..
zal ff een foto maken van het geheel (er liggen nu drie katjes op een hoop
)
[Dit bericht is gewijzigd door daeri op 06-02-2004 12:43]
quote:Geen ervaring met Belgische asiels, maar wel met een katje die niesziekt heeft gehad. Onze poesje heeft dit ook op zo'n jonge leeftijd gehad. Ze heeft het overleeft, maar na 6 jaar bleek dat haar nieren aangetast waren (in een vergevorderd stadium, helaas niets meer aan te doen, en in moeten laten slapen
Op vrijdag 6 februari 2004 10:44 schreef daeri het volgende:
Gelukkig heeft Jippe de niesziekte op zijn jonge leeftijd overleeft. Hij was namelijk drie weken toen we hem kregen en niet zes weken zoals het dierenasiel gezegt had.Hebben jullie ervaringen met Belgische dierenasiels en wat vinden jullie ervan?
quote:Onze Steffie is ook kleiner, nu is ze alweer 8 maanden en ook niet echt groot, Steffie is waarschijnlijk een HTK kruising Pers.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:39 schreef daeri het volgende:[..]
Tis een Noorse boskat.. werd ons verteld.. hij is nu ongeveer 17 weken.. en heeft een groeiachterstand doordat hij spuiten heeft gehad om hem beter te maken van de niesziekte (gewone pipetjes met antibiotica hielpen niet).
Hij lijkt nu op een noorseboskat van 7 weken.. zal even foto zoeken van een noortje met 7 weken..
quote:Lijkt er inderdaad veel op zeg, Jippe heeft maar geluk gehad.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:42 schreef daeri het volgende:
[afbeelding]hij is nu ongeveer zoals die hele rechtse alleen kijkt Jippe wat stoerder op die foto van net... vooral omdat hij de webcam niet zo leuk vindt
quote:Aw..
Op vrijdag 6 februari 2004 12:42 schreef sjoqr het volgende:[..]
Geen ervaring met Belgische asiels, maar wel met een katje die niesziekt heeft gehad. Onze poesje heeft dit ook op zo'n jonge leeftijd gehad. Ze heeft het overleeft, maar na 6 jaar bleek dat haar nieren aangetast waren (in een vergevorderd stadium, helaas niets meer aan te doen, en in moeten laten slapen
). Dit kon in verband gebracht worden met de niesziekte, dus laat op zijn minst even het bloed controleren.
Dit zijn Pebbles, Jippe en Tibor
Pebbles (zwart) is half verwilderd en komt bij een boerderij uit het bos vandaan haar kregen we ook met drie weken (de vrouw dacht dat ze zes weken was omdat er nog meer nestjes waren met zwarte poesjes).
Tibor is de witte en is een Heilige Birmaan Lilac point.. ze liggen nu heerlijk te slapen hiero
quote:Persjes worden ook niet echt groot... Casper zijn moeder is ook een pers en die was echt heel klein (het leek heel wat door al het haar). Hij is nu een grote lompe kater van bijna 4 kilo..
Op vrijdag 6 februari 2004 12:43 schreef snakelady het volgende:[..]
Onze Steffie is ook kleiner, nu is ze alweer 8 maanden en ook niet echt groot, Steffie is waarschijnlijk een HTK kruising Pers.
Zij was met 9 weken zwervend op straat gevonden.
Leuke foto's trouwens, ben dol op kittens!
quote:Ik kan er ook weinig aan doen... als we die 'water inenting' wel hadden laten geven was hij er nu waarschijnlijk niet meer geweest..
Op vrijdag 6 februari 2004 12:50 schreef Roadster het volgende:
Sneu dat ze er zo'n zooitje van maken zeg...Leuke foto's trouwens, ben dol op kittens!
De niesziekte die hij had was al heel erg waardoor hij op een gegeven moment door zn mond naar adem hapte.. dus als daar nog eens een dosis van de intenting boven op was gekomen was hij er waarschijnlijk aan overleden... maar goed dat we het niet gedaan hebben, die inenting..
quote:Welk forum trouwens? Ik had al toestemming gegeven, maar ik zou graag zelf ook eens een kijkje willen nemen
Op vrijdag 6 februari 2004 12:25 schreef snakelady het volgende:Zou ik jou verhaal mogen gebruiken op een ander forum?
quote:Zoals ik al zei.. sneu....
Op vrijdag 6 februari 2004 12:59 schreef daeri het volgende:[..]
Ik kan er ook weinig aan doen... als we die 'water inenting' wel hadden laten geven was hij er nu waarschijnlijk niet meer geweest..
De niesziekte die hij had was al heel erg waardoor hij op een gegeven moment door zn mond naar adem hapte.. dus als daar nog eens een dosis van de intenting boven op was gekomen was hij er waarschijnlijk aan overleden... maar goed dat we het niet gedaan hebben, die inenting..
Ik kan daar echt niet tegen hoor, maar ik kan ook niet voor alle katten opkomen helaas.
Ben blij dat t nu wel goed gaat met Jippe!
Post afentoe eens wat foto's als je nieuwe hebt gemaakt.
quote:Het is een kattenprikbord.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:02 schreef daeri het volgende:[..]
Welk forum trouwens? Ik had al toestemming gegeven, maar ik zou graag zelf ook eens een kijkje willen nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |