abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16918449
Een tijdje geleden heb ik mijn vriend het voorstel gedaan om van vrijdag "frietjes-dag" te maken. Dit heb ik een beetje van mijn buren overgenomen, die hebben dit al enkele jaren. Ik vond het wel handig, omdat vrijdag echt zo'n dag is dat je geen zin hebt in boodschappen doen en koken, na een hele week werken. Daarbij gingen we toch regelmatig naar de sncakbar, en nu is dat in elk geval niet vaker dan eens per week

Alleen nou ben ik ook eindelijk een beetje serieus bezig met lijnen en gezond eten. Nou zouden we natuurlijk "frietjes-dag" kunnen afschaffen en voortaan ook op vrijdag gezond eten koken. Maar ik vroeg me af of er ook gezondere dingen bij de snackbar zijn. Ik zat zelf al te denken aan broodje gezond, of andere belegde broodjes.

Mijn vraag is dus, of er nog meer gezonde(re) dingen zijn bij de snackbar.

Tips, anyone?

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_16918523
doe men een slaatje.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_16918587
broodjes gezond van een snackbar zijn meestal niet zo gezond
En die frietjes kunnnen echt geen kwaad hoor. Eet er gewoon wat sla bij en geen vlees en je zult die paar frietjes per week echt niet merken.
Jupiler is goed
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:01:06 #4
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_16918608
De broodjes gezond zijn zo gezond niet, wat daar allemaal opgaat!
De slaatjes verzuipen zowat in de mayo dus dat is ook niet echt bevorderlijk voor de slanke lijn...
De andere broodjes zijn meestal broodjes met salade... maar goed je zal vast wel weten dat dat ook niet mager is.

Wat je wel kan doen is vragen om een broodje met.....[vul in] bv tomaat, komkommer, gekookt ei, wat kruidjes enz enz. Weet alleen niet of alle snackbars zo klantvriendelijk zijn

Een klein frietje zonder saus of snacks kan trouwens best, eens in de week. Verder niet zondigen dan natuurlijk

Geluk is een richting, geen punt
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:03:16 #5
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_16918677
Wat dacht je van een broodje falafel lekker en gezond

Ehhm dan moet je lokale snackerdt dat wel hebben natuurlijk

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_16918717
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:58 schreef Fixxxer het volgende:
doe men een slaatje.
met een dikke klodder mayo die er standaard op zit

-ik pak altijd broodje gezond, heerlijk, broodje en dan ham/kaas/ei/rauwkost en nog wat meer zooi erop, zoveel er op dat je hem amper dicht kan vouwen

pi_16918800
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:04 schreef Luvinsio het volgende:

[..]

met een dikke klodder mayo die er standaard op zit

-ik pak altijd broodje gezond, heerlijk, broodje en dan ham/kaas/ei/rauwkost en nog wat meer zooi erop, zoveel er op dat je hem amper dicht kan vouwen

bij ons vragen ze altijd "mayo drop?"
"...Without ego I can say that this is my finest sword........................................[br]..............................................................if on your journey, you encounter God, God will be cut.."
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:07:46 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16918802
Slaatjes of broodjes gezond zijn niet zo gezond als de naam doet vermoeden. Dus daar hoef je het niet om te doen. Aangezien de snackbar zo'n beetje draait om de frituur denk ik dat je er weinig zult vinden, dat niet bol staat van het vet.

Als je op de light/dieet/magere/vetvrije/groenvoerachtige toer wilt dan zit je daar niet echt op de juiste plek.

pi_16918863
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:07 schreef Vork het volgende:
Slaatjes of broodjes gezond zijn niet zo gezond als de naam doet vermoeden. Dus daar hoef je het niet om te doen. Aangezien de snackbar zo'n beetje draait om de frituur denk ik dat je er weinig zult vinden, dat niet bol staat van het vet.

Als je op de light/dieet/magere/vetvrije/groenvoerachtige toer wilt dan zit je daar niet echt op de juiste plek.

broodje gezond is idd niet echt gezond, maar veel rotzooi zit er niet tussen, oke worteltjes uit een potje mjah... in verhouding tot friet enzo is het gezond
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:12:10 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16918945
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:09 schreef Luvinsio het volgende:
broodje gezond is idd niet echt gezond, maar veel rotzooi zit er niet tussen, oke worteltjes uit een potje mjah... in verhouding tot friet enzo is het gezond
Opzich ga je ook niet dood aan een keer per week patat (let op één keer per week) en mits je natuurlijk nog iets van lichaamsbeweging hebt om het een en ander zo nu en dan te verbranden.
  donderdag 5 februari 2004 @ 18:14:56 #11
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_16919020
broodje gezond
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_16919118
bij ons is een broodje gezond:

- tomaat
- alfalfa
- augurk
- ham
- kaas
- ei
- worteltjes
- asperge

klinkt op zich niet erg ongezond op de kaas na eigenlijk

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_16919190
Geen mayo op de friet scheelt meteen 50% aan vet.
Viper 4 life
pi_16919201
Ik ga niet speciaal naar de snackbar natuurlijk om gezond te eten
Maar ik wil niet een week lijnen verpesten met één bezoek aan de snackbar

Écht gezonde dingen zal ik misschien niet vinden bij een snackbar, maar het een is natuurlijk ongezonder dan het ander. Alles wat gefrituurd is bijvoorbeeld, is natuurlijk erg vet. Vandaar dat ik over broodje gezond begon, dat is niet gefrituurd, en is meestal gezonder dan bijvoorbeeld een broodje hamburger.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 februari 2004 @ 19:40:51 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16921669
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:20 schreef texelonia het volgende:
Alles wat gefrituurd is bijvoorbeeld, is natuurlijk erg vet.
Alles wat verkeerd gefrituurd is is moddervet. Meestal frituurt de lokale frietboer stelselmatig alles verkeerdvet te koud, en hebben sommige porties friet het genoegen gehad om drie keer in het frituur te mogen dobberen.
De overige snacks neigen doorgaans vol te zitten met vet wegens veel te koud vetAls je eens wist hoeveel je uitspaart wanneer je de thermostaat van dat frituur gewoon 15 graden naar beneden draait

De meeste fastfood maak je op zijn lekkerst zelf, en dan bij voorkeur in de oven, dan komt er geen vet meer aan te pas.
Bij ons is meestal zondagavond junkfoodtime en dan wordt er een bakplaat vol met wedges (van de Lidl) de oven in geschoven, doorgaans vergezeld van frikandellen of loempia's, die zich prima zonder extra vet in de oven laten bakken. Oppassen moet je met specifieke ovenprodukten waar doorgaans het vet al in ruime mate in verwerkt zit.

ja, en op gezetten tijden langs McDonalds of BK, die worden namelijk van alle snackketens het nauwlettendst in de smiezen gehouden en dus malverseren die niet met hun produkt

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')