abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16904534
fftjes een korte introductie voordat ik met de deur in huis val:

Ik doe dus een studie Logistiek en Technische Vervoerskunde aan de Hogeschool Rotterdam en we zijn nu bezig met een project, genaamd "Airline" (misschien wel bekend bij mensen die een management opleiding doen, is een veel gebruikt project). Dit project bestaat uit een ProDef, een Plan van Aanpak, een Business Plan met presentatie en een managementsimulatie spel. Dit allemaal in het engels.

Maar nu blijven wij steken op het plan van aanpak. Ik kan namelijk nergens, aar dan werkelijk ook echt nergens, de juiste terminologie van het schrijven van documenten als rapporten en het plan van aanpak vinden. Is er iemand die een korte uitleg kan geven of eventueel (vak)literatuur kan opnoemen waar ik dit in kan vinden?? Opzich is het opzoeken van titels geen probleem, we hebben hier toch een bieb met 10.000 (oid) boeken... Misschien mag dit een onnozele vraag zijn voor een HBO student, maar dit het eerste echt moeilijke project wat we moeten doen en we komen er gedrieen niet echt uit.......

Alle producten worden beoordeeld door de tutoren, die vooraandeelhouders spelen. Hoe zien aandeelhouders van Amerikaanse bedrijven het liefst, iets als een Plan van Aanpak, geschreven? Niet anders als Nederlanders die dit zouden beoordelen of zit er wel degelijk verschil in?? Waarschijnlijk kan iemand hier niet direct antwoord op geven, maar als iemand antwoord kan geven op mijn vragen, graag!

donderdag 5 februari 2004 @ 10:03:58 #2
48281 MNis
TranceAddict
pi_16904612
Plan van aanpak, hoe wat wanneer en wie... dat is het... Ik ken je project niet, maar wij werken al 3 jaar met projecten en meestal in groepen.

Natuurlijk moet alles via het SDM lopen... systematich het opstellen van informatie of presenteren ervan.

Hoe, wat, wanneer en wie zijn de voornamelijkste punten die je in een pva moet bescrhijven... natuurlijk kun je dit uitbreiden met je eigen verhaal, etc

Suc6

http://www.maddox.xmission.com/ - The Best Page In The Universe
pi_16904655
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:03 schreef MNis het volgende:
Natuurlijk moet alles via het SDM lopen...
Er zijn tegenwoordig ook andere, beproefde, project methoden........
pi_16910023
Mja, wij werken dus op de manier van Roel Gritt, auteur van een boekje over projectmatig werken (wat tussen haakjes staat is de vermoedelijke vertaling):

Achtergronden (Backgrounds)
Doelstelling (Goal)
Projectopdracht (Projectassignment)
Projectactiviteiten (Projectactivities)
Projectgrenzen (Projectboarders)
Producten (Products)
Kwaliteit (Quality)
Projectorganisatie (Projectorganisation)
Planning (Planning)
Kosten en baten (Costs and benifits)
Risico's (Risks)

Hoofdstukken zijn wel erg letterlijk vertaald, hoop dat het klopt

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')