quote:m`n vriendin is 6 maanden jonger, verwaarloosbaar.
Op donderdag 5 februari 2004 09:32 schreef Riedel1 het volgende:
Vallen vrouwen over het algemeen op oudere mannen ? Heb je zelf een jongere vriendin of een oudere vriend ? Hoe groot is het leeftijdsverschil ? Hoe ervaar je het leeftijdsverschil ? Do share
quote:Same here... de laatste maanden wel op één (acht jaar jongere) in het bijzonder.
Op donderdag 5 februari 2004 09:53 schreef Ripley het volgende:
Het maakt me niet uit, maar de afgelopen tijd ben ik vooral op jongere mannen gevallen
quote:Nog geen echte relatie gehad, maar dit is wel de strekking bij mij geloof ik....
Op donderdag 5 februari 2004 09:39 schreef mickey71 het volgende:
Ik val in het algemeen op mensen, oud , jong, dat maakt dus niet uit!
Er zit dus een stijgende lijn in en ik sluit niet uit dat er een keer leeftijdverschil van 10 of 15 jaar zal zijn met een partner.
[Dit bericht is gewijzigd door Twiggy op 05-02-2004 10:23]
[Dit bericht is gewijzigd door gathering_storm op 05-02-2004 10:24]
quote:Check!
ik was zelf door omstandigheden vrij vroeg (geestelijk) volwassen en bij m'n leeftijdsgenoten vind ik nauwelijks aansluiting.
Maar er zijn uitzonderingen
quote:Ik had die regel inmiddels weer weggehaald, leek me overbodige info. Maar inderdaad, als jij dat ook hebt is het misschien niet eens zo gek gedacht. Ik heb altijd het gevoel dat ik veel 'verder' ben dan mensen van mijn leeftijd. Het zal wel arrogant klinken maar ik heb het idee dat ik het leven al veel beter door heb (door wat ik in m'n jeugd te verwerken heb gehad) waardoor ik heel anders met succes en tegenslagen omga. Ik kan me enorm ergeren aan naïvitiet.
Op donderdag 5 februari 2004 10:24 schreef gathering_storm het volgende:[..]
Check!
Precies hetzelfde verhaal hier...
[Dit bericht is gewijzigd door Twiggy op 05-02-2004 10:39]
quote:Volgens mij denken heel veel mensen dit en kijken ze over 5 of 10 jaar lachend terug op zichzelf en hoe naief ze eigenlijk zelf nog waren
Op donderdag 5 februari 2004 10:38 schreef Twiggy het volgende:[..]
Ik had die regel inmiddels weer weggehaald, leek me overbodige info. Maar inderdaad, als jij dat ook hebt is het misschien niet eens zo gek gedacht. Ik heb altijd het gevoel dat ik veel 'verder' ben dan mensen van mijn leeftijd. Het zal wel arrogant klinken maar ik heb het idee dat ik het leven al veel beter door heb (door wat ik in m'n jeugd te verwerken heb gehad) waardoor ik heel anders met succes en tegenslagen omga. Ik kan me enorm ergeren aan naïvitiet.
quote:Klopt, zo kijk ik nu al terug naar mezelf op m'n 20e ofzo. Maar naar mijn idee had ik toen de naïviteit van iemand van 25.
Op donderdag 5 februari 2004 10:42 schreef Ripley het volgende:[..]
Volgens mij denken heel veel mensen dit en kijken ze over 5 of 10 jaar lachend terug op zichzelf en hoe naief ze eigenlijk zelf nog waren
De eerste keer zat er een leeftijdsverschil tussen van 10 jaar (17 & 27) en de tweede,huidige, keer is er een leeftijdsverschil van 17 jaar (20 & 37). Hoe dat komt kan ik makkelijk verklaren, ik bedoel, ik ga nu even slap en cliche-erig lullen maar ik denk zeker dat er ergens een kern van waarheid in zit..
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was, en vanaf dat mijn vader weg was heb ik altijd naar mannelijk bezoek toegetrokken. Zo kan ik me dus in sommige herinneringen van bezoek alleen nog maar de man herinneren omdat ik daarmee heb gespeeld ofzo (ik was 4 of 5 he, geen vunzige spelletjes of vunzige opmerkingen aub). Daarom denk ik ook zeker dat er uberhaupt al een soort aantrekking is van mijn kant naar oudere mannen, misschien omdat ik zo iemand toch als een soort vervanging zie. Al zou ik natuurlijk nooit met mijn vader naar bed gaan
In ieder geval, de eerste keer stelde het echt niks voor, maar nu lijkt er toch zowaar iets van een toekomstperspectief te zijn, al roep ik niets te vroeg. Het is maar net hoe groot een probleem je er zelf van maakt. Als jij er makkelijk over doet, om zo even te zeggen, merk je dat je omgeving er ook makkelijk over doet. Als er ook maar iemand aanvoelt dat je (ergens in je onderbewustzijn misschien) twijfelt, dan word het over het algemeen afgekeurd.. Maar dat is slechts mho..
waarom? omdat vaak mannen van dezelfde leeftijd als mij zich totaal niet volwassen gedragen enz...(op een enkele uitzondering na dan) en ik wil iemand die wel serieus is en niet loopt te spelen en te geinen heel de dag.
bovendien wil ik een man die vastigheid kan bieden.. en die zijn meestal ouder dan mijzelf (ik= 20 btw)
die trekken me gewoon meer aan.. ik heb geen zin om moedertje te spelen en iemand achter zn kont aan te zitten.
dus datte
[Dit bericht is gewijzigd door ikbendie.ene op 05-02-2004 11:52]
Mijn ex man was 3 jaar jonger....geen reden voor trouwens....ben 12 jaar bij hem geweest...dus is lang goed gegaan..de reden van de scheiding had niets met leeftijd te maken..
Maar mijn eerste vriendje was maar 3 maanden ouder, en mijn huidige vriendje 6 maanden. Maar mannen van een paar jaar ouder vind ik wel sneller aantrekkelijk, dan van die jonge jongens..
Verder heb ik ook altijd oudere vriendjes gehad.
quote:Yep.
Op donderdag 5 februari 2004 10:29 schreef Nuongirl het volgende:
Ik val niet op de leeftijd, maar op de persoon zelf
ik heb in het verleden zowel vriendjes gehad die jonger als ouder dan mij waren
Jongste: 5 jaar verschil.
Oudste: 7 jaar verschil.
Meestal werd ik wel verliefd op jongens die van ongeveer mijn leeftijd waren of iets jonger en soms toevallig op een ouder iemand, die gewoon wist wat ie wou, zelfstandig etc en daarbij gewoon lekker deed waar hij zin in had, dus daarmee wat jonger overkwam denk ik.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:52 schreef Emel het volgende:
vriendje is 7 jaar jonger
Om een voorbeeld te geven.
Toen mijn ex bij me weg wilde (toen 28 jaar) en ik nog met hem erover wilde praten, ging hij op de bank liggen met zijn duim in de mond en zijn wijsvinger in zijn neusgat.
quote:fotootje maken...
Op vrijdag 6 februari 2004 00:04 schreef WePe het volgende:
Toen mijn ex bij me weg wilde (toen 28 jaar) en ik nog met hem erover wilde praten, ging hij op de bank liggen met zijn duim in de mond en zijn wijsvinger in zijn neusgat.
priceless
Maakt dat iemand iets wijzer?
quote:dussss....
Op vrijdag 6 februari 2004 21:13 schreef Riedel1 het volgende:
*schopje* :p
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:39 schreef mickey71 het volgende:
Ik val in het algemeen op mensen, oud , jong, dat maakt dus niet uit!
Het rare is wel dat de laatste tijd ik veel aandacht krijg van jongemannen die echt veel jonger zijn dan ik ben. Geen idee hoe dat komt.
Ik klaag er niet over hoor, maar ik ga er toch maar niet op in.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 18:52 schreef Emel het volgende:
vriendje is 7 jaar jonger
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 17:40 schreef White_Wolf het volgende:
Ik val duidelijk op jongere meiden. Vind mijn leeftijdsgenoten toch wel een beetje TE serieus bezig al met de toekomst: samenwonen, kinderen krijgen enzo. Mij (voorlopig) nog niet gezien.
Voor een deel hangt dat echter samen.. Het "soort" man waar ik op val is in de regel ouder..quote:Op maandag 16 januari 2006 12:15 schreef Roeji het volgende:
Dus het hangt niet van de leeftijd af, maar van de persoon/karakter.
quote:Op maandag 16 januari 2006 15:35 schreef Spleed het volgende:
[..]
- edit: Laat maar... een 36-jarige die MBO doet
FOK! bestaat tenslotte al 16 jaarquote:Op maandag 16 januari 2006 15:51 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat moet ik nog steeds veranderen.
Het is ook wel een heel groot leeftijdsverschil, 18 jaar. Ik vraag me wel af wat een man van 36 (allang afgestudeerd, jaren aan het werk, meeste vrienden zullen inmiddels wel kinderen krijgen etc) ziet in een meisje dat nog zo jong is. Een discussie met de gemiddelde 18-jarige en 36-jarige is toch als het goed is wel van een ander 'niveau', zou wat zijn als je op je 18e stil bleef staan. En dan zijn er nog praktische dingen (om even op de zaak vooruit te lopen) hij verdient al jaren geld en woont op zichzelf, jij moet nog gaan studeren, is er een kinderwens bij 1 van beide etc.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:26 schreef Spleed het volgende:
Ik moet iets kwijt... ook al is het al bijna 2 jaar stil hier. Ben nu namelijk verliefd op een man van 36. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet, aangezien ik zelf 18 ben. Het maakt het ook nog eens 10x moeilijker, dat hij mij ook heel erg leuk vindt. We lopen dus wel een beetje aan te kloten, terwijl we allebei zeggen dat het eigenlijk niet kan... Oudere mannen zijn ook gewoon!
Vrouwen hebben graag een man van de wereld, die zijn nou eenmaal wat ouder... Zie Mr Big in SATCquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:45 schreef maaike78 het volgende:
mijn vriend is een jaar jonger ... works for me. Ik begrijp niet waarom vrouwen per se een ouder iemand zouden willen ... zeker als het echt over minieme leeftijdsverschillen gaat zoals bijvoorbeeld een vrouw van 25 met een man van 23.... wat voor iets raars zou dat zijn zeg
.
Je kan de leeftijd toch niet van een gezicht aflezen, trouwens, hoe kan je dan weten dat een jonger iemand niet 'geil' is zoals ik hierboven ergens las.
Ja, laten we vooral SatC als leidraad gaan gebruikenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:53 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vrouwen hebben graag een man van de wereld, die zijn nou eenmaal wat ouder... Zie Mr Big in SATC
Ja een man van 27 is geen man van de wereld, ik had er één van 28 of 29 moeten nemen, tja ...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:53 schreef JoeyT het volgende:
Vrouwen hebben graag een man van de wereld, die zijn nou eenmaal wat ouder... Zie Mr Big in SATC
T gaat er niet om wat de leeftijd vd man is... Het gaat om het leeftijdsverschil... Ik merk ook dat ik veel aandacht krijg van meisjes rond de 20 (word zelf binnenkort 26). Ze vinden t leuk dat iemand wat meer levenservaring heeft. En als ik mezelf vergelijk met een 20 jarige dan heb ik ook gewoon meer te bieden...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:57 schreef maaike78 het volgende:
[..]
Ja een man van 27 is geen man van de wereld, ik had er één van 28 of 29 moeten nemen, tja ...
als mijn vriend 29 is, zal hij zooooooooooveel meer man van de wereld zijn, ik kijk er al naar uit
en MrBig ken ik niet.
Maar t klopt wel over het algemeen... Niet iedereen denkt natuurlijk zo, maar het is geen toeval...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, laten we vooral SatC als leidraad gaan gebruiken.
Ja, in sprookjesland waar het voor de verwende princes met meer schoenen dan Imelda Marcos aan het eind alsnog allemaal goed komt en de rozenblaadjes vervolgens uit de hemel neerdalen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:02 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Maar t klopt wel over het algemeen... Niet iedereen denkt natuurlijk zo, maar het is geen toeval...
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:04 schreef Litpho het volgende:
Ja, in sprookjesland waar het voor de verwende princes met meer schoenen dan Imelda Marcos aan het eind alsnog allemaal goed komt en de rozenblaadjes vervolgens uit de hemel neerdalen.
Vast leuk om over te dromen als je er het type voor bent, maar hou de Carrie's in ieder geval bij mijn realiteit uit de buurt.
Ik bedoel dat het over t algemeen waar is dat vrouwen vallen op iemand die ouder is, iemand die ze wat te vertellen heeft en wat van de wereld kan laten zien...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, in sprookjesland waar het voor de verwende princes met meer schoenen dan Imelda Marcos aan het eind alsnog allemaal goed komt en de rozenblaadjes vervolgens uit de hemel neerdalen.
Vast leuk om over te dromen als je er het type voor bent, maar hou de Carrie's in ieder geval bij mijn realiteit uit de buurt.
Wel lachen idd maar nog steeds doet dat niets af aan mn statementquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Altijd grappig: mensen die het echte leven afmeten aan televisieseries.
Daarbij heeft Samantha in SatC een relatie met een veelen veel jongere man . Dát is dan zeker weer net het fantasy element?![]()
Misschien geldt het voor meisjes van pak 'm beet 18-20 dat ze een man zoeken die 'ze wat kunnen vertellen' en 'wat van de wereld kunnen laten zien'. Denk -en zie in mijn omgeving- echter dat zelfstandige vrouwen die leidende hand niet zo hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:09 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wel lachen idd maar nog steeds doet dat niets af aan mn statement
Ik denk dat als je aan een vrouw tussen de 20 en 30 vraagt wat hun droomman is, 9 vd tien een ouder man uitkiest... Boven de 30 heb ik geen ervaring mee...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien geldt het voor meisjes van pak 'm beet 18-20 dat ze een man zoeken die 'ze wat kunnen vertellen' en 'wat van de wereld kunnen laten zien'. Denk -en zie in mijn omgeving- echter dat zelfstandige vrouwen die leidende hand niet zo hard nodig hebben.
dat ben ik wel met je eens maar dat is in mijn ogen niet omdat die persoon meer van de wereld weet dan ik, maar omdat je op eenzelfde communicatielevel zit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat als je aan een vrouw tussen de 20 en 30 vraagt wat hun droomman is, 9 vd tien een ouder man uitkiest... Boven de 30 heb ik geen ervaring mee...
Ik ben zelf 25 en denk niet dat de gemiddelde vrouw tussen 25-30 op een hoger communicatief niveau zit...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens maar dat is in mijn ogen niet omdat die persoon meer van de wereld weet dan ik, maar omdat je op eenzelfde communicatielevel zit.
dr zijn natuurlijk altijd uitzonderingenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:23 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ben zelf 25 en denk niet dat de gemiddelde vrouw tussen 25-30 op een hoger communicatief niveau zit...
Waarop baseer jij die aanname?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:23 schreef JoeyT het volgende:
Ik ben zelf 25 en denk niet dat de gemiddelde vrouw tussen 25-30 op een hoger communicatief niveau zit...
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:23 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat ziet een 36-jarige man in een 18-jarig meisje? En andersom dan? Ik vind hem toch ook leuk? Kinderwens... ik denk het niet. Hij heeft een relatie van 9 jaar gehad, dus dan waren die kinderen er hoogstwaarschijnlijk al. Ook is hij zeker niet stil blijven staan, maar het voelt gewoon vertrouwd of zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:10 schreef Étoile het volgende:
[..]
Het is ook wel een heel groot leeftijdsverschil, 18 jaar. Ik vraag me wel af wat een man van 36 (allang afgestudeerd, jaren aan het werk, meeste vrienden zullen inmiddels wel kinderen krijgen etc) ziet in een meisje dat nog zo jong is. Een discussie met de gemiddelde 18-jarige en 36-jarige is toch als het goed is wel van een ander 'niveau', zou wat zijn als je op je 18e stil bleef staan. En dan zijn er nog praktische dingen (om even op de zaak vooruit te lopen) hij verdient al jaren geld en woont op zichzelf, jij moet nog gaan studeren, is er een kinderwens bij 1 van beide etc.
Maargoed, stranger things have happened en er zijn ook wel verhalen bekend waar zoiets wel goed gaat. Je zal in ieder geval wel op een hoop verbaasde (en misschien wel afwijzende) reacties in je omgeving kunnen rekenen.
als je zoiets zegt, moet je wel naar de bron van zo'n wetenschappelijk onderzoek kunnen verwijzen, AN, want ik ben allesbehalve overtuigd. Er zijn eventjes te veel uitzonderingen op de regel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 02:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Alle persoonlijke ervaringen en meningen doen er niet toe. Het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen meestal op oudere mannen vallen. Slotje.
Maar weten hoe een woord geschreven wordt heeft niks te maken met "levenswijsheid", dat is voornamelijk intelligentie, taalgevoel en goed opgelet op school hebben! Voor kaart lezen (of de route kennen) hetzelfde, om uit je hoofd ergens heen te gaan moet je daar maar net een keer geweest zijn of een goede topografische kennis hebben en richtingsgevoel bezitten. Imo geen dingen die met levenswijsheid verband houden, wellicht wel met intelligentie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:35 schreef GF het volgende:
Vrouwen zoeken denk ik vaak iemand tegen wie ze een beetje kunnen opkijken. Dat ze toch nog het gevoel hebben dat de man 'wijzer' is. Meer (levens)ervaring en daar houvast in zoeken. Ik merk dat zelf aan kleine dingetjes. Als ze niet weet hoe ze een woord moet spellen vraagt ze dat aan mij. Gaat er vanuit dat ik overal de weg weet. En nog wat voorbeelden die ik nu even niet weet
Hier een leuk stukje; http://www.nvsh.nl/opinie/evolutieConcurrentie.htmquote:Op woensdag 18 januari 2006 08:18 schreef petitlapin het volgende:
[..]
als je zoiets zegt, moet je wel naar de bron van zo'n wetenschappelijk onderzoek kunnen verwijzen, AN, want ik ben allesbehalve overtuigd. Er zijn eventjes te veel uitzonderingen op de regel.
Ik kijk zelf ook graag tegen een man op, maar als het nodig is kan ik best voor mezelf zorgen.. Maar ik ben misschien wel weinig geemancipeerd. Zolang ik voor mezelf kan zorgen vind ik dat ook niet nodig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:00 schreef innovative het volgende:
Eigenlijk zijn sommige vrouwen maar bar weinig geëmancipeerd als ik het hier zo lees: ze hebben de wijsheid van een ander nodig, moeten zich aan iemand kunnen "vastklampen" en kijken graag tegen een man op. Brrrrrrrrrrrr![]()
" het kan voor een vrouw een goede politiek zijn om" ... en blabla, dat bewijst niets, AN, en het komt dan alleen nog maar in bepaalde soorten voor.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Hier een leuk stukje; http://www.nvsh.nl/opinie/evolutieConcurrentie.htm
Ja het is een opiniestuk gestoeld op wetenschappelijke theorieen. Wetenschappelijke artikelen en onderzoeken zijn nou eenmaal niet makkelijk te vinden op internet. In een universiteitsbibliotheek heb je zo tientallen artikelen gevonden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:11 schreef petitlapin het volgende:
[..]
" het kan voor een vrouw een goede politiek zijn om" ... en blabla, dat bewijst niets, AN, en het komt dan alleen nog maar in bepaalde soorten voor.
sorry, maar je zal met beter materiaal moeten afkomen.
http://scholar.google.com/quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:23 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja het is een opiniestuk gestoeld op wetenschappelijke theorieen. Wetenschappelijke artikelen en onderzoeken zijn nou eenmaal niet makkelijk te vinden op internet. In een universiteitsbibliotheek heb je zo tientallen artikelen gevonden.
Weet ik, ik noemde gewoon wat voorbeelden. Er zijn er vast nog veel meer maar die zijn vaak zo klein of onopvallend dat ik ze zo snel niet weet. Het is ook niet zo dat ik 'boven' d'r sta. Ik voel me niks meer dan haar. Maar in sommige opzichten snap ik het wel een beetje. Zij wordt 17 over 2 weken, zit nog op het VWO. Ik heb 2 jaar gestudeerd, gestopt. Keuring van Koninklijke Marechaussee doorlopen, gehaald. Pech gehad toch erbuiten gevallen. Periode gewerkt fulltime. Nu studeer ik weer, heb haast m'n rijbewijs. Dingen die vrij normaal zijn voor iemand van haast 20. Maar niet voor iemand die op dat moment 16 is/was.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:00 schreef innovative het volgende:
[..]
Maar weten hoe een woord geschreven wordt heeft niks te maken met "levenswijsheid", dat is voornamelijk intelligentie, taalgevoel en goed opgelet op school hebben! Voor kaart lezen (of de route kennen) hetzelfde, om uit je hoofd ergens heen te gaan moet je daar maar net een keer geweest zijn of een goede topografische kennis hebben en richtingsgevoel bezitten. Imo geen dingen die met levenswijsheid verband houden, wellicht wel met intelligentie.
Tja, ik heb dat soort dingen totaal niet, ik kan prima voor mezelf zorgen. Als ik iets niet weet (behalve als 't over computers gaat, da's de interesse van mijn lief, dus waarom zou ik moeilijk doen) dan zoek ik dat op. Ik wil dingen délen, niet overnemen cq. opgedrongen krijgen. Zelf dingen bereiken.
Eigenlijk zijn sommige vrouwen maar bar weinig geëmancipeerd als ik het hier zo lees: ze hebben de wijsheid van een ander nodig, moeten zich aan iemand kunnen "vastklampen" en kijken graag tegen een man op. Brrrrrrrrrrrr![]()
Inderdaad, een vriendin van me meldde gisteravond ook dat ze om dat soort redenen op haar huidige stukken oudere vriend (met een vaste baan, een beter inkomen, een eigen huis, weet precies wat ie wil, heeft de rust in zichzelf gevonden) valt en het zo prettig vindt dat zij daarop kan 'meeliften' . Haal die dingen uit jezelf lieve schat, denk ik dan, en dan kun je gewoon op mannen vallen om wie ze zijn, en niet om wat voor soort leven en geestestoestand ze je kunnen bieden. Creeer zelf je eigen leven, en val op een man simpelweg omdat ie fantastisch leuk isquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:00 schreef innovative het volgende:
Maar heeft "leuk zijn" ook niet alles te maken met een bepaalde geestestoestand?quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef thaleia het volgende:
[..]
Inderdaad, een vriendin van me meldde gisteravond ook dat ze om dat soort redenen op haar huidige stukken oudere vriend (met een vaste baan, een beter inkomen, een eigen huis, weet precies wat ie wil, heeft de rust in zichzelf gevonden) valt en het zo prettig vindt dat zij daarop kan 'meeliften' . Haal die dingen uit jezelf lieve schat, denk ik dan, en dan kun je gewoon op mannen vallen om wie ze zijn, en niet om wat voor soort leven en geestestoestand ze je kunnen bieden. Creeer zelf je eigen leven, en val op een man simpelweg omdat ie fantastisch leuk is
Ik heb tot nu toe gevarieerd van vijf jaar ouder tot zes jaar jonger, en dat vind ik wel een acceptabele range
Ik bedoelde er eerder mee dat iemand leuk vinden een bepaalde geestestoestand oplevert.. Ik denk dat hoe dan ook iemand leuk vinden en de geestestoestand die je daarbij ondervindt verbonden zijn..quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:51 schreef thaleia het volgende:
Je kunt wel vallen op een man om zijn geestestoestand, maar niet omdat je hoopt dat ie jou een bepaalde geestestoestand gaat geven. Althans, het kan wel, blijkt uit dit topic, maar dat lijkt mij geen goed motief.
ik vind het zo "leuk" dat mijn man een vast inkomen heeft waarmee hij mij onderhoudt..quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar heeft "leuk zijn" ook niet alles te maken met een bepaalde geestestoestand?
Dat je iemand leuk vindt doet niets met je?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:20 schreef Laton het volgende:
[..]
ik vind het zo "leuk" dat mijn man een vast inkomen heeft waarmee hij mij onderhoudt..![]()
Waar haal je dat nou vandaan?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat je iemand leuk vindt doet niets met je?
Ik heb er een beetje een hekel aan als iemand doe alsof-ie een reactie niet begrijpt.quote:
Bij het gebruikte voorbeeld ben ik daar zeker van. Maar dat heeft imo niet te maken met de geestestoestand die iemand je geeft, omdat dat volgens mij juist altijd iets is wat laat bepalen of je iemand leuk vindt. Bij heel veel mensen zelfs als een persoon leuk is, en niet zijn materiele inbreng.quote:Nee, ik krijg sterk de indruk dat bij het gebruikte voorbeeld niet zozeer de persoon, danwel de persoonlijke bezittingen/verworvenheden "leuk" gevonden worden..en niet omdat die kerel nu zo aardig is.![]()
Tja, mijn keuze zou het niet zijn. Vooral niet omdat je daarmee ook afhankelijk wordt in het maken van beslissingen: je zal minder snel voor jezelf kunnen kiezen, omdat je in alles afhankelijk bent van wat hij je te bieden heeft. Me dunkt dat je sneller geneigd bent om in een ongelukkige relatie te blijven als je zo'n instelling hebt, dan wanneer je idd voor de persoon zelf gaat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef thaleia het volgende:
Inderdaad, een vriendin van me meldde gisteravond ook dat ze om dat soort redenen op haar huidige stukken oudere vriend (met een vaste baan, een beter inkomen, een eigen huis, weet precies wat ie wil, heeft de rust in zichzelf gevonden) valt en het zo prettig vindt dat zij daarop kan 'meeliften' . Haal die dingen uit jezelf lieve schat, denk ik dan, en dan kun je gewoon op mannen vallen om wie ze zijn, en niet om wat voor soort leven en geestestoestand ze je kunnen bieden. Creeer zelf je eigen leven, en val op een man simpelweg omdat ie fantastisch leuk is
Je brengt misschien ook makkelijker jezelf in een afhankelijke positie, waarbij je veel te verliezen hebt door bij zo iemand weg te gaan..quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:51 schreef innovative het volgende:
[..]
Tja, mijn keuze zou het niet zijn. Vooral niet omdat je daarmee ook afhankelijk wordt in het maken van beslissingen: je zal minder snel voor jezelf kunnen kiezen, omdat je in alles afhankelijk bent van wat hij je te bieden heeft. Me dunkt dat je sneller geneigd bent om in een ongelukkige relatie te blijven als je zo'n instelling hebt, dan wanneer je idd voor de persoon zelf gaat.
Precies. Ik snap het gemekker van een hoop mensen in dit topic ook niet zo: alsof je alleen bij iemand blijft omdat-ie geld of een bep. status heeft. Dat is leuk voor een jaar, maar daarna heb je er wel genoeg van...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:20 schreef misspoezz het volgende:
uhm... en het gaat me echt niet om de baan of het eigen huis, maar om de persoon zelf.
En dat zijn idd doorgaans de vrouwen, die in die afhankelijke positie zitten. Ik ken in mijn omgeving maar 1 stel waarbij het duidelijk omgekeerd is. Op zich zou ik het misschien ook wel doen hoor, als ik een man tref die toevallig een leuke koopwoning heeft is het een stuk logischer dat ik bij hem intrek dan hij bij mij. Maar de drempel om bij iemand weg te gaan kan in zo'n geval wel hoger zijn dan wanneer je hem ontmoette op het moment dat je zelf je zaakjes ook al aardig op orde had.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:53 schreef Alicey het volgende:
Je brengt misschien ook makkelijker jezelf in een afhankelijke positie, waarbij je veel te verliezen hebt door bij zo iemand weg te gaan..
Op zich is dat ook redelijk verklaarbaar.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:22 schreef thaleia het volgende:
[..]
En dat zijn idd doorgaans de vrouwen, die in die afhankelijke positie zitten.
Ik denk dat het in ieder geval belangrijk dat je weet hoe je jezelf moet redden. Dan nog valt er veel te verliezen wanneer je iemand verlaat, maar weet je wel hoe je weer kunt opbouwen..quote:Ik ken in mijn omgeving maar 1 stel waarbij het duidelijk omgekeerd is. Op zich zou ik het misschien ook wel doen hoor, als ik een man tref die toevallig een leuke koopwoning heeft is het een stuk logischer dat ik bij hem intrek dan hij bij mij. Maar de drempel om bij iemand weg te gaan kan in zo'n geval wel hoger zijn dan wanneer je hem ontmoette op het moment dat je zelf je zaakjes ook al aardig op orde had.
...en het al een keer gedaan hebt. Als ik eraan denk dat vrouwen in de tijd van mijn ouders thuis bleven wonen tot ze trouwden....trouwens niet alleen de vrouwen, voor veel mannen uit die tijd is het ook volstrekt onbekend terrein dat je jezelf als alleenwonende redt....alleen is het voor hen financieel doorgaans allemaal wat makkelijker.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:29 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het in ieder geval belangrijk dat je weet hoe je jezelf moet redden.
Dat is de enige manier lijkt me.quote:
Inderdaad, als je financieel alles voor 2 geregeld hebt, dan doe je dat net zo makkelijk voor jezelf..quote:Als ik eraan denk dat vrouwen in de tijd van mijn ouders thuis bleven wonen tot ze trouwden....trouwens niet alleen de vrouwen, voor veel mannen uit die tijd is het ook volstrekt onbekend terrein dat je jezelf als alleenwonende redt....alleen is het voor hen financieel doorgaans allemaal wat makkelijker.
Dat lijkt me de juiste houdingquote:Op zondag 22 januari 2006 22:38 schreef Avani het volgende:
Ik sta er eigenlijk nooit bij stil. Ik vind iemand leuk of niet
En mannen van een jaar of 40 die vrouwen van 24 schaken?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:54 schreef thaleia het volgende:
Oude kerels die zo nodig een achttienjarig mokkel willen schat ik in als zijnde last hebbend van een midlifecrisis.
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:12 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik ben vroeger wel eens verliefd geweest op een leraar die een stuk ouder was, maar afgezien van deze affaire val ik eigenlijk altijd op mannen van ongeveer mijn eigen leeftijd, soms zijn ze iets (ongeveer twee jaar) ouder of jonger.
Ik ken eigenlijk maar weinig vrouwen in mijn eigen omgeving die duidelijk altijd op oudere mannen vallen.
Join the Club!! Ik heb het zelfde prob. hij is 38 en ik 23!!quote:Op maandag 16 januari 2006 11:26 schreef Spleed het volgende:
Ik moet iets kwijt... ook al is het al bijna 2 jaar stil hier. Ben nu namelijk verliefd op een man van 36. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet, aangezien ik zelf 18 ben. Het maakt het ook nog eens 10x moeilijker, dat hij mij ook heel erg leuk vindt. We lopen dus wel een beetje aan te kloten, terwijl we allebei zeggen dat het eigenlijk niet kan... Oudere mannen zijn ook gewoon!
Ik ben het met jou eens.. ze moet niet iemand nemen om wat hij heeftquote:Inderdaad, een vriendin van me meldde gisteravond ook dat ze om dat soort redenen op haar huidige stukken oudere vriend (met een vaste baan, een beter inkomen, een eigen huis, weet precies wat ie wil, heeft de rust in zichzelf gevonden) valt en het zo prettig vindt dat zij daarop kan 'meeliften' . Haal die dingen uit jezelf lieve schat, denk ik dan, en dan kun je gewoon op mannen vallen om wie ze zijn, en niet om wat voor soort leven en geestestoestand ze je kunnen bieden. Creeer zelf je eigen leven, en val op een man simpelweg omdat ie fantastisch leuk is
Ik heb tot nu toe gevarieerd van vijf jaar ouder tot zes jaar jonger, en dat vind ik wel een acceptabele range
quote:Ik ben het met jou eens.. ze moet niet iemand nemen om wat hij heeftmaar om wat hij is, en dat is iets waar ze goed naar moet kijken, geld maak niet gelukkig.. het is wel makkelijker als je het hebt maar het maak je niet gelukkig.. het geef je niet genegenheid.. liefde.. aandacht enz.
Verder sluit het hebben van geld niet uit dat iemand ook lief en zorgzaam isquote:Op de persoon die ik val.. tja.. hij heeft het goed.. heeft ook een hele goede baan enz. ik woon zelf nog thuis maar ben niet van plan om met hem te gaan samenwonen of zo.. ik wil eerst op mijn eigen wonen, Ik heb geen man nodig ik kan prima voor mij zelf te zorgen..heb zelf ook een goede baan.![]()
voor jou is alles dus relaxt..maar vraag je je nooit eens af waarom hij voor iemand gaat die zoveel jonger is?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:10 schreef wicca_Jera het volgende:
Klopt.. al wil jij verdraaien wat ik bedoel.. Hij heeft het goed.. ja.. ok.. maar met of zonder had ik hem hoe dan ook leuk gevonden.. het is iemand die open en eerlijk is, die tijd voor mij heeft en aanwezig is als ik hem nodig heb, ongeacht hoe druk hij het ook heeft..
Geld is voor mij niet van belang.. ik verdien zelf genoeg.. dus geld speel geen rol tussen hem en mij!
eh.. Nee..quote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef Laton het volgende:
[..]
voor jou is alles dus relaxt..maar vraag je je nooit eens af waarom hij voor iemand gaat die zoveel jonger is?![]()
tuurlijk is het mogelijkquote:Op maandag 23 januari 2006 15:21 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
eh.. Nee..![]()
Nooit naar gevraagd.. hij zegt dat hij van mijn houd en gek is op mij.. het is mogelijk toch?![]()
Je zegt het niet voor niets, denk je dan hij mij wil gebruiken en manipuleren omdat ik jong ben?quote:
goedemorgen zeg, spreek je nu je eigen onzekerheid erover uit? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe hij er tegenover staat.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:48 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Je zegt het niet voor niets, denk je dan hij mij wil gebruiken en manipuleren omdat ik jong ben?![]()
Nee dat geloof ik niet..je valt toch eerst op de persoon...(of misschien zijn er idd vrouwen ddie bewust naar een ouder iemand zoeken?..geborgenheid..veiligheid..quote:Op donderdag 5 februari 2004 09:32 schreef Riedel1 het volgende:
Vallen vrouwen over het algemeen op oudere mannen ? Heb je zelf een jongere vriendin of een oudere vriend ? Hoe groot is het leeftijdsverschil ? Hoe ervaar je het leeftijdsverschil ? Do share
Nee, Ik spreek niet mijn onzekerheid uit.. ik weet zeker dat het niet zo is..quote:Op maandag 23 januari 2006 15:54 schreef Laton het volgende:
[..]
goedemorgen zeg, spreek je nu je eigen onzekerheid erover uit? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe hij er tegenover staat.
Ik ben 2 jaar jonger dan mijn vriendin.quote:Op donderdag 5 februari 2004 09:32 schreef Riedel1 het volgende:
Ik deel je mening.quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja het is een opiniestuk gestoeld op wetenschappelijke theorieen. Wetenschappelijke artikelen en onderzoeken zijn nou eenmaal niet makkelijk te vinden op internet. In een universiteitsbibliotheek heb je zo tientallen artikelen gevonden.
Overigens is het niet zo dat vrouwen automatisch op oudere mannen vallen, maar op 'machtige' mannen, dus mannen met geld. En dat zijn in de meeste gevallen oudere mannen. Het verschil tussen 40 en 50 zal niet zo groot zijn; wellicht is het voor een vrouw daarom inderdaad interessanter om voor de 40'er te gaan omdat deze seksueel nog actiever is.
Om hier even op te reageren!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:12 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar jonger dan mijn vriendin.
Ze heeft altijd oudere kerels gehad! ze is er dus eindelijk achter dat het allemaal hetzelfde is.
Wij mannen houden altijd van een kinds geintje of onvolwassen gedrag.
Die dingen waar al die ''sex in the city'' kijkende parttime doe moeders zo over geemancipeerd door raken.Het is een hype en daarbij ook een schreeuw om aandacht omdat ze zich met leeftijds genoten niet kunnen vermaken enkel door zulke slechte voorbeelden op tv.
Ik heb je verdomme heulmoal naar texel gereden ...het ibiza van nederland.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:35 schreef DoubleDildo het volgende:
[..]
Om hier even op te reageren!
ik heb idd altijd oudere mannen gehad, die wisten gewoon goed hoe ze mij konden inpalmen en snappen dat vrouwen gewoon redelijk wat aandacht nodig hebben..![]()
OOK wonen zij vaak op zichzelf, kunnen zij koken, weten ze wanneer ze schoon moeten maken, ruimen ze achter hun kont op.. en ja hebben vaak meer geld om leuke vakanties te houden (en nee ik liet niet voor mij betalen!!)![]()
En je kunt nog wat van ze leren.. zij hebben immers meer levenservaring (meestal was het verschil tussen de 4-8 jaar)
maar mijn jongere vriendje is ook wel een schatje hoor![]()
hebbedingentje???? Nou, dat geloof ik niet..quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:41 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Ik heb je verdomme heulmoal naar texel gereden ...het ibiza van nederland.
En die oude mannen zien jonge kippetjes gewoon als hebbeding.
Ik ben met mijn 19 jaar ook gebombardeerd tot jonge man/knul.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:03 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
hebbedingentje???? Nou, dat geloof ik niet..
Oudere mannen beginnen niet zomaar een relatie, in tegendeel van iemand die jonger is! En dat is dus degene wat een vrouw zoekt bij een man. ZEKERHEID!! en dat kunnen volwassen mannen geven!![]()
Arrogant is het niet.. het is moelijk een een feit te accepteren eh? Oudere mannen kunnen wel zekerheid bieden. Misschien iemand van 19 ook wel maar niet in hetzelfde niveau!quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:06 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Ik ben met mijn 19 jaar ook gebombardeerd tot jonge man/knul.
Ik kan die zekerheid wel degelijk geven dus je vooroordelen zijn verwerpelijk.
Het is gewoon arrogant om als vrouw te denken dat je een oudere man nodig hebt om aan je behoeften en gewenste niveau van denken te voldoen.
Wederom is dit gewoon iets wat door de jaren tv en emancipatie in is gestouwd.
Meisjes zijn wellicht sociaal iets verder maar als ze het toch zo goed weten waarom snappen ze dan niet dat wij jongens gewoon liever gaan voetballen dan winkelen of strandwandelen?
Wat een heerlijke bullshit ben je het hele topic lang al aan het verkondigen. Je scheert alle jonge meiden en alle oudere mannen over 1 kam. Jonge meiden die met een oudere man een relatie hebben, moeten automatisch wel onzeker zijn? Moet je zelf niet lachen om zoveel onzin? Waarschijnlijk gaan al deze sneren en onzin gewoon over het feit dat je zelf nog relatieloos bent.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:45 schreef thaleia het volgende:
Ik zie het juist als het tegengestelde van arrogantie: onzekerheid. Wie zeker is van zichzelf hoeft zichzelf en de rest van de wereld niet te vertellen of te laten zien dat hij/zij oh zo volwassen is en oh zo ver voor op z'n leeftijdsgenoten, en heeft al helemaal geen oudere man of vrouw nodig om zichzelf dat gevoel te geven
Halelujah!quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:00 schreef demonsdance het volgende:
..en dat men elkaar blijft boeien dat er een hechte vrienschap onstaat, dat is liefde, en liefde is niet gebasseerd op een leeftijdsgrens, maar op diep vertrouwen en zielsverwantschap![]()
wij vrouwen???? Pardon?quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:01 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Arrogant is het niet.. het is moelijk een een feit te accepteren eh? Oudere mannen kunnen wel zekerheid bieden. Misschien iemand van 19 ook wel maar niet in hetzelfde niveau!![]()
![]()
Luister, een oudere man heeft ook meer levens ervaring en heeft de drang niet zo erg om achter elke rok die voorbij loop aan te lopen.. ook zijn ze zekerder van zichzelf en dat maakt ze erg interessant voor een vrouw.. ook weten ze heel goed wat ze willen en zijn duidelijk!!![]()
En waarom kunnen jullie niet begrijpen wat wij vrouwen willen????![]()
![]()
Hehehe, eindelijk een zinnige postquote:
Jullie willen te veelquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:01 schreef wicca_Jera het volgende:
[..]
Arrogant is het niet.. het is moelijk een een feit te accepteren eh? Oudere mannen kunnen wel zekerheid bieden. Misschien iemand van 19 ook wel maar niet in hetzelfde niveau!![]()
![]()
Luister, een oudere man heeft ook meer levens ervaring en heeft de drang niet zo erg om achter elke rok die voorbij loop aan te lopen.. ook zijn ze zekerder van zichzelf en dat maakt ze erg interessant voor een vrouw.. ook weten ze heel goed wat ze willen en zijn duidelijk!!![]()
![]()
Ik vraag me af of het arrogantie is, en niet eerder een vorm van onzekerheid..quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:06 schreef Bendeleider het volgende:
Het is gewoon arrogant om als vrouw te denken dat je een oudere man nodig hebt om aan je behoeften en gewenste niveau van denken te voldoen.
Dat werd boven inderdaad door een man en vrouw ook bevestigd en ik ga er in mee !quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het arrogantie is, en niet eerder een vorm van onzekerheid..
goh, echt waar??quote:Op donderdag 26 januari 2006 21:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hehehe, eindelijk een zinnige post
Dat is iets waar je op die leeftijd nog niet over nadenktquote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef Laton het volgende:
[..]
voor jou is alles dus relaxt..maar vraag je je nooit eens af waarom hij voor iemand gaat die zoveel jonger is?![]()
In dit kader wordt gesproken van meeliften, toch? Mijn eigen ervaring is dat je in iedere relatie 'meelift' op het succes van de ander, heel simpel: omdat de één beter is in iets dan jij, en je daar dus van kan leren. Of heel banaal: omdat de één een auto heeft en jij niet, waardoor je dus wel vaak kan meerijden gebruik kunt maken van wat de ander wel heeft. Zo gaat het toch altijd? Je deelt wat je hebt (zowel materiële als niet-materiële zaken) met elkaar en daardoor 'profiteer' je ook van elkaar. Als het betekent dat de ander wat meer levenservaring heeft dan zul je ook daarvan leren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het arrogantie is, en niet eerder een vorm van onzekerheid..
Jullie vrouwen willen vooral het makkelijkste van alles... biedt een oudere vent meer zekerheid en materialistische zaken, tsjakka! Vind de westerse vrouwe wel handig, hoeft ze zelf wat minder hard te strebenquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:01 schreef wicca_Jera het volgende:
![]()
Eensch !quote:Op maandag 30 januari 2006 16:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jullie vrouwen willen vooral het makkelijkste van alles... biedt een oudere vent meer zekerheid en materialistische zaken, tsjakka! Vind de westerse vrouwe wel handig, hoeft ze zelf wat minder hard te strebenAls ie hem vervolgens niet meer omhoog krijgt of te lam is naar al je sociale happenings te gaan, kies je toch weer voor een ventje ernaast van 24..
![]()
Ik heb meer respect voor vrouwen die wat zelf proberen te bereiken in hun leven en daarbij misschien voor een gelijkwaardige partner kiezen om wat mee op te bouwen ipv. alvast gebruik te maken van de gemakken van pappa
Idd, en oudere mannen hebben vaak een groot pluspunt tegenover jongere mannen: geld, wat voor vrouwen een belangrijk iets is.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:47 schreef Musketeer het volgende:
k denk dat jonge vrouwen zeker op oudere mannen vallen omdat jonge mannen meestal geen idee hebben hoe een vrouw emotioneel in elkaar zit. Jonge mannen zijn voor vrouwen op een bepaalde manier vaak gewoon speeltjes die ze kunnen manipuleren wat ze willlen. De oudere mannen weten dit iets vaker wel, en zijn daarom ook veel beter in staat jonge vrouwen aan te trekken.
De energieke jonge honden factor is zeker een plus voor de jongere man, maar meestal zijn het de vrouwen boven de 30 die daar echt op geilen.
Bovendien wordt elke neiging tot dominantie of alphna mannetjes gedrag in de Nederlandse mannen gedurende hun kindertijd met grof geweld bestreden door zowel ouders, media als onderwijs, (93% vrouwen op de PABO heeft hier ook duidelijk mee te maken, die kunnen met klassiek mannetjes gedrag meestal helemaal niet omgaan) en het duurt vaak nogal wat jaartjes voordat ze dat hebben kunnen afschudden.
De 15-20 jarige Nederlanders van tegenwoordig zijn zulke ongelovelijke ruggegraatloze watjes, met zo'n totaal idioot beeld in hun hoofd over hoe je potentieel neukvlees hoort te behandelen, het is echt geen wonder dat de meiden massaal allochtonen gaan wippen, die weten tenminste nog hoe een man hoort te zijn.
deels zal er zeker een kern van waarheid in schuilen en als ik aan de andere kant kijk hoeveel bij hoeveel relaties (tussen autochtoon en allochtoon) nadat ze geeindigd zijn alsnog agressie, geweld etc. om de hoek komt kijken dan vindt ik dat erg vreemd.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:47 schreef Musketeer het volgende:
De 15-20 jarige Nederlanders van tegenwoordig zijn zulke ongelovelijke ruggegraatloze watjes, met zo'n totaal idioot beeld in hun hoofd over hoe je potentieel neukvlees hoort te behandelen, het is echt geen wonder dat de meiden massaal allochtonen gaan wippen, die weten tenminste nog hoe een man hoort te zijn.
Als een autochtone vrouw die door haar autochtone (oudere ex-)vriendje getrakteerd is op een flink pak slaag (en zo ken ik er meer) zal ik mijn mond maar houden. Ik denk dat het niet verschilt tussen autochtonen en allochtonen, maar per persoon en per opvoedingsniveau. Iemand die uit een normaal gezin komt met normen en waarden en die geleerd heeft te praten ipv te meppen zal zoiets niet doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:09 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
deels zal er zeker een kern van waarheid in schuilen en als ik aan de andere kant kijk hoeveel bij hoeveel relaties (tussen autochtoon en allochtoon) nadat ze geeindigd zijn alsnog agressie, geweld etc. om de hoek komt kijken dan vindt ik dat erg vreemd.
ik heb nog steeds het idee dat autochtone jongens misschien een wat vreemd beeld van meiden hebben maar juist wel beter met teleurstellingen om hebben leren gaan.
Mja over geweld in relaties kan ik niet echt oordelen, vrouwen zijn altijd veel gewelddadiger tegen mij geweest dan omgekeerd, maar ik ben dan ook ook verbaal erg sterk. Sommige mensen hebben nu eenmaal een korter lontje dan andere mensen, en sommige mensen houden meer van het aansteken van lontjes dan andere mensen. Als je graag lontjes aansteekt gaat er ook wel eens iets ploffen, en ik heb ook al situaties meegemaakt waar een dame eigenlijk gewoon een tik op dr gezicht nodig had om te bedaren, of gewoon aan het kijken was hoe ver ze iemand kon pushen en daarvoor een pets moest incasseren. Dat iemand echt een vrouw in elkaar schopt/stompt kan ik me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:09 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
deels zal er zeker een kern van waarheid in schuilen en als ik aan de andere kant kijk hoeveel bij hoeveel relaties (tussen autochtoon en allochtoon) nadat ze geeindigd zijn alsnog agressie, geweld etc. om de hoek komt kijken dan vindt ik dat erg vreemd.
ik heb nog steeds het idee dat autochtone jongens misschien een wat vreemd beeld van meiden hebben maar juist wel beter met teleurstellingen om hebben leren gaan.
En het speelt inderdaad ook weer voor een groot deel mee hoe je zelf bent opgevoed, wat je hebt meegemaakt etc. Ik zie echter duidelijke voordelen in iemand die wat wijsheid heeft..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:13 schreef RaisinGirl het volgende:
Mijn eerste serieuze relatie was met iemand die slechts drie jaar ouder was, maar wel heel veel had meegemaakt in zijn leven. Hij was voor zijn leeftijd al erg wijs en ik heb daar toen ontzettend veel aan gehad. Ik wist ook dat ik gezien mijn wereldvreemde opvoeding zo iemand in mijn leven wel kon gebruiken. Dat is niet calculerend gedrag, het getuigt slechts van zelfkennis van mijn kant.
Ik heb het niet over boeren, maar over lagere sociale klassen in de stad bijvoorbeeld. Daar is egweld veel meer ingeburgerd en zal dat ook eerder worden toegepast ine en relatie neem ik aan. En dat geldt idd voor allochtonen, maar ook voor autochtonen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:09 schreef Musketeer het volgende:
@Ripley: Mensen die opgevoed zijn volgens de traditionele normen van het Rif zijn volgens mij echt veel makkelijker in het in mekaar trimmen van hun vrouw dan de katholiek opgevoede boer uit de achterhoek. Natuurlijk mept slechts een (kleine) minderheid van de marokkanen zn vrouw en zijn er ook boeren die hun vrouw wel meppen, maar zoals je zegt het heeft vooral te maken met opvoeding en daar zijn binnen bepaalde groepen allochtonen best wel patronen te zien.
Hoe kwam je er precies aan?quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:02 schreef FlowerMary het volgende:
Toen ik nog 16 was had ik altijd vriendjes van 30/40
Gewoon in de discoquote:Op zondag 15 oktober 2006 00:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Hoe kwam je er precies aan?![]()
Nee, dat zul je wel niet zijn. Maar je blijft er wel over doorzagen, of niet?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik begrijp het niet. Ben ik dan de enige die 'HET' ziet in oudere mannen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |