quote:
Vlaanderen boven
Waar men de heer nog kan loven
Waar de mensen belangrijk zijn
En de buiken omvangrijk zijn
Vlaanderen buiten
Waar de vogeltjes fluiten
Vlaanderen mijn land
Bij het Noordzeestrand
Overigens: Mijn beeld is ook dat Vlamingen een stuk relaxter zijn gewoon dan de gemiddelde Nederlander, gewoon ene net ff wat minder gehaaste maatschappij...
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 00:34 schreef PingPong het volgende:
- lekkerder eten friet is idd wel lekker ja![]()
- beter bier stella artois is toch anders niet te drinken![]()
- meer cafés zou best kunnen
- betere bands mwah. K ken zo alleen Deus en K's choice, vind ik dat er in Nederland toch heel wat meer soeps rondloopt
- meer verstand van wielrennen dat weet ik ook niet
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 00:34 schreef PingPong het volgende:
- lekkerder eten * is meer frans eigenlijk...
- beter bier * wij hebben jenever
- meer cafés * hier hebben ze mega terassen
- betere bands * mwa.. ligt eraan waar je van houdt
- meer verstand van wielrennen * commentaar van de BRT bij de TdF is suf anders...
Ik ben ook wel dol op Vlaanderen, ook vanuit historisch oogpunt. Hoe je het ook went of keert, ze blijven ons broedervolk. Ik weet niet meer wie het zei, maar ooit zie iemand "Vlamingen zijn ook Nederlanders, ze zijn het alleen vergeten.". Het was volgens mij een Belg die van die groep is die liever Vlaanderen weer in Nederlands ziet. Mja, heb ik persoonlijk niks op tegen
Het bier is daar eeuhm anders.
Voetballen kunnen ze niet
Vlamingen hebben t over t algemeen niet zo op Hollanders
Hun accent klinkt beroerd.
Eten sjah, ik hou toch niet van lagelanden voedsel, Vlaams heeft iets mer weg van Frans eten.. dat kan ik beter verteren.
Café's Nah. in Nederland kun je opzich wel relaxed uitgaan.
Vlamingen hebben Vlaams blok
Wielrennen kunnen ze wel beter
En ook een aantal goeie bands mogen niet ontbreken.. K's Choice, Soulwax, dEUS etc. etc.
Ook hun festivals zijn wel beter, althans de line up is beter dan die in Nederland.
al met al.. mwah..
quote:Niet veralgemenen hé !
Op dinsdag 10 juli 2001 20:48 schreef Vork het volgende:
Hun accent klinkt beroerd.
quote:Das bij jullie toch ook ? Series zoals flikken worden toch ook ondertiteld bij jullie,nie ?
Op dinsdag 10 juli 2001 23:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Baantjer met ondertiteling zuigt
De Vlaamse volksaard is heel anders dan de Nederlandse. Ik denk dat bijvoorbeeld Denen en Zweden meer op ons lijken dan de Belgen. Ik vind de mensen hier in vergeleken met Nederlanders vrij introvert. Ook de houding naar gezag toe is heel anders (de baas is hier echt de baas). Aan de andere kant valt er hier weer veel meer te 'ritselen' dan in Nederland (in NL doen we alles volgens de regeltjes, in Belgie zijn er meer manieren om dingen voor elkaar te krijgen).
De gemiddelde Belg heeft een hekel aan Hollanders, een beetje zoals de gemiddelde Nederlander niet van Duitsers houdt. Alleen zal een Belg dat niet zo direct laten merken. Onze manier van praten en onze directheid komt op een Belg snel aggressief, arrogant en opschepperig over.
In Belgie zie je al kenmerken van zuidelijker landen. Er is hier meer buitenleven, er wordt meer geflaneerd. Lekker eten is erg belangrijk. Nederland staat hier in Belgie bekend om z'n slechte eten.
Andere goede dingen:
- Geen vermogensbelasting
- Autos zijn goedkoper
- Benzine aan 39 BEF = NLG 2.13 per liter
- Pakkans bij snelheids overtredingen veel kleiner dan in NL
- Motorfiets + kleding fiscaal aftrekbaar (schijnt)
Slechte dingen:
- Goedkoopste verkeersboete is 300 gulden
- Administratieve dingen gaan hier minder efficient
quote:Lang niet in Nederland geweest ?
Op woensdag 11 juli 2001 00:22 schreef Aernout het volgende:- Administratieve dingen gaan hier minder efficient
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:22 schreef Aernout het volgende:
Ik moet er nog steeds aan wennen dat sommige mensen hier mij (perfect ABN sprekend) soms moeilijk kunnen verstaan.
quote:Flikken werd eerst ondertitelt, daar kwamen klachten over, dus nu ondrtitelen ze het niet en zijn daar weer klachten over.. Ik begrijp opzich best dat jullie Baantjer ondertitelen, maar als Nederlander is dat nogal irri.
Op woensdag 11 juli 2001 00:19 schreef helaba het volgende:[..]
Das bij jullie toch ook ? Series zoals flikken worden toch ook ondertiteld bij jullie,nie ?
Zoveel verschil zal er wel niet zijn zeker tss nederland en België.. even saai
Ik vind Belgie overigens ook leuk. Alleen de franstalige Belgen die geen Nederlands verstaan behalve als ze iets van je willen vind ik een wat vervelend trekje.
quote:Ik heb helemaal geen problemen met Nederlanders hoor
Op woensdag 11 juli 2001 14:58 schreef fokje het volgende:
Hehe, vind het wel grappig dat nederlanders de belgen wel leuk vinden en andersom niet.
quote:Belgen vinden ons ook leuk hoor. Ik had vroeger een heel aardige en grappige Geschiedenisleraar uit Belgie daar kon je goed mee lachen
Hehe, vind het wel grappig dat nederlanders de belgen wel leuk vinden en andersom niet.Ik vind Belgie overigens ook leuk.
Alleen de franstalige Belgen die geen Nederlands verstaan behalve als ze iets van je willen vind ik een wat vervelend trekje.
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 03-01-2003 11:03]
quote:
Hehe, vind het wel grappig dat nederlanders de belgen wel leuk vinden ...
quote:Zo,de nederlanders vinden de belgen wel leuk
[edit]quote verwijderd[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 03-01-2003 11:04]
Ik vind Vlamingen prima volk. Niet allemaal, maar op zich is er goed mee samen te leven.
quote:Ik heb ook de indruk dat Belgen veel beter kunnen lobbyen dan Nederlanders. Willy Claes was nog niet zo lang geleden secretaris-generaal van de Navo en Jacques Rogge is sinds kort de hoogste sportbaas van de wereld. Een nadeel van dat 'ritselen' is dat de Belgen nog wel eens in een smeergeldaffaire verzeild willen raken.
Op woensdag 11 juli 2001 00:22 schreef Aernout het volgende:
Aan de andere kant valt er hier weer veel meer te 'ritselen' dan in Nederland (in NL doen we alles volgens de regeltjes, in Belgie zijn er meer manieren om dingen voor elkaar te krijgen).
quote:Jah, die Claes had ook iets met helicoptertjes gellof ik. (Maar dan hebben we hier weer een Bernhard met Lockheed.)
Op woensdag 25 juli 2001 16:34 schreef PingPong het volgende:[..]
Ik heb ook de indruk dat Belgen veel beter kunnen lobbyen dan Nederlanders. Willy Claes was nog niet zo lang geleden secretaris-generaal van de Navo en Jacques Rogge is sinds kort de hoogste sportbaas van de wereld. Een nadeel van dat 'ritselen' is dat de Belgen nog wel eens in een smeergeldaffaire verzeild willen raken.
quote:Zal ik je eens wat vertellen? De Rijkswacht is afgeschaft!
Op dinsdag 10 juli 2001 00:34 schreef PingPong het volgende:Zolang je maar ver genoeg uit de buurt van de Rijkswacht blijft, gaat er niets boven Vlaanderen.
[..]
Groetjes uit Leuven
Altijd welkom!
quote:Ziet er wel ontzetten mooi uit zeg!
Op maandag 30 december 2002 14:02 schreef Frederic het volgende:[..]
Zal ik je eens wat vertellen? De Rijkswacht is afgeschaft!
Er is een geheel nieuwe structuur opgebouwd en de naam "Rijkswacht" bestaat niet meer. Ze heten nu allemaal "Politie"!Groetjes uit Leuven
[afbeelding]
[afbeelding]
Altijd welkom!
quote:Jazeker, Leuven is een prachtige stad. Bijlange niet zo groot als Antwerpen bijvoorbeeld, maar lekker gezellig kleinschalig. Leuven is darenboven dé Vlaamse studentenstad. Student zijn in Leuven is gewoon de max!
Op maandag 30 december 2002 17:41 schreef Dezz het volgende:[..]
Ziet er wel ontzetten mooi uit zeg!
Het is misschien wat laat maar morgen vindt in Leuven "De Nacht" plaats in de Brabanthal (foto onder). Een grandioze oudejaars-party.
Iedereen is welkom!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |