abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2001 @ 00:34:22 #1
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1179048
Over het Walenland kan ik niet oordelen, omdat ik daar zelden kom, maar Vlaanderen heeft vandaag mijn hart weer gestolen.
Ik was in Zelzate en Antwerpen voor de Tour de France en ik heb een topdag gehad. In Nederland zou iedereen overspannen rondlopen, maar de Vlamingen maakten zich nergens druk om. Alles was goed geregeld, het was een en al gemoedelijkheid.
Vergeleken met Nederland hebben de Vlamingen:
- lekkerder eten
- beter bier
- meer cafés
- betere bands
- meer verstand van wielrennen
Zolang je maar ver genoeg uit de buurt van de Rijkswacht blijft, gaat er niets boven Vlaanderen.
En onderweg naar huis heb ik zachtjes meegezongen met Raymond van 't Groenewoud:
quote:
Vlaanderen boven
Waar men de heer nog kan loven
Waar de mensen belangrijk zijn
En de buiken omvangrijk zijn
Vlaanderen buiten
Waar de vogeltjes fluiten
Vlaanderen mijn land
Bij het Noordzeestrand
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_1181558
Op verzoek der topicopener verplaatst.

Overigens: Mijn beeld is ook dat Vlamingen een stuk relaxter zijn gewoon dan de gemiddelde Nederlander, gewoon ene net ff wat minder gehaaste maatschappij...

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 10 juli 2001 @ 14:33:22 #3
7569 merulez
ergo sum cool
pi_1181583
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 00:34 schreef PingPong het volgende:
- lekkerder eten friet is idd wel lekker ja
- beter bier stella artois is toch anders niet te drinken
- meer cafés zou best kunnen
- betere bands mwah. K ken zo alleen Deus en K's choice, vind ik dat er in Nederland toch heel wat meer soeps rondloopt
- meer verstand van wielrennen dat weet ik ook niet
[i]"Heaven is to blame, for taking you away..."[/i] ; Smasing Pumpkins - Tear [br][br]R.I.P. 20 - 9 - 1995, my good friend [b]Yovan[/b]
  dinsdag 10 juli 2001 @ 15:37:12 #4
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1182074
Vlaanderen is wel lekker idd maar toch ff wat kanttekeningen:
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 00:34 schreef PingPong het volgende:
- lekkerder eten * is meer frans eigenlijk...
- beter bier * wij hebben jenever
- meer cafés * hier hebben ze mega terassen
- betere bands * mwa.. ligt eraan waar je van houdt
- meer verstand van wielrennen * commentaar van de BRT bij de TdF is suf anders...
[KNE]-Mod
  dinsdag 10 juli 2001 @ 16:18:36 #5
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1182364
Volgens menig Graspop bezoekende Vlaming is Ancient Rites de enige goede band die ze hebben in Vlaanderen, maar goed...

Ik ben ook wel dol op Vlaanderen, ook vanuit historisch oogpunt. Hoe je het ook went of keert, ze blijven ons broedervolk. Ik weet niet meer wie het zei, maar ooit zie iemand "Vlamingen zijn ook Nederlanders, ze zijn het alleen vergeten.". Het was volgens mij een Belg die van die groep is die liever Vlaanderen weer in Nederlands ziet. Mja, heb ik persoonlijk niks op tegen

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 16:26:20 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1182418
We gaan vlaanderen anexxeren.. en als ze weigeren dan opteren we voor een dam in de westerschelde...
[KNE]-Mod
  dinsdag 10 juli 2001 @ 20:21:18 #7
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1184210
Hehe
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_1184438
Hmmm, zonder Vlaanderen was Nederland nooit geworden wat het nu is. Gent een hele mooie en leuke stad. Antwerpen was ik vorige week voor het eerst. Vond het er nogal lelijk eigenlijk (m.u.v. de kathedraal).
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  dinsdag 10 juli 2001 @ 20:48:02 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1184484
ik vin Vlaanderen geen mooi gebied.

Het bier is daar eeuhm anders.
Voetballen kunnen ze niet
Vlamingen hebben t over t algemeen niet zo op Hollanders
Hun accent klinkt beroerd.
Eten sjah, ik hou toch niet van lagelanden voedsel, Vlaams heeft iets mer weg van Frans eten.. dat kan ik beter verteren.
Café's Nah. in Nederland kun je opzich wel relaxed uitgaan.
Vlamingen hebben Vlaams blok
Wielrennen kunnen ze wel beter
En ook een aantal goeie bands mogen niet ontbreken.. K's Choice, Soulwax, dEUS etc. etc.
Ook hun festivals zijn wel beter, althans de line up is beter dan die in Nederland.

al met al.. mwah..

pi_1185694
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 20:48 schreef Vork het volgende:
Hun accent klinkt beroerd.
Niet veralgemenen hé !
Tis nie omdat je in Antwerpen iemand "antweeeerps" hoort praten dat iedereen zo'n accent heeft
(zo spreekt Hélaba mooi ABN )
Jullie accent daarentegen ...
  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:23:37 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1185711
De Vlaamse taal is veel mooier dan de Nederlandse ... vast en zeker .
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:57:22 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1185901
Baantjer met ondertiteling zuigt
Verder vind ik nederland toch leuker dan vlaanderen, maar dat zal wel partijdigheid zijn. Op een of andere manier vind ik het eigenlijk toch wel leuk dat ze daar ook nederlands spreken en een beetje nederlands zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_1186012
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 23:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Baantjer met ondertiteling zuigt
Das bij jullie toch ook ? Series zoals flikken worden toch ook ondertiteld bij jullie,nie ?
Zoveel verschil zal er wel niet zijn zeker tss nederland en België.. even saai
pi_1186015
Ik moet er nog steeds aan wennen dat sommige mensen hier mij (perfect ABN sprekend) soms moeilijk kunnen verstaan .

De Vlaamse volksaard is heel anders dan de Nederlandse. Ik denk dat bijvoorbeeld Denen en Zweden meer op ons lijken dan de Belgen. Ik vind de mensen hier in vergeleken met Nederlanders vrij introvert. Ook de houding naar gezag toe is heel anders (de baas is hier echt de baas). Aan de andere kant valt er hier weer veel meer te 'ritselen' dan in Nederland (in NL doen we alles volgens de regeltjes, in Belgie zijn er meer manieren om dingen voor elkaar te krijgen).

De gemiddelde Belg heeft een hekel aan Hollanders, een beetje zoals de gemiddelde Nederlander niet van Duitsers houdt. Alleen zal een Belg dat niet zo direct laten merken. Onze manier van praten en onze directheid komt op een Belg snel aggressief, arrogant en opschepperig over.

In Belgie zie je al kenmerken van zuidelijker landen. Er is hier meer buitenleven, er wordt meer geflaneerd. Lekker eten is erg belangrijk. Nederland staat hier in Belgie bekend om z'n slechte eten.

Andere goede dingen:
- Geen vermogensbelasting
- Autos zijn goedkoper
- Benzine aan 39 BEF = NLG 2.13 per liter
- Pakkans bij snelheids overtredingen veel kleiner dan in NL
- Motorfiets + kleding fiscaal aftrekbaar (schijnt)

Slechte dingen:
- Goedkoopste verkeersboete is 300 gulden
- Administratieve dingen gaan hier minder efficient

woensdag 11 juli 2001 @ 00:24:28 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1186028
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:22 schreef Aernout het volgende:

- Administratieve dingen gaan hier minder efficient

Lang niet in Nederland geweest ?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_1186042
quote:
Ik moet er nog steeds aan wennen dat sommige mensen hier mij (perfect ABN sprekend) soms moeilijk kunnen verstaan .
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:55:07 #17
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1186126
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:19 schreef helaba het volgende:

[..]

Das bij jullie toch ook ? Series zoals flikken worden toch ook ondertiteld bij jullie,nie ?
Zoveel verschil zal er wel niet zijn zeker tss nederland en België.. even saai

Flikken werd eerst ondertitelt, daar kwamen klachten over, dus nu ondrtitelen ze het niet en zijn daar weer klachten over.. Ik begrijp opzich best dat jullie Baantjer ondertitelen, maar als Nederlander is dat nogal irri.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 11 juli 2001 @ 09:22:26 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1186769
"Flikken" komt trouwens uit het frans. (Zeg maar het franse woord voor smerissen is 'les flickes' oid)
[KNE]-Mod
pi_1188770
Hehe, vind het wel grappig dat nederlanders de belgen wel leuk vinden en andersom niet.

Ik vind Belgie overigens ook leuk. Alleen de franstalige Belgen die geen Nederlands verstaan behalve als ze iets van je willen vind ik een wat vervelend trekje.

pi_1188787
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 14:58 schreef fokje het volgende:
Hehe, vind het wel grappig dat nederlanders de belgen wel leuk vinden en andersom niet.
Ik heb helemaal geen problemen met Nederlanders hoor
Ik vind dat "Hollands" van jullie best leuk
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:01:50 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1188793
quote:

Ik vind Belgie overigens ook leuk. Alleen de franstalige Belgen die geen Nederlands verstaan behalve als ze iets van je willen vind ik een wat vervelend trekje.

Belgen vinden ons ook leuk hoor. Ik had vroeger een heel aardige en grappige Geschiedenisleraar uit Belgie daar kon je goed mee lachen (En hij gaf nog eens leuk les ook) Dan vertelden wij belgen moppen en hij hollander moppen of hij ging martelmethodes uitleggen .
[KNE]-Mod
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:06:06 #22
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1188835
[edit]ongepast[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 03-01-2003 11:03]

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1188861
quote:
Hehe, vind het wel grappig dat nederlanders de belgen wel leuk vinden ...
quote:
[edit]quote verwijderd[/edit]
Zo,de nederlanders vinden de belgen wel leuk
Das wel duidelijk !

[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 03-01-2003 11:04]

woensdag 11 juli 2001 @ 16:23:45 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1189580
Ja, maar links is een uitzondering op alles geloof ik

Ik vind Vlamingen prima volk. Niet allemaal, maar op zich is er goed mee samen te leven.

woensdag 25 juli 2001 @ 16:34:43 #25
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_1273181
quote:
Aan de andere kant valt er hier weer veel meer te 'ritselen' dan in Nederland (in NL doen we alles volgens de regeltjes, in Belgie zijn er meer manieren om dingen voor elkaar te krijgen).
Ik heb ook de indruk dat Belgen veel beter kunnen lobbyen dan Nederlanders. Willy Claes was nog niet zo lang geleden secretaris-generaal van de Navo en Jacques Rogge is sinds kort de hoogste sportbaas van de wereld. Een nadeel van dat 'ritselen' is dat de Belgen nog wel eens in een smeergeldaffaire verzeild willen raken.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')