abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:12:22 #1
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16900889
Kwam tijdens 't surfen een pagina met (brandweer) foto's en filmpjes tegen met in grote letters de volgende mededeling op de frontpage :

Op alle foto's en filmpjes op deze site berusten Copyrights.

Als we die toch aantreffen op andere site('s) zonder toestemming, word er aangifte bij de politie gedaan en word er een factuur toegestuurd per foto.

Nouja, ook welkom op deze pagina

Maar weet iemand toevallig hoe dat zit met ©opy®ight en boetes enzo, zal de politie daar echt "werk" van maken en staan die boetes ergens vast ofzo.

En je heb ook van die sites waarbij je, als je op de rechtmuisknop duwt (op de afbeelding op te slaan) zo'n berichtje krijgt van "copyright bla bla".
Toch kan je die foto's ook krijgen, gewoon Printscreen en dan in paint opslaan.
Als je die foto's nu een beetje aanpast (stukje eraf, kleurtje veranderen, kleine dingetjes) ben je dan van dat copyright gedoe af, of geld 't voor elk klein detail ?

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_16900933
Beetje dreigen kan geen kwaad

ps welke pagina was het?

Free people own guns! Slaves do not!
pi_16901009
dan moeten ze eerst aangifte tegen je doen, dat zie ik niet zo snel gebeuren
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_16901012
quote:
Op alle foto's en filmpjes op deze site berusten Copyrights.

Als we die toch aantreffen op andere site('s) zonder toestemming, word er aangifte bij de politie gedaan en word er een factuur toegestuurd per foto.

Even de tekst goed bekijken: 'Als we die' wat is die? Copyrights?

En hoe willen ze een factuur toesturen per foto? De muziek industrie heeft al een bak problemen met downloaders aanpakken

Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:20:13 #5
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16901053
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 01:14 schreef Vampier het volgende:

ps welke pagina was het?

http://www.members.lycos.nl/brwnsp/

Word beheerd door 2 jochies van 13 en 16

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_16901180
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 01:20 schreef Farao het volgende:
http://www.members.lycos.nl/brwnsp/

Word beheerd door 2 jochies van 13 en 16

Haha dat je hier uberhaupt aandacht aan schenkt :0
die gassis zwetsen gewoon maar iets ze hebben d'r de ballen verstand van wat wil je ze zijn 13 en 16
pi_16901201
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 01:18 schreef Vampier het volgende:

Even de tekst goed bekijken: 'Als we die' wat is die? Copyrights?

En hoe willen ze een factuur toesturen per foto? De muziek industrie heeft al een bak problemen met downloaders aanpakken

wat heeft de muziekindustrie ermee te maken, je kan als burger iedereen aanklagen die jou copyrights schend
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_16901219
de meeste plaatjes zijn gewoon gejat dus daar kunnen ze niet eens copyright op claimen
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:36:04 #9
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_16901337
Stuur ze een factuur voor het ongevraagd fotograveren van brandweerwagens.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:38:16 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_16901376
En dan sturen ze de factuur naar Farao, www.internetstraat 7337
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:54:11 #11
41784 Picardijn
Morgen is alles weer anders
pi_16901613
Als je goed kijkt hebben ze zelf nog niet door dat ze fout zitten met hun copyright...
Ze zetten foto's verkregen van tijdschriften en internet op de site en zetten er doodleuk een eigen (foute) link op
Ik heb een beugel en een buikje
pi_16902324
Of ze 13/16 zijn doet er niet toe.

Als jij hun foto's gebruikt, en zij komen erachter, dan kunnen zijn daar inderdaad een factuur voor sturen.

Een oud-klasgenoot van me was zo slim om een wallpaper babes site op te zetten met foto's waar copyright op berustte. Het heeft hem een paar duizend euro gekost.

pi_16902331
Oja:
quote:
Als je die foto's nu een beetje aanpast (stukje eraf, kleurtje veranderen, kleine dingetjes) ben je dan van dat copyright gedoe af, of geld 't voor elk klein detail?
Nee, er zit materiaal in wat van hun is, en daar berust nog steeds copyright op. Helaas.
pi_16902377
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 02:56 schreef GREENSKiN het volgende:
Oja:
[..]

Nee, er zit materiaal in wat van hun is, en daar berust nog steeds copyright op. Helaas.

Ik geloof dat als je een foto/plaatje voor 20% aanpast dat je um mag gebruiken..... dat ga ik even opzoeken.....
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  FOK!fotograaf donderdag 5 februari 2004 @ 03:16:11 #15
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_16902448
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 03:03 schreef method21 het volgende:

[..]

Ik geloof dat als je een foto/plaatje voor 20% aanpast dat je um mag gebruiken..... dat ga ik even opzoeken.....

Zou nogal makkelijk zijn voor een krant: Even een randje eraf croppen, en klaar weer een paar honderd euro bespaard.

Dacht het dus echt niet.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')