Echter: ik slik de pil. Op de 1e dag van de strip heb ik een kans opgelopen op zwangerschap door diarree. Voor een zwangerschapstest moet ik echter tot wachten tot mijn (uitblijvende) menstruatie.
Als IK erachter kom dat ik overtijd+zwanger ben, is het embryo ongeveer 25 dagen oud (21 dagen pil en na het stoppen duurt het nog 3 dagen voor mn menstruatie normaliter komt).
Geldt dan wel hetzelfde criteria van die 16 dagen overtijd=nog geen abortus? Maakt het dus, m.a.w, niet uit hoe oud het embryo is (dat het ouder is dan bij een bevruchting zonder pil het geval zou zijn omdat de bevruchting dus eerder plaatsvond nu ik de pil slik)? Het lijkt mij toch dat het juist om de leeftijd van het embryo gaat.....kan iemand mij vertellen hoe dit zit???
quote:Nee dat kan allang niet meer. Toen ik erachter kwam dat zoiets bestond was ik al te ver heen. Ook voor morning after pil was ik dus al te laat (omdat ik in eerste instantie dacht dat het wel mee zou vallen met de kans op zwangerschap bij diarree)...Ik slik morgen mn laatste pil uit de strip...en dan maar afwachten....en ook al wordt ik ongesteld dan ga ik nog een test doen na 2 a 3 dagen menstruatie....want met de pil weet je het nooit...je kan best zwanger zijn dan en TOCH ongesteld worden.
Op donderdag 5 februari 2004 00:19 schreef kamikaze het volgende:
Je kan ook gewoon een spiraaltje laten plaatsen
quote:Die kans is volgens mij erg klein omdat het zwangerschapshormoon eerst (in voldoende mate) in je urine moet gaan zitten.
Op donderdag 5 februari 2004 00:24 schreef linsjuh het volgende:
je kan na de eerste dagen je zwangerschap al zien volgens mij met een zwangerschapstest. Ga anders morgen even naar een apotheek of drogist. Maar volgens mij kan je het al na 24 of 48 uur zien....
BVD!!!
Met een zwangerschapstest kun je zien of je in verwachting bent.
· Als je zwanger bent produceert je lichaam een bepaald hormoon. Dit komt in je urine terecht. De test meet of dit hormoon aanwezig is.
· Je moet met testen wachten tot de dag dat je ongesteld had moeten worden en je menstruatie uitblijft. Hoe later je test hoe betrouwbaarder. Test je te vroeg dan is het hormoon nog niet in je urine aanwezig en zegt de uitslag van de test niets.
· Je kunt zelf een test doen of naar de huisarts gaan voor een zwangerschapstest.
· Sommige meiden zijn ontzettend blij als ze ontdekken zwanger te zijn, maar het kan ook ongewenst zijn. In dat geval sta je voor een lastige keuze.
· Heb je sex en wil je niet zwanger worden, gebruik dan een anticonceptiemiddel.
lijkt me duidelijk
En op deze site staat iets over abortus:
http://www.fiom.nl/34.htm
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html
quote:Enige wat ik kan vinden is dat je een overtijdbehandeling kan doen van 12 tot 16 dagen overtijd....er staat niks bij over hoe dat dan zit als je de pil hebt gebruikt...en door vergeten/overgeven/diarree toch zwanger bent geraakt.
Op donderdag 5 februari 2004 00:34 schreef linsjuh het volgende:
even een quote van een site af :Met een zwangerschapstest kun je zien of je in verwachting bent.
· Als je zwanger bent produceert je lichaam een bepaald hormoon. Dit komt in je urine terecht. De test meet of dit hormoon aanwezig is.
· Je moet met testen wachten tot de dag dat je ongesteld had moeten worden en je menstruatie uitblijft. Hoe later je test hoe betrouwbaarder. Test je te vroeg dan is het hormoon nog niet in je urine aanwezig en zegt de uitslag van de test niets.
· Je kunt zelf een test doen of naar de huisarts gaan voor een zwangerschapstest.
· Sommige meiden zijn ontzettend blij als ze ontdekken zwanger te zijn, maar het kan ook ongewenst zijn. In dat geval sta je voor een lastige keuze.
· Heb je sex en wil je niet zwanger worden, gebruik dan een anticonceptiemiddel.lijkt me duidelijk
En op deze site staat iets over abortus:
http://www.fiom.nl/34.htm
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html
Doe een test en je weet het zeker....
quote:Dit topic gaat niet zozeer over zwangerschapstesten en over of ik al dan niet zwanger ben...maar over de vraag die ik noem....en dat is gewoon iets waar ik nieuwsgierig naar ben...misschien voor mezelf als ik echt zwanger ben...maar ook gewoon in het algemeen vind ik dit wel fijn om te weten..helaas dus niemand die een antwoord hierop heeft :-(
Op donderdag 5 februari 2004 01:22 schreef testbeeld het volgende:
Niet om lullig te doen maar dit is je 3de topic over zwanger zijn....Doe een test en je weet het zeker....
Ik zou zeggen: ga nu een keer echt naar die dokter en vraag het aan hem want die heeft ervoor gestudeerd?!
quote:Ik kan me best voorstellen dat je er niet één-twee-drie aan denkt dat diarree zo schadelijk voor de werking van de pil zal zijn, misschien was TS ook ziek, dan denk je er helemaal niet meer aan...
Op donderdag 5 februari 2004 00:26 schreef bierbuikje het volgende:
had je maar moeten nadenken voordat je het deednou zit je met de gebakken peren beetje dom dat je er geen rekening mee houd l:(
Ikzelf heb de NuvaRing, dus daar verder geen last van. TS: volgens mij kun je nu alleen nog maar afwachten, ik zou sowieso een test doen. Succes
quote:Een keertje diarree kan iedereen gebeuren, hoor, ook jou! En als je je ziek voelt, denk je niet gelijk aan de pil die mogelijk niet helemaal goed meer werkt.
Op donderdag 5 februari 2004 15:10 schreef Christine het volgende:
Met seks moet je gewoon wachten tot je oud en wijs genoeg bent om de gevolgen (=mogelijke zwangerschap) te dragen. Als dat mij een teringhoer en kutwijf maakt... so be it
quote:TS zit ook al drie weken topics te openen hier over het feit dat ze misschien zwanger is, en dat ze daar zich rot over voelt. Als ze meteen een morning-after pil had gehaald, was er niets aan de hand geweest. Na haar derde topic had ze inmiddels best een zwangerschapstest kunnen laten doen, en intussen had ze allang iets anders kunnen overnemen.
Op donderdag 5 februari 2004 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
TS vraagt naar het hoe en wat over een overtijdbehandeling, niet naar foto's van geaborteerde kindertjes. En die waarheid is niet de waarheid, maar jouw waarheid.
Is de TS zwanger of niet?? Daarvoor zou ze echt naar de dokter moeten gaan, en niet topics over moeten openen zonder actie te ondernemen.
Laten we hopen dat dit zo blijft en jij uit de genenpoel verdwijnt.
En weer open.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 05-02-2004 15:49]
hoe dom ben je nu helemaal????
Als je denkt zwanger te zijn, omdat je een keertje ziek was en daarom de pil gemist hebt, waarom blijf je er dan topics over openen, zonder actie te ondernemen?
Een paar dagen nadat je de pil vergeten bent, kun je nog een morning-after pil halen. Zoals ik had gesuggereerd in je eerste topic.
Wanneer je twee weken overtijd bent, kun je nog een currettage laten doen. Zoals je in dit topic zelf suggereert.
Wanneer je nog eens een aantal weken wacht, zou je abortus moeten laten doen. In een van je andere topics schreef je dat je daar tegen was.
Je bent nu nog niet overtijd, dus waar wacht je nog op? Waarom val je ons lastig met je topics, terwijl je al twee weken naar de huisarts had kunnen gaan?
PS bedankt schatje voor het opschonen
quote:en jij niet weer met die smerige dingen komen he? schrok me dood
Op donderdag 5 februari 2004 15:54 schreef Christine het volgende:
.PS bedankt schatje voor het opschonen
quote:Leest iedereen hier overheen?
Op donderdag 5 februari 2004 00:16 schreef tulpje6 het volgende:
Echter: ik slik de pil. Op de 1e dag van de strip heb ik een kans opgelopen op zwangerschap door diarree. Voor een zwangerschapstest moet ik echter tot wachten tot mijn (uitblijvende) menstruatie.
Als IK erachter kom dat ik overtijd+zwanger ben, is het embryo ongeveer 25 dagen oud (21 dagen pil en na het stoppen duurt het nog 3 dagen voor mn menstruatie normaliter komt).
Dus, als jullie op de eerste dag sex hebben gehad, hoef je je nergens ongerust over te maken. De kans dat je dan zwanger bent is nihil.
Als je in de gevarenzone nog sex hebt gehad, dan zou je wel zwanger kunnen zijn, maar ook die kans is heel erg klein. Echter in dat geval is het vruchtje dan inderdaad pas ongeveer 15 dagen oud, als je overtijd bent.
Trouwens, als je de rest van de maand gewoon de pil inneemt, zul je hoogstwaarschijnlijk niet overtijd zijn, omdat je dan meestal gewoon een bloeding krijgt, vergelijkbaar met een menstruatie.
Als je alsnog twijfelt, doe dan gewoon een test of vraag het even na bij de huisarts. Maar ik denk dat je je onnodig zorgen maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |