abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2004 @ 20:19:40 #51
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17037732
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:16 schreef MOBO666 het volgende:

[..]

ik vroeg het toch gewoon , hoezo doe je dan zo --->


Ik denk omdat 2xD het vervelend vindt dat hij/zij de pics niet ff voor je kan uploaden Anyway, hier zijn ze. De ratjes en kastkooifoto's van MOBO666

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17038233
zoals jullie zien op de 1e foto , is de kast al flink aangevreten , dus tijd voor een nieuwe !
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17038324
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:33 schreef MOBO666 het volgende:
zoals jullie zien op de 1e foto , is de kast al flink aangevreten , dus tijd voor een nieuwe !
bovenste plank :
links in de hoek (dat zwarte schaduwthe) lucipher daarna donar die agouti jappaner daarna volgt amor en Thor
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  maandag 9 februari 2004 @ 21:51:40 #54
84158 RoddelSter
Laat de persen rollen!!!
pi_17041455
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:16 schreef MOBO666 het volgende:

[..]

houd jij je rat snachts warm als die gaat slapen ? kan jij met je rat spelen zoals ratten dat onderelkaar doen ?, kan jij met je rat communiceren ?
kan jij je rat wassen zoals ratten dat bij elkaar doen ?
kan de rat zn eigen gedrag uiten zoals rangorde enzo bij jou ?
als er niemand is en hij wilt spelen met wie moet hij dan spelen ?
allemaal diengen die jij niet kunt doen voor/met je rat


Eerst even voorop... Mij is dus nooit verteld dat ratten samen moesten zijn. Vandaar mijn vraag ook waarom een rat niet alleen kan zijn! Mijn post was niet aanvallend, maar verbaasd vragend!
quote:
ik vind mensen die 1 rat hebben en zeggen van , hij krijgt aandacht genoeg toch best wel egoistisch , ze denken vaak aaleen maar aan zich zelf en veel mensen willen niet luisteren als er word gezecht van : je kan beter 2 nemen

doe wat het beste is voor je rat en niet altijd alleen aan je eigen denken (je wild toch dat je rat gelukkig is ?)


Ik zie mezelf niet als 1 van die mensen... Ik ben gewoon verbaasd. Ik heb wel ongelukkige ratten gezien, dat verschil zie ik heus wel. En ja, als er vanaf het begin gezegd zou zijn dat het beter is om 2 ratten te nemen, dan had ik het gedaan. Als je nooit wat gezegd wordt, dan weet je het ook niet. Ik vind het jammer dat er zo aanvallend gereageerd wordt op mijn post. Het komt een beetje over alsof ik te zuinig ben, dat ik altijd maar 1 rat tegelijk heb gehad.
Een goede roddel is vaak Prive, een Party om te lezen en voor de papparazi een echte Story!
pi_17041659
mischien komt het aanvallend over , maar zo bedoelde ik het niet
ik bedoel ook niet alleen jou , maar gewoon alle mensen in het algemeen met 1 rat
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17041740
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:56 schreef MOBO666 het volgende:
mischien komt het aanvallend over , maar zo bedoelde ik het niet
ik bedoel ook niet alleen jou , maar gewoon alle mensen in het algemeen met 1 rat.
vaak als je mesen vertel dat ze beter 2 ratten kunnen nemen in plaats van 1 omdat het ratje dan gelukkiger is , lijken ze doof te zijn
mijn excuses als het verkeerd over kwam
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17045360
oke met schurft heb ik dus geen ervaring ...

ik heb al verteld dat ik een nieuwe rat heb , ik loop stage bij een dierenwinkel en ik mocht hem meenemen , ik dacht dat hij mijt had plekjes op de oren je weet het wel ...
komt een vriendin van mij net en die zegt dat het schimmel of schurft is

ik heb geen ervaring met schurft en hij zit inmiddels al bij mn groep (wat trouwens erg goed gaat ) dus ff een paar vraagjes

hoe moet ik dat behandelen ?
kan ik het ook krijgen ?
met wat kan ik hem het beste behandelen ?
hoe lang duurt dat voor het over is ?

de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17047634
Alvast mijn excuses voor dit lange verhaal.

Tis zover.
2 maand nadat Diddle DE spuit kreeg, was vandaag, 09-02-04 om 23:35/40 Skippy zover.

Hij liep al moeilijk thuis.
Kon niet goed meer klimmen, zijn eten en drinken stonden al boven, omdat hij alleen nog maar boven in de hangmat lag.
Hij wilde niet meer beneden in het huisje liggen, daar lag Diddle altijd.

Nu liep hij niet zo heel goed meer, dierenarts zei vorige week al dat de besturing in de hersenen/rug niet goed meer was.
Hij was al oud, 2 jaar en bijna 1 maand.
Hij werd al kaal op zijn koppie en zijn pootjes.

Hij werd erg onrustig in de kooi net.
Mijn vriend pakte hem eruit, en Skippy ging lekker bij me liggen.
Totdat hij niet meer lekker lag en onrustig begon rond te lopen.
Dan ging hij weer lekker bij me liggen, of bij mijn vriend.
Maar het ging niet meer.
Ik durfde hem niet meer in de kooi te doen, bang dat hij van boven naar beneden zou vallen, (tja, andersom gaat nou niet echt) en ik belde mijn moeder.
Die kon niet komen, want haar auto is stuk.
Toen had ik echt de beslissing gemaakt.
En belde ik mijn vader.
Die zou komen, moest nog eerst tanken enzo.
Ik alvast de dierenarts gebeld en die zou er ook aankomen.

Aangekomen bij de dierenarts, zei hij, het gaat echt niet meer?
Die man is zooooooo lief, echt een goede dierenarts.
Terwijl de dierenarts zijn spullen zocht (de spuit) pakte ik SkippydePippy, en kuste hem nog een paar keer op zijn buikje, zoals ik altijd al deed, gaf Skippy aan mijn vriend en hij hield mijn ventje vast.
De dierenarts gaf Skippy de spuit, Skippy spartelde een beetje bij de laatste druppels.
De dokter legde mijn ventje op zijn zij en weg was mijn mooie meneertje.

Dit ging zooooooooo ongelofelijk snel, maar ja, hij spoot net goed, gelijk in een ader.
En mijn Pippy was helemaal op.
Bij Diddle duurde het even voor hij echt dood was.

Ik pakte Skippy huilend op, knuffelde nog even met hem en voelde in zijn lichaam nog wat beweging.
Maar dat is normaal.

Mijn vader betaalde, we gingen naar buiten en ik keek nog even door het raampje en zag mijn ventje daar zo alleen liggen.
Wat ik toen voelde deed zoooooooooooo zeer.
Ik voelde alsof ik zonder een arm of been naar buiten ging, ik ging weg zonder mijn maatje, mijn ventje.

Mijn hart is stuk.
Je wil niet geloven hoe kapot ik nu ben.

Toen Diddle dood was, was ik al een klein beetje benauwd door stress, dat was 8 december 2003.
Die nacht, toen Diddle net dood was, kwam ik met 40.2 graden in het ziekenhuis met een zware astma aanval.
Ik heb toen niet goed kunnen rouwen, omdat ik onder de rustgevende medicijnen zat.
Ze wisten donders goed, dat het niet alleen een astma aanval was, het was ook paniek enzo.
Skippy is nog het ziekenhuis in gesmokkeld, hij had mij zoooooooooooo gemist, hij ging in mijn nek liggen en wilde er niet meer vanaf.

Ik merkte dat hij zijn maatje, broertje, vriendje Diddle erg mistte, hij kwam niet meer beneden in de kooi, alleen nog om te drinken.

Nu is mijn mooie ventje er niet meer.
Mijn meneertje, mijn SkippydePippy, mijn Pippy, mijn Pip.

Sorry dat dit zo'n lang verhaal is.
Moest dit echt kwijt, ik jank en jank alleen maar, ben mijn mooiste en liefste maatje kwijt.
(ok, heb nog een hond bij mijn moeder, Tyson)
Maar toch.
Ik heb gelukkig mijn vriend nog, die me steunt.
Maar ik heb zoooo'n pijn.
Ik hecht me teveel aan mijn beestjes, daarom wil ik geen andere meer, nu nog niet en zeker geen ratten meer.
Ze leven te kort, en ik hecht me er teveel aan.

Skippy, op 3 februari 2004

Skippy vond het heerlijk onder de kooi.

Diddle, vorig jaar ergens.

Diddle vond het heerlijk in zijn hangende sok.

Diddle en Skippy nog jong.

pi_17057443
het is altijd klot om je rat in te laten slapen.

wat ga je er nu mee doen? cremeren? klinkt misschien raar maar ik heb mijn rat apart laten ceremeren en die staat nu in een mooie zilveren kruik in de vitrinekast naast mijn daarvoor al overleden hond. ik kon het niet over mijn hart krijgen het beestje gezamelijk met allerlei andere huisdieren te laten cremeren en uit te laten strooien over een veldje waar ik nooit kom en begraven zag ik ook niet zitten.

sterkte in ieder geval!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_17058814
Dank je.

Ik heb Skippy daar gelaten.
Ik woon op een campus waar erg veel katten zijn.
Dus begraven is voor mij geen optie.

Cremeren en in een potje wil ik ook niet.
Dan maak ik mezelf gek.

Nee, ik heb Skippy daar achter gelaten.
Wat ik over heb zijn mooie foto's en nog mooiere herinneringen.

Maar het doet zo'n pijn.

pi_17059871
je verhaal is niet te lang hoor , maak je daar maar niet druk om.
ik kan het best begrijpen dat je even je verhaal kwijt wil , heb ik ook altijd.
wat rot voor je dat je je rat in hebt moeten laten slapen , ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen als er een dierbaar dier/mens is overleden
ik wens je in iedergeval heel veel sterkte
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17060394
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:01 schreef MOBO666 het volgende:
je verhaal is niet te lang hoor , maak je daar maar niet druk om.
ik kan het best begrijpen dat je even je verhaal kwijt wil , heb ik ook altijd.
wat rot voor je dat je je rat in hebt moeten laten slapen , ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen als er een dierbaar dier/mens is overleden
ik wens je in iedergeval heel veel sterkte
Dank je wel.
pi_17060417
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:19 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik denk omdat 2xD het vervelend vindt dat hij/zij de pics niet ff voor je kan uploaden Anyway, hier zijn ze. De ratjes en kastkooifoto's van MOBO666


Ja inderdaad, ik heb het nog niet gefixxed maar ik zie dat je fotos al online staan, mooi hok, best goed idee om een oude kast te gebruiken
  woensdag 11 februari 2004 @ 20:06:47 #64
84158 RoddelSter
Laat de persen rollen!!!
pi_17097610
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:56 schreef MOBO666 het volgende:
mischien komt het aanvallend over , maar zo bedoelde ik het niet
ik bedoel ook niet alleen jou , maar gewoon alle mensen in het algemeen met 1 rat
Dan moeten dus dierenartsen ook betere voorlichting geven.. Net als dierenwinkels, kinderboerderijen en mensen die al ratten hebben.
Een goede roddel is vaak Prive, een Party om te lezen en voor de papparazi een echte Story!
  woensdag 11 februari 2004 @ 20:10:03 #65
84158 RoddelSter
Laat de persen rollen!!!
pi_17097721
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:28 schreef MOBO666 het volgende:
oke met schurft heb ik dus geen ervaring ...


hoe moet ik dat behandelen ?
kan ik het ook krijgen ?
met wat kan ik hem het beste behandelen ?
hoe lang duurt dat voor het over is ?


Dierenarts bellen, die heeft er een middeltje tegen..
Ligt er aan hoe erge mate de schurft is.. Ja, je kunt het zelf ook krijgen, net als sommige schimmels waar dieren last van kunnen krijgen.
bij mensen duurt het geloof ik zo'n 6 week (dat je medicijnen moet gebruiken)
Een goede roddel is vaak Prive, een Party om te lezen en voor de papparazi een echte Story!
pi_17097798
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:06 schreef RoddelSter het volgende:

[..]

Dan moeten dus dierenartsen ook betere voorlichting geven.. Net als dierenwinkels, kinderboerderijen en mensen die al ratten hebben.


Nu vind ik dat je het omdraait. Als iemand van plan is om ratten, of welke huisdieren dan ook te gaan nemen, is het de eigen verantwoordelijkheid van deze persoon om voldoende informatie te hebben.

Je kunt moeilijk verwachten dat mensen naar jouw toekomen om je te vertellen hoe het zit, jij bent immers degene die huisdieren wilt houden.
De dierenarts, kinderboerderij e.d. moeten natuurlijk wel jouw vragen kunnen beantwoorden, maar jij bent degene die initiatief moet tonen.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_17115163
Ik had zelf ook twee ratten (vrouwtjes). Ik had ze ook in de dierenwinkel gekocht. Op het eerste gezicht zagen ze er gezond en normaal uit. Maar de ene was wel een beetje dik .
Kom ik op een dag thuis zie ik mijn twee ratten aan een roze ding knagen lol
Bleek dus dat die ene rat zwanger was toen ik hem kocht ^^ waarschijnlijk was er iets niet goed met de jonkies want ze aten ze allemaal op (ratten weten of de baby's gezond zijn of niet, zo niet eten ze ze op). Ik was eigenlijk wel blij dat ze ze opaten, want twee vond ik wel genoeg.

Mijn eerste rat, een lichtbruine ging na 2 jaar dood. Hij werd heel mager op een gegeven moment en een paar dagen later lag ie dood in zijn hok :/ De overgebleven rat is na 3.5 jaar (best oud ^^) deze zaterdag overleden Voordat hij dood ging raakte hij een soort van verlamt, hij kon amper meer lopen (bekend ziekte beeld bij oude ratten). was wel zielig om te zien.

Mijn ervaring is dus dat je ratten van de dierenwinkel helemaal zo slecht niet zijn. Als je bij de aankoop gewoon kijkt of de rat geen ziektes heeft, en niet zwanger is (das soms moeilijk te zien), kan je er daar best een kopen.

Zaterdag ga ik twee mannetjes kopen, ik heb gehoord dat die wat tammer zijn (te krijgen). Die ratten die ik had bleven niet echt stilzitten :/

Ow ja nog wat: Mijn grijze rat kreeg op een gegeven moment een tumor. de tumor werd groter en groter. Maar op een gegeven moment viel ie er vanzelf vanaf Misschien komt dat omdat ie elke dag een lekker fruithapje kreeg

[Dit bericht is gewijzigd door FinalFantasyXI op 12-02-2004 13:19]

pi_17121162
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:11 schreef FinalFantasyXI het volgende:
Ik had zelf ook twee ratten (vrouwtjes). Ik had ze ook in de dierenwinkel gekocht. Op het eerste gezicht zagen ze er gezond en normaal uit. Maar de ene was wel een beetje dik .
Kom ik op een dag thuis zie ik mijn twee ratten aan een roze ding knagen lol
Bleek dus dat die ene rat zwanger was toen ik hem kocht ^^ waarschijnlijk was er iets niet goed met de jonkies want ze aten ze allemaal op (ratten weten of de baby's gezond zijn of niet, zo niet eten ze ze op). Ik was eigenlijk wel blij dat ze ze opaten, want twee vond ik wel genoeg.

Mijn eerste rat, een lichtbruine ging na 2 jaar dood. Hij werd heel mager op een gegeven moment en een paar dagen later lag ie dood in zijn hok :/ De overgebleven rat is na 3.5 jaar (best oud ^^) deze zaterdag overleden Voordat hij dood ging raakte hij een soort van verlamt, hij kon amper meer lopen (bekend ziekte beeld bij oude ratten). was wel zielig om te zien.

Mijn ervaring is dus dat je ratten van de dierenwinkel helemaal zo slecht niet zijn. Als je bij de aankoop gewoon kijkt of de rat geen ziektes heeft, en niet zwanger is (das soms moeilijk te zien), kan je er daar best een kopen.

Zaterdag ga ik twee mannetjes kopen, ik heb gehoord dat die wat tammer zijn (te krijgen). Die ratten die ik had bleven niet echt stilzitten :/

Ow ja nog wat: Mijn grijze rat kreeg op een gegeven moment een tumor. de tumor werd groter en groter. Maar op een gegeven moment viel ie er vanzelf vanaf Misschien komt dat omdat ie elke dag een lekker fruithapje kreeg


tumor eraf vallen ?

enne je helpt de broodfokkers, als je echt een dierenwinkel ratje wil vraag dan een beetje na bij mensen enzo waar die ratten vandaan komen

de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17134715
Het probleem met dierenwinkel ratten is niet direct dat ze ongezond zijn of wat dan ook. Het feit is alleen dat je zo de broodfok stimuleert, en het voor fokkers steeds moeilijker wordt sterke lijnen te behouden.

Het wordt zo dus bijna onmogelijk weer tamme ratten te fokken die leeftijden van 5 of 6 jaar kunnen halen, zoals lang, lang geleden wel mogelijk was. Het is gewoon zonde dat het vooruitzicht slechter wordt in plaats van beter, alleen omdat sommige mensen het teveel moeite vinden om even na te denken voor ze een dier aanschaffen.

Als jij een rat bij een fokker haalt (en waarom niet, veel duurder is het meestal niet) weet je zeker dat je een rat in huis haalt die uit een sterke lijn komt en die bewust gefokt is. Bovendien fokt een goede fokker niet om het geld, zoals broodfokkers, maar omdat hij of zij geinteresseerd is en graag gezonde ratten ziet.

Zou voor mij al genoeg reden zijn om geen rat uit een dierenwinkel te halen. Daarnaast kun je op een fokker altijd terugvallen, voor informatie of wat dan ook.

Nog even een toevoeging: Als je zeker wilt weten dat je een rat krijgt die tam en rustig wordt, zit je bij een fokker ook al beter. Deze weet namelijk welke karaktereigenschappen de ouders en voorouders hadden en kan zo dus wel enigzins inschatten wat voor karakter de ratten zullen krijgen.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_17142719
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:10 schreef MOBO666 het volgende:

[..]

tumor eraf vallen ?


Misschien was het wel geen tumor maar het was in ieder geval een hele grote uitstekende bult op zijn wang, die groter en groter werd. Op een gegeven moment werd de bult helemaal zwart en de dag erna lag de bult op de grond.

Ik heb trouwens eens rondgesurfd en gekeken naar "ratten fokkers" Maar ik kan op dit moment geen ratten fokker met een nestje vinden bij mij in de buurt

Ow ja: springen jullie ratten wel eens?

Een van mijn ratten kon heel hoog springen Hij sprong ongeveer 30 centimeter hoog, zo van de grond op de bovenste plank van het hok. Was wel geinig om te zien. De andere rat zat altijd te kijken van: wat ben jij nou aan het doen? en hoe? lol
Ik denk dat hij dat springen geleerd heeft toen onze kat achter hem aanzat. Ik had de rat beet en toen floepte ie uit mijn handen -> kat er gelijk op af, en die rat springen en rennen gelukkig kon ik hem nog op tijd pakken.
Toen de rat ouder werd en hij half verlamt was, probeerde hij het nog wel eens, alleen kwam hij niet echt meer van de grond af best zielig om te zien.

[Dit bericht is gewijzigd door FinalFantasyXI op 13-02-2004 12:55]

pi_17143097
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 12:48 schreef FinalFantasyXI het volgende:

[..]

Misschien was het wel geen tumor maar het was in ieder geval een hele grote uitstekende bult op zijn wang, die groter en groter werd. Op een gegeven moment werd de bult helemaal zwart en de dag erna lag de bult op de grond.

Ik heb trouwens eens rondgesurfd en gekeken naar "ratten fokkers" Maar ik kan op dit moment geen ratten fokker met een nestje vinden bij mij in de buurt

Ow ja: springen jullie ratten wel eens?

Een van mijn ratten kon heel hoog springen Hij sprong ongeveer 30 centimeter hoog, zo van de grond op de bovenste plank van het hok. Was wel geinig om te zien. De andere rat zat altijd te kijken van: wat ben jij nou aan het doen? en hoe? lol
Ik denk dat hij dat springen geleerd heeft toen onze kat achter hem aanzat. Ik had de rat beet en toen floepte ie uit mijn handen -> kat er gelijk op af, en die rat springen en rennen gelukkig kon ik hem nog op tijd pakken.
Toen de rat ouder werd en hij half verlamt was, probeerde hij het nog wel eens, alleen kwam hij niet echt meer van de grond af best zielig om te zien.


ben je toe niet naar de dierenarts geweest bet die bult op zn wang ?
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17144740
Als je nu rittens zoekt, er zijn er meer dan genoeg op het moment. Zijn weliswaar geen stamboomratten, maar opvangers. Maar die moeten toch ook een goed tehuis hebben.

Dat hoge springen kunnen ratten overigens van nature al. En geloof me, als het moet komen ze een stuk hoger dan een centimeter of 30.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_17162731
Even een aanvulling of verduidelijking op de info, het formaat kooi voor 2 ratten moet minimaal 80x40x40 groter is beter maar deze maten minimaal, wat betreft het nest verlaten scheiden vanaf 4,5 weken en ze mogen pas weg als ze 75 gram wegen. Het is echter niet aan te raden om zelf te gaan fokken, omdat je meestal niet goed op de hoogte bent van de achtergrond van de ratten en de gezondheidsproblemen die er eerder in de lijn hebben kunnen zitten, voorts is fokken met dierenwinkelratten uit den boze. Mocht je toch willen fokken met ratten, fok dan met stamboomratten en lijnen die gezond genoeg zijn, overleg altijd met een rattery. Let erop dat er tijdens een zwangerschap bij een rat er nog een hoop verkeerd kan gaan, dan moet je wel weten hoe te handelen.

Verder ziet het er goed uit en is de info duidelijk, mooi gedaan en dat het veel typwerk is geloof ik graag

  maandag 16 februari 2004 @ 11:45:57 #74
84158 RoddelSter
Laat de persen rollen!!!
pi_17218355
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:11 schreef Avalonne het volgende:

[..]

Nu vind ik dat je het omdraait. Als iemand van plan is om ratten, of welke huisdieren dan ook te gaan nemen, is het de eigen verantwoordelijkheid van deze persoon om voldoende informatie te hebben.

Je kunt moeilijk verwachten dat mensen naar jouw toekomen om je te vertellen hoe het zit, jij bent immers degene die huisdieren wilt houden.
De dierenarts, kinderboerderij e.d. moeten natuurlijk wel jouw vragen kunnen beantwoorden, maar jij bent degene die initiatief moet tonen.


ik heb het misschien verkeerd geformuleerd, maar ik heb vragen gesteld, vooral bij de eerste. Ik heb notabene nog gevraagd of het slimmer was om 1 of 2 te nemen. Er is mij duidelijk gezegd dat het voor de rat niet uitmaakte of je er nou 1 of meerdere hebt. Vandaar mijn reactie ook, dat dus ook dierenzaken en kinderboerderijen (waar ze soms ook de ratten verkopen) voorlichtingen moeten krijgen.
Een goede roddel is vaak Prive, een Party om te lezen en voor de papparazi een echte Story!
pi_17229456
quote:
Op maandag 16 februari 2004 11:45 schreef RoddelSter het volgende:

[..]

ik heb het misschien verkeerd geformuleerd, maar ik heb vragen gesteld, vooral bij de eerste. Ik heb notabene nog gevraagd of het slimmer was om 1 of 2 te nemen. Er is mij duidelijk gezegd dat het voor de rat niet uitmaakte of je er nou 1 of meerdere hebt. Vandaar mijn reactie ook, dat dus ook dierenzaken en kinderboerderijen (waar ze soms ook de ratten verkopen) voorlichtingen moeten krijgen.


Dat maakt het verhaal idd al heel anders.

Alleen helpt het waarschijnlijk niet als dierenwinkels voorlichting krijgen, als dat al zou gebeuren. Bovendien weten ze bij veel dierenwinkels wel dat ratten niet alleen horen, maar daar gaat het die mensen niet om. Die willen verkopen, en als iemand liever één rat heeft dan gaan zij niet moeilijk doen omdat ze bang zijn dat diegene dan ergens anders z'n rat gaat halen.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_17413002
Ik heb weer 2 ratten , maar omdat ze nu op mn kamer staan heb ik een ander drink flesje eerst had ik zon standaard ding [doorzichtig, rode schroefdop, aluminium tuitje met balletje] maar nu heb ik een andere omdat ik geen zin had in dat typische drinkflesgeluid als ik lekker lig te pitten dus heb ik nu een andere: namelijk eentje met een soort pinnetje in plaats van een balletje, alleen snappen mijn jonge ratjes nog niet echt hoe ze er nou water uit krijgen... Heeft iemand toevallig ervaring met dit soort flesjes, op de verpakking staat dat het ook voor ratten geschikt is, maar het lijkt er niet op

*Edit: Het merk is "SiWa"
*Edit #2: Ik heb nu een schaaltje met water ze hadden flinke dorst, maar nog steeds hebben ze het flesje niet door, wat hebben jullie een flesje of ook een kommetje/schaaltje?

[ Bericht 6% gewijzigd door 2xD op 28-02-2004 21:25:03 ]
pi_17429963
pak je ratje beet en doe hem met zn bekje zachtjes tegen het drinkflesje aan, zodat er water uit komt , herhaal dit een paar keer , ik hoop dat het werkt
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  zondag 29 februari 2004 @ 22:19:47 #78
18772 pos
@@sweet@@
pi_17434195
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 18:52 schreef 2xD het volgende:
Ik heb weer 2 ratten , maar omdat ze nu op mn kamer staan heb ik een ander drink flesje eerst had ik zon standaard ding [doorzichtig, rode schroefdop, aluminium tuitje met balletje] maar nu heb ik een andere omdat ik geen zin had in dat typische drinkflesgeluid als ik lekker lig te pitten dus heb ik nu een andere: namelijk eentje met een soort pinnetje in plaats van een balletje, alleen snappen mijn jonge ratjes nog niet echt hoe ze er nou water uit krijgen... Heeft iemand toevallig ervaring met dit soort flesjes, op de verpakking staat dat het ook voor ratten geschikt is, maar het lijkt er niet op

*Edit: Het merk is "SiWa"
*Edit #2: Ik heb nu een schaaltje met water ze hadden flinke dorst, maar nog steeds hebben ze het flesje niet door, wat hebben jullie een flesje of ook een kommetje/schaaltje?
Ik heb er ook zo één gehad maar 1 van onze ratjes heeft het ook nooit begrepen en dronk uit
een klein bakje.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_17439858
quote:
Op zondag 29 februari 2004 18:23 schreef MOBO666 het volgende:
pak je ratje beet en doe hem met zn bekje zachtjes tegen het drinkflesje aan, zodat er water uit komt , herhaal dit een paar keer , ik hoop dat het werkt
Mwa ik heb het geprobeerd maar het werkt niet echt hij werd er een beetje gestressed van en verloor de [al weinige] aandacht voor het flesje. Als er een druppeltje aan hangt likken ze het er wel af maar meer ook niet

Iemand nog ideen?
pi_17440003
quote:
Op maandag 1 maart 2004 09:21 schreef 2xD het volgende:

[..]

Mwa ik heb het geprobeerd maar het werkt niet echt hij werd er een beetje gestressed van en verloor de [al weinige] aandacht voor het flesje. Als er een druppeltje aan hangt likken ze het er wel af maar meer ook niet

Iemand nog ideen?
dat istoch al een begin , maar je moet het ook een paar keer herhalen , je moet het ook rustig doen anders worden ze gestrest ja
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17444556
Bij elk huisdier telt: geduld.
Mijn ratje was ziek en ik wilde niet dat hij helemaal naar beneden ging voor het drinken.
Dus had ik het drinken boven gedaan, maar telkens liep Skippy naar beneden om te drinken.
Toen heb ik hem een paar keer boven bij zijn drinken gezet en hij snapte het na 3 keer.

Maar goed, Skippy wist zowiezo hoe te drinken uit een flesje.
En elk ratje kan het, je moet gewoon consequent zijn en geduld hebben.

Geef het dus niet op, je ratje zal het wel doorhebben binnenkort.
Geen drinken in een bakje doen, als hij dorst heeft, zal hij wel herinneren waar je hem hetb neergezet voor drinken, dus haal dat bakje met water er maar uit en kijk het een dikke dag eens aan.

Succes ermee.
pi_17446570
quote:
Op maandag 1 maart 2004 16:04 schreef Cici het volgende:
Bij elk huisdier telt: geduld.
Mijn ratje was ziek en ik wilde niet dat hij helemaal naar beneden ging voor het drinken.
Dus had ik het drinken boven gedaan, maar telkens liep Skippy naar beneden om te drinken.
Toen heb ik hem een paar keer boven bij zijn drinken gezet en hij snapte het na 3 keer.

Maar goed, Skippy wist zowiezo hoe te drinken uit een flesje.
En elk ratje kan het, je moet gewoon consequent zijn en geduld hebben.

Geef het dus niet op, je ratje zal het wel doorhebben binnenkort.
Geen drinken in een bakje doen, als hij dorst heeft, zal hij wel herinneren waar je hem hetb neergezet voor drinken, dus haal dat bakje met water er maar uit en kijk het een dikke dag eens aan.

Succes ermee.
Oke...
pi_17447831
Een bakje met water is ook geen goed idee, omdat die beesten dus gewoon in hun drinkbakje gaan staan.
Daarbij komt er allemaal vuil en troep in en dat lijkt me niet zo gezond.

Heb gewoon nog ff geduld, het komt wel.

Ik heb nog nooit gehoord van een ratje die erg dwars en dom is en niet uit een flesje willen drinken.
pi_17447958
mischiem vinden ze dat pinnetje aan die fles niet leuk
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17588189
en hoe is het met je ratten en hun flesje ?
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:37:07 #86
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17596353
Wij hebben hier een ratje dat na eerst een tijdje thijmthee en bisolvon, een AB kuurtje nog steeds wat niezerig is... reutelen deed íe ook heel lichtjes maar dat nu niet meer gelukkig.. We kijken het nog heel even aan en anders gaan we volgende week nog weer even langs de dierenarts. Gelukkig hebben we hier nu een dierenarts gevonden die maar 5 euro vraagt voor een consult én verstand van ratties heeft.

Was wel leuk de laatste keer toen we er waren, we hadden Esus ook meegenomen want die (bleek daar) had een verstuikt pootje. Alleen is Esus nog al erg bang aangelegd...hij zat daar dan ook te piepen en te krijsen en wou weg. Hij moest een prikje hebben, assistente kwam er aan.. en pakte Esus gewoon in de houdgreep Volgens mij wist esus niet wat hem overkwam

Maar deze dierenarts + assistente is zo veel anders dan degene die we eerder hadden, die eerdere DA wist niet eens een rat van 500 gram in te schatten, hij schatte toen 75 gram in :S Deze DA had het meteen goed... Hij had het er daarna ook nog over *hele mooie grote mannetjes* wat hij schijnbaar zelf leuk vind.. Dat zie je uberhaubt niet zo heel vaak, een dierenarts die zelf ratten leuk vindt... Het enige nadeel is dat we zelf geen vervoer hebben en dit een paar kilometer buiten de stad is... maar meestal is er wel iemand die voor ons wil rijden
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_17599021
wat leuk zeg , waren er maar meer van die dierenartsen

ik heb 3 gronische reutelaars ... ik zou echt niet meer weten wat ik zou kunnen proberen ik heb onderhand alles al geprobeert maar niets helpt
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17599446
als je ratten op de tocht staan dan blijven ze verkouden worden: iets om op te letten dus
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_17623839
En sommige ratten zijn gewoon chronische reutelaars.
Daar doe je idd nix aan.

Maar let idd goed op tocht.
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:06:02 #90
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17625963
Ik denk dat dit beestje bij de vorige eigenaar een tijdje te koud gezeten heeft, ook daar moet je op letten naast de tocht. (in de winter moet het rond 18 graden blijven en in de zomer ook het liefst) Hij kwam hier samen met een andere die ook wat aan het niezen was maar dat was al snel weer verholpen gelukkig. Hij reutelt op dit moment neit meer maar soms nog wel wat niezerig...We moeten het in elk geval even goed in de gaten houden.
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:24:55 #91
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_17671192
Onwetende ik heeft sinds een paar maanden twee ratten uit de hier zo gehate dierenwinkel...
Eentje heeft een hele korte staart, ze wilden die doodmaken (in laten slapen durf ik te betwijfelen), en ik heb haar toen meegenomen. Eerst kon ze helemaal niet klimmen in tralies enzo, en ze was ook erg schuw (alletwee trouwens). Nu kan ze wel goed klimmen, alleen ondersteboven hangen doet ze niet zoals haar zusje, en ze blijft wat verlegen, maar dat kan ook karakter zijn natuurlijk.

Als ik weer ratten zou nemen zou ik een beter adres zoeken, dus niet weer beginnen over broodfok alstublieft, ik was toen nog fok!loos...

Mijn vraag is dus: mijn ratten, en ook de rat die ik als kind had (ook uit dierenwinkel) worden niet zo groot als die ik bij vrienden of op plaatjes zie... Is het dan een ander ras of gewoon niet goed gefokt? Het zijn wel vrouwtjes die van mij, bij anderen heb ik alleen maar mannetjes gezien, maar is dat verschil zo enorm? Tot welke leeftijd groeien ze eigenlijk door?
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 01:14:02 #92
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17681315
vrouwtjes zitten gemiddeld zo rond de 300-400 gram. Zo rond de 9 maanden houdt het groeien op. Als al je ratjes daar onder blijven zitten zou ik in eerste instantie even kijken naar wat je ze te eten geeft en krijgen ze daar genoeg van binnen. Als je gemengt voor gebruikt bijvoorbeeld kan het zijn dat ze dingen die ze niet lekker vinden er tussenuit halen, verstoppen en dat jij denkt dat ze alles opgegeten hebben Ik gebruik hier zelf hope farms labbrokken (voor de rat uiteraard) zodat ze in elk geval alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben.
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_17687432
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:24 schreef MOBO666 het volgende:
en hoe is het met je ratten en hun flesje ?
Mwa ze drinken er nog steeds niet uit dat komt onder andere omdat ik zelf te laks was ik had een weekje weinig tijd en wou de ratten hun drinken [momenteel in een bakje] niet ontnemen wat als ze het flesje niet zouden snappen dan zouden ze een dag zonder drinken zitten. Maar in iedergeval gaat het best goed met zon bakje het is nooit omgegooid en het word geen smeerboel en het water blijft helder dus mischien hou ik het wel zo... Ik denk dat ze het pinnetje te hard in moetten drukken mischien als ze wat groter zijn kan het wel. Het is trouwens dit flesje alleen in het geeld

https://www.petplanet.co.(...)marchioro/siwa30.jpg

HOE MOET IK ER NOU EEN PLAATJE NEER PLEUREN IN VREDESNAAM!?
pi_17687783
Hehe ik zat net nog even te kijken naar de 2 ratten in kwestie ze liggen lekker tegen elkaar aan te schurken in hun hangmatje [gemaakt van een visnetje]. Nog even een vraagje een paar jaar geleden had ik dus ook 2 ratten en dit waren vrouwtjes, deze scheten en zeikten echt overal in het hok terwijl de 2 die ik nu heb [mannetjes] alleen maar in een hoekje op de grond poepen en pissen, waar ligt dit aan? geslacht gedrag toeval? in beide gevallen had ik zelfde hoksoort en ondergrond.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 15:18:54 #95
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17688398
Hoe oud zijn die ratjes dan? Want toen ik rittens had konden ze met een weekje of 3 allemaal drinken uit de drinkfles hoor of probeer anders eens een ander soort flesje.. Vooral als ze ouder worden kunnen ze een enorme bende van het water maken, en niet alleen het water trouwens, hier maken ze ook een zooitje van hun etensbakje Vooral als het warmer gaat worden zou ik zo'n bakje niet snel neerzetten ivm allerlei bacteeriën die op komen zetten, er heerssen zomer's veel viri waar ratten vrij snel last van kunnen hebben. Vorig jaar waren er erg veel viri ook waar veel slachtoffertjes gevallen zijn helaas. (een paar rattery's waren met een paar dagen de helft of meer van hun ratten kwijt)

Wat dat zeiken en poepen betreft, dat is soms echt per groep verschillend... De ene groep doet het netjes op een paar plaatsen in de kooi en de andere groep maakt er echt een bende van en doen het overal...misschien ligt dat er ook aan hoe de moederrat en de eerste groep waar ze inzaten dat deden en ze het overnemen..... ik weet het niet iig
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_17688991
De ratjes zijn zon 6 weken en ik weet bijna wel zeker dat het aan het [veel te dure] flesje ligt [grrrr] maar ik haal mischien wel een gewoon flesje maarja aangezein ze op me kamer staan kan ik dan de hele nacht naar dat typische drink geluid luisteren...
pi_17691521
als iemand overigens een goede rattery of rittens weet in utrecht en omgeving (ivm vervoer)...
Heb nu net een ratje van ongeveer 3 maanden (gok ik) die ik opgevangen heb omdat ze verwaarloost was. Ze heeft een weekje doorgebracht bij iemand die er meer verstand van heeft dan ik en die heeft haar weer helemaal opgegept, en nu zit ze dus bij mij, maar wel alleen! Ik werk zelf in een dierenwinkel dus het zou makkelijk zijn er daar eentje vandaan te plukken, maar inderdaad, je kent de lijnen niet en dat is toch wel een risico. Maar ze zit dus nu wel alleen en ik zoek er dus een vrouwtje bij, met enige spoed want ik wil haar niet te lang alleen laten zitten...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 15 maart 2004 @ 17:56:48 #98
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17735269
Je kan evt hier even kijken of er nog rittens zijn http://www.rittens.nl/ en anders kun je de beheerster wel mailen, ze weet denk ik wel nog het een en ander aan rattery's in omg. utrecht
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 02:20:38 #99
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_17838455
is het nog gelukt tearsong?
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_17885413
Hmm ik heb nu een ander probleem, namelijk als ik er 1 pak/aai dan likt tie me, wat op zich niet zo erg is maar die ander bijt dus... Niet echt hard want hij doet het niet uit agressie/verdediging maar meer uit begroeting of om te kijken of ik eetbaar ben ofzo, weet iemand hoe ik dit af leer want het doet best pijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')