quote:Ja onzin - het nieuwe beleid is intens streng.
Op donderdag 5 februari 2004 09:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
* Aaahikwordgek herhaalt: PvdA: verzet tegen besluit Verdonk
quote:Precies. Eruit met die gasten dus en lekker aan de slag met het strenge nieuwe beleid.
Op donderdag 5 februari 2004 09:15 schreef SCH het volgende:[..]
Einde aan het gezeik en lekker aan de slag met je strenge nieuwe beleidje.
quote:Nog altijd is het draagvlak voor eruitzetten groter.
Draagvlak is groot
quote:Rot op met je hemel.
en bovendien kom je dan gewoon in de hemel.
Logisch dus dat hij erop terugkwam aangezien zijn oproep om alvast maar te beginnen met de afbraak van die rechtsstaat niet in goede aarde viel.
Waanzinnige, staatsgevaarlijke capriolen waar onze linkse vrinden hun ware gezicht even laten zien. Een stuitende vertoning...
quote:Nou gelukkig maar. Uitermate droevig natuurlijk als je zoiets vanzelfsprekends expliciet duidelijk moet maken. Een lachwekkende vertoning.
Koole vindt dat democratisch vastgesteld rijksbeleid gewoon moet worden uitgevoerd.
quote:Ja dom dat anderen dat niet begrepen terwijl dat duidelijk in zijn brief stond. Verhagen ging er lekker mee aan de haal
Op donderdag 5 februari 2004 10:42 schreef Sniper het volgende:
Nee, hij was zogenaamd verkeerd begrepen. Hoe diep kun je door het stof gaan.
[..]Nou gelukkig maar. Uitermate droevig natuurlijk als je zoiets vanzelfsprekends expliciet duidelijk moet maken. Een lachwekkende vertoning.
Maar blijkbaar wel uiterst effectief als potentieel PvdA-bash-kanonnenvoer
.
Kijk hier maar eens naar de vele negatieve reacies op de brief:
http://pvda.nl/renderer.do/menuId/37298/returnPage/45641/Forum1pageNumber/1/pageId/45641/
Persoonlijk vind ik dit (de tweede) wel een hele leuke :
quote:Die vat het wat mij betreft prima samen, ik had het zelf nauwelijks beter gekund.
Jaloers geplaatst door: G. de Wilde 04-02-2004
Ik ben als trouw PvDA-lid jaloers op de kwaliteit die de VVD in huis heeft in de persoon van minister Verdonk. Zij belichaamd alles wat je van een PvdA bestuurder zou willen; helder, rustig, op basis van argumenten en rechte rug. Acht jaar lang is het de PvdA niet gelukt een n.b. zelf geformuleerd helder en doortastend vluchtelingenbeleid uit te voeren. Vanavond heb ik genoten van haar overtuigende optreden in het landelijke mediacircus dat niet verder komt dan "iedereen in Nederland vindt", "zielige mensen" en daarbij voortdurend de indruk wekt de vragen namens iedereen te stellen. Progressieve mensen denken vaak dat ze namens iedereen spreken. Dat kon nog wel eens tegenvallen. Het optreden van Koole is in dat opzicht ver beneden de maat en typisch gemakzuchtig met een hoog politiek correct gehalte, waarbij ik me als PvdA-lid inmiddels steeds minder gemakkelijk voel.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:23 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij gaat dit de PvdA overigens wel (tijdelijk) achterban kosten (), maar we zullen zien.
Kijk hier maar eens naar de vele negatieve reacies op de brief:
http://pvda.nl/renderer.do/menuId/37298/returnPage/45641/Forum1pageNumber/1/pageId/45641/Persoonlijk vind ik dit (de tweede) wel een hele leuke
:
[..]Die vat het wat mij betreft prima samen, ik had het zelf nauwelijks beter gekund.
Zou die tekst wel van een Pvda stemmer komen? Zo doordacht, to the point en objectief.
Sleutelzin:
quote:Halleluja! Deze schrijver heeft het licht gezien!
Vanavond heb ik genoten van haar overtuigende optreden in het landelijke mediacircus dat niet verder komt dan "iedereen in Nederland vindt", "zielige mensen" en daarbij voortdurend de indruk wekt de vragen namens iedereen te stellen. Progressieve mensen denken vaak dat ze namens iedereen spreken.
quote:Joh, jij bent niet de eerste die de PvdA wil bashen op die site. Duh.
Op donderdag 5 februari 2004 11:53 schreef Sniper het volgende:
Lol, ik was van plan ook mijn ongezouten mening op de pvda site te geven over de hypocriete en schandalige opstelling van de pvda , maar da's niet nodig...de meerderheid van de reacties is bijtend negatief. Heerlijk leesvoer! Aanrader!
quote:Ja maar 90% is negatief. Da's toch tekenend.
Op donderdag 5 februari 2004 11:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Joh, jij bent niet de eerste die de PvdA wil bashen op die site. Duh.
quote:Ja dat vroeg ik me eerlijk gezegd natuurlijk ook al wel af. Ik hoop het wel natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk: zeker zullen we het nooit weten.
Op donderdag 5 februari 2004 11:43 schreef Sniper het volgende:Zou die tekst wel van een Pvda stemmer komen? Zo doordacht, to the point en objectief.
Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat mensen die de PvdA simpelweg willen bashen naar die site toegaan (als ze dat überhaupt al doen; ik was er ieg nog nooit geweest) en dan zo'n heel lang en serieus verhaal gaan uittikken. Je krijgt er namelijk toch geen reactie op, zoals op dit forum.
quote:Wel uit z'n verband getrokken, maar niet 'totaal'. De brief roept wel degelijk op tot zaken die wat minder oke zijn.
Op donderdag 5 februari 2004 11:55 schreef Sidekick het volgende:
Het is jammer dat de oproep totaal uit het verband is getrokken. Tsja, dan krijg je deze rel.
De brief en het achteraf-gezemel van Koole is hetzelfde als roepen om terreuraanslagen te 'ondersteunen' en dan te roepen dat je geen schuld hebt aan diezelfde aanslagen .
quote:Vriend SCH: ik zal er een paar noemen:
Op donderdag 5 februari 2004 09:10 schreef SCH het volgende:
En nog steeds heeft niemand overtuigend de nadelen laten zien van een groot generaal pardon - logisch: er zijn nauwelijks nadelen
-Je kan wel voor een bepaalde groep een pardon geven, maar als deze groep 7-10 duizend mensen is, krijg je een kwadratisch aantal randgevallen bij, waarbij je direct of op langere termijn ook weer gesteggel krijgt
-Dit pardon sijpelt zonder twijfel weer door naar verre landen, waardoor nederland nog geliefder wordt bij mensen die om econonomische redenen naar nederland willen
-De groep is waarschijnlijk groter als 10k, en wat nou als het 30k is? Gaan we dan roepen, goh ja maar dat hadden we niet kunnen voorzien, en nu weten we even niet meer hoe het verder moet?
-Grootste bezwaar: waarom zou je iemand hier een PERMANENTE vergunning geven, terwijl het land van herkomst misschien over 2 jaar veilig is (zie als voorbeeld: irak, afghanistan, oostblok, rusland, rwanda).
Als je meer argumenten wilt kan ik nog wel een rijtje verzinnen, en ja natuurlijk snap ik het grote voordeel ook wel, maar die wegen niet op tegen de nadelen, ik zou veel liever zien dat er energie gestoken werd om deze mensen op een sociale manier naar het land van herkomst te krijgen.
quote:Ik ben ook volmondig voor een generaal pardon
Op donderdag 5 februari 2004 09:10 schreef SCH het volgende:
En nog steeds heeft niemand overtuigend de nadelen laten zien van een groot generaal pardon - logisch: er zijn nauwelijks nadelen
Maar da's nog geen reden om de streek te leveren die de PvdA hier levert. Soms vindt een meerderheid iets anders dan ik en dan heb ik dat maar te accepteren. Democratie noemen we dat.
quote:Waar dan geef eens een quote?
Op donderdag 5 februari 2004 12:07 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Wel uit z'n verband getrokken, maar niet 'totaal'. De brief roept wel degelijk op tot zaken die wat minder oke zijn.
De brief en het achteraf-gezemel van Koole is hetzelfde als roepen om terreuraanslagen te 'ondersteunen' en dan te roepen dat je geen schuld hebt aan diezelfde aanslagen
.
quote:Nee - het gaat om een ingekaderde groep van 26000 mensen.
[b]Op donderdag 5 februari 2004 13:42 schreef raptorix het
-Je kan wel voor een bepaalde groep een pardon geven, maar als deze groep 7-10 duizend mensen is, krijg je een kwadratisch aantal randgevallen bij, waarbij je direct of op langere termijn ook weer gesteggel krijgt
quote:Dat zal best maar het is inmiddels ook wel doorgesijpeld dat het
-Dit pardon sijpelt zonder twijfel weer door naar verre landen, waardoor nederland nog geliefder wordt bij mensen die om econonomische redenen naar nederland willen
quote:Nee de groep is niet groter.
-De groep is waarschijnlijk groter als 10k, en wat nou als het 30k is? Gaan we dan roepen, goh ja maar dat hadden we niet kunnen voorzien, en nu weten we even niet meer hoe het verder moet?
quote:Omdat deze mensen hier al heel erg lang in de procedure zitten en hier een leven hebben opgebouwd. Bovendien moet je niet vergeten hoeveel van deze mensen op termijn alsnog teruggaan naar hun land van herkomst.
-Grootste bezwaar: waarom zou je iemand hier een PERMANENTE vergunning geven, terwijl het land van herkomst misschien over 2 jaar veilig is (zie als voorbeeld: irak, afghanistan, oostblok, rusland, rwanda).
quote:Graag - want ik vond deze nog niet zo sterk
Als je meer argumenten wilt kan ik nog wel een rijtje verzinnen
quote:Daar zijn we het dan niet over eens. We moeten wat dit betreft de verantwoordelijkheid nemen en de humaniteit het sterkst laten wegen.
en ja natuurlijk snap ik het grote voordeel ook wel, maar die wegen niet op tegen de nadelen
quote:Het een sluit het ander niet uit. Als mensen terug willen en kunnen dan moet je dat zeker doen.
ik zou veel liever zien dat er energie gestoken werd om deze mensen op een sociale manier naar het land van herkomst te krijgen.
Daarnaast beweer je dat deze mensen vanzelf weer weggaan, nou dat hebben we gezien toen er een oproep kwam aan de 5000 afghanen in nederland, meen dat 3 man zich gemeld hadden, weten we precies hoe het met die vaderlands liefde zit!
Ik wordt ook een beetje mistroostig van dat gelul over humaniteit, het is gewoon bekent dat het merendeel van de asielzoekers hier om economische redenen is (waarom zou je anders de halve wereld afreizen, als je land in oorlog is ).
quote:Tja, kan vast niemand een reden voor verzinnen.
Op donderdag 5 februari 2004 17:35 schreef raptorix het volgende:
waarom zou je anders de halve wereld afreizen, als je land in oorlog is).
quote:Ik heb je genoeg redenen genoemt, maar vanuit jouw perspectief bestempel je die als zwakke argumenten. Dat mag je gerust vinden, maar veel mensen zijn het wel met deze argumenten eens. Daarnaast gaat het er niet om wat ik vind, maar wat de rechter vindt, en die heeft in deze gevallen besloten dat deze mensen geen geldige reden hebben om hier te verblijven. Kortom, ik mag concluderen dat jij vind dat de nederlandse rechters maar wat doen? Daarnaast ben ik van mening dat de mensen die vinden dat deze mensen hier mogen blijven ook maar voor de kosten moeten opdraaien, maar nee, dat is weer typisch links, die gaan weer brullen dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen.
Op donderdag 5 februari 2004 17:37 schreef SCH het volgende:
Ik dacht dat je serieus op de nadelen in zou gaan Raptorix. Nu huil je alleen maar het goedkope riedeltje mee - dat zijn praatjes voor de vaak. Laten we het er echt over hebben. Wat zijn nou feitelijk de nadelen als deze groep mensen hier blijft???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |