quote:Sorry hoor? Dat kan je toch niet menen.
Op woensdag 4 februari 2004 18:00 schreef battlesickloner het volgende:
De waarheid is echter dat ik nog niemand erover heb horen miepen, op welke manier dan ook.
quote:De CDA-burgemeesters zijn met het verzet begonnen anders.
Op woensdag 4 februari 2004 17:47 schreef digitaLL het volgende:
Burgemeesters heten onafhankelijk te zijn ongeacht politieke kleur.
Hieruit blijkt een arrogante houding om die onafhankelijkheid maar opzij te zetten.
quote:Alsjeblieft zeg, ik quote Verdonk maar even:
Op woensdag 4 februari 2004 18:06 schreef SCH het volgende:
Nee - maar ze werken wel nauw samen. De gemeente is wel verantwoordelijk voor de plaatselijke orde handhaving. Geen gezinnen op straat laten bijvoorbeeld kan daar bij horen.
,,Ik wil een sluitend terugkeerbeleid. Tot dusver gaven we een uitgeprocedeerde asielzoeker een treinkaartje naar het terugkeercentrum in Ter Apel en zeiden we: 'En nu bent u teruggekeerd'. In werkelijk stapte hij ergens onderweg uit. En dat wisten we allemaal. Dat zelfbedrog wil ik voorkomen.''
quote:Ik ga er echt niet voor liegen. Het enige wat ik erover zie is hier en op tv, maar op mijn werk/vriendenkring/etc heb ik echt nog niemand enig standpunt hierover zien innemen, laat staan bereid te zijn om actie te voeren hiervoor.
Op woensdag 4 februari 2004 18:07 schreef SCH het volgende:
Sorry hoor? Dat kan je toch niet menen.
quote:Maar mag een burgemeester zich ook verzetten tegen kabinetsbeleid? In uitzonderingsgevallen wel, denk ik, hoewel de steun van de gemeenteraad en de inwoners van de gemeente onontbeerlijk is. De gemeente is hier trouwens uitvoerende, zij staan voor de taak de betreffende gezinnen op straat te zetten. Wat dat betreft heeft een gemeentebestuur naar mijn mening zeker recht van spreken.
Op woensdag 4 februari 2004 18:09 schreef SCH het volgende:[..]
De CDA-burgemeesters zijn met het verzet begonnen anders.
En een burgemeester mag echt wel een mening hebben.
quote:Mening hebben oke, maar gaan dwarsliggen ipv gehoorzamen.... als dat gebeurt is het hek van de dam
Op woensdag 4 februari 2004 18:09 schreef SCH het volgende:[..]
De CDA-burgemeesters zijn met het verzet begonnen anders.
En een burgemeester mag echt wel een mening hebben.
quote:Iedereen die ik ken is het er meer dan mee eens. Tot aan Marokkanen en Turken tot Irakezen aan toe.
Op woensdag 4 februari 2004 18:07 schreef SCH het volgende:[..]
Sorry hoor? Dat kan je toch niet menen.
2 kleuters van een lagere school die protesteren op het Plein kan ik nu niet echt imposant noemen.
Verder dit:
Minister Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken en Integratie gaat vandaag in een interview met dagblad Trouw in de aanval op asieladvocaten en hulpverleners die haar uitzetbeleid bekritiseren. Volgens de minister maken die van asielzoekers 'zielige mensen' en creëren ze zo een mediahype. ''De asielzoekers zijn omklemd door een ijzeren ring van advocaten en hulpverleners die inspelen op de emoties van mensen en zo een media hype hebben ontketend.'' Ook de voormalig PvdA-ministers Pronk en De Vries maken zich daar volgens haar schuldig aan.
Vooral Jan Pronk, die van de week in NOVA de uitzettingen met deportaties vergeleek, krijgt ervan langs van Verdonk: ''De link die hij legt met de oorlog is afgrijselijk. Ongelooflijk misplaatst, vooral tegenover de nabestaanden van slachtoffers uit de oorlog. Dit is een fatsoenlijk land, dat fatsoenlijk met mensen omgaat. Een asielzoeker zal wegmoeten als hij van de rechter te horen heeft gekregen dat hij niet kan blijven. Dat heeft met deportaties niets te maken. Ongelooflijk om het zo te noemen. Geen stijl.''
Verdonk betoogt dat bij een asielbeleid ook een regeling hoort om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te krijgen naar het land van herkomst. Volgens haar verliezen de actievoerders uit het oog dat de veiligheidssituatie in het land van herkomst bepalend is voor een verblijfsvergunning, niet de mate van integratie van de betrokken asielzoekers. ''In beginsel zijn asielzoekers tijdelijk in Nederland. Zij kunnen terug als ze in hun eigen land geen gevaar meer lopen. Als we dat uit het oog verliezen, eindigt het ermee dat iedereen hier moet kunnen blijven. Dat werkt hospitalisering van asielzoekers in de hand. Dat wordt dan een groep mensen die we vertroetelen en niet op hun eigen verantwoordelijkheid mogen aanspreken.''
De minister zegt ook dat er in de media andere verhalen verschijnen dan in de dossiers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst staan. ,,In de pers verschijnen heel veel schrijnende verhalen. Dat mag met deze mensen niet gebeuren, denk je dan. Maar dan lees ik in het dossier van de Immigratie en Naturalisatiedienst een heel ander verhaal over hetzelfde geval.'' Het kan dan gaan om mensen die bijvoorbeeld strafbare feiten hebben gepleegd in Nederland, en daarom uitgezet worden, of een gezinssituatie die heel anders in elkaar lijkt te steken.
100% mee eens .
quote:Totale onzin. Dat betekent dus het einde van de gemeentes. Dan zal het Rijk direct de steden moeten gaan besturen. Als gemeentes weigeren het democratisch verkozen overheidsbeleid uit te voeren, is dat muiterij en dus reden voor direct ontslag OF het afschaffen vd democratie. Want waar dient die toe als het overheidsbeleid niet uitgevoerd wordt door notabene NIET EENS VERKOZEN burgemeesters!
Op woensdag 4 februari 2004 18:12 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar mag een burgemeester zich ook verzetten tegen kabinetsbeleid? In uitzonderingsgevallen wel, denk ik, hoewel de steun van de gemeenteraad en de inwoners van de gemeente onontbeerlijk is. De gemeente is hier trouwens uitvoerende, zij staan voor de taak de betreffende gezinnen op straat te zetten. Wat dat betreft heeft een gemeentebestuur naar mijn mening zeker recht van spreken.
[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 04-02-2004 18:16]
quote:Schandalig gisteren, zowel nova als vara-laat. Beweren dat heel nederland er ontdaan van is, totaal niet gestaafd of bewezen. Ik hoor alleen maar positieve geluiden dat het eindelijk eens uitgevoerd wordt dat krakkemige beleid. Klaas de Vries gaf ook toe dat het volledig mis was gelopen met terugzenden, maar ondertussen durfde die met droge ogen te bweren dat we die mensen dan wel moesten laten blijven. Wat een passiviteit ten top. Eerst zelf de zooi verknoeien en dan roepen dat we maar in de rotzooi moeten blijven zitten. De PvdA dan maar, maar ik niet. PvdA-leden/stemmers verplicht in allochtonenimmigrantenwijken onderbrengen, dan hebben ze toch hun zin met die multikul.
Op woensdag 4 februari 2004 18:11 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Ik ga er echt niet voor liegen. Het enige wat ik erover zie is hier en op tv, maar op mijn werk/vriendenkring/etc heb ik echt nog niemand enig standpunt hierover zien innemen, laat staan bereid te zijn om actie te voeren hiervoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 04-02-2004 18:16]
quote:Maar is het ook niet zo dat gemeentes een toelage krijgen voor opvang etc. Misschien dat het stoppen van dergelijke financiering wel voor een verandering van opinie kan zorgen.
Op woensdag 4 februari 2004 18:12 schreef Kozzmic het volgende:
Maar mag een burgemeester zich ook verzetten tegen kabinetsbeleid? In uitzonderingsgevallen wel, denk ik, hoewel de steun van de gemeenteraad en de inwoners van de gemeente onontbeerlijk is. De gemeente is hier trouwens uitvoerende, zij staan voor de taak de betreffende gezinnen op straat te zetten. Wat dat betreft heeft een gemeentebestuur naar mijn mening zeker recht van spreken.
Dit geldt imo ook voor landen die geen mensen terug opnemen, die moeten ze (desnoods in Europees verband) toch wat harder kunnen aanpakken.
quote:Er is nog geen enkele burgemeester die zich verzet. Ze mogen wel protesteren en lobbyen tegen kabinetsbeleid. Dat is wat er nu aan de hand is. Verdonk wijzen op de onmogelijkheid en onuitvoerbaarheid van haar beleid en haar nog eens uitleggen dat ze een grote vergissing begaat. Dat mogen burgemeesters best. Later zien we wel weer verder.
quote:dan zullen ze toch protest moeten indienen via de normale weg. Via de rechter.
quote:Ja - in jouw kringen ja.
Op woensdag 4 februari 2004 18:14 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Iedereen die ik ken is het er meer dan mee eens. Tot aan Marokkanen en Turken tot Irakezen aan toe.
Ik zie niet in wat kinderen die hier 7 jaar wonen jou en mij misdaan hebben dat we hun leven zouden gaan verzieken.
quote:de PvdA en de burgemeesters scheppen hiermee alleen maar valse hoop en beloven dingen die ze nooit waar kunnen maken. ze moeten vroeg of laat toch door de knieen dus ze kunnen beter duidelijkheid verschaffen en meewerken aan het uitzetten van deze mensen, dat is voor iedereen uiteindelijk beter.
quote:Ja. In mijn kringen in het grote multi-culturele Den Haag.
Op woensdag 4 februari 2004 18:17 schreef SCH het volgende:[..]
Ja - in jouw kringen ja.
Wat mis mee? Ik zie hier veel meer mensen zeggen dat iedereen die ze kennen het er mee eens is.
Behalve jij natuurlijk weer.
quote:Dat hebben ze aan hun ouders te danken.
Ik zie niet in wat kinderen die hier 7 jaar wonen jou en mij misdaan hebben dat we hun leven zouden gaan verzieken.
quote:Ook in mijn kringen.
Op woensdag 4 februari 2004 18:17 schreef SCH het volgende:
Ja - in jouw kringen ja.
quote:Dan is het de verantwoordelijkheid van de ouders, plain and simple.
quote:Het verzet is enorm maar steek je kop maar in het zand.
Op woensdag 4 februari 2004 18:18 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja. In mijn kringen in het grote multi-culturele Den Haag.
Wat mis mee? Ik zie hier veel meer mensen zeggen dat iedereen die ze kennen het er mee eens is.
Behalve jij natuurlijk weer.
quote:Maar goed - over gevoel hoef je het met een aantal mensen niet te hebben hier. Gelukkig gaat het wel goed komen, de meeste fracties hebben ook kritiek op de minister en Balkie houdt zijn rug niet recht.
Dat hebben ze aan hun ouders de Nederlandse staat te danken.
quote:Ja! Enorm! Miljoenen protesteren!
Op woensdag 4 februari 2004 18:20 schreef SCH het volgende:[..]
Het verzet is enorm maar steek je kop maar in het zand.
Honderdduizenden protesteren!
Oh nee...
Tienduizenden protesteren!
Oh nee ook al niet.
5 basisscholen met Pronk erachter protesteren!
Ja, enorm zeg.
quote:Het gaat gewoon door, en terecht.
Maar goed - over gevoel hoef je het met een aantal mensen niet te hebben hier. Gelukkig gaat het wel goed komen, de meeste fracties hebben ook kritiek op de minister en Balkie houdt zijn rug niet recht.
Slap gelul allemaal. Een beetje regels maken voor ECHTE vluchtelingen, en als er dan NEP vluchtelingen komen die hier helemaal niet horen (en de plaats van echte vluchtelingen innemen) gaan zeuren als die regels toegepast worden.
Dacht het niet zeg.
En dat gespeel op emotie kan je wel achterwege laten, daar ben ik totaal immuun voor.
quote:Over gevoel kan je het best hebben hier, maar gevoel is vaak geen goede leidraad als je beslissingen moet nemen.Je ziet trouwens uitsluitend 1 kant van de zaak, van die zielige uitgeprocedeerde mensen op de tv. De andere kant krijg je niet te horen, want Verdonk mag de dossiers over de betreffende mensen niet openbaar maken.
Op woensdag 4 februari 2004 18:20 schreef SCH het volgende:
Maar goed - over gevoel hoef je het met een aantal mensen niet te hebben hier. Gelukkig gaat het wel goed komen, de meeste fracties hebben ook kritiek op de minister en Balkie houdt zijn rug niet recht.
Ik quote haar nog maar een keer uit het interview met Trouw:
,,In de pers verschijnen heel veel schrijnende verhalen. Dat mag met deze mensen niet gebeuren, denk je dan. Maar dan lees ik in het dossier van de Immigratie- en Naturalisatiedienst een heel ander verhaal over hetzelfde geval. Ik mag dat verhaal niet vertellen, anders zou ik de privacy van de betrokkenen schenden. Ondertussen vertellen de kranten en de tv alleen dat schrijnende verhaal en blijft de andere kant buiten beeld.''
Bovendien is het ook nog eens zo dat als mensen niet door hun schuld hier langer dan 5 jaar nog in de 1e procedure zitten gewoon mogen blijven. Dat vind ik aardig rechtvaardig te noemen.
Minister Verdonk nu in 2 vandaag!
quote:1 Hun leven moet helemaal niet verziekt worden.
Overigens mag met name de PvdA de hand dan in eigen boezem steken, aangezien zij ooit tegen een generaal pardon hebben gestemd. (waarvoor nog dank mijnentwege )
En, er zijn nog landen waar men een breed pardon hebben ingevoerd. Vreemd genoeg horen we de PvdA niet uitpakken met de *kuch* positieve *kuch* effecten van die maatregelen in bijvoorbeeld Belgie en Spanje. Ik heb wel een vermoeden waarom niet
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 04-02-2004 18:28]
quote:Gisteren ook een kroatisch gezin, die aan het klagen waren dat ze terug moesten. Kroatie, zo stabiel als wat. Puur goudzoekers dus, niks te verliezen, gewoon de gok nemen. Ik zou het ook proberen waarschijnlijk met zo'n slap beleid, maar we waren in NL er toch al lang over uit om geen economische vluchtelingen meer op te nemen.
Op woensdag 4 februari 2004 18:24 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja! Enorm! Miljoenen protesteren!
Oh nee...Honderdduizenden protesteren!
Oh nee...
Tienduizenden protesteren!
Oh nee ook al niet.
5 basisscholen met Pronk erachter protesteren!
Ja, enorm zeg.
[..]Het gaat gewoon door, en terecht.
Slap gelul allemaal. Een beetje regels maken voor ECHTE vluchtelingen, en als er dan NEP vluchtelingen komen die hier helemaal niet horen (en de plaats van echte vluchtelingen innemen) gaan zeuren als die regels toegepast worden.
Dacht het niet zeg.
En dat gespeel op emotie kan je wel achterwege laten, daar ben ik totaal immuun voor.
quote:Het spijt me, maar als je de Nederlandse staat hiervan beschuldigd, dan beschuldig je mede de PvdA die nu zo'n grote mond heeft over deze uitzettingen. Het is nl. beleid geweest waar die partij een groot aandeel in heeft gehad wat er in de eerste plaats voor heeft gezorgd dat er teveel asielzoekers te lang in Nederland zijn gebleven.
Op woensdag 4 februari 2004 18:20 schreef SCH het volgende:[..]
Het verzet is enorm maar steek je kop maar in het zand.
[..]Maar goed - over gevoel hoef je het met een aantal mensen niet te hebben hier. Gelukkig gaat het wel goed komen, de meeste fracties hebben ook kritiek op de minister en Balkie houdt zijn rug niet recht.
Ondanks dat ik het nieuwe beleid in sommige gevallen misschien wat vind doorschieten blijf ik het van de PvdA erg hypocriet en opportunistisch vinden om hier nu zo tegenaan te schoppen. En word ik ook doodziek van de stemmingmakerij van de publieke omroepen, m.n. de Vara en de NOS. Want voor elk "zielig schrijnend" geval wat je op de televisie wel ziet, verzwijgt men de vele criminele illegale azielzoekers die verantwoordelijk zijn voor het huidige harde beleid.
quote:Klopt. Kroatie is zo veilig als wat. Ik ben er nog op vakantie geweest een tijdje terug.
Op woensdag 4 februari 2004 18:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Gisteren ook een kroatisch gezin, die aan het klagen waren dat ze terug moesten. Kroatie, zo stabiel als wat. Puur goudzoekers dus, niks te verliezen, gewoon de gok nemen. Ik zou het ook proberen waarschijnlijk met zo'n slap beleid, maar we waren in NL er toch al lang over uit om geen economische vluchtelingen meer op te nemen.
Daarom moeten ze ook terug. En over dat gezin uit elkaar rukken: dat was gelul want als mevrouw wel een verblijfsvergunning had mocht meneer gewoon via gezinsherenigingsregels een verblijfsvergunning krijgen. Hij moest dat alleen wel even in Kroatie regelen. Gewoon effe naar Kroatie rijden (18 uur) en formuliertje invullen, klaar.
Dramatisch gedoe om niets allemaal en HEEL erg misleidend bovendien.
quote:Helemaal mee eens. Tijd dus om dat recht te zetten, het is idioot om mensen die al 6 tot 10 jaar in Nederland zijn en waarvan de kinderen geen idee hebben hoe het land van de ouders eruit ziet nu alsnog uit te zetten.
Op woensdag 4 februari 2004 18:31 schreef Jalu het volgende:[..]
Het spijt me, maar als je de Nederlandse staat hiervan beschuldigd, dan beschuldig je mede de PvdA die nu zo'n grote mond heeft over deze uitzettingen. Het is nl. beleid geweest waar die partij een groot aandeel in heeft gehad wat er in de eerste plaats voor heeft gezorgd dat er teveel asielzoekers te lang in Nederland zijn gebleven.
Een ruim generaal pardon dus, gekoppeld aan een nieuw beleid waarin procedures niet meer jaren en jaren voortslepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |