FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / nieuwe internetbankieren bij Postbank
Steve-Owoensdag 4 februari 2004 @ 14:42
Heeft zich daar al voor aangemeld ?

https://www.p3.postbank.nl/sesam/?lt=ext

quote:
De Postbank komt met een nieuw systeem om bankzaken via internet te regelen. Vroeger was er bij de bank een scheiding tussen internetbankieren en het online beheren van de reguliere rekeningen. In het nieuwe systeem, dat de naam 'Mijn Postbank.nl' draagt, is die scheiding verdwenen en komen alle rekeningen in één overzicht te staan.

Met het systeem, dat gratis te gebruiken is voor klanten van de Postbank, is het vierentwintig uur per dag mogelijk om het saldo van je rekening op te vragen of betaalopdrachten in te voeren, die real-time verwerkt worden. Voorheen was de dienst na elf uur 's avonds niet meer te gebruiken.

Al sinds de introductie van het internetbankieren werkt de Postbank met zogenaamde TAN-codes (Transactie Authorisatie Nummerreeksen). Die codes zijn nodig om een transactie te bevestigen. Postbank-klanten krijgen na aanmelding voor Girotel een lijst thuisgestuurd met verschillende TAN-codes. Sinds gisteren is het echter ook mogelijk om zo'n code per sms naar een mobiele telefoon te laten sturen.

Zowel de online- als de offline-versie van Girotel blijven voorlopig overigens naast Mijn Postbank.nl bestaan. "Op termijn zullen wij de diensten afbouwen, maar een datum daarvoor is nog niet vastgesteld," aldus een woordvoerster van de bank.


Erg leuk allemaal maar
mij lukt het niet krijg steeds van die stomme foutmeldingen
Tigertjewoensdag 4 februari 2004 @ 14:44
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:42 schreef Steve-O het volgende:
Heeft zich daar al voor aangemeld ?

https://www.p3.postbank.nl/sesam/?lt=ext
[..]

Erg leuk allemaal maar
mij lukt het niet krijg steeds van die stomme foutmeldingen


Ik heb geen problemen, nooit gehad ook. Wat zijn die foutmeldingen precies?
Steve-Owoensdag 4 februari 2004 @ 14:46
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:44 schreef Tigertje het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen, nooit gehad ook. Wat zijn die foutmeldingen precies?


Onbekende fout opgetreden. (Meldingscode:21099017)

Numwoensdag 4 februari 2004 @ 14:49
Komt de Postbank daar nu pas mee?
De Rabobank heeft 't al een paar jaar.
Steve-Owoensdag 4 februari 2004 @ 14:50
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:49 schreef Num het volgende:
Komt de Postbank daar nu pas mee?
De Rabobank heeft 't al een paar jaar.
daar gaat het niet om
ik vind rabobank kut maar daar gaat dit ook niet over .
tisauchwoensdag 4 februari 2004 @ 14:53
Erg logische redenatie....NOT
Steve-Owoensdag 4 februari 2004 @ 14:54
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:53 schreef tisauch het volgende:
Erg logische redenatie....NOT
Voor de 2e keer
Daar gaat dit topic niet over.
Vlaflipwoensdag 4 februari 2004 @ 14:58
Ik kan me ook niet aanmelden, krijg ergens tijdens het aanmelden een javascript error. Erg slordig dat ze de boel niet wat beter getest hebben voordat ze het online gingen gooien..
Sovereignwoensdag 4 februari 2004 @ 14:58
Aanmelden lukt me ook niet, krijg i.d.d. een error code terug.
bierdopjewoensdag 4 februari 2004 @ 14:59
Heb me zojuist aangemeld zonder problemen... ben wel benieuwd wat nou de toegevoegde waarde is t.o.v. het oude girotel online, behalve dat je nu "realtime" transacties kan doen...
amsterdam19woensdag 4 februari 2004 @ 15:02
ja wat houdt de code: Onbekende fout opgetreden. (Meldingscode:21099017) in? krijg m ook
Steve-Owoensdag 4 februari 2004 @ 15:04
geen idee vind het maar lam .
CocaColaLightwoensdag 4 februari 2004 @ 15:17
Maar als ik het goed begrijp heeft de postbank eindelijk haar online zooi aangepast.
quote:
Met het systeem, dat gratis te gebruiken is voor klanten van de Postbank, is het vierentwintig uur per dag mogelijk om het saldo van je rekening op te vragen of betaalopdrachten in te voeren, die real-time verwerkt worden. Voorheen was de dienst na elf uur 's avonds niet meer te gebruiken.
Ok dat 24 uur kunnen inloggen dat is wel handig. Maar goed kmoet het eerst een keer zien of dat daadwerkelijk ook maar in de buurt komt van realtime verwerking.

En wat dat aanmelden betreft. Volgens mij kun je net zo goed ff de postbank bellen. En dan is het zo van ik ben die en die, met die en die pas en rekeningnummer. En ik wil internet bankieren. Dan zegt die man, jah is goed kost paar euro en krijg je na een paar dagen je zooi thuis gestuurd.

Steve-Owoensdag 4 februari 2004 @ 15:21
ben nu 1 schermpje verder krijg ik weer die foutmelding
gaat lang duren zo ...
Innisdemonwoensdag 4 februari 2004 @ 15:26
quote:
En ik wil internet bankieren. Dan zegt die man, jah is goed kost paar euro en krijg je na een paar dagen je zooi thuis gestuurd.
Goed lezen, = gratis
E.T.woensdag 4 februari 2004 @ 15:29
tip voor degenen die aan internetsparen deden via de postbank..

Die inlog werkt gewoon aangezien internetsparen onderdeel is van mijnpostbank.nl

Grote voordeel van dit geheel: het is gratis! (ik weigerde te betalen voor electronisch bankieren en deed dat dus tot nu ook niet)

't is alleen jammer dat je geen eigen info toe kan voegen aan de betalingen, of kan zoeken of selecteren ofzo. (per maand een overzichtje kunnen maken met alle boodschappen ofzo, zou erg makkelikj zijn)
Je kunt wel downloaden per geselecteerde periode.. straks 'ns kijken wat dat doet

Fernoratowoensdag 4 februari 2004 @ 16:14
Je kan via een andere link je WEL aanmelden. Je moet dus gewoon even via postbank.nl komen en toen werkte het wel bij mij. Ik wacht af
pinkelmanswoensdag 4 februari 2004 @ 16:23
ik heb het ook zojuist aangevraagd..

Eerst kreeg ik heletijd een foutmelding, via de link van Fok!, maar toen ik gewoon op de site van Postbank rond ging neuzen en vervolgens via daar heb aangevraagd, ging hij door.
Mooi initiatief.. heb dit altijd al willen hebben, maar vond het ook onnodig hiervoor te betalen (Jaja, Nederlander heh? )

mightytweetywoensdag 4 februari 2004 @ 16:32
Yep ik heb het zojuist ook aangevraagt.

Kreeg bij het invullen van het eerste venster ook een foutmelding.

Nadat ik de volgende URL heb ingevult werkt het wel.
https://www.p3.postbank.nl/

Ik ben blij dat ze eindelijk realtime de overschrijvingen kunnen verwerken. Dat is toch een grote vooruitgang. Voor studenten is/was girotel gratis, maar dit is voor iedereen gratis. Ze gaan de goede kant op!

amsterdam19woensdag 4 februari 2004 @ 16:40
t geld wat de uwv op 27januari heeft gestort heb ik ook nog niet binnen op mn postbank rekening. ga m maar s opzeggen denk ik... heb r genoeg van
E.T.woensdag 4 februari 2004 @ 16:56
Het is trouwens behoorlijk realtime dit

Ik heb 30 minuten geleden gepint bij de supermarkt, en 15 minuten geleden was dat al verwerkt. Vind ik toch behoorlijk snel

jerremwoensdag 4 februari 2004 @ 18:23
Poe, bijna eng dit... Als je gewend bent dat het normaal minstens 1 dag duurt om iets over te schrijven dan is 'real time' toch ineens wel heel snel. Ik zou bijna gaan twijfelen.

Heb net wat geld tussen mijn twee rekeningen overgemaakt en dat is dus echt gelijk uitgevoerd.

Lekker... Goed werk daaro!

Tigertjewoensdag 4 februari 2004 @ 19:42
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:46 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Onbekende fout opgetreden. (Meldingscode:21099017)


Als het een javascript error is kan het aan Windows XP liggen. Gebruik je die toevallig? En zo ja, heb je sp1 geïnstalleerd?
bbstreamswoensdag 4 februari 2004 @ 20:10
er was eigenlijk al een postbank topic:

Centraal Postbank topic

robbert_eijkdonderdag 5 februari 2004 @ 08:36
beste postbank gebruiker,

Ik weet niet meer hoe het moet maar het javascript probleem was vrij gemakkelijk op te lossen. Je moet even die postbank hulplijn bellen. Ik dacht dat het iets te maken had met je explorer en hun programma.Het was en klusje van 5 tot 10 minuten.

Oh over dat realtime, bij alle banken is het al jaren realtime behalve bij die schijt postbank en dan dat belachelijke systeem met die tan codes. Ik snap niet waarom ik nog bij die bank zit. Ik ga het gewoon nu opzeggen, slechte service en beroerde producten weg er mee.

suimasendonderdag 5 februari 2004 @ 08:38
Ik wacht wel ff tot de nieuwigheid er af is en alle 1e problemen opgelost zijn, dan stap ik over. Girotel Online voldoet voor mij ook wel.
ToBedonderdag 5 februari 2004 @ 08:41
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 20:10 schreef bbstreams het volgende:
er was eigenlijk al een postbank topic:

Centraal Postbank topic


Omdat het hier over een nieuwe feature gaat die mogelijk voor velen interessant is, laat ik hem open.
Sorelladonderdag 5 februari 2004 @ 08:56
foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Sorella op 05-02-2004 09:12]

Steve-Odonderdag 5 februari 2004 @ 21:31
Heb het aangevraagd wacht nu op post
Fornodonderdag 5 februari 2004 @ 21:55
Wat ik me afvraag: is het handig om je tan-codes per sms te ontvangen? Als je je telefoon verliest kun je niet online bankieren totdat je een nieuwe telefoon hebt. Ik neem dus weer gewoon een lijst.
700MBdonderdag 5 februari 2004 @ 23:46
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 21:55 schreef Forno het volgende:
Wat ik me afvraag: is het handig om je tan-codes per sms te ontvangen? Als je je telefoon verliest kun je niet online bankieren totdat je een nieuwe telefoon hebt. Ik neem dus weer gewoon een lijst.
Tja, wat raak je sneller kwijt, een los papiertje of een telefoon.
Sorellavrijdag 6 februari 2004 @ 08:36
Ik neem 2 lijsten (2 rek) want heb geen kaas van dat gesms gegeten
Kontikivrijdag 6 februari 2004 @ 09:37
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 14:49 schreef Num het volgende:
Komt de Postbank daar nu pas mee?
De Rabobank heeft 't al een paar jaar.
Postbank heeft het ook al een paar jaar, maar heeft het nu vernieuwd.
suimasenvrijdag 6 februari 2004 @ 09:42
Nou sterker nog, Girotel was gewoon de eerste.
Kontikivrijdag 6 februari 2004 @ 09:48
Alleen waren de transacties nog niet realtime.

Betekent dat dus, dat wanneer ik om 13:00 iets overmaak naar een andere girorekening (niet van mezelf), dat dit om 13:10 op die rekening staat?

suimasenvrijdag 6 februari 2004 @ 09:50
Daar mag je wel van uit gaan, denk ik. Mijn vriendin heeft dat Rabobank pretpakket, en als ze 's middags gepinned heeft ziet ze dat als ze thuis is al met naam en toenaam afgeboekt op haar rekening. Zo hoort realtime te werken. .
Numvrijdag 6 februari 2004 @ 11:07
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 09:37 schreef Kontiki het volgende:
Postbank heeft het ook al een paar jaar, maar heeft het nu vernieuwd.
(ik had het dan ook over het realtime gedeelte)
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 09:48 schreef Kontiki het volgende:
Alleen waren de transacties nog niet realtime.

Betekent dat dus, dat wanneer ik om 13:00 iets overmaak naar een andere girorekening (niet van mezelf), dat dit om 13:10 op die rekening staat?


Nee dat betekend dat als je 13:00 iets overmaakt dat het dan 13:01 op de andere rekening staat
Kontikivrijdag 6 februari 2004 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:07 schreef Num het volgende:
Nee dat betekend dat als je 13:00 iets overmaakt dat het dan 13:01 op de andere rekening staat
[zeurmode]
Ook goed hoor 't Is betekent
[/zeurmode]
bbstreamsvrijdag 6 februari 2004 @ 15:02
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:07 schreef Num het volgende:


over het realtime gedeelte


oude girotel online werkte ook al vlug (voor 23uur geplaatst, de volgende middag op mn alex rekening)

maar ik vraag me toch af hoe snel het echt zal zijn want alle banken moet wel mee werken, vroeger hielden banken standaard een paar dagen je geld vast. dit was voor hun natuurlijk bigbusiness. als er nu maar seconden zit waarbij de bank het geld in handen heeft, vangen ze minder rente.

Roelliovrijdag 6 februari 2004 @ 18:12
Wat moet je bij "gebruikersnaam" invullen?

Ik heb nu een girotel code, een gin code en een wachtwoord.

700MBvrijdag 6 februari 2004 @ 19:45
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:12 schreef Roellio het volgende:
Wat moet je bij "gebruikersnaam" invullen?

Ik heb nu een girotel code, een gin code en een wachtwoord.


Je Internet Bankieren gebruikersnaam.
sabanvrijdag 6 februari 2004 @ 22:11
Ik heb me ook aangemeld, alles ook ontvangen, netjes ingelogt, InternetSparen geopend, gewoon om te testen
__Saviour__vrijdag 6 februari 2004 @ 22:18
Ik had al GiroTel Online, en heb me nu ook aangemeld voor Mijn Postbank.nl. Ben best wel benieuwd of dat beter is
calvobbeszaterdag 7 februari 2004 @ 12:43
Vandaag de codes binnen gekregen om in ieder geval in te loggen.

Ziet er wel netjes uit, het gaat alleen nog wel errug traag...

Jerommeke.nlzaterdag 7 februari 2004 @ 14:06
quote:
8. Provisies en kosten
8.1 Postbank is bevoegd aan de Cliënt kosten en provisie in rekening te brengen met betrekking tot het gebruik van Mijn Postbank.nl en de daaronder vallende Diensten en daarvoor de Cliënt te debiteren. De kosten en provisies worden door Postbank vastgesteld en kunnen met onmiddellijke ingang worden gewijzigd. Postbank draagt er zorg voor dat informatie hierover tijdig bekend wordt gemaakt.
700MBzaterdag 7 februari 2004 @ 14:42
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:06 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]


En dat geldt dus ook voor internetbankier diensten van alle andere banken.
Jerommeke.nlzaterdag 7 februari 2004 @ 16:22
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 14:42 schreef 700MB het volgende:

[..]

En dat geldt dus ook voor internetbankier diensten van alle andere banken.


Ik betaal 0,00 voor Rabo Internetbankieren bij een Rabo Studentenrekening. Nou is Girotel en dit waarschijnljk ook gratis voor studenten, maar toch. Rabo Internetbankieren heb je bij de Rabo voor zover ik weet hoogstens een Rabox nodig,
pinkelmanszaterdag 7 februari 2004 @ 17:29
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:22 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Ik betaal 0,00 voor Rabo Internetbankieren bij een Rabo Studentenrekening. Nou is Girotel en dit waarschijnljk ook gratis voor studenten, maar toch. Rabo Internetbankieren heb je bij de Rabo voor zover ik weet hoogstens een Rabox nodig,


Mijnpostbank.nl is eingelijk Girotel v2.0, en ook gratis..
Ze bedoelen alleen in de voorwaarden dat de Postbank rechten heeft om er een betaalde dienst van te maken per onmiddelijke ingang, maar ze zullen het wel op tijd melden. Dit zodat je geen rechten heb om het gratis te eisen, etc.
Althans.. dat denk ik :p
700MBzaterdag 7 februari 2004 @ 18:42
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:22 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

Ik betaal 0,00 voor Rabo Internetbankieren bij een Rabo Studentenrekening. Nou is Girotel en dit waarschijnljk ook gratis voor studenten, maar toch. Rabo Internetbankieren heb je bij de Rabo voor zover ik weet hoogstens een Rabox nodig,


Wat ik bedoel is dat andere banken er geld voor kunnen gaan vragen, als ze dat zouden willen. Niet dat ze het doen, dat is een andere stelling.
700MBzaterdag 7 februari 2004 @ 18:42
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:29 schreef pinkelmans het volgende:
Mijnpostbank.nl is eingelijk Girotel v2.0, en ook gratis..
Ze bedoelen alleen in de voorwaarden dat de Postbank rechten heeft om er een betaalde dienst van te maken per onmiddelijke ingang, maar ze zullen het wel op tijd melden. Dit zodat je geen rechten heb om het gratis te eisen, etc.
Althans.. dat denk ik :p
Correct.
bbstreamszaterdag 7 februari 2004 @ 19:51
wel wat raar dat je alleen via sms/papier de tan codes kan krijgen. hiermee snijdt de postbank zichzelf in de vingers omdat voor de klant sms ontvangen gratis terwijl de postbank zelf voor het versturen moet betalen. email lijkt me beter, de kans dat je een gsm(simkaart) verliest is bovendien groter dan dat je een emailadres kwijt raakt. via internet caffees bieden meeste providers naast pop3 ook webbased toegang namelijk.
Swollyzaterdag 7 februari 2004 @ 21:21
quote:
Uw aanvraag is ontvangen. Bedankt voor het aanvragen van Mijn Postbank.nl

Binnen 7 dagen ontvangt u per post van Postbank
Een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op Mijn Postbank.nl
Een eenmalige activeringscode om Mijn Postbank.nl te activeren
Indien van toepassing: een papieren TAN-lijst
Download nu alvast de digitale handleiding van Mijn Postbank.nl. U kunt deze handleiding uitprinten.
Digitale handleiding

Let op: Uw gebruikersnaam, wachtwoord en activeringscode worden om veiligheidsredenen apart verzonden.


Gelukt. En nu maar afwachten tot ik de boel binnen heb
pinkelmanszaterdag 7 februari 2004 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:51 schreef bbstreams het volgende:
wel wat raar dat je alleen via sms/papier de tan codes kan krijgen. hiermee snijdt de postbank zichzelf in de vingers omdat voor de klant sms ontvangen gratis terwijl de postbank zelf voor het versturen moet betalen. email lijkt me beter, de kans dat je een gsm(simkaart) verliest is bovendien groter dan dat je een emailadres kwijt raakt. via internet caffees bieden meeste providers naast pop3 ook webbased toegang namelijk.
volgens mij als je een abbonoment voor SMSjes op grote schaal heb, betaal je een vast bedrag per periode, niet per SMSje ofzo.
En als je je GSM verliest, is er nog altijd een PIN die je moet weten...
Mail is ook niet 100% secure.

Situatie 1. Henk schrijft WW en UN op één papiertje en raakt ze kwijt. Bekende Jaap vind ze, logt in, en merkt dat de WW van mijnpostbank hetzelfde is als zijn mail.. Kan dus overschrijven, aangezien de TANs gemailed worden.
Situatie 2. Jaap vind weer UN en WW, en logt in. Vervolgens bedankt hij dat hij een mailserver beheert van Henk. Hij logt wat, en vind de TAN. Vervolgens overschrijven.
Situatie 3. Jaap vind de UN en WW, logt in, en stuurt een SMSje. Hij heeft ook een telefoon, maar geen PIN.
Situatie 4. Jaap vind UN en WW, logt in, telefoon stond nog aan en hij kan overscrhijven.

Bij zowel SMS als MAIL is er kans op problemen.. Bij mail is alleen het probleem.. in hoe verre is iedereen te vertrouwen? En de mailtjes moeten dan iig encrypted worden, anders kan je op een netwerk zonder switches (okee, bestaan al steeds minder...) gewoon gaan snifferen als die zijn mail op haalt... Of als je admin access tot de mailserver hebt.. corruptie?

In mijn situatie is bijde wel mogelijk. Mijn WW is niet simpel om te krijgen van mijn email, en zeker niet hetzelfde als mijn (toekomstige) postbank. Ook zal je niet zo makkelijk mijn mobiel krijgen, en de pincode helemaal niet. Ach.. het is de gebruikers verantwoordelijkheid .

En als je mobiel gejat is.. Gelijk laten blokken, niks SMSjes!

pinkelmansdinsdag 10 februari 2004 @ 14:34
Hmm, even een vraagje.
Ik heb zojuist de (aangetekende) brief gekregen met de actieveringskode. Maar, hierin staat: "... log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord... " Zo dit betekenen dat ik deze al in mijn bezit hoor te hebben? Of komen deze nog later?

nm.. me username valt 2 min later in de bus .. ff wachten op het wachtwoord

[Dit bericht is gewijzigd door pinkelmans op 10-02-2004 14:39]

Steve-O2woensdag 11 februari 2004 @ 14:13
kut heb me code's enzo dus ik inloggen
quote:
Foutmelding
Door een technische storing is Mijn Postbank.nl op dit moment helaas beperkt beschikbaar.
U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten.

Probeert u het op een later tijdstip nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.

The request you submitted can not be processed because of timing out


pinkelmanswoensdag 11 februari 2004 @ 15:59
hij doet het! Werkt mooi

Alleen ik kan me TAN niet activeren:

Server Error
This server has encountered an internal error which prevents it from fulfilling your request. The most likely cause is a misconfiguration. Please ask the administrator to look for messages in the server's error log.

best wel jammer ;/

Kontikiwoensdag 11 februari 2004 @ 18:51
Mijn Postbank is flink buggy als ik dat hier allemaal lees.
pinkelmanswoensdag 11 februari 2004 @ 19:06
alles doet het weer

==edit==
behalve inlogcodes weizigen dan

[Dit bericht is gewijzigd door pinkelmans op 11-02-2004 19:20]

jaapgvkwoensdag 11 februari 2004 @ 21:33
Bij mij doet alles het al een paar dagen perfect...

Heeft iemand toevallig al iets overgeschreven via mijnpostbank.nl naar een andere bank? Hoelang deed de postbank er nu over?

700MBwoensdag 11 februari 2004 @ 22:14
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:33 schreef jaapgvk het volgende:
Bij mij doet alles het al een paar dagen perfect...

Heeft iemand toevallig al iets overgeschreven via mijnpostbank.nl naar een andere bank? Hoelang deed de postbank er nu over?


Op zaterdag(ochtend) overgeschreven, en het was er maandag (SNS).
jaapgvkdonderdag 12 februari 2004 @ 14:25
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:14 schreef 700MB het volgende:

[..]

Op zaterdag(ochtend) overgeschreven, en het was er maandag (SNS).


Thanx, ik had het gistermorgen (01:00 ofzo) overgeschreven en vandaag stond het er al op (rabobank), gaat dus ook lekker snel...
Kontikidonderdag 12 februari 2004 @ 19:02
Vandaag alle papieren binnengekomen en het werkt perfect moet ik zeggen. Die SMS met je TAN code is echt reuze handig, ik wil niet anders meer. Beter dan een papieren lijst of zo'n apparaatje waar je je pas in moet doen etc.

Alleen de server kan nog wel een tikkie sneller, maar dat zal wel door de drukte komen.

DanielaJurcevicedonderdag 12 februari 2004 @ 20:54
elke bank heeft wel haar nadeel hoor...
Kontikivrijdag 13 februari 2004 @ 10:40
Ik vroeg me eerst af hoe je die TAN codes nu kon ontvangen als je op vakantie bent in een land waar je mobiel niet werkt (USA bijv.).

Maar je kan via Mijn.Postbank ook een voorraad TAN-codes aanvragen. Dan krijg je in 1x iets van 15 TAN-codes op je mobiel, zodat je een poos vooruit kunt.

Hagedisvrijdag 13 februari 2004 @ 19:28
Werk er nu ff mee...

Hulde!

Idd. realtime verwerking. (geinig om ff op girotel en mijnpostbank tegelijk in te loggen). Idd. ook realtime verwerking, en de tan's per sms zijn super, nu kan ik tenminste ook geld over maken als ik van huis ben (nee dat papiertje ga ik niet meezeulen).

Trouwens ook wat makkelijker te onthouden, je eigen login en wachtwoord.

Kontikivrijdag 13 februari 2004 @ 20:28
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:28 schreef Hagedis het volgende:
de tan's per sms zijn super, nu kan ik tenminste ook geld over maken als ik van huis ben (nee dat papiertje ga ik niet meezeulen).
Inderdaad. Ik had mijn TAN-lijst ingescand en op mijn prive-homepage gezet. Dan kon dat ook, maar per SMS is toch wel een stuk comfortabeler.
quote:
Trouwens ook wat makkelijker te onthouden, je eigen login en wachtwoord.
Ja veel beter dan die codes idd!

Alleen slome servers zijn het!

700MBvrijdag 13 februari 2004 @ 20:37
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:28 schreef Kontiki het volgende:
Inderdaad. Ik had mijn TAN-lijst ingescand en op mijn prive-homepage gezet. Dan kon dat ook, maar per SMS is toch wel een stuk comfortabeler.
Ja, dan draag je je steentje bij aan de veiligheid.
Bupatihvrijdag 13 februari 2004 @ 20:38
JIPPIE!!!
Postbank
Bupatihvrijdag 13 februari 2004 @ 20:39
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 19:51 schreef bbstreams het volgende:
wel wat raar dat je alleen via sms/papier de tan codes kan krijgen. hiermee snijdt de postbank zichzelf in de vingers omdat voor de klant sms ontvangen gratis terwijl de postbank zelf voor het versturen moet betalen. email lijkt me beter, de kans dat je een gsm(simkaart) verliest is bovendien groter dan dat je een emailadres kwijt raakt. via internet caffees bieden meeste providers naast pop3 ook webbased toegang namelijk.
Je kan die tan-codes ook aanvragen via de post hoor
Kontikivrijdag 13 februari 2004 @ 21:40
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:37 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ja, dan draag je je steentje bij aan de veiligheid.


Och, die pagina was 3-dubbeldwars beveiligd. En als die TAN-lijst zichtbaar zou zijn, heeft diegene er nog niks aan.
Hagedisvrijdag 13 februari 2004 @ 21:42
Jup, de servers zijn, zeker op bepaalde tijden van de dag, niet al te snel. Maarja, het is er ook nog maar net, dat kunnen we hopenlijk wel onder de catogorie kinderziektes plaatsen.
Swollyvrijdag 13 februari 2004 @ 22:21
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:28 schreef Hagedis het volgende:
...

Trouwens ook wat makkelijker te onthouden, je eigen login en wachtwoord.


Dan is het hebben van een achternaam die weinig voorkomt toch weer handig.
Ik heb nu mijn achternaam als login

De login, het wachtwoord en de activeringscode worden 'voor de veiligheid' apart verzonden. Ik had dus vandaag 3 enveloppen van de Postbank in mijn brievenbus liggen en een bankafschrift.

Met die gegevens had een kwaadwillende postbode dus zo mijn rekening kunnen plunderen, aangezien mijn rekeningnummer op het bankafschrift staat.

Dus wat ze nu bedoelen met 'veiligheid'

Karlienevrijdag 13 februari 2004 @ 22:37
Ik vind het een verbetering..
Je kan nu tenminste na elven 's avonds erop..
God, hoevaak ik wel niet om 23.10 even mijn saldo wilde gaan checken.."Helaas Girotel is gesloten, morgen 7.00 uur weer" (of zoiets )

Ik zie ook wat nadelen:
site traag,
ik kan pas maandag geld naar mijn internet spaarrekening overboeken? (gister opdracht ervoor gegeven)
en je moet eerst klikken op rekeningen raadplegen voordat je het saldo ziet...Beetje irritant..
Ik denk dat ik nog teveel gehecht ben aan Girotel ofzo

bbstreamsvrijdag 13 februari 2004 @ 23:04
quote:
ik kan pas maandag geld naar mijn internet spaarrekening overboeken
ze zeggen dat postbank nu realtime is !!!!
700MBzaterdag 14 februari 2004 @ 00:08
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 23:04 schreef bbstreams het volgende:

[..]

ze zeggen dat postbank nu realtime is !!!!


Voor spaarrekeningen werkt het iets anders.
bbstreamszaterdag 14 februari 2004 @ 00:20
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 00:08 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor spaarrekeningen werkt het iets anders.


graaaauwww en dat is de kracht van de postbank

naja, gebruik toch de spaarbeleg comfort rekening voor sparen

snabbizaterdag 14 februari 2004 @ 10:06
Dat zijn nou net de voorwaarden van die internet spaarrekening.
Je krijgt meer rente dan de normale spaarrekening, maar kan er ook minder snel over beschikken
snabbizaterdag 14 februari 2004 @ 10:12
Postbank was vroeger altijd de voorloper op nieuwe technologie.
De postbank was de eerste bank met de girofoon (dus betalingen via de telefoon) en was ook de eerste online via Girotel. (Zij het dat het niet via het internet was maar met een inbelnummer). Later zijn ze ook op het internet gekomen, maar weet niet wie daar de eerste mee was.

Die leidende rol is de postbank kwijt geraakt. Wel vind ik het systeem van de TAN codes veiliger dan het systeem dat bijvoorbeeld de rabobank gebruikt met die randomreader.

Wat ik bijvoorbeeld ook zo bagger vind aan de "normale" banken (en ik weet niet of het nog zo is). Toen ik 2 jaar geleden niet in mijn eigen stad naar een bankkantoor ging konden ze mij niet helpen. Dit moest ik namelijk maar doen bij mijn eigen kantoor. gelijk een klant kwijt

neo2000zaterdag 14 februari 2004 @ 10:16
terugvindpost
Essebeszaterdag 14 februari 2004 @ 11:59
De hele afgelopen donderdagavond en vrijdag geprobeert activering aan te vragen..... hel en ellende!
Uiteindelijk vrijdagavond kwam ik erdoor. Ik wacht nu met spanning op de activering, want uit de meeste verhalen van jullie begrijp ik dat het t.o.v. Girotel een goede stap voorwaarts is.
Karlienezaterdag 14 februari 2004 @ 19:37
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 10:06 schreef snabbi het volgende:
Dat zijn nou net de voorwaarden van die internet spaarrekening.
Je krijgt meer rente dan de normale spaarrekening, maar kan er ook minder snel over beschikken
Maar hoezo kan je dan nu overboeken van girorekening naar spaarrekening 4 dagen, terwijl dat eerst 1 dag was?!
Schorpioenzaterdag 14 februari 2004 @ 20:32
Onbekende fout opgetreden. (Meldingscode:21099098)
700MBzaterdag 14 februari 2004 @ 20:47
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:37 schreef Karliene het volgende:

[..]

Maar hoezo kan je dan nu overboeken van girorekening naar spaarrekening 4 dagen, terwijl dat eerst 1 dag was?!


Van/Naar Internetspaarrekening was altijd 2 werkdagen. Dus als er een weekend tussen zit kom je uit bij 4 dagen.
Sovereignzondag 15 februari 2004 @ 15:11
Hmm, is het inlogsysteem nu down?
BloodhoundFromHellzondag 15 februari 2004 @ 15:37
heb me ook aangemeld, ik ben benieuwd!

ik kreeg trouwens ook rare foutmeldingen ten tijde van de procedure, maar met een back en dat nogmaals confirmeren van de settings ging de aanmelding goed. Ik ben benieuwd of het idd handig werkt.

Kapmeszondag 15 februari 2004 @ 15:45
quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:11 schreef Sovereign het volgende:
Hmm, is het inlogsysteem nu down?
Daar lijkt het wel op
DJ_Fritzzondag 15 februari 2004 @ 15:51
Gisteren geprobeerd en toen ging het niet, dus ik wil het nu weer proberen...best down ja
miereneukerzondag 15 februari 2004 @ 23:59
24/7 je bankzaken regelen, maar niet op zondagavond


site down

DJ_Fritzmaandag 16 februari 2004 @ 06:43
Net ff opnieuw geprobeerd en kwam er zonder problemen door heen! Misschien was daarom die site er gisteren uit...
bbstreamsmaandag 16 februari 2004 @ 07:00
hier ook geen problemen, wel irri dat je nu 3 pagina's doormoet voordat je kan zien wat je bij en afschrijvingen zijn. girotel zag je eigelijk alles na inloggen. nu iedereen een paar pagina's doormoet zal het wel drukker zijn op hun server vermoed ik.
suimasenmaandag 16 februari 2004 @ 07:54
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:38 schreef suimasen het volgende:
Ik wacht wel ff tot de nieuwigheid er af is en alle 1e problemen opgelost zijn, dan stap ik over. Girotel Online voldoet voor mij ook wel.
Dus.
Maeryckemaandag 16 februari 2004 @ 08:01
Overigens is er werkelijk NIETS real-times aan, aangezien de rekeningen die je op vrijdag inboekt als vanouds gewoon pas maandag worden afgeboekt.
Kontikimaandag 16 februari 2004 @ 09:39
quote:
Op maandag 16 februari 2004 08:01 schreef Maerycke het volgende:
Overigens is er werkelijk NIETS real-times aan, aangezien de rekeningen die je op vrijdag inboekt als vanouds gewoon pas maandag worden afgeboekt.
Realtime tussen girorekeningen staat er ook, en dat klopt wel.
Giro naar bank en andersom is niks veranderd.
Maeryckemaandag 16 februari 2004 @ 09:40
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:39 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Realtime tussen girorekeningen staat er ook, en dat klopt wel.
Giro naar bank en andersom is niks veranderd.


Ook niet waar.. de overboeking naar de girorekening die ik vrijdag heb ingeboekt, is pas deze ochtend daadwerkelijk afgeschreven.
Kontikimaandag 16 februari 2004 @ 09:44
quote:
Op maandag 16 februari 2004 09:40 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ook niet waar.. de overboeking naar de girorekening die ik vrijdag heb ingeboekt, is pas deze ochtend daadwerkelijk afgeschreven.


Da's een behoorlijke naaistreek van de Postbank
Dan bedoelen ze waarschijnlijk alleen realtime tussen je eigen girorekeningen. Als ik midden in de nacht geld overmaak tussen mijn girorekeningen staat het er direct op (kan het meteen pinnen).
Maar in hun promotiemateriaal wordt het gebracht alsof het voor alle girorekeningen geldt.
Visitor.Qmaandag 16 februari 2004 @ 15:38
Bij girotel van de postbank werkt alles nog met codes invoeren, dus voor inloggen, voor overschrijvingen etc en da's knap vervelend want die moet ik er dan steeds bij pakken. Ik weet niet hoe het bij bv de ABN gaat maar daar zie ik altijd zo'n apparaatje waar je je pin pas in duwt (die ik altijd bij de hand heb, en dat apparaatje hoef je ook niet super secuur op te bergen) en dat lijkt me dus een stuk makkelijker.

Als ik ga pinnen bij de supermarkt op de hoek, staat het de volgende dag pas op girotel, terwijl dat bij andere banken meteen geupdate wordt.

Verder werkt het best fijn, though

snabbimaandag 16 februari 2004 @ 15:54
quote:
Op maandag 16 februari 2004 15:38 schreef Visitor.Q het volgende:
Bij girotel van de postbank werkt alles nog met codes invoeren, dus voor inloggen, voor overschrijvingen etc en da's knap vervelend want die moet ik er dan steeds bij pakken. Ik weet niet hoe het bij bv de ABN gaat maar daar zie ik altijd zo'n apparaatje waar je je pin pas in duwt (die ik altijd bij de hand heb, en dat apparaatje hoef je ook niet super secuur op te bergen) en dat lijkt me dus een stuk makkelijker.

Als ik ga pinnen bij de supermarkt op de hoek, staat het de volgende dag pas op girotel, terwijl dat bij andere banken meteen geupdate wordt.

Verder werkt het best fijn, though


Hmz of je nou een blad met codes moet pakken of zo'n dingetje.. lekker belangrijk. Overigens vind ik die codes voor mijn gevoel een stuk veiliger. Die codes die uit dat apparaatje heb ik al een paar keer terug zien komen.
miereneukermaandag 16 februari 2004 @ 16:20
en nu alweer niet beschikbaar, net als een groot aantal andere diensten van de postbank

goede nieuwe service hoor

Karlienemaandag 16 februari 2004 @ 16:37
Ja jemig zeg, dit schiet ook niet op natuurlijk!

Maak alles eerst in orde voordat je het lanceert

bbstreamsvrijdag 27 februari 2004 @ 05:46
700mb, wat de bedoeling van dat gelijk af/bijschrijven eigenlijk. de boekdatum is namelijk nog steeds een dag later zoals girotelonline. en hoe zit het met rood staan ? als ik 3uurtjes rood sta betaal ik dan die uren rente of is de berekening nog steeds gelijk aan de boekdatum ?
Dudettevrijdag 27 februari 2004 @ 10:05
En nu niet ineens allemaal de Postbank gaan bellen , de code komen heus wel en ja de site is regelmatig down wegens grote aantal bezoekers, ook voor Postbankmedewerkers die morgen moeten werken is het een beetje weekend
zeikerdjevrijdag 27 februari 2004 @ 11:05
Wen ermaar aan..uit vertrouwelijke bron heb ik vernomen dat dit nog erger wordt ivm reorganisatie en ICT budget cutting!
vosssvrijdag 27 februari 2004 @ 11:12
Ik hoorde van mn vader (apple figuur) dat op diverse appleforums duchtig gekankert word op dit gebeuren. Schijnt helemaal niet lekker te werken op apples (of je moet alweer andere browsers gaan nemen, en dan nog alleen bepaalde versies daarvan die werken)

Ik heb het ook aangevraagd en had gisteren alle codes thuisgekregen, dus ik dacht, mooi, even wat overboeken
Dat werkte dus neit, moest nog een extra dinges aanvragen, anders kon ik alleen tussen mn eigen girorekeningen overboeken enzo

Anyway, dat realtime werkt wel prima, ik woon boven een supermarkt en had daar boodschappen gepint. Ik loop naar boven en keek en het was al eraf (hooguit 3 minuten tijd zat daartussen )
Miwevrijdag 27 februari 2004 @ 21:46
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 11:12 schreef vosss het volgende:
Ik hoorde van mn vader (apple figuur) dat op diverse appleforums duchtig gekankert word op dit gebeuren. Schijnt helemaal niet lekker te werken op apples (of je moet alweer andere browsers gaan nemen, en dan nog alleen bepaalde versies daarvan die werken)

Ik heb het ook aangevraagd en had gisteren alle codes thuisgekregen, dus ik dacht, mooi, even wat overboeken
Dat werkte dus neit, moest nog een extra dinges aanvragen, anders kon ik alleen tussen mn eigen girorekeningen overboeken enzo
Ja, een extra activeringscode moet je aanvragen. Vreemd genoeg krijg je dan 2 dagen later ook een papiertje met nieuwe tan-codes. Terwijl ze op de site zeggen dat je die van girotel gewoon kan blijven gebruiken. Lekker vaag dus weer.
quote:
Anyway, dat realtime werkt wel prima, ik woon boven een supermarkt en had daar boodschappen gepint. Ik loop naar boven en keek en het was al eraf (hooguit 3 minuten tijd zat daartussen )
Ja idd, tgaat als een speer. Voor iemand die altijd tegen zijn limiet aan zit, zoals ik, is dit bijzonder handig
Dropslurfzaterdag 28 februari 2004 @ 13:51
is het bij jullie ook zo traaaaag?
wernert2zaterdag 28 februari 2004 @ 13:56
Traag ? Het werkt gewoon niet.

"An internal error occurred while trying to process your request through the
Siebel Web Engine (SWE). This error indicates a problem with the configuration
of this server and should be reported to the webmaster (along with any errors
listed below). We apologize for the inconvenience

Error(s):

System session cannot be started. If the problem persists, ask your systems
administrator to make sure that the application is started, and check the
application configuration, including database and anonymous user settings."
R16zaterdag 28 februari 2004 @ 14:04
Hmmm, ik vind een TAN-lijst handiger dan een apparaatje. Ik heb de TAN-lijst gewoon bij de pc liggen. Mijn vriendin heeft ABN-AMRO internetbankieren en die moet steeds naar beneden lopen, beurs uit jaszak halen, pas mee naar boven, codes invoeren, de volgende dag sta je in een winkel met een kar vol boodschappen en ligt je pas nog naast de pc... niet handig dus.

Heeft iemand al geprobeerd om een rekening-overzicht te downloaden? Is dat een beetje bruikbaar formaat wat je kunt importeren in excel of dbase programma? Zo ja, dan moet ik me ook maar eens aanmelden...
wernert2zaterdag 28 februari 2004 @ 14:20
quote:
Anyway, dat realtime werkt wel prima, ik woon boven een supermarkt en had daar
Afboekingen wellicht, maar toch niet overboeken tussen eigen rekeningen. Dat is bij de Rabo echt realtime. Vijf minuten geleden van mijn spaarrekening overgeboekt naar de betaalrekening, en ik kan het nu al pinnen. (Dus niet alleen virtueel bijgeschreven.)

Beste user interface: Rabobank
Handigste 'token' (ID generator): SNS bank
Mooiste downloadoplossing (interface): Postbank
Slechtste browser/OS support:Postbank

hace_xzaterdag 28 februari 2004 @ 17:12

Ik heb altijd met gemak gebruik gemaakt van Girotel Online.

Ik vind wat ze nu gemaakt hebben een beetje rommelig: Je kunt bijvoorbeeld klikken op een link om de handleiding te downloaden, ze waarschuwen nog dat het een PDF bestand is. Maar als je er op klikt, kom je in een nieuw scherm met een melding dat de pagina niet bestaat.
IT-erzondag 29 februari 2004 @ 10:34
Heb het net vier a vijf dagen geleden aangevraagd en kreeg vrijdag al een brief in de bus erg snel met gebruikersnaam. Ben zeer benieuwd wat we hier van kunnen gaan verwachten. Girotel was altijd wel chill
Stiemiemaandag 1 maart 2004 @ 14:51
Opgepast!!!!!!

Kijk maar goed uit... Ik keek vanmiddag bij Girotel en zag dat m'n reserveringen van februari nog niet verwerkt waren. Geen probleem dan doe ik het wel via Mijnpostbank.nl... Zo gedaan!

Wil ik daarna de reserveringen bij Girotel intrekken, kan dat niet! Krijg ik bij de helpdesk te horen dat er vannacht een storing bij Girotel is geweest end at ze daarom nu overdag alles aan het versturen zijn! Nu gaat alles dus 2 keer van m'n rekening af. En nee, wij kunnen hier echt niets aan doen mevrouw, wij kunnen er echt niet bij of ervoor zorgen dat het stopgezet wordt... Fijn zo'n systeem dat de baas is over de postbankmedewerker... Sukkels! En nu maar proberen het geld weer van al die bedrijven terug te krijgen... Dankjewel Postbank!
Sovereignmaandag 1 maart 2004 @ 15:15
Fuckaduck, de posten die ik op de 26e heb overgemaakt staan er niet meer eens op, terwijl mijn saldo wel verlaagd is!! Net een crediteur gebeld, en idd is er nog niets binnen. Tof van de postbank dit. :|
Karlienemaandag 1 maart 2004 @ 18:10
WTF, geld van mijn internetspaarrekening overgemaakt naar gewone rekening...
Uitvoeringsdatum zou vandaag zijn, maar er staat dat het er de 27e februari (dag dat ik de transactie startte) al afgehaald is Maar er is niks op mijn rekening bijgekomen

En bij mij ontbreken er ook wat transacties ...
Jaja, het is gratis enzo, maar toch erger ik mij wel aan postbank internetbankieren hoor...
Sovereignmaandag 1 maart 2004 @ 19:49
Hmm, en ja hoor, de afboekingen zijn er blijkbaar nu wel door, eindelijk. Realtime overboeken, yeah right.
pimpinmaandag 1 maart 2004 @ 19:56
weet iemand of ik hiermee ook naar het geld naar een buitenlandse bank kan boeken?
Kontikimaandag 1 maart 2004 @ 21:02
Er was zeker een storing, want ik had hetzelfde probleem.
Voor de rest is het wel realtime tussen girorekeningen.
Posteriomaandag 1 maart 2004 @ 21:40
Ik heb nu Girotel Online ZAKELIJK (ben maar eenmansfiguur), voor 4 giro rekeningen. En Postbank Internet Sparen. Wordt nu ook door Postbank gesommeerd om giro transacties via Postbank.nl te doen. Heeft iemand hier al ervaring hiermee? Bedoel als zakelijk gebruiker naar Postbank.nl en met beheer van meerdere giro rekeningen?
Kontikidinsdag 2 maart 2004 @ 08:57
G**domme, mijn geld wat ik de 26e heb overgemaakt van giro naar bank is nog steeds niet aangekomen, terwijl het wel al is afgeschreven. Is dit een storing of zo? Normaal duurt het 2 dagen.
700MBdinsdag 2 maart 2004 @ 09:13
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 08:57 schreef Kontiki het volgende:
G**domme, mijn geld wat ik de 26e heb overgemaakt van giro naar bank is nog steeds niet aangekomen, terwijl het wel al is afgeschreven. Is dit een storing of zo? Normaal duurt het 2 dagen.
2 dagen is snel. Het kan ook 5 (werk)dagen duren. Dat is tegenwoordig eerder uitzondering, maar het kan wel.
700MBdinsdag 2 maart 2004 @ 09:13
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:56 schreef pimpin het volgende:
weet iemand of ik hiermee ook naar het geld naar een buitenlandse bank kan boeken?
Nee, dat kan niet, daarvoor heb je internationale overschrijvingskaarten nodig.
M_Schtoppeldinsdag 2 maart 2004 @ 09:35
Puh, neem maar van mij aan dat ALLE transacties in Mijnpostbank.nl puur VIRTUEEL zijn en dat het gewoon net als vroeger pas de VOLGENDE dag ECHT verwerkt is! Ik liet gisteren 200 euro overmaken op mijn girorekening. Dus ik loop een uurtje later naar de giromaat en mooi dat ik het NIET kon pinnen, en het saldo was ook niet bijgewerkt! Dikke nep dus.
Aventuradinsdag 2 maart 2004 @ 10:15
Er is iets ontzettend raars aan de hand. Ik keek vandaag naar mijn rekeningoverzicht, en dingen zijn gewoon verdwenen of veranderd! Zo heb ik eergisteren twee betalingen gedaan die ik tot voor gisteren gewoon zag staan als zijnde afgehandeld en van mijn rekening afgehaald. Nu zie ik die niet meer! Ik weet het heel zeker dat ik ze heb ingevoerd, ze staan wel nog ingevoerd in mijn adresboek!

En op 26 februari heb ik een bedrag overgemaakt naar een tweede giro betaalrekening van mij, ook dat was tot voor vandaag allang te zien, en nu staat het opeens bij 1 maart, gisteren dus. Hm, er is iets helemaal mis! Ik ga zo maar even bellen. Meer mensen deze ervaring?

edit: net klantenservice gebeld, en die man zat slap te lullen van: de boekdatum is de verwerkingsdatum blablabla. Whatever! Ik ben niet gek, ik heb eergister twee opdrachten ingevoerd en verstuurd en gisteren waren ze van mijn rekening afgeschreven en netjes betaald en vandaag niet. Als ik erover nadenk, ik had in December ook al zoiets. ik had iets besteld bij een internetshop en moest vooruitbetalen. Na 5 weken vroeg ik me af waarom ik mijn bestelling nog niet had. Na mijn rekeningoverzicht te hebben nagekeken ontdekte ik dat de betaling gewoon nooit was gedaan!

[ Bericht 19% gewijzigd door Aventura op 02-03-2004 10:53:28 ]
Aventuradinsdag 2 maart 2004 @ 10:57
Ow, ik lees nu dat meerdere mensen last hebben van ' verdwijnende' transacties als gevolg van een 'storing'. Nou lekker dan!. Door dit soort geintjes kan het gebeuren dat je er pas weken, maanden later achterkomt dat je je rekeningen niet hebt betaald met alle nare gevolgen van dien.
Hm, ik overweeg nu wel ernstig om over te stappen naar een andere bank. Ik vind deze gang van zaken niet goed.
skiczukiedinsdag 2 maart 2004 @ 10:58
fuck de postbank
Aventuradinsdag 2 maart 2004 @ 11:46
Internetbankieren Postbank traag AMSTERDAM (ANP)

Klanten van de Postbank kunnen de komende tijd moeilijker bankieren
via internet. De nieuwe pagina's van de bank trekken veel bezoekers
die bovendien veel langer blijven dan was ingeschat. De kans bestaat
dat klanten daarom in een wachtrij terechtkomen, aldus een
woordvoerder van de Postbank dinsdag.

Vorige maand lanceerde de Postbank een nieuwe internetpagina als
alternatief het oude computerbankieren via het zogeheten Girotel.
Volgens de bank is er veel interesse voor de nieuwe dienst die meer
mogelijkheden biedt. Ongeveer 500.000 klanten kunnen er al gebruik van
maken.

De Postbank doet voorlopig niets aan de wachtrijen. ,,We verwachten
dat het de komende weken zal afnemen.''
Sovereigndinsdag 2 maart 2004 @ 11:59
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 10:15 schreef Aventura het volgende:
edit: net klantenservice gebeld, en die man zat slap te lullen van: de boekdatum is de verwerkingsdatum blablabla.
Dat is idd gewoon onzin. Zoals ik al zei, 2 stortingen die ik op de 26e had gedaan waren zondag "foetsie", ook een bedrag wat ik gepind had vrijdag stond er niet meer tussen terwijl het totaalsaldo wel klopte. Nu staan ze er wel weer bij met een boekingsdatum van 1 maart.

Kutpostbank. Wat heb je aan een systeem waarbij je niet weet of iets wel of niet betaald is??
Karlienedinsdag 2 maart 2004 @ 14:21
Alle transacties weer normaal op mijn rekening, maar geld van mijn internetspaarrekening is er nog steeds niet De vrouw van de klantenservice zei dat het om 12 uur vandaag allemaal weer ok zou zijn! Moet ik nu nog een keer bellen waar mijn geld blijft? Of is dat erg opdringerig
Stiemiedinsdag 2 maart 2004 @ 23:03
Ik snap er niets meer van... Ik heb alleen de allereerste keer een tan-code in moeten vullen bij MijnPostbank en daarna niet meer.... Kan dat? Of moet je alleen een tancode invullen als je geld overschrijft naar een rekening die jij niet via MijnPostbank beheert?
miereneukerwoensdag 3 maart 2004 @ 04:25
geweldig, we laten iedereen gewoon in z'n sop gaarkoken want het is toch gratis dus ze moeten niet zeuren en als ze dan weglopen lossen onze wachtrijen en drukte problemen zich vanzelf op

dat is toch geen houding die een bank aan kan nemen of wel, ja wel dus, maar SCHANDE!
Dr_Croutonwoensdag 3 maart 2004 @ 04:27
Volgens een bericht op Teletekst komt het door de enorme belangstelling van de nieuwe thuisbankieren site. De Postbank denkt dat de problemen vanzelf oplossen...

Nou, dat wordt dus nog even een paar dagen wachten voordat ik mijn eigen account opsnor.
Kontikiwoensdag 3 maart 2004 @ 08:56
Enorme belangstelling? Kutservers bedoelen ze. Girotel heeft nergens last van.
wernert2woensdag 3 maart 2004 @ 12:22
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Puh, neem maar van mij aan dat ALLE transacties in Mijnpostbank.nl puur VIRTUEEL zijn en dat het gewoon net als vroeger pas de VOLGENDE dag ECHT verwerkt is! (...)Dikke nep dus.
Zal ik nog even zeggen dat Rabobank wel realtime boekingen tussen eigen rekeningen uitvoert ?
Kontikiwoensdag 3 maart 2004 @ 16:34
Transacties naar girorekeningen zijn wel realtime. Afgelopen dagen gingen ze helemaal de mist in, maar normaal gesproken kan ik een bedrag wat ik van giro A naar giro B overschrijf meteen van giro B pinnen. Vaak zat gedaan.

Maar als het zo door gaat hevel ik alles over naar de ABN. Geld dat zomaar verdwijnt, beetje bizar!
Smorlezdonderdag 4 maart 2004 @ 23:19
quote:
Op maandag 1 maart 2004 14:51 schreef Stiemie het volgende:
Opgepast!!!!!!

Kijk maar goed uit... Ik keek vanmiddag bij Girotel en zag dat m'n reserveringen van februari nog niet verwerkt waren. Geen probleem dan doe ik het wel via Mijnpostbank.nl... Zo gedaan!

Wil ik daarna de reserveringen bij Girotel intrekken, kan dat niet! Krijg ik bij de helpdesk te horen dat er vannacht een storing bij Girotel is geweest end at ze daarom nu overdag alles aan het versturen zijn! Nu gaat alles dus 2 keer van m'n rekening af. En nee, wij kunnen hier echt niets aan doen mevrouw, wij kunnen er echt niet bij of ervoor zorgen dat het stopgezet wordt... Fijn zo'n systeem dat de baas is over de postbankmedewerker... Sukkels! En nu maar proberen het geld weer van al die bedrijven terug te krijgen... Dankjewel Postbank!
Dit bedrag kun je gewoon laten storneren door de Klantenservice van de Postbank. Je krijgt dit geld dan van de Postbank, en Postbank zorgt ervoor dat zij het geld krijgen van de derde. Kijk dat vind ik dus weer even service Postbank is niet verplicht dit te doen. Ethisch en commercieel gezien wel wenselijk natuurlijk.

Ik merk een enorme flame op de Postbank hier. Correct me if i'm wrong. Onder andere op de 'omslachtige' TAN-codes. Bedenk wel dat dit controle systeem verplicht wordt gesteld door de Nederlandse Bank. Sommigen hier zien liever apparaatjes waar ze hun pas in moeten steken (Rabo, ABN Amro, SNS heb ik gelezen), hier moet dus hun pin-code worden ingetoetst.
Waarom zou dit veiliger zijn? De getallen die ingevoerd moeten worden zijn random, en deze komen vaker terug. Ook is het zo dat je je pin-code voor je pas niet kunt veranderen. Bij MijnPostbank.nl kun je je gebruikersnaam én je wachtwoord wijzigen. En die hoeft niemand te weten (als je een beetje geheugen hebt). De pin-code kan eenvoudig worden afgelezen bij de pin-automaat, winkel etc. Iemand beukt je in mekaar, jat je pasje en kan zo aan de slag met z'n (evt) eigen random reader. Inloggen en TAN aflezen is geen probleem. Ja het is omslachtig, maar ik zie hier ook veel 'creatieve' ideeën van anderen over het gebruik van papieren lijsten en SMS-TAN.

Ok, het overboeken van Internet Sparen duurt lang. Voor zes uur 's avonds ingevoerd, betekent overmorgen het geld op de rekening. Postbank geeft wel een hogere rente op Internet Sparen dan andere banken. Niet veel, maar toch. Vorige week was de belangstelling té groot. Maar deze week loopt de site weer als een zonnetje.

De boekingen van giro naar giro zijn realtime, en boekingen van je giro naar bv. de Rabo (heb het al een aantal keer geprobeerd) zijn de volgende dag bijgeschreven op rekening van begunstigde. Interpay zit hier inderdaad nog tussen. Je saldo is wel a la minute bijgewerkt, dus je kunt het niet meer uitgeven

Sommige dingen binnen mpb.nl zijn nog niet doordacht genoeg, maar Postbank staat absoluut open voor suggesties. Stuur een e-mail met een suggestie en deze wordt gegarandeerd gerapporteerd.

En ja, ik werk inderdaad bij de Postbank En met veel plezier mag ik wel zeggen!

[ Bericht 23% gewijzigd door Smorlez op 04-03-2004 23:54:36 ]
M_Schtoppelvrijdag 5 maart 2004 @ 12:24
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 23:19 schreef Smorlez het volgende:

[..]

Dit bedrag kun je gewoon laten storneren door de Klantenservice van de Postbank. Je krijgt dit geld dan van de Postbank, en Postbank zorgt ervoor dat zij het geld krijgen van de derde. Kijk dat vind ik dus weer even service Postbank is niet verplicht dit te doen. Ethisch en commercieel gezien wel wenselijk natuurlijk.

Ik merk een enorme flame op de Postbank hier. Correct me if i'm wrong. Onder andere op de 'omslachtige' TAN-codes. Bedenk wel dat dit controle systeem verplicht wordt gesteld door de Nederlandse Bank. Sommigen hier zien liever apparaatjes waar ze hun pas in moeten steken (Rabo, ABN Amro, SNS heb ik gelezen), hier moet dus hun pin-code worden ingetoetst.
Waarom zou dit veiliger zijn? De getallen die ingevoerd moeten worden zijn random, en deze komen vaker terug. Ook is het zo dat je je pin-code voor je pas niet kunt veranderen. Bij MijnPostbank.nl kun je je gebruikersnaam én je wachtwoord wijzigen. En die hoeft niemand te weten (als je een beetje geheugen hebt). De pin-code kan eenvoudig worden afgelezen bij de pin-automaat, winkel etc. Iemand beukt je in mekaar, jat je pasje en kan zo aan de slag met z'n (evt) eigen random reader. Inloggen en TAN aflezen is geen probleem. Ja het is omslachtig, maar ik zie hier ook veel 'creatieve' ideeën van anderen over het gebruik van papieren lijsten en SMS-TAN.

Ok, het overboeken van Internet Sparen duurt lang. Voor zes uur 's avonds ingevoerd, betekent overmorgen het geld op de rekening. Postbank geeft wel een hogere rente op Internet Sparen dan andere banken. Niet veel, maar toch. Vorige week was de belangstelling té groot. Maar deze week loopt de site weer als een zonnetje.

De boekingen van giro naar giro zijn realtime, en boekingen van je giro naar bv. de Rabo (heb het al een aantal keer geprobeerd) zijn de volgende dag bijgeschreven op rekening van begunstigde. Interpay zit hier inderdaad nog tussen. Je saldo is wel a la minute bijgewerkt, dus je kunt het niet meer uitgeven

Sommige dingen binnen mpb.nl zijn nog niet doordacht genoeg, maar Postbank staat absoluut open voor suggesties. Stuur een e-mail met een suggestie en deze wordt gegarandeerd gerapporteerd.

En ja, ik werk inderdaad bij de Postbank En met veel plezier mag ik wel zeggen!
Sorry, maar wat jij beweert is pertinent NIET waar. Ik stond 1400 euro rood (ik heb een girokwartaalkrediet van 1500 euro) en ik liet iemand met een andere girorekening 200 euro overmaken naar de mijne. Mooi dat ik een uur later NIET kon pinnen. Conclusie: alles is puur virtueel op mijnpostbank.nl, het is pas werkelijk de volgende dag bijgeschreven!
Sovereignvrijdag 5 maart 2004 @ 12:28
Welnee, ik heb ook geld overgeheveld van 1 giro naar de andere en kon dat bedrag ook meteen pinnen. Als in jouw geval het de volgende dag pas was bijgeschreven dan zal er wel weer sprake zijn geweest van een storing van dat kutsysteem van hun.
BloodhoundFromHellvrijdag 5 maart 2004 @ 12:51
Ik zit nu al 3 weken op die derde brief van de postbank te w88 waarop de username zou staan..
StefanPvrijdag 5 maart 2004 @ 13:25
Die site werkt niet met Opera 7.23... alleen in een recente IE. En natuurlijk gaan ze dat niet veranderen
Kontikivrijdag 5 maart 2004 @ 18:15
Als je iets overschrijft van de Postbank naar bijv. ABN is het niet de volgende dag bijgeschreven, maar de dag daarna. Ik heb het nu een paar keer gedaan en er zat steeds 1 dag tussen.

Voor de rest snap ik inderdaad ook niet dat mensen liever een apparaatje hebben dan dat ze een code ontvangen op hun GSM. Moet je de hele tijd zo'n apparaatje meesjouwen (en je pas trouwens ook), of een bank inlopen. Je GSM heb je altijd bij je en het lijkt me nog veiliger ook.

Man, met TAN via GSM kan ik zelfs op de plee nog overboeken
BloodhoundFromHellvrijdag 5 maart 2004 @ 18:20
het blijkt dat ik er al die tijd al gewoon opkon , omat ik al aan internet bankieren deed!

nou het werkt dus perfect zo lijkt het! handig..
Smorlezvrijdag 5 maart 2004 @ 21:24
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 12:24 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Sorry, maar wat jij beweert is pertinent NIET waar. Ik stond 1400 euro rood (ik heb een girokwartaalkrediet van 1500 euro) en ik liet iemand met een andere girorekening 200 euro overmaken naar de mijne. Mooi dat ik een uur later NIET kon pinnen. Conclusie: alles is puur virtueel op mijnpostbank.nl, het is pas werkelijk de volgende dag bijgeschreven!
Geen id wat er bij jou aan de hand is geweest. Maar ik heb het laatst nog geprobeerd, en no problemo...
mregelingmaandag 8 maart 2004 @ 14:17
werkt goed hier hoor, maar is het krijgen van een sms tan gratis ?!?
Aventuramaandag 8 maart 2004 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Puh, neem maar van mij aan dat ALLE transacties in Mijnpostbank.nl puur VIRTUEEL zijn en dat het gewoon net als vroeger pas de VOLGENDE dag ECHT verwerkt is! Ik liet gisteren 200 euro overmaken op mijn girorekening. Dus ik loop een uurtje later naar de giromaat en mooi dat ik het NIET kon pinnen, en het saldo was ook niet bijgewerkt! Dikke nep dus.
Dit was dus precies tijdens die storing.
mregelingdinsdag 9 maart 2004 @ 06:57
Door een technische storing is het op dit moment helaas niet mogelijk om uw rekeningen en andere Postbank producten te bereiken. Wel kunt u gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten. Als u beschikt over Girotel dan kunt u uw betalingen via Girotel uitvoeren.

Onze excuses voor het ongemak.


Karlienedinsdag 9 maart 2004 @ 11:37
1x refreshen en dan doet hij het meestal wel weer mregeling
mregelingdinsdag 9 maart 2004 @ 11:49
mjah dat doet ie wel weer, maar overschrijven geeft ie fout aan :S
nouja probeer het straks nog wel
miereneukerdinsdag 9 maart 2004 @ 13:25
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:17 schreef mregeling het volgende:
werkt goed hier hoor, maar is het krijgen van een sms tan gratis ?!?
ze staan niet op m'n factuur dus ik denk t wel, stond vast ook wel ergens bij het aanmelden, anders had ik het niet genomen
Gajusdinsdag 9 maart 2004 @ 22:09
Deze suggestie verstuurde ik gisteren naar de Postbank:
Uw nieuwe dienst "mijn postbank.nl" ervaar ik als zeer goed. Ik constateer echter een kleine maar wel hinderlijke tekortkoming.
Als ik een overschrijvingsopdracht invoer, dan kan ik hieraan een mededeling toevoegen. Deze mededeling heeft betekenis voor zowel de ontvanger als de verzender. Helaas verdwijnt de mededeling in (de detailweergave van) het overschrijvingsoverzicht. Het is voor Postbank een geringe moeite zo´n mededeling zichtbaar te maken bij de detailweergave van een overschrijving. Voor een Postbankklant is dit een zeer nuttige aanvulling omdat dit een extra administratie overbodig maakt.

Dit antwoord ontving ik vandaag van de Postbank:
Bij 'Mededeling' kunt u een mededeling invullen. Deze mededeling wordt meegezonden naar de ontvanger. De ontvanger kan de mededeling altijd lezen en de tekst blijft wel bij zijn bijschrijving te zien. U ziet deze mededeling echter niet bij uw afschrijving. Wanneer u de overzichten download in een Excell bestand, kunt u de mededelingen in het overzicht zelf toevoegen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dus mijn suggestie ter voorkoming van een extra (en overbodige) administratie wordt afgedaan met een advies over het opzetten van een extra administratie. Hallo … wakkker worden!
Ik vertrouw erop dat de Postbank-medewerkers op het Fok!forum mijn suggestie wel begrijpen en mij wel adequaat kunnen informeren.
wernert2woensdag 10 maart 2004 @ 12:32
pimpin:
quote:
weet iemand of ik hiermee ook naar het geld naar een buitenlandse bank kan boeken?
700MB (aka Mr. Postbank) :
quote:
Nee, dat kan niet, daarvoor heb je internationale overschrijvingskaarten nodig.




Toch overschrijvingskaarten nodig hebben, dat is de kracht van mijnPostbank.nl
wernert2woensdag 10 maart 2004 @ 12:42
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Gajus het volgende:
Deze suggestie verstuurde ik gisteren naar de Postbank:
Als ik een overschrijvingsopdracht invoer, dan kan ik hieraan een mededeling toevoegen.(...) Helaas verdwijnt de mededeling in het overschrijvingsoverzicht. (...)

Dit antwoord ontving ik vandaag van de Postbank:
(...) Wanneer u de overzichten download in een Excell bestand, kunt u de mededelingen in het overzicht zelf toevoegen.(...)

Dus mijn suggestie ter voorkoming van een extra (en overbodige) administratie wordt afgedaan met een advies over het opzetten van een extra administratie. (...)
Net als telefooncontact zal e-mailcontact ook zijn uitbesteed, vermoedelijk bij SNT. En dan krijg je dus dit soort antwoorden. Wees blij dat er in elk geval nog inhoudelijk op je vraag wordt ingegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door wernert2 op 10-03-2004 12:44:13 (spelvoud) ]
kikoooooowoensdag 10 maart 2004 @ 13:09
Ik krijg al een aantal dagen deze error:



In firefox dus, maar in IE krijg ik dezelfde error!

Op t linkie drukken zodat de 'problemen worden opgelost en ik wel kan inloggen' werkt dus niet
iNSaNe-oNewoensdag 10 maart 2004 @ 13:18
Standaard logt MijnPB in middels een of ander ranzig ActiveX-ding. Als je browser dat niet ondersteunt, probeert hij om te switchen naar een methode via Java. Daar dient dat scherm voor.

Overigens kon ik bij een collega met Firefox onder W2K wel inloggen op MijnPB (ikzelf gebruik IE)
kikoooooowoensdag 10 maart 2004 @ 13:30
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:18 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Standaard logt MijnPB in middels een of ander ranzig ActiveX-ding. Als je browser dat niet ondersteunt, probeert hij om te switchen naar een methode via Java. Daar dient dat scherm voor.

Overigens kon ik bij een collega met Firefox onder W2K wel inloggen op MijnPB (ikzelf gebruik IE)
t heeft gewoon gewerkt!!!

Dat is t vervelende, en via internet explorer werkt t opeens ook niet meer
miereneukerwoensdag 10 maart 2004 @ 14:23
er staat ook een telefoonnummer bij die foutmelding

niet dat dat enige garantie geeft voor het oplossen van je probleem, maar je kan het iig proberen


en dat de antwoorden van de postbank via e-mail niet erg zinnig waren had ik ook al door. ik had 2 weken voor de release van mijnpostbank.nl girotel aangevraagd en op de vraag waarom ze me toen niet hadden kunnen vertellen dat er binnen zeer korte tijd een betere gratis service beschikbaar zou komen wisten ze alleen te zeggen dat de exacte datum toen nog niet bekend was

fijne service weer, maar gelukkig heb ik er niet vaak last van
kikoooooowoensdag 10 maart 2004 @ 14:35
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:18 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Standaard logt MijnPB in middels een of ander ranzig ActiveX-ding. Als je browser dat niet ondersteunt, probeert hij om te switchen naar een methode via Java. Daar dient dat scherm voor.

Overigens kon ik bij een collega met Firefox onder W2K wel inloggen op MijnPB (ikzelf gebruik IE)
kep ff activex aangezet in de security settings van IE en nu werkt t wel
Javabeanwoensdag 10 maart 2004 @ 14:51
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Gajus het volgende:
Deze suggestie verstuurde ik gisteren naar de Postbank:
Als ik een overschrijvingsopdracht invoer, dan kan ik hieraan een mededeling toevoegen. Deze mededeling heeft betekenis voor zowel de ontvanger als de verzender. Helaas verdwijnt de mededeling in (de detailweergave van) het overschrijvingsoverzicht. Het is voor Postbank een geringe moeite zo´n mededeling zichtbaar te maken bij de detailweergave van een overschrijving. Voor een Postbankklant is dit een zeer nuttige aanvulling omdat dit een extra administratie overbodig maakt.
Helemaal mee eens. Ik irriteer me er ook zwaar aan dat de ingevoerde mededelingen niet op je eigen overzicht/afschriften terug te vinden zijn. Voor de programmeurs is het hooguit een paar regels tikwerk om deze optie aan te zetten...
quote:
Dit antwoord ontving ik vandaag van de Postbank:
Bij 'Mededeling' kunt u een mededeling invullen. Deze mededeling wordt meegezonden naar de ontvanger. De ontvanger kan de mededeling altijd lezen en de tekst blijft wel bij zijn bijschrijving te zien. U ziet deze mededeling echter niet bij uw afschrijving. Wanneer u de overzichten download in een Excell bestand, kunt u de mededelingen in het overzicht zelf toevoegen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Jezus, wat een k*t-reactie (sorry hoor). Typisch zo'n standaardreactie van mevrouw/meneer de 'help'-desker om de klant snel af te wimpelen
Gajuswoensdag 10 maart 2004 @ 18:18
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:51 schreef Javabean het volgende:
Typisch zo'n standaardreactie van mevrouw/meneer de 'help'-desker om de klant snel af te wimpelen
Dat vermoed ik ook, maar het gebeurt wel op gezag van het "Hoofd E-commerce en E-mail", de officiële ondertekenaar van de Postbank-reactie.
Van deze laatste functionaris die zich nota bene profileert met de titel "IR." mag ik een hoger kwaliteitsniveau verwachten.
mregelingdonderdag 11 maart 2004 @ 07:07
Door een technische storing is het op dit moment helaas niet mogelijk om uw rekeningen en andere Postbank producten te bereiken. Wel kunt u gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten. Als u beschikt over Girotel dan kunt u uw betalingen via Girotel uitvoeren.

Onze excuses voor het ongemak.


-=ALWEER EEN STORING=- :S
Sovereignmaandag 15 maart 2004 @ 20:02
Welnu, van die real-time claim van de Postbank is niet veel overgebleven. Ik belde vandaag met de klantenservice en die wist mij te vertellen dat er geen real-time overboekingen meer plaatsvonden, daarvoor bood men dan ook hun excuses aan. Met andere woorden, dit nieuwe systeem verschilt zo goed als niet van het oude girotel systeem met als enig verschil dat je nu je overboekingen altijd kan ingeven (als er geen storing is tenminste ). Waardeloze shit.
Kontikivrijdag 19 maart 2004 @ 13:45
Maar realtime tussen je eigen rekeningen blijft wel?
girotelvrijdag 19 maart 2004 @ 18:23
Ik vind die TAN-lijsten heel kansloos. Beter kunnen ze zo'n E.dentifier hebben, net als bij ABN AMRO. Dan hoef je niet met die lijsten rond te slepen (op vakantie???)...

Check www.postbankzakelijk.nl de poll en stem "Looptijd" . BVD.
Miss_Nexhilvrijdag 19 maart 2004 @ 18:27
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:23 schreef girotel het volgende:
Ik vind die TAN-lijsten heel kansloos. Beter kunnen ze zo'n E.dentifier hebben, net als bij ABN AMRO. Dan hoef je niet met die lijsten rond te slepen (op vakantie???)...

Check www.postbankzakelijk.nl de poll en stem "Looptijd" . BVD.
Daar heb je die sms-service voor.

En wat loop je te zeiken over die poll .
girotelvrijdag 19 maart 2004 @ 18:56
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:27 schreef Miss_Nexhil het volgende:

[..]

Daar heb je die sms-service voor.

En wat loop je te zeiken over die poll .
Poll kan heel makkelijk beinvloed worden, zit geen beveiliging op. Willen kijken of we > 90% kunnen halen...
BloodhoundFromHellzondag 21 maart 2004 @ 11:53
ik ben e erg blij mee, het werkt prima, nu eindelijk makkelijk overschrijven tussen verschillende rekeningen wat eerst niet kon (effectenrekening) en makkelijk betalen zonder steeds acceptgiro's te hoeven schrijven!
Aventuramaandag 31 mei 2004 @ 10:21
Nou, ik kan weer eens mijnpostbank niet op. Ik krijg gewoon een errorpage. Ik vind het echt ongelofelijk amateuristisch!
quote:
Pagina niet gevonden
De pagina die u zoekt is niet gevonden.

Controleer of u het juiste adres heeft ingevoerd. Indien u deze melding opnieuw krijgt, betekent het dat de betreffende pagina niet bestaat of is verwijderd.

Door op onderstaand logo te klikken, keert u terug naar de homepage.
BloodhoundFromHellmaandag 31 mei 2004 @ 10:27
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:21 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik kan weer eens mijnpostbank niet op. Ik krijg gewoon een errorpage. Ik vind het echt ongelofelijk amateuristisch!
[..]
hier werkt het gewoon hoor, ligt het niet aan je internet provider?
Aventuramaandag 31 mei 2004 @ 10:30
Vreemd, mijn zus krijgt ook die melding.
detulp050maandag 31 mei 2004 @ 10:31
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:21 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik kan weer eens mijnpostbank niet op. Ik krijg gewoon een errorpage. Ik vind het echt ongelofelijk amateuristisch!
[..]
Ik kan er gewoon op, je instellingen staan vast verkeerd
the_contract_killermaandag 31 mei 2004 @ 19:53
ik zit weer met een heel ander probleem,ik wil mn eigen aanmelden..dus rekening nummer,pas nummer enzovoorts.

als ik alles hebt ingevult en op verder klikt dan geeft mn internet explorer de fout dat er een fout is gemaakt en dat internet explorer afgesloten moet worden.

heb al meerdere malen opnieuw geprobeert op te starten en ook zonder firewall geprobeert,weet iemand wat het kan zijn?
the_contract_killermaandag 31 mei 2004 @ 20:00
ik heb het probleem al.
zodra ik mn pasnummer invul bijv. 123a456 dan geeft hij de fout dat mn pasnummer niet juist is ingevult (terwijl hij wel juist is! )

vul ik dan 123A456 in (dus de a veranderen in een hoofdletter) dan slaat de internet explorer vast?

wat is dit voor vertyfde debielen zooi?
miereneukerdinsdag 1 juni 2004 @ 23:36
fijn, site weer s down
quote:
Door een technische storing is het op dit moment helaas niet mogelijk om uw rekeningen en andere Postbank producten te bereiken. Wel kunt u gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten. Als u beschikt over Girotel dan kunt u uw betalingen via Girotel uitvoeren.
quote:
Girotel Online is momenteel niet bereikbaar. De openingstijden zijn van 6:00 uur tot 23:00 uur.
ze zouden tenminste girotel ruimer open kunnen laten zijn als ze zo nodig van alles met mijnpostbank.nl moeten doen
larshildinsdag 1 juni 2004 @ 23:43
Die storing hoorde ik ook al van iemand anders, hij probeerde geld over te boeken naar mijn rekening maar hij komt ook mijnpostbank.nl niet op. Misschien moet de Postbank eens wat meer investeren in een goed internet bankier systeem, ipv die stomme reclame's de heletijd op tv.
SEMTEXwoensdag 2 juni 2004 @ 17:31
Buiten het feit dat ik onwijs veel storingen meemaak de laatste tijd (witte pagina's, niet bereikbaar vanwege teveel verbindingen, etc.) is de Postbank zoiezo gewoon kut omdat ze er steeds langer over doen om bepaalde bedragen op mijn rekening bij te boeken. Ze houden die bedragen dus vast oid, ik heb geen idee. Het is iig KUT
skiczukiewoensdag 2 juni 2004 @ 20:00
Ja ze trekken toch rente ofzo door dat vasthouden van geld?
SEMTEXwoensdag 2 juni 2004 @ 20:33
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:00 schreef skiczukie het volgende:
Ja ze trekken toch rente ofzo door dat vasthouden van geld?
Uiteraard. En als ze dat nou nog in mijnpostbank.nl zouden steken, maar nee. Wat een fiasco is dat zeg
Ergeren jullie je trouwens ook zo aan al die submenuutjes die je krijgt voordat je eindelijk ziet wat je saldo is?
skiczukiewoensdag 2 juni 2004 @ 20:36
Waarom stappen jullie ontevreden Postbankklantjes niet over op een goede bank? Rabobank b.v. Geen promotie voor hun ofzo, maar bij hun gaan de bankzaken wel lekker soepel.
SEMTEXwoensdag 2 juni 2004 @ 20:41
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:36 schreef skiczukie het volgende:
Waarom stappen jullie ontevreden Postbankklantjes niet over op een goede bank? Rabobank b.v. Geen promotie voor hun ofzo, maar bij hun gaan de bankzaken wel lekker soepel.
Ik heb al 2 rekeningen. Ik zit bij de Postbank omdat bepaalde transacties bij hen goedkoper (als in: andere banken zijn ong. 4 keer zo duur als de Postbank)zijn dan bij andere banken. Ik ben dus helaas wel afhankelijk van hen.
Swetseneggerwoensdag 2 juni 2004 @ 20:42
Werkt hier altijd perfect.
Sjaakmanwoensdag 2 juni 2004 @ 20:43
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:33 schreef SEMTEX het volgende:

...
Ergeren jullie je trouwens ook zo aan al die submenuutjes die je krijgt voordat je eindelijk ziet wat je saldo is?
Ontzettend!

Ik zou erg graag nadat ik de login heb ingevoerd direct mijn saldo zien.
Die frutmenuutjes moeten echt weg...
larshilwoensdag 2 juni 2004 @ 22:01
Een tip: stap over op de ABN-AMRO.

Ik heb zelf ook Postbank en erger me ook aan die vele foutmeldingen en de onbereikbaarheid. Ik gebruik de Postbank alleen als spaarrekening dus zo erg is het voor mij ook weer niet. Voor alle transactie's gebruik ik een ABN-rekening, de kosten zijn vergelijkbaar met die van de Postbank en in sommige gevallen is de ABN zelfs goedkoper.

Sommige zeggen dat de Rabobank de beste optie is, dit heb ik vergeleken en in mijn geval kwam de ABN er het beste uit. Er is objectief door mij tegenaan gekeken, want ik wil niet een dief zijn van m'n eigen portemonee.
Sovereignvrijdag 4 juni 2004 @ 12:14
Wegens drukte minder goed bereikbaar

Vanwege het grote aantal bezoekers op Mijn Postbank.nl is het op dit moment niet mogelijk om uw rekeningen en andere producten te bereiken. Onze excuses voor het ongemak. Wij verzoeken u vriendelijk om het over een half uur opnieuw te proberen, bij voorkeur niet op werkdagen 's avonds .

Sovereignvrijdag 4 juni 2004 @ 12:15
Not Found
The requested object does not exist on this server. The link you followed is either outdated, inaccurate, or the server has been instructed not to let you have it. Please inform the site administrator of the referring page.

SEMTEXvrijdag 4 juni 2004 @ 15:44
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:01 schreef larshil het volgende:
Een tip: stap over op de ABN-AMRO.
Die werkt idd altijd
Aventuradinsdag 6 juli 2004 @ 11:34
Ik word echt gillend gek van die kutsite! Probeer al sinds gisteravond een paar opdrachten in te voeren. Steeds melding dat het wegens een technische storing niet mogelijk is. En uiteraard krijg je die melding NADAT je alles hebt ingevoerd. Daarnet, na 5 pogingen, ging het bij de eerste 2 opdrachten wel goed, maar bij de derde kreeg ik weer een foutmelding! Balen, het kost me zoveel tijd en gedoe en na al die tijd is er dus nog niets ingevoerd! Ik word echt gek.
quote:
Foutmelding


Door een technische storing is Mijn Postbank.nl op dit moment helaas beperkt beschikbaar.
U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten.

Probeert u het op een later tijdstip nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.
Sovereigndinsdag 6 juli 2004 @ 11:48
Ik krijg er ook koppijn van. Drukte? Om 12 uur in de middag op een werkdag?

Stelletje prutsers bij de Postbank! Gelukkig heb ik het oude Girotel ook nog.
Redinsdag 6 juli 2004 @ 16:00
ik heb echt nog nooit problemen gehad, maar goed dat zal dan wel een uitzondering zijn
Dr_Croutondinsdag 6 juli 2004 @ 16:05
Ik heb het een paar keer gebruikt om te zien hoe het werkt. Verder heb ik Girofoon, dat is nog sneller om je saldo op te vragen dan eerst naar die site gaan, de gebruikersnaam en wachtwoord weer te herinneren en dan met de onduidelijke menu ontrafelen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Het is wel overzichtelijker, maar niet echt snel.
StefanPdonderdag 8 juli 2004 @ 02:16
Ik kan nu al 3 dagen niet inloggen vanwege 'problemen' of zoiets op de site.... klotezooi. Gooi er 10 miljoen tegenaan voor nieuwe servers, klotebank. Met al die miljarden winst per jaar kan dat er heuse wel af.
DJ_Fritzdonderdag 8 juli 2004 @ 08:12
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 02:16 schreef StefanP het volgende:
Ik kan nu al 3 dagen niet inloggen vanwege 'problemen' of zoiets op de site.... klotezooi. Gooi er 10 miljoen tegenaan voor nieuwe servers, klotebank. Met al die miljarden winst per jaar kan dat er heuse wel af.
Geloof dat ze er morgen echt serieus goed aan gaan werken. Ik heb afgelopen week ook problemen gehad, maar heb zeker ook een paar keer in kunnen loggen...