abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16329888
Er komen weer eens zoveel vragen langs over Postbank, misschien is het leuk om het wat gestructureerder te doen.

Alvast het antwoord op 2 vragen die elke maand wel een keer langskomen:

- De enige bedragen die je zonder meer kan terugboeken zijn incasso's, en ook daar zijn diverse uitzonderingen op (met name loterijen). Storneren binnen 30 dagen is niet van toepassing op overschrijvingskaarten, acceptgirokaart, girotel of girofoon.

- De postbank houdt geld niet extra lang vast om er rente van te trekken. Er is slechts 2 keer per dag een boekingsronde. 's nachts voor de gewone boekingen en 's middags alleen voor spoedboekingen en buitenlandse betalingen. Het boeken naar andere banken duurt langer omdat het via Interpay moet gebeuren.

En klagen over Postbank doe je maar in de Klaagbaak

Anders nog? Roept u maar.

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16330489
ik heb zojuist een bijzondere aanvraag lopen bij de postbank. ik heb hiervoor een brief opgesteld en alle gevraagde meuk naar ze opgestuurd. ik heb hier een standaard-brief als antwoord op, waarbij een aanvraagformulier een stempel heeft gekregen en ik in de brief wordt opgeroepen om mij bij een postkantoor te legitimeren en de hele meuk daar af te geven. gezien het bijzondere van de aanvraag zit in het soort legitimatiebewijs vraag ik me af waar ik ongeveer zit. betekent het antwoord en de stempel dat de vraag in behandeling is genomen, of moet ik er van uit gaan dat een ambtenaar de procedures volgt, beslist dat het id niet geldig is, en op deze kromme manier dit laat weten? (dit daar ik geen inhoudelijk antwoord heb op mijn begeleidende brief, maar alleen een standaard-brief heb als antwoord)
pi_16330601
Vrijwel alles wat postbank betreft moet je op het postkantoor doen!
Daarom heet het ook POSTbank!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_16330850
Oh, dan heb ik wel een een vraag:

Waarom kan ik anno 2004 nog altijd niet bij het Postkantoor met een bankpas betalen en mensen met een giropas wel? En dat, terwijl zelf giromaten allang bankpassen accepteren!

Ars longa, vita brevis
pi_16330935
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef LowJoe het volgende:
nouja veel banken kan ik alles schriftelijk en telefonisch regelen, hoef ik niet voor langs de bank ookal heet het een BANK

maar het gaat mij er om dat het mij volkomen onduidelijk is wat nu de status is. hebben ze mijn brief gelezen en markeren ze het deel van de standaardbrief waar ik op moet letten, of is het gewoon een standaard procedure 638.02/9-12BIS65 ?

pi_16330946
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef LowJoe het volgende:
Zeker niet waar... Veel zaken/transacties kun je afhandelen via het postkantoor, maar vaak ook via de telefoon, schriftelijk of via internet. Er is uiteraard de site, maar de responstijd bij email is bijvoorbeeld ook erg kort.

Het is welliswaar zo dat Postbank een 50% participatie heeft in Postkantoren BV, maar dat is voornamelijk om nog een 'gezicht' te hebben naar de klant toe. Veel mensen kiezen echter al voor de andere kanalen.

pi_16330963
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Alicey het volgende:
ik heb zojuist een bijzondere aanvraag lopen bij de postbank. ik heb hiervoor een brief opgesteld en alle gevraagde meuk naar ze opgestuurd. ik heb hier een standaard-brief als antwoord op, waarbij een aanvraagformulier een stempel heeft gekregen en ik in de brief wordt opgeroepen om mij bij een postkantoor te legitimeren en de hele meuk daar af te geven. gezien het bijzondere van de aanvraag zit in het soort legitimatiebewijs vraag ik me af waar ik ongeveer zit. betekent het antwoord en de stempel dat de vraag in behandeling is genomen, of moet ik er van uit gaan dat een ambtenaar de procedures volgt, beslist dat het id niet geldig is, en op deze kromme manier dit laat weten? (dit daar ik geen inhoudelijk antwoord heb op mijn begeleidende brief, maar alleen een standaard-brief heb als antwoord)
Een bijzondere aanvraag waarvoor precies? Voor een nieuw te openen rekening of voor iets anders?
Wat voor stempel is erop geplaatst? Weet je een afdeling?
En het zou ook helpen als je zou kunnen zeggen wat voor probleem er met de legitimatie is.

Het is in ieder geval geen rechtstreekse afwijzing. Het zou kunnen dat de medewerker dacht, 'deze aanvraag komt via een verkeerd kanaal binnen, dat kan niet, moet via het postkantoor' en het klakkeloos terugstuurt om je door te verwijzen daarheen, maar een afwijzing is het (nog) niet.

Als het echt iets heel raars is qua legitimatie kan je wel wat problemen verwachten bij het postkantoor, want daar weten ze normaal gesproken geen raad met afwijkende legitimaties.

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_16330973
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef motown het volgende:
Oh, dan heb ik wel een een vraag:

Waarom kan ik anno 2004 nog altijd niet bij het Postkantoor met een bankpas betalen en mensen met een giropas wel? En dat, terwijl zelf giromaten allang bankpassen accepteren!

giromaten accepteren waarschijnlijk bankpassen omdat het maestro-passen zijn (die ook in het buitenland geaccepteerd worden). waarom je in het postkantoor nog steeds niet kan pinnen is mij ook een raadsel (als u naar buiten loopt kunt u geld uit er automaat halen )
pi_16331012
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef motown het volgende:
Bij de balie van de Rabobank/ABN Amro/SNS/enz kan je ook niet geld opnemen met een pas van een andere bank.
pi_16331057
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef 700MB het volgende:
Er komen weer eens zoveel vragen langs over Postbank, misschien is het leuk om het wat gestructureerder te doen.

Alvast het antwoord op 2 vragen die elke maand wel een keer langskomen:

- De enige bedragen die je zonder meer kan terugboeken zijn incasso's, en ook daar zijn diverse uitzonderingen op (met name loterijen). Storneren binnen 30 dagen is niet van toepassing op overschrijvingskaarten, acceptgirokaart, girotel of girofoon.

- De postbank houdt geld niet extra lang vast om er rente van te trekken. Er is slechts 2 keer per dag een boekingsronde. 's nachts voor de gewone boekingen en 's middags alleen voor spoedboekingen en buitenlandse betalingen. Het boeken naar andere banken duurt langer omdat het via Interpay moet gebeuren.

En klagen over Postbank doe je maar in de Klaagbaak

Anders nog? Roept u maar.

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat van rabo naar abn-amro wel sneller. Gaat dat niet via interpay dan

[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 17-01-2004 00:55]

pi_16331090
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Een bijzondere aanvraag waarvoor precies? Voor een nieuw te openen rekening of voor iets anders?

nieuwe rekening. het probleem zit hem er in dat mijn identiteitsbewijs geen standaard-paspoort of identiteitskaart is
quote:
Wat voor stempel is erop geplaatst? Weet je een afdeling?
l&r loc: lz 02.32
quote:
Als het echt iets heel raars is qua legitimatie kan je wel wat problemen verwachten bij het postkantoor, want daar weten ze normaal gesproken geen raad met afwijkende legitimaties.
dat was ook de reden dat ik het per post deed. zodat ik niet daar vragende blikken krijg, dat ik vervolgens kan toelichten dat het een correcte id is, waarna ik naar een schouwspel van een half uur zenuwachtig heen en weer bellen kan gaan kijken en dan alles kan afhandelen of in een boom kan klimmen

[Dit bericht is gewijzigd door Alicey op 17-01-2004 00:58]

pi_16331178
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Alicey het volgende:
ik heb zojuist een bijzondere aanvraag lopen bij de postbank. ik heb hiervoor een brief opgesteld en alle gevraagde meuk naar ze opgestuurd. ik heb hier een standaard-brief als antwoord op, waarbij een aanvraagformulier een stempel heeft gekregen[...] en ik in de brief wordt opgeroepen om mij bij een postkantoor te legitimeren en de hele meuk daar af te geven. [...]
Als ik je verhaal goed begrijp (al weet ik natuurlijk niet wat je hebt aangevraagd) dan is het zo dat je voornamelijk naar het postkantoor moet om je daar te identificeren, omdat je identiteit of je relatie met het aangevraagde product nog niet voldoende kan worden vastgesteld. Ben je nu al Postbank klant?
pi_16331189
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:47 schreef Threepio het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat van rabo naar abn-amro wel sneller. Gaat dat niet via interpay dan
Verschil is dat de Postbank het PCGD-systeem gebruikt en Rabo en ABN-Amro allebei BGC wat een extra omzetting vereist.

Verder hebben Rabo en ABN een verschil tussen boekdatum en valutadatum en de Postbank niet.

pi_16331284
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:47 schreef Threepio het volgende:

[..]

Wel via Interpay, maar er hoeft niet een omschakeling bij de Bank/Giro-centrale plaats te vinden. Daarom gaat 't sneller.
Dit is het gevolg van de 2 bancaire boekingsprocessen in Nederland; Bank en Giro
pi_16331350
700MB en ik zijn niet echt praktisch bezig met al die dubbele antwoorden

Mag ik vragen waar je zit, binnen Postbank?

pi_16331390
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Alicey het volgende:
l&r loc: lz 02.32
Die locatiecode is redelijk algemeen, maar ik heb wel het idee dat het gelezen en behandeld is.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Alicey het volgende:
dat was ook de reden dat ik het per post deed. zodat ik niet daar vragende blikken krijg, dat ik vervolgens kan toelichten dat het een correcte id is, waarna ik naar een schouwspel van een half uur zenuwachtig heen en weer bellen kan gaan kijken en dan alles kan afhandelen of in een boom kan klimmen
Ik kan me er weinig bij voorstellen moet ik zeggen.

Als het een correct ID voor NL is verwacht ik eigenlijk geen problemen van de Postbank, maar eventueel wel van een postkantoormedewerker.

pi_16331420
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:54 schreef var.fok het volgende:

[..]

Wel via Interpay, maar er hoeft niet een omschakeling bij de Bank/Giro-centrale plaats te vinden. Daarom gaat 't sneller.
Dit is het gevolg van de 2 bancaire boekingsprocessen in Nederland; Bank en Giro

okee, maar het is toch eigenlijk van de gekken dat dat verschil nog steeds bestaat Ik vind dat de postbank maar eens een 'normale bank' moet gaan worden
pi_16331441
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:56 schreef var.fok het volgende:
700MB en ik zijn niet echt praktisch bezig met al die dubbele antwoorden
Ja... mijn topic, wat doe je!?
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:56 schreef var.fok het volgende:
Mag ik vragen waar je zit, binnen Postbank?
0800-0400 in principe.
pi_16331461
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef Threepio het volgende:

[..]

okee, maar het is toch eigenlijk van de gekken dat dat verschil nog steeds bestaat Ik vind dat de postbank maar eens een 'normale bank' moet gaan worden

Omzetten is te duur.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:01:10 #20
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16331481
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef 700MB het volgende:

[..]

Bij de balie van de Rabobank/ABN Amro/SNS/enz kan je ook niet geld opnemen met een pas van een andere bank.

Klopt daar moet je ook eerst naar buiten en gaan pinnen, tenminste bij de rabobank met een postbank pas wel.
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
pi_16331492
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:57 schreef 700MB het volgende:

[..]

Die locatiecode is redelijk algemeen, maar ik heb wel het idee dat het gelezen en behandeld is.

ok
quote:
[..]

Ik kan me er weinig bij voorstellen moet ik zeggen.

Als het een correct ID voor NL is verwacht ik eigenlijk geen problemen van de Postbank, maar eventueel wel van een postkantoormedewerker.

ik dat laatste dus ook.. dus kan het weer een langdradig verhaal worden bij het postkantoor, en eventueel bij negatief resultaat weer een nieuwe briefwisseling....
pi_16331515
quote:
Inderdaad. Al zijn er wel 'uitzonderingssituaties' bij het aanvragen van een nieuwe (eerste) girorekening; voor buitenlanders in Nederland bijvoorbeeld (niet Nederlands paspoort), of mensen met een (tijdelijke) verblijfsvergunning. In zo'n geval zou ik altijd naar een Postkantoor met Postbank Adviesbalie gaan. Daar zijn ze beter voorbereid op dit soort vragen dan bij een 'klein' postkantoor.
pi_16331542
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

Omzetten is te duur.

en onpraktisch, want het houdt denk ik ook in dat giro-nummers bank-nummers moeten worden. aanpassingen in briefpapier, automatische boekingen, giro-kaarten, machtigingen... zoiets krijg je er nooit door
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:04:04 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16331563
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef 700MB het volgende:

Een betaling bij de postbank duurt gemiddeld 5 werkdagen. Is dus niet waar. Tussen interpay en de andere banken zit een nacht. Tape gaat in de nacht naar interpay. En wordt dan verwerkt. Volgende dag betaling bij de concurerende bank. Dus via interpay verlies je maar een dag. Of laten we zeggen twaalf uur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16331598
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:02 schreef var.fok het volgende:

[..]

Inderdaad. Al zijn er wel 'uitzonderingssituaties' bij het aanvragen van een nieuwe (eerste) girorekening; voor buitenlanders in Nederland bijvoorbeeld (niet Nederlands paspoort), of mensen met een (tijdelijke) verblijfsvergunning. In zo'n geval zou ik altijd naar een Postkantoor met Postbank Adviesbalie gaan. Daar zijn ze beter voorbereid op dit soort vragen dan bij een 'klein' postkantoor.

dat doe ik ook zeker weten. ik vind het daar er zowiezo al professioneler uitzien. uit de site van de postbank maak ik ook op dat bij "problemen" met id je alleen terecht kunt bij een kantoor met adviesbalie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')