https://www.p3.postbank.nl/sesam/?lt=ext
quote:Erg leuk allemaal maar
De Postbank komt met een nieuw systeem om bankzaken via internet te regelen. Vroeger was er bij de bank een scheiding tussen internetbankieren en het online beheren van de reguliere rekeningen. In het nieuwe systeem, dat de naam 'Mijn Postbank.nl' draagt, is die scheiding verdwenen en komen alle rekeningen in één overzicht te staan.Met het systeem, dat gratis te gebruiken is voor klanten van de Postbank, is het vierentwintig uur per dag mogelijk om het saldo van je rekening op te vragen of betaalopdrachten in te voeren, die real-time verwerkt worden. Voorheen was de dienst na elf uur 's avonds niet meer te gebruiken.
Al sinds de introductie van het internetbankieren werkt de Postbank met zogenaamde TAN-codes (Transactie Authorisatie Nummerreeksen). Die codes zijn nodig om een transactie te bevestigen. Postbank-klanten krijgen na aanmelding voor Girotel een lijst thuisgestuurd met verschillende TAN-codes. Sinds gisteren is het echter ook mogelijk om zo'n code per sms naar een mobiele telefoon te laten sturen.
Zowel de online- als de offline-versie van Girotel blijven voorlopig overigens naast Mijn Postbank.nl bestaan. "Op termijn zullen wij de diensten afbouwen, maar een datum daarvoor is nog niet vastgesteld," aldus een woordvoerster van de bank.
quote:Ik heb geen problemen, nooit gehad ook. Wat zijn die foutmeldingen precies?
Op woensdag 4 februari 2004 14:42 schreef Steve-O het volgende:
Heeft zich daar al voor aangemeld ?https://www.p3.postbank.nl/sesam/?lt=ext
[..]Erg leuk allemaal maar
mij lukt het niet krijg steeds van die stomme foutmeldingen![]()
quote:Onbekende fout opgetreden. (Meldingscode:21099017)
Op woensdag 4 februari 2004 14:44 schreef Tigertje het volgende:[..]
Ik heb geen problemen, nooit gehad ook. Wat zijn die foutmeldingen precies?
quote:daar gaat het niet om
Op woensdag 4 februari 2004 14:49 schreef Num het volgende:
Komt de Postbank daar nu pas mee?
De Rabobank heeft 't al een paar jaar.
quote:Voor de 2e keer
Op woensdag 4 februari 2004 14:53 schreef tisauch het volgende:
Erg logische redenatie....NOT
quote:Ok dat 24 uur kunnen inloggen dat is wel handig. Maar goed kmoet het eerst een keer zien of dat daadwerkelijk ook maar in de buurt komt van realtime verwerking.
Met het systeem, dat gratis te gebruiken is voor klanten van de Postbank, is het vierentwintig uur per dag mogelijk om het saldo van je rekening op te vragen of betaalopdrachten in te voeren, die real-time verwerkt worden. Voorheen was de dienst na elf uur 's avonds niet meer te gebruiken.
En wat dat aanmelden betreft. Volgens mij kun je net zo goed ff de postbank bellen. En dan is het zo van ik ben die en die, met die en die pas en rekeningnummer. En ik wil internet bankieren. Dan zegt die man, jah is goed kost paar euro en krijg je na een paar dagen je zooi thuis gestuurd.
quote:Goed lezen, = gratis
En ik wil internet bankieren. Dan zegt die man, jah is goed kost paar euro en krijg je na een paar dagen je zooi thuis gestuurd.
Die inlog werkt gewoon aangezien internetsparen onderdeel is van mijnpostbank.nl
Grote voordeel van dit geheel: het is gratis! (ik weigerde te betalen voor electronisch bankieren en deed dat dus tot nu ook niet)
't is alleen jammer dat je geen eigen info toe kan voegen aan de betalingen, of kan zoeken of selecteren ofzo. (per maand een overzichtje kunnen maken met alle boodschappen ofzo, zou erg makkelikj zijn)
Je kunt wel downloaden per geselecteerde periode.. straks 'ns kijken wat dat doet
Eerst kreeg ik heletijd een foutmelding, via de link van Fok!, maar toen ik gewoon op de site van Postbank rond ging neuzen en vervolgens via daar heb aangevraagd, ging hij door.
Mooi initiatief.. heb dit altijd al willen hebben, maar vond het ook onnodig hiervoor te betalen (Jaja, Nederlander heh? )
Kreeg bij het invullen van het eerste venster ook een foutmelding.
Nadat ik de volgende URL heb ingevult werkt het wel.
https://www.p3.postbank.nl/
Ik ben blij dat ze eindelijk realtime de overschrijvingen kunnen verwerken. Dat is toch een grote vooruitgang. Voor studenten is/was girotel gratis, maar dit is voor iedereen gratis. Ze gaan de goede kant op!
Ik heb 30 minuten geleden gepint bij de supermarkt, en 15 minuten geleden was dat al verwerkt. Vind ik toch behoorlijk snel
Heb net wat geld tussen mijn twee rekeningen overgemaakt en dat is dus echt gelijk uitgevoerd.
Lekker... Goed werk daaro!
quote:Als het een javascript error is kan het aan Windows XP liggen. Gebruik je die toevallig? En zo ja, heb je sp1 geïnstalleerd?
Op woensdag 4 februari 2004 14:46 schreef Steve-O het volgende:[..]
Onbekende fout opgetreden. (Meldingscode:21099017)
Ik weet niet meer hoe het moet maar het javascript probleem was vrij gemakkelijk op te lossen. Je moet even die postbank hulplijn bellen. Ik dacht dat het iets te maken had met je explorer en hun programma.Het was en klusje van 5 tot 10 minuten.
Oh over dat realtime, bij alle banken is het al jaren realtime behalve bij die schijt postbank en dan dat belachelijke systeem met die tan codes. Ik snap niet waarom ik nog bij die bank zit. Ik ga het gewoon nu opzeggen, slechte service en beroerde producten weg er mee.
quote:Omdat het hier over een nieuwe feature gaat die mogelijk voor velen interessant is, laat ik hem open.
Op woensdag 4 februari 2004 20:10 schreef bbstreams het volgende:
er was eigenlijk al een postbank topic:
quote:Tja, wat raak je sneller kwijt, een los papiertje of een telefoon.
Op donderdag 5 februari 2004 21:55 schreef Forno het volgende:
Wat ik me afvraag: is het handig om je tan-codes per sms te ontvangen? Als je je telefoon verliest kun je niet online bankieren totdat je een nieuwe telefoon hebt. Ik neem dus weer gewoon een lijst.
quote:Postbank heeft het ook al een paar jaar, maar heeft het nu vernieuwd.
Op woensdag 4 februari 2004 14:49 schreef Num het volgende:
Komt de Postbank daar nu pas mee?
De Rabobank heeft 't al een paar jaar.
Betekent dat dus, dat wanneer ik om 13:00 iets overmaak naar een andere girorekening (niet van mezelf), dat dit om 13:10 op die rekening staat?
quote:(ik had het dan ook over het realtime gedeelte)
Op vrijdag 6 februari 2004 09:37 schreef Kontiki het volgende:
Postbank heeft het ook al een paar jaar, maar heeft het nu vernieuwd.
quote:Nee dat betekend dat als je 13:00 iets overmaakt dat het dan 13:01 op de andere rekening staat
Op vrijdag 6 februari 2004 09:48 schreef Kontiki het volgende:
Alleen waren de transacties nog niet realtime.Betekent dat dus, dat wanneer ik om 13:00 iets overmaak naar een andere girorekening (niet van mezelf), dat dit om 13:10 op die rekening staat?
quote:[zeurmode]
Op vrijdag 6 februari 2004 11:07 schreef Num het volgende:
Nee dat betekend dat als je 13:00 iets overmaakt dat het dan 13:01 op de andere rekening staat
quote:oude girotel online werkte ook al vlug (voor 23uur geplaatst, de volgende middag op mn alex rekening)
Op vrijdag 6 februari 2004 11:07 schreef Num het volgende:
over het realtime gedeelte
maar ik vraag me toch af hoe snel het echt zal zijn want alle banken moet wel mee werken, vroeger hielden banken standaard een paar dagen je geld vast. dit was voor hun natuurlijk bigbusiness. als er nu maar seconden zit waarbij de bank het geld in handen heeft, vangen ze minder rente.
Ik heb nu een girotel code, een gin code en een wachtwoord.
quote:Je Internet Bankieren gebruikersnaam.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:12 schreef Roellio het volgende:
Wat moet je bij "gebruikersnaam" invullen?Ik heb nu een girotel code, een gin code en een wachtwoord.
Ziet er wel netjes uit, het gaat alleen nog wel errug traag...
quote:
8. Provisies en kosten
8.1 Postbank is bevoegd aan de Cliënt kosten en provisie in rekening te brengen met betrekking tot het gebruik van Mijn Postbank.nl en de daaronder vallende Diensten en daarvoor de Cliënt te debiteren. De kosten en provisies worden door Postbank vastgesteld en kunnen met onmiddellijke ingang worden gewijzigd. Postbank draagt er zorg voor dat informatie hierover tijdig bekend wordt gemaakt.
quote:En dat geldt dus ook voor internetbankier diensten van alle andere banken.
Op zaterdag 7 februari 2004 14:06 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
![]()
quote:Ik betaal 0,00 voor Rabo Internetbankieren bij een Rabo Studentenrekening. Nou is Girotel en dit waarschijnljk ook gratis voor studenten, maar toch. Rabo Internetbankieren heb je bij de Rabo voor zover ik weet hoogstens een Rabox nodig,
Op zaterdag 7 februari 2004 14:42 schreef 700MB het volgende:[..]
En dat geldt dus ook voor internetbankier diensten van alle andere banken.
quote:Mijnpostbank.nl is eingelijk Girotel v2.0, en ook gratis..
Op zaterdag 7 februari 2004 16:22 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
Ik betaal 0,00 voor Rabo Internetbankieren bij een Rabo Studentenrekening. Nou is Girotel en dit waarschijnljk ook gratis voor studenten, maar toch. Rabo Internetbankieren heb je bij de Rabo voor zover ik weet hoogstens een Rabox nodig,
quote:Wat ik bedoel is dat andere banken er geld voor kunnen gaan vragen, als ze dat zouden willen. Niet dat ze het doen, dat is een andere stelling.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:22 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
Ik betaal 0,00 voor Rabo Internetbankieren bij een Rabo Studentenrekening. Nou is Girotel en dit waarschijnljk ook gratis voor studenten, maar toch. Rabo Internetbankieren heb je bij de Rabo voor zover ik weet hoogstens een Rabox nodig,
quote:Correct.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:29 schreef pinkelmans het volgende:
Mijnpostbank.nl is eingelijk Girotel v2.0, en ook gratis..
Ze bedoelen alleen in de voorwaarden dat de Postbank rechten heeft om er een betaalde dienst van te maken per onmiddelijke ingang, maar ze zullen het wel op tijd melden. Dit zodat je geen rechten heb om het gratis te eisen, etc.
Althans.. dat denk ik :p
quote:Gelukt. En nu maar afwachten tot ik de boel binnen heb
Uw aanvraag is ontvangen. Bedankt voor het aanvragen van Mijn Postbank.nlBinnen 7 dagen ontvangt u per post van Postbank
Een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op Mijn Postbank.nl
Een eenmalige activeringscode om Mijn Postbank.nl te activeren
Indien van toepassing: een papieren TAN-lijst
Download nu alvast de digitale handleiding van Mijn Postbank.nl. U kunt deze handleiding uitprinten.
Digitale handleidingLet op: Uw gebruikersnaam, wachtwoord en activeringscode worden om veiligheidsredenen apart verzonden.
quote:volgens mij als je een abbonoment voor SMSjes op grote schaal heb, betaal je een vast bedrag per periode, niet per SMSje ofzo.
Op zaterdag 7 februari 2004 19:51 schreef bbstreams het volgende:
wel wat raar dat je alleen via sms/papier de tan codes kan krijgen. hiermee snijdt de postbank zichzelf in de vingers omdat voor de klant sms ontvangen gratis terwijl de postbank zelf voor het versturen moet betalen. email lijkt me beter, de kans dat je een gsm(simkaart) verliest is bovendien groter dan dat je een emailadres kwijt raakt. via internet caffees bieden meeste providers naast pop3 ook webbased toegang namelijk.
Situatie 1. Henk schrijft WW en UN op één papiertje en raakt ze kwijt. Bekende Jaap vind ze, logt in, en merkt dat de WW van mijnpostbank hetzelfde is als zijn mail.. Kan dus overschrijven, aangezien de TANs gemailed worden.
Situatie 2. Jaap vind weer UN en WW, en logt in. Vervolgens bedankt hij dat hij een mailserver beheert van Henk. Hij logt wat, en vind de TAN. Vervolgens overschrijven.
Situatie 3. Jaap vind de UN en WW, logt in, en stuurt een SMSje. Hij heeft ook een telefoon, maar geen PIN.
Situatie 4. Jaap vind UN en WW, logt in, telefoon stond nog aan en hij kan overscrhijven.
Bij zowel SMS als MAIL is er kans op problemen.. Bij mail is alleen het probleem.. in hoe verre is iedereen te vertrouwen? En de mailtjes moeten dan iig encrypted worden, anders kan je op een netwerk zonder switches (okee, bestaan al steeds minder...) gewoon gaan snifferen als die zijn mail op haalt... Of als je admin access tot de mailserver hebt.. corruptie?
In mijn situatie is bijde wel mogelijk. Mijn WW is niet simpel om te krijgen van mijn email, en zeker niet hetzelfde als mijn (toekomstige) postbank. Ook zal je niet zo makkelijk mijn mobiel krijgen, en de pincode helemaal niet. Ach.. het is de gebruikers verantwoordelijkheid .
En als je mobiel gejat is.. Gelijk laten blokken, niks SMSjes!
nm.. me username valt 2 min later in de bus .. ff wachten op het wachtwoord
[Dit bericht is gewijzigd door pinkelmans op 10-02-2004 14:39]
quote:
Foutmelding
Door een technische storing is Mijn Postbank.nl op dit moment helaas beperkt beschikbaar.
U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten.Probeert u het op een later tijdstip nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.
The request you submitted can not be processed because of timing out
Alleen ik kan me TAN niet activeren:
Server Error
This server has encountered an internal error which prevents it from fulfilling your request. The most likely cause is a misconfiguration. Please ask the administrator to look for messages in the server's error log.
best wel jammer ;/
==edit==
behalve inlogcodes weizigen dan
[Dit bericht is gewijzigd door pinkelmans op 11-02-2004 19:20]
Heeft iemand toevallig al iets overgeschreven via mijnpostbank.nl naar een andere bank? Hoelang deed de postbank er nu over?
quote:Op zaterdag(ochtend) overgeschreven, en het was er maandag (SNS).
Op woensdag 11 februari 2004 21:33 schreef jaapgvk het volgende:
Bij mij doet alles het al een paar dagen perfect...Heeft iemand toevallig al iets overgeschreven via mijnpostbank.nl naar een andere bank? Hoelang deed de postbank er nu over?
quote:Thanx, ik had het gistermorgen (01:00 ofzo) overgeschreven en vandaag stond het er al op (rabobank), gaat dus ook lekker snel...
Op woensdag 11 februari 2004 22:14 schreef 700MB het volgende:[..]
Op zaterdag(ochtend) overgeschreven, en het was er maandag (SNS).
Alleen de server kan nog wel een tikkie sneller, maar dat zal wel door de drukte komen.
Maar je kan via Mijn.Postbank ook een voorraad TAN-codes aanvragen. Dan krijg je in 1x iets van 15 TAN-codes op je mobiel, zodat je een poos vooruit kunt.
Hulde!
Idd. realtime verwerking. (geinig om ff op girotel en mijnpostbank tegelijk in te loggen). Idd. ook realtime verwerking, en de tan's per sms zijn super, nu kan ik tenminste ook geld over maken als ik van huis ben (nee dat papiertje ga ik niet meezeulen).
Trouwens ook wat makkelijker te onthouden, je eigen login en wachtwoord.
quote:Inderdaad. Ik had mijn TAN-lijst ingescand en op mijn prive-homepage gezet. Dan kon dat ook, maar per SMS is toch wel een stuk comfortabeler.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:28 schreef Hagedis het volgende:
de tan's per sms zijn super, nu kan ik tenminste ook geld over maken als ik van huis ben (nee dat papiertje ga ik niet meezeulen).
quote:Ja veel beter dan die codes idd!
Trouwens ook wat makkelijker te onthouden, je eigen login en wachtwoord.
Alleen slome servers zijn het!
quote:Ja, dan draag je je steentje bij aan de veiligheid.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:28 schreef Kontiki het volgende:
Inderdaad. Ik had mijn TAN-lijst ingescand en op mijn prive-homepage gezet. Dan kon dat ook, maar per SMS is toch wel een stuk comfortabeler.
quote:Je kan die tan-codes ook aanvragen via de post hoor
Op zaterdag 7 februari 2004 19:51 schreef bbstreams het volgende:
wel wat raar dat je alleen via sms/papier de tan codes kan krijgen. hiermee snijdt de postbank zichzelf in de vingers omdat voor de klant sms ontvangen gratis terwijl de postbank zelf voor het versturen moet betalen. email lijkt me beter, de kans dat je een gsm(simkaart) verliest is bovendien groter dan dat je een emailadres kwijt raakt. via internet caffees bieden meeste providers naast pop3 ook webbased toegang namelijk.
quote:Och, die pagina was 3-dubbeldwars beveiligd. En als die TAN-lijst zichtbaar zou zijn, heeft diegene er nog niks aan.
Op vrijdag 13 februari 2004 20:37 schreef 700MB het volgende:[..]
Ja, dan draag je je steentje bij aan de veiligheid.
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 19:28 schreef Hagedis het volgende:
...Trouwens ook wat makkelijker te onthouden, je eigen login en wachtwoord.
Dan is het hebben van een achternaam die weinig voorkomt toch weer handig.
Ik heb nu mijn achternaam als login
De login, het wachtwoord en de activeringscode worden 'voor de veiligheid' apart verzonden. Ik had dus vandaag 3 enveloppen van de Postbank in mijn brievenbus liggen en een bankafschrift.
Met die gegevens had een kwaadwillende postbode dus zo mijn rekening kunnen plunderen, aangezien mijn rekeningnummer op het bankafschrift staat.
Dus wat ze nu bedoelen met 'veiligheid'
Ik zie ook wat nadelen:
site traag,
ik kan pas maandag geld naar mijn internet spaarrekening overboeken? (gister opdracht ervoor gegeven)
en je moet eerst klikken op rekeningen raadplegen voordat je het saldo ziet...Beetje irritant..
Ik denk dat ik nog teveel gehecht ben aan Girotel ofzo
quote:ze zeggen dat postbank nu realtime is
ik kan pas maandag geld naar mijn internet spaarrekening overboeken
quote:Voor spaarrekeningen werkt het iets anders.
Op vrijdag 13 februari 2004 23:04 schreef bbstreams het volgende:[..]
ze zeggen dat postbank nu realtime is
!!!!
quote:graaaauwww en dat is de kracht van de postbank
Op zaterdag 14 februari 2004 00:08 schreef 700MB het volgende:[..]
Voor spaarrekeningen werkt het iets anders.
naja, gebruik toch de spaarbeleg comfort rekening voor sparen
Die leidende rol is de postbank kwijt geraakt. Wel vind ik het systeem van de TAN codes veiliger dan het systeem dat bijvoorbeeld de rabobank gebruikt met die randomreader.
Wat ik bijvoorbeeld ook zo bagger vind aan de "normale" banken (en ik weet niet of het nog zo is). Toen ik 2 jaar geleden niet in mijn eigen stad naar een bankkantoor ging konden ze mij niet helpen. Dit moest ik namelijk maar doen bij mijn eigen kantoor. gelijk een klant kwijt
quote:Maar hoezo kan je dan nu overboeken van girorekening naar spaarrekening 4 dagen, terwijl dat eerst 1 dag was?!
Op zaterdag 14 februari 2004 10:06 schreef snabbi het volgende:
Dat zijn nou net de voorwaarden van die internet spaarrekening.
Je krijgt meer rente dan de normale spaarrekening, maar kan er ook minder snel over beschikken
quote:Van/Naar Internetspaarrekening was altijd 2 werkdagen. Dus als er een weekend tussen zit kom je uit bij 4 dagen.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:37 schreef Karliene het volgende:[..]
Maar hoezo kan je dan nu overboeken van girorekening naar spaarrekening 4 dagen, terwijl dat eerst 1 dag was?!
ik kreeg trouwens ook rare foutmeldingen ten tijde van de procedure, maar met een back en dat nogmaals confirmeren van de settings ging de aanmelding goed. Ik ben benieuwd of het idd handig werkt.
quote:Daar lijkt het wel op
Op zondag 15 februari 2004 15:11 schreef Sovereign het volgende:
Hmm, is het inlogsysteem nu down?
quote:Dus.
Op donderdag 5 februari 2004 08:38 schreef suimasen het volgende:
Ik wacht wel ff tot de nieuwigheid er af is en alle 1e problemen opgelost zijn, dan stap ik over. Girotel Online voldoet voor mij ook wel.
quote:Realtime tussen girorekeningen staat er ook, en dat klopt wel.
Op maandag 16 februari 2004 08:01 schreef Maerycke het volgende:
Overigens is er werkelijk NIETS real-times aan, aangezien de rekeningen die je op vrijdag inboekt als vanouds gewoon pas maandag worden afgeboekt.
quote:Ook niet waar.. de overboeking naar de girorekening die ik vrijdag heb ingeboekt, is pas deze ochtend daadwerkelijk afgeschreven.
Op maandag 16 februari 2004 09:39 schreef Kontiki het volgende:[..]
Realtime tussen girorekeningen staat er ook, en dat klopt wel.
Giro naar bank en andersom is niks veranderd.
quote:Da's een behoorlijke naaistreek van de Postbank
Op maandag 16 februari 2004 09:40 schreef Maerycke het volgende:[..]
Ook niet waar.. de overboeking naar de girorekening die ik vrijdag heb ingeboekt, is pas deze ochtend daadwerkelijk afgeschreven.
Als ik ga pinnen bij de supermarkt op de hoek, staat het de volgende dag pas op girotel, terwijl dat bij andere banken meteen geupdate wordt.
Verder werkt het best fijn, though
quote:Hmz of je nou een blad met codes moet pakken of zo'n dingetje.. lekker belangrijk. Overigens vind ik die codes voor mijn gevoel een stuk veiliger. Die codes die uit dat apparaatje heb ik al een paar keer terug zien komen.
Op maandag 16 februari 2004 15:38 schreef Visitor.Q het volgende:
Bij girotel van de postbank werkt alles nog met codes invoeren, dus voor inloggen, voor overschrijvingen etc en da's knap vervelend want die moet ik er dan steeds bij pakken. Ik weet niet hoe het bij bv de ABN gaat maar daar zie ik altijd zo'n apparaatje waar je je pin pas in duwt (die ik altijd bij de hand heb, en dat apparaatje hoef je ook niet super secuur op te bergen) en dat lijkt me dus een stuk makkelijker.Als ik ga pinnen bij de supermarkt op de hoek, staat het de volgende dag pas op girotel, terwijl dat bij andere banken meteen geupdate wordt.
Verder werkt het best fijn, though
goede nieuwe service hoor
Ja, een extra activeringscode moet je aanvragen. Vreemd genoeg krijg je dan 2 dagen later ook een papiertje met nieuwe tan-codes. Terwijl ze op de site zeggen dat je die van girotel gewoon kan blijven gebruiken. Lekker vaag dus weer.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:12 schreef vosss het volgende:
Ik hoorde van mn vader (apple figuur) dat op diverse appleforums duchtig gekankert word op dit gebeuren. Schijnt helemaal niet lekker te werken op apples (of je moet alweer andere browsers gaan nemen, en dan nog alleen bepaalde versies daarvan die werken)
Ik heb het ook aangevraagd en had gisteren alle codes thuisgekregen, dus ik dacht, mooi, even wat overboeken
Dat werkte dus neit, moest nog een extra dinges aanvragen, anders kon ik alleen tussen mn eigen girorekeningen overboeken enzo
Ja idd, tgaat als een speer. Voor iemand die altijd tegen zijn limiet aan zit, zoals ik, is dit bijzonder handigquote:Anyway, dat realtime werkt wel prima, ik woon boven een supermarkt en had daar boodschappen gepint. Ik loop naar boven en keek en het was al eraf (hooguit 3 minuten tijd zat daartussen)
Afboekingen wellicht, maar toch niet overboeken tussen eigen rekeningen. Dat is bij de Rabo echt realtime. Vijf minuten geleden van mijn spaarrekening overgeboekt naar de betaalrekening, en ik kan het nu al pinnen. (Dus niet alleen virtueel bijgeschreven.)quote:Anyway, dat realtime werkt wel prima, ik woon boven een supermarkt en had daar
2 dagen is snel. Het kan ook 5 (werk)dagen duren. Dat is tegenwoordig eerder uitzondering, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 08:57 schreef Kontiki het volgende:
G**domme, mijn geld wat ik de 26e heb overgemaakt van giro naar bank is nog steeds niet aangekomen, terwijl het wel al is afgeschreven. Is dit een storing of zo? Normaal duurt het 2 dagen.
Nee, dat kan niet, daarvoor heb je internationale overschrijvingskaarten nodig.quote:Op maandag 1 maart 2004 19:56 schreef pimpin het volgende:
weet iemand of ik hiermee ook naar het geld naar een buitenlandse bank kan boeken?
Dat is idd gewoon onzin. Zoals ik al zei, 2 stortingen die ik op de 26e had gedaan waren zondag "foetsie", ook een bedrag wat ik gepind had vrijdag stond er niet meer tussen terwijl het totaalsaldo wel klopte. Nu staan ze er wel weer bij met een boekingsdatum van 1 maart.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 10:15 schreef Aventura het volgende:
edit: net klantenservice gebeld, en die man zat slap te lullen van: de boekdatum is de verwerkingsdatum blablabla.
Zal ik nog even zeggen dat Rabobank wel realtime boekingen tussen eigen rekeningen uitvoert ?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Puh, neem maar van mij aan dat ALLE transacties in Mijnpostbank.nl puur VIRTUEEL zijn en dat het gewoon net als vroeger pas de VOLGENDE dag ECHT verwerkt is! (...)Dikke nep dus.
Dit bedrag kun je gewoon laten storneren door de Klantenservice van de Postbank. Je krijgt dit geld dan van de Postbank, en Postbank zorgt ervoor dat zij het geld krijgen van de derde. Kijk dat vind ik dus weer even servicequote:Op maandag 1 maart 2004 14:51 schreef Stiemie het volgende:
Opgepast!!!!!!
Kijk maar goed uit... Ik keek vanmiddag bij Girotel en zag dat m'n reserveringen van februari nog niet verwerkt waren. Geen probleem dan doe ik het wel via Mijnpostbank.nl... Zo gedaan!
Wil ik daarna de reserveringen bij Girotel intrekken, kan dat niet! Krijg ik bij de helpdesk te horen dat er vannacht een storing bij Girotel is geweest end at ze daarom nu overdag alles aan het versturen zijn! Nu gaat alles dus 2 keer van m'n rekening af. En nee, wij kunnen hier echt niets aan doen mevrouw, wij kunnen er echt niet bij of ervoor zorgen dat het stopgezet wordt... Fijn zo'n systeem dat de baas is over de postbankmedewerker... Sukkels! En nu maar proberen het geld weer van al die bedrijven terug te krijgen... Dankjewel Postbank!
Sorry, maar wat jij beweert is pertinent NIET waar. Ik stond 1400 euro rood (ik heb een girokwartaalkrediet van 1500 euro) en ik liet iemand met een andere girorekening 200 euro overmaken naar de mijne. Mooi dat ik een uur later NIET kon pinnen. Conclusie: alles is puur virtueel op mijnpostbank.nl, het is pas werkelijk de volgende dag bijgeschreven!quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:19 schreef Smorlez het volgende:
[..]
Dit bedrag kun je gewoon laten storneren door de Klantenservice van de Postbank. Je krijgt dit geld dan van de Postbank, en Postbank zorgt ervoor dat zij het geld krijgen van de derde. Kijk dat vind ik dus weer even servicePostbank is niet verplicht dit te doen. Ethisch en commercieel gezien wel wenselijk natuurlijk.
Ik merk een enorme flame op de Postbank hier. Correct me if i'm wrong. Onder andere op de 'omslachtige' TAN-codes. Bedenk wel dat dit controle systeem verplicht wordt gesteld door de Nederlandse Bank. Sommigen hier zien liever apparaatjes waar ze hun pas in moeten steken (Rabo, ABN Amro, SNS heb ik gelezen), hier moet dus hun pin-code worden ingetoetst.
Waarom zou dit veiliger zijn? De getallen die ingevoerd moeten worden zijn random, en deze komen vaker terug. Ook is het zo dat je je pin-code voor je pas niet kunt veranderen. Bij MijnPostbank.nl kun je je gebruikersnaam én je wachtwoord wijzigen. En die hoeft niemand te weten (als je een beetje geheugen hebt). De pin-code kan eenvoudig worden afgelezen bij de pin-automaat, winkel etc. Iemand beukt je in mekaar, jat je pasje en kan zo aan de slag met z'n (evt) eigen random reader. Inloggen en TAN aflezen is geen probleem. Ja het is omslachtig, maar ik zie hier ook veel 'creatieve' ideeën van anderen over het gebruik van papieren lijsten en SMS-TAN.
Ok, het overboeken van Internet Sparen duurt lang. Voor zes uur 's avonds ingevoerd, betekent overmorgen het geld op de rekening. Postbank geeft wel een hogere rente op Internet Sparen dan andere banken. Niet veel, maar toch. Vorige week was de belangstelling té groot. Maar deze week loopt de site weer als een zonnetje.
De boekingen van giro naar giro zijn realtime, en boekingen van je giro naar bv. de Rabo (heb het al een aantal keer geprobeerd) zijn de volgende dag bijgeschreven op rekening van begunstigde. Interpay zit hier inderdaad nog tussen. Je saldo is wel a la minute bijgewerkt, dus je kunt het niet meer uitgeven![]()
Sommige dingen binnen mpb.nl zijn nog niet doordacht genoeg, maar Postbank staat absoluut open voor suggesties. Stuur een e-mail met een suggestie en deze wordt gegarandeerd gerapporteerd.
En ja, ik werk inderdaad bij de PostbankEn met veel plezier mag ik wel zeggen!
Geen id wat er bij jou aan de hand is geweest. Maar ik heb het laatst nog geprobeerd, en no problemo...quote:Op vrijdag 5 maart 2004 12:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Sorry, maar wat jij beweert is pertinent NIET waar. Ik stond 1400 euro rood (ik heb een girokwartaalkrediet van 1500 euro) en ik liet iemand met een andere girorekening 200 euro overmaken naar de mijne. Mooi dat ik een uur later NIET kon pinnen. Conclusie: alles is puur virtueel op mijnpostbank.nl, het is pas werkelijk de volgende dag bijgeschreven!
Dit was dus precies tijdens die storing.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Puh, neem maar van mij aan dat ALLE transacties in Mijnpostbank.nl puur VIRTUEEL zijn en dat het gewoon net als vroeger pas de VOLGENDE dag ECHT verwerkt is! Ik liet gisteren 200 euro overmaken op mijn girorekening. Dus ik loop een uurtje later naar de giromaat en mooi dat ik het NIET kon pinnen, en het saldo was ook niet bijgewerkt! Dikke nep dus.
ze staan niet op m'n factuur dus ik denk t wel, stond vast ook wel ergens bij het aanmelden, anders had ik het niet genomenquote:Op maandag 8 maart 2004 14:17 schreef mregeling het volgende:
werkt goed hier hoor, maar is het krijgen van een sms tan gratis ?!?
700MB (aka Mr. Postbank)quote:weet iemand of ik hiermee ook naar het geld naar een buitenlandse bank kan boeken?
quote:Nee, dat kan niet, daarvoor heb je internationale overschrijvingskaarten nodig.
Net als telefooncontact zal e-mailcontact ook zijn uitbesteed, vermoedelijk bij SNT. En dan krijg je dus dit soort antwoorden. Wees blij dat er in elk geval nog inhoudelijk op je vraag wordt ingegaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Gajus het volgende:
Deze suggestie verstuurde ik gisteren naar de Postbank:
Als ik een overschrijvingsopdracht invoer, dan kan ik hieraan een mededeling toevoegen.(...) Helaas verdwijnt de mededeling in het overschrijvingsoverzicht. (...)
Dit antwoord ontving ik vandaag van de Postbank:
(...) Wanneer u de overzichten download in een Excell bestand, kunt u de mededelingen in het overzicht zelf toevoegen.(...)
Dus mijn suggestie ter voorkoming van een extra (en overbodige) administratie wordt afgedaan met een advies over het opzetten van een extra administratie. (...)
t heeft gewoon gewerkt!!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:18 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Standaard logt MijnPB in middels een of ander ranzig ActiveX-ding. Als je browser dat niet ondersteunt, probeert hij om te switchen naar een methode via Java. Daar dient dat scherm voor.
Overigens kon ik bij een collega met Firefox onder W2K wel inloggen op MijnPB (ikzelf gebruik IE)
kep ff activex aangezet in de security settings van IE en nu werkt t welquote:Op woensdag 10 maart 2004 13:18 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Standaard logt MijnPB in middels een of ander ranzig ActiveX-ding. Als je browser dat niet ondersteunt, probeert hij om te switchen naar een methode via Java. Daar dient dat scherm voor.
Overigens kon ik bij een collega met Firefox onder W2K wel inloggen op MijnPB (ikzelf gebruik IE)
Helemaal mee eens. Ik irriteer me er ook zwaar aan dat de ingevoerde mededelingen niet op je eigen overzicht/afschriften terug te vinden zijn. Voor de programmeurs is het hooguit een paar regels tikwerk om deze optie aan te zetten...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Gajus het volgende:
Deze suggestie verstuurde ik gisteren naar de Postbank:
Als ik een overschrijvingsopdracht invoer, dan kan ik hieraan een mededeling toevoegen. Deze mededeling heeft betekenis voor zowel de ontvanger als de verzender. Helaas verdwijnt de mededeling in (de detailweergave van) het overschrijvingsoverzicht. Het is voor Postbank een geringe moeite zo´n mededeling zichtbaar te maken bij de detailweergave van een overschrijving. Voor een Postbankklant is dit een zeer nuttige aanvulling omdat dit een extra administratie overbodig maakt.
Jezus, wat een k*t-reactie (sorry hoor). Typisch zo'n standaardreactie van mevrouw/meneer de 'help'-desker om de klant snel af te wimpelenquote:Dit antwoord ontving ik vandaag van de Postbank:
Bij 'Mededeling' kunt u een mededeling invullen. Deze mededeling wordt meegezonden naar de ontvanger. De ontvanger kan de mededeling altijd lezen en de tekst blijft wel bij zijn bijschrijving te zien. U ziet deze mededeling echter niet bij uw afschrijving. Wanneer u de overzichten download in een Excell bestand, kunt u de mededelingen in het overzicht zelf toevoegen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dat vermoed ik ook, maar het gebeurt wel op gezag van het "Hoofd E-commerce en E-mail", de officiële ondertekenaar van de Postbank-reactie.quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:51 schreef Javabean het volgende:
Typisch zo'n standaardreactie van mevrouw/meneer de 'help'-desker om de klant snel af te wimpelen
Daar heb je die sms-service voor.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:23 schreef girotel het volgende:
Ik vind die TAN-lijsten heel kansloos. Beter kunnen ze zo'n E.dentifier hebben, net als bij ABN AMRO. Dan hoef je niet met die lijsten rond te slepen (op vakantie???)...
Check www.postbankzakelijk.nl de poll en stem "Looptijd" . BVD.
Poll kan heel makkelijk beinvloed worden, zit geen beveiliging op. Willen kijken of we > 90% kunnen halen...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 18:27 schreef Miss_Nexhil het volgende:
[..]
Daar heb je die sms-service voor.
En wat loop je te zeiken over die poll.
quote:Pagina niet gevonden
De pagina die u zoekt is niet gevonden.
Controleer of u het juiste adres heeft ingevoerd. Indien u deze melding opnieuw krijgt, betekent het dat de betreffende pagina niet bestaat of is verwijderd.
Door op onderstaand logo te klikken, keert u terug naar de homepage.
hier werkt het gewoon hoor, ligt het niet aan je internet provider?quote:Op maandag 31 mei 2004 10:21 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik kan weer eens mijnpostbank niet op. Ik krijg gewoon een errorpage. Ik vind het echt ongelofelijk amateuristisch!
[..]
Ik kan er gewoon op, je instellingen staan vast verkeerdquote:Op maandag 31 mei 2004 10:21 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik kan weer eens mijnpostbank niet op. Ik krijg gewoon een errorpage. Ik vind het echt ongelofelijk amateuristisch!
[..]
quote:Door een technische storing is het op dit moment helaas niet mogelijk om uw rekeningen en andere Postbank producten te bereiken. Wel kunt u gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten. Als u beschikt over Girotel dan kunt u uw betalingen via Girotel uitvoeren.
ze zouden tenminste girotel ruimer open kunnen laten zijn als ze zo nodig van alles met mijnpostbank.nl moeten doenquote:Girotel Online is momenteel niet bereikbaar. De openingstijden zijn van 6:00 uur tot 23:00 uur.
Uiteraard. En als ze dat nou nog in mijnpostbank.nl zouden steken, maar nee. Wat een fiasco is dat zegquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:00 schreef skiczukie het volgende:
Ja ze trekken toch rente ofzo door dat vasthouden van geld?
Ik heb al 2 rekeningen. Ik zit bij de Postbank omdat bepaalde transacties bij hen goedkoper (als in: andere banken zijn ong. 4 keer zo duur als de Postbank)zijn dan bij andere banken. Ik ben dus helaas wel afhankelijk van hen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:36 schreef skiczukie het volgende:
Waarom stappen jullie ontevreden Postbankklantjes niet over op een goede bank? Rabobank b.v. Geen promotie voor hun ofzo, maar bij hun gaan de bankzaken wel lekker soepel.
Ontzettend!quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:33 schreef SEMTEX het volgende:
...
Ergeren jullie je trouwens ook zo aan al die submenuutjes die je krijgt voordat je eindelijk ziet wat je saldo is?
Die werkt idd altijdquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:01 schreef larshil het volgende:
Een tip: stap over op de ABN-AMRO.
quote:Foutmelding
Door een technische storing is Mijn Postbank.nl op dit moment helaas beperkt beschikbaar.
U kunt wel gebruik maken van Effectenordering, Internetsparen, AEX Sparen, E-go creditcard en SMS Diensten.
Probeert u het op een later tijdstip nogmaals. Onze excuses voor het ongemak.
Geloof dat ze er morgen echt serieus goed aan gaan werken. Ik heb afgelopen week ook problemen gehad, maar heb zeker ook een paar keer in kunnen loggen...quote:Op donderdag 8 juli 2004 02:16 schreef StefanP het volgende:
Ik kan nu al 3 dagen niet inloggen vanwege 'problemen' of zoiets op de site.... klotezooi. Gooi er 10 miljoen tegenaan voor nieuwe servers, klotebank. Met al die miljarden winst per jaar kan dat er heuse wel af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |