abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20981965
Is er ergens een agenda te vinden met leuke feestjes op het gebied van IDM? Het is namelijk al een paar keer voorgekomen dat ik er pas later achterkwam dat een bepaalde artiest ergens opgetreden had.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_20992830
quote:
Zelfs nog aan breakdancen gedaan (ssstt, niet doorvertellen).
supercool man!

nieuw luistervoer; daedelus - a gent agent, wel iets minder dan snowdonia
t. shadetek - burnerism, cool, wel een beetje lo-fi vergeleken met bijv. o9, maar het bumped wel
stendec - a study of and, holkham - komatta saru, proem - songs for the city bus (grappig dat je die kerel tegen kan komen op zowel slsk als n5md fora) allemaal niet gehoord
en murcof's "utopia". prachtig, vooral die fax remix

Datach'i is volgens mij al ongeveer evenlang bezig als snares, ik heb We are always well thank you , maar die draai ik niet bepaald grijs, dus als iemand em wil (10E of ruilen).

Glacius: Ja, hier ;-)
Ik hou wel een agendaatje bij maar daar staat tot nu toe nog erg weinig in voor volgend seizoen. (waarom werken clubs eigenlijk met seizoenen, er is in de zomer nooit geen flikker te doen, terwijl ik dan juist veel tijd, net alsof iedereen op vakantie is ofzo)
pi_21105422
Iedereen gisteren nova gekeken over de origines van electronische muziek vanuit het phlips Natlab? Uber-elite. Check hier: http://www.novatv.nl/inde(...)ls&reportage_id=2771

Je kunt op een moment trouwens goed horen wat ze daar bij nova nu echt van electronische muziek vinden als de verslaggever op een kut toontje zegt van: Dus als jullie deze muziek nooit hadden gemaakt, was er nu geen dance geweest. Daarnaast 'dwepen' alle DJs er schijnbaar ook er al mee nog voordat ze uit zijn, knap!

Aanrader voor rjd2/shadow fans: Diplo met Florida of zijn mix met de Shadow (zoek op Diplo Vs Shadow)

[ Bericht 18% gewijzigd door Born_2B_Scorned op 06-08-2004 20:52:59 ]
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 12:52:38 #279
16049 BJB
cluods in the haed
pi_21117570
Wat meer info over Venetian Snares in Rotterdam:
quote:
Rotterdamse Tegentonen
Di 21 september, aanvang 20.30 uur, Lantaren 1, entree: ¤ 9,95 / ¤ 7,95
- Kamarotti (de terugkeer van de Vlaamse Primitieven) [Belgie/NL]
Kamagurka is terug in de Nederlandse theaters met een geheel nieuw programma: Kamarotti. Kamagurka en zijn band brengen een eigenzinnig concert met klassieke allures en van een allesverterende schoonheid.
Kamagurka (vocalen, tekst), Johan de Smet (muziek, piano, keyboards), Luc-Ex (basgitaar) en Raggende Man-Marcel Schmidt (drums)
- Venetian Snares (exit Timbaland en de Neptunes) [U.S.A.]
Een van de meest opzienbarende bands op gebied van experimentele elektronische muziek. De Venetian Snares slagen erin met elk nieuw album een compleet nieuwe stijl te laten horen.

De afgelopen seizoenen heeft Lantaren/Venster op incidentele basis Tegentonen-achtige concerten gepresenteerd, concerten waarin onbekommerd wordt gegrasduind in de grensgebieden tussen pop, jazz, impro, electronica en nieuwe muziek. De oerhollandse hokjesgeest, die de verschillende soorten muzieken en publieken strikt van elkaar gescheiden houdt, lijkt bij dit soort concerten verder weg dan ooit en gelukkig maar.
Met dit concert gaat een serie Tegentonen-concerten van start, op structurele basis zogezegd en als zodanig voor het muziekleven in de Maasstad een niet te versmaden aanwinst.
Dit concert heeft een dubbel en sterk surrealistisch karakter. Hoe kan het ook anders wanneer Luc Zeebroek voor het voetlicht treedt. Afgelopen seizoen vertoefde schrijver dezes bij een soortement try-out van dit Kamarotti-programma en was, hoewel een toegewijd Kamagurka-fan, die zich bij tijd en wijle toch betrapt op een zekere Kamagurka-moeheid, prettig verrast, zo niet totaal overdonderd door deze glorieuze comeback van de Vlaamse Primitieven.

Meer dan tien jaar, zeg een eeuwigheid geleden maakte dit anarchistische ensemble, waarin ook toen al Johan de Smet de toon aangaf, de Laaglandse podia onveilig met sterk beklijvende liederen als Moord eens een volksken uit, Waar de lampen in de klinken blinken, Eenzaam zonder mij, Twee Seconden Man, Marjoleintje en het onvolprezen De pijn van het zijn, ongetwijfeld Kama's magnum opus.
Deze liederen waren eigenlijk te goed om nog te lachen en hebben inmiddels aanvulling gekregen van nieuw, niet te versmaden repertoire en een nieuwe band met muzikale zwaargewichten uit de Hollandse alternatieve scene.
Naast Kamagurka bestaat Kamarotti uit Johan de Smet (pianist en als zodanig Kama's vaste begeleider, componist en drijvende kracht achter de legendarische Gentse Simpletones), Luc-Ex (bassist, actief in The Ex, Roof en 4 Walls) en Marcel Schmidt (vooral bekend als drummer van De Raggende Manne).
Met Kamarotti kan de avond niet meer stuk, tenzij je de Venetian Snares daarna boekt natuurlijk.

De Venetian Snares is het pseudoniem voor Aaron Funk (geen pseudoniem) uit Winnipeg, Canada, de geboorteplaats van Dinosaur sr., Neil Young.
Met Squarepusher, Aphex Twin en Boards of Canada is Venetian Snares één van de meest toonaangevende acts binnen de experimentele electronica van dit moment en dat in toenemende mate. Funk doet niet aan stijl en noemt zijn stijl simpelweg surrealisme, een opvallende overeenkomst met zijn verre, maar vermoedelijk totaal onbekende geestverwant Kamagurka, waarmee hij in ieder geval een punk-verleden deelt. Of zijn agressieve electronische exercities in 7/8 dan wel 5/4 aan zijn Vlaamse mede-surrealist besteed zijn, blijft vooralsnog de vraag.
Afsluitend wat recensies, die zodanig superlatief zijn dat je bijna gaat denken dat ze verzonnen zijn, maar niet heus:
New Musical Express:
"Venetian Snares is to Music what Satan is to Christianity: a profoundly malevolent force who looks great, intimidates a lot of boring people and is, despite everything, insanely popular... It's like experiencing The Empire Strikes Back on 3D IMAX on LSD..."
The Wire:
"...both inspirational and infuriating... relentlessly inventive (in his) approach to structure."
Uncut:
"Aaron Funk maintains impressive quality control. All he needs is a brave Missy, Kelis or Bjork to climb aboard these bucking electro-punk broncos - then we'd see how fresh and innovative the Timbalands and Neptunes of this world really sound."
Muzik:
"...the best record of all time..."
Daar valt weinig meer aan toe te voegen.
Met kamagurka dus. Euhmmm.... ja
pi_21118183
Aphex Twin - 54 Cymru beats
Dat apocalyptische einde blijft prachtig. Heerlijke takkeherrie. Mijn zusje noemt het hoofdpijnmuziek
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 20:39 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Iedereen gisteren nova gekeken over de origines van electronische muziek vanuit het phlips Natlab?
Heel toevallig heb ik dat ook gezien. Erg grappig om te zien hoe ze vroeger loops en reverbs maakten. Maar dat had ik al eens vaker gezien van mijn Deutsche audioleraar. Hoe heette dat album nou? Die wil ik wel eens horen. Iets met '...the second moon'?
pi_21122967
Sound(s) of the second moon: www.basta.nl

Een van de meest opzienbarende bands op gebied van experimentele elektronische muziek. De Venetian Snares slagen erin met elk nieuw album een compleet nieuwe stijl te laten horen.

Erg zorgvuldig stukje
Klinkt wel als een superavond!
pi_21133553
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 20:39 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Aanrader voor rjd2/shadow fans: Diplo met Florida of zijn mix met de Shadow (zoek op Diplo Vs Shadow)
DL hier z'n breezeblock mix:
http://www.shtikman.com/music/diplo_breezeblock_mix.mp3

Kraftwerk - 'Tour De France' (EMI)
Diplo - 'Diplo Rhythm' (Big Dada)
Os Carracos - 'Bochecha Ardendo' (Link)
Dead Prez - 'Hell Yeah' (Columbia)
TV On The Radio - 'Staring At The Sun' ( Touch And Go)
Diplo - 'Into The Sun' (Big Dada)
Weezer - 'Say It Ain't So' (Geffen)
Youngbloodz - 'Damn' (Laface)
Lil Flip - 'Game Over' (Sony)
Radiohead - 'Sit Down, Shut Up' (Capitol)
Notorious BIG - 'Deadwrong' (Instrumental) (Bad Boy)
Lady May - 'Round Up' (Arista)
Kelis & Andre 3000 - 'Millionaire' (Startrack)
Arti & Mestieri - 'Sapir Sentir' (Cramps)
  maandag 9 augustus 2004 @ 01:35:18 #283
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21145780
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:48 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Sound(s) of the second moon: www.basta.nl

Erg zorgvuldig stukje
Klinkt wel als een superavond!
Daar ga ik waarschijnlijk ook heen.
...dass wir fliegen.
pi_21192478
Ben ook maar eens begonnen met wat van Autechre te beluisteren!
Heb nu Tri Repetae++ en ik vind hem echt geweldig!! Vooral ook het nummer Vietrmx21 wat van de garbage ep komt. Zulke prachtige "ambient" klanken
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  woensdag 11 augustus 2004 @ 08:45:52 #285
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_21200198
Vltrmx21 is dan ook wel een van de mooiste AE tracks. Als je net begonnen bent met AE dan staan je nog een hele reeks aangename verassingen te wachten. Toen ik eenmaal zelf begon met luisteren had ik binnen twee weken vrijwel hun hele discograpie in huis.

Nog nieuws op Autechre gebied, het is sinds de release van Draft wat stil geworden
= there is a light that never goes out =
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 17:24:12 #286
16049 BJB
cluods in the haed
pi_21285941
Is Waki - Music for Waki People (Databloem) hier al voorbij gekomen?

Zo niet, dan is dat schijfje bij deze mijn tip van de dag! Heerlijk rustgevende ambient, vol leuke loopjes en met wat minimal techno invloeden..... veel plezier
pi_21323839
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 00:21 schreef zodiakk het volgende:

[..]
Is dit een EP?
Ik zag die release, Proem - Songs 4 the city bus (Core dump records), op de Rushhour mailing list langskomen, tijdje geleden alweer. Maar toen ik er recent langsging hadden ze de CD niet...
pi_21506443
en toch vraag ik me stiekem af waar ik tshirts (o.i.d.) kan kopen van.. nja, warp-artiesten, schematic-artiesten planet mu-.., whatever : )

iemand al wat tegengekomen -zonder- visa, mastercard etc? gewoon in nederland?
ikzelf heb alleen beschikking over internetbankieren, dus creditcard = geen optie (dat, en ik krijg niemand zo gek want ze vertrouwen allemaal internet niet )
pi_21509929
Op de warpnight paradiso kon je shirts kopen, maar ik was zo dom om te denken dat ze aan het eind vh concert er ook nog zouden staan.
Voor de rest denk ik dat je het ergens in een winkeltje in de randstad vast wel ergens hebt, alleen dan moet je wel weten welk winkeltje en waar die zit :-)
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:42:53 #290
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21510245
Tsja, zonder CC kan het lastig worden. Ik ben bij diverse winkeltjes weleens een verdwaalt Aphex T-shirt tegengekomen, maar meer ook niet. Ondanks dat ik wel een CC heb en internet wat dat betreft wel vertrouw, zou ik toch ook liever een T-shirt offline kopen i.p.v. online. Heb een paar maal een T-shirt laten overwaaien, maar die zijn ook al een paar keer niet de juiste maat gebleken. XL is helaas niet overal hetzelfde ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:43:25 #291
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_21510255
Op warp.com heb ik laatst wel verschrikkelijk mooie Delta-shirtjes gezien
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_21532549
21 oktober schijnt er weer een Warpnight in Paradiso te zijn - zo vertelt het Lowlandskrantje. .
Is it washable?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 15:03:31 #293
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21534440
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:42 schreef Uncle_Sam het volgende:
21 oktober schijnt er weer een Warpnight in Paradiso te zijn - zo vertelt het Lowlandskrantje. .
21/22/23 oktober Amsterdam Dance Event o.a. in Paradiso, maar ook op heel veel andere plaatsen, dus best kans dat er iets "IeDeeEmmerigs" tussen zal zitten
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_21590242
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:42 schreef Uncle_Sam het volgende:
YEAH! Daar ga ik zeker bij zijn, desnoods in m'n eentje!
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_21615381
Uit de warp nieuwsbrief:
Thu 21 Oct. Amsterdam. Paradiso <http://www.paradiso.nl/>
Plaid live + Bob, Jamie Lidell + Pablo Fiasco
Milanese, Richard Devine, Cane (aka Funckarma)
DJs Ellen Allien, Dub Kult, Rob Hall, N>E>D
Warp Vision live AV showcase by Flat-E

Wel een coole line-up maar.. Plaid wel al heel erg vaak gezien, vraag ns Squarepusher ofzo
pi_21618132
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Uit de warp nieuwsbrief:
Thu 21 Oct. Amsterdam. Paradiso <http://www.paradiso.nl/>
Plaid live + Bob, Jamie Lidell + Pablo Fiasco
Milanese, Richard Devine, Cane (aka Funckarma)
DJs Ellen Allien, Dub Kult, Rob Hall, N>E>D
Warp Vision live AV showcase by Flat-E

Wel een coole line-up maar.. Plaid wel al heel erg vaak gezien, vraag ns Squarepusher ofzo
Inderdaad wéér Plaid. Laat ze Autechre eens overkomen. Nouja, Plaid is natuurlijk de publiekstrekker en de rest is voor geeks zoals ik. Milanese en Richard Devine dat worden echt heftige optredens. Die Milanese wordt ook een beetje door Warp gelanceerd als hét nieuwe talent (tis de buurman van Chris Clarke). Hij heeft een zeer sinister mini-albumpje uit op Warp genaamd '1 up'.
  maandag 30 augustus 2004 @ 21:06:47 #297
16049 BJB
cluods in the haed
pi_21646521
Plaid nooit gezien, dus geen klachten van mijn kant

Weten jullie toevallig ook wanneer de voorverkoop begint?
  maandag 30 augustus 2004 @ 21:18:58 #298
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_21646815
Ellen Allien
...dass wir fliegen.
  maandag 6 september 2004 @ 22:39:20 #299
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21793013
De Warp DVD kan sinds een paar dagen gepreordered worden via www.warprecords.com ... krijg je een paar prints bij en een mix CD, plus: geen verzendkosten! Nah ja, is ie altijd nog dik 25 euro, maar dat is het mij wel waard.
  dinsdag 7 september 2004 @ 21:06:00 #300
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21811974
24 september Venetian Snares in Paradiso als onderdeel van de Planet Mu Tour
25 september Speed J, Fennesz en nog wat meuk at the same place

bron: http://www.sonicacts.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')