abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2004 @ 08:28:33 #101
83835 There_is_only_One
He is known through reason!
pi_17079386
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 01:07 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

slimme leraar !

Boek is "Macht van de Islam" - Gottschalk, Herbert

gaat over de veroveringen en de openbaringen van Mohammed en de geschiedenis van de godheid Allah.

Ik heb zijn website, na aanleiding van jouw bericht, bezocht en moet zeggen, dat ik zelfs als een niet-geleerde van de Islam fouten heb ontdekt in zijn verhalen. Zo plaatste hij versen uit de Koran die hij uit de context heeft gehaald en ook over het ontstaan van de Koran spreekt hij zichzelf tegen en mist zeer belangrijke info over het ontstaan ervan. Het had voor mij geen zin om verder te lezen want als je ontdekt dat iemand niet echt deskundig is op dat gebied en dat soort simplistische fouten maakt demotivieert het je om verder te kijken.

Ik ben nog een keer wezen kijken, in de hoop een uitdaging te vinden voor mij verstand, maar ben weer teleurgesteld. Hij zegt bijvoorbeeld dat de Islam zegt voor vrede te staan en weerspreekt dat door een fatwa aan te halen van Osama bin Laden?

[Dit bericht is gewijzigd door There_is_only_One op 11-02-2004 09:48]

Eeuwigheid is al begonnen
pi_17080587
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 08:28 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Ik heb zijn website

post het linkje van die website eens ?
fokschaap
  woensdag 11 februari 2004 @ 11:12:36 #103
83835 There_is_only_One
pi_17082244
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 09:52 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

post het linkje van die website eens ?

http://home.planet.nl/~wmt/dialisla.htm
pi_17082521
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:12 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

http://home.planet.nl/~wmt/dialisla.htm

dit lijkt me niet de website van de heer Gottschalk. Zijn naam wordt 1x genoemd
fokschaap
  woensdag 11 februari 2004 @ 11:31:20 #105
83835 There_is_only_One
pi_17082639
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:26 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Nee? ik ga ff kijken of ik een fout heb gemaakt. Ik dacht dat hij daar zijn verhaal had neergezet. Ik ga kijken.
  woensdag 11 februari 2004 @ 11:37:38 #106
83835 There_is_only_One
pi_17082759
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:26 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Ik zie mijn fout. Mijn excuses. Hij, Gottschalk, wordt daar geciteerd en het is niet zijn website. Maar zijn verhaal, dat daar geciteerd wordt, klopt ook niet. Het gaat om de joden die toenertijd werden geëxecuteerd, zie het verhaal op de vorige pagina van dit topic.
pi_17082827
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:37 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Ik zie mijn fout. Mijn excuses. Hij, Gottschalk, wordt daar geciteerd en het is niet zijn website. Maar zijn verhaal, dat daar geciteerd wordt, klopt ook niet. Het gaat om de joden die toenertijd werden geëxecuteerd, zie het verhaal op de vorige pagina van dit topic.

bronnen van jou zijn ook weer weerlegt, zoals speknek opmerkte in een ander topic. het wordt zo een welles-nietes discussie.

Heb jij overigens gister NOVA gezien ? Daarin kwam een "moslim" uit (ik denk) Engeland aan het woord. Vind jij daar wat van ?

fokschaap
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:50:45 #108
83835 There_is_only_One
pi_17084570
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:41 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

bronnen van jou zijn ook weer weerlegt, zoals speknek opmerkte in een ander topic. het wordt zo een welles-nietes discussie.

Heb jij overigens gister NOVA gezien ? Daarin kwam een "moslim" uit (ik denk) Engeland aan het woord. Vind jij daar wat van ?

Dat link die ik hier gepost had, zie boven, behoort niet tot "mijn" bronnen. Jij noemde hem en ik ging op google zoeken, omdat ik nieuwsgierig was naar zijn verhaal. Dat ik een fout maakte, dat het zijn website was, is menselijk, maar ik geef mijn fouten toe. Dus is het geen welles-nietes discussie. Ik zeg alleen datgene wat ik weet.
Ik heb nova gisteren niet gezien, en kijk er eerlijk gezegd ook niet na, omdat het niet objectief is doordat ze daar bepaalde stukken wegknippen en daardoor mensen verkeerd begrepen worden, zoals toen met Imaam Elmoumni gebeurd was. De Islam wordt nu gezien als de vijand van het westen en alles wordt gebruikt voor propaganda.
Maar wat zei die moslim dan.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:50:51 #109
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17084573
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:24 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Daarbij zijn het veelal fundamentalisten die zijn gehersenspoeld door kwade lieden die de Koran verkeerd uitleggen. De Koran predikt geen geweld tegen welke godsdienst/cultuur dan ook
Volgens mij ben jij gehersenspoeld. Lees de koran eens 5:33 "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:58:02 #110
60090 Akkersloot
pi_17084771
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:13 schreef There_is_only_One het volgende:
Klamp jij je maar vast aan de evolutietheorie dat zegt dat het "leven strijd is", "recht van de sterkste", "zwakkere zullen worden uitgeroeid".
Alle tirannen van de afgelopen eeuw waren mensen die geloofden in de evolutieleer. Deze tirannen hebben dit vaak openlijk verklaard en voelde zich gesterkt door deze onbewezen theorie om honderduizenden van hun eigen mensen an andere af te slachten, zonder spijt. Enkele namen zijn: Hitler, Karl Marx(grondlegger van het communisme)
Hitler en Karl Marx geloofden ook dat de aarde om de zon draait. Die theorie dat de aarde om de zon draait is dus gewoon gevaarlijk.

En er zijn ook miljarden mensen die in de evolutietheorie geloven die de mensheid niets hebben aangedaan.

Wat een wijsheid dus wat je allemaal niet uit dat boek van die temporaal kwab epilepsie patienten ("profeten") kan halen.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_17084880
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:50 schreef There_is_only_One het volgende:

Maar wat zei die moslim dan.

Agressief verhaal over ongelovigen. Jihad etc... het oude liedje. Was in navolging van die moslim rap.

Wat vind je van deze site ?

http://www.secularislam.org/guide/mirza.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 11-02-2004 13:26]

fokschaap
  woensdag 11 februari 2004 @ 13:18:50 #112
83835 There_is_only_One
pi_17085336
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hitler en Karl Marx geloofden ook dat de aarde om de zon draait. Die theorie dat de aarde om de zon draait is dus gewoon gevaarlijk.

En er zijn ook miljarden mensen die in de evolutietheorie geloven die de mensheid niets hebben aangedaan.

Wat een wijsheid dus wat je allemaal niet uit dat boek van die temporaal kwab epilepsie patienten ("profeten") kan halen.

Akkersloot je hebt het bericht niet goed gelezen, het gaat om hoeveel doden die theorie voortgebracht heeft, omdat het het doden van zwakkere rechtvaardigd. De mensen die in de evolutietheorie geloven en de mensheid niks hebben aangedaan begrijpen niet waar deze theorie om draait.
epilepsie?? Jij hebt duidelijk nog de propaganda in je hoofd uit de middeleeuwen.
  woensdag 11 februari 2004 @ 13:39:04 #113
83835 There_is_only_One
pi_17085942
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:01 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Agressief verhaal over ongelovigen. Jihad etc... het oude liedje.

Wat vind je van deze site ?

http://www.secularislam.org/guide/mirza.htm

Ik heb nova op het internet maar bekeken, en ben het volledig eens met die man Almasari. Er zijn miljoenen onschuldige moslims gedood, tijdens de kolonisatie en oorlogen die het westen tegen hen heeft gevoerd. Wij hebben het recht om ons te verdedigen tegen elke agressor. En de boodschap van die rap video is duidelijk: Het begint met een opname van amerikaanse of engelse soldaten die lol hebben bij het doden van een iraakees en de rappers hebben dan ook het recht om te lachen om de aanslagen van 9/11.
Die site van je komt overeen met vele anti-islam sites, maar helaas het is onzin! Dat jullie de zo duidelijke Koranteksten niet begrijpen, komt precies overeen met datgene wat de Koran zegt over de houding van de ongelovigen.

Reactie op Akkersloot;
Ik kan je één ding vertellen wat betreft het bestaan van God en dat staat ook in de Koran, en dat is: wacht maar af, wij wachten ook geduldig af.

Er is geen ontsnapping mogelijk aan God en of jullie nu er in geloven of niet, God bestaat; feit is dat Darwin en Nietze nu dood zijn en wij als mensen zullen één voor één volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door There_is_only_One op 11-02-2004 13:50]

woensdag 11 februari 2004 @ 13:42:46 #114
83835 There_is_only_One
pi_17086056
-verwijderd-
pi_17086424
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:39 schreef There_is_only_One het volgende:

Ik heb nova op het internet maar bekeken, en ben het volledig eens met die man Almasari. Er zijn miljoenen onschuldige moslims gedood, tijdens de kolonisatie en oorlogen die het westen tegen hen heeft gevoerd. Wij hebben het recht om ons te verdedigen tegen elke agressor.

wij ? de moslims ? welke agressor valt jou aan hier in Nederland ?
quote:
En de boodschap van die rap video is duidelijk: Het begint met een opname van amerikaanse of engelse soldaten die lol hebben bij het doden van een iraakees en de rappers hebben dan ook het recht om te lachen om de aanslagen van 9/11.
van mij mogen ze lachen, net als die amerikaanse soldaten zijn ze stom bezig.
quote:
Die site van je komt overeen met vele anti-islam sites, maar helaas het is onzin! Dat jullie de zo duidelijke Koranteksten niet begrijpen, komt precies overeen met datgene wat de Koran zegt over de houding van de ongelovigen, vanwege hun arrogantie.
leuk dat je het over arrogantie hebt, terwijl ik aangeef niet te weten wat de waarheid is en dit (vooralsnog) ook niet nodig acht en jij het van de daken schreeuwt dat jij precies weet hoe het zit.
quote:
Ik kan je één ding vertellen wat betreft het bestaan van God en dat staat ook in de Koran, en dat is: wacht maar af, wij wachten ook geduldig af.
fijn he, dat alle mensen die niet geloven wat jij gelooft straks hun verdiende straf krijgen. dat is echt heel infantiel. net als vroeger ruzie tussen kinderen thuis, wacht maar als vader straks thuiskomt
quote:
Er is geen ontsnapping mogelijk aan God en of jullie nu er in geloven of niet, God bestaat; feit is dat Darwin en Nietze nu dood zijn en wij als mensen zullen één voor één volgen. Wat een trieste einde hebben jullie zeg in het hiernamaals. Voor degenen die aan het hiernamaals twijvelen; waren wij als mensen niet dood en toen werden we levend gemaakt.
fokschaap
  woensdag 11 februari 2004 @ 13:57:42 #116
60090 Akkersloot
pi_17086589
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:18 schreef There_is_only_One het volgende:
De mensen die in de evolutietheorie geloven en de mensheid niks hebben aangedaan begrijpen niet waar deze theorie om draait.
De evolutietheorie is gewoon gebaseerd op feiten. De zelfde diersoorten hebben zich aan de omstandigheden aangepast. Charles Darwin heeft de evolutie theorie niet bedacht om iets te verzinnen om de zwakkere mensen te mogen doden.
Wie wel iets hebben verzonnen om mensen te mogen doden zijn de joden die bijbelboeken hebben geschreven waarin ze zich "door God uitverkoren volk" laten noemen en de godsdienststichter Mohammed met Sein Koran waar hij tegenstanders als "ongelovigen" kon laten doden om vervolgens hun vrouwen als "slavinnen" te (laten) verkrachten.
quote:
epilepsie?? Jij hebt duidelijk nog de propaganda in je hoofd uit de middeleeuwen.
Rond 600 werden de temporaal kwab epilepsie aanvallen van de godsdienststichter Mohammed niet als zodanig herkent.

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 11-02-2004 13:59]

woensdag 11 februari 2004 @ 14:09:39 #117
83835 There_is_only_One
pi_17087042
Je hebt gezien dat ik het veranderd had het bericht, het was een reactie op anti-islam akkerslot.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:53 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

wij ? de moslims ? welke agressor valt jou aan hier in Nederland ?

Wij moslims zijn een geheel, wij erkennen de grenzen in het midden-oosten niet, die zijn door de kolonisatoren bepaald, daarom zijn die grenzen meestal ook rechtlijning, ze zijn namelijk echt met pen en liniaal neergezet. "Verdeel en heers" techniek is ook daarbij gebruikt.
Niemand valt mij aan in Nederland, maar de moslims elders wel en zoals ik zei, wij zijn een geheel.
quote:
[..]

van mij mogen ze lachen, net als die amerikaanse soldaten zijn ze stom bezig.

ben ik met je eens.

De rest, weet je: het was een reactie op anti-islam-akkerkloot, daarom heb ik het maar aangepast.

pi_17087176
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:09 schreef There_is_only_One het volgende:

Wij moslims zijn een geheel, wij erkennen de grenzen in het midden-oosten niet, die zijn door de kolonisatoren bepaald, daarom zijn die grenzen meestal ook rechtlijning, ze zijn namelijk echt met pen en liniaal neergezet. "Verdeel en heers" techniek is ook daarbij gebruikt.
Niemand valt mij aan in Nederland, maar de moslims elders wel en zoals ik zei, wij zijn een geheel.

maak dat de kat wijs. waarom kwamen er zoveel vertegenwoordigers van allerlei moslim organisaties naar minister van Boxtel ? Je kunt mij niet wijsmaken dat alle moslims met één stem spreken. Indische, Surinaamse moslims met marokannen of turken in één moskee
fokschaap
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:15:42 #119
60090 Akkersloot
pi_17087246
quote:
De islam is 's werelds grootste misdaad cyndicaat.

Kijk alleen maar al naar het feit hoe veel moslims de (nep)moslim Saddam Hoessein steun(d)en.

woensdag 11 februari 2004 @ 14:17:44 #120
60090 Akkersloot
pi_17087326
quote:
Je hebt gezien dat ik het veranderd had het bericht, het was een reactie op anti-islam akkerslot.
Misschien dat je je stelling nog kan verdedigen dat Charles Darwin de evolutie theorie heeft ontworpen om de zwakke mensen uit te laten moorden.
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:43:43 #121
83835 There_is_only_One
pi_17088187
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:13 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

maak dat de kat wijs. waarom kwamen er zoveel vertegenwoordigers van allerlei moslim organisaties naar minister van Boxtel ? Je kunt mij niet wijsmaken dat alle moslims met één stem spreken. Indische, Surinaamse moslims met marokannen of turken in één moskee

Weet je, echt, de islam is anders dan het christendom. Zulke grote verschillen zijn er niet. Er zijn twee stromingen in de Islam: Soennie en de Si'a (sjieten). Maar zelfs deze twee stromingen gebruiken dezelfde bronnen, ze zijn het alleen niet eens over wie de opvolger had moeten zijn na de dood van de Profeet (vrede zij met hem). Ik, als marokkaan, ga vaak genoeg naar een turkse moskee, geen probleem. Onze manieren van het aanbidden van God, en de bronnen zijn hetzelfde, zelfs als je kijkt naar de chinezen in Xingjang. De reden waarom een moskee marokkaans/surinaams/turks/.. wordt genoemd heeft te maken met dat je in de eigen taal ook de preken kunt verstaan. We spreken zeker niet met één stem, want iedereen heeft wel een eigen mening, maar we beleiden wel allemaal (de moslims) dezelfde Godsdienst.
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:49:16 #122
83835 There_is_only_One
pi_17088363
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Misschien dat je je stelling nog kan verdedigen dat Charles Darwin de evolutie theorie heeft ontworpen om de zwakke mensen uit te laten moorden.

Heb je "The decent of men" van Charles gelezen.
En die discussie is al gevoerd, hiervoor.
pi_17088844
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:49 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Heb je "The decent of men" van Charles gelezen.
En die discussie is al gevoerd, hiervoor.

je focused een beetje teveel op Charles Darwin denk ik. Je gebruikt oude informatie om huidige theorieën te breken

En de discussie was ook al meerdere keren gevoerd voordat jij je in de discussie ging mengen.

fokschaap
pi_17097913
Na aanleding van dit topic:
Islam bekeken en nu blijkt dat:
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:59 schreef Akkersloot het volgende:
Er staat toch nergens in de koran dat die niet zwanger was. Dus daar kan \"Wij hebben\" dus ook op slaan.
Om gewoon maar even serieus te zijn. DAT wordt er iig NIET mee bedoeld.
quote:
Dat is ook net één van die kromme dingen van die religies. Als volgens een zogenaamd heilig boek een overspelige vrouw gedood moet worden kan die alles kunnende God immers dat toch zelf. Probeer jij dat die volgelingen van die temporaal kwab epilepsie patienten Paulus en Mohammed maar eens uit te leggen.
Ten eerste wil ik je vragen om eens normaal een met wat meet respect te praten. Wat betreft het \'straffen\' van mensen is dat pure onzin natuurlijk. Niet extreme moslimlanden hebben gewoon wetten met redelijk bijpassende straffen, niet (of maar deels) gebaseerd op het geloof. En ik geloof trouwens uberhaupt niet ergens in, ben atheïst.
Ik heb echter WEL respect voor anderen en geloofsovertuigingen. Ik ben het vaak niet met alles eens, maar ik generaliseer in ieder geval niet zo als jij, \'Anti-Islamiet\', dat doet. Ik zeg niet dat dat ik denk goed is, ik geef alleen m\'n mening. Ik wil ook best in discussie gaan daarover, maar dan moet je wel normaal blijven doen.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:04 schreef Oversight het volgende:

[..]

Jij weer normaal kunnen doen ?

alz jij nie bugrijpen, dan jij even uitleg vraguh

Waarom doe je nou zo raar? Als je niet normaal kunt discussiëren over zulke onderwerpen met je er geen topic over openen. De enige die hier weinig intellectueel onderbouwd blijkt te zijn ben jij.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 11 februari 2004 @ 20:50:55 #125
60090 Akkersloot
pi_17099099
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:15 schreef Kluupkluup het volgende:
maar ik generaliseer in ieder geval niet zo als jij, \'Anti-Islamiet\', dat doet.
Doe jij eens even normaal ! Heb jij het over het behandelen met respect. En je maakt mij uit voor een anti-islamiet. Leer jij eerst maar eens het verschil anti-islam en anti-islamiet.
Als ik anti-socialisme of anti-kapitalisme ben heb ik toch ook geen hekel aan alle socialisten of aan alle kapitalisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')