Ik heb zelf een Cokin-set (pola, rood, geel en een zooi gradueelfilters), maar het is goed te doen hoorquote:Op zondag 4 juni 2006 15:38 schreef Gimmick het volgende:
Ik doe gewoon mee met de pola vragen:
Cokin... is dat aan te raden als universele polarisatiefilter? Of is de kwaliteit echt ondermaats?
Over het algemeen zweert men overal bij B&Wquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:01 schreef Elefes het volgende:
Maar wat is een goed merk polarisatiefilter? Ik wil er eentje aanschaffen en ben best bereid hier wat voor neer te tellen (het moet niet te gek worden natuurlijk) als ik maar een goed filter koop, waarmee ik ook echt resultaat zie.
Ze heeft er nu standaard een uv-filter opzitten, met diameter 67 mm, dan kan ik toch niet echt een miskoop hebben als ik een diameter 67 koop? of is het misschien handiger om een kleinere diameter te kopen en een verloop ofzo? Ik heb al gezien dat kleinere diameters goedkoper zijn.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:17 schreef Elefes het volgende:
HansHeino, ik ben erg benieuwd naar wat voorbeelden van voor en na foto's, met die plugin
TumTum; het is niet zo dat alle filters die met een D70 gebruikt worden filtermaat 67mm hebben. Dit is afhankelijk van het gebruikte objectief (lens). Er kunnen verschillende objectieven op een spiegelreflex (bijvoorbeeld D70) worden gebruikt, dus je zult echt moeten weten welke zij (het meeste) gebruikt wil je er de juiste filtermaat bij vinden!
Nee, dan moet je idd 67mm hebbenquote:Op zondag 4 juni 2006 21:39 schreef TumTum het volgende:
[..]
Ze heeft er nu standaard een uv-filter opzitten, met diameter 67 mm, dan kan ik toch niet echt een miskoop hebben als ik een diameter 67 koop? of is het misschien handiger om een kleinere diameter te kopen en een verloop ofzo? Ik heb al gezien dat kleinere diameters goedkoper zijn.
Kan je me ook vertellen of een Tiffen een beetje goed merk is? Dat is eigenlijk de enige die in mijn budget valt, maar als het bagger blijkt te zijn koop ik hem liever niet.quote:Op zondag 4 juni 2006 21:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Nee, dan moet je idd 67mm hebben
Ik zou geen kleinere diameter kopen; dan verlies je een deel van het beeld als je het filter er op hebt zitten met een verloopring, en dat is niet fijn.
Kleiner kopen moet je NOOIT doen. Je gaat dan last krijgen van vignettering en dat wil je nietquote:Op zondag 4 juni 2006 21:39 schreef TumTum het volgende:
[..]
Ze heeft er nu standaard een uv-filter opzitten, met diameter 67 mm, dan kan ik toch niet echt een miskoop hebben als ik een diameter 67 koop? of is het misschien handiger om een kleinere diameter te kopen en een verloop ofzo? Ik heb al gezien dat kleinere diameters goedkoper zijn.
UV-filters filteren UV-licht. That's allquote:Op zondag 4 juni 2006 22:02 schreef TumTum het volgende:
En nog een laatste check, ik wil hem vooral kopen zodat ze spiegelingen in auto's en water enzo kan filteren. Ze heeft al een UV-filter.
Een Uv-filter filtert die spiegeling toch niet weg? Niet dat ik iets koop dat iets kan wat haar andere apparatuur ook al kan.
Okay, dank je wel.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
UV-filters filteren UV-licht. That's allEn tegenwoordig worden UV-filters hooguit gebruikt als bescherming voor je glaswerk.
Een pola doet dus idd andere dingen dan het UV-filter.
Alles boven de EUR 50 kost je zoveel verzendkosten. Als je in de buurt woont, kun je daar ook langs gaanquote:Op zondag 4 juni 2006 22:14 schreef TumTum het volgende:
konijnenberg vraagt 12,50 verzendkosten, komen ze hem met een gouden busje brengen ofzo?
Ik vind zulke verzendkosten echt belachelijk en nergens voor nodig. Waarschijnlijk is het zo duur omdat het verzekerd vervoerd moet worden, maar dan wil ik wel graag de optie om het onverzekerd vervoerd te hebben.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Alles boven de EUR 50 kost je zoveel verzendkosten. Als je in de buurt woont, kun je daar ook langs gaanIs goedkoper
Of je kijkt even op tweakers pricewatch ( http://tweakers.net/pricewatch/cat/62/top ) of je filter daar misschien op staat
Vergelijk de prijzen eens met je lokale fotoboerquote:Op zondag 4 juni 2006 22:23 schreef TumTum het volgende:
[..]
Ik vind zulke verzendkosten echt belachelijk en nergens voor nodig. Waarschijnlijk is het zo duur omdat het verzekerd vervoerd moet worden, maar dan wil ik wel graag de optie om het onverzekerd vervoerd te hebben.
Ik ga idd wel ff op tweakers kijken, bedankt.
Waarschijnlijk wel, maar ik heb graag zelf de keus of ik wel of niet het risico draag. Ik koop vaak spullen op internet, en zulke hoge verzendkosten kom ik niet vaak tegen. Helemaal niet voor zo'n klein artikel wat in een bubbeltjes envelope met twee postzegels past.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vergelijk de prijzen eens met je lokale fotoboerOver het algemeen zijn die iets duurder dan KB en dan haal je de verzendkosten er wel uit
quote:Op zondag 4 juni 2006 22:30 schreef TumTum het volgende:
Ze hebben mooie spullen, voor mooie prijzen, maar die verzendkosten moeten ze iets aan doen, dat kost klanten in mijn ogen.
Nog nooit.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Hoevaak heb jij bij KB besteld
![]()
Sorry hoor, maar je bent de eerste die erover klaagt volgens mij
Ze zijn over het algemeen dusdanig veel goedkoper dat ze hun omzet en klanten echt wel binnen halen
Never mind verder. Heb je al bedacht wat voor pola-filter het gaat worden
Ik heb net mijn betaling overgeboekt. Te laat dus helaas.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:44 schreef PdeHoog het volgende:
Je zou http://www.fotosg.nl ook eens kunnen bekijken. Ik hoor net dat die EUR 7,50 bij vooruitbetaling rekenen.
Erg goedkoop adresje voor al je filters:quote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef TumTum het volgende:
Ik wil voor een vriendin een polarisatiefilter kopen, maar ik heb er toch iets te weinig verstand van.
Ze heeft een Nikon d70s, en ik heb al uitgevonden dat daar filters op gaan met een diameter van 67 mm.
Mijn budget is echt maximaal 70 euro, en ik heb al een aantal hoya filters gezien, maar die werden met verzendkosten echt te duur.
Dit topic doorspittend kom ik op de site van foto konijnenberg en kom deze filters tegen van Tiffen.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?start=15&idc=84
Deze filters vallen nog binnen mijn budget, maar ik wil graag even weten of het een beetje kwaliteit is.
ook word ik weer in de war gebracht door termen zoals wide angel, normaal en warm polarisatie.
Wat kan ik het beste kopen? Momenteel is zij nogal bezig met portretfotografie, maar ze is ook heel erg bezig met stedelijke foto's maken (waar ik denk dat een polarisatiefilter erg van pas kan komen).
hulp word gewaardeerd.
Had ik moeten weten, nou ja, leuk voor de volgende keer.quote:Op zondag 4 juni 2006 23:05 schreef MarBu het volgende:
[..]
Erg goedkoop adresje voor al je filters:
FotoVideoStore
Tweakers.net shopsurvey van deze shop
Kosten voor een Hoya circulair SHMC 67 (prima kwaliteit) zijn 63 euro, 4 euro erbij voor vooruitbetalen.
Ze hebben ook goedkopere, zoek op de site naar "hoya pol 67"
Als je haast hebt is dit misschien niet de beste keus aangezien ze zelf weinig spul op voorraad hebben, maar de prijs is prima![]()
edit: te laat, voor later misschien nog wel een keer handig![]()
Had je al een nieuw setje?quote:Op zondag 4 juni 2006 16:39 schreef HansHeino het volgende:
[..]
Met weerspiegelingen heeft het filter ook weinig moeite, het weet effectief water en highlights te vinden en te onderdrukken, hoewel ik daar nog niet echt veel last mee heb gehad en mee heb geoefend.
Ik wil nog wel een setje foto's posten, dat doe ik dan deze week ff als ik weer genoeg nieuw materiaal heb.![]()
Ik snap hetquote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:52 schreef TumTum het volgende:
[..]
Had je al een nieuw setje?
Ik ben nogal nieuwsgiewrig namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |