abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16909540
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:07 schreef Kwark het volgende:
handig topic voor een amsterdamse student .
Voor de studenten onder ons:

Ik heb laatst gegeten bij Moeders Mooiste op het heinekenplein: de daghap is daar 10 euro en toen ik er was waren dat slibtongetjes met friet en sla, erg lekker.

Ook okay: het pakhuis in de voetboogsteeg (of was het de handboogsteeg?) Anyway, in een zijstraat van de Heiligeweg. Ze hebben er prima biefstukken en sateetjes ed voor een redelijke prijs en de sfeer is er gezellig studentikoos.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:22:36 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16909625
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Voor de studenten onder ons:

Ik heb laatst gegeten bij Moeders Mooiste op het heinekenplein: de daghap is daar 10 euro en toen ik er was waren dat slibtongetjes met friet en sla, erg lekker.

Ook okay: het pakhuis in de voetboogsteeg (of was het de handboogsteeg?) Anyway, in een zijstraat van de Heiligeweg. Ze hebben er prima biefstukken en sateetjes ed voor een redelijke prijs en de sfeer is er gezellig studentikoos.

Nou, als je dan toch in de voetboog (of handboog!) steeg bent zou ik zelf juist niet naar het Pakhuis gaan, het begint mij iig te vervelen, prijzen zijn gestegen en het is wel erg saai wat je krijgt. Beter oversteken naar het tegenover gelegen Schutter waarover ik het al eerder had
Nog een studententip voor zover het niet al algemeen bekend is: Toscane op de Haarlemmerstraat. Erg goedkoop, maar ook best lekker Italiaans eten. Hoofdgerecht is er al vanaf 6 euro. Erg jong sfeertje, leuke buurt.
pi_16909823
* Thais ==> The White Elephant in de Van Woustraat

* Leuke ervaring ==> Supperclub

* Niet duur maar wel mooi en lekker eten ==> De Ondeugd in de Ferdinand Bolstraat

pi_16909922
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nou, als je dan toch in de voetboog (of handboog!) steeg bent zou ik zelf juist niet naar het Pakhuis gaan, het begint mij iig te vervelen, prijzen zijn gestegen en het is wel erg saai wat je krijgt. Beter oversteken naar het tegenover gelegen Schutter waarover ik het al eerder had
Nog een studententip voor zover het niet al algemeen bekend is: Toscane op de Haarlemmerstraat. Erg goedkoop, maar ook best lekker Italiaans eten. Hoofdgerecht is er al vanaf 6 euro. Erg jong sfeertje, leuke buurt.

Het is al een hele tijd geleden dat ik er geweest ben, dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben

Toscane is het lievelingsrestaurant van mijn zuinige vriendin, ze nam me er zelfs mee naar toe ivm mijn verjaardag. Inderdaad prima doorsnee pizzeria eten: niks bijzonders, maar wel smakelijk en tegen hele lage prijzen vergeleken bij veel andere italiaanse restaurantjes. Er zitten twee vestigingen in de Haarlemmerstraat: eentje vlakbij Dulac en eentje aan het einde, richting de haarlemmerpoort.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 5 februari 2004 @ 13:36:45 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16910086
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:31 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het is al een hele tijd geleden dat ik er geweest ben, dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben

Toscane is het lievelingsrestaurant van mijn zuinige vriendin, ze nam me er zelfs mee naar toe ivm mijn verjaardag. Inderdaad prima doorsnee pizzeria eten: niks bijzonders, maar wel smakelijk en tegen hele lage prijzen vergeleken bij veel andere italiaanse restaurantjes. Er zitten twee vestigingen in de Haarlemmerstraat: eentje vlakbij Dulac en eentje aan het einde, richting de haarlemmerpoort.

Inderdaad, Toscane heeft een prima prijs/kwaliteitverhouding en geloof me, ik heb veel ' Italiaanse' restaurants bezocht. Meestal is het wel te happen, maar het kan ook echt abominabel slecht zijn. Pas vooral op bij de befaamde ' fuiken' rond het Rembrandts-en het Leidseplein. Maar dat geldt denk ik voor bijna elk restaurant daar, een enkele uitzondering nagelaten.

Ik las net ook iemand over eten bij de Three Sisters. Het eten daar is i.m.o. erg gewoontjes en werkelijk schandalig overgeprijsd.

pi_16912854
Voor de overige vegatariërs onder ons had ik hier al eens een flink overicht gegeven van mijn favoriete hoofdstedelijke uitspanningen die goede vleesloze maaltijden leveren.

(Waaronder natuurlijk ook de hier genoemde Wagamama's en Toscanes)

Mijn favo tent waar men wel vlees serveert is ongetwijfeld de Etheopische eettent "Mogadishu" op de Ceintuurbaan.
Je eet er met je handen met een soort volkorenpannenkoek de gerechten.

En je kunt er bier drinken uit een kalebas! (alleen niet het banaanbier nemen, dat is vies)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')